|
Nagyvasutak
|
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:
|
|
(#70452) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 11, 2024 |
|
Egy Fukushimához hasonlo balhé történt az árviz alatt Ausztriában. Az uj nagysebességü pályát Bécs és Linz között vagy 10 éve épitették. A pálya már Bécsben egy hosszu 4 vágányu alaguttal kezdödik a Bécsi erdö alatt majd a másik végén a régi vonalvezetést követve egyenesen St.Pöltenbe vezetett volna. A politikusok nyomására azonban beiktattak egy nagy kanyart a Duna felé, hogy az ott fekvö Tulln városnak is legyen állomása. Lett is a semmi közepén egy állomás nagy P+R többelemetes parkoloval kb 8 km-re a várostól. Miután a vonal a hegyoldal a Duna felé lejtö oldalát szeli át ki tudja kinek a nyomására alagutban kellett vezetni a vasutat, hogy ne zavarja a vasut elönyeit élvezö lakosok nyugalmát, igy pályát nemes egyszerüséggel beásták a földbe majd betakarták igy visszaadhatták a területet az ott gazdálkodo gazdáknak is. Látszolag mindenki jol járt a néhány milliocskáért amibe a hosszu alagut került. Ráadásul ki tudja kinek ötletére az alagutat ugy épitették meg, hogy a közepe van a legmélyebb ponton s mint kiderült közel a talajvizhez. Ilyen alagut Ausztriában csak 5 van a többieknél a pálya a kijáratok felé lejt.
Miután a Duna meg a talajviz is közel van vizpumpákat épitettek az alagutba , hogy a gyüjtökutbol ha kell automatikusan kiszivják a vizet. A szivattyuk is a föld alatt vannak csak egy kicsit magasabban mint a sinkorona.
Amikor jött a nagy zuhatag (400 liter esö 1 négyzetméterre) jött a balhé. A bejáratokon kereszül viz a beton felépitményeken az alagutba hömpölygött elárasztva a szivattyukat amik azonnal megálltak igy végül az alagut több mint 1,5 m magasan megtelt vizzel, tönkretéve a pályát, a felsövezetéket meg a szignáltechnkai berendezéseket. A vonal hetekig teljesen használhatatlan lett. A múlt hétvégén inditották ujra egyvágányon a forgalmat a legprimitivebb manuális rendszerben. A teljes felujitás, ha sikerül, december elejére készül el. A még mindig káotikus rendszerben sok vonat a régi pályát használja ami jobbára balhé nélkül élte át a vihart. A korábbi oránkénti több tucat vonat helyett ma még egy tucat sem közlekedik és az is csak lépésben.
Reméljük az ÖBBnek sikerült rendbe tenni a pályát hogy ujra 200 km/hval mehessenek a vonatok mindkét irányba. |
(#70453) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 12, 2024 |
|
Magyarországon ahol a káosz netovábbja tombol a MÁV berkein belül, biztos nagyon fontos hír. Itthoni érdekességekről nem tudnál hasonlóképpen tájékoztatni minket? |
(#70454) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70453)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2024 |
|
Miért tölem kéred?
( van néhány nagyokos a YT-n akik hetente beszámolnak arrol amiröl fogalmuk suncs ....) |
(#70455) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70454)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2024 |
|
Örülök, hogy te magad is rájöttél, hogy miért ..... legalább is a válaszod nekem ezt sugallja. |
(#70456) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70455)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2024 |
|
Kitiltottak amikor megprobáltam rendbe tenni a mondokájukat. Azota nem érdekel.
(Söt az egykori fiatal forumtársunk agyi leépülése egyre magasabbra viszi öt a szamárlétrán, ilyenekkel nincs mit tenni. ) |
(#70457) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2024 |
|
Na akkor megint egy uj téma a sogoroktol.
Fél éve adták át az elsö RJ2 szerelvényt ami a jol ismert RailJet utoda.
Az RJ2 egy teljesen uj konstrukcio és koncepcio. Az uj szerelvény 9 vagonos és a régi jol bevált 8 vagonos Eurocity szerelvényt hivatott felváltani. Hat honap üzem után ime az elsö tapasztalatok.
A vonatok elsösorban München - Verona között járnak a Brenner hágon át. Elvben már az alaguthoz lettek tervezve, de az csak kb 10 év mulva lesz kész.
Az RJ2 részben alacsonypadlos kivitelü, de pontosan az adott vonalon ennek nemsok értelme van, mert a 3 országban 3 különbözö peronszint van, igy kettöben 10-15 cm a szint különbség.
Ez a koncepcio azonban egy hatalmas gondot is okozott mert igy vagononként és oldalanként csak egy nem tul bö ajto áll rendelkezésre 60 valahány utasnak. Elképzelhetö mekkora lehet a cirkusz, ha netalán egy ajto nem müködik, akkor kizárt a menetrendszerinti 2-3 perces állàs az utascserére. Azaz a konstrukcio alapbol lassitja az utazo sebességet, vagy rendszeres késéseket vezet be. A régi eurocity vagonokban hasonlo mennyiségü utasnak 2 ajto áll a rendelkezésére, ráadásul a szomszédos vagon ajtajai csupán pár méterre vannak, s nem egy vagonnyi ( több mint 20 m) távolságra. Az ilyesmi egy tüz stb esetében nagyon kritikus lehet.
A másik betegnek látszo ötlet az üllésekhez tartozo szemétládák felváltása egy papirzacskoval. Az eredeti tervek szerint ezeket meneközben össze kellene szedni, de emberhiányra hivatkozva ezt a 6 honap alatt nem sikerült megszervezni. Ehhez jön, hogy az ajtoknál levö szemétládák kicsik és értelmetlenek, hiszen a zacskoban nem válogathatja az utas mit tesz bele, mig a nagyobb szemétládák szelektivek, de kicsik. Igy a vonat Münchenböl Veronába gyakorlatilag szemétteleppé válik amit még a zacskok is csak gyarapitanak.
Felfoghatatlan az is, hogy valamilyen okbol nem jutott minden ülléssor fölé csomagtarto, igy a vagononkénti csomagtarto terek reménytelenül tul vannak terhelve, és az utasnak nincs hova tennie a csomagokat ( nemzetközi távolsági vonatrol van szo, télen meg a sifelszerelés is van. Az eredeti ötlet az üllések hátlapjai között kialakitott hely tul kicsi a kofferekhez, más meg nincs.
Az alacsonypadlos megoldás is csak látszatmegoldás mert belül az egyik irányba 3 lépcsös szük feljárat van, ahol elvben el kellene férnie a megpakolt biciklinek is - nem fér el! És ezen a szük feljáron kell a csomagokkal eljutni az ajtokhoz.
A bicilklik meg a babakocsik a járatokat szükitik, ami extra, egyenesen veszélyes szituáciot okoz, ha netalán meghibásodik egy ajto és az utasnak csomagokkal, biciklivel babakocsival a szomszéd kocsiba kell mennie, de a folyoso blokkolva van a biciklikkel, babakocsikkal meg lépcsökkel.
Az üllések felszereltsége jobb mint a régebbi vagonokban , viszont valoszinüleg a hely miatt az üllések párnázása és kárpitozása vékonyabb igy kevésbé kényelmes. Az elsö osztályon meg sajnos szükebb lett a hely mint régen.
Ehhez jön még az egymás mellett 3 ülléses kupék kialakitása ( egy luxusvonatban)
A habot a tortára 2 tény teszi fel.
1. A mai napig nincs engedélye a vezérlökocsinak, igy a 9 vagonos vonatot csak huzni lehet.
2. Továbbá nem tervezik annak a lehetöségét, hogy két vonatot összekapcsolva lehessen használni, igy nincs olyan opcio, hogy a vonatot valahol megosszák pl Veronában Velence meg Miláno felé. ( az ok valoszinüleg a 18 (+ 1 mozdony) vagonos vonat hossza, ami nem fér el még a jelenleg meghosszabbitott peronokhoz sem!
Az ÖBB még 28 ilyen vonatot rendelt, de valoszinü, hogy egy sereg változtatást kell még elvégezni a koncepcion meg a kivitelen.
A vonatok ára 3 számjegyü euromillio, ami nem apropénz még az ÖBBnek sem és nem biztos, hogy felsorolt hiányosságokat hiánytalanul orvosolni lehet. |
(#70458) Gabi válasza róbertke hozzászólására (#70453)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2024 |
|
Lehet, hogy valamiért érdekesebbek ezek a hírek... |
(#70459) etwg válasza Gabi hozzászólására (#70458)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2024 |
|
Egy kicsit más, szélesebb horizontbol figyelem a vasutat igy egészen más kép alakul ki az emberben mint amikor állsz a peronon és nem jön a vonat.( Az USAban többször elöfordult, hogy nem perceket, hanem félnapokat késett a vonat. )
A legközelebb majd távolkeletről irok némi beszámolot. Bangkokban uj hatalmas állomást nyitottak meg a lenyügöző régiből muzeumot csinálnak.
Japánban meg a mozdonyvezető meg az öngyilkosságot bevállalja 1-2 késésért.
Ja és az osztrák szomszédban a legujabb “hobbi” naponta egy nagyobb állomást kell bezárni bombariado miatt. Tegnap pl Leoben volt soron. Nem tudni ki szorakozik ezzel, de egyöntetüen politikai háttere van az ügynek. |
(#70463) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70455)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2024 |
|
Ép az imént láttam egy alapbol nem is rossz videot a Felvidéki vasutrol amit most ott a privát Leo üzemeltet. ( a vasut mentén a lakosok 90%ban magyarok).
A két pesti proli még arra sem képes vagy fel sem tünt nekik, hogy végre több mint 126 év után ujra minden megállo magyarul is ki van irva, söt a hangosbemondo a francia LINT vonatokon magyarul is bemondja az állomások nevét. Nos ez a két magyar észoszto mediahös mégis Kvetoszlavovba utazik ( Uszor helyett) vagy Komárnóba Komárom helyett. Ha lett volna egy odavalosi utas a vonaton valoszinü nem uszták volna meg egy megérdemelt pofon nélkül. |
(#70468) Gabi válasza etwg hozzászólására (#70463)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2024 |
|
Ugyan nem tudni kikről beszélsz konkrétan, de sosem értem, hogy miért jó másokat, főleg a hátuk mögött pocskondiázni...
A stílus maga az ember.
Kérdem én, ha egy odavalósi utas a vonaton megérdemelt pofonokat oszt, akkor egy idevalósi fórumtag mit szól egy Eugenhoz?
"Japánban meg a mozdonyvezető meg az öngyilkosságot bevállalja 1-2 késésért."
Pfff, szerinted ezeket beveszi még valaki?
Amúgy nem értem, abba az emlegetett széles horizontba, miért nem fér bele a magyar valóság.
Persze aki alapból nem lát ilyen sínszálakat, jobb is ha nem értekezik róla.
Főleg, ha az is olyanra sikeredik, mint a polgármester vs. gyerekpólók esete.
|
(#70469) etwg válasza Gabi hozzászólására (#70468)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2024 |
|
Mert sajnos nem kivánják meghallgatni a mások hangját, csak a magukét szeretik. ( ez az ö döntésük).
Akinek nem inge ne vegye magára.
S te miért nem számolsz be a magyar valoságrol, netalán neked ezt tiltja valaki?
Azt hiszem ezen a forumon még mindig szabadabban és tisztességesebben lehet beszélgetni, mint a többi hazai felületen.
És engedd meg nekem, hogy én válogassam meg a témát amiröl beszélni szeretnék. Ha nem érdekel, senki nem kényszerit arra, hogy elolvasd.
a japán esethez csak annyit, hogy pár tucat szerencsétlen utast is halálba rántott a 3 perc késésért |
(#70477) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70476)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2024 |
|
Minek csináljak ilyen embereknek még reklámot is. Ráadásul, azon a konkret filmen nincs mit röhögni, mert a szöveg hallatán még a bicska is kinyilik az ember zsebében.
Én nem akarok senkivel veszekedni.
( szinte minden magyar vasuti youtubos ugyanilyen hangnemben viselkedik, ugyanugy mint a média egy része is. Minden, ami a magyar vasutrol szol az rossz, (korrupcio, elmaradottság, felesleges meg miegymás, meg ugye nincs TGV vagy ICE - egy feltörekvö politikus mesélte) és szinte minden vasuti téma külföldön mintaértékü. Ami nyilvánvaloan nem igaz, söt.
( a MAVnal van Középeuropában a legnagyobb fejlödés).
Csak egy aproság.
Az ÖBB a napi 20 darab RJ vonatbol Bécs és Klagenfurt (cca 400 km) között 14-t megszüntetett ( mert nincs gördülöállomány), igy azzal helyettesit amit talál a fapados elövárosi vonatoktol 1 WC-vel ( ha szerencséd van akkor még müködik is) a szedett vedett kocsikbol összetákolt szerelvényekig, s mindezt majdnem 5% - al magasabb áron és nem egy hétre, honapra, hanem egészen 2026-ig, amikorra talán megérkeznek az uj RJ2 szerelvények. Sajnálatos modon az egész europai vasut ( tisztelet a kevés kivételnek) katasztrofális állapotban van aminek egyik okozoja az eröltetett gyorsitás, a másik komoly része a rengeteg adopénzekböl támogatott olcso bérlet miatt a vonatok lestrapálása a 3. része meg a sporolás minden vágány darabon ( mig nálunk a 50-80 éves pályák is használhatoan az alig 20 éve épitett nagysebességü pályát komplett ujjá kell épiteni, mert még az alap sem lett jol megcsinálva, az ocska beépitett váltokrol nem is beszélve.
Már a drága luxusvonatokban sem tudják az alapvetö komfortot biztositani. A tavasszal elsö osztályon utaztam Kölnbe ( jo 12 orás ut) az étkezö kocsiban nem volt hely vagy étel, az elsö osztályu kocsiban is állo utasok voltak az ICE-n holott ez alapbol tilos stb.
A helyi vonatokra sok helyen fel sem fér az ember, pedig szinte 5-10 percenként járnak. Ekkora forgalom még legjobb vonatokat is munkásvonatszintre strapálja és akkor jön a pesti okostolyás videos, hogy nincs bennük stekker vagy Wifi, amikor még üllöhely sincs.
Szoval elég nagy az iszonyom az ilyen emberek iránt, ráadásul olyankor, ha még a jotanácsot sem hajlandok elfogadni.
S gyakran hullára szoktam magam röhögni amikor a tojáshéjas szakemberek elkezdenek tanácsokat adni olyan témákban amihez gyakran a sok tiz éves tapasztalatokkal rendelkezö szakemberek sem mernek hozzányúlni, mert tudják, hogy az milyen darázsfészek. |
(#70482) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70477)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2024 |
|
|
(#70483) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70477)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2024 |
|
Idézet: „a MAVnal van Középeuropában a legnagyobb fejlödés”
Bocs Eugen, de kinyílt a bicska a zsebemben.
- A minap olvastam, hogy a CD ünnepélyesen átvette az 50. Vectron villanymozdonyát. Ehhez képest nálunk nálunk egy barom politikus (bocs Frankey, de hagyd benne!) megsértődött a Siemens-re, és ezek helyett használt Taurus-kat, és francia villanymozdonyokat bérelnek!
- Az ország egyik legfontosabb vonalán, a 100-n tegnaptól újra vágányzár van, és egyvágányú közlekedés, mert gyakorlatilag fel kell újítani Karcag és Püspökladány között. Könyörgöm, pár éve csinálták meg kompletten az egészet! Hogyan, ha egy-két éven belül ugyanazt meg kell csinálni?
- Erőltették a teljesen elhibázott IC+ kocsik fejlesztését, gyártását, teljesen sikertelen a projekt, és közben a parajosban hagyták elrohadni a tök jó DWA IC kocsikat! (Az IC+ kocsikban Arduino UNO modulok vezérlik az ajtókat! Vicc az egész, csak rossz vicc!)
- Mivel eljátszották a világ legdöntésképtelenebb állatait - mitévő legyek - így az Izraelben feleslegessé vált dízel motorvonatok mentek Romániába. Az ottani egyik magánvasút egy közepes használtautó áráért vette meg darabját! Ennyi pénzt nem voltak képesek előteremteni, helyettük maradnak azok az Uzsgyik, amik 40%-a üzemképes, és a működök is hasznavehetetlen vackok.
- Bérelnek egykori DSB-s Henschel dízeleket, sokezer LE-vel, és behintették, hogy a 110t-s mozdonyok majd jönnek a lajosmizsei (142) vonalra az M41-es ingák helyére. Arra a pályára, ahol 40km/h a max. sebesség, csak egy 4km-s szakaszon 60. A mozdonyok végsebessége meg 170km/h, és a dánok nehéz IC előtt használták, nagy sebességű pályákon. Nem elmebetegek?
- Múlt szombaton, ebben a pici országban 5, azaz öt vonat maradt fekve mozdonyhiba miatt, és további két járat késett órákat járműhiba miatt. Egyetlen, nem is zsúfolt napon, ősszel.
- Az nem tűnt fel senkinek, hogy a legutóbbi majdnem katasztrófa (Keletinél a Taurus alatt eltört váltó miatti siklás) esetén, a balesetet szenvedett IC vonatban egyetlen IC minőségű kocsi sem volt?
- Szolnokon, az ország egyik legfontosabb csomópontján nincs olyan váltókörzet, ahol legalább 40-nel lehet haladni? Átmenő, főirányban!!!
- 100-s vonalon Abony és Szolnok között a pálya évek óta 60-nal járható, pedig elvileg a vonatoknak ott 120-s a menetrendje.
- Mértékadó rádiókban elhangzott, hogy a vasúti fuvaroztató cégek már kerülik a MÁV vonalait, és inkább tesznek kerülőt. Miért? Mert a nagyon-nagyon "okos" döntéshozók az EU-s un. "energia válság" miatt előre fix áron lekötötték a tőzsdén az áram árát, így most a MÁV többszörös áron tudja csak adni a vontatási áramot, még a GYSEV-hez képest is!
Fejlődés? Hol?
A Sárga tengeralattjáró című rajzfilmben ordította a Kék manó a fejvesztetten menekülő katonáinak, hogy: "Rossz irányba rohamoztok!".
Amit ma a hazai kormányzás művel a vasúttal, az katasztrófa!
Bocs, de én belülről, idehaza látom ezeket. És azért az is beszédes, hogy 600Ft/l benzinár mellett inkább autóval megyek Szolnok és Budapest között, holott MÁV arcképes igazolványom van, kocsiosztály korlátozás nélkül, ergo ingyen vonatozhatnék 1. osztályon. |
(#70484) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70483)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2024 |
|
Sajnos ugyanazt a hangnemet hordod mint az emlitett tulokos youtuberek.
S nekünk hány Stadlerünk van? Nekünk mikor voltak Taurusaink? Nekünk a GySEV jovoltábol már Ventusunk is van. Igen a cseheknek vannak uj vectronjaik meg több 100 60-70 éves DC mozdonyuk. A cseheknek maradt egy müködö dizelmozdonygyára amit mi elherdáltunk, igy képesek a 40-50 éves dieselmozdonyokat ujjáépiteni, söt exportra is el tudnak adni néhányat. De villanymozdonygyáruk nekik sincs igy a hatalmas Skoda, ( amugy csödvédelem alatt van) csak elövárosi motorvonatokat meg villamosokat képes még gyártani, l
Lehet, hogy a HÉV is vehetne tölük vagy a lengyelektöl ilyen vonatokat.
Nekünk meg maradt néhány tucat nagyszáju youtuberünk.
Ráadásul amit a Siemens csinált az még ocskább viselkedés mint visszamondani egy megrendelést, amit amugy sem tudtak volna idöben leszállitani a mindenben támogatott háboru meg a végzetes energia- meg nyersanyaghiány miatt. Ma egy megrendelés átfutása 48 honap körül van, szinte valamennyi europai mozdonygyárban, azaz ha ma megrendelsz egy mozdonyt vagy vonatot, jo eséllyel 2029-ben megkapod az elsöt és kezdheted a vizsgáztatást, azaz némi szerencsével 2030-ban üzembe állithatod. Addig továbbra is kénytelen leszel a 60 éves szilikkel vontatni, vagy bérelni valahol valami ujabbat ( ami megtörtént. A baj az, hogy dizel nincs ( köszönd a zöldeknek meg a s...gnyaloiknak), mert senki nem meri vállalni a rizikot, hogy valamilyen zöld analfabeta betiltja öket. Igy maradnak a felujitott régi mozdonyok, ha sikerül hozzájutni.
Te itt a mérgelödsz meg mutogatsz, amikor fél Europában nem napokig, hanem honapokig vannak vágányzárok ( pl Bécs) , naponta 10 vonatbol 3 nem ér célba, és ott nem a 50-60 éves matuzsálemek gyulladnak ki, hanem az alig 20 éves tauruszok, meg a vezérlökocsik, amiket 10 cm friss ho évekre tönkre tett.
A vágányzárak ráadásul nem okvetlenül aktuális müszaki hiba miatt keletkeznek, hanem ROSSZ tervezés, kivitelezés, sporolás meg ocska anyagok miatt. Ugye arrol ti nem akartok tudni. Alább irtam, hogy az ÖBB a napi 20 vonatbol 14-t kivon a forgalombol ( egy vonalon) nem napokig meg hetekig, hanem 2026-ig, mert nincs jármü ( vagy szerinted ott is Lázár mondta le a megrendelést?.
Ha ezt a MAV megtenné ti akkor már mint egy Vezuv a parlament elött okádnátok a tüzet meg a lávát.
Szoval tartoztasd inkább te is magad.
Nekem semmi közöm egyik vasuthoz sem, de olyan hangért amit ti használtok Ausztriában vagy Németországban hitelrontásért már a birok elött állnátok és egészen biztos nem usznátok meg 6 számjegy alatti euro büntetéssel. És erre bizonyitékon van.
Szoval meg kellene nagyon változtatni a beszéd stilust meg ezt a pökhendi, mindent jobban tudo hangnemet meg a másra mutogatást.
A korábbi kormány alatt hallgattatok mint az a valami a lapu alatt, most meg nem tudtok mit kezdeni a rátok zudult szabadsággal. És ez siralmas.
A vasutasok amugy sajnos ilyen környezetben sokkal több kihivásnak vannak kitéve és ne csodálkozzatok, ha nem szivesen látnak titeket a vasut mellett ( ráadásul gyakran egy nagyon proli fizimiskával) , mert tudják mi lesz a dolog vége. Valoban szükség van ilyesmire?
Nem elég annak a szerencsétlen vasutasnak, hogy ilyen matuzsálemeken kell dolgoznia. Ö is biztosan szivesen ülne modernebb jármüben. De kicserélni egy elég specifikus jármüparkot manapság nem lehet. Ép tegnap találtam egy angol filmecskét, ahol az alkoto arrol beszél milyen jo lenne nekik is ilyen Bz méretü jármü, mert náluk is rengeteg kis kapacitásu szárnyvonal van ami aligha bir el gazdáságilag még egy 4 tengelyes Regio Shuttlet vagy Lintet sem. Attol kisebb meg egyszerüen nincs.
Sok évtized ota fényképezek, filmezek. Valamit ki is teszek a youtubra, de én nem akarok a kattintásokbol meg a lájkokbol élni. Sok problémám volt nekem is, föleg a zsarukkal, de soha nem a vasuttal, mert a vasutasokat mindig respektáltam és tiszteltem a munkájukat. Ez látszik a barátaid filmjeiböl a legkevésbé. Kár!
A témát lezártam. Szép estét!
|
(#70485) tumikas válasza etwg hozzászólására (#70484)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2024 |
|
Tudom narancslandben az alábbi kis színesek nem létezhetnek:
- A 150-es vonal felújítását a V-híd olyan minőségben volt képes elkövetni hogy a kínaiak nem voltak hajlandóak fizetni érte
- A fürkészeink által összeszedett Henschel csodákból az elsőt "haza" kellet küldeni mert a "hibátlan" masina mint itthon kiderült valóban mégsincs olyan állapotban mint ahogy a kiküldött "szakértők" mondták, a másodikba pedig 5 hónapja nem sikerült EVM-et szerelni, ugyanis ahogy az várható volt a V43-akból bontott 30 éves egységek valahogy nem igazán akarnak működni nem hogy a mozdonyban hanem a próbapadon sem
- Több esetben fel lett ajánlva 628, 218, illetve Ludmilla is, friss fővizsgás állapotban, mindegyik vissza lett utasítva különféle indokokkal
- Siemens tudott volna probléma nélkül szállítani, nekünk viszont fontosabb az orosz barátság, jelenleg az új tender kiírásánal azt várjuk hogy elkészüljön az a típus amivel indulni fognak tudni. (a héves tender újrakiírása is emiatt fog felpuhulni jelentősen)
- Valóban nincsenek hónapokig tartó vágányzárak, ugyanis jelenleg anyag sincs a munkák kivitelezésére. Lézerjankó a nevezetes telexes csavaros cikk után pedig boszorkányüldözést indított, ezzel is segítve a szakemberek megtartását.
