Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       23/23
(#71244) etwg hozzászólása Válasz Feb 1, 2025
DBAG eladja valamennyi Stadler KISS szerelvényét. Ezen jármüvek egy része 5 éve az osztrák Westbahntol kerültek a németekhez, amikor a Westbahn uj szerelvényeket szerzett be. Az ÖBB akkor mindent megtett, hogy a Westbahn ne jusson gyorsan a pénzéhez, igy nem tartottak igényt a vonatokra. Közben a DBAG ujabb KISSeket rendelt immár 6 vagonos kivitelben. A vonatok elsösorban Drezda Berlin Rostock valamint a Stuttgart-Zürich vonalon szolgáltak. A vonatok a fedélzeti biztber miatt csak 160 km/h tudtak, ami jo volt Zürich felé, de Drezda es Berlin között a pálya már 200km/h-ra lett kiépitve. A négyrészes is kevésnek tünt. Voltak tervek ujabb vagonok vételére, de tul bonyolult és drága volt. Ráadásul a szerelvényeknek eüérvényes karbantrtási szerzödése volt a Stadler bécsi üzemével, ami eléggé komplikálta a dolgot. Ezért bevezettek egy Rostok Berlin Drezda Bécs éjjeli vonatot is, hogy ne kelljen üres szerelvényekkel Bécsbe járni szervizre.
Közben a DBAG megrendelt a Bombardiernél, ma Alstom, emeletes 6 kocsis mozdonyos ingavonatokat amiket az Alstom tavaly az év vegén elkezdett szállitani kisebb komforttal de nagyobb kapacitással, ezért jött a döntés a 17 darab KISS eladásrol.
S nicsak ki veszi meg?
Az ÖBB ahol akut jármühiány van. Sok helyen ujra az 50-60 éves szerelvények járnak. Azaz a Stadlerek visszakerülnek ujra Ausztriába.
Persze ettöl még a DBAGnak nem zárult le az ügy, mert az uj Alstom szerelvényeknek nincs engedélye a svájci vasutakra, igy most a Stuttgart - Zürich járat csak átszállással oldhato meg.
(#71251) etwg hozzászólása Válasz Feb 4, 2025
Egy kis Japán.
Ami érdekes a japán vasutakon, hogy szinte ismeretlen a mozdonnyal huzott személyvonat. Még a legujabb szerelvények is rendelkeznek a végeiken átjáro ajtokkal a másik szerelvénybe, azaz ha több szerelvény van összekapcsolva akkor is végig lehet menni a vonaton belül a szerelvényen. Ebböl csak a shinkansen vonatok kivételek, ott a hangcsillapitás miatt nem lehet kialakitani az átmenetet.
Némelyik vonaton ez komoly gondokat okoz a vezetöfülke kiképzésében hiszen az átjáro bal oldalán van a vezetö fülke, az átjáro másik oldalán van a szükséges elektrotechnika.
Érdekes ilyesmi egy ideig szinte kizárolag a holland meg a dán vasutakon volt divat. ( a hurkás front).

IMG_7535.jpeg

IMG_7717.jpeg
 
(#71262) sunocske válasza etwg hozzászólására (#71251) Válasz Feb 6, 2025
Meg Angliában, lásd (a teljesség igénye nélkül):

- Sprinter motorvonatok (Class 150, 153, 155, 156, 158, 159), bár a 150-esekből egy csomót átalakítottak átjáróajtó nélkülivé
- Felsővezetékes villamos motorvonatok: 309, 314, 315, 317-319, 350, 375, 377-380, 385, 387
- kétáramnemű és/vagy hibrid motorvonatok: 313, 730, 769
- harmadiksínes villamos motorvonatok: 404, 410-412, 420-423, 427, 430-432, 438, 442, 444, 450, 455, 457, 458, 480, 507, 508, 510

Biztosan kifelejtettem valamit, illetve a fenti járműsorozatok közül jó pár már csak a vasúttörténelem-könyvek lapjain létezik.
(#71264) etwg válasza sunocske hozzászólására (#71262) Válasz Feb 6, 2025
Régen mifelénk is sokkal több ilyen konstrukcio volt, de valahogy eltüntek. ( nem akartam most mind felsorolni, mert pl az északi meg déli szomszédainknál is voltak ilyenek). Japánban csak azt tünt fel, hogy mind ilyen.
(#71324) etwg hozzászólása Válasz Feb 14, 2025
Csehországban tesztelték az ÖBB legujabb szerzeményét a jövö végétöl üzembe állo Stadler Kiss emeletes Cityjet szerelvényt. Hát nem tul jol sikerült a teszt.
Sajnos

Stadler Velimben
(#71446) etwg hozzászólása Válasz Márc 30, 2025
Egy kis küvonatos képskönyv Japánból.

Pillanatképek a Hallo Kitty Shinkanseböl.
( fordititt sorrendben).
A vezetöállás a kiss mozdinyvezetöknek.
A vonat belsö berendezése. Ezen a vonaton van bár szerü kis bolt ahol minden valamilyen Hallo Kitty csomagolásban van.
A játszosarok.

IMG_7832.jpeg

IMG_7833.jpeg

IMG_7834.jpeg
 
(#71447) etwg válasza etwg hozzászólására (#71446) Válasz Márc 30, 2025
Még 3 kép máshonnan.

A kutya vonat
A cica vonat
Meg a
Zenevonat.

IMG_7826.jpeg

IMG_7827.jpeg

IMG_7828.jpeg
 
(#71459) acszoli hozzászólása Válasz Ápr 1, 2025
Budapest Zürich éjszakai vonat.... természetesen másfél órás a késés, indulás előtt egy órával jöttek rá, hogy a már bent álló vonaton az egyik kocsival gond van, szóval ki kéne cserélni. Aztán reggel mikor kb az összes utas arról kérdezgeti a személyzetet, hogy mikor ér be a vonat, mert 9-kor dolgozniuk kéne, erre persze nem tudnak választ adni, majd a sarokban a mávosok egymással beszélgetve értetlenül állnak a kérdés felett, hiszen nem is értik, hogy hogyan lehet ezt kiszámolni egy ilyen hosszú úton, hogy pontosan érkezzen meg a vonat. Érdekes, az osztrák határtól nyugatra ki lehet. És meg sem próbálják. Annyira, de annyira..............

A tegnapelőtti vonatot Salzburgbnál már nem engedték tovább, mert már ott másfél órát késett, szóval kedves utas oldja meg, szerencsére, félóránként van vonat a ........ nyugat felé.

.....
(#71461) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71459) Válasz Ápr 1, 2025
Azert az osztrák határtol többnyire csak Svájc felé tudják kiszámitani, mert az SBB be sem enged késö vonatot. Utoljára Kölnbe mentem nappali vonattal hát ott is vagy 1,5 orát késtünk mert vonatnak Nürnberg után vagy háromszor kellett a kalauz szerint pihennie, majd ICE létére Rajna parton alig 60 km/h-val mentünk.
Sajnos a hálokocsis vonatokkal igen sok gond van - az egész egy tákolmány sok generácios jármüparkkal ami csak a festésben egységes.
(#71494) etwg hozzászólása Válasz Vas, 13:39
A japán állami TV nemzetközi adása ( az ottani DUNA) rendszeresen foglalkozik a vasutakkal és nem is akárhogyan. Érdekes Europában alig van ilyesmire kapacitás meg igény, pedig mifelénk mindenki a vasut nagy szakértöje.

NHK Railway Journal
(#71495) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71494) Válasz Vas, 16:36
Megnéztem párat, tök jók ezek a műsorok
(#71501) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71494) Válasz 11:40
Havonta azt az egy videot nem igazán nevezném rendszeres foglalkozásnak...
Gondolom hazai viszonylatban nincs igazán mit mutogatniuk...
Egyébként van hasonlónak nevezhető, (Galileo), hogy vasút mennyi van benne nem tudom.
(#71502) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71501) Válasz 11:58
Érdekes ahhoz képest, hogy mifelénk SEMMI sincs, te a havi félorás müsort mondod kevésnek.
Hogy, hogy nincs itthon téma?
Hogy is mondták a nagy elödök, a téma az utcán hever, csak fel kell venni.
Nem egy youtubos ebböl a „témátlanságbol“ probál megélni ( gyakran sajnos a hülyeségek terjesztéséböl is).

(#71504) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71502) Válasz 12:41
Nem kevésnek mondtam, hanem írtad, hogy rendszeresen foglalkoznak ezzel a témával. Erre írtam, hogy gondolom ha van valami aktuális téma, (havi egy), akkor csinálnak róla egy félórás műsort. Nem egy kifejezetten vasút magazin, hanem van ilyen téma is. Ettől nem ájulok el.

Szerinted a MAGYAR állami tv nemzetközi adásában melyik az a vasúti téma, ami az utcán hever? Téma persze hogy lenne, de szerintem arról hallani sem akarnak, nem hogy kiállva a nyilvánosság elé, beszélni is akarjanak.

A magán youtuberek nem tudom hogyan jönnek egy állami tv nemzetközi adásához... Az, hogy egy magán ember mit tekint "témának" az az ő dolga, meg azé, aki megnézi. De általában azok a témák sem a pozitív dolgokról szólnak.

(A hülyeségek terjesztését meg hagyjuk, lásd polgi vs. focitrikók esete...)
(#71505) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71504) Válasz 13:09
Elöször, talán nem vetted észre ez a japán müsor nem japánul van, hanem angolul, azaz extra müsor a külföldiek számára és a japán hasonlo tipusu müsor derivátja, azaz abbol szedik össze a témákat. Azaz nem is egy hanem egyböl 2 müsorrol van szó. Nyilván a külföldit nem fogja érdekelni a sokkal inkább lokális problémák, de hogy a japánok sokkal inkább tiszteletben tartják a vasutat, mint mifelénk, azt talán ez a kép is mutatja, egy rendszeresen közlekedö gözmozdonyos vonat Tokiotol mintegy 300 km távolságban ennyi embert vonzott ki integetni meg fényképezni a hoban).
Hidd el az az elhülyūlt hazai politika kérdése, hogy milyen témát találsz ( amugy megsugom japánban nem régen lötték le a miniszterelnököt, azaz ott sem tul barátságos a politikai klima, de ez tapasztalataim szerint nem érinti a vasutat). És csak a primitiv messiás imádok nem találnak hazai témát, lehet, hogy téged nem minden fog érdekelni, de szerencsére nem egyeseknek gyártanak ilyen müsorokat.

IMG_7843.jpeg
 
(#71506) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71505) Válasz 14:11
Érdekes, hogy amikor cáfolva vannak a felvetéseid, akkor eltereled a témát és személyeskedni kezdesz. Jössz a primitív messiás imádókkal és egyebekkel. Honnan tudod én mit nézek és mit nem? Sehonnan. Ezzel csak magadat poziciónálod be és le.
Tudod a másik fórumon volt egy moderátori helyretevés, amivel egyet tudok érteni. Amikor elfogynak az érvek, akkor egyesek nekiállnak személyeskedni, mert már nincs más a kezükben. Amúgy nézegesd a csodás japán szuper tv csatornát, mióta ott jártál úgyis csak ez a témád.

Adatok, tények: Japán lakossága 123 millió fő. Alapból akkor minimum 10x több a vasút iránt érdeklődő a hazainál.

"de hogy a japánok sokkal inkább tiszteletben tartják a vasutat, mint mifelénk, azt talán ez a kép is mutatja, egy rendszeresen közlekedö gözmozdonyos vonat Tokiotol mintegy 300 km távolságban ennyi embert vonzott ki integetni meg fényképezni a hoban)."

Vajon miért tartják nagyobb tiszteletben? Talán a saját messiásuk miatt? Vagy mert van mit tiszteletben tartani?
A képen kb. 22-25 ember látható, nem tudni éppen mire várnak, hol vannak, honnan jöttek, stb. Ez így irreleváns.
Az S70 vonal mellett szoktam látni kósza embereket, Flirt-öt fotózni. Kisgyerekeket, akik várják, hogy elsuhanjon a "vonat". Akkor van hazai vasúti rajongótábor, ugye?
Lapozás       23/23
Frissek
  2025. Ápr, 10. Csü
16:22:20
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés