Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       43/435    
(#12965) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#12963) Válasz Jan 22, 2013
Mert ebbe a NoHAB-ba, ha bedugod a Plux dekódert, akkor kényelmesen készen is vagy, kevés lehetőséged van hibázni. Míg egy NEM651-es dekóderrel vakarhatod a buksidat, hogy:
- A két sor közül most melyikbe?
- Balra, vagy jobbra van az 1-es láb?
- Most hogyis hajtsam meg a 6 kis lábat, hogy ne törjön le a cca. 0,25mm2 forrasztási felületről, aminek a rasztere ráadásul 1,27mm?

Pusztán ezek az indokaim, hogy miért érdemes ide is Plux12-t rakni, pláne akkor, ha nincs különbség a kétféle dekóder ára között.
(#12966) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#12951) Válasz Jan 22, 2013
A PluX12-es foglalatú modelleknél kerülendő a Tillig által cikkszámozott 66016-os, eredendően Tams dekóder, mert az csak és kizárólag a br189-es funkcióira van belőve, így más mozdonyban - alapszinten - bajos a programozása.
A 66018-as cikkszámon árult Lenz már univerzális, 12 tűs dekóder, ha Tillig-Lenz vonalon akarsz mozogni (pl. márkahűség), akkor keresd Ottóékat!
Viszont Csíkos által javasolt Tran 12 tűs dekóder méretben veri mindegyiket, ergo az elég szűkmarkúan méretezett (lásd keresztirányú is) Tillig dekóder helyek miatt ez a szerencsés választás.
Vagy alkalmasint a Piko Talent2-eseibe is ez az, ami problémamentesen belemegy (még az N-esbe is!!!)

Véleményem szerint a központ megválasztása nem befolyásolja a további dekóder használatot. Kicsit lebeszéllek a Roco Lok/Multi maus-ról, mert ezekkel minimális szinten tudsz programozni. Nem beszélve a rendszer, Csíkos által már oly sokszor vázolt tápfesz problémáiról.
Ha hasonló nagyságrendű összeggel számolsz, akkor jó választás lehet egy Trix MS is, amivel szinte az összes CV értéket tudod befolyásolni. Ez a központ viszont nem szereti a Digitools 27-es verziószámú dekódereit. Illetve vannak problémák az SX protokollnál, de ez itt most nem érdekes.

A következő szint már JVND, vagy Tran központ, amelyek hihetetlen rugalmassággal alakíthatók a kiépítendő rendszerhez.
(#12967) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12965) Válasz Jan 22, 2013
De várjál! Ott van a mozdonyban a hattűs L fordító, amibe bele van dugva a hatlábú vakpanel. Ha csak ezt húzod ki, akkor tök egyértelmű a 651-es behelyezése. A lábsorrend meg rögvest kiderül, ha bekapcsolásnál folyamatosan ég a lámpa.
PluX12-őt is be lehet dugni fordítva, ismerek olyan hülyét, aki kipróbálta.
Eredmény: füstjelek és ívfény az ominózus, beazonosíthatatlan, duál tokozású fetnél, vagy tranyónál.


OFF szolgálati neked:
E69 még köt, mert gyári hibából fakadóan kitört az egyik fogaskerék tengelye, illetve az egyik tengelyágy lamellája is törött. Szóval ma bajosan mennék át, max holnap.
ON
(#12968) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#12967) Válasz Jan 22, 2013
"E69 még köt..."

Óránként 4 csomóval halad.

OK!
Vár itt Rád egy pakk, készülj!
(#12969) kombi válasza masTTertape hozzászólására (#12919) Válasz Jan 22, 2013
Szia masTTertape!

A bttb.hu nekem se nyílik meg, csak az alábbi csinos hibaüzenet mutatkozik.

"Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request..."


