Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       23/23
(#71244) etwg hozzászólása Válasz Feb 1, 2025
DBAG eladja valamennyi Stadler KISS szerelvényét. Ezen jármüvek egy része 5 éve az osztrák Westbahntol kerültek a németekhez, amikor a Westbahn uj szerelvényeket szerzett be. Az ÖBB akkor mindent megtett, hogy a Westbahn ne jusson gyorsan a pénzéhez, igy nem tartottak igényt a vonatokra. Közben a DBAG ujabb KISSeket rendelt immár 6 vagonos kivitelben. A vonatok elsösorban Drezda Berlin Rostock valamint a Stuttgart-Zürich vonalon szolgáltak. A vonatok a fedélzeti biztber miatt csak 160 km/h tudtak, ami jo volt Zürich felé, de Drezda es Berlin között a pálya már 200km/h-ra lett kiépitve. A négyrészes is kevésnek tünt. Voltak tervek ujabb vagonok vételére, de tul bonyolult és drága volt. Ráadásul a szerelvényeknek eüérvényes karbantrtási szerzödése volt a Stadler bécsi üzemével, ami eléggé komplikálta a dolgot. Ezért bevezettek egy Rostok Berlin Drezda Bécs éjjeli vonatot is, hogy ne kelljen üres szerelvényekkel Bécsbe járni szervizre.
Közben a DBAG megrendelt a Bombardiernél, ma Alstom, emeletes 6 kocsis mozdonyos ingavonatokat amiket az Alstom tavaly az év vegén elkezdett szállitani kisebb komforttal de nagyobb kapacitással, ezért jött a döntés a 17 darab KISS eladásrol.
S nicsak ki veszi meg?
Az ÖBB ahol akut jármühiány van. Sok helyen ujra az 50-60 éves szerelvények járnak. Azaz a Stadlerek visszakerülnek ujra Ausztriába.
Persze ettöl még a DBAGnak nem zárult le az ügy, mert az uj Alstom szerelvényeknek nincs engedélye a svájci vasutakra, igy most a Stuttgart - Zürich járat csak átszállással oldhato meg.
(#71251) etwg hozzászólása Válasz Feb 4, 2025
Egy kis Japán.
Ami érdekes a japán vasutakon, hogy szinte ismeretlen a mozdonnyal huzott személyvonat. Még a legujabb szerelvények is rendelkeznek a végeiken átjáro ajtokkal a másik szerelvénybe, azaz ha több szerelvény van összekapcsolva akkor is végig lehet menni a vonaton belül a szerelvényen. Ebböl csak a shinkansen vonatok kivételek, ott a hangcsillapitás miatt nem lehet kialakitani az átmenetet.
Némelyik vonaton ez komoly gondokat okoz a vezetöfülke kiképzésében hiszen az átjáro bal oldalán van a vezetö fülke, az átjáro másik oldalán van a szükséges elektrotechnika.
Érdekes ilyesmi egy ideig szinte kizárolag a holland meg a dán vasutakon volt divat. ( a hurkás front).

IMG_7535.jpeg

IMG_7717.jpeg
 
(#71262) sunocske válasza etwg hozzászólására (#71251) Válasz Feb 6, 2025
Meg Angliában, lásd (a teljesség igénye nélkül):

- Sprinter motorvonatok (Class 150, 153, 155, 156, 158, 159), bár a 150-esekből egy csomót átalakítottak átjáróajtó nélkülivé
- Felsővezetékes villamos motorvonatok: 309, 314, 315, 317-319, 350, 375, 377-380, 385, 387
- kétáramnemű és/vagy hibrid motorvonatok: 313, 730, 769
- harmadiksínes villamos motorvonatok: 404, 410-412, 420-423, 427, 430-432, 438, 442, 444, 450, 455, 457, 458, 480, 507, 508, 510

Biztosan kifelejtettem valamit, illetve a fenti járműsorozatok közül jó pár már csak a vasúttörténelem-könyvek lapjain létezik.
(#71264) etwg válasza sunocske hozzászólására (#71262) Válasz Feb 6, 2025
Régen mifelénk is sokkal több ilyen konstrukcio volt, de valahogy eltüntek. ( nem akartam most mind felsorolni, mert pl az északi meg déli szomszédainknál is voltak ilyenek). Japánban csak azt tünt fel, hogy mind ilyen.
(#71324) etwg hozzászólása Válasz Feb 14, 2025
Csehországban tesztelték az ÖBB legujabb szerzeményét a jövö végétöl üzembe állo Stadler Kiss emeletes Cityjet szerelvényt. Hát nem tul jol sikerült a teszt.
Sajnos

Stadler Velimben
(#71446) etwg hozzászólása Válasz Márc 30, 2025
Egy kis küvonatos képskönyv Japánból.

Pillanatképek a Hallo Kitty Shinkanseböl.
( fordititt sorrendben).
A vezetöállás a kiss mozdinyvezetöknek.
A vonat belsö berendezése. Ezen a vonaton van bár szerü kis bolt ahol minden valamilyen Hallo Kitty csomagolásban van.
A játszosarok.

IMG_7832.jpeg

IMG_7833.jpeg

IMG_7834.jpeg
 
(#71447) etwg válasza etwg hozzászólására (#71446) Válasz Márc 30, 2025
Még 3 kép máshonnan.

A kutya vonat
A cica vonat
Meg a
Zenevonat.

IMG_7826.jpeg

IMG_7827.jpeg

IMG_7828.jpeg
 
(#71459) acszoli hozzászólása Válasz Ápr 1, 2025
Budapest Zürich éjszakai vonat.... természetesen másfél órás a késés, indulás előtt egy órával jöttek rá, hogy a már bent álló vonaton az egyik kocsival gond van, szóval ki kéne cserélni. Aztán reggel mikor kb az összes utas arról kérdezgeti a személyzetet, hogy mikor ér be a vonat, mert 9-kor dolgozniuk kéne, erre persze nem tudnak választ adni, majd a sarokban a mávosok egymással beszélgetve értetlenül állnak a kérdés felett, hiszen nem is értik, hogy hogyan lehet ezt kiszámolni egy ilyen hosszú úton, hogy pontosan érkezzen meg a vonat. Érdekes, az osztrák határtól nyugatra ki lehet. És meg sem próbálják. Annyira, de annyira..............

A tegnapelőtti vonatot Salzburgbnál már nem engedték tovább, mert már ott másfél órát késett, szóval kedves utas oldja meg, szerencsére, félóránként van vonat a ........ nyugat felé.

.....
(#71461) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71459) Válasz Ápr 1, 2025
Azert az osztrák határtol többnyire csak Svájc felé tudják kiszámitani, mert az SBB be sem enged késö vonatot. Utoljára Kölnbe mentem nappali vonattal hát ott is vagy 1,5 orát késtünk mert vonatnak Nürnberg után vagy háromszor kellett a kalauz szerint pihennie, majd ICE létére Rajna parton alig 60 km/h-val mentünk.
Sajnos a hálokocsis vonatokkal igen sok gond van - az egész egy tákolmány sok generácios jármüparkkal ami csak a festésben egységes.
(#71494) etwg hozzászólása Válasz Ápr 6, 2025
A japán állami TV nemzetközi adása ( az ottani DUNA) rendszeresen foglalkozik a vasutakkal és nem is akárhogyan. Érdekes Europában alig van ilyesmire kapacitás meg igény, pedig mifelénk mindenki a vasut nagy szakértöje.

NHK Railway Journal
(#71495) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71494) Válasz Ápr 6, 2025
Megnéztem párat, tök jók ezek a műsorok
(#71501) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71494) Válasz Ápr 10, 2025
Havonta azt az egy videot nem igazán nevezném rendszeres foglalkozásnak...
Gondolom hazai viszonylatban nincs igazán mit mutogatniuk...
Egyébként van hasonlónak nevezhető, (Galileo), hogy vasút mennyi van benne nem tudom.
(#71502) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71501) Válasz Ápr 10, 2025
Érdekes ahhoz képest, hogy mifelénk SEMMI sincs, te a havi félorás müsort mondod kevésnek.
Hogy, hogy nincs itthon téma?
Hogy is mondták a nagy elödök, a téma az utcán hever, csak fel kell venni.
Nem egy youtubos ebböl a „témátlanságbol“ probál megélni ( gyakran sajnos a hülyeségek terjesztéséböl is).

(#71504) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71502) Válasz Ápr 10, 2025
Nem kevésnek mondtam, hanem írtad, hogy rendszeresen foglalkoznak ezzel a témával. Erre írtam, hogy gondolom ha van valami aktuális téma, (havi egy), akkor csinálnak róla egy félórás műsort. Nem egy kifejezetten vasút magazin, hanem van ilyen téma is. Ettől nem ájulok el.

Szerinted a MAGYAR állami tv nemzetközi adásában melyik az a vasúti téma, ami az utcán hever? Téma persze hogy lenne, de szerintem arról hallani sem akarnak, nem hogy kiállva a nyilvánosság elé, beszélni is akarjanak.

A magán youtuberek nem tudom hogyan jönnek egy állami tv nemzetközi adásához... Az, hogy egy magán ember mit tekint "témának" az az ő dolga, meg azé, aki megnézi. De általában azok a témák sem a pozitív dolgokról szólnak.

(A hülyeségek terjesztését meg hagyjuk, lásd polgi vs. focitrikók esete...)
(#71505) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71504) Válasz Ápr 10, 2025
Elöször, talán nem vetted észre ez a japán müsor nem japánul van, hanem angolul, azaz extra müsor a külföldiek számára és a japán hasonlo tipusu müsor derivátja, azaz abbol szedik össze a témákat. Azaz nem is egy hanem egyböl 2 müsorrol van szó. Nyilván a külföldit nem fogja érdekelni a sokkal inkább lokális problémák, de hogy a japánok sokkal inkább tiszteletben tartják a vasutat, mint mifelénk, azt talán ez a kép is mutatja, egy rendszeresen közlekedö gözmozdonyos vonat Tokiotol mintegy 300 km távolságban ennyi embert vonzott ki integetni meg fényképezni a hoban).
Hidd el az az elhülyūlt hazai politika kérdése, hogy milyen témát találsz ( amugy megsugom japánban nem régen lötték le a miniszterelnököt, azaz ott sem tul barátságos a politikai klima, de ez tapasztalataim szerint nem érinti a vasutat). És csak a primitiv messiás imádok nem találnak hazai témát, lehet, hogy téged nem minden fog érdekelni, de szerencsére nem egyeseknek gyártanak ilyen müsorokat.

IMG_7843.jpeg
 
(#71506) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71505) Válasz Ápr 10, 2025
Érdekes, hogy amikor cáfolva vannak a felvetéseid, akkor eltereled a témát és személyeskedni kezdesz. Jössz a primitív messiás imádókkal és egyebekkel. Honnan tudod én mit nézek és mit nem? Sehonnan. Ezzel csak magadat poziciónálod be és le.
Tudod a másik fórumon volt egy moderátori helyretevés, amivel egyet tudok érteni. Amikor elfogynak az érvek, akkor egyesek nekiállnak személyeskedni, mert már nincs más a kezükben. Amúgy nézegesd a csodás japán szuper tv csatornát, mióta ott jártál úgyis csak ez a témád.

Adatok, tények: Japán lakossága 123 millió fő. Alapból akkor minimum 10x több a vasút iránt érdeklődő a hazainál.

"de hogy a japánok sokkal inkább tiszteletben tartják a vasutat, mint mifelénk, azt talán ez a kép is mutatja, egy rendszeresen közlekedö gözmozdonyos vonat Tokiotol mintegy 300 km távolságban ennyi embert vonzott ki integetni meg fényképezni a hoban)."

Vajon miért tartják nagyobb tiszteletben? Talán a saját messiásuk miatt? Vagy mert van mit tiszteletben tartani?
A képen kb. 22-25 ember látható, nem tudni éppen mire várnak, hol vannak, honnan jöttek, stb. Ez így irreleváns.
Az S70 vonal mellett szoktam látni kósza embereket, Flirt-öt fotózni. Kisgyerekeket, akik várják, hogy elsuhanjon a "vonat". Akkor van hazai vasúti rajongótábor, ugye?
(#71507) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Ápr 10, 2025
Már megintnkezditek? Ha tovább folytatjátok, mind a kettőtöket ki fogunk tiltani!
(#71514) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#71507) Válasz Ápr 11, 2025
OFF:
Te most többen vagy?

ON
(#71515) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71514) Válasz Szo, 5:50
Természetesen nem. De rajtam kívül van más mderátor is, pl. Topi, a "gazda".
(#71523) Gabi válasza Frankye hozzászólására (#71507) Válasz Szo, 9:35
Kedves Frankye, érdeklődve kérdezném, hogy amikor mások személyeskedésére érvekkel válaszolok, az melyik fórumszabályzati ponttal ütközik?
Nem hinném, hogy olyan bejegyzéseket el kellene viselnem, hogy "le vagy épülve", stb.
Jelengetni pedig nem szoktam és nem is fogok, a fórum felületén válaszolok.
Amúgy én sírni nem fogok, de arra azért kíváncsi lennék, hogy a fórumtárs mikor lesz kitiltva innen.
(#71526) Frankye moderátori válasza Gabi hozzászólására (#71523) Válasz Szo, 11:18
Kedves Gabi!
Ennek a fórumnak van egy - íratlan - alapszabálya, ami minden, normális, internetes közösségnél alap, ez pedig a kölcsönös udvariasság. A hangsúly a kölcsönösön van. Ugye ismered a mondást: "Amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten." Félreértések elkerülés végett: ez mindkét félre vonatkozik.
Kérem, hogy a kötekedés, mindenbe/mindenkibe belekötés helyett az érdemi, szakmai és hobbi szintű beszélgetést preferáljátok!
(#71527) acszoli válasza Gabi hozzászólására (#71523) Válasz Szo, 11:58
Ne haragudj Gabi, de azért az érvelésnek, és tények utáni érdeklődésnek is lenne egy udvarias, stílusa. Nem akarom én etwg-t védeni, de azért na. Nem olvasok semmilyen híreket le...om a napi aktual idiótaságojat, azért jövök ide, mert érdekel minden ami vasúttal kapcsolatos szerte a világból. És igencsak ki tud akasztani, amikor a kakaskodásokat kell olvasgatni. Ha nem találsz itt neked tetsző beszédtémát, akkor aktívan részt veszel a fórumban, és hozzadasz valamit ami minket is érdekelhet. Ha még nem érdekel senkit, akkor még mindenki szépen csendben marad.. Ha meg nincs mit hozzátenni, akkor még megvarod míg lesz. Engem igenis érdekelnek a japán vasutak, beszélek angolul, jöhet bármilyen nemzetközi hír, videó. A német és osztrák hírek meg nem érdekelnek, de nem is nyafogok róluk, megvárom amíg lesz valami érdekes, általában etwg hoz is ezt azt . Másoktól nem nagyon láttam ennyi "hírt" . Szóval respect és élvezzük ezt, és örüljünk, hogy van egy hely!
(#71528) etwg hozzászólása Válasz Szo, 13:27
Egy érdekes film Oroszországbol ( angol vagy német felirattaĺ és egész jo szöveggel), hogyan csináltak az oroszok egy nem egészen legális PCC villamosmásolatot. Elöször teljesen leegyszerüsitve majd látva a gondokat feljavitva.
A PCC villamos a cseh Tatra T3 és utodai változatában a világ legnagyobb sorozatában gyártott villamosa volt és még ma is van belölük néhány darab üzemben .


PCC >> RVR-6
(#71529) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71528) Válasz Szo, 13:33
Szerettem az ilyen és hasonló "fapadosokon" utazni. Pár éve Milánóban még járt pár a modern izék mellett, talán még
ma is járnak. Nem csak én voltam aki megvárta a fapadost, helyiek is sokan. Meg az Instagram előtti időkről beszélek Egyszerű, funkcionális, emberközeli, ha nem is emberbarát az a fapad
(#71530) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71529) Válasz Szo, 13:51
Én ezért elmentem Lissabonba js. Igaz már ott is vannak milánoi villamosok. San Franciscoba meg az egész világról gyüjtik a villamosokat meg a trolikat. Gyakran orakig nem látsz 2 egyformát ( igaz az utobbi évben már sok uj jármü is megjelent föleg a trolik között.)
(#71531) etwg hozzászólása Válasz Szo, 15:12
Egy másik csucsteljesitmény amiröl nem sokan hallottak. A 60-70-es években volt a orosz kinai háboru az Amur folyo vidékén. Ez a háboru komolyan veszélyeztette a világ legforgalmasabb transzkontinentális vasutját a Transzibériai vasutat, ami gyakran fut az Amur folyo közelében. Hogy ne szakadjon meg az akkori Szovjetunio csendesoceáni vidékével a kapcsolat ( kikötök) eldöntötték, hogy az erededeti transzib vasuttol északra épitenek egy uj vasutat, ami a Bajkál tavat északon kerüli ki és vezet onnan tovább keletre a Csendes oceán kikötöihöz. Ezt a vasutat BAM vasutnak hivják [Bajkál Amur vasut].
A világ nem igen hallott ennek a tervnek a részleteiröl, söt Moszkva megszolitott egy tapasztalt amerikai céget a tervek felülvizsgálatára, akik egyöntetüen azt mondták, hogy a terv megvalosithatatlan.
Az oroszok mégis nekifogtak. Hiába irtak akkor már 1980-t nem kapták meg nyugatrol a modern alagutfuro berendezéseket igy csak azokat használhatták ami megmaradt országszerte a metroépitésekböl. A vidék elképesztöen nehéz,, hatalmas hegyek ( 3000 m magasak is ) nagyon instabil a talaj és hetente átlagban 3 földrengés van. Mégis elindultak a munkával ( nem volt annyi elömunka mint amit most végeznének, igy a bányászok szinte minden elöjelzés nélkül fogtak a munkához. Csak a hegy belsejében lett világos mibe is vágták a csákányt. Ugyanis ilyen hatalmas hegyek mélyén lehet bármi viztöl kezdve az erösen radioaktiv anyagokig. Nos itt is már az elsö vizbetörés jelezte, hogy baj van, nemcsak az, hogy laza a talaj, de a viz radonkoncentrácioja tizszerese a megengedettnek. Ráadásul a kb 16 km alagut mind a két vége az un permafroszt vidéken van, azaz az örökké megfagyott talajon az alagutból meg ömlik az aránylag meleg radonos viz. 30 valahány év alatt elkészült a hatalmas mü 31 ember nem ékte túl az épitkezést. Az alagut belsö falazata öntöttvas gyürükböl van, azok felett és a hegység között több mint egy méteres vasbeton töltet van - máshol ( Gotthard, Semmering alagut) az egyes szegmenseket Velcro patentotokkal kapcsolták össze ami megenged némi mozgást földrengés esetén). A Severomujskaj alagutban a lecsurgo viz jégcsapokat alkot ami tovább rontja az alagutfal stabilitását. Ezért hetente egy napra megállitják a forgalmat és leverik a jégcsapokat . A hét maradék 6 napján meg fütik az alagutat, hogy csökkentsék az eljegesedést, amit elsösorban a hosszú tehervonatok okoznak amik - 40 Celsius fokosan érnek az alagut automata kapujaihoz) és bizony az alagut közepén átadják a hideget a környezö falaknak). Igy csak napi 15 vonat a kapacitás, hogy ne hüljön le az alagut nagyon.

Itt van egy kis film erröl a csodáról.
Szeveromujskij alagut

Nyilvánvalo, hogy méregdrága az alagut üzemeltetése ezért már terveznek egy ujabb vasutat kb 200 km -rel északabbra ahol állitolag stabilabb a hegyvidék.
(#71547) etwg hozzászólása Válasz Csü, 21:02
Továbbra is a csöd szélén állo Talgo egy felettébb érdekes megrendelést kapott, nem is akárkitöl, a FLIXTRAINtól, állitolag 60 Talgo szerelvényre, de mozdony nélkül.
A FLIXTRAIN ami a német hálozaton üzemeltet néhány távolsági vonatot, de nem is a maga nevén, hanem meglevö privát vasutak mozdonyai a saját licenceik keretében huzzák a Flixtrain jelenleg eléggé szedett vedett szerelvényeket. A Flixtrain gyakoraltilag csak a jegyeket árulja ezekre a vonatokra.
Az uj szerelvényekkel a FLIXTRAIN a nemzetközi porondra készül, ha a Talgonak sikerül leszállitani az elsö hat szerelvényt. ( ez azért nem annyira biztos a csödeljárások miatt).
Lapozás       23/23
Frissek
  2025. Ápr, 18. Pé
10:14:37
  Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt
Hirdetés