|
Mit láttam ma!
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:
|
|
(#7573) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7565)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2012 |
|
Félreértetted. Az a lámpa direkt a MÉH telepé volt, a szégyen az volt, hogy a MÉH telepet jobban megvilágították (a rozsdás vasakat!), mint a gurítót, ahol viszont igen csak veszélyes munka folyt. (Merthogy akkoriban kézzel saruztak, azaz a féksarukat kézzel rakták a guruló kocsik elé. Nem is volt szinte olyan hét, hogy egy sarust ne gázoltak volna el... )
Viszont most már "másnap" van!
Szerk.: A könyvet viszont érdemes elolvasni! |
(#7585) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7573)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2012 |
|
Értelek.
Hogy a vasak fontosabbak voltak..
A könyvbe beletekintek majd, ha úgy adódik.
(Időhiány miatt nem tudnám végigolvasni, maximum vonaton a munkába menet/jövet)
Közben itt vannak a képek, linkelve a ferencvárosi albumomból..
Kép01
Kép02
Kép03
Kép04
Kép05
Kép04:
Rengeteg trafó/kapcsoló/elosztó ház van, ki hogy hívja, a képen látni egy megszakítót, tetején az ívoltókkal, ha netán a több száz amper huncutkodna.
Hetente legalább 1 ilyen szerkezettel találkozunk.. akár kikapcsolásnál(munka megkezdése elött, a 0,4-es ágban), akár ellenőrzésnél.
(névleges a több száz amper, természetesen nem mindig állandó, ez nem a felsővezetékhez tartozik.. )
Csatolmányként pedig egy BILK-en használatos, konténertológatós mozdonnyal zárom a listát.
/egy képért nem akartam nyitni albumot/
Üdv. |
|
(#7590) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7585)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2012 |
|
A könyvet érdemes elolvasni, nagyon tanulságos. Sajnos a legnagyobb része ma is igaz, annak ellenére, hogy már 40 éve (!) (Atya világ, hogy rohan az idő!) történteket idéz fel...
Idézet: „konténertológatós mozdony”
Ez aranyos! |
(#7726) Abs hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 2, 2012 |
|
Ezt hívják úgy, hogy sínfejrepedés. (head-checking, azaz hc hiba) |
|
(#7727) Frankye válasza Abs hozzászólására (#7726)
|
Válasz •
|
Feb 2, 2012 |
|
Ez volt/van az 1-esen? Elég durva! |
(#7959) Abs hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2012 |
|
Én ugyan még nem láttam, de tegnap éjjel megérkezett az ország legújabb Nohabja, a néhai MY1125. Tulajdonosa a Kárpát Vasút, a gép jelenleg a Keleti fűtőházban van. Hamarosan, valószínűleg vasárnapról hétfőre virradó éjjel indul Dombóvárra vonatbefolyásoló beszerelésére. |
(#7966) Frankye válasza Abs hozzászólására (#7959)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2012 |
|
Hoppá! |
(#8006) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2012 |
|
Üdv.
Megint voltunk mindenfelé..
Szinte a hét minden hétköznapján megyünk valahova, csak nem mindig találom érdekesnek a szituációkat, hogy képeket készítsek.
Megint jártunk a ferencvárosi gurítóban, és a síneken(a gurító után, ahol tárolják a "csoportosított, válogatott" vagonokat) ezt a nem tudom mit találtam, de nagyon sok van belöllük..
A többiek szerint lassításra szolgál, és tök jól hallható koppanó hangja van, mikor a szalajtott vagon kereke lenyomja.
De érdekes, hogy lassít, mikor lábbal be tudtam nyomni.. Nagyon nem lassíthat..
Képek a ferencvárosi albumomból:
Kép01
Kép02
Közben úgy gondoltam nyitok egy vegyes albumot.
Szóval lebontották a Maglódi-Nyaraló vasúti állomás épületét(pénztár-váró) 2012-02-24 11.00-kor, ideiglenes pénztár, váró van a kék konténerben.
Aki szokott menni a Szentmártonkáta, Maglód, Szöllős-nyaraló, Keleti PU szakaszon az rengeteg ilyen állomás épületet láthat.
Tápiószecsőt kihagytam. Ott is munkálatok folynak.
Kép03
A feladatunk a képen látható állomás épület áramtalanítása, és az épületből vezérelt szervek fontos helyettesítése, így a térvilágítás vezérlését, áramellátását is mi oldottuk meg az épület helyett.
A képen lehet látni közvetlen a konténer melett a benton oszlopot, rajta jól látható 2 légvezetékkel.
A felsőn kapja az állomás térvilágítása a betápot, mivel ez eredetileg egy földkábelon ment a mára-már lebontott épületbe, és ott volt szétosztva, külön kapcsolva kapcsolókkal.
Most az egész párhuzamosítva van, és egyszerre kapcsol mindent az oszlopon elhelyezett alkonykapcsoló, és a vezérelt mágneskapcsoló.
Nem is értem, miért kelett külön kapcsolni eredetileg.
A felújítás,bontás okát nem tudom, de biztos, hogy valamelyik vasutas magazinban közölt az Albertirsa állomás hőkamerás képe szerint szinte mindenhol szivárog a hő, így a bontás, felújítás egyben megtakarítás is lehet, mert korszerű eszközökkel fogják felszerelni az új épületet, nem az elavult nyílászárók lesznek.
Nem tudom egy állomás fűtése mennyibe kerül, de ha kevésbe is, ahány régi állomás, annyiszor xFt.
És elég sok állomás épület van, amiből kiszökik a meleg. |
(#8008) Abs válasza Pulyka hozzászólására (#8006)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2012 |
|
Dowty rendszerű dugattyús vágányfék és gyorsító.
A célfékezés egy speciális formáját lehet vele megvalósítani. Ha a szivattyú a hidraulikaolaj-rendszert nyomás alá helyezi, akkor a gombákat nehéz lenyomni, így fékeznek. Ha ugyanez a szivattyú elkezdi visszaáramoltatni az olajat, akkor a kocsikat - lassú sebességgel - továbbhaladtatni is lehet.
Van sűrített levegős változata is a berendezésnek.
Azért tudtad viszonylag könnyen lenyomni, mivel a hidraulikaolaj csak lötyögött a rendszerben, nem volt nyomás alatt.
Sőt, a rendszer maga arra is alkalmas lehet, hogy pontosan megmondja, hol a vonat vége a vágányon. |
(#8009) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8006)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2012 |
|
Abs kolléga leírta a fékező berendezés célját és működését.
Ami a Maglód-nyaralói állomásépületet illeti:
Elindult egy felújítási "projekt" a cégnél, melynek során az elavult, "leharcolt" állomásépületeket felújítják, illetve egységes arculatot kapnak. Ennek keretében egyes megállóhelyek épületét lebontják, helyettük újakat építenek, első ízben a 120a (Budapest-Újszász-Szolnok) vonalon, illetve annak Budapesthez közelebbi végén.
Egy kicsit fáj a szívem a régi, nyaralói állomásépületért, mert azért 13 éven át nap-mint-nap láttam, és vártam ott a vonatot, de tény, hogy rendkívül elavult állapotban volt, ráadásul nem volt normális illemhely sem ott.
Viszont akkor ezek szerint Téged (is) láttalak ott dolgozni a vonatból. Ha majd jöttök a szőlősnyaralói (leánykori nevén: szőlőstelepi) megállóhoz, akkor majd figyellek, mert ott lakom a közelében!
Ami a térvilágítás átkötését illeti: Az alkonykapcsoló nagyon hasznos dolog, hiszen quasi automatikusan kapcsolja be- és ki a világítást, de sokszor adódhat olyan helyzet, amikor ez kevés. Ilyen pl. egy ködös idő, vagy amikor a világító testeket javítják, karbantartják. Nyilvánvaló okból ezeket nem lehet úgy kezelni, hogy nincsenek áram alatt, de ezenközben érthető okból nem lehet sötét sem. Ezért van a kézi kapcsolás lehetősége. |
(#8016) kisKirály hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 27, 2012 |
|
Úgy látom kell a sín valahová, mert Selypen szedik fel az iparvágányt. Pár éve újították fel! |
(#8020) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#8016)
|
Válasz •
|
Feb 27, 2012 |
|
Biztos, hogy "hivatalosan" szedik fel?
Sajnos sok esetben "báránybőrbe bújt farkasok", azaz vasutasnak "álcázott" nem-vasutasok folytatják áldásosnak a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető tevékenységüket. (No meg az iparvágányok sem mind vasúti kezelésben, azaz állami tulajdonban lévők... Ha a tulajdonos cég úgy dönt, nem kell mégsem a vágány, tulajdonképpen szíve-joga, hogy elbontsa, felszedje, és eladja, mondjuk ócskavasnak. ) |
(#8026) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#8020)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2012 |
|
.....így járt a hatvani kavicsbánya is. nyoma sincs annak, hogy ott 'vasút' volt bent ,valamikor.......(sajnos)
(de,állítólag ,most nagyban 'nyomják' a P+R-eket,ki tudja, hol találtak ezeknek alkalmas helyet.....) |
(#8031) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#8026)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2012 |
|
Idézet: „...így járt a hatvani kavicsbánya is...”
És(sel nem kezdünk mondatot! ) még hosszan sorolhatnánk a példákat. |
(#8035) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#8031)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2012 |
|
És most kekeckedel velem......, Hóhérom?! |
(#8036) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#8035)
|
Válasz •
|
Feb 29, 2012 |
|
Merek én olyat? |
(#8084) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#8009)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2012 |
|
Üdv.
Szöllös-nyaralón már voltunk.
Az első, amire felfigyeltem az a 20 év körüli "segítő" leányzó az állomással szemben lévő coop boltban..
Ott is le kelett áramtalanítani az állomás épületet, ami meg is történt, és az épületen kivűl kelett elvinni egy ideiglenes tápot. |
(#8102) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 7, 2012 |
|
Azthiszem elmondhatom, hogy kőbánya felsőn nincs olyan hely, ahol forgalmista van, és ne jártam(tunk) volna ott..
A pesti oldali , rákos oldali toronyban is voltunk(a héten mindkettőben), és középen, a büfé melett ott is.
Ősrégi váltókezelő, lámpa kezelő pult van, a mai napig azt használják mind a 3 helyen, de nekem tetszik, és az egyik forgalmista szerint jobb is. (Szerintem is jobb, mint a digitális.. Nem fagy le a rendszer, kevesebb a meghibásodás lehetősége, nameg aztán jól bevált, még a 10-20 éve ott dolgozók is hozzászoktak, ellenben egy új rendszerre bonyolult, időigényes, és drága átállni.
Készítek majd képeket a pultról, nem tudom mikor megyünk legközelebb.. |
(#8105) Abs válasza Pulyka hozzászólására (#8102)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2012 |
|
Kőfelsőn még VES van. Az országban már nem sok helyen lehet ilyet találni. (Székesfehérváron (ez összvér), illetve a Gyermekvasúton Csillebérc állomáson üzemelnek még, utóbbi az egyetlen egyközpontos VES. Komáromban 2008-ig üzemelt az ország egyik első VES berendezése, a rendelkezői készülék most a Füstiben van kiállítva.)
Nagyon sok jó tulajdonsága ellenére vannak hiányosságai, hiszen egy régi konstrukció. A manapság sajnos egyre gyakoribb hibái ugyancsak az elöregedésre, illetve a karbantartás hiányosságaira vezethetőek vissza.
Évek óta szóbeszéd, hogy "nem nyúlunk hozzá, mert hamarosan átépítjük Keletitől Rákosig, és akkor kap számítógépet." Aztán majd egyszer így is lesz, de hogy mikor? |
(#8112) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8084)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2012 |
|
Látod-látod, ha előre szólsz, hogy jöttök, egy jó kávéval (esetleg egyébbel) megkínálhattalak volna Titeket!
A leányzó nem az én lányom, így az atyai szemem nem vetem Reá... |
(#8113) Frankye válasza Abs hozzászólására (#8105)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2012 |
|
Így igaz, már nagyon kevés helyen üzemel ez a berendezés. Hogy átépítve mikor lesz, azt talán még a Jóisten sem tudja megmondani. (Titkon reménykedtem anno, '89-ban, hogy a Keletinél nem áll meg a munka, azután most, hogy az állomásépületeket elkezdték rekonstruálni, de úgy tűnik, még várat magára...) |
(#8122) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#8112)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2012 |
|
Nem kávézom hála istennek, de vettem egy ishlert, abból az édességmániám elfogadott volna még egyet, de én nem.
Amúgyis munkaidőben leállni kávézni??
Közben feltöltöttem a képet.(és még mellette párat)
UI: Minek a rövidítése a "VES"?
Maglódi-Nyaraló volt állomás épületének új betonalapja.
Kőbánya-Felső a Pesti toronyból Rákos felé nézve
Kőbánya-Felső a Pesti toronyból Rákos felé nézve 2
Kőbánya-Felsőn ma is működő váltó, és jelzőlámpa kezelő
Jut eszembe UI2:
Van most folyamatban MÁV fotópályázat?
Csak azért, mert most a hét elején, hétfőn reggel 9-10 óra felé jött egy kiscsaj Rákos állomásra, és a MÁV fotópályázatra hivatkozva lefényképezett ott a Rákos állomáson szó szerint mindenkit. A forgalmistát is, aki kijött inteni az elhaladó vonatnak, és minket is.. Stb.
Valaki nem tudja ki lehetett az?
Amikor elment, felszállt a buszra, abban a buszmegállóban, ami a volt PLUS elött van, és ment Maglód felé..
Illetve, ha van, hol lehet megnézni a fotókat?
Köszi.
De szerintem nincs, mert azt kiszokták írni a máv-start honlapján. |
(#8123) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8122)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2012 |
|
A VES a "Vereinigte Eisenbahnsignalwerke" rövidítése. (Egyesült Vasúti Jelzőgyár)
Nem tudok róla, hogy lenne most futó vasúti fotópályázat, de persze ez nem jelenti azt, hogy nincs is.
A képeket köszönjük! (Ti most is kint vagytok a Maglód-nyaralói építkezésen? Úgy értem, hogy Te is benne vagy az építő csapatban?) |
(#8160) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#8123)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2012 |
|
Nem, mi nem veszünk részt az új állomás épület építésében, ha úgy alakul mi maximum csak az állomás elektromos rendszerének kialakításában fogunk segédkezni.
(hozzáteszem, ha be kell vigyük a földkábelt(betápot az új épületen belülre, akkor pár napig biztosan ott leszünk , mert ott voltunk, amikor a betont engedték az árokba, és nem tettünk semmilyen csövet, hogy a betonalapot ne kelljen megvésni. De meg kell. :/, ha csak nem az alap fölött visszük be, ami szerintem esélytelen a 80cm-es kábelárok mélysége miatt..)
|
(#8161) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8160)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2012 |
|
Értem.
A vezeték nem lehet, hogy légkábelen fog bemenni az épületbe? (Persze, lévén vasútról van szó, az sem kizárt, hogy a betont kell majd vésni... ) |
(#8186) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#8161)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2012 |
|
Szerintem kizárt a légkábel, új építésű házaknál is már földkábel van.. A szomszédunk háza is 1-2 éve épült meg, az is földkábelt kapott.
Sok minden előfordulhat, elvileg nem is lesz ott senki, értem ezt jegykiadóra, forgalmistára stb... Melóhelyen azt mondták, hogy nem is kéne oda maglód nyaralóra semmi.. Végülis nincs váltó sem.. |
(#8195) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8186)
|
Válasz •
|
Márc 13, 2012 |
|
Forgalmi szolgálat nem volt, és nem is lesz ott, hiszen arra nincsen szükség. Jegykiadó viszont egészen biztosan lesz, mert nagy a hivatásforgalom onnan, sokan járnak be a fővárosba. Elég jelentős pénztári forgalmat bonyolít le, ezért az biztosan lesz!
A villamos bekötésre még egy ötletem van: Mostanában olyan megoldást láttam, hogy a kábelt a földben elviszik az épületig, ott feljönnek, és egy fejre állított "J" alakú csőben felhozzák a felszínre. Ott pedig az épület falába vezetik be. Vagy marad a "szokásos" utólag gondolkodunk, és vésünk-fúrunk-faragunk... |
(#8272) Abs hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 21, 2012 |
|
Egy kép télről... |
|
(#8278) Frankye válasza Abs hozzászólására (#8272)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2012 |
|
De jó lett! Szép éles a Bz, a háttér elmosása nagyon kiemeli a témát! Remek fotó! |
(#8299) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2012 |
|
|
(#8300) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2012 |
|
|
(#8301) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8300)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2012 |
|
Elég sok benne az elszomorító, de az utolsó (gyík) aranyos! |
(#8304) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#8301)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2012 |
|
Nem hittem volna, hogy a gyíkok ilyen tulajdonsággal is rendelkeznek.. Hogy egy helyben maradnak, hogy ne legyenek feltünőek..
Ha nem mozdul meg(mert nem itt vettük észre), akkor lehet, hogy észre se vesszük..
A váltó látványával meg nem bírtam betelni..
Nem az állapota miatt, hanem ilyen motort se láttam még soha.
Van egy két forgó, ami már régóta nem volt használva.. :/
Istvántelken is van egy mozgó rendező, de az nem forgós, hanem egy egyenes "hidat" mozgat..
Sajnáltam, hogy az is úgy néz már ki, kihasználatlanul.
Ez az! A linkelt térkép közepén.
Rákos állomásnál volt egy zöld, kerekeken futó daru, ott az elágazás felé, ahol van a híd is, és alatta a sorompó..
Azon a részen volt ez a darú, már azt is elbontották, és állítólag felsővezetéken kapott áramot, áramszedőn keresztül.
Megnéztem volna, hogy hogy működik.(Pár 10 éve)
Van egy képem, ahogy pont szétbontják, de nem az én telefonomon, mert épp lemerülőfélben volt.. |
(#8324) Abs hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2012 |
|
Műhelyhomály
Hosszú orral előre
Korszakok |
|
(#8325) Frankye válasza Abs hozzászólására (#8324)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2012 |
|
Hűűű, ezek a HÉV-ek... |
(#8353) nohab 74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2012 |
|
Voltam be vásárolni ! |
|
(#8376) termi hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2012 |
|
Délután a Köki-n. |
|
(#8378) Taurus1047 válasza termi hozzászólására (#8376)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2012 |
|
Húúú, utoljára a kökin még valamikor a 80 as években láttam egyszer Ludmillát. Még DR színekben, remélem sűrű látvány lesz a Fradiban is. |
(#8384) cs.csaby hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2012 |
|
Üdv mindenkinek!
Rég nem jártam erre, egyéb elfoglaltságok miatt, de most benéztem. Közzé is teszek egy érdekességet, Március 6-án lőttem Tatabányán. |
|
(#8385) SzerNoh válasza cs.csaby hozzászólására (#8384)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2012 |
|
Szia!
Szép szép!
De ez mit tudhat? |
(#8386) Abs válasza SzerNoh hozzászólására (#8385)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2012 |
|
Nagy teljesítményű sínköszörűgép.
(vö.: hc-hiba) |
(#8387) SzerNoh válasza Abs hozzászólására (#8386)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2012 |
|
Most már ezt is tudom köszönöm |
(#8388) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2012 |
|
A Józsefvárosi P.u. jelenlegi állapotáról pár kép.
Hozzáteszem, elszomorít, hogy én nem láthattam, mikor még forgalmas hely volt, mint annyi más vasúti, és nem vasúti hely esetében..
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Jah és akkor arról ne is beszéljünk, hogy a felsővezetéknek nyoma veszett úgy, ahogy van.
Porcelán szigetelők, acél sodronyok, és ellensúlyok szanaszét a földön.. |
(#8390) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8388)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2012 |
|
Én még dolgoztam is ott. Úgy is mint jegyvizsgáló, úgy is, mint szolgálattevő, úgy is, mint tolatásvezető. Az azért elképesztő, hogy fák nőnek ott, ahol anno a vonatok jártak. Vajon milyen állapotok lehetnek akkor a nem vonatindító-fogadó vágányokon?! Szomorú... |
(#8394) Abs válasza Frankye hozzászólására (#8390)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2012 |
|
Egy részét évekkel ezelőtt a pft. vitte el, mint hasznosítható vágányanyagot, a többit meg... |
(#8395) Frankye válasza Abs hozzászólására (#8394)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2012 |
|
Rettenetes. Dolgoztam anno Rákosrendezőn is, amikor nemrég arra jártam, ott is megdöbbentő látvány(ok) fogadtak... |
(#8406) Abs hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 4, 2012 |
|
Sic transit gloria mundi |
|
(#8407) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#8406)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2012 |
|
Felsőgalla ^.^
Mikor jártál "felénk"? |
(#8408) cs.csaby hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2012 |
|
Üdv mindenkinek!
Na ez micsoda?
Jóéjjt és kellemes hétvégét mindenkinek! |
|
(#8409) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#8407)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2012 |
|
Április 24-én; kerékpártúra volt. |
|
|
2024. Dec, 25. Sze 18:33:04 |
|
Jelenleg 24 fő olvassa az oldalt |
|
|