(#12970) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#12951) Válasz Jan 22, 2013
Tanult kollégámat, masttertape szaktársat kiegészítve, ajánlanék egy kis olvasnivalót. Sok kérdésre választ kapsz benne, igaz, vagy 10 oldal

olvasni való
(#12971) IsTTen hozzászólása Válasz Jan 22, 2013
Köszi a tippeket! A Roco Z21-es vezérlőről van valakinek tapasztalata vagy felejtős?
(#12972) IsTTen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12970) Válasz Jan 22, 2013
Átolvasom akkor előbb ezt és hátha megvilágosodom jobban egy kicsit!
(#12973) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#12971) Válasz Jan 22, 2013
Az "csak" egy központ. Ahhoz, hogy vezetni is tudj vele egy mozdonyt, még kell hozzá egy-két cucc.

Z21 videók
(#12974) IsTTen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12973) Válasz Jan 22, 2013
A videókat nézve csak összedugdosom és kész! Minden megy magától!
(#12975) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#12974) Válasz Jan 22, 2013
Ja!
És mellékelik hozzá az okostelót, vagy a tablet PC-t is?
(#12976) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#12969) Válasz Jan 22, 2013
Nálam már működik!
(#12982) IsTTen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12975) Válasz Jan 22, 2013
Azt tudom, hogy kell hozzá egy tablet is ami szintén száz rongy (Ipad) is lehet így akár kétszázból kijöhet az egész! Plusz mozdonyok, dekóderk stb. Nem olcsó mulatság ez a vasutazgatás! Egy komolyabb vezérlő is van kétszáz rongy körül ahogy néztem!
(#12983) IsTTen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12975) Válasz Jan 22, 2013
Viszont a jövő nem a számítógépről (akár tablet) vezérelhetőség irányába mutat?
(#12985) kombi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12976) Válasz Jan 22, 2013
Úgy látszik ide lassabban érnek a bitek, mert nálam még most sem elérhető..
(#12986) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#12983) Válasz Jan 22, 2013
Nem feltétlen.
Vannak olyanok (jó sokan), akik nem szeretnének számítógépeket látni még a terepasztaluk körül is.

Egy PC-s vezérlésnek akkor van értelme, ha
- eleve ez a modellező célja, hogy egy PC-n megírt menetrend szerint működjön a terepasztala;
- ha túl nagy a berendezés, és túl sűrű a forgalom;
- ha az a cél, hogy kézi vezérléssel tolatgassunk, rendezgessünk, de közben a pálya többi része ne legyen kihalt, ott a PC majd vezetgeti a vonatokat.

A Z21 pedig egy kétség kívül szép, látványos kis cucc, de azért kell hozzá némi "kütyüfüggőség"

Nem tudom, hogy mennyi a max. terhelhetősége, de egy komolyabb DCC központ azért nem így néz ki, hanem kb. úgy, mint a Tran ZF5, vagy a Lenz LZV102.
(#12987) csíkosháTTú válasza IsTTen hozzászólására (#12982) Válasz Jan 22, 2013
Idézet:
„"Egy komolyabb vezérlő is van kétszáz rongy körül ahogy néztem!"”

Azért nem.
Egy Tran ZF5/HR3 kompletten, magyar menüvel 300Euro.
A Lenz Set100 az cca. 250-270Euro + trafó.
Az Uhlenbrock Intellibox2 is kb. ennyi + trafó.
A többi inkább csak csiri-viri, vezérleni ezekkel lehet igazán.
(#12988) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12987) Válasz Jan 22, 2013
"vezérleni" = vezérelni.

Bocsánat!!!
(#12990) sunocske válasza kombi hozzászólására (#12985) Válasz Jan 22, 2013
Írd be, hogy bttb.hu - ne lepődj meg, ha megint a hibaüzenet jön fel. Nyomd meg a Ctrl+F5 billentyűkombinációt, utána elvileg minden oké
(#12991) róbertke válasza kombi hozzászólására (#12969) Válasz Jan 22, 2013
Nem dolgozol ma?
(#12992) masTTertape válasza IsTTen hozzászólására (#12982) Válasz Jan 22, 2013
Azért nem ennyire veszélyes. Ipad tabletet százból úgysem kapsz, viszont 50-ért nagyon jó kis kütyüket lehet már venni, nem feltétlenül kell, hogy i-vel kezdődjön a márkája. Az csak parasztvakítás. Egy androidos cucc is tökéletes a feladatra.
Száz körül közepesen jó Samsungot kapsz, ha mindenképp ezt az összeget szánod erre.
(#12993) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#12990) Válasz Jan 22, 2013
Nna igen.
Rá kell vezetni a böngészőket, hogy változás van.
(#12994) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12968) Válasz Jan 22, 2013
4 csomó?
Száguldás.
Megyek.
(#12995) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#12994) Válasz Jan 22, 2013
"A sarokban nagymama.
Köt.
Óránként négy csomóval halad."

/In memoriam Boncz Géza/
(#12999) BR95 hozzászólása Válasz Jan 22, 2013
Üdv Mindenki!

Van egy bolond keresztkérdésem:
Ha a FL/ROCO fordítókorongra közvetlenül egy EW2-t kapcsolok, akkor a mellette levő kijáratra tűzött egyenes és a kitérő íves végére tűzött egyenes közt mennyi a vágánytengely távolsága?

Józsi
(#13000) BR95 hozzászólása Válasz Jan 22, 2013
Így gondoltam:

Kérdés.jpg
 
(#13001) Váltógyártó válasza BR95 hozzászólására (#13000) Válasz Jan 22, 2013
A két kihajtás között a szögeltérés 15 fok? Mert ha nem, akkor nem lesz párhuzamos.
(#13002) BR95 válasza Váltógyártó hozzászólására (#13001) Válasz Jan 22, 2013
Igen, annyi!
(#13003) Váltógyártó válasza BR95 hozzászólására (#13002) Válasz Jan 22, 2013
Fordítókorong átmérő?
(#13004) BR95 válasza Váltógyártó hozzászólására (#13003) Válasz Jan 22, 2013
Remélem látszik a képen
257mm /183mm a híd/

AU-13280_kb4...jpg
 
(#13006) kaTTonai hozzászólása Válasz Jan 22, 2013
CsíkosMesTter!

Beszereztem a Jelzők és felsővezetékek a modellvasúton
könyvet...
Német témában okosodom nagyon...De nem egyértelmű nekem,hogy a karos jelzőket meddig használták?
Ill. kacérkodok az általad is ajánlott karos Siba jelzők beszerzésével...Ilyen idiótának mint én ajánlod őket?Igazából arra gondoltam megfelelne a terepasztalomra "kezdésnek"...
Hova kell kétkaros és hova egykaros főjelző?

Bocsánat az értetlenségemért...


Üdv:Miki
(#13007) Váltógyártó válasza BR95 hozzászólására (#13004) Válasz Jan 22, 2013
Ha a Tillig vágánytengely-távolsága 43mm, akkor ott 54,8mm lesz a távolság.
(#13008) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#12961) Válasz Jan 22, 2013
Köszönöm az infót. Javítottam.
(#13009) BR95 válasza Váltógyártó hozzászólására (#13007) Válasz Jan 22, 2013
Köszönöm!
(#13010) Váltógyártó válasza BR95 hozzászólására (#13009) Válasz Jan 22, 2013
A vasútmodellező népet szolgálom!
(#13011) róbertke válasza kaTTonai hozzászólására (#13006) Válasz Jan 22, 2013
Még nagy az esély, hogy találni náluk is akár fővonalon is a mai napig.
(#13012) masTTertape hozzászólása Válasz Jan 22, 2013
Kedves ElvTTársak,
Lehetőség adódik a 424-es klub jóvoltából, hogy a február 16-17-i kiállításukon mi is ott legyünk a B.TT.B. klubot népszerűsítendő. Pontosabban inkább a TT méretet. Mivel pár éve a pécsi kiállításon elég sikeresen szerepeltünk, ezért bevállaltam ezt a mostani jelenlétet is.
Tervem, hogy kivinnék egy könnyen építhető, ágyazatos terepasztalt, digit vezérléssel. Ezen kívül be tudnánk mutatni pár modult is, mert történetesen a 424-es klub is ebben a projektben van (csak nem FKTT alapon, de sebaj).
Illetve hát kivinnék pár szép modellt is.
Kinek lenne kedve ezen a két napon segíteni, kint lenni, akár többen is felváltva, hogy ne csak én járassam kétszer 10 órán keresztül az arcomat?
(#13013) GABA TT hozzászólása Válasz Jan 22, 2013
Sziasztok!

Készítek pár darab mazsolát. Módosított hajtó művel.
Át helyeztem a motort benne, így egy méretesebb lendkerék is el fér mögötte., hogy segítse a kitérők műanyag részein való áthaladást .

DSC04206.JPG
 
(#13014) kaTTonai válasza GABA TT hozzászólására (#13013) Válasz Jan 22, 2013
Szia!

Hú nagyon jól néz ki!

Kasztni?

Üdv.Miki
(#13015) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13006) Válasz Jan 22, 2013
A karos jelzök még ma is elöfordulnak, söt olyan helyeken is, ahol mifelénk már régen kerülik, pl. a villamositott pályákon.
(#13018) kaTTonai hozzászólása Válasz Jan 22, 2013
Kedves Kollégák!

Siba karos jelzőt vennék,működőképesen.

Tud segíteni valaki?Sajnos MasTTertape-nál elfogyott...

Én barom sokáig gondolkoztam...

Üdv:Miki
(#13028) IsTTen hozzászólása Válasz Jan 23, 2013
Köszönöm mindenkinek a dekóderekben nyújtott segítséget!
(#13029) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#13012) Válasz Jan 23, 2013
Ott lenni sajnos nem tudok, de egy analóg szerelvényt (Kühn 110 + Flughafen Express) nagyon szívesen felajánlok a nemes célra. Ezt a szerelvényt húzattuk az októberi talin Szergejjel
(#13030) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#13029) Válasz Jan 23, 2013
Köszi!
Digitális lesz a pálya és szerelvénnyel nem lesz gond szerintem.
(#13032) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#13030) Válasz Jan 23, 2013
Hát jó. És a félkész modulom nem érdekel?

"Téli táj az Alföldön, vasúttal" a címe jelenleg.

Vagy egy off-topic, 00 építési nagyságú angol motorvonat?

Na jó, nem erőlködöm
(#13034) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#13006) Válasz Jan 23, 2013
Alapelv (németéknél):
3 féle alakjelzőjük van-
- egykaros,
- kétkaros,
- kapcsolt kétkaros (ez csak együtt tud mozogni)

Az egykarosokat általában blockjelzőnek használják (térközjelző a neve MÁV-éknál).
Az állomás bejárati, vagy kijárati jelzője meg általában kétkaros, mert ugye ezeket követi egy váltó, ami vagy kitérőben áll, vagy egyenesen. Ha egyenesen áll, és szabad a vágány, akkor egy kar mozdul, a felső, felfelé. Ha kitérőban vanb, vagyis csak sebességkorlátozással lehet innen menni, akkor minkét kar mozdul. Vannak olyan helyek, ahol minig sebességkorlátozás van, ekkor használják a kapcsolt kétkaros jelzőket.
(#13035) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#13012) Válasz Jan 23, 2013
Bár még nem 100-as, a kiállítás egyik napján legalább egy fél napig valószínűleg be tudok segíteni.
De ezt még le kell otthon egyeztetni, mert különben .
(#13036) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13034) Válasz Jan 23, 2013
Kedves MesTTer!

Köszönöm a segíTTségedet. esetleg a hatáskörödben nincsen valakinek eladó Siba Jelzője?

Üdv:Miki
(#13037) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#13036) Válasz Jan 23, 2013
Sajnos nincs. Rendelni kell a SIBA-tól.
(#13038) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13037) Válasz Jan 23, 2013
Miért gyártják még????

Kevesebb is elég... Frankye
Lapozás       43/435    
Frissek
  2024. Szept, 20. Pé
7:46:49
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés