|
Z méretarányban mindenfélét
|
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:
|
|
(#59769) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59724)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2018 |
|
A sínek betáplálásához furatokat kell készítenünk az alaplemezbe. Ugyanezt meg kell tennünk a váltók állítóműveinek vezetékeinek elrejtéséhez is.
Mindenkinek felhívom a figyelmét, hogy a terveket igyekezzünk úgy elkészíteni, hogy a vezetékek furatai ne pont az alsó merevítő lécekre essenek. Különben plusz munkánk lesz, "árkot" kell ásnunk, ahogyan a harmadik képen is látszik. |
|
(#59770) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59769)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2018 |
|
A vágánymezőket a helyzetükben rögzítenünk kell, amíg az ágyazat ragasztója megköt majd. Erre a célra ideiglenes jelleggel, gombostűk segítségével "sündisznóvá" kell alakítanunk a pályát. |
|
(#59771) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59770)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2018 |
|
Következik az ágyazat kialakítása, a hagyományos módon. Paksinuti féle bazalt, Z méretben. A szokásos módon, egy kis ecsettel, igazítsuk formára, majd be kell nedvesítenünk. Szappanos vízzel le kell permeteznünk. A képen látszik, hol nedves már, és hol száraz még. |
|
(#59773) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59771)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2018 |
|
Az elrendezett, benedvesített ágyazatot, be kell csepegtetnünk ragasztóval. A ragasztót egy vastag injekciós tűvel, fecskendővel csepegtetjük rá a nedves ágyazatra. A ragasztó a következőképpen néz ki: vízbázisú faragasztó, 1:1 arányban vízzel hígítva, és bele kell a keverékbe cseppentenünk (nem kell sok!) pár csepp folyékony szappant, vagy mosogatószert.
Ha végeztünk, ne felejtsük majd el a sínekről a felesleges vizet (a második képen látszik!) letörölni. |
|
(#59776) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59773)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2018 |
|
Az előzőekben közölt munkafázisok minden méretaránynál érvényesek ... |
(#60107) ysenyerkesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2018 |
|
|
(#60199) ysenyerkesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 28, 2018 |
|
|
(#60200) róbertke válasza ysenyerkesz hozzászólására (#60199)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2018 |
|
Jók a kombájnok és a dominátorok ..... |
(#60212) ysenyerkesz válasza róbertke hozzászólására (#60200)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2018 |
|
Nekem a kis sinbusz szerkezeti felépítésének fejlödése is tetszett.
Hogy le ment az áram felvétel az évek folyamán! |
(#60263) ysenyerkesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 15, 2018 |
|
Nagy a csend! |
(#60264) csíkosháTTú válasza ysenyerkesz hozzászólására (#60263)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2018 |
|
Alszunk. Akkor meg alapesetben nem ordítozik az ember... |
(#60288) ysenyerkesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 28, 2018 |
|
|
(#60293) róbertke válasza ysenyerkesz hozzászólására (#60288)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2018 |
|
Találtál valami érdekességet az újságban? |
(#60303) ysenyerkesz válasza róbertke hozzászólására (#60293)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2018 |
|
Igazából semmit.
Sajnos németül nagyon nem értek, az angol nyelvű meg még nem jelent meg. Bár nem várok sokkal többet abból se! |
(#60304) róbertke válasza ysenyerkesz hozzászólására (#60303)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2018 |
|
Nohabok? |
(#60309) ysenyerkesz válasza róbertke hozzászólására (#60304)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2018 |
|
Jó-jó, de nekem szóba se jöhet. Így aztán nem is tűnt fel!
(3. korszak, mellékvonal, holland-német téma) |
(#60314) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60312)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2018 |
|
|
(#60315) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60312)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2018 |
|
Tény, hogy szebben is odaforraszthatták volna, kisebb vezetékdarabbal.
Lehet, hogy a kezdők felé volt ez egy jelzés: így is elkezdheted, de aztán ha tudod a sín aljára forrassz.
|
(#60316) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#60315)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2018 |
|
Én a kezdők felé inkább azt jelezném, hogy először tanuljon meg rendesen forrasztani, gyakoroljon sokat és utána álljon neki ilyen feladatnak. A felső képen a sín aljára van forrasztva, de abban sincs sok köszönet. Ahogy mi mondtuk annak idején, ez "hideg forrasztás", mert látszik, hogy a felső sínszálhoz forrasztott vezetéknél az ón nem folyta körbe rendesen a vezetéket, a vezeték nem melegedett át annyira, hogy az ón megolvadjon rajta. |
(#60322) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#60315)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2018 |
|
Még, ha szépen is van odaforraszava sín oldalára, az akkor is randa! De minimum igénytelen... |
(#60326) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60312)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2018 |
|
Én sajnos nem beszélem a német nyelvet, de nem lehetséges, hogy az elrettentő példaként szerepel? Egyrészt mellette szerepel a helyes megoldás is, másrészt pl. a 29. oldalon van egy másik hiba (szigetelő szakasz esetében a két színszál oldalirányban messzebb van egymástól, mint a sín vastagsága) és egy piros nyíllal fel is hívják rá a figyelmet... |
(#60328) Frankye válasza Lazsi hozzászólására (#60326)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2018 |
|
Háááát... A képek alatti szöveg nem igazán szól arról, hogy ez lenne az elrettentő példa. |
(#60333) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#60326)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2018 |
|
Sajnos komolyan gondolták. Írok is a főszerkesztőnek, úgyis régen leveleztünk már... |
(#60344) seboki hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 9, 2018 |
|
Friss beszerzés. |
|
(#60421) ysenyerkesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 25, 2018 |
|
|
(#60422) róbertke válasza ysenyerkesz hozzászólására (#60421)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2018 |
|
Hurrá!
- Az elnyűhetetlen DB V200 -asról megint egy nagy cikk!
- Ismét a figyelem középpontjában a mindenes DB BR 218-as!
Meg egyéb apróságok ....
Kár volt az egész havi munkáért ..... |
(#60432) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#60431)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2018 |
|
Naná! Ő az Etalon!
De gondolat ébresztőnek, inspirációnak jó a Trainini cikke is. |
(#60525) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 29, 2018 |
|
Tessék kérem lapozgatni!
Szaksajtó 2018/11
- FS Gbs kocsi (való életben is dolgoztam vele )
- Böszme nagy állomásépület összerakása;
- Fa készítés 2. rész;
- Modellbau Friedrichshafen; benne: Walter Völklein (Weichen Walter) váltói és Michael Bahls (Bahls Modelleisenbahnen) gyönyörű preußische T 16 gőzmozdonya;
- Trainini Fotokalender 2019 (Kedvencemmel a "Lufthansa Express" -el az elején);
- Neues von Micro-Trains im Oktober 2018: kettő pályaszám variációban az EMD SD40-2 a kék-sárga festésű Atchsion Topeka & Santa Fe (Art.-Nrn. 970 01 091 / -092) ; Kék színű EMD F7-B egység Via vasút (980 02 450) a motorizált A-egység kiegészítéséhez; pár darab különféle teherkocsi; + sok más modell;
- és a végére maradt egy számunkra friss érdekesség. NOHAB mozdony a FR Freudenreich Feinwerktechniktől;
|
(#60533) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#60525)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2018 |
|
Kedves Csíkos Mester felhívta a figyelmemet - köszi - hogy a szótárt rossz oldalon nyitottam ki.
Helyesen a fordítás:
Tessék kérem lapozgatni!
Szaksajtó 2018/11
- FS Gbs kocsi (való életben is dolgoztam vele )
- Böszme nagy raktárépület összerakása;
- Fa készítés 2. rész;
- Modellbau Friedrichshafen; benne: Walter Völklein (Weichen Walter) váltói és Michael Bahls (Bahls Modelleisenbahnen) gyönyörű preußische T 16 gőzmozdonya;
- Trainini Fotokalender 2019 (Kedvencemmel a "Lufthansa Express" -el az elején);
- Neues von Micro-Trains im Oktober 2018: kettő pályaszám variációban az EMD SD40-2 a kék-sárga festésű Atchsion Topeka & Santa Fe (Art.-Nrn. 970 01 091 / -092) ; Kék színű EMD F7-B egység Via vasút (980 02 450) a motorizált A-egység kiegészítéséhez; pár darab különféle teherkocsi; + sok más modell;
- és a végére maradt egy számunkra friss érdekesség. NOHAB mozdony a FR Freudenreich Feinwerktechniktől;
|
(#60601) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 27, 2018 |
|
|
(#60651) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 16, 2019 |
|
Sárai János bátyánk ( diesel693) EZT megérhette volna! |
(#60663) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#60651)
|
Válasz •
|
Jan 20, 2019 |
|
Sajnos torz, a BR103 (ex E03, a Kövér Berta) alvázán van, Krupp forgóvázakon fut. Nem egy sikerült Märklin forma. A H0 és az N-es kasznijuk sokkal jobb. |
(#60687) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2019 |
|
|
(#60786) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60663)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2019 |
|
Szia Mester!
A katalógusképen valóban a régi forgóváz van, de az szerintem csak grafika.
A termékoldalon ezt írják:
Highlights:
- Body made of plastic filled with metal.
- Motor with a bell-shaped armature.
- New prototypical truck side frames.
Ez adhat okot bizakodásra! |
|
(#60787) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 28, 2019 |
|
Csíkos Mester!
Készen van már a maradékokból készülő asztalka?
Üdv. |
(#60789) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 28, 2019 |
|
|
(#60796) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 3, 2019 |
|
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata Rokuhan modellekkel? Mármint a japán járművekkel. Azok ugye méteres nyomtávon futnak a valóságban. A kérdés, hogy a modelleknél a nyomtávhoz igazítják a többi méretet, vagy azok is 1:160 méretarányúak? |
(#60797) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#60796)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2019 |
|
Ez itt a 220-as kórterem, át kéne menned a 160. -ba ...
Japánoknál 1067mm a normál nyomtáv, de nem csinálnak belőle gondot mert 9mm az "N" -es nyomtáv. Ja ők a méretezést 1/150 -nek veszik, de szintén nincs gond vele.
Pont a napokban volt róla szó Itt, nyugodtan rendelj. |
(#60798) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#60786)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2019 |
|
A beszúrt képen a kerekek küllősek (ez a AFB-nél készült, luxemburgi gépeken még igaz is volt).
A GM forgóvázon belül a tengelytávok azonosak, a képen pedig a jellegzetes Krupp tengelytáv elosztás látszik.
A kép nem igazolja a "dumát", hogy új lenne a forgóvázmaszk, stb, stb...
Van Z-ben teljesen autentikus NoHAB, attól a Märklin nagyon messze van.
A kis asztalka még nem tudott előre haladni... |
(#60801) ZésZoli válasza róbertke hozzászólására (#60797)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2019 |
|
Köszi! 1/220-ra gondoltam, csak belehülyültem a számokba!
OFF: Nagyon érdekes számomra, hogy a japán gördülőállomány annak ellenére 3m széles (vagyis ugyanannyi, mint a normálnyomtávú testvérei), hogy csak méteres nyomtávon gurul.
|
(#60802) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60798)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2019 |
|
Csak azért szúrtam be a képet, mert azon még az előző modell forgóvázai vannak. A szöveg szerint tehát elvileg nem ilyen lesz!
Hogy milyen lesz, az majd a megjelenéskor kiderül. Kell csinálniuk új keretet is a hajtásnak, ha már az új motor lesz benne és a "fémmel töltött műanyag" kaszni megy rá.
Mi a fene lehet az a fémmel töltött műanyag?
Persze Marklinékat nem kell félteni, ha a 30 éves technikát akarják eladni újként. |
(#60810) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#60802)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2019 |
|
Ha a kasznit nem dolgozzák teljesen át (a szélvédők formája az egy katasztrófa), akkor nem fog sokat érni. Sajnos egy bizonyos szempontból az egész cégcsoport hajlik az igénytelenségre, és a "PaTaJ" szabvány alkalmazására. Az egykori OFF N méretű Minitrix MÁV M61 egy igazi európai "Multikulti" modell volt. MÁV festés, DSB forgóvázmaszk, és NSB kaszni, rajta a sarkkörön túli üzemhez való, csak a norvég gépeken található zsaluzatra a tetőn... |
(#60812) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60810)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2019 |
|
Csak ENNYIT alakított át rajta Laacush ... |
(#60816) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60810)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2019 |
|
Most néZtem meg a Märklin oldalát, azt írják, hogy a modell 88mm hosszú lesz. Ez majd' egy méterrel több felszorozva, mint a valódi. Lenne mit faragni rajta Győrben, még mielőtt kihozzák. |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 1:11:24 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|