|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#15306) terkoz válasza masTTertape hozzászólására (#15252)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Ismét túl vagyunk egy mozgalmas üzemnapon.
Egy két vonatszakadástól eltekintve probléma mentesen zajlottak a fordulók.
Ismét felsorakozott néhány különlegesség
A játék része a menetrend és az óra! |
|
(#15307) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Ezek az öreg, 40, 50 éves gépek, az agyonszidott kalapsínen hibátlanul róják a fordulókat.
Persze előfordul néhány ifjonc is. |
|
(#15308) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#15307)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Hóvihar (ugye így hívják?) nem avatkozott bele a játékba? |
(#15311) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Uraim!
Van egy felesleges Ludmillám (BR 130), ha valakit érdekel.
Részletek itt: Link,
vagy közvetlenül itt: Link
Köszönöm a figyelmet. |
(#15312) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
SziaszTTok!
Keresem a "Mesterfogások terepasztal építőknek" című könyvet.
Cserébe TT vagonokat adnék.
Ha valaki tud segíteni kérem írjon nekem!!
Üdv:Miki |
(#15315) UWH hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Tiszteletem az uraknak!
Tanácsot szeretnék kérni. Tegnap délelőtt találtam a börzén egy TILLIG Br50-es gőzmozdonyt, amit szeretnék megvenni. ( Ottóékat megkérdeztem, boltban már nem kapható ) Mire kéne odafigyeljek a vásárlásnál, (azon kívül, hogy ráteszem a próbapályára és működik) mert gőzöst még nem vettem. Olvastam régebben ilyen-olyan típus hibákról és nem szeretnék belefutni valami hasonlóba, vagy bátran vágjak bele, ezekkel már nem lehet baj.
köszönettel
Laci |
|
(#15316) UWH válasza UWH hozzászólására (#15315)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
A képet a vasuTTmodell.hu cégtől "kölcsönöztem" . |
(#15317) rwirtz válasza UWH hozzászólására (#15315)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
UWH!
Ezt a modellt Feri bácsi árulja, gondolom. Ő gyűjtő, szerintem a modell max a vitrinben állt (én is szemeztem már vele).
Nem hiszem, hogy bármi baja lenne ennek a modellnek, de a tipushibákról Csikos Mester tud szerintem kimertően írni.
Üdv, Robi |
(#15320) sunocske válasza kombi hozzászólására (#15319)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Magyarul: igazi macska |
(#15321) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Minden Kedevs Gábor nevű ápolTTársamnak Boldog Névnapot kívánok!
|
(#15322) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
kedves... |
(#15324) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene. A mellékelt pályatervet talán a BTTB adta ki, szerintem ez mindenkinek megvan PDF-ben is, kérdés az lenne, hogy megvan-e ez a pályaterv valakinek olyan formában ahol nem csak az alkatrészlista van berajzolva, de mondjuk oda is van írva, hogy melyik darab melyik, ugyanis a pályatervezővel lassan ideggörcsöt kapok, mert a megpróbáltam összelegózni, de sehogy sem passzolnak össze a végek.
Köszönöm, előre is. |
|
(#15325) maTTato válasza wolfchild hozzászólására (#15324)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Mivel a terv BTTB-s, így nem is lehet egy az egyben átültetni a Tillig/Pilz Modell-gleis, vagy bettungsgleis sínrendszerre. A geometria egész más. Újra kell rajzolni a tervet. (pl.WinTrack erre kiváló és alkatrészlistát is ad.) Az asztal mérete is változni fog, erre mindenképpen figyelj. |
(#15326) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#15325)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Jut eszembe...
Ha minden kötél szakad, ott a flexi sín. A tervbe ha kell, bele tudod integrálni. |
(#15327) amaTTor_56 válasza wolfchild hozzászólására (#15324)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
A terv BTTB, át kell tervezni például ezzel.
http://www.scarm.info/index_en.html |
(#15328) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Üdv!
Modulosok! Gábor (boldog névnapot minden Gábornak, tehát neki is!) volt szíves átadni néhány mart nyáklemezt modulvéghez. Ezt mivel szoktátok/lehet rögzíteni? Van ilyen pici (3-as) fejű facsavar? Vagy szögelitek?
Józsi |
(#15329) PéTTer válasza BR95 hozzászólására (#15328)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Szia!
Szögelni semmi esetre sem javaslom. Mindenképp csavaros megoldást preferálnék. Én speciel cca 3x20-as réz facsavart használok és ehhez forrasztom a sineket |
(#15330) DinoTT válasza BR95 hozzászólására (#15328)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Szia!
A mart nyákot én 2-es réz csavarral rögzítem. Inkább dísz csavar de erre még pont elég erős ha előfúrsz neki. Én a Szögker-ben vettem mert máshol nem is gondolták létezik ilyen apró csavar. De méretben jó hozzá a Tillig ágyazatos sínhez való csavar is (kereszthornyú) vagy Piko H0 síncsavar. Ezeket viszont csak nagy kiszerelésben lehet kapni.
Üdv:
D. |
(#15331) BR95 válasza DinoTT hozzászólására (#15330)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Köszönöm! Pétternek is meg Neked is. Ez legalább kiindulási alap. Már csak be kell szerezni...
Józsi |
(#15333) poiuyt válasza wolfchild hozzászólására (#15324)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Szia!
SCARM-ban Tillig Standard Track Systemmel próbáltad már?
Ez ugyanaz, mint a régi BTTB-s sínek. |
|
(#15334) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
A sín végeket a modul végén lerögzítjük. Pontosan beállítva és jó erősen, hogy megelőzzük a feltépődést egy szállitási, szerelési hibánál.
Amiért írok, az az, hogy a két vég között nem szabad egy darabból lenni a sínszálnak, mert a két végén fixen rögzített sínszál a hőtágulásnál nem tud hova elmozdulni. Mindenképen méterenként legalább kettő dilatációs hézagot biztosítani kell. Az egy méteres alpaka ötvözet sínszál hőtágulása, 0 és +40°C között kb. 1.4 mm, ami azt jelenti, hogy ha a pincében a 10°C-os hőmérsékleten megépítem a vágányt, a kiállításon (2010-ben az Északiban) a +42°C-ban felpúposodik, kivetődik, akármivel ragasztom, szögelem, csavarozom. Legjobb esetben csak a forrasztás szakad le a modulvégen és a talpfarácsból kitolódó sín kicsit szétfeszíti a modulokat.
Én a lenti ábra szerinti darabolást végeztem a vágányban, ezzel előkészítve a két jelzős szakaszt is és a dilátációs hézagot is. A szakaszolásoknál szigetelőpapucsot raktam be. |
|
(#15335) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#15315)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Szia Laci,
Az 50/52-esek esetében különösebb gond nincs. Arra kell figyelni, hogy a csatolt kerekek minden esetben szabadon forogjanak. Elvileg R310-est elbírják, de R353-on a biztos. Speciel a MBS által kiadott MÁV 520-as sok példánya szorult, nem futott szépen.
A gyűjteményből árult modellel annyiban kell vigyázni, hogy az eladója nem mindig próbálja le, így előfordulhat, hogy eleve hibásan veszi még ő is. Sajnos jártam úgy, hogy egy hasonló szituban vásárolt gőzösnek komoly hajtástörése volt, de szerencsére alkatrészt tudtam hozzá rendelni és pár perc alatt orvosolható volt a probléma.
És bizony manapság már a gyári, bolti modell sem mind százas... |
(#15341) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#15328)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2013 |
|
Köszi!
A lenti képeken az én megoldásaimat látod. Tillig ágyazatos rögzítő csavarral raktam le a DZ modul sínvéget.
Majd a provizórikus forrasztás és a dilatációhoz szükséges papucsos toldás látható, ami egyben a rejtett betáp is így biztosan nem lesz a pályában éktelenkedő kábel. |
|
(#15342) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#15341)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Jó reggelt!
Így gondoltam én is, csak nekem a DZ lap után 3 talpfával már meg van szakítva a két sínszál, hogy ha elbénázom, 35mm-nél több ne sérüljön.
Ha legközelebb rendelsz nyáklapot a DZ-től, gondolj kérlek rám is, még szükségem van néhány darabra... Per pillanat 5 hiányzik még.
Józsi |
(#15344) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#15342)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Jó reggelt Neked is!
Meg nyugodt hetet, bár az időjárás nem tud erről...
A Tillig csavarnál arra kell figyelni, hogy megfelelő fúróval végig elő kell fúrni, mert bár önmetsző, de olyan silány anyagból van, hogy ha maga vágja a furatot, akkor a csavar feje elmegy a csavarhúzótól.
A másik trükk, hogy vigyázni kell a leforrasztással. Ugyanis ha rányomod a nyákra a sínszálat, akkor nem marad szintben. Magyarán, a gyári talpfa pár tized mm-re magasabban tartja, mint a zárólap. Ezért a befűzés után hagyni kell a saját tartásában és úgy forrasztani. Csak a nyomtávra kell ügyelni.
DZ rendeléshez még kellene pár igény, bár ahogy a modulos aktivitást látom, még a Temofeszt sem fog összejönni nekünk...
|
(#15346) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#15344)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Én úgy forrasztottam, hogy két talparács darab közé illesztettem a nyáklapot, kb tíz centis sínszálakat használva. Ezek tartották a szintet, meg a nyomtávot.
Hazai megoldás nincs a nyáklapra?
Urakok! Nem gyárt valaki itthon DZ után szabadon ilyen nyáklapokat?
Józsi |
(#15347) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#15344)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Idézet: „bár ahogy a modulos aktivitást látom, még a Temofeszt sem fog összejönni nekünk...”
Ezt úgy kb. mire alapozod? |
(#15348) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#15347)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
La persona pessimista! |
(#15349) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15348)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Ja, az más. Végülis jobb pesszimistának lenni, mert úgy csak pozitív csalódások érhetik az embert (ellenkező esetben meg az "ugye megmondtam"-mal önmagunkat igazoljuk, ami szintén jól eső érzés...)
Utálom a pszichológiát... |
(#15350) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#15349)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Erről ellenpéldaként a Kelly hősei jut eszembe és a 60láb hosszú híd... |
(#15352) UWH válasza rwirtz hozzászólására (#15317)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Szia, igen Feri bácsinál nézegettük, és tudom, hogy nagyon pedáns gyűjtő, csak Gábor múltkori Br01 pikkelyes problémája beletette a bogarat a fejembe.
köszi
Laci |
(#15353) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#15335)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Szia Gábor!
Köszönöm a tanácsot, figyelni fogok rá. A fényképezőnél is jó volt, hogy hallgattam rád.
Laci |
(#15354) csíkosháTTú válasza UWH hozzászólására (#15352)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
A Tillig már régen orvosolta az öntvény hibáját!
A Tillig új korszaka a gőzösöknél igazából a BR52 megjelenésével kezdődött. Szerintem nagyon jó modell lett, és a BR50 is pazar. Kevés hibája van a konstrukciónak, nagy biztonsággal megvehetőek. |
(#15355) maTTato válasza masTTertape hozzászólására (#15344)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
A "készülő" moduljaimmal nem mertem jelentkezni, mert ahogy az időbeosztásomat látom a Termofesztre szinte biztos nem készülne el a kívánt mértékben és az nagy égés lenne nekem is és a klubnak is. De a nyáklap rendeléssel egy kis lépéssel közelebb kerülök az áhított végcél felé.
Mivel négy modulon magyar jellegű három, vagy négy vágányos állomásról fantáziálok, úgy gondolom, tartalékkal együtt harminc darab kelleni fog. Amúgy fogalmam sincs mibe kerül darabja.... Félek, nehogy nagy legyen a meglepi. |
(#15357) Gashpy válasza maTTato hozzászólására (#15355)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Szervusz!
A DZ honlapja alapján:
1 db - 1,50
25 db - 35,-
50 db - 62,50
|
(#15359) Frankye válasza BR95 hozzászólására (#15346)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Ha írtok egy pontos specifikációt, akkor megnézem, mennyire jönne ki, házilagos kivitelben. (Kell a NYÁK lemez vastagsága, szélessége, hossza, esetleges elvárt mintázata.) |
(#15361) BR95 válasza Frankye hozzászólására (#15359)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Vastagság 2,1mm
Szélesség 21,25mm
Hosszúság 18,2mm
Keresztaljköz: 3mm
Minta:
|
|
(#15362) maTTato válasza Gashpy hozzászólására (#15357)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Szia!
Éreztem, hogy nem filléres a dolog... |
(#15363) poiuyt válasza maTTato hozzászólására (#15362)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Ott kint, a vadnyugaton az, de hát ez már egy más téma... |
(#15364) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Ha valaki szeretne igazán igényes papírmodelleket készíteni, akkor itt a nagy lehetőség.
Részletek: Link |
(#15365) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
maTTato, amaTTor_56, poiuyt!
Köszönöm a hozzászólásokat, de akkor lehet én fogalmaztam meg a problémámat rosszul. A WinTrack és a SCARM, is fent van a gépemen, annak ellenére, hogy a szoftverek által támogatott operációs rendszerek közül egyiket sem használom. Tehát a gond nem a szoftver hiánya vagy kezelásánek nem ismerete.
A problémám az, hogy a PDF-ben szereplő pályarajzon csak egy tet*es alkatrészlista van, meg egy pályarajz, de a rajzon nincs beszámozva semmi, és pl. a SCARM-ban már azt is próbáltam, hogy mindet kipakoltam a szerkesztőtérre, és próbáltam kifilózni kizárásos alapon, hogy mi hova passzolhat(na). De ez sem hozott eredményt pedig a vasárnapom rászántam.
Tehát valami jobb ötlet kellene, hogy miképp lehetne ezt esetleg megoldani, vagy ugyanez beszámozva, vagy csoda , mert én ezt szeretném megépíteni.
Köszi előre is.
|
(#15366) reszelozsir válasza wolfchild hozzászólására (#15365)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Egy ötlet, mely eléggé macerás, de végső esetben...
Nyomtasd ki a tervet és kezd el átnézni, hogy melyik elem melyik lehet. Ebben segítség lehet akár egy régebbi BTTB-s katalógus is, amiben benne vannak a vágányok rajzzal. Közben próbálgasd valamelyik programmal megrajzolni. Sok idő, tudom, de talán célra vezet. |
(#15367) maTTato válasza wolfchild hozzászólására (#15365)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Mindenképpen ragaszkodsz az U-profilú BTTB sínhez?
Jobb ötlet híján Nyomtasd ki és WinTrack-ben kezdd el újra megrajzolni és közben folyamatosan tudod ellenőrizni is. Én így csinálnám... Az-az túrót! Áttervezném Tillig Modell-Gleisre. |
(#15368) UWH válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15354)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Köszönöm, ez megnyugtató. Ám, most kaptam egy e-mailt, hogy addig töprengtem, míg másé lett. |
(#15369) reszelozsir válasza maTTato hozzászólására (#15367)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Én is BTTB alapra terveztem (az volt/van itthon), de flexiből építettem, az U profilt csak sablonnak használtam. Így volt "gazdaságos". |
(#15370) amaTTor_56 válasza wolfchild hozzászólására (#15365)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
A pályaterv füzet harmadik és tizenhetedik oldalán vannak a sinek szimbólumai, kinyomtatva szerintem be lehetne azonosítani. |
|
(#15373) Gashpy válasza wolfchild hozzászólására (#15324)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2013 |
|
emilben átküldtem a pálya bescarmolt változatát... |
|
|
2024. Nov, 24. Vas 8:01:47 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|