|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#10890) BaTTka válasza sunocske hozzászólására (#10887)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Azért terep nélkül egy bő év csak elég lesz |
(#10891) sunocske válasza BaTTka hozzászólására (#10890)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Persze. De mivel nem tudnak egyszerre ennyi pénzt rááldozni, legalább fél év csak az anyagbeszerzéssel fog telni... |
(#10892) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy valakinek van-e esetleg ötlete, hogy a pirossal bekarikázott rudazatot honnan lehetne pótolni?
Tényállás, van vagy 20 kitérőm aminek ez a része sérült, így nem tudom áttenni a másik oldalra, pedig ott jobb lenne.
Persze pár darabot ki bírnék sakkozni, de ha könnyen pótolható, akkor inkább a javítás mellett döntenék. |
|
(#10894) BaTTka válasza sunocske hozzászólására (#10891)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Ez sajnos mindent megmagyaráz |
(#10895) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#10887)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Úgy is számoltál árakat, hogy méteres sínszálat veszel és talpfarácsokat külön (no meg sínpapucsot) és bausatz váltókat? (Bausatz váltó építésben TTomasz a király, biztosan elmondja a buktatókat, ha szükséges.) Ha magad rakod össze a vágányokat, akkor talán sikerül annyit spórolni a vágányanyagon hogy ne kelljen az utólagos átépítéssel bajlódni. |
(#10896) BR95 válasza sunocske hozzászólására (#10887)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Üdv!
Ha jól emlékszem egyenesben ~129mm=3*43mm, ívben pedig a 83107+39,5mm.
|
|
(#10897) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#10887)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Hogy az eredeti kérdésedre is kapj választ
Ha a katalógusban megnézed, (mondjuk itt... )
akkor láthatod, hogy az EW1 egyenesének hossza 129.5 mm, ami majdnem 3 db 43 mm-es (G3) vágánynak felel meg. A kitérője pedig egy 353mm sugarú, 15 fokos ív (R22) után lévő 36.5 mm-es (G5) vágány
|
(#10898) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#10892)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Mivel rendszerint ezek törnek, ezért szerintem manapság több váltóállítómű van, mint ilyen tolórúd. Külön fellelni lehetetlenség, vagy ha igen, akkor aranyár. Az umrüstsatz-cal nem kiváltható? |
(#10900) Gashpy válasza wolfchild hozzászólására (#10899)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
|
(#10901) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#10898)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Azonkívül voltak olyan vágánykapcsolatok, amikor egyszerűbb volt ezt letörni, mint egy olyan vágányt csinálni, amiből kiszedtél egy talpfát... ( ld. helyes vágányon a TT-vasúttal)
|
(#10902) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#10899)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Ja igen, bocs. 7960. De nem tudom, hogy ez valóban megoldás-e a gondodra. |
(#10903) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Bár egy kicsit OFF, de mégis a TT klubunk erőteljest érintett.
Holnap, azaz november 21-én, 15 órától útjára indul a Közlekedés XXI. c. magazinműsorunk a Duna TV-n. A mikrofont a méltán híres és közkedvelt TT Putz manufaktúra alapítója, névadója és menedzsere kezeli, míg a kamerát szerénységem.
Az időpont nem igazán a dolgozó embernek szól, de ez is elég relatív. Akinek van kedve és ideje, nézze meg a műsort, aki meg lemarad róla, nekik való a visszatekerős tévé, vagy a közmédia műsortára a neten.
És azért elárulhatom, hogy nem hagyhatjuk ki a műsorból szeretett méretarányunkat sem, így majd a későbbiekben erről is lesz szó.
Remélem, hogy igényes szórakozás részesei lehetünk. |
(#10904) PéTTer válasza sunocske hozzászólására (#10887)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Mindenképp meggondolnám a flexi használatát! Ha csak az egyeneseket kiváltod, megspórolod a tároló árát. Váltó építés is megfontolandó, esetleg Help-ez kollégát is érdemes ez ügyben megkeresni. Ha nem padló alatti állítóműben gondolkodsz kezdőkészletből van két fölös elektromos állítóm jutányosan. |
(#10905) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Az első fecske.
Megérkezett a Tatra építőkészlet és nagyon szép munka. Sok tennivaló akad még vele, sőt a szerszámozottságom sem elég jó ehhez a munkához, de ígéretesnek tűnik. Csupán egy apróság várat még magára, hogy kitaláljam hozzá a normál nyomtávú hajtást. |
|
(#10906) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#10888)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Mondjuk a 85x150-en többet is ki lehet hozni...
pl. a legújabb "Ins richtige Gleis" kiadványban is van egy egész jó kis pálya.
Mindjárt beviszem a Scarm-ba... |
(#10907) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#10905)
|
Válasz •
|
Nov 20, 2012 |
|
Hallingnál nincs valami használható? |
(#10909) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#10908)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Jöjjön!
A "nyers fájl" meg esetleg e-mailben? |
(#10910) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#10908)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Egyébként még annyit, hogy itt tényleg elsődleges szempont a "mennyibe kerül". Majd átszámolom méteres sínnel és lédig talpfaráccsal is, meglátom, mennyit lehet faragni az anyagárból. |
(#10911) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#10910)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Az tényleg lényeges, hogy mennyi jut rá.
De még egy lényeges pontot is figyelmedbe ajánlanék:
Ha jól tudom gyerkőcnek készülne. Tapasztalataim szerint a srácok szeretik az alagutakat, de azt már nem, ha a "fél körön át" eltűnik a vonat benne. Így a Gasphy barátom által mutatott terv, bár kétségtelenül ügyes, és jó ötlet, 12 év alatt nem biztos, hogy sikert aratna. (Bár ki tudja...) |
(#10912) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#10909)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
A mellékvonali állomáson lehet egyszerűsíteni, ezzel spórolhatsz váltót (jobb oldali csonka) de akár a bal oldalról is egyet, ha csak egy csonka lenne. Ebben az esetben Csíkos javaslata is megoldható, hogy rövidüljön az alagút. Szerintem. |
(#10913) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10911)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Igen, épp ezért csináltam én is egy olyan egyszerű tervet, amit ide betettem. A bal felső sarokba egy kis domb meg alagút, vagy valami más okosságot terveztem, csak ez nem látszik, mivel a lelki szemeimet használtam
A méret kérdését meg azért tettem fel, mert otthon nincs internet, a munkahelyemen meg nincs kéznél tillig katalógus. Szóval ezúton is köszönöm mindenkinek, aki segített |
(#10914) Gashpy válasza csíkosháTTú hozzászólására (#10911)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Csíkos mesternek igaza van (a tapasztalat is több, mint nálam)
Csak szemléltetni akartam, hogy ekkora asztalra azért több is fér. Másrészt tudjuk, hogy a körbe-körbe hamar unalmassá válhat, ahogy növekszik az évek száma
Ide mellékeltem még egyet (145*75).
Ez például a fiamnak (8,5) igen tetszett a képernyőn...
Az első "scarmolásomba" piszkáltam bele egy kicsit a jobb oldalra. A Kühn-féle kezdőkészlet pályaterveiből adoptáltam ágyazatos vágányokra (mert a fiamnak az van).
Az állomáson lehet keresztezni; egy egészségeset tolatni (inglenook!!) és ha ügyes vagy, akkor a hídon mindkét irányban jelzővel meg lehet fogni a vonatot, míg az állomáson tolatsz...
Ha 80-ra veszed a mélységét, akkor már pl. át lehet telepíteni oda a felvételi épületet, a bal oldalon meg lehet tenni egy útátjárót az összekötés végett.
Jobb oldalra pedig igény esetén még egy kis fűtőház is elrakható, ahol a tolatómozdony pihen...
(bár ez meg már az általam nem kedvelt zsúfolás felé hat...)
A szétkapcsolókat is ki lehet természetesen sima vágánnyal váltani. És biztos, hogy érdemesebb flexet rakni, mint szórakozni a G3+G4+G5 kombinációkkal
|
|
(#10915) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#10914)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
"inglenook"
Az mi? |
(#10916) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#10915)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Egy angol "találmány", tolatós pazli vonattal:
Bejön egy szerelvény, majd össze kell állítani egy másikat a megadott sorrendbe. Ehhez rendelkezésedre áll a fővonalon kívül még két csonka. Itt többet megtudhatsz róla
Én egyszer egy karácsonykor 2,5 órát töltöttem vele és vízhólyagos lett az ujjam a szabályzó gombjától
Másik ilyen őrület a "timesaver"... |
(#10917) Lezlinilzen hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Sziasztok!
Segítséget kérnék : TIILIG 86110 padló alatti váltóállító motorra ( motorokra ) lenne szükségem.
Minap egyik motor fogaskereke megrepedt, így használhatatlan lett, betettem helyette az egyetlen tartalék motoromat.
Amit Ottóéknál is látok, az 86112, aminek a doboza és a felfogató furatai nem egyeznek a 86110-el, tehát az sajna nem jó.
Ha tudnátok segíteni, esetleg Ottó, ha tudnál nekem szerezni néhány darabot, az előre is nagyon köszönöm!
Balogh Laci |
(#10918) csíkosháTTú válasza Gashpy hozzászólására (#10914)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Az első tervre, amit beszúrtál, a nagyobbik fiam elismerően csettintene, a kisebbik már nem.
Ez a másik már tetszene mind a kettőnek |
(#10919) hoTTo válasza Lezlinilzen hozzászólására (#10917)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Dobok egy e-mailt a részletekről, szerintem tudok segíteni. |
(#10920) Lezlinilzen válasza hoTTo hozzászólására (#10919)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Köszönöm! |
(#10922) saetta hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Kedves TT-sek!
Szombatig még megvásárolhatóak a saetta.blog.hu oldalon közzétett listámon szereplő eladó modellek.
SAetta
|
(#10923) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#10910)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2012 |
|
Hali! Szerintem is érdemesebb a méteres sínszálakból dolgozni, és annyira azért nem macerás összerakni. Én is így építettem a pályám, pont az anyagi kérdések miatt. |
(#10926) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#10923)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Igen. Közben ám tovább gondolkodtam, és arra jutottam, hogy megpendítem a töltéses verziót. Abból ugyanis sikerült kihozni csak vágány + trafó árban 1 db vonattal (01428/01429 szett, majd eldöntik) egy ilyet kompletten: |
|
(#10928) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Tiszteletem az Uraknak!
Jelentem felregisztráltam magam. Bár hozzá nem igen szóltam az indexes fórumhoz de néha bele-bele olvastam, hogy nagyjából kövessem a dolgokat.
Most is csak azért ragadtam billentyűzetet mert nagy változások előtt áll az otthoni vasút és ki szeretném néhány dologban kérni a véleményeteket.
A lakás átrendezése és 1-2 éven belüli családgyarapodási tervek miatt a jelenlegi terepasztalomnak már nem lesz helye. Ez mindjárt két problémát is felvet: az egyik, hogy a meglévőt el kellene adni, a másik – mivel vasút nélkül azért mégsem maradhatok -, hogy újat kellene építeni.
Nézzük az első gondot, az eladást. Hagyományos U profilú sínből épült 180x110 / 90 cms háromszögesített pályáról lenne szó 16 váltóval, 16 szakasszal, vágányútvezérlés gombnyomásra, az állomáson az állítóművek elrejtve az asztal alá, FZ1 trafóval, PWM vezérléssel, gurulós szekrényre építve, épületekkel, világítással, működő fény és karos sorompóval, alagúttal, fákkal stb... Egyáltalán milyen tól-ig árban lehet gondolkodni ami kb reális?? (a csatolásban a "vágányutak-szakaszok" nevű kép a terv, és az 1.jpg az egyik kép)
Az új pálya problémája:
A hely olyannyira lekorlátozódni látszik, hogy két lehetőségem maradt: vagy a szoba sarkába építek egy nagyon pici pályát, amin maximum a mozdonyaim és pár kocsi fér el, vagy az egyetlen megmaradt egységes felületet bitorlom el – nevezetesen a francia ágy alatti ágyneműtartót. Én, ez utóbbival kacérkodom leginkább már csak a fix hely, a porvédelem és a relatív nagy hely miatt is (190x149cm –a nyitó mechanika által elfoglalt rész). Ellene szól, hogy így viszont csak mindössze 18cm magas helyem van és ebbe már az alépítményre (állítóművek, vezetékek) szánt minimális 5-6cm is benne van. Szintén nem túl szerencsés, hogy ugye nem asztal magasságban van, hanem a földön – és bár a játékból nem, de a földön ücsörgésből már némileg kinőttem
(ágyneműtartó.jpg a terv)
Az egyik sarkalatos kérdés, hogy milyen sínanyagból építsek. Most úgy gondolom, hogy a Tillig modellsín lenne a legjobb választás, de ezzel semmi tapasztalatom sincs – pedig az ára miatt nem sok hibázást engedhetek meg magamnak. Mennyire megbízható ez a sínrendszer? Főleg a kitérők áramellátására gondolok – ezeket már nem kell polarizálni? Kompatibilis a régebbi járművekkel? (sínkorona magasság) Mennyire jó ezen sínek áramvezető képessége, milyen sűrűn kell tápot biztosítani? (a régi pályámon végig betáp pontok voltak mindenhol a sínek alatt)
Egyenlőre ennyi lenne, de mivel hetek óta töröm a fejem még biztosan lesz kérdésem dögivel...
Köszönöm a figyelmet! |
|
(#10929) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#10926)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
A grémium döntött, a töltéses sín lesz a nyerő. Most már csak reménykedni kell, hogy nem szalad meg az euró árfolyam |
(#10930) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#10928)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Csak az uj sinrendszer kérdéseidre tudok némileg válaszolni. Sokkal jobb mint a régi, vezetöképessége nagyságrendekkel.
A váltokkal sincs különösebb probléma, (nem több és nem is kevesebb, mint a régivel). Ezek a dolgok a világ bármelyik váltoival elöfordulnak (én elég sok PEKO-t, Tillig meg más váltot is használok a klubban.).
100%-osan nem lehet megoldani a kérdést.
A TT fö elönye, hogy eléggé kompatibiliesek a matuzsálemi modellek is (kivéve a Rokalt), igy nincs semmi gond az uj sineken (a fiam TT terepasztala áll ilyen Tillig sinekböl).
Nem kellett polarizálni a váltokat és 1 a 15 közül néha raplizik (de még nem néztem meg tüzetesen mi a gond). |
(#10931) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#10930)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
A Tillig váltókkal kapcsolatban azt láttam képekről, hogy a csúcssínek már nincsenek elektromosan egymással összekötve hanem fixen a mellettük lévő állandó síndarabhoz vannak rögzítve - jól láttam? Akkor ez azt jelenti, hogy a polarizálás eleve megoldott (illetve nem kell) és a mozgó rész áramellátása állandóan biztosított (még ha pici koszolódás miatt nem is tökéletes a kontaktus az állandó sínnel)?
A másik kérdésem, hogy a Tillig 83170 30fokos kereszteződését használta már valaki? Megfelelően üzembiztos ahhoz, hogy alagútban legyen elhelyezve? |
(#10932) hoTTo válasza sunocske hozzászólására (#10926)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Ezek pont vannak itt Zoli háta mögött a szekrényben, szóval raktáron (Ráadásul ha veszel egy 01428/29 szettet, abban van egy kupon, így akkor a kiegészítő vágánycsomagot 3000Ft-tal olcsóbban tudod megvenni.) |
(#10933) hoTTo válasza HarciSün hozzászólására (#10928)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
A régi (BTTB, Zeuke) modellek kerekein a nyomkarima elég magas, leér a sínszál rögzítő fülekhez, ezért zaka-zaka-zakatol a vonat. Ezért is érdemes új fémkerékre cserélni a kerekeket. Több gyártó van akitől lehet választani, a modmüller árban a legbarátibb. |
(#10934) HarciSün válasza hoTTo hozzászólására (#10933)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
A régi kocsijaim nagyján (majdnem az összesen) már fémkerekek vannak. (még Tőletek vettem) Két régi BTTB-s Nohab miatt aggódom akkor csak...
Egyébként gratula: az elmúlt pár órában árkalkulációkat végeztem, hogy mennyiből jönne ki az új pálya és 90%-ban a Ti áraitokat találtam eddig a legjobbnak) Táblázat mellékletben |
|
(#10935) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#10930)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Hali etwg!
Gondoltam ma Rád. Itt járt a műhelyben délelőtt egy abszolút OFF modell, egy Spur1 MÁV M63. Valami pazar!
Hihetelenül arányos, szépen kivitelezett modell, gyönyörű külcsínnel, abszolút részletesen. Kicsit nyűglődött a Tran SL82 a két motorral, de két CV-t átírva már szépen fut ))
csíkos
P.S.: sajnos fotózni nem tudtam, de oda lehet tenni egy Kiss, Märklin, vagy Hübner mellé, nem lógna ki a sorból. |
(#10936) TTomasz válasza HarciSün hozzászólására (#10934)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Szia! Van 3db R01 30° ívem , meg 7db R12 (R310) 15° és 29 db R11(R310) 30°. Be voltak építve de , Tillig lévén kifogástalanok. 200Ft/db ha érdekel belőle valami ,írj. (Olcsóbb mint a Vatera ) |
(#10937) HarciSün válasza TTomasz hozzászólására (#10936)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Mail ment. |
(#10938) Frankye moderátori
válasza TTomasz hozzászólására (#10936)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Kérem, hogy az üzleti ügyeket NE a fórumban intézzétek!
Köszönöm. |
(#10940) hoTTo válasza HarciSün hozzászólására (#10934)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2012 |
|
Lehet kapni BTTB Nohabhoz alacsonyabb karimájú kereket a Tillignél, vettünk is pár garnitúrát tavaly. Talán maTTato épített is be ilyet, az enyém még vár a beépítésre. A tapadógyűrűs elfogyott a gyárból, de a többi még elérhető tudtommal. Ha szép állapotúak a mozdonyok, akkor érdemes beruházni rájuk.
Gratulációt köszönjük.
Még egy gyors javítás, most vettem észre az xls-edben, hogy egy t-vel írtál minket vasuTTmodell |
(#10949) HarciSün válasza hoTTo hozzászólására (#10940)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Elnézést az elírásért vasuTTmodell!!!
A modellsíneknél hogyan lehet megoldani az áram betáplálást alulról úgy, hogy ne látszódjon? A váltók alatt van összekötő fém rész de az egyeneseknél és az íveknél?
(A mostani pályámon az U profilú sínek az alsó tartó fülekre forrasztott és lyukon át az asztal alá vezetett vezetékekből kapták a delejt - így sehol sem látszik egy drót se) |
(#10952) jvnd válasza HarciSün hozzászólására (#10949)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Ha flexi a sín akkor az olyan, hogy a talpfáknál egy oldalon minden második van összekötve a műanyag résszel. A kimaradó részeknél a sín aljára forraszthatod a vezetéket. A fix síneknél vágókoronggal vághatod le a műanyag részt. Érdemes a forrasztás helyét előre forrasztóolajjal bekenni.
(Szerintem ha a sín külső oldalára forrasztod a vezetéket és utána fested, az sem nagyon tűnik fel, de a tényleg szép az a sín aljára való forrasztás.) |
(#10956) hoTTo válasza jvnd hozzászólására (#10952)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Esetleg a sínpapucsra forrasztás is jó lehet, ha fixek a sínmezők (ha nem flexisínnel dolgozunk és nem akarunk talpfát vágni). |
(#10958) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#10949)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2012 |
|
Alulról ráforrasztod az összekötő papucsra!
Ahol a "drótós papucs" lesz, oda meg fúrsz egy lyukat az alaplemezbe.
Kicsit meg kell kapargatni előtte finoman, és akkor nem kell hozzá csak a forrasztóón (természetesen nem a "bádogos ón", hanem rendes, gyantával töltött). Előny, hogyha leszeded a papucsot, akkor nincs meg az a veszély, hogy megolvad a műanyag talpfarács. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 21:49:08 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|