|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#11584) PAJERDT válasza masTTertape hozzászólására (#11579)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Most mit írtál már megint?
Vagy csak "úgy"? Lehet rájöttek, hogy ki állt a NICK mögött?
|
(#11585) PAJERDT válasza hobbyTT hozzászólására (#11547)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Köszönöm!
Lehet, még visszatérek rá, de inkább olyan kéne, mint amelyet feltettem... Tudod, akkor lenne 15 db ugyan olyan az asztalon... Így sajna kicsit elütnek... |
|
(#11586) PAJERDT válasza PAJERDT hozzászólására (#11585)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Valahogy így fog kinézni.... |
|
(#11587) masTTertape válasza STTaradder hozzászólására (#11583)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Igen az összeszokott társaságban némileg ismert tény, hogy az ilyen alkatrészeket nálam érdemes keresni.
Úgyhogy keress bátran!
Mindenre van megoldás.
A régi, Zeuke szabványú forgóvázakba nagyon problémás az új kapcsoló beépítése, de semmi sem lehetetlen. Esetleg BTTB forgóvázzal kiváltható a dolog. |
(#11588) csíkosháTTú válasza PAJERDT hozzászólására (#11584)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Mert?
A BTTB klub nicket is törölték? |
(#11589) masTTertape válasza PAJERDT hozzászólására (#11584)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Csupán tettem egy utalást arra, hogy kihalt terület, de mertem mindezt azután, hogy korábban már többen írtak olyan bejegyzést, ami az új fórumra, meg a kialakult helyzetre utalt. Úgy látszik a pszichopata barátunk arra tévedt és megint két vállra fektették a komplexusai. |
(#11592) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#11589)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Neeem csak Téged töröltek ismét... Engem még át is kereszteltek! |
(#11595) szergely001 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Sziasztok!
Bocsánat, hogy félbevágom a diskurzust. Az elmúlt hetekben lassan bár, de építgettem ezt-azt. Még félig sincs kész egyik sem, de nem bírom ki, hogy ne mutassam meg.
|
|
(#11598) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Sziasztok!
Már rég szerettem volna megcsinálni a saját weblapom, most ennek is eljött az ideje.
Az oldal még erősen alpha állapotban van, így sem a rovatok, sem a funkciók, sem az összkép nem végleges. Észrevételt, kritikát szívesen veszek, de ha lehet ne ide küldjétek, hanem vagy mail-re vagy az oldalra.
Üdv.: Wolfchild
www.fűtőház.hu
|
(#11599) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#11598)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Jó lesz!
Egy kritikai megjegyzés:
A német "abteilwagen" szót nem tükörben fordítsd le, magyarul az nem szakaszkocsi! Fülkés kocsit jelent, de jelen esetben oldalajtós kocsinak lehetne inkább írni. |
(#11600) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11599)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Köszi, javítottam !!! Lehet egy szakszótár sem ártana az oldalra |
(#11602) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#11600)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Majd etwg erre jár, és szakavatottabban javít németből, ha szükséges! |
(#11603) reszelozsir válasza szergely001 hozzászólására (#11595)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Örülök, hogy nem bírtad ki Mostanában én is egyre többet gondolkozom azon, hogy építsek valamit (elég sok időm van szolgálat közben ), de még visszatart a kézügyetlenségem... Esetleg készítesz majd valamilyen leírást is az építésről? |
(#11605) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#11598)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Tetszetős, gratula! |
(#11606) STTaradder válasza masTTertape hozzászólására (#11587)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Rendben van, köszönöm.
Hol keresselek fel e-mail cimeden?
Mert érdekelne hogy mennyi is darabja.
Ezt a forgózsámoly dolgot a személyvagonjaimra érted?
Mert gondolom az már darabra elég húzós lenne árban mivel van egy tucat és azt duplázva már elég jelentős, ezért is gondoltam csak magára a kuplung cserére.
Mivel van az újak közt is ez a rugó+ körmös megoldású bíztam benne van simán fúrt is.
Vagy az E42-re mert ott is elég nehézkes a csere, ha már cserélni kell a forgózsámolyt és van olyan ami az én régimre jó de új kuplunggal van az lenne a jobb. |
(#11607) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#11605)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Köszönöm. |
(#11608) kaTTonai válasza wolfchild hozzászólására (#11598)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Szia!
Tetszik amit alkoTTál...
Csak így tovább!
Üdv:Miki |
(#11610) masTTertape válasza STTaradder hozzászólására (#11606)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Ez ennél bonyolultabb.
Ha körülnézel a honlapomon, akkor meglátod az érintett mozdonyok közti különbségeket.
Most nagyon kevés az időm, mert dolog van, de ha írsz, akkor reagálok. |
(#11611) szergely001 válasza reszelozsir hozzászólására (#11603)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Köszi!
Gondolkodok, egy honlap létrehozásán. Egy informatikus ismerősöm azt mondta egyszerű, 2 nap alatt sem jöttem rá, hogyan kell. Mivel igyekszem minden jármű építését a lehető legaprólékosabban, fotókkal dokumentálni, így ha a honlap megvalósul, ott képekkel együtt leírás is lesz. Legalábbis szeretnék. A két ünnep között, informatikus tanonc öcsém segítségével, remélhetőleg meg is valósulhat |
(#11614) hobbyTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Nagyon szépen fogalmaztál masTTertape a licitálós oldalon. Kíváncsi vagyok, lesz-e jelentkező a portékára.
hobbyTT |
(#11615) HarciSün válasza szergely001 hozzászólására (#11611)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
honlap ügyben kicsit OFF:
Vannak olyan ingyenes szolgáltatók ahol nem Neked kell bajlódnod a kóddal, hanem csak a menüket kell megadnod és a szöveget beillesztened. Remélem nem reklám de pl az 5mp.eu is ilyen - tényleg nagyon egyszerű... (biztos sok hasonló van még)
Teljesen off témájú kis próba weblapomat kb 2 óra alatt ütöttem ott össze: eat.5mp.eu |
(#11616) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Kérnék most egy kis véleményt terepasztal ügyén.
Mi a vélemény nem fűtött helyiségben elhelyezett terepasztalhoz?
Vagyis kint lenne a műhelyben ami a ház része, de nincs fűtés. |
(#11617) PéTTer válasza hobbyTT hozzászólására (#11614)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2012 |
|
Sziasztok! Emlékeim szerint ez a hirdetés már szerepelt hasonló árképzéssel 1-2 éve az ominózus oldalon, hasonlóan vacak képekkel. |
(#11618) PéTTer válasza STTaradder hozzászólására (#11616)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Hááát nyáron +30, télen -10. Ráadásul alaphangon számolva! Szóval a 40-50 fokos különbség jelentős deformációkat vetít előre. |
(#11622) Lezlinilzen válasza STTaradder hozzászólására (#11616)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Szia!
Az egyik gond a nem fűtött helyiséggel, hogy a nedvességet könnyebben beszívhatja az asztallap, nyáron viszont kipárolog belőle, és ez is jelentős deformációkat okoz.
A másik, hogy a rejtett, nem ágyazatozott vágányok sokkal könnyebben kivetődnek már kb. 15 fokos hőmérséklet ingadozásnál is. ( A múltkori kiállításon én is megtapasztaltam.)
Üdvözlettel : Laci |
(#11623) sunocske válasza szergely001 hozzászólására (#11595)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Gergő bátyja, ez valami fantasztikusan jól néz ki! |
(#11625) PAJERDT válasza masTTertape hozzászólására (#11589)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
OFF:Írtam privátba! Meg kaptad?
Amúgy ez az Index maga a Cenzúra.... Tiszta röhej!
|
(#11626) PAJERDT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11588)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Ja, még jó, hogy nem törlik ezt is: Idézet: „A topic közönségéből alakult Budapesti TT Barátok klub (B.TT.B.) honlapja: ” |
(#11627) etwg válasza PAJERDT hozzászólására (#11625)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Nemcsak az, hanem az MI modi nyilvánosan TROLL-nak nevezett egy hajdani topiktagot. (az emlitett üggyel kapcsolatban)
Azt hiszem ilyen bunkoság mellett már alig lehet elmenni, és esetleg ti is felléphettek ellene, ha irtok szerkesztöségeknek, hivataloknak, aki hivatottak lennének az ilyen szemétséget pellengérezni vagy ellene fellépni.
Magának az indexnek felesleges bármit is irni - mert azok egyáltalán nem kivánnak ezzel foglalkozni, vagy az MI valakinek pereputtya és védik mint a záptojást. |
(#11628) terkoz válasza STTaradder hozzászólására (#11616)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Szia!
Lezlinilzen barátunk állításai helytállóak.
A hatások csökkentése mellett mégis megvalósíthatónak látom a projektet.
A faváz elkészülte után, még ideális tárolótér esetén is, szükséges a faanyag impregnálása, pórustömítése, valamilyen pác, vagy lakk anyaggal. Ezzel a védelemmel, jelentősen mérsékelhető a pára beszívódása a fanyagba, a deformálódás veszélye minimalizálható.
A vágányanyag alpakából készül. A sín hőtágulása 10°C változás esetén, 1 méterenként, kb.0,5 mm. Tehát a 30°-os hőmérsékletváltozás 1,5 mm nyúlást eredményez. A sínszál három darabba vágásával és papucs beépítésével, ez által dilatációs hézag alkalmazásával kezelhető a hőtágulás. A pálya szakaszolása egyébként is szükséges, ez nem jelent különösebb plusz problémát.
Én is ezt alkalmazom. Bevált.
üdvgyuri |
|
(#11630) wolfchild válasza kaTTonai hozzászólására (#11608)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Köszönöm, neked is. |
(#11631) wolfchild válasza HarciSün hozzászólására (#11615)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Sziasztok!
Informatikus lévén, ha valakit érdekel a dolog, segítséget tudok nyújtani saját weblap összeállításában.
Ha azonban valaki ebbe nem szeretne ennyi pénzt vagy energiát ölni, akkor nagyon szívesen teret engedek neki ingyen és bérmentve, a www.fűtőház.hu weblapon, mégpedig oly módon, hogy a saját maga által írt tartalmak a saját neve alatt jelennek meg, nem beömlesztve a több írás közé. Ha viszont még ez is nehézkes lenne, akkor elég nekem egy emailban megírnod a cikket, mellékelni a képeket, és én összeszerkesztve felteszem a neved alá, a külön kis rovatodba.
Üdv.: Wolfch!ld |
(#11632) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#11631)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Ez a lehetőség már évek óta fennáll a bttb.hu oldalon. A klubtevékenység ismertetése mellett az önálló lappal nem rendelkező klubtagok bármikor készíthetnek oda tartalmat. Csak sajnos ebben az a baj, hogy lelkesedés még akad, de konkrét eredmény alig-alig. Ráadásul nekem is véges az időm, ezért az alapinfókat is nehéz feltölteni.
Szerény véleményem, hogy a színvonalas egyéni oldalak mellett törődjünk a közösség felületével is és ehhez - megragadva most ezt az alkalmat - szabad kapacitásokat keresek. Vagy te, vagy bárki más, akinek van szabadideje ilyesmivel foglalkozni, keressetek meg és kitaláljuk a tutit.
|
(#11633) STTaradder válasza terkoz hozzászólására (#11628)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
A szakaszolás még téma lesz az építésnél. Viszont régi tömés fal az épület így nyáron + 25-28 foknál nincs melegebb télen pedig egy takaróponyvát terveztem megfelelő tartóvázra.
De érdekelne hogy az elektronika és a mozdonyok mennyire viselnék el.
Mivel inkább télen lenne rá időm, akkor befűtenék ami már gyorsabb hőemelkedést eredményezne. |
(#11634) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#11633)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Az elektronikával aligha lesz gond. A mozdonyokat azonban ne hagyd megfagyni, mert annak komoly követlkezményei lehetnek (pl. a rettegett zinkpestis).
Üdv |
(#11638) Frankye válasza wolfchild hozzászólására (#11598)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Szintén kritikai észrevétel: A vasúti technicus terminusban a "vagon" a teherkocsit jelzi inkább, így a "személyvagon" = "személy teherkocsi", ami fából vaskarika. A "személykocsi" kifejezés szebben hangzik. (De még a "teherkocsi" is szebb, mint a "tehervagon"....)
A "vagon" a német nyelvterületről került át a magyar nyelvbe, de nem honosodott meg olyannyira, mint a magyar származású "kocsi", amely "Kocs" község nevéből származtatható, ahol az első, klasszikus értelemben vett "kocsi" készült. Persze, az még lóvontatású, és "közúti" volt... |
(#11639) Frankye válasza STTaradder hozzászólására (#11633)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Általában az elektronikának nem lesz baja. Arra figyelni érdemes, hogy hidegben könnyen lecsapódhat rajtuk a pára, és ha így helyezed áram alá őket, akkor kúszóáramok keletkezhetnek, amelyek az esetleges érzékenyebb alkatrészeket (PIC, CMOS IC-k, stb.) károsodásához vezethetnek, illetve az elektromechanikus alkatrészeknél (mint pl. motorok) szikrázást okozhatnak. Megoldás lehet néhány, szilika golyóval töltött tasak alkalmazása (ilyeneket tesznek pl. újabban az új cipők mellé a dobozukba). |
(#11641) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#11638)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Khmm..., izéé... terminus technicus, nem?
|
(#11643) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11641)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Teljesen igazad van Mester! (Elírtam! Mea culpa, mea maxima culpa! Szórom a cigarettám hamuját a fejemre... [ Ilyen, amikor a "hóhért akasztják", stílszerűen szólván]...) |
(#11644) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#11643)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Tessék leszokni a dohányzásról! Tudod mennyi adót fizetsz ezzel?
Egy másik portálon kicsit dühömben azt írtam, hogy "gyerekszobálya". Utólag ugyan rá lehet fogni, hogy humorizálni szerettem volna, de szerintem sokkal cikibb, mint összecserélni a latin szórendet! Csak ott nem lehet javítani a post után... |
(#11647) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#11644)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Nem olyan ciki. (Avagy stílszerűen: ojan...) |
(#11649) etwg válasza Frankye hozzászólására (#11647)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
S ráadásaul az sem biztos, hogy a vagon kizárolag tehervagont jelent.
Én inkább ezt (pesti?) szokásnak tartanám, és sok helyen a magyar nyelvben, szerintem helyesen, általában a vasuti hajtás nélküli jármüveket nevezik igy (hasonloan a némethez, de a szláv nyelvekben is a vagon = vasuti kocsi, ami lehet személy vagy teher.)
Csak a legujabb korban kezdett szétválni a két kifejezés, amikor a személyvagonok egyre hosszabbak lettek, és probálják - szerintem nem is a vasutasok, elválasztani a két fajta járgányt.
|
(#11650) wolfchild válasza etwg hozzászólására (#11649)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Akkor lehet mégis jól írtam mert életem első 35 évét Pesten életem le, és civil vagyok, mármint olyan értelemben, hogy a vasút sosem adott nekem még semmilyen munkát, legalábbis egyenlőre. |
(#11651) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#11650)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Sokkal fontosabb, ha értjük egymást.... |
(#11652) bgfTT54 válasza PAJERDT hozzászólására (#11530)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Én tudok 3 db ilyen lámpát adni. Ha érdekel irj. |
(#11653) szergely001 válasza sunocske hozzászólására (#11623)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Köszi
Azóta haladtam mindkettővel, hétvégére szeretném ha nagyjából meglennének...jönnek vendégek és szeretnék kicsit büszkélkedni Persze kérdés, hogy jut idő rájuk a takarítás mellett. Bár tegnap vagyis ma hajnali 1-ig csináltam a Bhv-kocsik ajtajait.
|
(#11654) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#11598)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Azért van néhány aproság amit illene kerülni:
A nyito oldal képei - ügyelj a jogtisztaságra!!
A T435 cikkben a YM32 helytelen megnevezés.
Az eredetiben az elsö betü egy orosz CS, azaz helyesebb lenne a CSM32!
Meglátjuk mi lesz a honlapodból.
Indulásnak nem rossz és aránylag gyors (összehasonlitva más oldalakkal). |
(#11655) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Van pár dolog amit az oktondi HarciSün még mindig nem ért:
- A profil 1 méteres sínszálból van barnított és "sima", DE vajh a készen kapható szakaszok aranyszínre hajazó színéhez melyik áll közelebb?
- A méteres sínszálak "hajlíthatóak" a flexibilis talpfarácsba téve? Akkor elvileg egy teljes pálya felépíthető ilyenekből? (tehát a megfelelő ívek is kompletten?)
- Mi a különbség akkor a flexi sín és a fenti flexi talpfarács + sínprofil kombó között? (azon kívül, hogy utóbbit nekem kell /valahogy/ összeraknom)
- Mi az "ajánlottabb"? Az egyeneseknél ok, hogy a sínprofil és talpfarács a nyerő de vajh az íveknél?
Gyújtsatok világot a sötétbe
Köszönöm! |
(#11657) jvnd válasza HarciSün hozzászólására (#11655)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
Egy gondolat a flexi sínhez. Egyenest olcsóbban tudsz vele csinálni, de íveknél vigyázz, mert hajlamos a kiegyenesedésre. TTomasz írt erről bővebben. A nagy sugarú íveket, pl, moduljainkon ebből érdemes csinálni, kisebb ívsugárnál, már megfontolandó, de lehetséges. Az egyeneseknél meg a pontos lefektetés szükséges, hogyha nem elhagyott mellékvonalat akarsz modellezni. |
(#11658) hoTTo válasza HarciSün hozzászólására (#11655)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2012 |
|
A gyári flexisín az 2db sínszál, ráhúzva 4 flexibilis talpfarács, 660mm hossz. Ha külön veszel sínszálat, az 1 méteres. Talpfarácsok külön kaphatóak, flexi, íves, egyenes. A talpfákon vannak "leszorító lemezek", ezek alá kell bedugni a sínszálat. A sima sinszál az amit aranynak hívsz. A legfőbb különbség a gyárilag összerakott és a szereld magad sín között az ára, az utóbbi jóval olcsóbb. Ha megtervezed a pályát normál sínekkel akkor szereld magad módszerrel is meg tudod alkotni a kívánt idomokat, elemeket. Nem kell a flexihez ragaszkodni, lehet szabványos íveket is használni szereld magad módon. Ha a honlapunkon beírod a keresőbe a talpfarács szót kilistázza a választékot. Az általad összerakott sín idomokhoz kell venni külön sínpapucsot is, a gyári idomokon ugye ez rajta van.
Remélem minden lényegeset leírtam. |
|
|
2024. Nov, 29. Pé 0:14:46 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|