Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Z méretarányban mindenfélét
Z méretarányban mindenfélét
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:

Lapozás       18/22    
(#59769) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59724) Válasz Jún 16, 2018
A sínek betáplálásához furatokat kell készítenünk az alaplemezbe. Ugyanezt meg kell tennünk a váltók állítóműveinek vezetékeinek elrejtéséhez is.
Mindenkinek felhívom a figyelmét, hogy a terveket igyekezzünk úgy elkészíteni, hogy a vezetékek furatai ne pont az alsó merevítő lécekre essenek. Különben plusz munkánk lesz, "árkot" kell ásnunk, ahogyan a harmadik képen is látszik.

IMG_0247.JPG

IMG_0248.JPG

IMG_0249.JPG
 
(#59770) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59769) Válasz Jún 16, 2018
A vágánymezőket a helyzetükben rögzítenünk kell, amíg az ágyazat ragasztója megköt majd. Erre a célra ideiglenes jelleggel, gombostűk segítségével "sündisznóvá" kell alakítanunk a pályát.

IMG_0251.JPG

IMG_0251.JPG
 
(#59771) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59770) Válasz Jún 16, 2018
Következik az ágyazat kialakítása, a hagyományos módon. Paksinuti féle bazalt, Z méretben. A szokásos módon, egy kis ecsettel, igazítsuk formára, majd be kell nedvesítenünk. Szappanos vízzel le kell permeteznünk. A képen látszik, hol nedves már, és hol száraz még.

IMG_0254.JPG
 
(#59773) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59771) Válasz Jún 16, 2018
Az elrendezett, benedvesített ágyazatot, be kell csepegtetnünk ragasztóval. A ragasztót egy vastag injekciós tűvel, fecskendővel csepegtetjük rá a nedves ágyazatra. A ragasztó a következőképpen néz ki: vízbázisú faragasztó, 1:1 arányban vízzel hígítva, és bele kell a keverékbe cseppentenünk (nem kell sok!) pár csepp folyékony szappant, vagy mosogatószert.
Ha végeztünk, ne felejtsük majd el a sínekről a felesleges vizet (a második képen látszik!) letörölni.

IMG_0252.JPG

IMG_0253.JPG
 
(#59776) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59773) Válasz Jún 16, 2018
Az előzőekben közölt munkafázisok minden méretaránynál érvényesek ...
(#60107) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Júl 30, 2018
Megjelent a trainini
(#60199) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Aug 28, 2018
Megjelent az augusztusi trainini
(#60200) róbertke válasza ysenyerkesz hozzászólására (#60199) Válasz Aug 28, 2018
Jók a kombájnok és a dominátorok .....
(#60212) ysenyerkesz válasza róbertke hozzászólására (#60200) Válasz Aug 29, 2018
Nekem a kis sinbusz szerkezeti felépítésének fejlödése is tetszett.
Hogy le ment az áram felvétel az évek folyamán!
(#60263) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Szept 15, 2018
Nagy a csend!
(#60264) csíkosháTTú válasza ysenyerkesz hozzászólására (#60263) Válasz Szept 15, 2018
Alszunk. Akkor meg alapesetben nem ordítozik az ember...
(#60266) róbertke hozzászólása Válasz Szept 17, 2018
Gemencen szarvasbőgés van, ilyenkor jobb csendben lenni .....
(#60288) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Szept 28, 2018
Trainini_09
Az e havi szaksajtó.
(#60293) róbertke válasza ysenyerkesz hozzászólására (#60288) Válasz Szept 29, 2018
Találtál valami érdekességet az újságban?
(#60303) ysenyerkesz válasza róbertke hozzászólására (#60293) Válasz Szept 30, 2018
Igazából semmit.
Sajnos németül nagyon nem értek, az angol nyelvű meg még nem jelent meg. Bár nem várok sokkal többet abból se!
(#60304) róbertke válasza ysenyerkesz hozzászólására (#60303) Válasz Okt 1, 2018
Nohabok?
(#60309) ysenyerkesz válasza róbertke hozzászólására (#60304) Válasz Okt 1, 2018
Jó-jó, de nekem szóba se jöhet. Így aztán nem is tűnt fel!
(3. korszak, mellékvonal, holland-német téma)
(#60312) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#60293) Válasz Okt 2, 2018
Én igen, sajnos.
A 25. oldalon a kép, ahogyan a Märklin sínre ráfor... izé, rágányolták a vezetéket, az gyalázat...
(#60314) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60312) Válasz Okt 2, 2018
Én hegesztésnek néztem .... azt hittem valami új technológia ...
(#60315) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60312) Válasz Okt 2, 2018
Tény, hogy szebben is odaforraszthatták volna, kisebb vezetékdarabbal.
Lehet, hogy a kezdők felé volt ez egy jelzés: így is elkezdheted, de aztán ha tudod a sín aljára forrassz.

(#60316) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#60315) Válasz Okt 2, 2018
Én a kezdők felé inkább azt jelezném, hogy először tanuljon meg rendesen forrasztani, gyakoroljon sokat és utána álljon neki ilyen feladatnak. A felső képen a sín aljára van forrasztva, de abban sincs sok köszönet. Ahogy mi mondtuk annak idején, ez "hideg forrasztás", mert látszik, hogy a felső sínszálhoz forrasztott vezetéknél az ón nem folyta körbe rendesen a vezetéket, a vezeték nem melegedett át annyira, hogy az ón megolvadjon rajta.
(#60322) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#60315) Válasz Okt 3, 2018
Még, ha szépen is van odaforraszava sín oldalára, az akkor is randa! De minimum igénytelen...
(#60323) csíkosháTTú válasza novakerno hozzászólására (#60316) Válasz Okt 3, 2018
Igazat szóltál!
(#60326) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60312) Válasz Okt 3, 2018
Én sajnos nem beszélem a német nyelvet, de nem lehetséges, hogy az elrettentő példaként szerepel? Egyrészt mellette szerepel a helyes megoldás is, másrészt pl. a 29. oldalon van egy másik hiba (szigetelő szakasz esetében a két színszál oldalirányban messzebb van egymástól, mint a sín vastagsága) és egy piros nyíllal fel is hívják rá a figyelmet...
(#60328) Frankye válasza Lazsi hozzászólására (#60326) Válasz Okt 3, 2018
Háááát... A képek alatti szöveg nem igazán szól arról, hogy ez lenne az elrettentő példa.
(#60333) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#60326) Válasz Okt 4, 2018
Sajnos komolyan gondolták. Írok is a főszerkesztőnek, úgyis régen leveleztünk már...
(#60344) seboki hozzászólása Válasz Okt 9, 2018
Friss beszerzés.

IMG_20181009...jpg

IMG_20181009...jpg
 
(#60346) Fz1 válasza Frankye hozzászólására (#60328) Válasz Okt 9, 2018
Wurst wie er lötet,Hauptsache funktioníertAlle waren wir Anfänger oder was
Szóval egyetértek veled
(#60421) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Okt 25, 2018
Az ehavi szaksajtó Trainini
(#60422) róbertke válasza ysenyerkesz hozzászólására (#60421) Válasz Okt 26, 2018
Hurrá!
- Az elnyűhetetlen DB V200 -asról megint egy nagy cikk!
- Ismét a figyelem középpontjában a mindenes DB BR 218-as!
Meg egyéb apróságok ....
Kár volt az egész havi munkáért .....
(#60427) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#60422) Válasz Okt 26, 2018
Elegánsan átsiklott mindenki a fenyőfa készítős cikken?
(#60431) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60427) Válasz Okt 27, 2018
Akkor inkább már a BaTTka Művek ...
(#60432) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#60431) Válasz Okt 27, 2018
Naná! Ő az Etalon!
De gondolat ébresztőnek, inspirációnak jó a Trainini cikke is.
(#60525) róbertke hozzászólása Válasz Nov 29, 2018
Tessék kérem lapozgatni!
Szaksajtó 2018/11
- FS Gbs kocsi (való életben is dolgoztam vele )
- Böszme nagy állomásépület összerakása;
- Fa készítés 2. rész;
- Modellbau Friedrichshafen; benne: Walter Völklein (Weichen Walter) váltói és Michael Bahls (Bahls Modelleisenbahnen) gyönyörű preußische T 16 gőzmozdonya;
- Trainini Fotokalender 2019 (Kedvencemmel a "Lufthansa Express" -el az elején);
- Neues von Micro-Trains im Oktober 2018: kettő pályaszám variációban az EMD SD40-2 a kék-sárga festésű Atchsion Topeka & Santa Fe (Art.-Nrn. 970 01 091 / -092) ; Kék színű EMD F7-B egység Via vasút (980 02 450) a motorizált A-egység kiegészítéséhez; pár darab különféle teherkocsi; + sok más modell;
- és a végére maradt egy számunkra friss érdekesség. NOHAB mozdony a FR Freudenreich Feinwerktechniktől;


(#60533) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#60525) Válasz Nov 30, 2018
Kedves Csíkos Mester felhívta a figyelmemet - köszi - hogy a szótárt rossz oldalon nyitottam ki.
Helyesen a fordítás:
Tessék kérem lapozgatni!
Szaksajtó 2018/11
- FS Gbs kocsi (való életben is dolgoztam vele )
- Böszme nagy raktárépület összerakása;
- Fa készítés 2. rész;
- Modellbau Friedrichshafen; benne: Walter Völklein (Weichen Walter) váltói és Michael Bahls (Bahls Modelleisenbahnen) gyönyörű preußische T 16 gőzmozdonya;
- Trainini Fotokalender 2019 (Kedvencemmel a "Lufthansa Express" -el az elején);
- Neues von Micro-Trains im Oktober 2018: kettő pályaszám variációban az EMD SD40-2 a kék-sárga festésű Atchsion Topeka & Santa Fe (Art.-Nrn. 970 01 091 / -092) ; Kék színű EMD F7-B egység Via vasút (980 02 450) a motorizált A-egység kiegészítéséhez; pár darab különféle teherkocsi; + sok más modell;
- és a végére maradt egy számunkra friss érdekesség. NOHAB mozdony a FR Freudenreich Feinwerktechniktől;
(#60601) róbertke hozzászólása Válasz Dec 27, 2018
(#60651) róbertke hozzászólása Válasz Jan 16, 2019
Sárai János bátyánk ( diesel693) EZT megérhette volna!
(#60663) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#60651) Válasz Jan 20, 2019
Sajnos torz, a BR103 (ex E03, a Kövér Berta) alvázán van, Krupp forgóvázakon fut. Nem egy sikerült Märklin forma. A H0 és az N-es kasznijuk sokkal jobb.
(#60687) róbertke hozzászólása Válasz Feb 3, 2019
(#60786) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60663) Válasz Feb 28, 2019
Szia Mester!

A katalógusképen valóban a régi forgóváz van, de az szerintem csak grafika.

A termékoldalon ezt írják:
Highlights:
- Body made of plastic filled with metal.
- Motor with a bell-shaped armature.
- New prototypical truck side frames.

Ez adhat okot bizakodásra!

nohab-forgov...jpg
 
(#60787) ZésZoli hozzászólása Válasz Feb 28, 2019
Csíkos Mester!

Készen van már a maradékokból készülő asztalka?

Üdv.
(#60789) róbertke hozzászólása Válasz Feb 28, 2019
(#60796) ZésZoli hozzászólása Válasz Márc 3, 2019
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata Rokuhan modellekkel? Mármint a japán járművekkel. Azok ugye méteres nyomtávon futnak a valóságban. A kérdés, hogy a modelleknél a nyomtávhoz igazítják a többi méretet, vagy azok is 1:160 méretarányúak?
(#60797) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#60796) Válasz Márc 3, 2019
Ez itt a 220-as kórterem, át kéne menned a 160. -ba ...
Japánoknál 1067mm a normál nyomtáv, de nem csinálnak belőle gondot mert 9mm az "N" -es nyomtáv. Ja ők a méretezést 1/150 -nek veszik, de szintén nincs gond vele.
Pont a napokban volt róla szó Itt, nyugodtan rendelj.
(#60798) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#60786) Válasz Márc 3, 2019
A beszúrt képen a kerekek küllősek (ez a AFB-nél készült, luxemburgi gépeken még igaz is volt).
A GM forgóvázon belül a tengelytávok azonosak, a képen pedig a jellegzetes Krupp tengelytáv elosztás látszik.
A kép nem igazolja a "dumát", hogy új lenne a forgóvázmaszk, stb, stb...
Van Z-ben teljesen autentikus NoHAB, attól a Märklin nagyon messze van.

A kis asztalka még nem tudott előre haladni...
(#60801) ZésZoli válasza róbertke hozzászólására (#60797) Válasz Márc 4, 2019
Köszi! 1/220-ra gondoltam, csak belehülyültem a számokba!

OFF: Nagyon érdekes számomra, hogy a japán gördülőállomány annak ellenére 3m széles (vagyis ugyanannyi, mint a normálnyomtávú testvérei), hogy csak méteres nyomtávon gurul.

(#60802) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60798) Válasz Márc 4, 2019
Csak azért szúrtam be a képet, mert azon még az előző modell forgóvázai vannak. A szöveg szerint tehát elvileg nem ilyen lesz!

Hogy milyen lesz, az majd a megjelenéskor kiderül. Kell csinálniuk új keretet is a hajtásnak, ha már az új motor lesz benne és a "fémmel töltött műanyag" kaszni megy rá.

Mi a fene lehet az a fémmel töltött műanyag?

Persze Marklinékat nem kell félteni, ha a 30 éves technikát akarják eladni újként.
(#60810) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#60802) Válasz Márc 6, 2019
Ha a kasznit nem dolgozzák teljesen át (a szélvédők formája az egy katasztrófa), akkor nem fog sokat érni. Sajnos egy bizonyos szempontból az egész cégcsoport hajlik az igénytelenségre, és a "PaTaJ" szabvány alkalmazására. Az egykori OFF N méretű Minitrix MÁV M61 egy igazi európai "Multikulti" modell volt. MÁV festés, DSB forgóvázmaszk, és NSB kaszni, rajta a sarkkörön túli üzemhez való, csak a norvég gépeken található zsaluzatra a tetőn...
(#60812) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60810) Válasz Márc 6, 2019
Csak ENNYIT alakított át rajta Laacush ...
(#60816) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60810) Válasz Márc 6, 2019
Most néZtem meg a Märklin oldalát, azt írják, hogy a modell 88mm hosszú lesz. Ez majd' egy méterrel több felszorozva, mint a valódi. Lenne mit faragni rajta Győrben, még mielőtt kihozzák.
Lapozás       18/22    
Frissek
  2024. Nov, 19. Kedd
8:33:58
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés