Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       20/436    
(#10562) bcs szgab válasza szergely001 hozzászólására (#10547) Válasz Nov 7, 2012
Küldtem egy másik csukló - megoldást is , az átment ?
(#10563) szergely001 válasza bcs szgab hozzászólására (#10562) Válasz Nov 7, 2012
Szia!
Igen! Most tanulmányozom. Köszi szépen! Végigböngésztem a topikot is amit mondtál, anyu meg munkából hazafelé tanulmányozta az Ikarusz 280-ast Úgyhogy ötletekkel most tele vagyok, jönnek a próbák melyik válik be
Szerintem jövőhétre szerkezetkész lesz a járgány, jöhet az agyalás a hajtáson...valami speckó házibarkács lesz valószínűleg (ötlet már van jó pár)
(#10564) masTTertape válasza ponTT hozzászólására (#10560) Válasz Nov 7, 2012
A Modellvasút Centerben van kit és rendelhető a cseh hajtás is hozzá.
Van vita abból, hogy melyik a jobb, a cseh, vagy a pmt hajtás. Az előbbi 990 kc, az utóbbi talán 60 eur, nem tudom. A cseh holmit meg tudod nézni az üzletben, ki is próbálható, után tudsz dönteni.
(#10565) szergely001 válasza ponTT hozzászólására (#10560) Válasz Nov 7, 2012
Börzén Simon Csabinál vettem hajtást hozzá és nagyon bevált. Hogy ő honnan szerzi nem tudom. M41-es és V43-ast is nála vettem. 10-15000 között volt az ára valahol (nem emlékszem pontosan elég régen volt).
(#10566) etwg válasza KicsiTT hozzászólására (#10552) Válasz Nov 7, 2012
Pedig sokkal könnyebben megy mint leirni
(#10567) masTTertape válasza szergely001 hozzászólására (#10565) Válasz Nov 7, 2012
Simon Csabi is cseh hajtást árul.
(#10570) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#10567) Válasz Nov 8, 2012
Véleményem szerint jó az a cseh hajtás, bár picit hangos. Viszont van rajta kifolyócső a budinak!
(#10578) szergely001 válasza sunocske hozzászólására (#10570) Válasz Nov 8, 2012
Én tökéletesen megelégedtem vele. Hangos? Az igazi Bz talán nem?
(#10579) rwirtz hozzászólása Válasz Nov 8, 2012
Sziasztok!
Lesz klub novemberben?
Üdv, Robi
(#10581) TTomasz válasza rwirtz hozzászólására (#10579) Válasz Nov 8, 2012
Idézet:
„(#10297) M298 hozzászólása Okt 31, 2012
2012.11.08-án 17-től 19-ig tali a Keleti Személykocsiműhely oktatótermében. Verseny u. 1. Be- és kijárat a teherportá-nál”
(#10582) sunocske válasza szergely001 hozzászólására (#10578) Válasz Nov 8, 2012
Az igazi Bz kifejezetten halk. A pálya csattog alatta!
(#10583) sunocske válasza TTomasz hozzászólására (#10581) Válasz Nov 8, 2012
Basszus de jó, hogy írtad, majdnem elfelejtettem!

Ezért jövök eggyel
(#10588) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#10583) Válasz Nov 8, 2012
Na, közben közbejött egy kis ez-az, szóval jó mulatást - mégse megyek.
(#10589) rwirtz válasza TTomasz hozzászólására (#10581) Válasz Nov 8, 2012
Kösz. Reménykedtem, hogy a jövő héten lesz, de így sajnos nem tudok menni.
(#10593) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#10564) Válasz Nov 8, 2012
A cseh hajtásról nekem sajnos egyáltalán nincs jó véleményem. A pmt 2-3.000Ft-tal drágább, de fényévekkel jobb. A motorja is, meg a kivitelezése is.

Van futó rendelésem a cégtől, ha valaki csatlakozni akar, akkor írjon egy e-mailt!

pmt Bz hajtás

Ezt kell keresni!
(#10594) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10593) Válasz Nov 8, 2012
Elnézést,hogy bele kotty... Csíkosnak teljesen igaza van csak bátorítani tudom azokat akik a pmt. hajtást szeretnének!!! nagyon pöpec, szépen meg van csinálva!!!!(a promó lét majd küldöd:jump
(#10595) KicsiTT válasza szergely001 hozzászólására (#10565) Válasz Nov 8, 2012
Lehet még venni valahol M41-es hajtást??
Érdekelne!
(#10602) szergely001 hozzászólása Válasz Nov 8, 2012
Nem tudom. Nekem is kellene, csak börzére kéne kijutni végre, de itt a szombatos munkanapos kavarásokkal már elvesztettem a fonalat.
De megpróbálok utánajárni, az eredményről értesítelek!
(#10603) adamtt válasza szergely001 hozzászólására (#10602) Válasz Nov 8, 2012
OFF!
Akkor most megragadnám az alkalmat, ha valaki még nem hallotta volna a hírt.
A munkanapra való tekintettel most szombaton a börze elmarad!
Legközelebb jövőhéten lesz.
Köszönöm a figyelmet: Ádám
ON!
(#10604) KicsiTT válasza szergely001 hozzászólására (#10602) Válasz Nov 8, 2012
Előre is köszönöm, kíváncsi vagyok, hogy van-e és főleg hogy mennyi. Megmondom őszintén sajnos már nem voltam két éve a Börzén. Gondold el, mire Győrből felérek + a helyi közlekedés az olyan 6 rugó durván!!...és akkor még csak utaztam.
(#10607) Frankye válasza KicsiTT hozzászólására (#10604) Válasz Nov 9, 2012
Eljössz a nagyvasúthoz dolgozni, és ingyé' utazol a vonaton! Ráadásul még a vasút iránti érdeklődésed is kielégítésre kerül!
(Bocs, ez egy nagyon gonosz megjegyzés volt, de nem bírtam kihagyni... )
(#10608) KicsiTT válasza Frankye hozzászólására (#10607) Válasz Nov 9, 2012
Nem vagyok ám én olyan sértődékeny gyerek, sok igazság van abban amit mondtál, de.....valószínűleg ha a vasúton dolgoznék most nem tudnám "felhőtlenül" szeretni. Magas labda volt, le kellett csapni!
(#10609) Frankye válasza KicsiTT hozzászólására (#10608) Válasz Nov 9, 2012
Idézet:
„.valószínűleg ha a vasúton dolgoznék most nem tudnám "felhőtlenül" szeretni.”
Hát, azért ez nincs így. Ellenpéldaként itt vagyok mindjárt én.
De valahol azért ebben is van valami, mármint amit Te írtál. (A magas labda lecsapása pedig teljesen jogos volt!)
(#10610) szergely001 válasza KicsiTT hozzászólására (#10604) Válasz Nov 9, 2012
Győr valóban nincs a szomszédban. Bár tudjuk,hogy azért mennek ilyen lassan a vonatok, hogy nagyobbnak tűnjön az ország De kitalálhatunk valamit.
Frankye megelőztél! Valami hasonló jutott nekem is az eszembe

Más.
Ha még egyszer kitalálnám, hogy valamilyen tömör anyagból akarok kocsitetőt gyártani kérlek lőjetek le!
(#10611) KicsiTT válasza Frankye hozzászólására (#10609) Válasz Nov 9, 2012
Én csak magamról beszéltem ( mivel egy kicsitt ismerem magamat ), nem bírnék jóízűen foglakozni valamivel hobby szinten ami a munkám is!! Emellett kitartok
(#10612) KicsiTT válasza szergely001 hozzászólására (#10610) Válasz Nov 9, 2012
Idézet:
„”
De kitalálhatunk valamit.
Ha kérhetek illyent, alkalom adtán találjunk ki!!
(#10613) KicsiTT hozzászólása Válasz Nov 9, 2012
Ezt most "elszabtam". Nem tudom, hogy kell az idézetet használni??!! Be akartam másolni CTRL+V vel azt, hogy
"De kitalálhatunk valamit"
(#10614) etwg válasza KicsiTT hozzászólására (#10613) Válasz Nov 9, 2012
Az idézetet jo helyre kell benyomni:

Idézet:
„CTRL+V vel azt, hogy”
(#10615) KicsiTT válasza etwg hozzászólására (#10614) Válasz Nov 9, 2012
Má kapisgálom, de először nem volt egyértelmű számomra, hogy mi a..... jó hely?!
(#10618) Katona Gábor hozzászólása Válasz Nov 9, 2012
Kedves barátaim! Sikerült felmászni a gépemhez, hat hónap kórház után. Járni nem nagyon tudok, de a TT a mindenem. Régi és új barátokat köszöntöm sok szeretettel: Placskó
(#10619) csíkosháTTú válasza Katona Gábor hozzászólására (#10618) Válasz Nov 9, 2012
Látom sikerült idetalálni!
Isten hozoTT az új helyen, a régi cspatban!
(#10621) szergely001 hozzászólása Válasz Nov 9, 2012
Sziasztok!
Alakul a Lajosmizsei személy

P5130685.JPG
 
(#10622) GABA TT hozzászólása Válasz Nov 9, 2012


Sziasztok!

A modellvasút építési fórumon több hibát is felfedeztünk a 424-es modellen. Szellőző és a kéménymagasságát, illetve
egy két alkotóelem srégen került felhelyezésre.
Ezeket utólag korrigáltam.
Felhelyezésre kerültek a féktuskók is . Lett rá ötlet ami nem ragasztás így kevésbé sérülékeny.
Mivel a mozdonyok nem nosztalgia üzemben vannak , így meg kapták a Vörös csillagot is, ettől igazi a füstterelős bivaly.
A harmadik képen a két testvér a 324 és 424.

DSCF2159.JPG

DSCF2162.JPG

DSCF2168.JPG
 
(#10623) Lezlinilzen válasza GABA TT hozzászólására (#10622) Válasz Nov 9, 2012
Gyönyörű lett. Nagyon nagy gratuláció! Nagy dobás ez ( is ) TT-méretben.
(#10624) BR95 válasza GABA TT hozzászólására (#10622) Válasz Nov 9, 2012
Üdv!

Nem gondoltál rá, hogy az összes "sk" modelledről felrakj képet egy mappába ide a HV-re?

Józsi
(#10625) KicsiTT válasza GABA TT hozzászólására (#10622) Válasz Nov 9, 2012
Gábor, gratulálok szuper lett a bivaly!!
(#10629) bcs szgab válasza GABA TT hozzászólására (#10622) Válasz Nov 9, 2012
Nagy-nagy taps és pacsi
(#10631) ponTT hozzászólása Válasz Nov 9, 2012
Bzmot témában köszönöm mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat!

Szép estét kívánok!
Gyuri
(#10636) szergely001 válasza KicsiTT hozzászólására (#10613) Válasz Nov 10, 2012
Egyébként, ha nagyon nincs más út a E11-es hajtása 1:1-ben jó alá. M41 és V43-hoz is. Viszont a tengelytávok, forgócsaptávok nem stimmelnek. Vészmegoldásként használható, több ilyet láttam, sőt ideiglenes megoldásként nálam is így volt...(most már a Camot alatt dübörög )
Ha lesz börze jövő szombaton kimegyek aztán megérdeklődöm a dolgokat
(#10637) kombi válasza GABA TT hozzászólására (#10622) Válasz Nov 10, 2012
A fotók megpillantása után eléggé furcsa hangokat adhattam ki magamból, mert a körülöttem ülő kolleginák igencsak felfigyeltek rám. Talán jobb is, ha nem tudom, hogy mire is gondoltak..
De nem is érdekel a csajok rólam alkotott véleménye , mert ez a mozdony gyönyörű..
Gratulálok!
(#10638) reszelozsir hozzászólása Válasz Nov 10, 2012
Jó reggelt!
A Conrad állítóművével kapcsolatban kérdezném, hogy mennyire okoz gondot, ha közvetlenül az alapra rögzítem, és a "felesleges" huzalt levágom? Egy ismerős szerint inkább közdarabot tegyek az állítómű és az alap közé, hogy ne kelljen a huzalból vágni, mert akkor nem lesz annyira rugalmas. Szóval kinek milyen tapasztalata van?
(#10639) KicsiTT válasza szergely001 hozzászólására (#10636) Válasz Nov 10, 2012
Köszi! Erre én is rájöttem és egy E11-es alváz "be van szabva", de azért nem az igazi. Ahogy mondtad "vészmegoldás"
Ööö...lemaradtam. Mi is a Camot??
(#10640) szergely001 válasza KicsiTT hozzászólására (#10639) Válasz Nov 10, 2012
Ő a Camot. Ha jól vettem a wikipédia illetve a Magyarország mozdonyai c. könyv leírásából, mindössze 2db készült belőle. A kaszni műgyanta öntvény Varga Zsolt csinálta. Még van vele munka bőven. Forgóváz maszkokat le kell cserélni meg sok egyéb apróság, festés javítás stb.

P5110765.JPG
 
(#10644) masTTertape válasza szergely001 hozzászólására (#10636) Válasz Nov 10, 2012
Szerintem nincs értelme egy E11-es, amúgy annyira nem is rossz és a maga idejében meglepően előre mutató hajtást belerakni a magyar mozdonyokba, mert - ahogy írtátok - mindenben eltér az eredetitől, csak max. annyiban nem, hogy négy tengelyes ez is. De ha a gazdaságossági szempontokat nézzük (ami ugye egy saját modell elkészítésénél szinte tök mindegy) egy sima LVT hajtás is jó lenne bele.
Csörgőhöz és Szilihez az erősen vitatott, cseh rézhajtás a legmegfelelőbb. Beszerzéséről akár Simon Csabi, akár Pufi tud gondoskodni.
Szóba került a Tillig V100-as (startos) mozdonyának hajtása, mert a tengelytáv azonos, csak a csaptávolságot kell növelni. Ha e mozdony 23 ezer ft-os árát bevállalja bárki a műgyanta kasztnija alá, akkor legyen. Viszont személyes véleményem, hogy a Tillig minőségű hajtás már inkább egy Hubert Feri féle minőségű modellhez dukál. Még annak ellenére is, hogy a V100-as sebessége alacsonyabb az elvárhatónál.
Én a legutóbb kb 12 ezerért vettem cseh hajtást, de azonos sorozatból sem tudnék két egyformát egymás mellé tenni. Zajos, hangos, ívekben reszelős, ferde, szóval csomó utómunkát kell még rajta elvégezni. Viszont ezt megcáfolja az, hogy pár hónapja viszont egy nagyon jól sikerült M44-es hajtást láttam, ami ugyancsak cseh produktum. Ki kell fogni a jót.
(#10645) masTTertape válasza GABA TT hozzászólására (#10622) Válasz Nov 10, 2012
Nagyon szép lett a Bivaly. Gratulálok!
(#10646) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#10644) Válasz Nov 10, 2012
OTT a 2 ponTT!
(#10647) KicsiTT válasza szergely001 hozzászólására (#10640) Válasz Nov 10, 2012
Ja,ja leesett...már tudom, láttam is illyent Zsoltinál, csak már régen volt!!
(#10648) KicsiTT válasza masTTertape hozzászólására (#10644) Válasz Nov 10, 2012
Köszi a szaktanácsokat. Biztos rosszul forgatom a web oldalakat, mert én még nem láttam egyik cseh webáruházban sem Csörgőnek megfelelő hajtást, de Neked elhiszem, hogy van. Erre azt hiszem beruházok!!
(#10649) masTTertape válasza KicsiTT hozzászólására (#10648) Válasz Nov 10, 2012
Csörgőnek megfelelő hajtást nem is fogsz találni cseh oldalakon, mert nem azonos a csaptávolság a cseh(szlovák) mozdonyokéval. Búvár, Bardotka, Kocúr, Hektor, ezekhez van alvázlemez és a belepattintható Tillig csigaház és többnyire V100 forgóváz.
Ezek a réz hajtások, amiről beszélünk, egy általam ismeretlen műhelyből származnak, mondom erősen vitatható minőségi szinten, de az ismert cseh beszerzési csatornákon bekerül a magyar modellezői közegbe, így elérhető.
Sajnos itt is azt kell mondani, hogy olyas valaki gyártja, aki nem jutott még el odáig, hogy 2012-őt írunk és hogy az internet fontos kommunikációs forma.
(#10659) etwg válasza KicsiTT hozzászólására (#10648) Válasz Nov 10, 2012
Itt lehet rendelni (az MTB gyártja, akik több CD/ZSR diesel mozdonyt is gyártanak).
épitökészletek
Sajnos kép nincs róla, de megegyezik a Búvár mechanizmusával - motor és lendkerék nélkül, és hiányoznak az alvázak külső elemei.
A kit tartalmaz
2x teljes meghajtás 2x2 tengelyes alvázhoz 2400 mm tengelytávval, beleértve a kerekeket, áramszedőket és áttételeket.
2x alkatrészek a kinematika beépítéséhez, beleértve a rugókat és a csavarokat TT mérethez
8x kardán különböző hosszban
6x kardánfejek 1,5 és 2 mm-es tengelyekhez
6x szögletes ütköző
2x kör alakú ütköző
4x alváz királycsapágy
Kb. ennyi. Egyet egy barátomnál láttam és egészen jól nézett ki.
Lapozás       20/436    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
23:38:17
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés