|
Gördülőállomány építése
|
Témaindító: mrbecherovka, idő: Okt 26, 2012
Témakörök:
|
|
(#10114) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2012 |
|
Üdv mindenkinek!
Ide jöhet minden ami az építéshez kell:
rajzok,tervek,fotók,munkafogások,módszerek stb.
Minden ami ahhoz kell, hogy (mondjuk egy viharvert csörgő modellt) nulláról felépítsük a tökéletes "asztaldíszt".
|
(#10138) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
Legjobb lenne valahogy gyári tervrajzokat szerezni, különösképpen a régebbi gőzösok miatt. |
(#10142) etwg válasza mrbecherovka hozzászólására (#10138)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2012 |
|
A V&M oldalain ill. az archivumában megtalálhatsz néhány magyar mozdonyt. |
(#10291) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2012 |
|
Kezdem összeszedegetni az anyagokat, elsőnek terv egy bhv kocsi elkészítése lesz. |
(#10292) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2012 |
|
|
(#10298) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2012 |
|
Szeretném javasolni, ha 0-ról indulsz, akkor keress egy műgyanta öntvényt, alakítsd kedvedre, próbálkozz meg a festéssel és feliratozással és már élvezed is a Bhv, illetve vezérlőkocsija okozta örömöt. A második lépcső legyen a börzén beszerzett donor jármű hosszabbítása, csiszolása, ablak eltűntetése, új ajtó nyitása stb. Ezen tapasztalatok után ajánlott saját mesterdarabot, forgóvázat kézzel kivágva, vagy gravírozva, vagy maratva elkészíteni kocsira, majd a mozdonyra. Sok sikert. |
|
(#10387) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 3, 2012 |
|
szép darab!most éppen nyomtatott áramköri lapokból vágom majd a bhv oldalait, a rézfóliából maratással hagyom ki az ablakhelyeket, ugyanigy készül az alváz is, azt egyszerűbb lesz.Folyamatban még a kis maróasztalom élesztése is csak nem találok olyan helyet ahol megfelelő minőségben tudnának késeket élezni + feleket a maróba |
(#10388) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 3, 2012 |
|
Feliratgravírozáshoz pedig épülőben van az 50mW-os lézer |
(#11513) róbertke válasza M298 hozzászólására (#10298)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2012 |
|
TT -s méretben dolgozol?? |
(#11550) M298 válasza róbertke hozzászólására (#11513)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2012 |
|
Igen. Büszke vagyok a már guruló BDV-re és az elindult JZ 661-esre |
(#11590) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Igen , elsődleges cél a TT mert régen apámnak is az volt.De annak meg a nagy hátránya az hogy sok modell forgóvázával együtt fordul a pályakotró is.Erre valami ötlet?
|
(#11591) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
nagyobb méretben sokan nyomulnak és magas színvonalon.Elsőre egy kisebb tehát nem annyira aprólékos dolog is jó lesz.A bézém jól halad, a lézerem sajnos leégett, de előtte még meg tudtam vele csinálni a bzmot feliratot!!!Erősebb beszerzése folyamatban, plusz a tápja is prezizebb lesz.Olyasmikkel mulatom az időmet hogy a megfelelő festéket keresem.Nincs roszabb annál mikor a kész modellt öltöztetem rossz "ruhába".Megvan a világítás is:központi ledek üvegszáloptikával.Teszek fel hamarosan fotókat ha kíváncsiak vagytok. |
(#11624) sunocske válasza mrbecherovka hozzászólására (#11590)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
"De annak meg a nagy hátránya az hogy sok modell forgóvázával együtt fordul a pályakotró is."
Azért a XXI. század első tíz évében sikerült erre is megoldást találni. Más kérdés, hogy a több tízezres modelleket az embernek nincs szíve átfaragni, marad a BTTB-s tömegtermelt és relatíve olcsó munkadarab |
(#11648) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Majd ééén cinálni neked szokkk occóóó fojgóvázacka.Cak moszt. |
(#12789) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 17, 2013 |
|
Szereztem 0.2mm-es otikai kábelt, tehát semmi akadálya az ajtonyitás jelzőfényeinek, vagy hogy mondjuk világítsanak a töltésjelző lámpák a kocsiban. |
(#12790) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 17, 2013 |
|
Kellenének részletes tervrajzok az mdmothoz motor,betét,és vezérlőkocsik...
|
(#13132) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 24, 2013 |
|
Sajnos megsemmisült a bz modellkezdemény: összetört.
Tanulság: megfelelő anyaghasználat.
Ennek fényében jött a szikra hogy nyák-lapból.Réz is üvegszál is. |
|
(#17479) Vova válasza M298 hozzászólására (#10298)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Mester! Érdeklődnék, hogy hogyan készült a bordázat a kocsi tetejére! Köszönöm! |
(#17480) M298 válasza Vova hozzászólására (#17479)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Kenegeti a hájamat a "Mester" titulus, de azért mégsem kéne. 0,3 vagy 0,4 mm-es horgász damil a 0 ,5 mm-es furatokban, megfeszítve, majd pillanatragasztót óvatosan végigcsurgatva. Lényeg, hogy a damil a tető külső és belső oldalán legyen megfeszítve, mert különben "szép" íves lesz a tető. A damil furatait egyenlő távolságra kell elhelyezni. Nem könnyű feladat. |
(#17487) Vova válasza M298 hozzászólására (#17480)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2013 |
|
Köszönöm! Én meg már letettem a damilról, mert sztirollapba hornyokat véstem ollóval acélvonalzó mellett, abba akartam beleragasztani a damilt, de persze sehogy nem akart jó lenni, girbe-gurba lett... A fúrás meg eszembe nem jutott volna :S |
(#17490) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
nagy ötlet a damil, nekem van bontott trafóanyagom, én majd rézzel próbálom meg.
Újra él a bézé projekt mivel volt az indóház extrában!!!
Karácsony tavasszal. természetesen a 001 lesz az alany a csillagos érából |
(#17491) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
nameg sikerült jófajta képeket szereznem az argentin motorvonatokról (Ganz)
|
(#17493) sunocske válasza M298 hozzászólására (#17480)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Idézet: „Lényeg, hogy a damil a tető külső és belső oldalán legyen megfeszítve”
Ezt a részt nem értem. |
(#17495) Vova válasza sunocske hozzászólására (#17493)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Ha csak a külső oldalon van a damil, és megfeszítik, az felhúzza a tetőt, mint egy íjat, ezért kell belülre is, ami ellenirányú feszítést ad - gondolom én. Majd ma kipróbálom az eljárást. |
(#17502) sunocske válasza Vova hozzászólására (#17495)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Hát, ez ellentmondana egy kicsit a statikai ismereteimnek. Bár attól még igaz lehet.
Megjegyzés: ennyire puding anyagból készülnének a vasútmodellek? |
(#17576) M298 válasza sunocske hozzászólására (#17493)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Vova-nak igaza van. Főleg akkor, ha a tető mellett ajtó és ablakok is kivágásra, módosításra kerülnek, vagy valami folytán a két oldallap nem teljesen zárt. |
(#17594) sunocske válasza M298 hozzászólására (#17576)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2013 |
|
Ahha. Még szerencse, hogy az UDJ-n nincs bordás lemez (hosszútávú terveim között szerepel, hogy építek egyet 1:120-ban) |
(#31953) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
Sziasztok!
Készül a Bolhacirkusz!
Weitzer pogyászkocsi.
Építési méret H0e. Ebből következik, hogy kicsi, viszont nem nagy. A kocsiszekrény hossza: 61mm.
|
|
(#57293) róbertke válasza Milos Grimasz hozzászólására (#31953)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2017 |
|
Hol folytattad, milyen fórumon ennek a kocsinak a bemutatását??? |
(#57295) Milos Grimasz válasza róbertke hozzászólására (#57293)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2017 |
|
Ezt sehol. Viszont maratódik a Leopolder féle. Ha minden igaz pár hét és lesz belőle.
Sajnos ez a kocsit a mintavételezéskor tönkre ment. Gyantából lett volna. Azután jott az új koncepciü és rézre átlett tervezve. |
(#57311) róbertke válasza Milos Grimasz hozzászólására (#57295)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2017 |
|
Leopolder?? Az mi?? Bizt.ber?? |
(#57312) Milos Grimasz válasza róbertke hozzászólására (#57311)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2017 |
|
Ehen! Még jó hogy te küldted róla az anyagot. |
(#57622) M298 válasza mrbecherovka hozzászólására (#17490)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2017 |
|
Érdeklődöm, lett-e eredménye a sokfajta kezdeményezésnek? Sikerült valamit összehozni az új technológiákkal? |
(#57819) mrbecherovka hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 30, 2017 |
|
Szervusztok!
Hosszú hallgatás után jelentkezem. Jelentem átnyergeltem Märklin h0ra! Sikerült is egy terepasztalt beszerezni, melynek átépítése januárban kezdődik meg. |
|
(#58281) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 4, 2018 |
|
Ismét sikerült a Tillig előtt befejezni és András jóvoltából már belső berendezése is van. Miután újabb IC kocsijai is vannak a GySEV-nek, Nálam IC inga lesz, hogy csökkentsem a körüljárásokat a végállomásokon. A 10-67 300-as ablakozása folyamatban. |
|
(#58283) róbertke válasza M298 hozzászólására (#58281)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2018 |
|
Nofene, jól néz ki!
Pécs - Budapest viszonylatban 01.29. -én indult be az IC-Inga, 10-44 és 20-44 kocsikkal + Halbi 8xx vezérlővel, Cirmos Szilivel. |
|
|
2024. Nov, 22. Pé 11:02:04 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|