Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       59/437    
(#14321) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#14315) Válasz Feb 22, 2013
Nem tudom, (mostanában nem mérecsgéltem) de régen a helyzet pontosan forditott volt a TT méretben - miután alig volt konkurencia, konzekvensen a NEM szabványok szerint gyárották a kerekeket.
Itt nem voltak különutas gyártók (föleg a Rokal megszünte után), akik évtizedekig magyarázták, hogy miért kellenek otromba kerekek. Igaz kisszériások sem igen (tísztelet a kevés kivételnek) voltak, akik finomabb kerekekkel vitték volna el a pálmát.
Az tény és valo, hogy korábban a jármügeometriát teljesen alávetették a meglehetösen rossz vágánygeometriának (25 fokos kitérök, kis ivek stb.), de szerintem ez még messze elfogathatobb volt, mint az off topik méretü jármüvek átlaga.

Az ivek tulemelésével viszont nagyon vigyázni kell, a modellekben pontosan forditott erök müködnek, mint a nagyvasuton (prof. Dr Kurz könyvében van a bizonyiték is), igy könnyen elöfordulhat, hogy a rövidebb állo modellek induláskor egyszerüen bedölnek a kanyarba (föleg a KKK mechanizmussal vannak kapcsolva.
(#14322) V41-523 hozzászólása Válasz Feb 22, 2013
Üdv mindenkinek.

Új vagyok ezen a fórumon ezért köszöntök mindenkit.
A TT vasút modellezésével főleg a járművek tekintetben már elég régen foglalkozom ezért bemutatkozásul néhány képet szeretnék veletek megosztani amiket a képgalériámban találhattok meg.

TiszteleTTel: V41-523
(#14323) bcs szgab válasza kaTTonai hozzászólására (#14317) Válasz Feb 22, 2013
Nincs mit
(#14324) etwg válasza V41-523 hozzászólására (#14322) Válasz Feb 22, 2013

Légy üdvözölve!
(#14342) bcs szgab válasza V41-523 hozzászólására (#14322) Válasz Feb 23, 2013
Üdv a 120-as kórTTeremben
(#14344) nohab 74 válasza V41-523 hozzászólására (#14322) Válasz Feb 23, 2013
Szia! Miért nem írtad meg ,hogy élőbe is meg tekintheti a nagy érdemű a Miskolci kiállításonBővebben: Link
(#14345) GABA TT válasza V41-523 hozzászólására (#14322) Válasz Feb 23, 2013
Szia. Üdv itt is
(#14346) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#14319) Válasz Feb 23, 2013
Azttatat írTTa TTanút kollégám, hogy az új V200-zal van baj, nem a NoHAB-bel!
Ami Kendnek vagyik, azza' ráncigálhat bátran!
(#14348) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#14315) Válasz Feb 23, 2013
Na, megint előbújt belőlem a kötekedős vasutas, de a cikk tartalmaz két pontatlanságot: az egyik a kitérők jellemző adatával, a terelési szöggel kapcsolatos.

Az írás alapján az jön le, hogy csak az amerikaiak foglalkoznak a tangenssel. Ez tévedés, a hazai vasutakon is használjuk a kifejezést, bár kicsit másképp: pl. a legelterjedtebb 6-20-25 szöget a tangenssel is jelölhetjük, ekkor 1:9 lesz belőle. A két fogalom ráadásul csereszabatos, azaz egy pályamester bármelyiket használhatja levelében, az érkezési oldal tudni fogja, amit kell.

A másik pedig, miszerint a kitérők a keresztezés után mindig egyenesek, tévedés. Illetve lehet, hogy Amerikában igaz, de Magyarországon biztosan nem. A XI rendszerű kitérők mellékiránya például a kitérő teljes hosszában íves, még a keresztezés után is.

De erről majd a cikkem befejező részében tervezem bővebben megemlékezni, egyéb érdekességekkel együtt
(#14349) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#14315) Válasz Feb 23, 2013
A túlememelés azért ne legyen nagyobb 1-1,5mm-nél! Sok modellnél ugyanis nagyon magasan van a súlypont, kidőlés lehet a vége...
(#14350) help-ez hozzászólása Válasz Feb 23, 2013
Sziasztok !
Egy kis váltózás--ha nem unjátok még..........
A saját készítésű 2 angolos huzentrágerem jól műkődik,de a váltó utáni(közvetlen utáni)R310 es íven a vadi új MÁV os személykocsik szétakadnak.Néztem alul ,oldalt,felül-a hiába nem tudom hol van a hiba.Kiraktam az ívet 310 es gyári sínekből -a szétakadás váltózatlan.Talán(csak talán,mert picinyke akadást tapasztaltam)akkor mikor a forgóváz és ezzel együtt a kinetika egyik végállásból a másik végállasba forog,és ez a kis akadás már elég is a feszüléshez,szétakadáshoz.
A probélma orvoslására átterveztem a pálya ezen részét,és 2 angolos 2 balos váltós huzentrágerrel az ívet nőveltem R 353 mm re. és ez megoldja a problémát.
Csütörtök este Dénes barátom kinyomtatta A3 s műszaki rajzlapra az új huzentrágert,amit sablonként használok,és pénteken el is kezdtem a "teljes vágányzár" melletti munkálatokat.
Pár kép a péntek esti állapotról.

CIMG9276.JPG
 
(#14351) help-ez hozzászólása Válasz Feb 23, 2013
Pár kép még.

CIMG9277.JPG

CIMG9280.JPG

CIMG9281.JPG
 
(#14355) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14349) Válasz Feb 23, 2013
Én valahol 1 mm körül maximalizálnám. TT-ben ez kb. 120 mm-es túlemelésnek felel meg, ami már elég szép nagyvasúton is!

Illetőleg a témához tartozik még, hogy aki igazán szép túlemelt ívet szeretne alkotni, az vegye figyelembe a túlemelés kifuttatását és az átmeneti ív szükségességét is, különben egyrészt olyan lesz az eredmény mint egy hullámvasúton, másrészt egy hirtelen csavarodást nem biztos, hogy a járművek tolerálni tudnak.
(#14358) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14346) Válasz Feb 23, 2013
MNesTterem!

Köszi a mög nyugatató szavakat,tényleg nem olvastam végig figyelmesen...
Akkor az M61004 és M61014 -el nincsen ilyen gond,megnyugodtam.

Üdv:Miki

U.i.:M61002 már nagyon hiányzik a többieknek!!!
(#14359) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#14355) Válasz Feb 23, 2013
Még az általam preferált OFF H0 méretben sem látom értelmét a túlemelésnek, viszont az átmeneti ív alkalmazását már igen ....
(#14360) róbertke válasza help-ez hozzászólására (#14350) Válasz Feb 23, 2013
Egyik ívről az ellen ívre történő átmenetnél alkalmaztál rövid egyenest?
(#14362) Váltógyártó válasza help-ez hozzászólására (#14351) Válasz Feb 23, 2013
Szia Laci!
Ha elfogadsz egy tanácsot, ne hagyd olyan hosszan "lógni" a sínt, mint a bal felső kitérőnél. Legalább minden 6. talpfát ragaszd le és forraszd rá a sínt.
(#14368) kaTTonai hozzászólása Válasz Feb 23, 2013
SziaszTTok!

Dr-es időben németeknél a vasúti átjáróban milyen táblák-,ill. fénysorompók voltak?
Ha valaki tud ebben segíteni küldjön róla képeket.

Üdv:Miki
(#14369) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#14368) Válasz Feb 23, 2013
A nem biztosított útátjáróra itt egy példa:

Bővebben: Link

Ez szerintem az elmúlt nyolcvan évben nem sokat változott

Sajnos többet per pillanat nem találtam, de talán a "Bahnübergänge der Deutschen Reichsbahn" kifejezés a google-ben is hoz néhány találatot. Szívesen keresgélnék én is, csak most nem otthon vagyok
(#14370) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#14369) Válasz Feb 23, 2013
nem kell túlcziffrázni

Elég a Bahnübergang DDR is...

Illetve speciálisan a képek.
(#14378) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#14370) Válasz Feb 23, 2013
De ahhoz képest, hogy nem tudok németül, szerintem egészen ügyes voltam
(#14381) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#14378) Válasz Feb 23, 2013
Köszi a segíTTségedet!

Ahogy nézem,mellékvonali ipartelepen átvezető vágányhoz szerintem elég lesz sima "András" kereszt is.
Most már csak ki kellene találni miből lehetne gyártani...

Üdv:Miki
(#14382) kaTTonai válasza Gashpy hozzászólására (#14370) Válasz Feb 23, 2013
Ismét sokat segíTTettél,nagyon köszönöm...

Most már csak azt mond meg miből készítsek ilyet???

Esetleg gyárt valaki az ápoltak közül???

Üdv:Miki
(#14383) sunocske hozzászólása Válasz Feb 23, 2013
Urakok!

Egy ismerősöm felvetette, hogy off méretben tervezik a MÁV Gax sor. timföldszállító kocsi piacra dobását. Én meg fölvetettem neki, hogy mi lenne, ha TT-ben is terveznék?

Nos, nem zárkózott el a dologtól, viszont kikötötte, hogy legalább 50 db-ot kéne legyártani és eladni ahhoz, hogy a fejlesztési költségek megtérüljenek.

A kocsi eléggé speciális alakú és kinézetű (ld. kép), szerintem egyenesen szép

Emellett van egy másik tervük is, a Gags kocsi. Ezt is legalább 50 darabos példányszámban kéne értékesíteniük, bár ez egy sokkal szokványosabb, és talán népszerűbb kocsi is.

Első kérdés, hogy van-e igénye a magyar TT-s piacnak egy ilyen modellre?

Egyelőre árat nem tudok, és a cégnevet is csak tippelni tudom. A barátom munkája alapján nem kevésbé csúcstechnikás lenne, mint egy nagyszériás modell.

Addig is egy-egy kép a két kocsiról:

Gags.jpg

timf.jpg
 
(#14384) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#14383) Válasz Feb 23, 2013
Engem érdekelne,persze az árat tudni kellene...

(#14385) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#14384) Válasz Feb 23, 2013
Már rákérdeztem, én is válaszra várok
(#14386) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Feb 23, 2013
Üdv Urak!
Hogy az N-es kollégákkal kompatibilisek legyünk:

"Kisvasúti dízel"

DSCN2108.JPG
 
(#14387) TTihi válasza sunocske hozzászólására (#14383) Válasz Feb 23, 2013
Engem is érdekelne a dolog!
(#14388) TTihi válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#14386) Válasz Feb 23, 2013
Big Like!
(#14391) V41-523 válasza nohab 74 hozzászólására (#14344) Válasz Feb 23, 2013
Igazad van! Tegnap még nem volt tiszta hogy ki tudok -e menni vagy elszólít a munka. Hát ki tudtam menni. Láttál ott? Vagy csak tudod hogy az MVE tagja vagyok?
(#14392) V41-523 hozzászólása Válasz Feb 23, 2013
Ja ha érdekel valakit akkor holnap délelőtt még előfordulok a miskolci kiállításon az N- vagy a TT asztal mögött.
(#14394) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#14383) Válasz Feb 23, 2013
Szerintem simán lenne igény 50 db-ra. Sőt ismerek olyanokat, akik több példányt is vennének, ha valóban szép a modell.
Egyfelől rizikós úgy nekiugrani a szériának, ha nincs megtekinthető handmuster. Szerintem vesd fel neki ennek a lehetőségét, sőt akár egy személyes találkozót a klubösszejövetelen, hogy elmondhassa a nép a gondolatait.
Javaslom, hogy akár a klub levlistáján is szellőztesd meg a tervet.
(#14395) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#14394) Válasz Feb 23, 2013
Csatlakozom MasTTertape kollegához.

Olyannyira, hogy izgat mindkettő engem is.

A Gags kocsi nem csak itthon érdekes. Olyannyira, hogy fotómaratott változatban már elérhető, bár elég ütős az ára.

Például a Lokschlosserei kínálja (2010) készletben 45, kész modellként 100 Ájron/Iron/ azaz vas ellenében TT-ben.

Itt a képe is.

Megfelelő en igényes kivitelben és megfelelő áron jól eladható kocsi.

A timföldes kocsi már talán kevésbé népszerű, de mindenképpen érdekes.
(#14396) Gashpy válasza kaTTonai hozzászólására (#14382) Válasz Feb 23, 2013
ámítógéppel, papírra nyomtatva?
(#14397) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#14378) Válasz Feb 23, 2013
Bravó Süni! Megy az a nyelv!
(#14398) kaTTonai válasza Gashpy hozzászólására (#14396) Válasz Feb 24, 2013
A nyomtatás része kartonra nem gond,de a szerkesztés része...

Persze ha a képzett kolléga küldene egy verziót amit csak ki kell nyomtatni szegény vidéki parasztnak...

Üdv.Miki
(#14399) kaTTonai hozzászólása Válasz Feb 24, 2013
Dr-es "András-kereszt" nyomtatható verzió van valakinek?

Üdv:Miki
(#14400) nohab 74 válasza V41-523 hozzászólására (#14391) Válasz Feb 24, 2013
Szia ! Én vagyok aki a kiállításon mindig meg csodálja a TT-TTe készült modelljeidet .

2013 Miskolc...jpg
 
(#14401) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#14394) Válasz Feb 24, 2013
Van már ökölszám is, kb 10-15 ezer forint lenne az ára egy-egy kocsinak. Megpróbálom elcsalni valamelyik klubtalira. A márciusira nem ígérem.
(#14402) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#14399) Válasz Feb 24, 2013
A Tillig Club cuccok között volt egy ív, amin ilyen táblák meg hirdetések voltak. Talán andráskereszt is. Ha megtalálom (és még nem ajándékoztam el másnak), érdekel?
(#14403) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#14402) Válasz Feb 24, 2013
Igen-igen kérem kérem!!!!

Légyszíííííííííííííííííí
(#14404) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#14399) Válasz Feb 24, 2013
(#14405) nohab 74 válasza sunocske hozzászólására (#14383) Válasz Feb 24, 2013
Szia! Engem is érdekelne egy egy darab ,ha az off méret H0 jelent !
(#14407) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#14404) Válasz Feb 24, 2013
Szia!

Köszönöm szépen!

Hogyan tudnám megfelelő méretre lekicsinyíteni?

Esetleg TT méretre beállított linket nem tudnál küldeni?

Üdv:Miki
(#14408) sunocske válasza nohab 74 hozzászólására (#14405) Válasz Feb 24, 2013
Igen, azt jelenti

Majd mondom neki. Egyébként megkérdeztem, hogy el tudna-e jönni valamelyik klubtalira (március vagy április), és akkor jól az arcába lehet majd mondani az igényeket

Kis felárért szerintem a "toronyórát lánccal" is bevállalja
(#14409) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#14403) Válasz Feb 24, 2013
Akkor ha hazaértem és befűtöttem, megkeresem
(#14411) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#14407) Válasz Feb 24, 2013
Bármelyik grafikus programmal le tudod kicsinyiteni (paint, irfan, corel, PS).
A szárak hossza 1350mm.
De sok nyomtatoprogramban is van ilyen opcio. Nyomtasd ki igy ahogy van, meglátod milyen nagy, majd számold ki hány %-kal kicsinyiteni. Azt ird be a nyomtato kezelöjébe és egyböl a megfelelö méretre fogja nyomtatni.
(#14413) maTTato hozzászólása Válasz Feb 24, 2013
Sziasztok!

Találós kérdés...
Kinél jártam tegnap?


P1160237.JPG
 
(#14414) nohab 74 válasza sunocske hozzászólására (#14408) Válasz Feb 24, 2013
Szia! Küldtem a e-mailt . Remélem akkor Március vagy Áprilisba többet lehet majd tudni .Addig el kezdek a gyűjteni rájuk .
(#14415) róbertke válasza maTTato hozzászólására (#14413) Válasz Feb 24, 2013
B. ZolTTán szabadnapos Télapónál????
Lapozás       59/437    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
1:24:48
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés