|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#53067) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#53066)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
A RR megoldása engem inkább a szelepgumi idiota másolására emlékeztet. Már az szégyen, hogy egy ilyen rugalmas tengelkapcsoloban állando mechanikai feszültség van amitöl a müanyag többnyire öregszik és törékennyé válik, és a feszültség sajnos terheli a motort is. Ehhez képes a HOTotya gömbcsukloi a töredék terheléssel is elvannak a hajtásban és nem is öregszenek a müködés közben.
Ennyit ehhez.
És egyáltalán nem kell készpénznek venni az ilyen meg hasonlo mechanikus megoldásokat, mert ezekhez képest még a szelepgumi is sokkal jobb.
( a profi világban ama rugalmas tengelykapcsolokat nem 10000 ford/percre használják, mint a RR modellben). |
(#53070) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#53064)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2016 |
|
Sajnos itt van a német nyelvnek az egyik hibája. Keverik a fogalmakat Kupplung néven.
A kuplung általában üzemszerüen bonthato tengelykapcsolot jelent ( a magyar nyelvben), de sajnos ugyanezt a szót használják sok más fogalomra ( a tengelykapcsolotol kezdve a stekkeren át a visszacsatolásig).
A magyar nyelv meg nem igen eröltette meg magát pl ezekre a csatoloelemekre valami használhato fogalmat kitalálni. |
(#53079) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Elrettentő példa. Ha lehet, azért ezen emelkedjen felül mindenki, aki építésre adja a fejét. Különösen a savas folyatószerrel végzett, vibrációs hidegforrasztásra hívnám itt fel a figyelmet!
1: Tök felesleges az ónban lévő gyantán kívül más folyasztószereket használni, különösen a savasokat!
2: Ha már mégis, mert inább ez, mint az oxidréteget eltávolítani forrasztás előtt, akkor már:
- rendesen át kell melegíteni a felületet,
- és letörölni valami mosószeres ronggyal a folyasztószer maradékát.
De a legjobb lenne megtanulni forrasztani, mielőtt hozzákezdünk...
A kasznit meg sem merem mutatni. (A cuccocska eladásra készült ám, nem saját célra!) Én meg tegyem működő képessé... Most ezzel mit csináljak? |
|
(#53080) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53079)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
|
(#53081) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#53080)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Mikor megláttam, hogy ilyen belül - sok jó reményem nem volt, ismerve a külcsínt, de erre azért nem számítottam - nekem is ez jutott eszembe elsőre, de ezt nem mondhatod a tulajdonosának...
Azóta már futóképes, egy fogakereke el volt törve. De kellett előtte 2 kávé, mire hozzáfogtam.
Apropó!
Kondenztender? |
(#53087) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#53086)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Félre nyelted a humorbonbont?
Gyuri tudja miről van szó. Legalábbis remélem... |
(#53092) somitomi válasza etwg hozzászólására (#53070)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Szvsz mi keverjük a fogalmakat, hiszen mi vettük a kupplung szót a németektől, és használjuk az eredetinél jóval szűkebb értelemben (ahogy tesszük ezt például a "traktor" szóval is). Egyébiránt a mérnöki szaknyelvben tudtommal a magyar "tengelykapcsoló" szó is tágabb értelmű, mint a köznyelvben, mindenféle tengelyek összekapcsolását szolgáló gépelemre használják. |
(#53093) etwg válasza somitomi hozzászólására (#53092)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Szerencsére csak ezt az egy értelmét vettük át, a többit nem. Igy a magyar szohasználat valamivel pontosabb a németnél. (Mi nem mondjuk, hogy visszakuplung mint a német: Rückkupplung. ). |
(#53094) HOTotya válasza somitomi hozzászólására (#53092)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Ez a tipikus dolog,hogy igazad is van meg nem is... Ugyanis a gépészeti mechanikai alkalmazás a tengelykapcsoló,de itt a vasútmodellezésben egy picit mást takar! Ott a kardán szó ami nem igazából fedi az igazságot mégis így nevezzük! Igazából nem tudod definiálni mit is jelent! Ugyanis csak mint kardán nem létezik!!(a magyar helyesírás nem ismeri) Kardántengely igen kardáncsukló igen! Viszont mond meg hogy hívjam azt az alkatrészt amit a képen látsz....(amit fröccs-öltem) ,mert (nem kupplung) nem is tengelykapcsoló Bővebben: Link és még Idézet: „Tengelykapcsoló bevezető szerkesztése” Na most akkor mi is készült??? |
(#53095) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#53086)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Egy új termék neve lesz majd és Csíkos nevezte el Ő a keresztpapa... (BR52) |
(#53096) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53087)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
|
(#53097) Milos Grimasz válasza HOTotya hozzászólására (#53095)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Idézet: „Egy új termék neve lesz majd és Csíkos nevezte el Ő a keresztpapa... (BR52)
”
Csak nehogy lófejet találj reggel az ágyadban. |
(#53098) Milos Grimasz válasza HOTotya hozzászólására (#53094)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Idézet: „ igen! Viszont mond meg hogy hívjam azt az alkatrészt amit a képen látsz....(amit fröccs-öltem) ,mert (nem kupplung) nem is tengelykapcsoló”
Ha az első képen szereplő akármikre gondolsz én mellbimbó védőnek nézem. De ha tévednék nézd el nekem, nem vagyok szakmabéli. |
(#53103) Milos Grimasz válasza HOTotya hozzászólására (#53101)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
Miért, mit tehetne velem. Dekódert köt az agylebenyemre és droid leszek? |
(#53105) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#53103)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
|
(#53106) Milos Grimasz válasza HOTotya hozzászólására (#53105)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2016 |
|
És gondolóm gombnyomásra füstöt is fogok eregetni. |
(#53110) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Kicsit füstölgök.
Beruháztam erre a Krois stromfürende kupplungra - biztos áramátadás legyen a kocsik-kocsik között - nem szöszmötölök a saját rendszeremmel.
Kedvezmény nincs, mert: Idézet: „die kupplungen sind alle händisch zusammengebaut”
Ez idáig rendben is van, de tudnak "lötyögni". Azaz ha össze vannak nyomva az érintkezők - azaz rendesen viszi az áramot - akkor az akasztók lötyögnek, mert távolabbra akasztanának. Ha valami miatt az érintkezők széjjelebb csúsznak, akkor az akasztók megfogják a kapcsolókat, azaz nem csúszik szét a szerelvény, de ekkor már az áramátadó érintkezők lötyögnek, azaz nem tökéletes a kapcsolat, ami látszik azonnal.
Az lett volna a jó, ha olyan érintkezőt használ ami végig kapcsolatot ad, vagy pontosan kihézagolja a csatlakozók akasztóit.
Most ragaszthatok be egy-egy smd ellenállást ami kb 1mm vastag, így az akasztók ki lesznek hézagolva (passzívba - mert szenvedek)
A magasság állítható kapcsoló meg nem kapcsolódik rendesen a simához. Ott az egyik lötyög a másik akasztó meg még nem is reteszelt. Állítgatni nehézkes a vékony fém akasztón. Ami meg még fura, hogy sok kuplung fém akasztója rozsdás....
Szóval én értem Krois Urat, de őszintén szólva ez így ezzel a megoldással összképileg még mindig a sufnituning kategória...
Sajnos minden a rendszeres használat közben derül ki, mint pl. ez a hiba is.
Sajnálom. |
(#53112) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53110)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Idézet: „ ...sok kuplung fém akasztója rozsdás”
Igy legalább abszolut élethü.... |
(#53113) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#53110)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Van a Viessmann-nak egy újabb, négy pólusú áramátadó kuppl... kocsiklapcsolója. Nem kell megíjedni, nem a Viessmann találta ki, a Heljan. Árulja amúgy a Tams Elektronik is. Talán érdemes próbát tenni, habár összekapcsolva tök merev kapcsolatot ad. |
(#53114) Lazsi válasza HOTotya hozzászólására (#53094)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Idézet: „Viszont mond meg hogy hívjam azt az alkatrészt amit a képen látsz....(amit fröccs-öltem) ,mert (nem kupplung) nem is tengelykapcsoló”
Jó magyar szóval: flexibilis tengely? Ez pontosan kifejezi, hogy tengelyről van szó, ami nem merev. |
(#53116) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#53097)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Idézet: „Csak nehogy lófejet találj reggel az ágyadban.”
Legfeljebb szamarat.
De nem, én nem vagyok olyan. Lehet, hogy egyszer majd kérni fogok valamit...
|
(#53117) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53113)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Nem akarok már többet próbálkozni - pont ezért vettem gyárit. Aztán nem jött be. Marad az SMD kihézagolás.
Ellőttem rá kb 150EUR-t így most van sok. Van 1-2, ami jól össze van rakva, de a többség lötyög.
Ezért füstölök. |
(#53118) Milos Grimasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53116)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Látom madárnak nézel. Igaz, hogy alkalomadtán inni szoktam mint a gödény, de attól még nem vagyok Pelikán. |
(#53124) HOTotya válasza Lazsi hozzászólására (#53114)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Bocsi ezt egy kicsit benézted.. amit én készítettem műanyag alkatrészről szólt a disputa....amit Kazi belinkelt azt tudom,hogy így nevezik ahogy írtad és pont ezt a megoldást "dicsértük"(le) Az általam készült alkatrészt hogy nevezed meg..... |
|
(#53125) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#53117)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
|
(#53127) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#53124)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Az összes német gyártó ezeket és a hasonlókat kardan-nak, vagy kardanwellen-nek hívja az alkatrész jegyzékekben. |
(#53128) diginewl válasza HOTotya hozzászólására (#53125)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Már nem. Robbanok!
Elő kell szednem a német nyelvtudásomat, mert az ÖSSZES kuplungpár SELEJTES.
Valaki nem figyelt (sorgfaeltiges) gyártás során, és a kupplungok egyik feléből annyira kilóg az érintkező, hogy az egy másik ilyennel NEM kapcsolódik össze! Az ellenkező párok meg ugye annyira bentre kerültek, hogy rendesen nem is kapcsolódnak össze.
Érdekes, hogy az első rendelésnél mindegyik kuplung azonos volt (ezek lötyögtek egy picit). A második rendelésemnél, valahogy erre már nem figyelt a gyártó.
Most megint ott vagyok, hogy megszivattak, mert szabványosban gondolkodtam.... Nincs kész a munka, reklamálhatok egy olyan ország felé, ahonnan magasról ejtenek, és kérdés, hogy egyáltalán ennek mi lesz a vége .... véletlenül nem ér oda a csomagom, aztán a reklamáció tárgya is SAJNOS eltűnt. Hát sajnáljuk. Rebellis vevő nem kell.
Holnap hozok rendes fényképező gépet amivel tudok makrót készíteni, így világos lesz a csúcsminőségű munka!
(Ha csak egy ilyen lenne nem gond, de az ÖSSZES ilyen!) |
(#53131) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53128)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2016 |
|
Az ilyen dolgokkal eléggé vigyázni kell ( ök is csak vizböl föznek). Én mindig egyet - egy párt szoktam elöször venni, hogy kitapasztaljam mennyire jo, vagy rossz, s csak ha jonak tartom rendelek ujabbat. Egyszer a Fulgurex/lemaco váltomotorokkal jártam meg.
Mindenki az égbe dicsérte öket igy rendeltem a klubba vagy 30 darabot ( darabja akkoriban 15-18€ volt). Hát a nagy szakemberek és a gondos meos nem vette észre, hogy a motorokon más modulja van a csigának mint a hajtott csigakeréknek. Söt a reklamáciora is engem akartak meggyözni, hogy rosszul látok meg nem tudom mi az a modul.
Jo 2 évig harcoltunk mire hajlandok voltak kicserélni a nyilvánvalo selejtett.
|
(#53133) diginewl válasza etwg hozzászólására (#53131)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Olvass jobban
Idézet: „Érdekes, hogy az első rendelésnél mindegyik kuplung azonos volt ”
Azaz pont azt tettem, amit javasoltál!
Átnéztem ma az összes kuplungot 10db(pár)-ból 8 hibás, kettő jó ebből egy szétesve érkezett. A magasságállítósok mind jók (2 pár)
Itt vannak a képek:
Írok Kroisnak, mert egyértelműen látszik, hogy gyártási hiba van mögötte.
|
|
(#53134) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#53133)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
még:
Szóval én értem mi az a GMP, meg a kínai miért rossz, miért kell, nekünk Eu-s dolgot támogatni.....de hát akkor most ezekkel mit csináljak?
|
|
(#53135) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53134)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Mi vezetett téged egyáltalán erre a megoldásra? Nem igen hiresztelted, hogy mit tervezel. Lehet, hogy már régen lebeszéltünk volna erröl a megoldásrol. Nekem nem igen tetszett soha sem a Krois megoldása. |
(#53136) diginewl válasza etwg hozzászólására (#53135)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Az, hogy nincs időm összereszelgetni, és illesztgetni a saját megoldásomat. Kész, használható dolog kell.
A krois megoldása ide, ahova nekem kell tökéletes lenne. De hibás termékkel nem jutok előre.
Ami miatt felfortyantam az az volt, hogy írtam a Kroisnak egy levelet, hogy mennyiségi kedvezmény kérhető-e. Erre írták, hogy nem, mert ők minőségi munkát végeznek.... nos itt van. |
(#53138) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53136)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Szerintem ez még Kroisnak is tul filligrán szerkezet és ehhez sokkal komolyabb produkcios háttér kellene ( nem egy konyhaasztalon alig fizetett hölgyekkel ilyesmit összeszereltetni).
Érdekes modon már más, áramot vezetö, kuplungok is eltüntek a Nirvánába.
Tudom, hogy ez nem nyugtat, de lehet, hogy a lecet tetted tul magasra. |
(#53139) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Egy áramátvezető kupplung vagy merev és biztos, vagy rugalmas és kontakthibás.
A biztos áramvezetők azok valahogy mind tök merev kapcsolatot adnak. (Nekem korábbról volt Krois MK2S a műhelyben, az merev, ha összekapcsolod.)
A rugalmasabb kapcsolatot adók azok nem. A Viessmann-nak volt egy, ami a Fleischmann Profi kupplungra épült, és megtartotta a Fleischmann kupplung mozgásterét, de az egy rövid idő múlva pont ezért bizonytalan elektromos kontaktust adott.
A KROIS-nál azt a kis betétet a csatlakozó párok felett korábban nem láttam, valamit változtatott a gyártó, de úgy látszik, hogy nem előnyére...
Van a Krois-nak jó terméke is, a digi kupplungja. Habár, TT méretben az SD-modell 1501 az keményen ráver egy kör alatt vagy kettőt... A H0-as Krois digi kupplungok sokkal filigránbabbak, mint a többi, és jóval kisebb árammal is dolgoznak. De minden esetben le kell dimmerelni a dekóderek funkció kimenetét hozzá! |
(#53140) diginewl válasza etwg hozzászólására (#53138)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Szerintem nincs ezzel semmi baj. Az ötlet (egész) jó. A kuplung öntvény nagyon pontos. Ezek után az összeszerelés bőven elbír egy konyhaasztalnyi precizitást. Itt ránézésre látható a baj.
Nos, megnézzük, milyen a nyugat Eu-i ügyintézés.
Leírtam a tényállást, hogy a 12 pár kuplungból 10 pár csak megfelelő sorrendben kapcsolható, egyéb esetben vagy nem vezet áramot, vagy nem reteszel.
Kértem megoldást Tőlük.
Ilyen estem még nem volt. Most izgulok. |
(#53175) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Sziasztok!
Egy védőitalt ajánlanék a figyelmetekbe!
Ajándékba kaptam: |
|
(#53179) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#53175)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Jövő héten megyek a nyári rezidenciámba, Bánkra, átvezet az utam Rétságon, megnézem a gyártót.
Vannak arrafelé igen jó kis sörfőzdék, igaz távolabb, de a Palóc sör is igencsak jó minőségű kis nedű. |
(#53192) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53179)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Idézet: „megnézem a gyártót.”
Ez egy nagyon jó ötlet!
Akkor viszont rendelnék egy Szilit és egy 327-est,ha még belefér a kapacitásodba.
Kicsit rossz helyre tettem fel a sörömet,igazából a "Szerszámok és segédeszközök" rovatba szántam. |
(#53195) angyal.marci válasza Fordítókorongos hozzászólására (#53192)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
|
(#53197) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
Látott már valaki ilyet közelről? Mennyire érdemes ennyi pénzért megvenni alkatrésznek (motor, hajtás...)?
Roco HO Interaktive E-Lok
|
|
(#53232) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#53140)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
Eddig semmi.
Nem kapkodják el a választ.
Érdekes, hogy rendeléssel kapcsolatban 3 napon belül jött válasz - azért közeledünk az EU-hoz, vagy ők hozzánk, látom...
|
(#53241) tumikas válasza DZolTTán hozzászólására (#53197)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2016 |
|
Simán megéri a dolog. A hajtása normális neki, nagyjából a BR218-as szintjén van. A motorja szintén rendes két kihajtásos. |
(#53245) DZolTTán válasza tumikas hozzászólására (#53241)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2016 |
|
Köszi! |
(#53276) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#53232)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2016 |
|
Válaszolt Krois Úr.
Egyenlőre nem egészen érti a problémát.
Leírtam, és beletettem az e-mailbe a képeket, mert lehet hogy csak az első képet tudta megnyitni.
Így most újabb egy hét várakozás jön
(nembaj, úgysem tudok vele foglalkozni - karácsonyig csak megbeszéljük) |
(#53279) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
Sziasztok!
Egy Piko Taurus motorcseréjével foglalkoztam a héten.
Kapott Bühler motort + lendkereket!
A motor helyét ki kellett faragni a súlyból,és a kardántengelyeit is rövidíteni kellett...
Működik ahogy kell,sajnos nem láttam üzemelni az eredeti motorjával,
kíváncsi lettem volna,hogy van-e valami változás tőle.
|
|
(#53288) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#53279)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
Egy dolog lemaradt:
A súlyban kialakítottam a kuplung kinematika helyét,mivel az nem volt neki...
Egy kis Roco kinematika rövidítés még szükséges,hogy elférjen a forgóvázaktól.
Így néz ki: |
|
(#53289) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#53288)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
Symoba kinematika nem lett volna jobb?? Egy kisebb helyigényű aminél nem kéne ennyit farigcsálnod... |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 23:56:45 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|