Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       19/19
(#70452) etwg hozzászólása Válasz Okt 11, 2024
Egy Fukushimához hasonlo balhé történt az árviz alatt Ausztriában. Az uj nagysebességü pályát Bécs és Linz között vagy 10 éve épitették. A pálya már Bécsben egy hosszu 4 vágányu alaguttal kezdödik a Bécsi erdö alatt majd a másik végén a régi vonalvezetést követve egyenesen St.Pöltenbe vezetett volna. A politikusok nyomására azonban beiktattak egy nagy kanyart a Duna felé, hogy az ott fekvö Tulln városnak is legyen állomása. Lett is a semmi közepén egy állomás nagy P+R többelemetes parkoloval kb 8 km-re a várostól. Miután a vonal a hegyoldal a Duna felé lejtö oldalát szeli át ki tudja kinek a nyomására alagutban kellett vezetni a vasutat, hogy ne zavarja a vasut elönyeit élvezö lakosok nyugalmát, igy pályát nemes egyszerüséggel beásták a földbe majd betakarták igy visszaadhatták a területet az ott gazdálkodo gazdáknak is. Látszolag mindenki jol járt a néhány milliocskáért amibe a hosszu alagut került. Ráadásul ki tudja kinek ötletére az alagutat ugy épitették meg, hogy a közepe van a legmélyebb ponton s mint kiderült közel a talajvizhez. Ilyen alagut Ausztriában csak 5 van a többieknél a pálya a kijáratok felé lejt.
Miután a Duna meg a talajviz is közel van vizpumpákat épitettek az alagutba , hogy a gyüjtökutbol ha kell automatikusan kiszivják a vizet. A szivattyuk is a föld alatt vannak csak egy kicsit magasabban mint a sinkorona.
Amikor jött a nagy zuhatag (400 liter esö 1 négyzetméterre) jött a balhé. A bejáratokon kereszül viz a beton felépitményeken az alagutba hömpölygött elárasztva a szivattyukat amik azonnal megálltak igy végül az alagut több mint 1,5 m magasan megtelt vizzel, tönkretéve a pályát, a felsövezetéket meg a szignáltechnkai berendezéseket. A vonal hetekig teljesen használhatatlan lett. A múlt hétvégén inditották ujra egyvágányon a forgalmat a legprimitivebb manuális rendszerben. A teljes felujitás, ha sikerül, december elejére készül el. A még mindig káotikus rendszerben sok vonat a régi pályát használja ami jobbára balhé nélkül élte át a vihart. A korábbi oránkénti több tucat vonat helyett ma még egy tucat sem közlekedik és az is csak lépésben.
Reméljük az ÖBBnek sikerült rendbe tenni a pályát hogy ujra 200 km/hval mehessenek a vonatok mindkét irányba.
(#70453) róbertke hozzászólása Válasz Szo, 3:59
Magyarországon ahol a káosz netovábbja tombol a MÁV berkein belül, biztos nagyon fontos hír. Itthoni érdekességekről nem tudnál hasonlóképpen tájékoztatni minket?
(#70454) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70453) Válasz Szo, 7:25
Miért tölem kéred?

( van néhány nagyokos a YT-n akik hetente beszámolnak arrol amiröl fogalmuk suncs ....)
(#70455) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70454) Válasz Szo, 19:42
Örülök, hogy te magad is rájöttél, hogy miért ..... legalább is a válaszod nekem ezt sugallja.
(#70456) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70455) Válasz Szo, 23:28
Kitiltottak amikor megprobáltam rendbe tenni a mondokájukat. Azota nem érdekel.
(Söt az egykori fiatal forumtársunk agyi leépülése egyre magasabbra viszi öt a szamárlétrán, ilyenekkel nincs mit tenni. )
(#70457) etwg hozzászólása Válasz Vas, 13:01
Na akkor megint egy uj téma a sogoroktol.

Fél éve adták át az elsö RJ2 szerelvényt ami a jol ismert RailJet utoda.
Az RJ2 egy teljesen uj konstrukcio és koncepcio. Az uj szerelvény 9 vagonos és a régi jol bevált 8 vagonos Eurocity szerelvényt hivatott felváltani. Hat honap üzem után ime az elsö tapasztalatok.
A vonatok elsösorban München - Verona között járnak a Brenner hágon át. Elvben már az alaguthoz lettek tervezve, de az csak kb 10 év mulva lesz kész.
Az RJ2 részben alacsonypadlos kivitelü, de pontosan az adott vonalon ennek nemsok értelme van, mert a 3 országban 3 különbözö peronszint van, igy kettöben 10-15 cm a szint különbség.
Ez a koncepcio azonban egy hatalmas gondot is okozott mert igy vagononként és oldalanként csak egy nem tul bö ajto áll rendelkezésre 60 valahány utasnak. Elképzelhetö mekkora lehet a cirkusz, ha netalán egy ajto nem müködik, akkor kizárt a menetrendszerinti 2-3 perces állàs az utascserére. Azaz a konstrukcio alapbol lassitja az utazo sebességet, vagy rendszeres késéseket vezet be. A régi eurocity vagonokban hasonlo mennyiségü utasnak 2 ajto áll a rendelkezésére, ráadásul a szomszédos vagon ajtajai csupán pár méterre vannak, s nem egy vagonnyi ( több mint 20 m) távolságra. Az ilyesmi egy tüz stb esetében nagyon kritikus lehet.
A másik betegnek látszo ötlet az üllésekhez tartozo szemétládák felváltása egy papirzacskoval. Az eredeti tervek szerint ezeket meneközben össze kellene szedni, de emberhiányra hivatkozva ezt a 6 honap alatt nem sikerült megszervezni. Ehhez jön, hogy az ajtoknál levö szemétládák kicsik és értelmetlenek, hiszen a zacskoban nem válogathatja az utas mit tesz bele, mig a nagyobb szemétládák szelektivek, de kicsik. Igy a vonat Münchenböl Veronába gyakorlatilag szemétteleppé válik amit még a zacskok is csak gyarapitanak.
Felfoghatatlan az is, hogy valamilyen okbol nem jutott minden ülléssor fölé csomagtarto, igy a vagononkénti csomagtarto terek reménytelenül tul vannak terhelve, és az utasnak nincs hova tennie a csomagokat ( nemzetközi távolsági vonatrol van szo, télen meg a sifelszerelés is van. Az eredeti ötlet az üllések hátlapjai között kialakitott hely tul kicsi a kofferekhez, más meg nincs.
Az alacsonypadlos megoldás is csak látszatmegoldás mert belül az egyik irányba 3 lépcsös szük feljárat van, ahol elvben el kellene férnie a megpakolt biciklinek is - nem fér el! És ezen a szük feljáron kell a csomagokkal eljutni az ajtokhoz.
A bicilklik meg a babakocsik a járatokat szükitik, ami extra, egyenesen veszélyes szituáciot okoz, ha netalán meghibásodik egy ajto és az utasnak csomagokkal, biciklivel babakocsival a szomszéd kocsiba kell mennie, de a folyoso blokkolva van a biciklikkel, babakocsikkal meg lépcsökkel.
Az üllések felszereltsége jobb mint a régebbi vagonokban , viszont valoszinüleg a hely miatt az üllések párnázása és kárpitozása vékonyabb igy kevésbé kényelmes. Az elsö osztályon meg sajnos szükebb lett a hely mint régen.
Ehhez jön még az egymás mellett 3 ülléses kupék kialakitása ( egy luxusvonatban)
A habot a tortára 2 tény teszi fel.
1. A mai napig nincs engedélye a vezérlökocsinak, igy a 9 vagonos vonatot csak huzni lehet.
2. Továbbá nem tervezik annak a lehetöségét, hogy két vonatot összekapcsolva lehessen használni, igy nincs olyan opcio, hogy a vonatot valahol megosszák pl Veronában Velence meg Miláno felé. ( az ok valoszinüleg a 18 (+ 1 mozdony) vagonos vonat hossza, ami nem fér el még a jelenleg meghosszabbitott peronokhoz sem!

Az ÖBB még 28 ilyen vonatot rendelt, de valoszinü, hogy egy sereg változtatást kell még elvégezni a koncepcion meg a kivitelen.
A vonatok ára 3 számjegyü euromillio, ami nem apropénz még az ÖBBnek sem és nem biztos, hogy felsorolt hiányosságokat hiánytalanul orvosolni lehet.
(#70458) Gabi válasza róbertke hozzászólására (#70453) Válasz Hé, 7:06
Lehet, hogy valamiért érdekesebbek ezek a hírek...
(#70459) etwg válasza Gabi hozzászólására (#70458) Válasz Hé, 13:17
Egy kicsit más, szélesebb horizontbol figyelem a vasutat igy egészen más kép alakul ki az emberben mint amikor állsz a peronon és nem jön a vonat.( Az USAban többször elöfordult, hogy nem perceket, hanem félnapokat késett a vonat. )
A legközelebb majd távolkeletről irok némi beszámolot. Bangkokban uj hatalmas állomást nyitottak meg a lenyügöző régiből muzeumot csinálnak.
Japánban meg a mozdonyvezető meg az öngyilkosságot bevállalja 1-2 késésért.
Ja és az osztrák szomszédban a legujabb “hobbi” naponta egy nagyobb állomást kell bezárni bombariado miatt. Tegnap pl Leoben volt soron. Nem tudni ki szorakozik ezzel, de egyöntetüen politikai háttere van az ügynek.
(#70463) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70455) Válasz Kedd, 19:48
Ép az imént láttam egy alapbol nem is rossz videot a Felvidéki vasutrol amit most ott a privát Leo üzemeltet. ( a vasut mentén a lakosok 90%ban magyarok).
A két pesti proli még arra sem képes vagy fel sem tünt nekik, hogy végre több mint 126 év után ujra minden megállo magyarul is ki van irva, söt a hangosbemondo a francia LINT vonatokon magyarul is bemondja az állomások nevét. Nos ez a két magyar észoszto mediahös mégis Kvetoszlavovba utazik ( Uszor helyett) vagy Komárnóba Komárom helyett. Ha lett volna egy odavalosi utas a vonaton valoszinü nem uszták volna meg egy megérdemelt pofon nélkül.
(#70468) Gabi válasza etwg hozzászólására (#70463) Válasz Sze, 10:41
Ugyan nem tudni kikről beszélsz konkrétan, de sosem értem, hogy miért jó másokat, főleg a hátuk mögött pocskondiázni...
A stílus maga az ember.
Kérdem én, ha egy odavalósi utas a vonaton megérdemelt pofonokat oszt, akkor egy idevalósi fórumtag mit szól egy Eugenhoz?
"Japánban meg a mozdonyvezető meg az öngyilkosságot bevállalja 1-2 késésért."
Pfff, szerinted ezeket beveszi még valaki?
Amúgy nem értem, abba az emlegetett széles horizontba, miért nem fér bele a magyar valóság.
Persze aki alapból nem lát ilyen sínszálakat, jobb is ha nem értekezik róla.
Főleg, ha az is olyanra sikeredik, mint a polgármester vs. gyerekpólók esete.
(#70469) etwg válasza Gabi hozzászólására (#70468) Válasz Sze, 10:48
Mert sajnos nem kivánják meghallgatni a mások hangját, csak a magukét szeretik. ( ez az ö döntésük).
Akinek nem inge ne vegye magára.

S te miért nem számolsz be a magyar valoságrol, netalán neked ezt tiltja valaki?
Azt hiszem ezen a forumon még mindig szabadabban és tisztességesebben lehet beszélgetni, mint a többi hazai felületen.
És engedd meg nekem, hogy én válogassam meg a témát amiröl beszélni szeretnék. Ha nem érdekel, senki nem kényszerit arra, hogy elolvasd.

a japán esethez csak annyit, hogy pár tucat szerencsétlen utast is halálba rántott a 3 perc késésért
(#70476) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70463) Válasz Csü, 7:14
Elég lett volna ha csak a videó elérhetőségét rakod ide fel, azt a fölösleges veszekedés helyett egy kollektív röhögés lett volna a vége.
(#70477) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70476) Válasz Csü, 9:08
Minek csináljak ilyen embereknek még reklámot is. Ráadásul, azon a konkret filmen nincs mit röhögni, mert a szöveg hallatán még a bicska is kinyilik az ember zsebében.

Én nem akarok senkivel veszekedni.


( szinte minden magyar vasuti youtubos ugyanilyen hangnemben viselkedik, ugyanugy mint a média egy része is. Minden, ami a magyar vasutrol szol az rossz, (korrupcio, elmaradottság, felesleges meg miegymás, meg ugye nincs TGV vagy ICE - egy feltörekvö politikus mesélte) és szinte minden vasuti téma külföldön mintaértékü. Ami nyilvánvaloan nem igaz, söt.
( a MAVnal van Középeuropában a legnagyobb fejlödés).

Csak egy aproság.
Az ÖBB a napi 20 darab RJ vonatbol Bécs és Klagenfurt (cca 400 km) között 14-t megszüntetett ( mert nincs gördülöállomány), igy azzal helyettesit amit talál a fapados elövárosi vonatoktol 1 WC-vel ( ha szerencséd van akkor még müködik is) a szedett vedett kocsikbol összetákolt szerelvényekig, s mindezt majdnem 5% - al magasabb áron és nem egy hétre, honapra, hanem egészen 2026-ig, amikorra talán megérkeznek az uj RJ2 szerelvények. Sajnálatos modon az egész europai vasut ( tisztelet a kevés kivételnek) katasztrofális állapotban van aminek egyik okozoja az eröltetett gyorsitás, a másik komoly része a rengeteg adopénzekböl támogatott olcso bérlet miatt a vonatok lestrapálása a 3. része meg a sporolás minden vágány darabon ( mig nálunk a 50-80 éves pályák is használhatoan az alig 20 éve épitett nagysebességü pályát komplett ujjá kell épiteni, mert még az alap sem lett jol megcsinálva, az ocska beépitett váltokrol nem is beszélve.
Már a drága luxusvonatokban sem tudják az alapvetö komfortot biztositani. A tavasszal elsö osztályon utaztam Kölnbe ( jo 12 orás ut) az étkezö kocsiban nem volt hely vagy étel, az elsö osztályu kocsiban is állo utasok voltak az ICE-n holott ez alapbol tilos stb.
A helyi vonatokra sok helyen fel sem fér az ember, pedig szinte 5-10 percenként járnak. Ekkora forgalom még legjobb vonatokat is munkásvonatszintre strapálja és akkor jön a pesti okostolyás videos, hogy nincs bennük stekker vagy Wifi, amikor még üllöhely sincs.
Szoval elég nagy az iszonyom az ilyen emberek iránt, ráadásul olyankor, ha még a jotanácsot sem hajlandok elfogadni.
S gyakran hullára szoktam magam röhögni amikor a tojáshéjas szakemberek elkezdenek tanácsokat adni olyan témákban amihez gyakran a sok tiz éves tapasztalatokkal rendelkezö szakemberek sem mernek hozzányúlni, mert tudják, hogy az milyen darázsfészek.
(#70482) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70477) Válasz Csü, 15:03
(#70483) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70477) Válasz Csü, 22:11
Idézet:
„a MAVnal van Középeuropában a legnagyobb fejlödés”

Bocs Eugen, de kinyílt a bicska a zsebemben.
- A minap olvastam, hogy a CD ünnepélyesen átvette az 50. Vectron villanymozdonyát. Ehhez képest nálunk nálunk egy barom politikus (bocs Frankey, de hagyd benne!) megsértődött a Siemens-re, és ezek helyett használt Taurus-kat, és francia villanymozdonyokat bérelnek!
- Az ország egyik legfontosabb vonalán, a 100-n tegnaptól újra vágányzár van, és egyvágányú közlekedés, mert gyakorlatilag fel kell újítani Karcag és Püspökladány között. Könyörgöm, pár éve csinálták meg kompletten az egészet! Hogyan, ha egy-két éven belül ugyanazt meg kell csinálni?
- Erőltették a teljesen elhibázott IC+ kocsik fejlesztését, gyártását, teljesen sikertelen a projekt, és közben a parajosban hagyták elrohadni a tök jó DWA IC kocsikat! (Az IC+ kocsikban Arduino UNO modulok vezérlik az ajtókat! Vicc az egész, csak rossz vicc!)
- Mivel eljátszották a világ legdöntésképtelenebb állatait - mitévő legyek - így az Izraelben feleslegessé vált dízel motorvonatok mentek Romániába. Az ottani egyik magánvasút egy közepes használtautó áráért vette meg darabját! Ennyi pénzt nem voltak képesek előteremteni, helyettük maradnak azok az Uzsgyik, amik 40%-a üzemképes, és a működök is hasznavehetetlen vackok.
- Bérelnek egykori DSB-s Henschel dízeleket, sokezer LE-vel, és behintették, hogy a 110t-s mozdonyok majd jönnek a lajosmizsei (142) vonalra az M41-es ingák helyére. Arra a pályára, ahol 40km/h a max. sebesség, csak egy 4km-s szakaszon 60. A mozdonyok végsebessége meg 170km/h, és a dánok nehéz IC előtt használták, nagy sebességű pályákon. Nem elmebetegek?

- Múlt szombaton, ebben a pici országban 5, azaz öt vonat maradt fekve mozdonyhiba miatt, és további két járat késett órákat járműhiba miatt. Egyetlen, nem is zsúfolt napon, ősszel.
- Az nem tűnt fel senkinek, hogy a legutóbbi majdnem katasztrófa (Keletinél a Taurus alatt eltört váltó miatti siklás) esetén, a balesetet szenvedett IC vonatban egyetlen IC minőségű kocsi sem volt?
- Szolnokon, az ország egyik legfontosabb csomópontján nincs olyan váltókörzet, ahol legalább 40-nel lehet haladni? Átmenő, főirányban!!!
- 100-s vonalon Abony és Szolnok között a pálya évek óta 60-nal járható, pedig elvileg a vonatoknak ott 120-s a menetrendje.
- Mértékadó rádiókban elhangzott, hogy a vasúti fuvaroztató cégek már kerülik a MÁV vonalait, és inkább tesznek kerülőt. Miért? Mert a nagyon-nagyon "okos" döntéshozók az EU-s un. "energia válság" miatt előre fix áron lekötötték a tőzsdén az áram árát, így most a MÁV többszörös áron tudja csak adni a vontatási áramot, még a GYSEV-hez képest is!

Fejlődés? Hol?
A Sárga tengeralattjáró című rajzfilmben ordította a Kék manó a fejvesztetten menekülő katonáinak, hogy: "Rossz irányba rohamoztok!".

Amit ma a hazai kormányzás művel a vasúttal, az katasztrófa!

Bocs, de én belülről, idehaza látom ezeket. És azért az is beszédes, hogy 600Ft/l benzinár mellett inkább autóval megyek Szolnok és Budapest között, holott MÁV arcképes igazolványom van, kocsiosztály korlátozás nélkül, ergo ingyen vonatozhatnék 1. osztályon.
(#70484) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70483) Válasz Csü, 23:18

Sajnos ugyanazt a hangnemet hordod mint az emlitett tulokos youtuberek.
S nekünk hány Stadlerünk van? Nekünk mikor voltak Taurusaink? Nekünk a GySEV jovoltábol már Ventusunk is van. Igen a cseheknek vannak uj vectronjaik meg több 100 60-70 éves DC mozdonyuk. A cseheknek maradt egy müködö dizelmozdonygyára amit mi elherdáltunk, igy képesek a 40-50 éves dieselmozdonyokat ujjáépiteni, söt exportra is el tudnak adni néhányat. De villanymozdonygyáruk nekik sincs igy a hatalmas Skoda, ( amugy csödvédelem alatt van) csak elövárosi motorvonatokat meg villamosokat képes még gyártani, l
Lehet, hogy a HÉV is vehetne tölük vagy a lengyelektöl ilyen vonatokat.
Nekünk meg maradt néhány tucat nagyszáju youtuberünk.
Ráadásul amit a Siemens csinált az még ocskább viselkedés mint visszamondani egy megrendelést, amit amugy sem tudtak volna idöben leszállitani a mindenben támogatott háboru meg a végzetes energia- meg nyersanyaghiány miatt. Ma egy megrendelés átfutása 48 honap körül van, szinte valamennyi europai mozdonygyárban, azaz ha ma megrendelsz egy mozdonyt vagy vonatot, jo eséllyel 2029-ben megkapod az elsöt és kezdheted a vizsgáztatást, azaz némi szerencsével 2030-ban üzembe állithatod. Addig továbbra is kénytelen leszel a 60 éves szilikkel vontatni, vagy bérelni valahol valami ujabbat ( ami megtörtént. A baj az, hogy dizel nincs ( köszönd a zöldeknek meg a s...gnyaloiknak), mert senki nem meri vállalni a rizikot, hogy valamilyen zöld analfabeta betiltja öket. Igy maradnak a felujitott régi mozdonyok, ha sikerül hozzájutni.
Te itt a mérgelödsz meg mutogatsz, amikor fél Europában nem napokig, hanem honapokig vannak vágányzárok ( pl Bécs) , naponta 10 vonatbol 3 nem ér célba, és ott nem a 50-60 éves matuzsálemek gyulladnak ki, hanem az alig 20 éves tauruszok, meg a vezérlökocsik, amiket 10 cm friss ho évekre tönkre tett.
A vágányzárak ráadásul nem okvetlenül aktuális müszaki hiba miatt keletkeznek, hanem ROSSZ tervezés, kivitelezés, sporolás meg ocska anyagok miatt. Ugye arrol ti nem akartok tudni. Alább irtam, hogy az ÖBB a napi 20 vonatbol 14-t kivon a forgalombol ( egy vonalon) nem napokig meg hetekig, hanem 2026-ig, mert nincs jármü ( vagy szerinted ott is Lázár mondta le a megrendelést?.
Ha ezt a MAV megtenné ti akkor már mint egy Vezuv a parlament elött okádnátok a tüzet meg a lávát.

Szoval tartoztasd inkább te is magad.
Nekem semmi közöm egyik vasuthoz sem, de olyan hangért amit ti használtok Ausztriában vagy Németországban hitelrontásért már a birok elött állnátok és egészen biztos nem usznátok meg 6 számjegy alatti euro büntetéssel. És erre bizonyitékon van.
Szoval meg kellene nagyon változtatni a beszéd stilust meg ezt a pökhendi, mindent jobban tudo hangnemet meg a másra mutogatást.
A korábbi kormány alatt hallgattatok mint az a valami a lapu alatt, most meg nem tudtok mit kezdeni a rátok zudult szabadsággal. És ez siralmas.

A vasutasok amugy sajnos ilyen környezetben sokkal több kihivásnak vannak kitéve és ne csodálkozzatok, ha nem szivesen látnak titeket a vasut mellett ( ráadásul gyakran egy nagyon proli fizimiskával) , mert tudják mi lesz a dolog vége. Valoban szükség van ilyesmire?
Nem elég annak a szerencsétlen vasutasnak, hogy ilyen matuzsálemeken kell dolgoznia. Ö is biztosan szivesen ülne modernebb jármüben. De kicserélni egy elég specifikus jármüparkot manapság nem lehet. Ép tegnap találtam egy angol filmecskét, ahol az alkoto arrol beszél milyen jo lenne nekik is ilyen Bz méretü jármü, mert náluk is rengeteg kis kapacitásu szárnyvonal van ami aligha bir el gazdáságilag még egy 4 tengelyes Regio Shuttlet vagy Lintet sem. Attol kisebb meg egyszerüen nincs.
Sok évtized ota fényképezek, filmezek. Valamit ki is teszek a youtubra, de én nem akarok a kattintásokbol meg a lájkokbol élni. Sok problémám volt nekem is, föleg a zsarukkal, de soha nem a vasuttal, mert a vasutasokat mindig respektáltam és tiszteltem a munkájukat. Ez látszik a barátaid filmjeiböl a legkevésbé. Kár!
A témát lezártam. Szép estét!
(#70485) tumikas válasza etwg hozzászólására (#70484) Válasz 0:10
Tudom narancslandben az alábbi kis színesek nem létezhetnek:

- A 150-es vonal felújítását a V-híd olyan minőségben volt képes elkövetni hogy a kínaiak nem voltak hajlandóak fizetni érte
- A fürkészeink által összeszedett Henschel csodákból az elsőt "haza" kellet küldeni mert a "hibátlan" masina mint itthon kiderült valóban mégsincs olyan állapotban mint ahogy a kiküldött "szakértők" mondták, a másodikba pedig 5 hónapja nem sikerült EVM-et szerelni, ugyanis ahogy az várható volt a V43-akból bontott 30 éves egységek valahogy nem igazán akarnak működni nem hogy a mozdonyban hanem a próbapadon sem
- Több esetben fel lett ajánlva 628, 218, illetve Ludmilla is, friss fővizsgás állapotban, mindegyik vissza lett utasítva különféle indokokkal
- Siemens tudott volna probléma nélkül szállítani, nekünk viszont fontosabb az orosz barátság, jelenleg az új tender kiírásánal azt várjuk hogy elkészüljön az a típus amivel indulni fognak tudni. (a héves tender újrakiírása is emiatt fog felpuhulni jelentősen)
- Valóban nincsenek hónapokig tartó vágányzárak, ugyanis jelenleg anyag sincs a munkák kivitelezésére. Lézerjankó a nevezetes telexes csavaros cikk után pedig boszorkányüldözést indított, ezzel is segítve a szakemberek megtartását.
- Ha már szakemberhiány, a home office eltörlésével a teljes irodai állomány 20% távozott csoportszinten, többségük pont a fiatal diplomás
- Jelenleg napi szintén átlagosan 32-34 vonat nem közlekedik le itthon, Pápa-Csornán ~1 éve Ekenyél jár Bz helyett, már ameddig jár
- Győrön keresztül közlekedő szombathelyi IC-k pontossága 2 év alatt 50%-al romlott, átlagos késésük 8,4 perc
- Ha már említettem az ekenyeleket, a cégcsoport gumikerekes részét konkrétan 2 év alatt sikerült a nullára szétverni. Van olyan telephely ahol az olajcserét már átszűréssel és utántöltéssel abszolválják. Van olyan A23-as amiben már okosan meglett oldva a kipufogó rendszer...

És annyi ilyet lehet hallani szakmabeliként ismerősöktől hogy napestig tudnám sorolni. Európában sem rózsás a helyzet, de ami az elmúlt két évben itt lezajlott az siralmas.
(#70486) etwg válasza tumikas hozzászólására (#70485) Válasz 5:02
Idézet:
„ Tudom narancslandben az alábbi kis színesek nem létezhetnek:”

Na ezt honnan tudod? Nem veszed észre, hogy megint bedölsz piaci kofáknak vagy a kocsmai szakembereknek.
Hol is siklott ki a vadonatuj Ventus vonat egy 160km/h-s pályába épitett 60km/h keresztezödésen?
Hol siklott ki egy emeletes szerelvény - az ok rossz minöségü uj betonaljak lettek beépitve. Azota is cserélik a több mint egy millio betonaljat szerte az országban. Technologiai, gyártási hiba.
Hol szakadtak le a város kellös közepén a hidak. Drezdában még a pecsét sem száradt meg az utolso ellenörzési jegyzökönyvön.
Most ilyen korban élünk teljesen függetlenül hol vagy, csak otthon gondolod, hogy minden a politikai vezetökön mulik, külföldön meg azt sem tudod ki is a felelös ilyesmiert.

Elég szomoru, hogy ilyen csölátásban szenvedtek, valoszinü a mocskos médiumok hatására.
Lapozás       19/19
Frissek
  2024. Okt, 18. Pé
6:13:31
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés