|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#10127) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Köszönöm a sok-sok tippet, egyenlőre okosabb nem lettem, elsőként meg fogom látogatni jvnd kollégát és egy régi ismerősömet, hogy tisztuljon a kép. Egy dolog biztos, és szerintem ezt a hiányt saját tapasztalatokból fogom pótolni, egy netes leírás ami a gyakorlati részét mutatja meg a digitális rendszerre való átállásnak, szó szerint a 0 szintről indulva. Ugyanis a fellelhető írások (mármint amit eddig én megtaláltam) vagy nagyon az alapokkal foglalkoznak de csak elméleti szinten és ott megállnak, vagy nagy kihagyással a félprofi megoldásoktól indulva a csúcskészülékek bemutatásával foglalkoznak. Viszont a kettő között van egy nagy fekete lyuk, és aki ebben a nagy sötétségben eltéved az bizony súlyos tízezrekkel fizethet a rossz döntéséért.
Ezúton is szeretném megköszönni a segítséget mindenkinek. Üdv.: Wolfch!ld
|
(#10128) Uplink válasza wolfchild hozzászólására (#10127)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Ha jol ertem, akkor olyan oldalt keresel, ahol az alapoktol kezdve vannak leirva a dolgok...
Tessek:
Martrain - DCC lapja |
(#10129) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#10127)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Mondjuk a az irományom a honlapomon a 2. oldalán leírja, hogy hogyan működik... |
(#10130) balatonperes válasza wolfchild hozzászólására (#10127)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
|
(#10131) wolfchild válasza Uplink hozzászólására (#10128)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Köszönöm, ezt nem találtam meg. |
(#10136) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Sziasztok!
Meg még kérdezek, mert azt szeretek !!!
A "kedvenc" magyar aukciós oldalon szereztem ezeket a BR-107-es kasztnikat. Viszont voltam olyan hülye, hogy nem írtam fel az eladó adatait. Nem ismert rá valamelyik szaki a saját vagy modellezőtársa munkájára?! Ha jól emlékszem talán 800-1000 Ft. volt 5db ebből, és szeretnék még vásárolni.
Köszönöm. |
|
(#10137) Frankye válasza wolfchild hozzászólására (#10136)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Azt ugyan nem tudom, ki a készítő, de nekem szokott küldeni a "vakera" levelet az aukciókkal kapcsolatban. Nincsenek már meg? |
(#10140) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Igazából már vagy egy éve vettem és nem nagyon lehet visszakeresni. |
(#10145) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#10136)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Ezek epoxy öntvények vagy müanyag kasznik. Ha az utobbi, akkor valoszinü, hogy Szlovákiából származik (annek idején az LPH gyártotta, majd abbahagyta a gyártást, de elég sok kaszni maradt a szürke piacon.....
(Keressétek kisvautas-t meg azt hiszem karpatia kollégát (jo volna öket is idecsalogatni....).
|
(#10147) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#10145)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Műanyagból van. |
(#10152) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#10147)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
A Modelltec dobja az ember után fillérekért. A régi Zeuke V75-ös szerszáma került valahogy az ex-ndk-s céghez, azóta is fröccsöntenek belőle. Csak a kasztni kompatibilis a berliner modellel.
A magam részéről csak annyit fűznék hozzá, hogy ez is tipikus példája a vaterás "adjunk el minden szemetet pár fillérért" filozófiának. És sajnos mindaddig lesz "lósz.r", míg lesz veréb...
Ha szükséged van ilyenre, akkor adok, mert bokáig járok benne és nekem pl. ingyen és bérmentve küldte a német, ebay-es ismerősöm annak idején. A manapság 10 euróért vehető Modelltec egységcsomagokban is van egy-egy ilyesmi, tehát részarányosan kb. két fillér, ha kiszámolom.
Szóval ez ma már nem szabad, hogy árucikk legyen. |
(#10153) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#10120)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
|
(#10154) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Néhány rossz kép a bécsi kiállításról, a teljesség igénye nélkül, az én szemszögömből. Kisvasút, nagyvasút, kis méret és nagy méret. Némi szakmai vonatkozással.
Az utolsó képet BaTTka részér készítettem. Amikor megláttam a vitrinben ezt a diorámát, Ő jutott eszembe.
Bécs ma: Bővebben: Link
Link javítva.
Frankye |
|
(#10155) etwg válasza terkoz hozzászólására (#10154)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Nekem nagyon tetszett a Bush bányavasut diorámája (a gyáriak között - valami uj, ötletes és jol is müködött). Nekünk is van mát 2 ilyen készletünk, most már biztosan felkerül a következö terepasztalra - TT-ben - egy kicsit nagyobb lesz, de szerintem még elmegy.... |
(#10156) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
ezt az url-t még gyakorolni kell
|
(#10157) etwg válasza terkoz hozzászólására (#10156)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Egy macskakörömmel hosszabb volt: (amit sajnos a rendszer rak be, azaz neked el kell tüntetned az URL végéröl).
LINK
|
(#10158) TTomi válasza etwg hozzászólására (#10157)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Idézet: „Egy macskakörömmel hosszabb volt: (amit sajnos a rendszer rak be, azaz neked el kell tüntetned az URL végéröl).
” vagy csak egy idézet volt és nem link |
(#10159) terkoz válasza etwg hozzászólására (#10157)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Köszi a segítséget!
Had hívjam fel a figyelmét mindenkinek egy nagyon egyszerű szerkentyúre:
A képsorozat közepe táján látható egy bejárató, mérő pad. 39Eur. Gyártanak hozzá a mi méretünkhöz is görgőbakot.
A kiállításom LGB-től Z-ig volt készlet. Egy egy +görgőbak 7Eur.
A használhatóság sokrétűségét a demonstráció képen fejre fordított mozdony is mutatja.
üdvgyuri |
|
(#10160) etwg válasza TTomi hozzászólására (#10158)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Pont ez a vicc benne, ha a picassa albumra mész és bemásolod az URL-t az egy macskakörömmel hosszabodik. A fene tudja miért (nincs ott az eredeti URL-ben, de ha bemásolod ide akkor megjelenik - nekem is 2x kellett modositani a linket, mert nem müködött. |
(#10161) etwg válasza terkoz hozzászólására (#10159)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Kétszer is a kezembe vettem (már egy van otthon - egy más tipusú... ) de végül is nem vettem meg, mert szerintem jobban is megcsinálhatták volna (pl. univerzális lehetett volna H0-tól N-ig).
El is beszélgettem a hölggyel, de a szerencsétlennek a feje csakis a hamisitokon járt, nyilvánvaló, hogy tönkre teszik a boltját, de azon lamentálni eléggé meddö szorakozás - hamisitók mindig lesznek, amig vevö lesz a cuccokra. |
|
(#10162) terkoz válasza etwg hozzászólására (#10161)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Igen, az általab betett képen a komolyabb műszaki felépítésű, csapágyakkal felépített változat látható.
Valószínű az ára is tükrözi a különbséget.
Az én fotómon látható példány ezüstacél pálcára illesztett rézperselyt alkalmaz csapágy helyett. Szerintem kevesebb költségből kihozható ez a változat, ami egy közepes terhelésnek mindenképen eleget tud tenni. (A rézperselyt a gép és műszeripar rendszeresen használja a nem túl nagy fordulatszámú helyeken.)
Valószínű az állítható görgőbak kialakítása szintén költségnövelő lenne. Olcsóbb lehet a cserebak biztosítása. |
(#10163) etwg válasza terkoz hozzászólására (#10162)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
A képen láthato szerkezetet én csináltam - ezért egyedi, de megy TT-töl I-es méretig (akár LGB-ig is 12-45mm nyomtávig)).
Az egyik zárt szelvényt el lehet mozditani a nyomtávnak megfelelöen. A csapágyokat tengellyel együtt az egyik régebbi Modellbaun vettem (vagy 10 éve) és 10 darab kb. 2-3 Euroba került. A többi hulladék, meg munka.....
|
(#10164) terkoz válasza etwg hozzászólására (#10163)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
meg szakértelm, kézügyesség, szerzsámozottság, stb, stb, amit azoknak, akiknek ilyen nincs meg kell fizetni! |
(#10165) etwg válasza terkoz hozzászólására (#10164)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Kösz a dicséretet.
Félreértés ne essék, én nem sokalltam az árát - az nagyon renben volt (összehasonlitva sok hasonló szerkezettel - az egyik szintén ott volt a kiálitáson simán 6x annyit kértek érte).
|
(#10181) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Tisztelt Klubtagok, Fórumtársak!
Konzultáltam az oldal gazdájával, Topival, és azt az állásfoglalást adta, hogy valamennyi, a TT mérettel kapcsolatos kérdés/válasz/beszélgetés maradhat a témában, nem kell azokat átpakolni a kérdéses más témákba, azokkal a megkötésekkel, hogy:
ad a.) Csak és kizárólag ebben az egy topicban van megengedve ez a fajta beszélgetés
ad b.) A hirdetéseknek továbbra is az apróhirdetési rovatban a helyük, ide legfeljebb az adott hirdetés linkje rakható be, a konkrét hirdetés nélkül. (Pl.: "Feltettem néhány eladó cuccomat ide (link)".)
További jó fórumozást kívánunk! |
(#10186) hoTTo válasza terkoz hozzászólására (#10159)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Mi is beszéltünk a hölggyel, nagyon kedves volt, bár kissé tényleg túl volt pörögve, ami az ebay-en kapható utánzatokat illeti...
A kiállítás után küld nekünk árlistát, ha érdemes lesz foglalkozni a dologgal, akkor betesszük a kínálatunkba.
(Bámészkodom a BRAWA standján, egy ember meg engem néz az egyik terepasztal mögül, szinte lapítva. Klasszikus rajzfilmes jelenet lehetett, ahogy továbbsiklik a tekintetem, majd vissza nézek, mert kapcsoltam, hogy térköz kollégát látom a túloldalon ) |
(#10191) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Akinek van még valamilyen ötlete a forum tökéletesitésére, elkezdtem egy listát, amihez hozzá lehet irni amit szeretnétek, és ha majd egyszer valaki nekifog a forummotor updatejehez, lesz némi munka-alap.
LISTA.
A 4. pont már érvénytelen.
(Már nincs 4. pont. ) |
(#10201) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Sziasztok!
Tud valaki gyári terméket vagy megoldást viacolor jellegű járda készítéséhez?
Köszi
Dénes |
(#10203) TTzozo válasza Frankye hozzászólására (#10181)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Szia! Sziasztok!
Igen! Ez az!
A magam és a többi TT-vel fertőzöTT nevében is szeretném megköszönni a döntést. Köszönet érte Neked a közreműködésért, Topinak pedig a rugalmas hozzáállásért. Íme a példa, miként lehet egy adott problémát kulturált, civilizált ember módjára megoldani. Olyan kompromisszumot kötni, ami mindenki számára előnyös.
Még egyszer: köszönjük szépen mindkettőtöknek!
Kérlek továbbítsd köszönetünket Topi felé is.
Üdvözlettel:
Lipák Zoltán |
(#10204) jvnd válasza terkoz hozzászólására (#10159)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Anni még Presits P is hozott be ilyenféle próbapadokat. Jó szolgálatot tesz bejáratás és szerelés alatt. |
(#10209) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Zöldül a Dunántúl...
Szép délutánt Hölgyek és Urak! |
|
(#10210) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Gyűjtő jellegű kérdés:
Ki mivel rögzíti a vágányokat? Esetleges tapasztalatok? |
(#10211) jvnd válasza Gashpy hozzászólására (#10210)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Szia. A parafára felhelyezem és vékony huzallal rögzítem. (két lyukat fúrok a talpfa mellé és azon keresztül az alaphoz.) Ez látványban nem zavaró, könnyen eltávolítható. Az egészre addig van szükség, amíg be nem ragasztod az ágyazat köveket. Utána az elég jól rögzíti. Lehet még gombostűvel, szöggel, csavarral is rögzíteni. (A csavar egy kicsit vastag a talpfához, de még belemegy. Ekkor érdemes előfurni a talpfákat. TTomasz adott még tűt amivel az ideiglenes rögzítés jól megoldható.) |
(#10212) M298 válasza DinoTT hozzászólására (#10201)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Én az Auhagen 41206-os lapokat választottam a megálló köré. Igaz H0-ás méret, de jól mutat. |
(#10214) GABA TT válasza Frankye hozzászólására (#10181)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Köszi! Lehet akkor lazítani |
(#10215) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Délután tervezgettem egy kicsit a modulom, most itt tartok.
Az arányok még nem a véglegesek, sőt igazából még vadászok bővebb infókra, hogy minél inkább hasonlítson az eredetire. A tervezéskori és a mostani állapot sajnos nagyban eltér, mert több vágányt felszedtek már, illetve az eredeti tervrajzon nem szerepel a félig nyitott kocsiszín, ami meg az enyémen már rajta van. |
|
(#10216) DinoTT válasza Gashpy hozzászólására (#10210)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Szia!
Én parafatáblához való műanyag fejű tűkkel rögzítettem amíg az ágyazat meg nem száradt. Néhány kép a módszerről |
(#10217) reszelozsir válasza Gashpy hozzászólására (#10210)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Szia! Én 2,5x10mm-es vagy 12-es csavart használtam, de az ágyazat ragasztása után kiszedtem őket és pótoltam a zúzottkövet. Fix talpfarácsnál semmi gond nincs vele, de a flexinél nem mindegy hová teszem. Előny, hogy nem kell fúrni, kalapálni és addig is mehet a vonat, amíg nincs kész az ágyazat. |
(#10218) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Sziasztok!
Elkészült az első Bivaly. Ez a modell egy háború előtt gyártott, háború után füstterelős, dupla kéményessé át alakított mozdony modellje. A vezető álláson eltolható ablak van a nyári üzemhez. |
|
(#10219) GABA TT válasza GABA TT hozzászólására (#10218)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Ezt az egy képet még felteszem. |
|
(#10220) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#10219)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Szép!!!
Hogy müködk? |
(#10222) gumidani hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Ne haragudjatok ezért a linkért. De kényszert érzek arra, hogy megosszam Veletek. Egyébként majdnem TT méretűek. (1:100) Figyelmetekbe ajánlom az óbudai tolóhajó nevét!
Csaba barátom hajói. |
(#10223) etwg válasza gumidani hozzászólására (#10222)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2012 |
|
Jo, hogy beraktad a linket.
Tegnap a bécsi vásáron is néztük a hajokat és csodáltam, hogy mennyire rossz dinamikájuk van. Ott is hasonlóan a filmedhez, komoly hajók csodaszép modelljei mentek- sajnos kozmikus sebességekkel.
Egy hajonak a valoságban akkora a tehetlensége, hogy sok helyre be sem mehet öneröböl, hanem kis hajók huzzák be a kikötöbe.
Itt a filmen a kezdetben gyönyörü élethü a mozgás, utánna meg hirtelen mintha felgyorsitanák a filmet.
Nekem is van két hajóm, és mind a kettönél kifejezettem ügyeltem a helyes mozgásra, hogy valóban élethü legyen a hajó, nemcsak a kivitelben, de a mozgásban is.
Még nincs teljesen kész - majd a télen befejezzük. A képen az aktuális állapotban látható. (amugy kb 140 cm és vagy 6 kg-s szerkezet).
|
|
(#10224) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#10210)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Pattex Super Fix-szel. Csíkokat nyomtam a parafára, egy papírfecnivel alaposan szétkentem, majd a sínt rátettem a ragasztóra. Ekkor indul az óra, kb. két percem van a vágányt vízszintesen kiirányítani (szemmértékkel gyorsan megy ). Ha ez megvan, jó erősen végignyomkodom a két sínt, hogy a vágány fekszintje minél jobb legyen. Az eredmény: látványra mellékvonali (maradtak benne hibák) gyakorlatban a szerelvény meg sem érzi (októberben tapasztalhattuk).
A ragasztó száradás közben berepedezett, de a vágány nem mozdult el. A száradási ideje kb. egy nap, de néhány perc után elkezd kötni, emiatt kell az irányhibákat gyorsan megszűntetni (illetve lehet, hogy nem kell sietni, de tapasztalatom szerint vannak olyan ragasztók, amik rugalmassá, gumiszerűvé válnak kötés közben, és az Istennek se lehet utána a hibákat korrigálni). Ágyazatszórás után meg úgyis átveszi a szerepét a fehérgány, az amúgy érzésre rugalmasabb is. |
(#10225) hoTTo válasza gumidani hozzászólására (#10222)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Klassz!
Egy TT-s terepasztalon is simán megférnek a hajók, jó kis rakodó alakítható ki, amit a vasút lát el áruval. Csak hely legyen hozzá...
A tolóhajó neve találó! |
(#10226) Frankye válasza TTzozo hozzászólására (#10203)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Engem maximum annyiban illet (ha ugyan) köszönet, hogy továbbítottam. A döntés a "Főnöké" volt.
Természetesen tolmácsolom Felé is a köszönet-nyilvánítást. |
(#10227) Frankye válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10209)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
A második képen, az alagút (átjáró/átfolyó) innen nézve bal oldalán látszik valami festék, vagy ragasztónyom, az eléggé kiábrándító, de egyébként nagyon jó és szép lett! |
(#10228) Frankye válasza Gashpy hozzászólására (#10210)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Jvnd fórumtárs módszerét használtam magam is, mégpedig "végleges" jelleggel. (Igaz, amíg volt asztalom, nem volt a vágányok között kőzúzalék, de így sem látszott a rögzítés, mert alá az akkoriban kapható egyetlen módszert, a papírra szórt "zúzottkő ágyazat-imitációt" alkalmaztam, és szándékosan fekete műanyag burkolatú vezeték-darabkákkal rögzítettem a síneket.) |
(#10231) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#10227)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2012 |
|
Lacit ismerve nem fog az ott maradni... |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 9:55:50 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|