|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#14321) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#14315)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Nem tudom, (mostanában nem mérecsgéltem) de régen a helyzet pontosan forditott volt a TT méretben - miután alig volt konkurencia, konzekvensen a NEM szabványok szerint gyárották a kerekeket.
Itt nem voltak különutas gyártók (föleg a Rokal megszünte után), akik évtizedekig magyarázták, hogy miért kellenek otromba kerekek. Igaz kisszériások sem igen (tísztelet a kevés kivételnek) voltak, akik finomabb kerekekkel vitték volna el a pálmát.
Az tény és valo, hogy korábban a jármügeometriát teljesen alávetették a meglehetösen rossz vágánygeometriának (25 fokos kitérök, kis ivek stb.), de szerintem ez még messze elfogathatobb volt, mint az off topik méretü jármüvek átlaga.
Az ivek tulemelésével viszont nagyon vigyázni kell, a modellekben pontosan forditott erök müködnek, mint a nagyvasuton (prof. Dr Kurz könyvében van a bizonyiték is), igy könnyen elöfordulhat, hogy a rövidebb állo modellek induláskor egyszerüen bedölnek a kanyarba (föleg a KKK mechanizmussal vannak kapcsolva. |
(#14322) V41-523 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
Üdv mindenkinek.
Új vagyok ezen a fórumon ezért köszöntök mindenkit.
A TT vasút modellezésével főleg a járművek tekintetben már elég régen foglalkozom ezért bemutatkozásul néhány képet szeretnék veletek megosztani amiket a képgalériámban találhattok meg.
TiszteleTTel: V41-523 |
(#14324) etwg válasza V41-523 hozzászólására (#14322)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2013 |
|
|
(#14342) bcs szgab válasza V41-523 hozzászólására (#14322)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Üdv a 120-as kórTTeremben |
(#14344) nohab 74 válasza V41-523 hozzászólására (#14322)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Szia! Miért nem írtad meg ,hogy élőbe is meg tekintheti a nagy érdemű a Miskolci kiállításon Bővebben: Link |
(#14345) GABA TT válasza V41-523 hozzászólására (#14322)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Szia. Üdv itt is |
(#14346) csíkosháTTú válasza kaTTonai hozzászólására (#14319)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Azttatat írTTa TTanút kollégám, hogy az új V200-zal van baj, nem a NoHAB-bel!
Ami Kendnek vagyik, azza' ráncigálhat bátran! |
(#14348) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#14315)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Na, megint előbújt belőlem a kötekedős vasutas, de a cikk tartalmaz két pontatlanságot: az egyik a kitérők jellemző adatával, a terelési szöggel kapcsolatos.
Az írás alapján az jön le, hogy csak az amerikaiak foglalkoznak a tangenssel. Ez tévedés, a hazai vasutakon is használjuk a kifejezést, bár kicsit másképp: pl. a legelterjedtebb 6-20-25 szöget a tangenssel is jelölhetjük, ekkor 1:9 lesz belőle. A két fogalom ráadásul csereszabatos, azaz egy pályamester bármelyiket használhatja levelében, az érkezési oldal tudni fogja, amit kell.
A másik pedig, miszerint a kitérők a keresztezés után mindig egyenesek, tévedés. Illetve lehet, hogy Amerikában igaz, de Magyarországon biztosan nem. A XI rendszerű kitérők mellékiránya például a kitérő teljes hosszában íves, még a keresztezés után is.
De erről majd a cikkem befejező részében tervezem bővebben megemlékezni, egyéb érdekességekkel együtt |
(#14349) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#14315)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
A túlememelés azért ne legyen nagyobb 1-1,5mm-nél! Sok modellnél ugyanis nagyon magasan van a súlypont, kidőlés lehet a vége... |
(#14350) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Sziasztok !
Egy kis váltózás--ha nem unjátok még..........
A saját készítésű 2 angolos huzentrágerem jól műkődik,de a váltó utáni(közvetlen utáni)R310 es íven a vadi új MÁV os személykocsik szétakadnak.Néztem alul ,oldalt,felül-a hiába nem tudom hol van a hiba.Kiraktam az ívet 310 es gyári sínekből -a szétakadás váltózatlan.Talán(csak talán,mert picinyke akadást tapasztaltam)akkor mikor a forgóváz és ezzel együtt a kinetika egyik végállásból a másik végállasba forog,és ez a kis akadás már elég is a feszüléshez,szétakadáshoz.
A probélma orvoslására átterveztem a pálya ezen részét,és 2 angolos 2 balos váltós huzentrágerrel az ívet nőveltem R 353 mm re. és ez megoldja a problémát.
Csütörtök este Dénes barátom kinyomtatta A3 s műszaki rajzlapra az új huzentrágert,amit sablonként használok,és pénteken el is kezdtem a "teljes vágányzár" melletti munkálatokat.
Pár kép a péntek esti állapotról. |
|
(#14351) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Pár kép még. |
|
(#14355) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14349)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Én valahol 1 mm körül maximalizálnám. TT-ben ez kb. 120 mm-es túlemelésnek felel meg, ami már elég szép nagyvasúton is!
Illetőleg a témához tartozik még, hogy aki igazán szép túlemelt ívet szeretne alkotni, az vegye figyelembe a túlemelés kifuttatását és az átmeneti ív szükségességét is, különben egyrészt olyan lesz az eredmény mint egy hullámvasúton, másrészt egy hirtelen csavarodást nem biztos, hogy a járművek tolerálni tudnak. |
(#14358) kaTTonai válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14346)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
MNesTterem!
Köszi a mög nyugatató szavakat,tényleg nem olvastam végig figyelmesen...
Akkor az M61004 és M61014 -el nincsen ilyen gond,megnyugodtam.
Üdv:Miki
U.i.:M61002 már nagyon hiányzik a többieknek!!! |
(#14359) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#14355)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Még az általam preferált OFF H0 méretben sem látom értelmét a túlemelésnek, viszont az átmeneti ív alkalmazását már igen .... |
(#14360) róbertke válasza help-ez hozzászólására (#14350)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Egyik ívről az ellen ívre történő átmenetnél alkalmaztál rövid egyenest? |
(#14362) Váltógyártó válasza help-ez hozzászólására (#14351)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Szia Laci!
Ha elfogadsz egy tanácsot, ne hagyd olyan hosszan "lógni" a sínt, mint a bal felső kitérőnél. Legalább minden 6. talpfát ragaszd le és forraszd rá a sínt. |
(#14368) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
SziaszTTok!
Dr-es időben németeknél a vasúti átjáróban milyen táblák-,ill. fénysorompók voltak?
Ha valaki tud ebben segíteni küldjön róla képeket.
Üdv:Miki |
(#14369) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#14368)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
A nem biztosított útátjáróra itt egy példa:
Bővebben: Link
Ez szerintem az elmúlt nyolcvan évben nem sokat változott
Sajnos többet per pillanat nem találtam, de talán a "Bahnübergänge der Deutschen Reichsbahn" kifejezés a google-ben is hoz néhány találatot. Szívesen keresgélnék én is, csak most nem otthon vagyok |
(#14370) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#14369)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
|
(#14378) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#14370)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
De ahhoz képest, hogy nem tudok németül, szerintem egészen ügyes voltam |
(#14381) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#14378)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Köszi a segíTTségedet!
Ahogy nézem,mellékvonali ipartelepen átvezető vágányhoz szerintem elég lesz sima "András" kereszt is.
Most már csak ki kellene találni miből lehetne gyártani...
Üdv:Miki |
(#14382) kaTTonai válasza Gashpy hozzászólására (#14370)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Ismét sokat segíTTettél,nagyon köszönöm...
Most már csak azt mond meg miből készítsek ilyet???
Esetleg gyárt valaki az ápoltak közül???
Üdv:Miki |
(#14383) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Urakok!
Egy ismerősöm felvetette, hogy off méretben tervezik a MÁV Gax sor. timföldszállító kocsi piacra dobását. Én meg fölvetettem neki, hogy mi lenne, ha TT-ben is terveznék?
Nos, nem zárkózott el a dologtól, viszont kikötötte, hogy legalább 50 db-ot kéne legyártani és eladni ahhoz, hogy a fejlesztési költségek megtérüljenek.
A kocsi eléggé speciális alakú és kinézetű (ld. kép), szerintem egyenesen szép
Emellett van egy másik tervük is, a Gags kocsi. Ezt is legalább 50 darabos példányszámban kéne értékesíteniük, bár ez egy sokkal szokványosabb, és talán népszerűbb kocsi is.
Első kérdés, hogy van-e igénye a magyar TT-s piacnak egy ilyen modellre?
Egyelőre árat nem tudok, és a cégnevet is csak tippelni tudom. A barátom munkája alapján nem kevésbé csúcstechnikás lenne, mint egy nagyszériás modell.
Addig is egy-egy kép a két kocsiról: |
|
(#14384) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#14383)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Engem érdekelne,persze az árat tudni kellene...
|
(#14385) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#14384)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Már rákérdeztem, én is válaszra várok |
(#14386) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Üdv Urak!
Hogy az N-es kollégákkal kompatibilisek legyünk:
"Kisvasúti dízel" |
|
(#14387) TTihi válasza sunocske hozzászólására (#14383)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Engem is érdekelne a dolog! |
(#14388) TTihi válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#14386)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Big Like! |
(#14391) V41-523 válasza nohab 74 hozzászólására (#14344)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Igazad van! Tegnap még nem volt tiszta hogy ki tudok -e menni vagy elszólít a munka. Hát ki tudtam menni. Láttál ott? Vagy csak tudod hogy az MVE tagja vagyok? |
(#14392) V41-523 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Ja ha érdekel valakit akkor holnap délelőtt még előfordulok a miskolci kiállításon az N- vagy a TT asztal mögött. |
(#14394) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#14383)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Szerintem simán lenne igény 50 db-ra. Sőt ismerek olyanokat, akik több példányt is vennének, ha valóban szép a modell.
Egyfelől rizikós úgy nekiugrani a szériának, ha nincs megtekinthető handmuster. Szerintem vesd fel neki ennek a lehetőségét, sőt akár egy személyes találkozót a klubösszejövetelen, hogy elmondhassa a nép a gondolatait.
Javaslom, hogy akár a klub levlistáján is szellőztesd meg a tervet. |
(#14395) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#14394)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Csatlakozom MasTTertape kollegához.
Olyannyira, hogy izgat mindkettő engem is.
A Gags kocsi nem csak itthon érdekes. Olyannyira, hogy fotómaratott változatban már elérhető, bár elég ütős az ára.
Például a Lokschlosserei kínálja (2010) készletben 45, kész modellként 100 Ájron/Iron/ azaz vas ellenében TT-ben.
Itt a képe is.
Megfelelő en igényes kivitelben és megfelelő áron jól eladható kocsi.
A timföldes kocsi már talán kevésbé népszerű, de mindenképpen érdekes. |
(#14396) Gashpy válasza kaTTonai hozzászólására (#14382)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
ámítógéppel, papírra nyomtatva? |
(#14397) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#14378)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2013 |
|
Bravó Süni! Megy az a nyelv! |
(#14398) kaTTonai válasza Gashpy hozzászólására (#14396)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
A nyomtatás része kartonra nem gond,de a szerkesztés része...
Persze ha a képzett kolléga küldene egy verziót amit csak ki kell nyomtatni szegény vidéki parasztnak...
Üdv.Miki |
(#14399) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Dr-es "András-kereszt" nyomtatható verzió van valakinek?
Üdv:Miki |
(#14400) nohab 74 válasza V41-523 hozzászólására (#14391)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Szia ! Én vagyok aki a kiállításon mindig meg csodálja a TT-TTe készült modelljeidet . |
|
(#14401) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#14394)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Van már ökölszám is, kb 10-15 ezer forint lenne az ára egy-egy kocsinak. Megpróbálom elcsalni valamelyik klubtalira. A márciusira nem ígérem. |
(#14402) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#14399)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
A Tillig Club cuccok között volt egy ív, amin ilyen táblák meg hirdetések voltak. Talán andráskereszt is. Ha megtalálom (és még nem ajándékoztam el másnak), érdekel? |
(#14403) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#14402)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Igen-igen kérem kérem!!!!
Légyszíííííííííííííííííí |
(#14404) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#14399)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
|
(#14405) nohab 74 válasza sunocske hozzászólására (#14383)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Szia! Engem is érdekelne egy egy darab ,ha az off méret H0 jelent ! |
(#14407) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#14404)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Szia!
Köszönöm szépen!
Hogyan tudnám megfelelő méretre lekicsinyíteni?
Esetleg TT méretre beállított linket nem tudnál küldeni?
Üdv:Miki |
(#14408) sunocske válasza nohab 74 hozzászólására (#14405)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Igen, azt jelenti
Majd mondom neki. Egyébként megkérdeztem, hogy el tudna-e jönni valamelyik klubtalira (március vagy április), és akkor jól az arcába lehet majd mondani az igényeket
Kis felárért szerintem a "toronyórát lánccal" is bevállalja |
(#14409) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#14403)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Akkor ha hazaértem és befűtöttem, megkeresem |
(#14411) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#14407)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Bármelyik grafikus programmal le tudod kicsinyiteni (paint, irfan, corel, PS).
A szárak hossza 1350mm.
De sok nyomtatoprogramban is van ilyen opcio. Nyomtasd ki igy ahogy van, meglátod milyen nagy, majd számold ki hány %-kal kicsinyiteni. Azt ird be a nyomtato kezelöjébe és egyböl a megfelelö méretre fogja nyomtatni. |
(#14413) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Sziasztok!
Találós kérdés...
Kinél jártam tegnap?
|
|
(#14414) nohab 74 válasza sunocske hozzászólására (#14408)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
Szia! Küldtem a e-mailt . Remélem akkor Március vagy Áprilisba többet lehet majd tudni .Addig el kezdek a gyűjteni rájuk . |
(#14415) róbertke válasza maTTato hozzászólására (#14413)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2013 |
|
B. ZolTTán szabadnapos Télapónál???? |
|
|
2024. Dec, 26. Csü 2:08:05 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|