|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#15205) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#15204)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
Az állítómű konrádra lenne cserélve. A műanyag csúcssínmozgatóra is rátudod rögzíteni, hogy megbízhatóan működjön ? (mármint a rugót) |
(#15206) Váltógyártó válasza Kisfa hozzászólására (#15205)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2013 |
|
Megbeszéltük! |
(#15212) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#15206)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
|
(#15256) Tapti hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, nem illik emelkedőre váltót/kitérőt rakni a pályával azonos dőlésszögben, vagy csak a SCARM nem engedi? (mindenhova egyenes síkba teszi, nem tudom lejtősen betervezni)
Van valamilyen fizikai akadálya a dolognak, vagy csak vasútpálya építési előírás? |
(#15263) HOTotya válasza Tapti hozzászólására (#15256)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
A progiban fent találsz egy piros "h" gombot és azzal tudsz "emelkedést" beállítani úgy hogy kétszer rákatt a vágányzatra majd ott lesznek "0" értékek amit fel illetve lefelé tudsz a nyilakkal mozgatni!!! Remélem érthető voltam |
(#15265) Kisfa hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
Dobok be néhány képet én is alagúttémában. |
|
(#15266) Váltógyártó válasza Kisfa hozzászólására (#15265)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
És felülről? |
(#15267) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#15266)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2013 |
|
A váltóidról ?
Legyen néhány battkafa is, ő is örüljön. |
|
(#15281) Tapti válasza HOTotya hozzászólására (#15263)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2013 |
|
Lehet, nem jól fogalmaztam.
A pályát tudom emelni váltóval/kitérővel, nem az a gondom. A gond az, hogy a kitérő a pályához képest vízszintes marad és nem követi a dőlésszöget. pl. egyenes szakasz emelkedik 3%-ot majd a beépített váltó a csatlakozási magasságon de vízszintesen folytatódik és a kilépő oldalon csatlakozó sín ismét szöget bezárva emelkedik.
Viszont ezzel sajnos csúsznak a méretek. |
|
(#15283) HOTotya válasza Tapti hozzászólására (#15281)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2013 |
|
Elvileg a váltónál is ott vannak a kis négyzetebe írható emelési értékek ott kell variálnod !! Ennél többet nem tud a progi(ha jól tudom) |
(#15286) Tapti válasza HOTotya hozzászólására (#15283)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2013 |
|
Igen azt tudom, csak párhuzamosan engedi emelni, ha az egyik végén emelem, akkor a másik végén is emeli ugyan annyit, magyarán a váltó nem emelkedik, hanem adott magasságban van de vízszintesen.
Azért is kérdeztem, hogy ez valami elvárt dolog, vagy csak a program korlátja, esetleg van valamilyen fizikai akadálya annak hogy a kitérő is kövesse a pálya emelkedését.
Így sajnos, csak kb. lehet tervezni, ha a kitérő mindig síkban áll.
Csak szemet szúrt és zavar a dolog. |
(#15474) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 29, 2013 |
|
Elkezdtek dolgozni az asztalon a kertészek és az útépítők is... Bővebben: Link |
(#15525) TTomasz válasza reszelozsir hozzászólására (#15474)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
A fűvet hogy csináltad a domboldalon írd le lészi . Tetszik.Milyen ragasztó , milyen híg , hogy szórtad és mit stb . Köszi |
(#15533) RoninTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
A következőben kérném a segítségeteket.
A NEM 122 szabványban lehet látni a pályaszelvény méreteket.
Az ágyazat rézsűje 1:1,25 -ben van meghatározva.
Ez hány foknak felel meg?
Köszönöm! |
(#15534) reszelozsir válasza TTomasz hozzászólására (#15525)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Azt hiszem valamelyik téli Indóházban volt a recept. A "szokásos" hígított faragasztóval (1:1 + egy csepp mosogatószer) bekenni a "munkaterületet", megszórni homokkal, vagy földdel, vagy amit alá akarsz, permetezőflakonnal átnedvesíteni a homokot, vagy ami alul van és a végén jöhet a fű. Én simán csak tésztaszűrőt használtam, azzal lett ilyen, de jövő héten talán kapok kölcsön egy "home made" szórót, kíváncsi leszek rá. Saját készítésű statikus szóró van a Nagyszőlős utcai boltban is, egész jó áron. Jah, és fűből is a saját márkájukat vettem. Eddig nyári rét volt a neve, most keresztelték át Hortobágyi rétre.
Közben rájöttem, hogy "avar utánzatot" kellene az erdő alá tenni, fű csak a ligetes részen legyen. Erdőben max. kisebb tisztásokon, vagy foltokban lehet. |
(#15561) TTomasz válasza reszelozsir hozzászólására (#15534)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2013 |
|
Köszi! ilyen Hortobágyi rét nekem is kell |
(#15565) reszelozsir válasza HOTotya hozzászólására (#15555)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Köszi. Biztosan egész lassan |
(#15568) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#15534)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Avar utánzat: kiszárított Earl Grey vagy Yellow/Green Label vagy Sir Morton vagy bármilyen feketetea-fű, esetleg mozsárban még egy picit apróbbra törve mint a filterben. Atomgigajó színe van és jól néz ki! |
(#15572) Frankye válasza reszelozsir hozzászólására (#15534)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
|
(#15596) reszelozsir válasza Frankye hozzászólására (#15572)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Köszönöm, láttam, elemeztem. Számomra túl sok elektromos motyó van benne
"Mondjuk értek én az elektromossághoz. Ugye a zöld a fázis?" |
(#15620) Tapti hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2013 |
|
Sziasztok!
Ismét rajzolgattam és megint véleményeket kérek, ha lehet?
(azért a SCARM-al is lehet varázsolni)
Ez egy egyszerűbb terv jelenlegi állapotában árnyékpályaudvar nélkül, de könnyen lehet hozzá illeszteni egyet hogy ne jelenjen meg percenként az állomáson a szerelvény.
|
|
(#15621) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#15568)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2013 |
|
Jééézusom!!!!
Sokszor, sokan írtuk már le, "ott" is, de úgy látszik itt is meg kell tenni még párszor!
Élelmiszer (mák, tealevél, liszt, stb.) NEM KERÜLHET terepasztalra! |
(#15624) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15621)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2013 |
|
Miért? Sokan használtak pl. morzsolt falevelet lombanyagként. Ez is szárított levél, és egy teánál biztos lehetsz, hogy teljesen ki van szárítva! Én pl. fehér törzsű nyírfa terméséből csináltam lombanyagot. Mikróban jól megküldtem 1000 wattal pár percig, és azóta sincs semmi baja, pedig már egy éve csináltam. |
|
(#15634) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15621)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2013 |
|
Klubterepasztalunkon mintegy 13 éve lett teafű leszórva a modellfák alá, avar imitáció gyanánt. Egyelőre nem történt semmilyen káros elváltozás. Meddig várjak?
A mákkal és a liszttel azonban nekem is lennének fenntartásaim |
(#15638) bcs szgab válasza sunocske hozzászólására (#15634)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2013 |
|
A mák tényleg elég gányolás, nagyjából semmire sem hasonlít, akkor meg kár foglalkozni vele. Viszont említhetjük a szódabikarbónát mint legjobb hó-alapanyagot is, nagyon sok modellező használja gond nélkül. |
(#15639) etwg válasza bcs szgab hozzászólására (#15638)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2013 |
|
A mák tényleg nem igen jó semmire de a köles már igen , pl répának. Amennyiben jól ki vannak száritva ezek a természetes anyagok nem igen szokott velük gond lenni. Esetleg szintelen lakkal is lehet konzerválni. |
(#15640) bcs szgab válasza etwg hozzászólására (#15639)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2013 |
|
Én ilyesmit beáztatok nitrohígítóba, kimegy belőle minden élet, többet nincs gond vele. |
(#15642) etwg válasza bcs szgab hozzászólására (#15640)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2013 |
|
Igen valamikor régen valahol irtam egy cikket is ilyen anyagok impregnálásáról pl. Az izlandi moha még ma is eredeti szinü és teljesen rugalmas. Annakidején egy cipödoboznyit hoztam összepréselve Finnországból és már a 3. terepasztalra is kerül belöle. |
(#15674) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#15642)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
Huhh, az tényleg régen volt, talán a V&M-ből emlékszem rá... |
(#15675) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15674)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
Nem is biztos, hogy a V&M-ben volt - már én sem emlékszem hol irtam, de irtam az biztos |
(#15676) nagykovi hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Láttam, hogy volt már szó az alagút kialakításáról de nem sikerült megértenem. Valaki le tudja írni, hogy kell kiszerkeszteni?
Előre is köszi |
(#15677) etwg válasza nagykovi hozzászólására (#15676)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
A Linzbauer könyvben pontosan el van irva. De benne van pl. a TT pályatervfüzetben is (letölthetö a lengyel oldalról).
Illetve itt volt az UVATERV szelvénye is a 14752-es hsz-ben. |
(#15678) RoninTT válasza nagykovi hozzászólására (#15676)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2013 |
|
|
(#15701) nagykovi válasza RoninTT hozzászólására (#15678)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2013 |
|
Nagyon köszönöm! Ebből már érthető, de az Uvaterves rajzból semmi nem látszik azt már néztem régebben is. Linzbauerem meg nincs. |
(#15760) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Íme első kézzel gyártott íves viaduktom melyet kényszer szült.
Építése úgymond tapasztalat szerzés is volt egyben mert az égegyadta világon sehol nem találtam fa szerkezetes viaduktról tervrajzot (lehet voltam) ezért fejből kellett kitalálnom valamit ami szerény körülményeim között kivitelezhető volt.
Menet közben sok mindenre rájöttem amire az elején nem gondoltam.
Mentségemre szóljon, hogy még nincs kész, pár "gerenda" és a járda a sin mellett, továbbá a színezése még hátra van.
A korlát azért girbegurba mert 1, úgy sikerült 2, rozoga benyomást akartam kelteni vele mintha legalább 100 éves lenne és korhadna!
Ha esetleg valakit érdekel az ágyazat anyaga:
Kisállatos boltokban (fresnapf, stb vagy Lehel téri piacon az emeleten a maszek) vettem akvárium homokot( vagy kő zúzalékot) több színben (sötét szürkétől a fehérig) és ezeket kevertem, sajnos barnát nem kaptam pedig jobb lett volna ha azt is keverek bele. |
|
(#15763) kaTTonai válasza FriTTz hozzászólására (#15760)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Szia!
Szerintem nagyon jól sikerült!
Gratulálok!
Üdv:Miki |
(#15764) FriTTz válasza kaTTonai hozzászólására (#15763)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Köszi
Ha esetleg valaki ilyesmit tervez akkor nem árt ha előre beszerzi a alapanyagot (amit én nem tettem és ebből később méretezési probléma lett), hogy tudja miből fog építkezni, én 3 féle gyufaszálat, hurkapálcát és 6-os farudat használtam.
Esetleg még tanáccsal is szolgálhatok. |
(#15765) Csupaszem60 válasza FriTTz hozzászólására (#15764)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Szia!
A Fotótár-ba tehetnél fel több képet az asztalodról!
Szerintem nagyon jól sikerült!
TTibi |
(#15774) FriTTz válasza Csupaszem60 hozzászólására (#15765)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
feltöltve |
(#15787) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#15760)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Szia!
Ez a híd nagyon tetszik. Gratulálok a munkádhoz!
Nálam ma délelőtt kinőtt a fű és a virágok az állomás mellett Bővebben: Link |
(#15788) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#15787)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Jó az állomás épület, gyári vagy saját építés? |
(#15791) Tapti válasza FriTTz hozzászólására (#15760)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Minden elismerésem!
|
(#15792) Tapti hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Lenne egy kérdésem, az árnyékpályaudvar és a felső szint között mekkora helyet hagyjak? N-s asztal. 10cm?
Helix mérete van valakinek, mármint R1, R2 ben gondolkozom, mennyi legyen a szintek közti távolság és milyen széles darabon menjen a párhuzamos ív?
Van valakinek konkrét mérete, tapasztalata?
|
(#15793) FriTTz válasza Tapti hozzászólására (#15792)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Hát ha ez segít nekem TT van és kb 6 centit hagytam, de én nem felső vezetékes űrszelvény alapján méreteztem.
Érdemes figyelembe venni a szabvány űrszelvény méretét. |
(#15794) Tapti válasza FriTTz hozzászólására (#15793)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Mármint, az árnyékpályaudvarra gondolsz?
Vagy a helix szintek közöttire?
|
(#15795) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#15788)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Gyári, csak már egy kicsit régi és kopottas. |
(#15796) FriTTz válasza Tapti hozzászólására (#15794)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Feltételezem az az árnyék pályaudvar ami egy másik szint alatt van, ha igen akkor a méretezésnél az űrszelvényen kívül még figyelemebe kell venni a váltóállító hajtóműveket amennyiben alulról lesznek állítva a felső állomás váltói.
Érdemes úgy tervezni, hogy ne legyen túl nagy emelkedése a pályának mert (az enyém is erősen határeset) 1, nem szép 2, nehezen megy fel rajta a szerelvény.
Erre is van NEM szabvány amit én pont nem vettem figyelembe, de majd legközelebb!
A Helixhez nem tudok hozzászólni én minden ívben kirajzoltam a vágánytengelyt (ami nem legkisebb volt) és flexibilis sínnel dolgoztam.
|
(#15797) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#15795)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Köszi az a viadukt miatti elismerést mindenkinek. messziről tényleg jól néz ki! |
(#15798) Tapti válasza FriTTz hozzászólására (#15796)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Köszi! Közben arra jutottam, hogy 3,5-4cm a helix szintek között, figyelembe véve a járműpark magasságát, felső vezetéket nem szeretnék sehova és gyorsan modelleztem a SCARM-ban egy R1-et és 40mm már 3,7% ra írja, ha lehet neki hinni.
Az árnyékpályaudvarnál meg ahogy nézegetem, a minél több helyed van annál jobb elv érvényes, csak a szintek közti magasságot győzd le.
|
|
|
2024. Nov, 23. Szo 16:19:42 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|