Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       69/436    
(#15306) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#15252) Válasz Márc 24, 2013
Ismét túl vagyunk egy mozgalmas üzemnapon.
Egy két vonatszakadástól eltekintve probléma mentesen zajlottak a fordulók.
Ismét felsorakozott néhány különlegesség
A játék része a menetrend és az óra!

IMG_0423a.jpg

IMG_0428a.jpg

IMG_0432a.jpg
 
(#15307) terkoz hozzászólása Válasz Márc 24, 2013
Ezek az öreg, 40, 50 éves gépek, az agyonszidott kalapsínen hibátlanul róják a fordulókat.
Persze előfordul néhány ifjonc is.

IMG_0424a.jpg

IMG_0433a.jpg

IMG_0436a.jpg
 
(#15308) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#15307) Válasz Márc 24, 2013
Hóvihar (ugye így hívják?) nem avatkozott bele a játékba?
(#15311) wolfchild hozzászólása Válasz Márc 24, 2013
Uraim!

Van egy felesleges Ludmillám (BR 130), ha valakit érdekel.

Részletek itt: Link,

vagy közvetlenül itt: Link

Köszönöm a figyelmet.
(#15312) kaTTonai hozzászólása Válasz Márc 24, 2013
SziaszTTok!

Keresem a "Mesterfogások terepasztal építőknek" című könyvet.

Cserébe TT vagonokat adnék.

Ha valaki tud segíteni kérem írjon nekem!!

Üdv:Miki
(#15313) terkoz válasza sunocske hozzászólására (#15308) Válasz Márc 24, 2013
Kivételesen nem feküdt keresztbe a vágányokon, megelégedett azzal, hogy ha valaki felállt a székéről, rögtön odatelepedett, hogy az illető, amikor le akart ülni frászt kapjon.
(15307. hozzászólás, harmadik kép, bal oldala)
(#15315) UWH hozzászólása Válasz Márc 24, 2013
Tiszteletem az uraknak!
Tanácsot szeretnék kérni. Tegnap délelőtt találtam a börzén egy TILLIG Br50-es gőzmozdonyt, amit szeretnék megvenni. ( Ottóékat megkérdeztem, boltban már nem kapható ) Mire kéne odafigyeljek a vásárlásnál, (azon kívül, hogy ráteszem a próbapályára és működik) mert gőzöst még nem vettem. Olvastam régebben ilyen-olyan típus hibákról és nem szeretnék belefutni valami hasonlóba, vagy bátran vágjak bele, ezekkel már nem lehet baj.
köszönettel
Laci

BL_21_1.jpg
 
(#15316) UWH válasza UWH hozzászólására (#15315) Válasz Márc 24, 2013
A képet a vasuTTmodell.hu cégtől "kölcsönöztem" .
(#15317) rwirtz válasza UWH hozzászólására (#15315) Válasz Márc 24, 2013
UWH!

Ezt a modellt Feri bácsi árulja, gondolom. Ő gyűjtő, szerintem a modell max a vitrinben állt (én is szemeztem már vele).
Nem hiszem, hogy bármi baja lenne ennek a modellnek, de a tipushibákról Csikos Mester tud szerintem kimertően írni.
Üdv, Robi
(#15319) kombi válasza sunocske hozzászólására (#15308) Válasz Márc 24, 2013
Pamacs a becsületes neve a kisasszonynak.

Egyébként olyan, mint egy rossz VBO-s

Rendszeresen a legnagyobb hemzsegések közepette jelenik meg, és a frászt hozza rád azzal, hogy folyamatosan ott cirkál körülötted, mindig láb alatt van, illetve ami talán ennél is kellemetlenebb, mostanában a térköz által is említett székfoglalósdi is a kedvenc játékává vált.


(#15320) sunocske válasza kombi hozzászólására (#15319) Válasz Márc 24, 2013
Magyarul: igazi macska
(#15321) kaTTonai hozzászólása Válasz Márc 24, 2013
Minden Kedevs Gábor nevű ápolTTársamnak Boldog Névnapot kívánok!

(#15322) kaTTonai hozzászólása Válasz Márc 24, 2013
kedves...
(#15323) bcs szgab válasza kaTTonai hozzászólására (#15321) Válasz Márc 24, 2013
Köszönöm szépen a 120-as kórTTeremben ápolt névrokonaim nevében is
(#15324) wolfchild hozzászólása Válasz Márc 24, 2013
Sziasztok!

Egy kis segítség kellene. A mellékelt pályatervet talán a BTTB adta ki, szerintem ez mindenkinek megvan PDF-ben is, kérdés az lenne, hogy megvan-e ez a pályaterv valakinek olyan formában ahol nem csak az alkatrészlista van berajzolva, de mondjuk oda is van írva, hogy melyik darab melyik, ugyanis a pályatervezővel lassan ideggörcsöt kapok, mert a megpróbáltam összelegózni, de sehogy sem passzolnak össze a végek.

Köszönöm, előre is.

Képernyőfo...png
 
(#15325) maTTato válasza wolfchild hozzászólására (#15324) Válasz Márc 24, 2013
Mivel a terv BTTB-s, így nem is lehet egy az egyben átültetni a Tillig/Pilz Modell-gleis, vagy bettungsgleis sínrendszerre. A geometria egész más. Újra kell rajzolni a tervet. (pl.WinTrack erre kiváló és alkatrészlistát is ad.) Az asztal mérete is változni fog, erre mindenképpen figyelj.
(#15326) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#15325) Válasz Márc 24, 2013
Jut eszembe...
Ha minden kötél szakad, ott a flexi sín. A tervbe ha kell, bele tudod integrálni.
(#15327) amaTTor_56 válasza wolfchild hozzászólására (#15324) Válasz Márc 24, 2013
A terv BTTB, át kell tervezni például ezzel.
http://www.scarm.info/index_en.html
(#15328) BR95 hozzászólása Válasz Márc 24, 2013
Üdv!

Modulosok! Gábor (boldog névnapot minden Gábornak, tehát neki is!) volt szíves átadni néhány mart nyáklemezt modulvéghez. Ezt mivel szoktátok/lehet rögzíteni? Van ilyen pici (3-as) fejű facsavar? Vagy szögelitek?

Józsi
(#15329) PéTTer válasza BR95 hozzászólására (#15328) Válasz Márc 24, 2013
Szia!
Szögelni semmi esetre sem javaslom. Mindenképp csavaros megoldást preferálnék. Én speciel cca 3x20-as réz facsavart használok és ehhez forrasztom a sineket
(#15330) DinoTT válasza BR95 hozzászólására (#15328) Válasz Márc 24, 2013
Szia!

A mart nyákot én 2-es réz csavarral rögzítem. Inkább dísz csavar de erre még pont elég erős ha előfúrsz neki. Én a Szögker-ben vettem mert máshol nem is gondolták létezik ilyen apró csavar. De méretben jó hozzá a Tillig ágyazatos sínhez való csavar is (kereszthornyú) vagy Piko H0 síncsavar. Ezeket viszont csak nagy kiszerelésben lehet kapni.

Üdv:

D.
(#15331) BR95 válasza DinoTT hozzászólására (#15330) Válasz Márc 24, 2013
Köszönöm! Pétternek is meg Neked is. Ez legalább kiindulási alap. Már csak be kell szerezni...

Józsi
(#15333) poiuyt válasza wolfchild hozzászólására (#15324) Válasz Márc 24, 2013
Szia!

SCARM-ban Tillig Standard Track Systemmel próbáltad már?

Ez ugyanaz, mint a régi BTTB-s sínek.

tilligStanda...jpg
 
(#15334) terkoz hozzászólása Válasz Márc 24, 2013
A sín végeket a modul végén lerögzítjük. Pontosan beállítva és jó erősen, hogy megelőzzük a feltépődést egy szállitási, szerelési hibánál.
Amiért írok, az az, hogy a két vég között nem szabad egy darabból lenni a sínszálnak, mert a két végén fixen rögzített sínszál a hőtágulásnál nem tud hova elmozdulni. Mindenképen méterenként legalább kettő dilatációs hézagot biztosítani kell. Az egy méteres alpaka ötvözet sínszál hőtágulása, 0 és +40°C között kb. 1.4 mm, ami azt jelenti, hogy ha a pincében a 10°C-os hőmérsékleten megépítem a vágányt, a kiállításon (2010-ben az Északiban) a +42°C-ban felpúposodik, kivetődik, akármivel ragasztom, szögelem, csavarozom. Legjobb esetben csak a forrasztás szakad le a modulvégen és a talpfarácsból kitolódó sín kicsit szétfeszíti a modulokat.
Én a lenti ábra szerinti darabolást végeztem a vágányban, ezzel előkészítve a két jelzős szakaszt is és a dilátációs hézagot is. A szakaszolásoknál szigetelőpapucsot raktam be.

vádányszakas...jpg
 
(#15335) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#15315) Válasz Márc 24, 2013
Szia Laci,
Az 50/52-esek esetében különösebb gond nincs. Arra kell figyelni, hogy a csatolt kerekek minden esetben szabadon forogjanak. Elvileg R310-est elbírják, de R353-on a biztos. Speciel a MBS által kiadott MÁV 520-as sok példánya szorult, nem futott szépen.
A gyűjteményből árult modellel annyiban kell vigyázni, hogy az eladója nem mindig próbálja le, így előfordulhat, hogy eleve hibásan veszi még ő is. Sajnos jártam úgy, hogy egy hasonló szituban vásárolt gőzösnek komoly hajtástörése volt, de szerencsére alkatrészt tudtam hozzá rendelni és pár perc alatt orvosolható volt a probléma.
És bizony manapság már a gyári, bolti modell sem mind százas...
(#15341) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#15328) Válasz Márc 24, 2013
Köszi!
A lenti képeken az én megoldásaimat látod. Tillig ágyazatos rögzítő csavarral raktam le a DZ modul sínvéget.
Majd a provizórikus forrasztás és a dilatációhoz szükséges papucsos toldás látható, ami egyben a rejtett betáp is így biztosan nem lesz a pályában éktelenkedő kábel.

mod_05.jpg

mod_06.jpg

mod_07.jpg
 
(#15342) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#15341) Válasz Márc 25, 2013
Jó reggelt!

Így gondoltam én is, csak nekem a DZ lap után 3 talpfával már meg van szakítva a két sínszál, hogy ha elbénázom, 35mm-nél több ne sérüljön.
Ha legközelebb rendelsz nyáklapot a DZ-től, gondolj kérlek rám is, még szükségem van néhány darabra... Per pillanat 5 hiányzik még.

Józsi
(#15344) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#15342) Válasz Márc 25, 2013
Jó reggelt Neked is!
Meg nyugodt hetet, bár az időjárás nem tud erről...

A Tillig csavarnál arra kell figyelni, hogy megfelelő fúróval végig elő kell fúrni, mert bár önmetsző, de olyan silány anyagból van, hogy ha maga vágja a furatot, akkor a csavar feje elmegy a csavarhúzótól.
A másik trükk, hogy vigyázni kell a leforrasztással. Ugyanis ha rányomod a nyákra a sínszálat, akkor nem marad szintben. Magyarán, a gyári talpfa pár tized mm-re magasabban tartja, mint a zárólap. Ezért a befűzés után hagyni kell a saját tartásában és úgy forrasztani. Csak a nyomtávra kell ügyelni.

DZ rendeléshez még kellene pár igény, bár ahogy a modulos aktivitást látom, még a Temofeszt sem fog összejönni nekünk...
(#15346) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#15344) Válasz Márc 25, 2013
Én úgy forrasztottam, hogy két talparács darab közé illesztettem a nyáklapot, kb tíz centis sínszálakat használva. Ezek tartották a szintet, meg a nyomtávot.
Hazai megoldás nincs a nyáklapra?

Urakok! Nem gyárt valaki itthon DZ után szabadon ilyen nyáklapokat?

Józsi
(#15347) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#15344) Válasz Márc 25, 2013
Idézet:
„bár ahogy a modulos aktivitást látom, még a Temofeszt sem fog összejönni nekünk...”

Ezt úgy kb. mire alapozod?
(#15348) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#15347) Válasz Márc 25, 2013
La persona pessimista!
(#15349) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15348) Válasz Márc 25, 2013
Ja, az más. Végülis jobb pesszimistának lenni, mert úgy csak pozitív csalódások érhetik az embert (ellenkező esetben meg az "ugye megmondtam"-mal önmagunkat igazoljuk, ami szintén jól eső érzés...)

Utálom a pszichológiát...
(#15350) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#15349) Válasz Márc 25, 2013
Erről ellenpéldaként a Kelly hősei jut eszembe és a 60láb hosszú híd...
(#15352) UWH válasza rwirtz hozzászólására (#15317) Válasz Márc 25, 2013
Szia, igen Feri bácsinál nézegettük, és tudom, hogy nagyon pedáns gyűjtő, csak Gábor múltkori Br01 pikkelyes problémája beletette a bogarat a fejembe.
köszi
Laci
(#15353) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#15335) Válasz Márc 25, 2013
Szia Gábor!
Köszönöm a tanácsot, figyelni fogok rá. A fényképezőnél is jó volt, hogy hallgattam rád.
Laci
(#15354) csíkosháTTú válasza UWH hozzászólására (#15352) Válasz Márc 25, 2013
A Tillig már régen orvosolta az öntvény hibáját!

A Tillig új korszaka a gőzösöknél igazából a BR52 megjelenésével kezdődött. Szerintem nagyon jó modell lett, és a BR50 is pazar. Kevés hibája van a konstrukciónak, nagy biztonsággal megvehetőek.
(#15355) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#15344) Válasz Márc 25, 2013
A "készülő" moduljaimmal nem mertem jelentkezni, mert ahogy az időbeosztásomat látom a Termofesztre szinte biztos nem készülne el a kívánt mértékben és az nagy égés lenne nekem is és a klubnak is. De a nyáklap rendeléssel egy kis lépéssel közelebb kerülök az áhított végcél felé.
Mivel négy modulon magyar jellegű három, vagy négy vágányos állomásról fantáziálok, úgy gondolom, tartalékkal együtt harminc darab kelleni fog. Amúgy fogalmam sincs mibe kerül darabja.... Félek, nehogy nagy legyen a meglepi.
(#15357) Gashpy válasza maTTato hozzászólására (#15355) Válasz Márc 25, 2013
Szervusz!

A DZ honlapja alapján:
1 db - 1,50
25 db - 35,-
50 db - 62,50

(#15359) Frankye válasza BR95 hozzászólására (#15346) Válasz Márc 25, 2013
Ha írtok egy pontos specifikációt, akkor megnézem, mennyire jönne ki, házilagos kivitelben. (Kell a NYÁK lemez vastagsága, szélessége, hossza, esetleges elvárt mintázata.)
(#15361) BR95 válasza Frankye hozzászólására (#15359) Válasz Márc 25, 2013
Vastagság 2,1mm
Szélesség 21,25mm
Hosszúság 18,2mm
Keresztaljköz: 3mm
Minta:

modulueb4-1.gif
 
(#15362) maTTato válasza Gashpy hozzászólására (#15357) Válasz Márc 25, 2013
Szia!

Éreztem, hogy nem filléres a dolog...
(#15363) poiuyt válasza maTTato hozzászólására (#15362) Válasz Márc 25, 2013
Ott kint, a vadnyugaton az, de hát ez már egy más téma...
(#15364) wolfchild hozzászólása Válasz Márc 25, 2013
Ha valaki szeretne igazán igényes papírmodelleket készíteni, akkor itt a nagy lehetőség.

Részletek: Link
(#15365) wolfchild hozzászólása Válasz Márc 25, 2013
maTTato, amaTTor_56, poiuyt!

Köszönöm a hozzászólásokat, de akkor lehet én fogalmaztam meg a problémámat rosszul. A WinTrack és a SCARM, is fent van a gépemen, annak ellenére, hogy a szoftverek által támogatott operációs rendszerek közül egyiket sem használom. Tehát a gond nem a szoftver hiánya vagy kezelásánek nem ismerete.

A problémám az, hogy a PDF-ben szereplő pályarajzon csak egy tet*es alkatrészlista van, meg egy pályarajz, de a rajzon nincs beszámozva semmi, és pl. a SCARM-ban már azt is próbáltam, hogy mindet kipakoltam a szerkesztőtérre, és próbáltam kifilózni kizárásos alapon, hogy mi hova passzolhat(na). De ez sem hozott eredményt pedig a vasárnapom rászántam.

Tehát valami jobb ötlet kellene, hogy miképp lehetne ezt esetleg megoldani, vagy ugyanez beszámozva, vagy csoda , mert én ezt szeretném megépíteni.

Köszi előre is.

(#15366) reszelozsir válasza wolfchild hozzászólására (#15365) Válasz Márc 25, 2013
Egy ötlet, mely eléggé macerás, de végső esetben...
Nyomtasd ki a tervet és kezd el átnézni, hogy melyik elem melyik lehet. Ebben segítség lehet akár egy régebbi BTTB-s katalógus is, amiben benne vannak a vágányok rajzzal. Közben próbálgasd valamelyik programmal megrajzolni. Sok idő, tudom, de talán célra vezet.
(#15367) maTTato válasza wolfchild hozzászólására (#15365) Válasz Márc 25, 2013
Mindenképpen ragaszkodsz az U-profilú BTTB sínhez?
Jobb ötlet híján Nyomtasd ki és WinTrack-ben kezdd el újra megrajzolni és közben folyamatosan tudod ellenőrizni is. Én így csinálnám... Az-az túrót! Áttervezném Tillig Modell-Gleisre.
(#15368) UWH válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15354) Válasz Márc 25, 2013
Köszönöm, ez megnyugtató. Ám, most kaptam egy e-mailt, hogy addig töprengtem, míg másé lett.
(#15369) reszelozsir válasza maTTato hozzászólására (#15367) Válasz Márc 25, 2013
Én is BTTB alapra terveztem (az volt/van itthon), de flexiből építettem, az U profilt csak sablonnak használtam. Így volt "gazdaságos".
(#15370) amaTTor_56 válasza wolfchild hozzászólására (#15365) Válasz Márc 25, 2013
A pályaterv füzet harmadik és tizenhetedik oldalán vannak a sinek szimbólumai, kinyomtatva szerintem be lehetne azonosítani.

003.jpg

017.jpg
 
(#15373) Gashpy válasza wolfchild hozzászólására (#15324) Válasz Márc 26, 2013
emilben átküldtem a pálya bescarmolt változatát...
Lapozás       69/436    
Frissek
  2024. Okt, 20. Vas
1:18:07
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés