|
Keskeny nyomközű modellezés
|
Témaindító: Fordítókorongos, idő: Dec 30, 2014
Témakörök:
|
|
(#41493) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#41488)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2015 |
|
Ugy ahogy BaTTka kolléga mondta, ha minden passzol, akkor utolag epoxivel szépen kifolyatom a ragasztást, amitöl igen tartos lesz. |
(#41494) balintte válasza Fordítókorongos hozzászólására (#41488)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2015 |
|
Szia!
Én is a pillanatragasztót javasolnám, abból is inkább a folyékony. |
(#41496) Fordítókorongos válasza BaTTka hozzászólására (#41489)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2015 |
|
Köszönöm az ötleteket!
Nem vagyok oda a pillanatragasztókért,de ki fogom próbálni!
Az epoxi már jobban tetszik,remélem meg is fogja... |
(#41497) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#41496)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2015 |
|
Ahhoz, higy bármi megfogja elöbb zsirtalanitsd. Jo luggal, vagy ha nincs kéznél mosoporral mekeg vizben mosd jol le. |
(#41603) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 21, 2015 |
|
Sziasztok!
Elkészültem a kisvasúti asztalom tervével.
Orosháza MÁV AK állomást fogja megjeleníteni, háttérben a Tóth Malommal.
Mivel törekedek a valóság megjelenítésére ezért méreteiben megegyezik a valóssággal. Hogy a játék élményei is meglegyen, ne csak egy dioráma. Ezért egy visszafordítót terveztem, mely rejtve az asztal alá fut be, néhány tároló vágánnyal. A mérete 265x60 cm, ebből a látható rész 196x60 cm.
Csaotoltam az asztal terve mellé, egy archív képet még az AEGV időszakból, illetve egy légi fotó 61-ből a fentrol.hu-ról. |
|
(#41780) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Sziasztok!
Még mindig a c50-esek tuningolásán agyalok.
Nem volt sok időm a témára,de azért sikerült felszerszámozni egy újabb motort.
Ez a motor kisebb,méretei:
8 x 10 x 12 (hossza)
A tengelye 1-es átmérőjű,5mm hosszú.
Kato 11-106-os,N-es hajtásból lett kiszerelve.
Lehet,hogy ez már egy mikromotor:
M.Grimasz:
Jó kis asztalod lesz,érdekes járművekkel!
|
|
(#41782) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#41780)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
A motor meg a lendkerék jól néz ki, de a csiga szerintem még mindig durva. M0,4-ra saccolom. Ez még mindig rohanni fog. ( mint szinte valamennyi N-s modell). |
(#41783) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#41782)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2015 |
|
Ugyanolyan,mint az előző.(Kapott anyagból dolgozom.)
Dekóderes lesz,beállított max. sebességgel, úgy már csak annyira fog rohanni,amennyire engedem neki!
Még nem próbáltam ezt a motort,de szerintem a lassú menetével sem lesz gond...
|
(#42058) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2015 |
|
Sziasztok kisvasút modellezők!
Hétvégén haladtam egy keveset az új c50-es hajtással!
Ezzel a Kato 11-106-os motorral + 3,2mm helyet nyertem a vezetőfülkében.
A motor eleve kisebb volt és amennyire csak lehetett belesüllyesztettem a padlóba.
Egy csigás hajtás lesz, két tengelye összekötve 3 fogaskerékkel,hogy "összkerekes" hajtású legyen.
Úgy tervezem,hogy majd az előkészítő panellel fogatom le a motort.
Most így állok vele:
|
|
(#42064) SzerNoh válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42058)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
nagyon babán nézz ki már most is! |
(#42073) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42058)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Szép, igényes munka. |
(#42076) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#41780)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Köszi!
|
(#42088) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42058)
|
Válasz •
|
Feb 3, 2015 |
|
Még nem működik......... |
(#42119) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#42088)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2015 |
|
Kössz a bátorítást! (Mindenkinek)
Még mindig nem működik,de azért alakulgat....
Sajna egyre könnyebbé válik:
|
|
(#42122) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42119)
|
Válasz •
|
Feb 4, 2015 |
|
Tegyél sújt a műgyanta kaszni motortereibe. Bár ettől meg lehet, hogy fent lesz nagyon a súlypont. |
(#42246) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 8, 2015 |
|
Sziasztok!
Tudja valaki az Esu L.S.micro V4-es méretét??
(A ténylegesre vagyok kíváncsi !)
Egy 9,2 X 4,0mm-es helyre kéne beszorítanom(a hossza nem számít). |
(#42255) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42246)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2015 |
|
25mm x 10,6mm x 3,8mm egészen pontosan! |
(#42261) Fordítókorongos válasza zsolesz74 hozzászólására (#42255)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2015 |
|
Az Esu oldalán ezt a méretet adják meg....
Zsugorfóliástul ??
Mindegy,mert a 9,2-es helyre nem fér be!
A kaszni meg az oldalaiból 0,7mm faragást nem enged !!!
Ha mondjuk a szélességi mérete megállna 9,6-9,7 körül,az még határeset lenne....
(Arra gondoltam,hogy valaki megméri a tényleges méretét.)
A kicsi Tran elvileg befér,de ahhoz még egy kondinak is be kéne férnie,hogy használni is lehessen.
A motor mögé egy 100 mikrós smd elkó talán elfér,kérdés hogy az
számítana egyáltalán valamit (kondi nélkül pislog a világítás és pattog a hangszóró).
|
(#42262) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42261)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2015 |
|
Nem Árpi, ez a nettó mérete a dekódernek.
Szerintem ez nem fog megoldást jelenteni neked. Másik gyártót kell keresni.
(nekem ez van a Szergejben, mért érték, egyezik)
A többiről meg ismered a véleményemet! Szóval ezt máshogy kell megoldanod! |
(#42263) Fordítókorongos válasza zsolesz74 hozzászólására (#42262)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2015 |
|
Hossz irányban van hely bőven!!!
Megállhatna a dekóder szélességi mérete max. 9mm-nél,
vastagsága lenne mondjuk 3,5mm, hosszban pedig elmehetnének egészen 40mm-ig is!
Na az volna a jó nekem!!
Ilyesmi létezik??? |
(#42265) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42263)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2015 |
|
Valamikor a Digitraxxnak volt ilyen kinyujtott dekodérje ( az amerikai dieselek motorházát teljesen kitöltve). Kétlem azonban. hogy ez neked passzolna...
|
(#42266) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42263)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2015 |
|
Ilyen méretekkel egy torpedóba is jó lenne
(Bocs, nem bírtam megállni)
|
(#42303) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42261)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Idézet: „kondi nélkül pislog a világítás és pattog a hangszóró”
Rossz az áramszedésed! Tessék ott körülnézni! Tapasztalataim szerint, ahol a hangszóró recsegését a világítás pislogása is kíséri, ott a ZIMO, meg az ESU is ugyanezt teszi.
Idézet: „A motor mögé egy 100 mikrós smd elkó talán elfér,...”
Ez most ugye vicc, vagy szimpla elírás! Nyugtass meg! Soha nem teszünk a motor mögé egy polaritás függő alkatrészt! A bemeneti egyenirányítás mögé kell kötni a puffert (kék vezeték, és a dekóder földje közé. Egy működő motor, meg hangerősítő eléggé gyorsan ki is süti a 100-470mikro körüli puffereket. |
(#42313) BR95 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42303)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Szerintem fizikailag a motor mögött van csak hely elhelyezni a kondit... Elektromosan meg oda huzalozza ahova kell! |
(#42326) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42263)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Ennyi hely van 1 vagy 2db 220 mikrónak?
7,32 x 4,5 x 3mm |
|
(#42335) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#42303)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Szia Csíkos!
Még egy jó áramszedésű mozdonynál is előfordulnak lámpavillanások,ha azt nem egy méteres toldásmentes és frissen letisztított sínpáron próbálod! (az áramszedésem jó!)
Egy terepasztal tele van toldásokkal,váltószigetelésekkel,esetleg még inogós részek is lehetnek rajta,pláne ha évekkel ezelőtt lett összerakva.
A Tran dekóder pedig különösen érzékeny az ilyen pályákra,
szakaszokra...
ott ahol egy átlagosan jó dekóder(Zimo,digitools,)rossz esetben egy gyors lámpavillanással jelzi az ilyen részeket,ott a mini Trannak(76-os) ezen felül még a hangszórója is pattan,rosszabb esetben megállhat a mozdony!!!
Idézet: „ahol a hangszóró recsegését a világítás pislogása is kíséri, ott a ZIMO, meg az ESU is ugyanezt teszi.”
Ebben akkor nem értünk egyet!
Pedig van egy pár dekóderem...
ott ahol a Tran pislog/pattog,a Zimo,digitools semmit sem csinál!
Hangszóró pattogást én egyedül csak a mini Trannál tapasztaltam!
(Más dekóder ilyet nekem még nem produkált.)
Nem leszólni akarom őket,- az 51-es Trant pl. egy nagyon is jó dekódernek tartom,csak nekem ez a tapasztalatom.
A kondi elhelyezését helyileg értettem!
Azt a dekóder külön kondiknak kijelölt forrpontjaira terveztem beforrasztani.(A motor egy oldalon tengelyes,elöl a csiga/csigakerék van,hátul van egy kis + hely a kondinak,a dekóder a motor felett lenne és a vezetőállást szinte teljesen elfoglalná a hangszóró kocka.)
Üdv.:korongos |
(#42336) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#42326)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2015 |
|
Húú, de szuper kondi!!!
~ 5X9X9mm helyem van,tehát 2 biztosan elfér!
Hol szerezted??
Próbáltad már kondival az SL76-os dekóderedet?
Hogy viselkedik?? |
(#42338) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42335)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Mindenféle részrehajlás nélkül meg kell erősítenem az általad leírtakat!
A következő dekódereket leteszteltem: LENZ Silver+, ESU V4, ZIMO, KÜHN N45, DIGITOOLS V2 dekóderek hibátlanul futnak a pályámon, kivéve a TRAN DCX76-okat. Nulla kilométeres mozdonyokkal is ugyanezt a hibát produkálták a gépek nekem is. De ahogy olvasom a nyugati modellezők írásait, ott se jobb a helyzet. Csak ők még a garanciával is szenvednek. (Gondolom ezért sem lehet kapni a legtöbb német modellvasúti kereskedőnél) |
(#42339) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#42338)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Idézet: „. Gondolom ezért sem lehet kapni a legtöbb német modellvasúti kereskedőnél”
Akkor valoszinüleg arrafelé a golya hozza a Tran dekodereket.... |
(#42349) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42335)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
A HaGe-modells Tran hangdekóderekkel szereli fel a modelljeit. Nincs ilyen gondja, pedig a kolléga Z méretben alkot. Többek között a képen látható motorkocsi is az ő munkája.
Annyi igaz, hogy a Tran mini dekóderei többek között azért is sikerültek ilyen kicsire, mert a nincs bennük eltúlozva a pufferelés. (Mennyi is a többi mininek hívott dekóder mérete?) Azonban a műhelyben digitalizált számtalan N és Z méretű modellekbe elvétve kellett külső puffert szerelni. Fenntartom, hogy nem tökéletes az áramszedésed! |
|
(#42353) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42336)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Itt: Bővebben: Link
Van belőle bőven, ha csak a 2 db kell, szólj, adok szívesen. |
(#42372) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#42353)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2015 |
|
Szia Zoli!
Köszönöm,élnék a lehetőséggel,szívesen kipróbálnám.
Szerintem szükséges és hasznos alkatrész!
Az már más dolog,hogy a mozdony áramszedése miatt kell,vagy a pálya miatt....
Próbáltad már külső kondival járatrni a 76-os Tran-t?
Abbahagyja a hangszórópattogást,amit ráadásul kikapcsolt hang mellett is produkált? |
(#42396) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42372)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2015 |
|
Egyelőre csak hangnélküliben van.
Ha lesz időm, hétvégén kipróbálom hangoson is. |
(#42594) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 21, 2015 |
|
Sziasztok!
Sikerült megszereznem egy hiányzó fogaskereket a c50-es hajtásomba!
Kissé szorulósra sikerült a hajtás,úgyhogy újrakezdtem a nulláról!
Kicsit lazítottam a méreteken .... és meggyógyult!
A lényeg,hogy nem szabad túl pontosra belőni a tengelytávokat,mert szorulni fog!
Kell egy kis hézag neki,úgy mértem 0,15-0,20mm ráhagyást kell hagyni a műanyag öntvény fogaskerekek szabálytalansága miatt.
Finoman forog ,remélem a motornak is tetszeni fog.
(Ha minden jól megy majd a hangdekóderesben is folytatni
fogom !!:jump |
|
(#42595) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42594)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2015 |
|
Szép!
Ebbe én is beleakadtam anno. Azota a tengelytávolságokat a modul kb. 1/4-vel növelni szoktam. A finom moduloknál ez gyakran rémálom, mert igen pontosan kell dolgozni. Föleg ilyen esetben mint a tied, ahol sok fogaskerék kapcsolodik egymásba. Bármelyik furata megcsuszik akár egy kicsit is kezdheted elölröl az egészet. |
(#42596) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42594)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2015 |
|
El fog férni a kerék ha a fészekbe belenyulnak a tengelyek, vagy azokat még röviditeni fogod? |
(#42631) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#42596)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2015 |
|
Ezek mind próba tengelyek(tűgörgők)!
Majd 2-es kórpálcából fogom leszúrni méretre őket,de előtte még a H0-ás kerekeimet is át kell alakítanom,hogy jók legyenek...
Megy rá a motor,amit az előkészítő panel fog le két csavarral,aztán a dekóder,rajta középen a hangszóróval,utána - ha minden jól megy- a kaszni.
Elvileg elfér,de elég szűkösen,ki kell próbálni,hogy kiderüljön.
|
(#42636) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42631)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Azért ez a hangos C50 nagyon ütni fog! |
(#42637) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Csak, hogy ne a szót szaporítsam.
2.1-es verzió. (A 2.2-es már széria lesz, miután javítom a hibákat.)
|
|
(#42638) Milos Grimasz válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42637)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
még kép |
|
(#42639) Milos Grimasz válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42638)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
És az utolsó: |
|
(#42640) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Itt van az én legujabb keskennyomközü vagonom: TTe
3D nyomtatással készült eddig 4 darab.
( még kerekeket kell szereznem). Most probálgatjuk a fémöntést. |
|
(#42641) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42637)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Hmm... jól néz ki mi tagadás |
(#42642) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42637)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Szép!
Szériában is fémböl készül majd? |
(#42643) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#42642)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Igen. |
(#42644) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#42641)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Köszi! Pedig még nincs is rajta a dukkó. ;) |
(#42649) Milos Grimasz válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42639)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Festődik a tető.
1 kép. lefújtam tetőt egy enyhén zöldes szürkés árnyalatra.
2 kép. Az éleknél híg tört-fehérrel óvatosan ködölgetve.
3 kép. A szélek híg fehérrel ködölve.
|
|
(#42650) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
4 kép. A belülről kifele haladva híg szürkés-barna árnyalatot fújtam.
5 kép. Az előző színhez kevésnyi feketét tettem és az előbbi műveletet elvégeztem, csak halványabban. |
|
(#42652) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42650)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Most javítod a hibákat? |
(#42660) Fordítókorongos válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42650)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2015 |
|
Szuper kocsi lesz!
Kösz a képeket és a részletes leírást!
Idézet: „Azért ez a hangos C50 nagyon ütni fog!”
Egyetértek!
Dolgozok rajta.
Ma kialakítottam az érintkezőlemezek járatát,besüllyesztettem a tengelyszigetelések helyét és a motort is a helyére ültettem:
|
|
|
|
2024. Dec, 22. Vas 23:36:23 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|