- Ha már szakemberhiány, a home office eltörlésével a teljes irodai állomány 20% távozott csoportszinten, többségük pont a fiatal diplomás
- Jelenleg napi szintén átlagosan 32-34 vonat nem közlekedik le itthon, Pápa-Csornán ~1 éve Ekenyél jár Bz helyett, már ameddig jár
- Győrön keresztül közlekedő szombathelyi IC-k pontossága 2 év alatt 50%-al romlott, átlagos késésük 8,4 perc
- Ha már említettem az ekenyeleket, a cégcsoport gumikerekes részét konkrétan 2 év alatt sikerült a nullára szétverni. Van olyan telephely ahol az olajcserét már átszűréssel és utántöltéssel abszolválják. Van olyan A23-as amiben már okosan meglett oldva a kipufogó rendszer...
És annyi ilyet lehet hallani szakmabeliként ismerősöktől hogy napestig tudnám sorolni. Európában sem rózsás a helyzet, de ami az elmúlt két évben itt lezajlott az siralmas. |
(#70486) etwg válasza tumikas hozzászólására (#70485)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2024 |
|
Idézet: „ Tudom narancslandben az alábbi kis színesek nem létezhetnek:”
Na ezt honnan tudod? Nem veszed észre, hogy megint bedölsz piaci kofáknak vagy a kocsmai szakembereknek.
Hol is siklott ki a vadonatuj Ventus vonat egy 160km/h-s pályába épitett 60km/h keresztezödésen?
Hol siklott ki egy emeletes szerelvény - az ok rossz minöségü uj betonaljak lettek beépitve. Azota is cserélik a több mint egy millio betonaljat szerte az országban. Technologiai, gyártási hiba.
Hol szakadtak le a város kellös közepén a hidak. Drezdában még a pecsét sem száradt meg az utolso ellenörzési jegyzökönyvön.
Most ilyen korban élünk teljesen függetlenül hol vagy, csak otthon gondolod, hogy minden a politikai vezetökön mulik, külföldön meg azt sem tudod ki is a felelös ilyesmiert.
Elég szomoru, hogy ilyen csölátásban szenvedtek, valoszinü a mocskos médiumok hatására.
|
(#70487) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70486)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2024 |
|
Nem szevedünk csőlátásban.
Csak itt élünk, ezzel vagyunk kénytelen együtt élni. Nekünk ez fáj, nem a drezdai híd összedőlése, vagy egy-egy siklás az ÖBB-nél.
És a legjobban az, hogy napról-napra csak romlik a helyzet a magyar vasúton, és nem történik az ég-világon semmi érdemi előrelépés. Duma, hagymázas tervek, hőzöngés*, az van.
Mondom, engem kevésbé zavar, mert én már autózom, pedig nem kell jegyet vennem vonatra. Azért, mert nem engedhetem meg magamnak, hogy az áldatlan állapotok miatt a vasúton pazaroljam az időmet. Nagyon sokan viszont ezt nem tehetik meg, és vagy a munkából késnek, vagy a családjuktól veszik el az idő, mert nem ér haza.
Hidd el, nagyon nagy a baj a hazai vasúttal, és innen mi csak vágyhatunkn arra, hogy legfeljebb annyi bajunk legyen, mint a cseheknek, vagy az osztrákoknak. Sajnos nem egy-egy kirívó baj van, hanem általánosságban romlik minden, a sorozatos rossz politikai, szakmai döntések, a dilettantizmus miatt.
Hogy pár youtuber hőzöng, azon meg nem csodálkozom.
*: Itt most nem a médiára gondoltam, hanem a - többek között - vasútért is felelős miniszterre. Aki gyakorlatilag felelős a Keleti pályaudvaron bekövetkezett IC siklásért, amiből csak azért nem lett katasztrófa, mert a mellette haladó másik IC mozdonyvezetője észnél volt, és nem rohant bele a kisiklott vonatba. A váltó hibája előtt pár nappal őkelme személyesen húzta ki a listáról - nincs pénz rá - a váltó cseréjét. Ezért (is) van idehaza jelentős felháborodás a vasúttal kapcsolatban. |
(#70488) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70487)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2024 |
|
Steve -
miota én ismerem a magyar vasutat és az sok -sok évtized, mindig panaszkosott valaki, azaz semmi uj a Nap alatt, csak business as usual.
Mások meg csodálták a MAVot, hogy milyen egységes jármüparkot tudott összehozni.
Ehhez jön most annyi, hogy a kedves politikusaink ( nem tegnap, hanem konzekvensen az utobbi 20-30 évben )
romba döntötték a vasuti ipart nem csak otthon, de gyakorlatilag egész Europában, és ennek a hatása noná, hogy megjelenik Magyarországon is.
De ez a téma tul komplex ahhoz, hogy itt és ilyen hangnemben és teljesen hiányos vagy hamis informáciok alapján tárgyaljátok.. |
(#70489) tumikas válasza etwg hozzászólására (#70488)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2024 |
|
"De ez a téma tul komplex ahhoz, hogy itt és ilyen hangnemben és teljesen hiányos vagy hamis informáciok alapján tárgyaljátok.."
Szóval egyedül Te érthetsz a vasútiparhoz, mitöbb a közlekedéshez ámblokk. OOOOKKKKÉÉÉÉ.... |
(#70490) etwg válasza tumikas hozzászólására (#70489)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2024 |
|
Én sem ( nem is akarok) értek hozzá ezért hozzá sem szoltam.
De kétlem, hogy itt bárkinek vannak hiteles informácioi, de azért dumáltok. Söt a minisztert jelölitek meg a siklás okának ( nagyképüség teteje) , valamikor ilyesmiért a bakter volt felelös.
Nem érzed a különbséget. |
(#70491) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 18, 2024 |
|
Srácok!
A beszélgetés erősen nem kívánatos irányba megy (politika és személyeskedés). Ez itt eddig sem volt "divat", és eztán sem szeretnénk meghonosítani, így, ha nem akarjátok, hogy töröljünk néhány hozzászólást, ezt most legyetek szívesek befejezni!
Köszönjük. |
(#70492) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70490)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2024 |
|
(Frankey! Ezt az egyet még engedd meg!)
Az, hogy a minisztert hibáztatjuk/hibáztatják, annak az az oka, hogy a pályaszakaszért felelős főnök történetesen modellező, és a műhely ügyfele. Tudtak a hibáról, szabályosan eljártak, felterjesztették a váltó cseréjét, amit a pályavasút vezetése jóvá is hagyott. DE! Jött a miniszter, és pénzhiányra hivatkozva egy tollvonással letiltotta.
OK, nem ezért tört el a váltóban az alkatrész, mert L.J. kihúzta a cserét a listáról. De ő volt az utolsó láncszem a majdnem katasztrófa bekövetkezte előtt. Mert arrogánsan megy a saját feje után, és nem bízik, nem hallgat az alá beosztott, noch da zu terepen dolgozó beosztottjaira.
Nem mi vagyunk nagyképűek, hidd el! |
(#70493) sunocske válasza etwg hozzászólására (#70490)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2024 |
|
Idézet: „De kétlem, hogy itt bárkinek vannak hiteles informácioi, de azért dumáltok.”
Azért csak óvatosan. Tudok sok bennfentes infót (a csavaros dologról is), csak nem írhatom le, mert az állásommal játszom.
Nem, nem a miniszter az oka a siklásnak. De amióta kinevezték, sokat csökkent a népszerűségi indexe vasutas berkeken belül is. Még a legnarancsfejűbb kollégák is felszisszentek egynémely döntésén vagy megnyilvánulásán - és nem azért, mert nekik fájt, hanem mert vagy teljesen megalapozatlan látszatintézkedés volt, vagy egy tollvonással tett feleslegessé több száz, több ezer felhasznált munkaórát, amit egy-egy munka vagy fejlesztés előkészítésére fordítottak a munkavállalók. Arról nem is beszélve, hogy egyszemélyben hoz döntéseket a szakmai kompetencia teljeskörű mellőzésével. |
(#70494) etwg válasza sunocske hozzászólására (#70493)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2024 |
|
Az nagyon más kérdés, ha legfelsö szinteken ilyen konfliktusok alakulnak ki, de az nagyon primitiv gondolat lenne, hogy ezért csak az egyik fél felelös. Elég példát venni M.Weberröl, aki vérig van sértödve, pedig ö kurta el a dolgot.
Sajnos ilyen tipusu emberekkel vannak tele a felhökarcolok, csillogo paloták irodái a legfelsöbb szinteken. Sok ilyen pozicioba levö ember egoja nagyobb mint az esze, még is valahol ilyen helyen ülnek. De ez a legkevésbé sem tartozik a nyilvánosságra. Ezt oldják meg házon belül eléggé jol vannak fizetve, s akinek valami nem tetszik az veheti a kalapját.
Külföldön a régebbi demokráciákban, az ilyen kérdéseket sok évtized ota minden demokratikus szabályt megszegve ugy oldották meg, hogy a 3-4 nagyobb párt között morickai egyszerüséggel felosztották a gazdaságot, a vasut, nehézipar rendszerint a vörösökhöz ( szocikhoz) került, a bankok, a mezögazdaság a feketékhez ( konzervativokhoz) stb. És ezen belül kuss volt a jelszo. És a pártok házon belül osztották ki a funkciokat a zsiros állásokat, cserébe meg számithatnak a biztos szavazatokra.
A jelenlegi környezetben uj pártok kerülnek a reflektorfénybe, uj iparágok születnek , mások tömegesen mennek tönkre és viszik a sirba a szavazatokat is és megindul a harc a befolyásokért ( amit természetesen uj szavazatokat is jelent).
Nálunk ilyen strukturák nem alakultak ki, és már valoszinü nem is fognak, mert a világgazdaság is fel van dulva, igy az uj feltörekvö politikai eröknek nem marad más hátra csak bomlasztani, azaz indul a közkedvelt játék hol van korrupcio, hol lehet megingatni a stabilitást, mert nagyon jol tudjuk a zavarosban a legjobb halászni. ( sajnos mindig mi zsebünk kárára)..
Bocs a némi leegyszerüsített politika gyorstalpaloért, de a vasut mindenütt a politika része, ha tetszik ha nem. |
(#70495) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2024 |
|
Azt hiszem, érthetően leírtam, szóltam, hogy most már legyen vége ennek a disputának! Nagyon politikai irányt vett a beszélgetés, aminek nem ezba fóruma. A további ezen tárgyú hozzászólásokat szó nélkül töröln fogom, a vétőkkel szemben pedignel fogok járni! |
(#70498) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2024 |
|
Egy érdekessèg ( sajnos? kinai ) a legujabb személyvagonokban az ablakokat LCD képernyö alkotja, a luxus kivitelben több funkcioval, be lehet sötétiteni a tüzö Nap ellen, az extra kivitel meg egyenesen egy érintö képernyöt alkot, ahol pl ki lehet választani a térképet a vonat helyzetével meg hasonlo hasznos informáciokat kaphat az utas az utazással kapcsolatban.
Kiváncsi leszek mikor fog ez elöször megjelenni valahol Europában. |
(#70499) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2024 |
|
Szlovákiában decembertöl megszünik az IC tipusu gyorsvonat ami Pozsony és Kassa között járt, és a leggyorsabb összeköttetést adta. Ez a vonat 7 megálloval alig 5 ora alatt tette meg a 443 km-s távot.
Csak érdekesség, hogy a vonat a 443km-böl majdnem 300km-t a ZSSK legmodernebb szakaszain tette meg részben már ETCS rendszerrel ( ezeken a szakaszokon vmax 160km/h). Ennek ellenére alig 120 utas használta átlagban!
Pozsony és Kassa között régebben volt repülöjárst is, söt volt Kassa-Pozsony-Prága járat is. Ha igaz az utolso 20 éve szünt meg s most állitolag ujra be fogják vezetni. ( az IC helyett).
Az ország két legnagyobb városa között már évtizedek ota nagyon kritikus a kapcsolat, söt gyakran sértö volt a hejszlovákok számára, hogy Budapesten keresztül gyorsabbsn el lehetett jutni Kassára, mint a belföldi utakon. Az autopályák nagyon nehezen épülnek. Sok nagyon komplikált szakasz van és a megépitett alagutakkal is több a gond a kelleténél. Az északi vonalon Zsolna körül áll meg a tudomány Strecsno vára alatti nagyon szük völgyben ahol a vonat, a vág meg az autopálya osztoszkodna a szük téren. Ehhez 2 uj alagutat is furni kellett.
Igy az auto sem opcio. |
(#70500) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70498)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2024 |
|
Lesz még olcsóbb az LCD mint az ablak |
(#70501) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70500)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2024 |
|
A remény szokott meghalni utalojára.
De még eddig véletlenül sem hallottam egy uj mozdonyrol vagy vonatrol, hogy az olcsobb lenne elödjénél. De reménykedni lehet. |
(#70502) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2024 |
|
Egy érdekes fenomén jelentkezett Ausztriában az árviz után. Már irtam, hogy milyen sulyos károkat okozott a viz az osztrák parádé vonalon Bécs és Linz között. ( 250 km/h az engedélyezett sebesség).
Gyakorlatilag a vonalat ki kellett zárni a forgalombol. Jo egy honappal az árviz után nagy keserven egy vágányt részlegesen üzembe tudtak állitani, de biztber hiányában, igy Bécs és St. Pölten között radios kézi vezérléssel alacsony sebességgel mennek a vonatok.
Ennek egy másik vetülete, hogy ehhez majdnem dupla annyi vonat kell, mint a rendszeres eredeti üzemhez. Ennyi vonat (szerelvény) meg egyszerüen nincs és még sokáig nem is lesz ( ez természetesen a pályán szolgáltato magánvasutra (WB) is vonatkozik).
Az ÖBB ugy probálja megoldani a feladatot, hogy máshonnan szed össze Railjet vonatokat ( irtam, hogy a déli vasuton napi 20 RJ vonatbol, 14-t elvitt a Westbahnra). A kiesö vonatokat mindenféle szedett vedett vonatokkal meg elövárosi szerelvényekkel, illetve buszokkal helyettesiti. Bizonyára nagyon kellemes a lehet a távolsági forgalomban. Gyakoraltilag Olaszországba megszünt a vasuti személyforgalom, buszokkal viszik át az utast a határon, majd ott olasz vonatokkal folytathatja az utat.
A kérdés csak azért is érdekes, mert 2 éve, amikor bevezették a közkedvelt Klimaticketet, ( hálozati kedvezményes jegy) senkinek nem jutott az eszébe, hogy egy ilyen intézkedés jo 30%-al megnöveli az utasforgalmat, és ahhoz közismerten kapacitás ( azaz vonatok) is kell, ami akkor sem volt és azota sincs.
Az árviz duplán komplikálta a helyzetet és összeomlott a menetrend is. A kevesebb és lassubb vonat még nagyobb zsufoltságot okoz, még jobban igénybe veszi a jármüveket ( amik nem ilyen használatra lettek tervezve), még több késéssel jár s még több ember fordit ujra hátat a vasutnak.
Hogy ennek mikor lesz vége azt senki nem tudja. A régen megrendelt uj szerelvények, ha minden igaz 2026-tol kerülnek forgalomba, de azt kétlem, hogy azzal számoltak, hogy közben az árviz meg a tulzsufoltság leamortizálja a meglevö jármüparkot is, igy a 28 uj szerelvény jobb esetben a kiesöket potolja, de nem növeli a kapacitást. |
(#70518) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Sziasztok,
Információt keresek a a zalaszentgróti vonalról 1970-1980-as időszakról.
Ott voltam gyerek a vasút mellett, de 5-6 éves voltam, nem emlékszem milyen típusú kis gőzmozdony dolgozott ott naponta, rendezni a vagonokat. Emlékeim szerint egy 375-ös lehetett, de nem tudom. Szóval a terv a vasútállomás modellezése és a kis gőzös megépítése.
A másik amire egyszer valahol találtam valahol infót, de nem tudom, hogy az korrekt-e. A vakvágány végén parkolt egy ideig egy nagy gőzmozdony, amire úgy emlékeztem, hogy egy 424-es, de egy index fórum hozzászólás szerint egy Gysev 520-as volt, a 050-es.
Ezekről tud-e valaki valamit?
Köszönöm! |
(#70519) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70518)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Ennyit tudok segíteni: Zalaszentgrót vasútállomás
Ha megnyitod pörgess le alulra, találsz régi és új képeket.
Még lejjebb vannak kommentek, közöttük talán találsz olyant is, aki konkrét információkat tud adni neked.
Tövábbi jó kutakodást, információ szerzést kívánok! |
(#70521) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70520)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2024 |
|
Gondolom az összes alul kommentelőt is végig kérdezted .... |
(#70524) acszoli válasza róbertke hozzászólására (#70521)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2024 |
|
Van akit igen! Pár hét múlva talán sikerül elcsipnem az utolsó állomásfőnököt, de ő még fiatal, akkor még nem volt ott. |
(#70567) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2024 |
|
Olasz fogaskerekü.
Vajon ki tudja hol volt és mikor.
|
|
(#70575) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2024 |
|
Egy elég valosághü összefoglalo ( ritkaság a DW - töl) a stuttgarti pályaudvar átépitéséröl.
Stuttgart21
(angolul).
Hogyan lesz egy €2,5 milliárdos projektböl 30 év munka után €12 mlrd-s befejezetlen vállalkozás.
Ráadásul ahogy a filmben is elhangzik a DBAG ilyen formában ( a déli elágazás nélkül - amit meg el sem kezdtek) nem hajlando átvenni a csonka állomást.
Pár éve már ki is irtak egy pályázatot Stuttgartban egy másik nagy állomásra a helyi vonatok számára, mert azokat az eredeti elképzelések szerint lehetetlen bevinni majd az uj állomásra - ahol 8 vágányon oránként 200 vonatot kellene kezelni).
Ahogy hallani az informatikai rendszer sem készül el 2026 végére. |
(#70576) etwg válasza etwg hozzászólására (#70567)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2024 |
|
Sikerült megtalálni hol volt ez a csodajármü. Torino mellett a mai napig - igaz mát nem ebben a formában müködö fogaskerekü vasut eredeti “mozdonya” amihez sem göz, sem villamos energia nem kellett. 1863-tól müködött, söt a gyároja (Aguido) a mai napig létezik szinte ugyanabban az ipari szegmensben csak már nincs szükség az eredeti megoldásra.
1934-be átépitették villamos hajtásra.
Ki találja ki hogyan hajtották ezt a mozdonyt.
|
(#70577) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70576)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2024 |
|
Volt ennek egy ellen párja a pálya másik végén, nem? |
(#70578) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70577)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2024 |
|
Nem ez valodi fogakerekü csak a hajtása különleges az akkori korra ujdonság. Mint fogaskerekü állitolag egyedi volt a világon de az a hajtásmod eléggé elterjedt más iparágakban. Söt a számitások szerint kb 5 km-s távolságra 3-4% -l jobb hatásfoku mint az elektromotor.
A “mozdonyon” irányválto és kupplung van. |
(#70579) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70578)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2024 |
|
Akkor csak rugós lehet ))) |
(#70580) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70579)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2024 |
|
Inkább lendkerekes, mint a Svájciak által az 1950' - 60' években használt Oerlikon Gyrobus
Csak a legelső hegymenet elött kellett a rendszert jól felpörgetni, azt egész nap tudott menni mint valami Perpetuum Mobile. |
(#70581) diginewl válasza etwg hozzászólására (#70576)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2024 |
|
Idézet: „Ki találja ki hogyan hajtották ezt a mozdonyt. ”
A kép alján balra van egy A-jelű drótnak látszó valami. Nem lehet hogy ez adta a húzóerőt? A drótnak meg vagy lenn, vagy fenn volt egy motorja ami húzta a végtelenített madzagot. A "mozdonynak kinéző szerkezetben" nem látok semmiféle meghajtást, csak sok-sok áttételt/mindenféle irányú fogaskereket. |
(#70582) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#70567)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2024 |
|
Esetleg sűrített levegős? A mozdonyon álló emberek elég magasan vannak, bizonyára van oka annak, hogy akkora a felépítménye, vagyis simán elfér alatta egy nagy tartály.
Ha jól tervezték meg, akkor lejtmenetben "visszatáplálhat", vagyis valamennyit visszatölthet a tartályba.
DE NEM!
A mozdony elején lévő felirat sokat segített a megtalálásában...
Viszont ez a mondatod meglehetősen félrevezető: Idézet: „fogaskerekü vasut eredeti “mozdonya” amihez sem göz, sem villamos energia nem kellett. ” Mert kellett, csak nem a "mozdonyban"...
Azután egy szerencsés kimenetelű baleset után már átépítették villanymotorosra. |
(#70583) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70581)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2024 |
|
Igen valami ilyesmi de mégsem az. Az ugy lenne mint a mai siklok vagy kötélpályák.
De itt egy kicsit másrol van szo. A pálya mellett valoszinüleg az egyik oldalon ( jobb) ment egy végtelenitett, folyton egy irányba mozgo drotkötél . Ez a kötél, mint az akkori korban a gyárakban elterjedt transzmissziok adta az energiát ( itt nem bör szíj, hanem drotkötél).
Ez a kötél lettek átvezetve a két nagy keréken a mozdony jobb oldalán és azzal hajtották a fedélzeti áttételeket, kupplungon meg irányválton keresztül a mozdony alatti fogaskereket ami a fogaslécbe kapcsolodva mozgatta a vonatot. Azaz a személyzet ki be kapcsolhatta a hajtást, irányt válthatott, de a két-két nagy kerék egyfolytában egyirányban forgott. Sajnos pontosabb leirást nem találtam.
Akkoriban ez nagyon bevált eljárás volt pl Schaffhausenban a vizerömü turbináibol akkor nem elektromos áramot nyertek hanem mozgási energiát amivel a Rajna partján elhelyezkedö gépeket hajtották ilyen akár több kilométer hosszu drótkötél hurkon. A kötelekhez utközben is csatlakozni lehetett. |
(#70584) sunocske válasza acszoli hozzászólására (#70518)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2024 |
|
Ezen a légifotón az állomás déli váltókörzetében egy szerkocsis gőzmozdony (a méretei alapján talán 326-os vagy 324-es) végez tolatást néhány kocsival. A dátum 1975.
Ha jól értelmezem a légifotón látottakat, ekkor már nem volt forgalom Balatonszentgyörgy felé, így dél felé a nyílt vonalra kitolhatták a rakodásra váró kocsikat, valamint közvetlenül az útátjáró után áll önmagában egy tejszállító kocsi. Több mint valószínű, hogy a sarkon lévő tejüzembe (sajtgyárba) hozták benne az alapanyagot. Érdekes, hogy oda állították ki, és nem a téglagyár felé vezető iparvágányra, ami a sajtgyárhoz közelebb esik. Lehet, hogy annak nagyobb forgalma volt?
Ezen az 1978-as légifotón pedig az állomásépülettel majdnem szemben egy 375-ös áll a IV. vágányon (esetleg 376-os, bár annak kisebb volt a szertartálya, mint amekkorára az árnyékból következtetek).
1985-ben viszont már egy M43-assal tolatnak (az I. vágányon az élőállat-rakodó mellett áll egy kocsival). Ekkor már egyértelműen rakodásra is használják a balatonszentgyörgyi vonalból megmaradt kihúzó csonkavágányt.
Nagy gőzmozdonyt viszont egyiken se vélek látni. |
(#70585) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2024 |
|
Újabb érdekesség:
Az 1972-es légifelvételen a téglagyári vágányra tolták be a tejeskocsit, közvetlenül a sajtgyár mellé (illetve kicsit lejjebb, mintha lenne egy oldalrakodója az egyik épületnek, ami mellett két fedett kocsi is áll). Zajlik az I. vágány (illetve egy 1966-os légifotóval összevetve az egész állomás) átépítése, gőzmozdony viszont nincs az állomáson.
|
(#70588) acszoli válasza sunocske hozzászólására (#70584)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2024 |
|
Nagyon nagyon köszönöm ezeket!
A téglagyári vonal az állondóan forgalmas volt, a tejüzem nem annyira, valamint volt egy borászat is mellette, de az már a 70-es évek végén nem üzemelt. Én 375-ösökre emlékszem 80 előttről, aztán meg az M43-volt állandó. Egyszer volt egy Szergej is nagy örömünkre
Egész nap tolták húzták a kocsikat, volt ott gyümülcs, szarvasmarha rakodás, fa elvitelre, szén, olaj a tüzépre. Tej a sajtgyárba, meg az embertelem mennyiségű tégla. És napi 5x személyvonat. |
|
|
2024. Nov, 18. Hé 10:15:28 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|