|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#14615) Lezlinilzen válasza róbertke hozzászólására (#14614)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
Idézet: „Ez így van, és nagyon szép is az alak tolatásjelző.” ..mint már írtam, csak felesleges. |
(#14616) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#14586)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
Az a szegecs egy hosszú csőszegecs, ami a tetőt fogatja az alvázhoz, vele együtt az elporladós fém kinematika házat is.
Megfelelő hosszú csavarral kiváltható. |
(#14617) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#14616)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2013 |
|
Ha már javítani kényszerülsz, érdemes a régi BTTB befogót is kiváltani új, cserélhető kinematikás kuplung befogóra. A MastTTertape által említett csőszegecset kicseréltem sárgaréz csavarra. Ha jól emlékszem M3-as volt. Az Elzugjaim mind így lettek átalakítva és egész pofás közel kapcsolat lett az eredmény. (Az alkatrészeket Ottó-Zoli team prezentálta.)
|
|
(#14620) TTomi válasza Lezlinilzen hozzászólására (#14608)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
Ok, megértettem és el is fogadom az érveiteket. Ez lesz az irány. Akkor ezek szerint a kihúzóvágány mellé, a közút kereszteződésbe sem illik fényjelzőt tenni, pláne ha sorompóval lesz biztosítva. |
(#14621) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
SziaszTTok!
Én még Szergejt konténervonattal nem láttam...
Nem sokkal később jött Metrans is...
|
|
(#14623) róbertke válasza kaTTonai hozzászólására (#14621)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
Majd ha Bzmot húz egy konténervonatot, na az lesz majd az izgi... |
(#14624) DinoTT válasza kaTTonai hozzászólására (#14621)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
A Metrans mit húzott?
Van fotód?
|
(#14625) BR95 válasza DinoTT hozzászólására (#14624)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
Egy topic-kal arrébb konténereket... |
(#14627) kaTTonai válasza róbertke hozzászólására (#14623)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
Szia!
Itt van tessék...Éppen akkor járt be mentesítő mozdonynak,de aztán a Szergej csak el kezdett duruzsolni!
Üdv:Miki |
|
(#14628) kaTTonai válasza DinoTT hozzászólására (#14624)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
Szia!
Ehun van ni! |
|
(#14629) róbertke válasza kaTTonai hozzászólására (#14627)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
|
(#14630) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
2013.03.14-én a szokott helyen 17 - 19 óra között találkozó |
(#14631) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
Kérdezem, van-e valakinek javaslata: a Kennedym szekrényének alapja sztirol lemez, a géptéri ajtók rézmaratottak. Mivel lehetne az ajtókat felülettisztítani festés előtt, vagy alapozni, a maradandó festéshez? Előre is köszönöm. |
(#14633) masTTertape válasza M298 hozzászólására (#14631)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2013 |
|
RO55 |
(#14638) szergely001 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 3, 2013 |
|
Sziasztok!
Tegnap szakkörön fotózgattam kicsit...a legjobb kép ez lett. Dácsia gépmenetben. Saját építés |
|
(#14643) terkoz válasza M298 hozzászólására (#14630)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2013 |
|
Drága Barátim!
Tudna-e valaki egy digi dilikört hozni, a hozzá való tápokkal?
Szeretném, a Csíkos által frissen digitalizált gépet megmozgatni és itthon még nem rendelkezem a megfelelő központtal.
Előre is köszönöm! Biztos másnak is lesz digi gépe, a táskában!
üdvgyuri |
|
(#14645) terkoz válasza szergely001 hozzászólására (#14638)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2013 |
|
Szia!
Néha, egy egy gőzösnapon, komoly forgalom zajlik az asztalon!
üdvgyuri |
|
(#14646) terkoz válasza terkoz hozzászólására (#14645)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2013 |
|
|
(#14647) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 3, 2013 |
|
Sziasztok!
Sziasztok
Az új modell készítése, mindig sokkal érdekesebb, mint amiből már készült jó pár darab. Az új kihívás felvillanyozza az építést.
Amibe most bele fogtam a 326-os a Kacsa ad is kihívást bőven. Mivel alacsony építésű mozdonyról van szó, a motor nem fér el a mozdonyban. A csak szerkocsi hajtás elvetendő, mivel kicsi, számot tevő vonó erőt kifejteni nem lenne képes. Főleg úgy, hogy még a mozdonyt is tolnia kellene.
Így aztán meghajtatom mind a kettő egységet . Mivel a két hajtóművön a kerék átmérő nem egyforma, csak a tengelytáv azonos. Az egyforma áttételezés nem lenne működőképes . Illetve abból kell készülnie ami itthon van. A kisebbik fiam Bálint elpusztított autóinak maradványai most újra életre kélnek.
Egy a közös a két hajtóműben, hogy mind a kettőben 0.3 modulú fogaskereke kaptak helyet .elsősorban azért , hogy bele férjen és ne száguldjon ezerrel. |
|
(#14648) Váltógyártó válasza GABA TT hozzászólására (#14647)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2013 |
|
Ez igen jól néz ki! Milyen íveken próbáltad? |
(#14649) szergely001 válasza terkoz hozzászólására (#14645)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2013 |
|
Szia!
Láttam a képeket, fájt is a szívem, hogy nem voltam fönt. Bár most a dízelek uralták a teret. Sajna elég rossz képek készültek az együttállásról és az épületek is hiányoztak pedig sokat dobtak volna az összhatáson, de volt minden mi szem-szájnak ingere (azért egyet berakok). M40, M41, M43, M44, M61 (4db), M62, M63, M28, M322, Bzmot, de egy kép erejéig összeállt pár kék is...V42, V43 és 1047 |
|
(#14650) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 3, 2013 |
|
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki milyen hajtást lehetne beépíteni a Siku 1646-os motorvonatába? Leuna-ban láttam kész megoldást is rá de nem tudom ki gyártja. Vagy e helyett valami ma kapható Tillig forgóváz+hajtás együttes jó lehet bele?
köszi: Dénes |
|
(#14651) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#14650)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2013 |
|
Desiro f.váz és hajtás.
De ha jól tudom, Harry Barth-nak is van erre megoldása. Lehet, hogy ő volt kint Leunában. A honlapján nincs fent, viszont a TT Total legutóbbi számában ott van előtte a fotón a siku motorkocsi. |
(#14653) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Ma egy "Luca-projekt" a végére ért
Egy cipősdobozból készítettem egy kis fényképezős helyet, hogy valamivel jobb hátteret biztosítsak, mint az íróasztal dzsungele.
A bekerülési költsége szerintem 1000 FT alatt:
HM-modelles sín, GleiMo raktárépület (Ehhez kb. 5 Dipa), neten talált felhős ég és kőminták sima 80g-os papírra nyomtatva, szintbe állításhoz karton (kb 1 mm vastag) és habkarton (3 mm-es), ill. a jó öreg piros "teknokól rápid" lett felhasználva.
A világítástechnikán még egy kicsit dolgozni kell, de a ma délutáni napfényt nem tudtam kihagyni és készítettem pár képet... |
|
(#14654) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
|
(#14656) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#14653)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Egész jo lett
Egy kis tanács, a raktár mögé és a háttér közé rakj egy izzót vagy LED sort, hogy ne vessen a fö fény árnyékot a háttérre - mert ez mindjárt elárulja a trükköt.
(Esetleg más megvilágitás kell, de akkor meg a Napot zárod ki a fönyforrások közül... )
|
(#14657) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#14656)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Kösz!
Erre én is gondoltam, mert tényleg fura, ha a ház vet árnyékot az égre.
Még jó, hogy kivehető... |
(#14660) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#14653)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Nagyon jó lett, gratula.
A doboz szűk befoglaló mérete sajnos mindig gondot fog okozni a külső fények szempontjából, az oldalfalak akárhogy is, de árnyékot fognak vetni.
Javaslat egy, a doboz hosszának megfelelő ledsor felragasztása az "égbe", azaz a felső oldalfalra, belülről. Ezt ki tudod egészíteni Etwg baráTTunk rejtett ledjeivel és máris egy profi fotódiorámád lesz.
Ezek után a külső fényforrások erejét a belső ledek függvényében kell beállítanod és akkor nem lesz zavaró árnyék. |
(#14661) Vumurt89 válasza masTTertape hozzászólására (#14660)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Vagy pedig a valóságot használni hátternek mint pl ahogy ezeken is látszik:
Bővebben: Link
Link linkké alakítva.
Frankye |
(#14663) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#14654)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Hirdetésem tárgya elkelt. |
(#14664) blackfalcon hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Üdvözlet az Uraknak!
***
Van apróhirdetési rovat, ez nem az.
Légy szíves, ott hirdetni!
Frankye |
|
(#14670) slogan hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Sziasztok Urak !
Megoldódni látszik a PWM vezérlés probléma.
Miszerint ha egy vágányon (szakaszolva) 2 db PWM dolgozik ,akkor az átmenetnél jó nagyot ugrik a mozdony. Azt hiszem sikrült megoldani.
A körpálya két félből áll és egyik felét az egyik ,másik felét a másik PWM hajtja.Érdemes megnézni az átmenetnél.Még csak tesztek vannak ,de úgy néz ki működik.Ha pedig működik ,akkor 6-7 PWM is lehetséges.
Film... |
(#14673) etwg válasza slogan hozzászólására (#14670)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Hogyan oldottad meg?
|
(#14675) GABA TT válasza Váltógyártó hozzászólására (#14648)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Köszönöm!
Még nem próbáltam ki, de olyan mintha gumiból lenne. Szerintem a legkisebb R1-en könnyedén el boldogulna. |
(#14676) slogan válasza etwg hozzászólására (#14673)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2013 |
|
Áááááá....
Hagyjuk ,csúnya lett ! |
(#14678) róbertke válasza slogan hozzászólására (#14676)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Szerinted ebből a filmecskéből egy külföldi mit ért?
Kapcsold ki a monitort(bezavarja a kamerádat), rakj rendet az asztalon, helyezz el magyarázó cetlicskéket (PWM1 - PWM2, stb.) és forgasd le újból a jelenetet kóválygó kamera nélkül. Zenei aláfestést nélkülözd, hogy azt halljuk amit a mozdonyod csinál. |
(#14683) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
SziaszTTok!
Nem sikerül N Köf mozdonyt vásárolnom...Dr kellene...
Esetleg valami javaslatotok lenne, iparvágányra való mozdonyra?
N-es síneket fektettem és már van néhány szép lóré vagonom is!!
Üdv.Miki
|
(#14684) róbertke válasza kaTTonai hozzászólására (#14683)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
TTm lesz az iparvágányod? |
(#14687) kaTTonai válasza róbertke hozzászólására (#14684)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Szia!
Húúú megfogtál, N-es vágányokat fektettem le,és N-es és néhány H0e vagonom van idáig hozzá.
Üdv:Miki |
(#14688) DinoTT válasza kaTTonai hozzászólására (#14683)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Szia.
Ebay-en van elég sok 50-100eur között. Azokat nézted?
D. |
(#14689) IsTTen hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Csak megemlíteném a több mint 1 hónappal ezelőtti témánkhoz az új Tillig MÁV-os Nohabom amiből gyárilag kihullanak a kerekek a mai napig nem érkezett vissza! Na ezt a bosszúságot próbáltam ott ecsetelni, hogy veszek egy vadi új mozdonyt és olyan mintha nem is lenne! Felháborít ez az egész! Csak azért írtam ide, hogy kicsit kitomboljam magam! |
(#14690) TTomasz válasza IsTTen hozzászólására (#14689)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Szia!
Való igaz, hogy ide csak tombolni jársz
A Mediker nem szervizel M.o-on. Visszaküldi a Tillig gyárba ! Onnan meg majd jön egy másik ez több hónap és erre itt a fórumon mester titulusú "emberkék" fel is hívták rá a figyelmed! Ha pl. masTTertape-hez küldted volna a mozdonyt, már nálad lenne! {egy gyári alkatrészt igénylő autó/ mosógép/ LCD Tv stb. garanciális javítása is több hónapig elhúzódhat} Ilyenkor az alakatrészt nem a szervíz, vagy a kereskedelem adja hanem a gyár ! Ez idő! A Mediker nem napi szinten postáz N-o-ba! Bevár egy pár kiküldendőt és majd akkor indul a posta , A gyárban sem ugranak neki egyből és még vissza is kell érkeznie. Ha ilyen sűrgős a mozdony, valóban jobb lett volna ha figyelmesen követed a fórumot !
TT birodalmunk Monopol gyára nem a gyorsaságáról híres! { A Roco gyár saját alakatrészét még cikkszám alapján sem tudta beazonosítani! M&H bolt 14 hónap alatt hozta meg a megrendelt alakatrész ( Szergej szénkefe), neki ennyi idő kellett hogy kinyomozzák ez egy N-es motor és N-es alakatrész ! a csíkos műhely ezt 2 hét alatt megoldotta! A mesterek szakértelme többet ér egy kereskedői garanciánál , vagy a gyárnál is ! és a mozdony ára ez esetben mellékes!!!} |
(#14691) slogan válasza róbertke hozzászólására (#14678)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Szerinted külföldinek készült ? |
(#14692) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#14688)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Miki baráTTunk nem mer ebay-ről vásárolni. Csodaszép modell aukcióját küldte át nekem, javasoltam, hogy vegye meg, hisz céges eladó, jó állapotú mozdonyt kínált. Egyedüli bökkenő a magas(abb) postázási díj volt. Miki amúgy tart attól, hogy becsapják, de - és ezért is írom le iTT is - a német ebay NEM VATERA. Engem eddig egyetlen egyszer sem csaptak be. És azt hiszem ezzel sokan így vagyunk. Nem fogjuk fel, hogy a németeknél rend van (példa: sebességkorlátozás nélküli autópályán csak úgy suhannak el 200-zal a "rakéták", de ahol van egy 60-as lassújel, még ezek is az óra szerint közlekednek - nincs kecmec) Tehát ott nem ez az észak balkáni mentalitás érvényesül, mint itt, a felhagyott török területeken.
Úgyhogy üzenem a hezitálóknak, hogy ha valamit meg szeretne szerezni, akkor az egyéb költségek figyelembe vételével együtt is a legjobb megoldás a német piacról beszerezni azt.
Mikinek: csak egyszer kell belekóstolni, máris tudni fogod, hogy honnan érdemes vásárolni... |
(#14693) masTTertape válasza TTomasz hozzászólására (#14690)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Köszi Tomi a bizalmat!
Annyit kell hozzátennem, hogy jelen esetben nálam is hónapokig vár egy kuncsaft, mert szerencsére van bőven munkám a tisztes foglalkozásomból, de egy ilyen Nohab forgóváz cserét öt perc alatt meg lehet oldani. Példának okáért az egyik másik budai szaküzletben az összes ilyen hibás modellt elém rakták és negyed óra alatt mindegyiken cseréltem a törött alkatrészt.
IsTTen baráTTunk nem olvasott a sorok között és nem vette az adást, hogy bátran hozza el (küldje el) a problémás mozdonyát, gyakorlatilag postafordultával megkaphatta volna.
Minden tiszteletem a Mediker sikereinek (is), de hiába jeleztem feléjük, hogy van szerviz kapacitás, valamiért nem élnek a lehetőséggel, ezért inkább bevállalják az ilyen késlekedést.
Amúgy rákérdeztem a Tillignél a garanciális szerviz gyakorlatra és ők nem foglalkoznak ezzel. Minden bolt maga oldja meg a javítást, akár saját szakemberrel, akár gyári visszaküldéssel. Ez utóbbival felvállalva a tetemes időt. Ők csak javasolni tudnak szervizeket. Most ezen dolgozom... |
(#14694) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#14693)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Az Attila utcai bolt valóban nem foglalkozik javítással. Sajnos újabban némi rossz hír keltéssel viszont igen...
De az egész hazai kereskedelemről ez elmondható, nem szervízelnek egyáltalán. Régen sem tették, de, akik régiek már, azok tudják, volt egy "Signo Kisszövetkezet", akik ezeket voltak hivatottak intézni.
Most is vagyunk egy páran, akik képesek ilyesmire, pár gyár ezt fel is ismerte. Ki korábban, ki később... (pl. a késők között a Modelleisenbahn München Gmbh). De van, aki meg egyáltalán nem vesz tudomást ilyenről... |
(#14695) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14694)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
A baj ezzel a korai kapitalizmussal van.
A haszonra mindig vannak illetékesek, a kiadásokra már kevésbé......
Egészen biztos, hogy minden viszonteladoi szerzödésben benne van mi a teendö a garanciális esetekben (s a gyárak szinte kizárolag a viszonteladora sózzák a költségek java részét - legfeljebb csak ingyen alkatrészt kap a gyártól).
Ugy tünik az a néhány forint, amit a munkáért ki kellene fizetni (valamelyik szakszervizben), sokaknak már nagyon fáj....
(Inkább fizetik a drága postát, és várnak hónapokig, amig valahol rendbe teszik a modellt)
|
(#14696) Lezlinilzen válasza etwg hozzászólására (#14695)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
...ha ugyan szakszerűen rendbe teszik....mert az sem mindig sikerül a "nagy" cégeknél. |
(#14697) TTomasz válasza IsTTen hozzászólására (#14689)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2013 |
|
Idézet: „a bosszúságot próbáltam ott ecsetelni, hogy veszek egy vadi új mozdonyt ”
Félre értés ne essék Nem fizetett reklám! De a honlap keresője nagyon jó, ha személyesen mész be: szia a köszönés és nem az hogy mit akar iTT a TT méret
TT terépítési dolgok 5-össével állnak! Ha BTTB klub tag vagy akkor a bttb.hu oldalon érdemes olvasni a kedvezményről és ime a nem létező mozdony jó forgóvázzal :
MÁV Nohab
És még őket válaszd : vidékre postáznak!
ITT is van klub kedvezmény!
Velük nem kell kardozni! { Persze ez csak jó tanács, batáti szeretettel} |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 6:44:27 |
|
Jelenleg 24 fő olvassa az oldalt |
|
|