Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepépítés
Terepépítés
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:

Lapozás       28/67    
(#15205) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#15204) Válasz Márc 20, 2013
Az állítómű konrádra lenne cserélve. A műanyag csúcssínmozgatóra is rátudod rögzíteni, hogy megbízhatóan működjön ? (mármint a rugót)
(#15206) Váltógyártó válasza Kisfa hozzászólására (#15205) Válasz Márc 20, 2013
Megbeszéltük!
(#15212) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#15206) Válasz Márc 21, 2013
(#15256) Tapti hozzászólása Válasz Márc 22, 2013
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, nem illik emelkedőre váltót/kitérőt rakni a pályával azonos dőlésszögben, vagy csak a SCARM nem engedi? (mindenhova egyenes síkba teszi, nem tudom lejtősen betervezni)
Van valamilyen fizikai akadálya a dolognak, vagy csak vasútpálya építési előírás?
(#15263) HOTotya válasza Tapti hozzászólására (#15256) Válasz Márc 22, 2013
A progiban fent találsz egy piros "h" gombot és azzal tudsz "emelkedést" beállítani úgy hogy kétszer rákatt a vágányzatra majd ott lesznek "0" értékek amit fel illetve lefelé tudsz a nyilakkal mozgatni!!! Remélem érthető voltam
(#15265) Kisfa hozzászólása Válasz Márc 22, 2013
Dobok be néhány képet én is alagúttémában.

SDC16734.JPG

SDC16740.JPG

SDC16741.JPG
 
(#15266) Váltógyártó válasza Kisfa hozzászólására (#15265) Válasz Márc 22, 2013
És felülről?
(#15267) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#15266) Válasz Márc 22, 2013
A váltóidról ?
Legyen néhány battkafa is, ő is örüljön.

SDC16699.JPG

SDC16718.JPG

SDC16723.JPG
 
(#15281) Tapti válasza HOTotya hozzászólására (#15263) Válasz Márc 23, 2013
Lehet, nem jól fogalmaztam.
A pályát tudom emelni váltóval/kitérővel, nem az a gondom. A gond az, hogy a kitérő a pályához képest vízszintes marad és nem követi a dőlésszöget. pl. egyenes szakasz emelkedik 3%-ot majd a beépített váltó a csatlakozási magasságon de vízszintesen folytatódik és a kilépő oldalon csatlakozó sín ismét szöget bezárva emelkedik.
Viszont ezzel sajnos csúsznak a méretek.

Scarm.jpg
 
(#15283) HOTotya válasza Tapti hozzászólására (#15281) Válasz Márc 23, 2013
Elvileg a váltónál is ott vannak a kis négyzetebe írható emelési értékek ott kell variálnod !! Ennél többet nem tud a progi(ha jól tudom)
(#15286) Tapti válasza HOTotya hozzászólására (#15283) Válasz Márc 23, 2013
Igen azt tudom, csak párhuzamosan engedi emelni, ha az egyik végén emelem, akkor a másik végén is emeli ugyan annyit, magyarán a váltó nem emelkedik, hanem adott magasságban van de vízszintesen.
Azért is kérdeztem, hogy ez valami elvárt dolog, vagy csak a program korlátja, esetleg van valamilyen fizikai akadálya annak hogy a kitérő is kövesse a pálya emelkedését.
Így sajnos, csak kb. lehet tervezni, ha a kitérő mindig síkban áll.
Csak szemet szúrt és zavar a dolog.
(#15474) reszelozsir hozzászólása Válasz Márc 29, 2013
Elkezdtek dolgozni az asztalon a kertészek és az útépítők is... Bővebben: Link
(#15525) TTomasz válasza reszelozsir hozzászólására (#15474) Válasz Márc 30, 2013
A fűvet hogy csináltad a domboldalon írd le lészi . Tetszik.Milyen ragasztó , milyen híg , hogy szórtad és mit stb . Köszi
(#15533) RoninTT hozzászólása Válasz Márc 30, 2013
A következőben kérném a segítségeteket.

A NEM 122 szabványban lehet látni a pályaszelvény méreteket.
Az ágyazat rézsűje 1:1,25 -ben van meghatározva.
Ez hány foknak felel meg?

Köszönöm!
(#15534) reszelozsir válasza TTomasz hozzászólására (#15525) Válasz Márc 30, 2013
Azt hiszem valamelyik téli Indóházban volt a recept. A "szokásos" hígított faragasztóval (1:1 + egy csepp mosogatószer) bekenni a "munkaterületet", megszórni homokkal, vagy földdel, vagy amit alá akarsz, permetezőflakonnal átnedvesíteni a homokot, vagy ami alul van és a végén jöhet a fű. Én simán csak tésztaszűrőt használtam, azzal lett ilyen, de jövő héten talán kapok kölcsön egy "home made" szórót, kíváncsi leszek rá. Saját készítésű statikus szóró van a Nagyszőlős utcai boltban is, egész jó áron. Jah, és fűből is a saját márkájukat vettem. Eddig nyári rét volt a neve, most keresztelték át Hortobágyi rétre.
Közben rájöttem, hogy "avar utánzatot" kellene az erdő alá tenni, fű csak a ligetes részen legyen. Erdőben max. kisebb tisztásokon, vagy foltokban lehet.
(#15555) HOTotya válasza reszelozsir hozzászólására (#15474) Válasz Márc 30, 2013
Gratulálok szépen alakul !!!Lassan,de biztosan
(#15561) TTomasz válasza reszelozsir hozzászólására (#15534) Válasz Márc 30, 2013
Köszi! ilyen Hortobágyi rét nekem is kell
(#15565) reszelozsir válasza HOTotya hozzászólására (#15555) Válasz Márc 31, 2013
Köszi. Biztosan egész lassan
(#15568) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#15534) Válasz Márc 31, 2013
Avar utánzat: kiszárított Earl Grey vagy Yellow/Green Label vagy Sir Morton vagy bármilyen feketetea-fű, esetleg mozsárban még egy picit apróbbra törve mint a filterben. Atomgigajó színe van és jól néz ki!
(#15572) Frankye válasza reszelozsir hozzászólására (#15534) Válasz Márc 31, 2013
(#15596) reszelozsir válasza Frankye hozzászólására (#15572) Válasz Ápr 1, 2013
Köszönöm, láttam, elemeztem. Számomra túl sok elektromos motyó van benne
"Mondjuk értek én az elektromossághoz. Ugye a zöld a fázis?"
(#15620) Tapti hozzászólása Válasz Ápr 2, 2013
Sziasztok!

Ismét rajzolgattam és megint véleményeket kérek, ha lehet?
(azért a SCARM-al is lehet varázsolni)
Ez egy egyszerűbb terv jelenlegi állapotában árnyékpályaudvar nélkül, de könnyen lehet hozzá illeszteni egyet hogy ne jelenjen meg percenként az állomáson a szerelvény.


Asztal terv ...jpg
 
(#15621) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#15568) Válasz Ápr 2, 2013
Jééézusom!!!!
Sokszor, sokan írtuk már le, "ott" is, de úgy látszik itt is meg kell tenni még párszor!

Élelmiszer (mák, tealevél, liszt, stb.) NEM KERÜLHET terepasztalra!
(#15624) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15621) Válasz Ápr 2, 2013
Miért? Sokan használtak pl. morzsolt falevelet lombanyagként. Ez is szárított levél, és egy teánál biztos lehetsz, hogy teljesen ki van szárítva! Én pl. fehér törzsű nyírfa terméséből csináltam lombanyagot. Mikróban jól megküldtem 1000 wattal pár percig, és azóta sincs semmi baja, pedig már egy éve csináltam.

2012-08-16_1...jpg
 
(#15634) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15621) Válasz Ápr 2, 2013
Klubterepasztalunkon mintegy 13 éve lett teafű leszórva a modellfák alá, avar imitáció gyanánt. Egyelőre nem történt semmilyen káros elváltozás. Meddig várjak?

A mákkal és a liszttel azonban nekem is lennének fenntartásaim
(#15638) bcs szgab válasza sunocske hozzászólására (#15634) Válasz Ápr 2, 2013
A mák tényleg elég gányolás, nagyjából semmire sem hasonlít, akkor meg kár foglalkozni vele. Viszont említhetjük a szódabikarbónát mint legjobb hó-alapanyagot is, nagyon sok modellező használja gond nélkül.
(#15639) etwg válasza bcs szgab hozzászólására (#15638) Válasz Ápr 2, 2013
A mák tényleg nem igen jó semmire de a köles már igen , pl répának. Amennyiben jól ki vannak száritva ezek a természetes anyagok nem igen szokott velük gond lenni. Esetleg szintelen lakkal is lehet konzerválni.
(#15640) bcs szgab válasza etwg hozzászólására (#15639) Válasz Ápr 2, 2013
Én ilyesmit beáztatok nitrohígítóba, kimegy belőle minden élet, többet nincs gond vele.
(#15642) etwg válasza bcs szgab hozzászólására (#15640) Válasz Ápr 2, 2013
Igen valamikor régen valahol irtam egy cikket is ilyen anyagok impregnálásáról pl. Az izlandi moha még ma is eredeti szinü és teljesen rugalmas. Annakidején egy cipödoboznyit hoztam összepréselve Finnországból és már a 3. terepasztalra is kerül belöle.
(#15674) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#15642) Válasz Ápr 4, 2013
Huhh, az tényleg régen volt, talán a V&M-ből emlékszem rá...
(#15675) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15674) Válasz Ápr 4, 2013
Nem is biztos, hogy a V&M-ben volt - már én sem emlékszem hol irtam, de irtam az biztos
(#15676) nagykovi hozzászólása Válasz Ápr 4, 2013
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Láttam, hogy volt már szó az alagút kialakításáról de nem sikerült megértenem. Valaki le tudja írni, hogy kell kiszerkeszteni?
Előre is köszi
(#15677) etwg válasza nagykovi hozzászólására (#15676) Válasz Ápr 4, 2013
A Linzbauer könyvben pontosan el van irva. De benne van pl. a TT pályatervfüzetben is (letölthetö a lengyel oldalról).
Illetve itt volt az UVATERV szelvénye is a 14752-es hsz-ben.
(#15678) RoninTT válasza nagykovi hozzászólására (#15676) Válasz Ápr 4, 2013
Letöltheted tőlem a segédletet, innen:
tunnelprofil

Egyéb iránt a NEM 105 szabvány részletesen leírja:
NEM szabványok
(#15701) nagykovi válasza RoninTT hozzászólására (#15678) Válasz Ápr 5, 2013
Nagyon köszönöm! Ebből már érthető, de az Uvaterves rajzból semmi nem látszik azt már néztem régebben is. Linzbauerem meg nincs.
(#15760) FriTTz hozzászólása Válasz Ápr 6, 2013
Íme első kézzel gyártott íves viaduktom melyet kényszer szült.
Építése úgymond tapasztalat szerzés is volt egyben mert az égegyadta világon sehol nem találtam fa szerkezetes viaduktról tervrajzot (lehet voltam) ezért fejből kellett kitalálnom valamit ami szerény körülményeim között kivitelezhető volt.
Menet közben sok mindenre rájöttem amire az elején nem gondoltam.
Mentségemre szóljon, hogy még nincs kész, pár "gerenda" és a járda a sin mellett, továbbá a színezése még hátra van.
A korlát azért girbegurba mert 1, úgy sikerült 2, rozoga benyomást akartam kelteni vele mintha legalább 100 éves lenne és korhadna!
Ha esetleg valakit érdekel az ágyazat anyaga:
Kisállatos boltokban (fresnapf, stb vagy Lehel téri piacon az emeleten a maszek) vettem akvárium homokot( vagy kő zúzalékot) több színben (sötét szürkétől a fehérig) és ezeket kevertem, sajnos barnát nem kaptam pedig jobb lett volna ha azt is keverek bele.

v1.JPG

v3.JPG
 
(#15763) kaTTonai válasza FriTTz hozzászólására (#15760) Válasz Ápr 6, 2013
Szia!

Szerintem nagyon jól sikerült!

Gratulálok!

Üdv:Miki
(#15764) FriTTz válasza kaTTonai hozzászólására (#15763) Válasz Ápr 6, 2013
Köszi
Ha esetleg valaki ilyesmit tervez akkor nem árt ha előre beszerzi a alapanyagot (amit én nem tettem és ebből később méretezési probléma lett), hogy tudja miből fog építkezni, én 3 féle gyufaszálat, hurkapálcát és 6-os farudat használtam.
Esetleg még tanáccsal is szolgálhatok.
(#15765) Csupaszem60 válasza FriTTz hozzászólására (#15764) Válasz Ápr 6, 2013
Szia!

A Fotótár-ba tehetnél fel több képet az asztalodról!
Szerintem nagyon jól sikerült!

TTibi
(#15774) FriTTz válasza Csupaszem60 hozzászólására (#15765) Válasz Ápr 6, 2013
feltöltve
(#15787) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#15760) Válasz Ápr 7, 2013
Szia!

Ez a híd nagyon tetszik. Gratulálok a munkádhoz!

Nálam ma délelőtt kinőtt a fű és a virágok az állomás mellett Bővebben: Link
(#15788) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#15787) Válasz Ápr 7, 2013
Jó az állomás épület, gyári vagy saját építés?
(#15791) Tapti válasza FriTTz hozzászólására (#15760) Válasz Ápr 7, 2013
Minden elismerésem!

(#15792) Tapti hozzászólása Válasz Ápr 7, 2013
Lenne egy kérdésem, az árnyékpályaudvar és a felső szint között mekkora helyet hagyjak? N-s asztal. 10cm?
Helix mérete van valakinek, mármint R1, R2 ben gondolkozom, mennyi legyen a szintek közti távolság és milyen széles darabon menjen a párhuzamos ív?

Van valakinek konkrét mérete, tapasztalata?
(#15793) FriTTz válasza Tapti hozzászólására (#15792) Válasz Ápr 7, 2013
Hát ha ez segít nekem TT van és kb 6 centit hagytam, de én nem felső vezetékes űrszelvény alapján méreteztem.
Érdemes figyelembe venni a szabvány űrszelvény méretét.
(#15794) Tapti válasza FriTTz hozzászólására (#15793) Válasz Ápr 7, 2013
Mármint, az árnyékpályaudvarra gondolsz?
Vagy a helix szintek közöttire?
(#15795) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#15788) Válasz Ápr 7, 2013
Gyári, csak már egy kicsit régi és kopottas.
(#15796) FriTTz válasza Tapti hozzászólására (#15794) Válasz Ápr 7, 2013
Feltételezem az az árnyék pályaudvar ami egy másik szint alatt van, ha igen akkor a méretezésnél az űrszelvényen kívül még figyelemebe kell venni a váltóállító hajtóműveket amennyiben alulról lesznek állítva a felső állomás váltói.
Érdemes úgy tervezni, hogy ne legyen túl nagy emelkedése a pályának mert (az enyém is erősen határeset) 1, nem szép 2, nehezen megy fel rajta a szerelvény.
Erre is van NEM szabvány amit én pont nem vettem figyelembe, de majd legközelebb!
A Helixhez nem tudok hozzászólni én minden ívben kirajzoltam a vágánytengelyt (ami nem legkisebb volt) és flexibilis sínnel dolgoztam.
(#15797) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#15795) Válasz Ápr 7, 2013
Köszi az a viadukt miatti elismerést mindenkinek. messziről tényleg jól néz ki!
(#15798) Tapti válasza FriTTz hozzászólására (#15796) Válasz Ápr 7, 2013
Köszi! Közben arra jutottam, hogy 3,5-4cm a helix szintek között, figyelembe véve a járműpark magasságát, felső vezetéket nem szeretnék sehova és gyorsan modelleztem a SCARM-ban egy R1-et és 40mm már 3,7% ra írja, ha lehet neki hinni.

Az árnyékpályaudvarnál meg ahogy nézegetem, a minél több helyed van annál jobb elv érvényes, csak a szintek közti magasságot győzd le.

Lapozás       28/67    
Frissek
  2024. Dec, 24. Kedd
14:13:31
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés