Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       23/23
(#71244) etwg hozzászólása Válasz Szo, 14:25
DBAG eladja valamennyi Stadler KISS szerelvényét. Ezen jármüvek egy része 5 éve az osztrák Westbahntol kerültek a németekhez, amikor a Westbahn uj szerelvényeket szerzett be. Az ÖBB akkor mindent megtett, hogy a Westbahn ne jusson gyorsan a pénzéhez, igy nem tartottak igényt a vonatokra. Közben a DBAG ujabb KISSeket rendelt immár 6 vagonos kivitelben. A vonatok elsösorban Drezda Berlin Rostock valamint a Stuttgart-Zürich vonalon szolgáltak. A vonatok a fedélzeti biztber miatt csak 160 km/h tudtak, ami jo volt Zürich felé, de Drezda es Berlin között a pálya már 200km/h-ra lett kiépitve. A négyrészes is kevésnek tünt. Voltak tervek ujabb vagonok vételére, de tul bonyolult és drága volt. Ráadásul a szerelvényeknek eüérvényes karbantrtási szerzödése volt a Stadler bécsi üzemével, ami eléggé komplikálta a dolgot. Ezért bevezettek egy Rostok Berlin Drezda Bécs éjjeli vonatot is, hogy ne kelljen üres szerelvényekkel Bécsbe járni szervizre.
Közben a DBAG megrendelt a Bombardiernél, ma Alstom, emeletes 6 kocsis mozdonyos ingavonatokat amiket az Alstom tavaly az év vegén elkezdett szállitani kisebb komforttal de nagyobb kapacitással, ezért jött a döntés a 17 darab KISS eladásrol.
S nicsak ki veszi meg?
Az ÖBB ahol akut jármühiány van. Sok helyen ujra az 50-60 éves szerelvények járnak. Azaz a Stadlerek visszakerülnek ujra Ausztriába.
Persze ettöl még a DBAGnak nem zárult le az ügy, mert az uj Alstom szerelvényeknek nincs engedélye a svájci vasutakra, igy most a Stuttgart - Zürich járat csak átszállással oldhato meg.
Lapozás       23/23
Frissek
  2025. Feb, 02. Vas
11:53:44
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés