Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       76/437    
(#15925) help-ez válasza TTzozo hozzászólására (#15790) Válasz Ápr 11, 2013
Sziasztok !
Kicsit elvesztem a bankos adatok közt,de a modullábakhoz visszatérnék.Elhangzott a talin,hogy a Temon és más hasonló rendezvényeken a modulok 130 cm-re vannak állítva,tehát elég magasra.Én itthon kipróbáltam a dolgot és ez már elég magas ahhoz,hogy nagy oldalkilengése legyen az asztalnak -magyarul- ha véletlen hozzáérsz,akkor elég sokáig rezeg és mocorog ide-oda.Ez csökkenthető oldalanként 1-1 a lábakhoz rögzíthető keresztmerevítővel.
Továbbá elhangzott még,hogy a gerincvezetéknek 2,5 es átmérővel kell rendelkeznie.

Laci
(#15933) sunocske válasza help-ez hozzászólására (#15925) Válasz Ápr 11, 2013
Egymagában állva valóban kicsit inog, de amikor össze van állítva egy sokszögvonal mentén a teljes rendszer és egymásnak vannak feszítve a modulok, akkor talán nem olyan vészes.

Illetve hát, be kell húzni a hasunkat, és akkor nem borítjuk föl

(#15936) Gashpy válasza help-ez hozzászólására (#15925) Válasz Ápr 11, 2013
Ehhez hozzátenném még az egy oldalon egy dugó és egy hüvely párost, a megfelelő vágányhoz igazítva. (és ilyenkor talán még a szín is mindegy... )
(#15942) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#15936) Válasz Ápr 11, 2013
Bocsánat én a két dugó megoldást javaslom. Olyan dugót, ami sorolható, ugyanis még nem döntöttem el, hogy melyik lesz a modul külső, vagy belső oldala. Talán mindegy is, de ha azt látom, hogy a T. Látogató sokat matat, akkor a az akciójelenetes modulrész inkább belülre essen, hogy kevesebb kis Ifa, Volga és egyebek tűnjenek el. Nincs igazam?
(#15943) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#15942) Válasz Ápr 11, 2013
Ha középről nézve a jobb oldali a dugó és bal oldali a hüvely (ld rajz a szabványunkban...), akkor forgathatod a modult úgy, ahogy akarod, mégis mindig a dugót kell a másik oldali hüvelybe dugni... Emiatt aztán végül mindegy, hogy piros vagy kék, vagy éppen fekete a csatlakozó színe...
Ugyanez a rendszer van a síneknél is... forgathatod, de mégis jól dugod össze...
(#15944) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#15943) Válasz Ápr 11, 2013
Ok. Most vettem egy rakás dugót, hüvely nincs. Két db-ért meg nem autóznék el. Ha esetleg valakinek van elfekvőben két hüvelye (nem röhög!), akkor szívesen átveszem.
(#15945) help-ez válasza masTTertape hozzászólására (#15944) Válasz Ápr 11, 2013
Ha 2 hetet ráér,akkor rendelhetnénk közösen a Conradtól.
(#15946) masTTertape válasza help-ez hozzászólására (#15945) Válasz Ápr 11, 2013
Szerintem ráér.
(#15948) help-ez válasza masTTertape hozzászólására (#15946) Válasz Ápr 11, 2013
No akkor
1 modulhoz kell
rendelési szám szerint:
731565 hüvely / kék
731550 hüvely / piros
730122 dugó / kék
731550 dugó / piros



Mennyiségi kedvezmény 25 db felett 175/HUF/db
(#15950) masTTertape válasza help-ez hozzászólására (#15948) Válasz Ápr 11, 2013
Akkor kérnék 6-6 db-ot. Köszönöm!
(#15951) V41-523 hozzászólása Válasz Ápr 11, 2013
Üdv mindenkinek!
Az index Börze topikjára a 84844 hsz.-ben tettem fel néhány eladó portékát annak akit érdekli.
(#15953) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#15944) Válasz Ápr 11, 2013
Adok ingyen két feketét és két fehéret, na?
(#15954) terkoz hozzászólása Válasz Ápr 11, 2013
Ránéztem a www.booci.hu -n található FREMO leírás magyar fordítására. Igaz N méretarányról van szó a leírásban, de az elektromos elvek méretaránytól függetlenek.
Szóval az 53. oldaltól kezdődik az elektromos táplálás tárgyalása és rögtön ezen az oldalon foglalkozik a kívánatos kábel és dugó színekkel, amik a régi gyakorlattól eltérőek.
Tehát a most épülő modulokon már érdemes az új előírás alkalmazása:
...A modulok közti összeköttetésnél a következő csatlakozókat kell kiépíteni. (A zárójelbe tett szinek a régebbi moduloknál még előfordulnak, de a felcserélés veszélye miatt már ne alkalmazzuk őket)...

...2. változat
A modulvégeken az egyik vezetéken hüvely, a másikon banándugó van fixen kiépítve.

Nyugati oldal:
Hüvely sárga megkerülő vezeték déli oldal
Dugó sárga(kék) megkerülő vezeték északi oldal
Hüvely piros vontatási áram déli oldal
Dugó piros(fekete) vontatási áram északi oldal

Keleti oldal:
Dugó sárga megkerülő vezeték déli oldal
Hüvely sárga(kék) megkerülő vezeték északi oldal
Dugó piros vontatási áram déli oldal
Hüvely piros(fekete) vontatási áram északi oldal...

A kialakítás analóg üzemre vonatkozik.
Digitális üzemnél a megkerülő vezeték elmarad.

A lényeg, hogy a két sinszál táplálása azonos színű vezetékkel történik, ugyanis a modul fordított beépítése esetén a szinek is fordulnak, ami téves csatlakoztatást okozhat figyelmetlenség esetén.



fremo_N.pdf
 
(#15955) terkoz hozzászólása Válasz Ápr 11, 2013
Az elektromosságról szóló rész az 53. oldaltól a 63. oldalig.
(#15961) Gashpy válasza terkoz hozzászólására (#15954) Válasz Ápr 11, 2013
Az biztos, hogy az analóg vezeték kiesése jelentősen leegyszerűsíti a dolgot.
Ugyanis marad 2 vezeték a keleti és a nyugati végen is.
Ha pedig az egyiken hüvely, a másikon pedig dugó van fixen kiépítve, valamint a másik modul végén is ugyan ez a helyzet, akkor a dugót csak a hüvelybe dughatom
És teljesen mindegy, hogy milyen színű a vezeték (akár matávlila is lehet). Egyszerűen nem értem, hogyan tud elfordított modulbeépítés esetén a téves csatlakoztatás előfordulni...
Ez alapján természetesen a dugó színe is teljesen lényegtelen. A fontos csak az, hogy az egyik oldalon csak egy dugó és egy hüvely legyen. A dugó pedig felülről és a modul vége felé tekintve a jobb oldali sínhez tartozzon.
(#15963) jvnd válasza Gashpy hozzászólására (#15961) Válasz Ápr 12, 2013
Szia. Még egyszer gondold végig eszmefuttatásod. A polaritásnak a DCC-ben is ugyanolyan jelentősége van mint analógban. (pl: hurokmodul használata)
Gyakorlat: érdemes egy olyan kis eszközt megcsinálni, amit ha ráteszünk a sínre a megszakításnál -két modul csatlakozásánál mutatja az ellentétes polaritást LED segítségével. (1 ellenállás és két -vagy egy dual- LED kell hozzá. Ha nem világít akkor vagyunk jók elektromos szempontból.
(#15964) Gashpy válasza jvnd hozzászólására (#15963) Válasz Ápr 12, 2013
Ebben mind igazad van. Nem mindegy, hogy a betáplálásokat hogyan teszed be.
De kérdezem: Ha egy pályából kiveszel egy darab vágányt, majd azt elfordítod 180 fokkal és így teszed vissza, akkor változik-e a polaritása?
És ilyen szempontból egy megfelelően dugózott/hüvelyezett modul úgy kell viselkedjen, mint egy darab vágányelem a pályában...
(#15966) sunocske válasza jvnd hozzászólására (#15963) Válasz Ápr 12, 2013
Csak nem erre a tojásra gondolsz? Ügyes kis kütyünek látszik
(#15971) jvnd válasza sunocske hozzászólására (#15966) Válasz Ápr 12, 2013
Cak egyszerűbbet láttam (2 pólusos), de ez is teljesen jó. Itt plusz információkat kapunk. Pl. hogy egyáltalán van-e az adott szakaszon feszültség és amennyiben van, jó-e a polaritás. Ötletes szerkezet.
(#15972) jvnd válasza Gashpy hozzászólására (#15964) Válasz Ápr 12, 2013
Amit mondasz OK. Egy gond van a vezeték színek. Elvileg mind a déli, mind az északi oldalhoz tartozik egy-egy szín (piros-fekete). Ha megfordítjuk a modult, akkor a dugó/hüvely ugyan jó irányba áll, de a színek már pont ellentétesen. Ez okozza a fogalomzavart. Ha nagy lelkesen -odafigyelésnélkül- itt elkezdünk "dugni" akkor könnyen válthatjuk a polaritást, ha csak a színekre figyelünk. Ha odafigyelünk, akkor semmi probléma.
(#15979) palwolf hozzászólása Válasz Ápr 12, 2013
Sziasztok!
Tettem fel eladó MÁV Roco vagonokat, ha valakit érdekelne, erre tessék: hirdetés.
További szép hétvégét mindenkinek!
(#15984) Csupaszem60 hozzászólása Válasz Ápr 13, 2013
Sziasztok!
Keresek elérhető áron ( átépítéshez ) TT-s V 36/ BR 103 mozdonyt fekete alvázzal, fekete kerékkel. Ha valakinek van eladó, keressen meg email-en.
Előre is köszi:
TTibi
(#15989) STTaradder hozzászólása Válasz Ápr 13, 2013
Érdekelne megfelel-e ha egy pályán az ívek R11 R 310 mm/30° sugarúak?
Mit okozhat egy R01-es R 267 mm/30° ívsugár?

Köszönet
(#15991) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#15989) Válasz Ápr 13, 2013
Hát műszaki szempontból az R 267 mm már nem tetszik minden járműnek.
Esztétikai szempontból meg a hosszú vagonok közepe már nagyon nem a sín felett van, tehát ronda.
Az javasolt legkisebb az R 310 mm én úgy tudom, nálam is ezen fut.
A 30° csak az ív hosszát jelzi.
(#15995) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#15991) Válasz Ápr 13, 2013
Azért kérdem mert egy helyen másképp nem tudom visszafordítani a sínt a szükséges nyomtávra.
Vörös szakasz a képen.

R01 ív.jpg
 
(#15996) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#15995) Válasz Ápr 13, 2013
Ha el tudnád vinni a piros ivet kb 20 cm-rel balra akkor kijönne a nagyobb iv.
(#15998) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#15995) Válasz Ápr 13, 2013
Két gondolat:
1. Miért olyan bonyolult a két kijáratnál a váltókörzet? Két angolváltóval sokkal szebben és egyszerűbben meg lehet oldani. Az állomás közepén az a bekarikázott vágánykapcsolat miért kell?

2. Ha a felső szintre történő leágazást onnan indítod, nagyon meredek lesz szerintem. Célszerű lenne messzebbről indítani. Könnyebben mennének fel rajta a gépek, és szebb is lenne, ha nem annyira meredek.

terepasztal_...jpg
 
(#15999) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#15995) Válasz Ápr 13, 2013
Persze az állomás váltókörzete így lenne a legszebb, és a legjobban kihasználható, csak hát sajnos angolváltóval kombinált hózentróger sajnos bótban nemigen kapható!

terepasztal_...jpg
 
(#16000) M298 hozzászólása Válasz Ápr 13, 2013
A jegyvizsgálók napjára a szervezők keresnek egy bemutatható terepasztalt, amelyen közlekednének a járművek és egy vetélkedő részeként kérdéseket lehetne feltenni. Pl. felismertetni egy járművet, rákérdezni a kőrbeszaladó kétrészes piros dízel motorvonat sorozatszámára, van-e BDt 100-as vezérlőkocsiban mozgássérült emelőberendezés, stb. Modulos csapatnak nagy falat lenne? Van valakinek szállítható terepasztala és részt venne az egynapos bemutatón, játékon? Egyenlőre teljesen nyitott a gondolat, méretfüggetlen, alakítható, stb. Köszönöm, ha gondolkodtok, vagy használható javaslattal éltek.
(#16001) Gashpy válasza STTaradder hozzászólására (#15995) Válasz Ápr 13, 2013
Bocs a lámer kérdésért, de annak a vágánynak, amiben ez a szűk ív van, mi az értelme? Kell az egyáltalán oda?
(#16002) maTTato válasza STTaradder hozzászólására (#15995) Válasz Ápr 13, 2013
Szia!
Az emelkedő íve mellett mi célt szolgálnak azok a csonka kezdemények?
Az asztal közepén futó valamiből szárnyvonalat lehetne összehozni, így legalább az emelkedő se lesz nagyon meredek. Mire a fejállomásra megérkezik a vonat, jó hosszú utat járhat be.
Az állomáson a bejárati váltókat kivinném az ívre, megnőne a hasznos vágányhossz.
Váltógyártó tanácsát szem előtt tartva, átgondolnám az állomáson lévő váltók számát és elhelyezését. Nézz meg állomásokról készült fotókat és a látottak szerint tervezz.
(Ha én tervezném ezt az asztalt, a mérete miatt tuti egy vágányosban gondolkodnék.)
(#16003) Váltógyártó válasza Gashpy hozzászólására (#16001) Válasz Ápr 13, 2013
Gyakorlatilag semmi értelme! De, ha belegondolsz, az egész terepasztalnak nincs "gyakorlati" értelme, és mégis hányan szerelmesek a témába! Gondolom te is! És én is! És itt mindenki! Egy haszna van, arra is tud menni a szerelvény!

Most egy kicsit jobban megnéztem, és a "rendező" híd utáni ágán van két leágazás balra. Az lehet még kicsit gázos, mert így rajzról olyan rövidnek tűnik, hogy talán csak kéttengelyes gépekkel lehetne rájuk állni. Vagy még azzal sem.

Lehet, hogy a vágánynak azt a részét egy ívvel tovább kéne vinni, befordítani függőlegesbe. Akkor a két leágazást is meg lehetne nyújtani, hogy hosszabb gépekkel is rá lehessen állni (gondolom, ez lenne a célja), és akkor a hurkot is el lehetne tolni balra, és a pirosat nagyobb ívűre csinálni, ahogy etwg javasolta.

És ha már ez megvan, akkor a rendezőt egy vágánykapcsolattal valahogy összekötném azzal a belső hurokkal, hogy ne csak tolatva lehessen kiállni onnan.
(#16004) Váltógyártó válasza maTTato hozzászólására (#16002) Válasz Ápr 13, 2013
BakkeR! Jó sokáig szültem az előző pár mondatot, mert amikor elkezdtem, még nem volt ott a hozzászólásod!

Látom, a kis vágánycsonkok neked is szemet szúrtak!
(#16006) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#15999) Válasz Ápr 13, 2013
Köszi így tényleg jobban nézne ki de abból készítem amim van.
Emiatt van kissé kuszaság ott. A középső az ott veszteglő szerelvény miatt van amihez lehozom a vagonokat a tolatóval és valahogy ki kell közülük jönnie.

A középső rész emelkedése elég lesz mivel a belső felső vonal is már eleve emelve lesz.
A csonka vágányok hosszabbak lesznek csak a sínkészlettel ezt adta ki a program.
(#16007) STTaradder válasza Gashpy hozzászólására (#16001) Válasz Ápr 13, 2013
Jó meglátás, de azért kell mert így van az asztalon egy lassú kacskaringós rész is, alagúttal.
(#16008) STTaradder válasza maTTato hozzászólására (#16002) Válasz Ápr 13, 2013
Azért nem egy vágányos mert több szintű lesz, fent a hegytetőn majd lent a hegyoldalban.
Lent a "völgyben" lesz az állomás a rakodóval.

Váltók oldalt is voltak, így nem lettek volna annyira sűrűn az állomásnál de a szintkülönbség miatt nem maradhattak ott.

De az ívre nem kaptam választ, mi az ami nem fordul el ott?
Pl Nohab?
(#16010) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#15996) Válasz Ápr 13, 2013
Na még egy hozzászólás ha más nincs már itt

Lehet megpróbálom váltógyártó javaslatát a csonka tolatót felfordítani egyenesbe így lenne hely a balra toláshoz is.
Bár úgy a falúnak ott már nem lesz hely, de inkább a sín vonal a fontosabb.
(#16011) FriTTz válasza M298 hozzászólására (#16000) Válasz Ápr 14, 2013
Mik a feltételek?
(#16012) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#15995) Válasz Ápr 14, 2013
Ennyi váltóból meg ekkora helyen csinálhatnál egy olyat mint az enyém!
Két állomással egy körön, mehetne egy jó térközös elektronikával egyszerre 4 szerelvény!
Nekem most analóg van jelző nélkül, de állomási és bejárati jelzőnél szakaszolva, unokaöcsim egy trafóval terel egyszerre két szerelvényt!
Egy állomás 3 vágányos és ebből van kettő, összesen 6 szerelvény fél rajta és ebből kettő folyamatosan tud menni!
A nyílt vonal hossza 4 méter az egyik (A-ból B-be jobbra elindulva) és 2 méter a másik (A-ból B-be balra elindulva ) oldalon ötletes vonalvezetésnek köszönhetően, mondjuk egyenes nincs is benne csak az állomáson!
De legalább megvan az az élmény ami hiányzik sok asztalról, hogy a vonat nem ugyanarra az állomásra érkezik vissza ahonnan elindult hanem elmegy valahová!
(#16017) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 14, 2013
Berliner BR23 -ast hogyan lehetne "erősebbé" tenni?
"kombi" barátomnak évekkel ezelőTT vettem egyet, de csak tegnap derült ki, hogy igencsak "gyengusz" szegényke
(#16018) etwg válasza STTaradder hozzászólására (#16010) Válasz Ápr 14, 2013
Nem akarok nagyon belekotyogni, mert a modellvasut tervezés nagyon egyéni, s mindenki a magáét tartja a legjobbnak.

Szoval csak 1-2 alapgondolat:
Ha szabályos asztalra tervezel, akkor mindig a 8-as alapformából kell kiindulni. Ez adja a legjobb helykihasználást. Ezt lehet a saját igenyek, elképzelések szerint bonyolitani.
Ilyenkor az állomás átlosan helyezkedik el, ami a legnagyobb helyet adja.
Ellentétben a nagyvasuttal igyekezni kell a vágánymezöt "tömöriteni" azaz bonyolultabb váltokat stb hasznalni. Ez kicsit drágább, de sok helyet lehet nyerni.
Feledni a modern vasut végtelen hosszu jármüveit azok többnyire csak vitrinbe valok, nem a 2 nm-s terepasztalokra.
Sok sikert
(#16020) etwg válasza róbertke hozzászólására (#16017) Válasz Ápr 14, 2013
Konkréten melyik konstrukcio jeleskedik?
A BR23/35-sböl volt egy egész sereg.
Mindig javitani akarták, de csak ritkán sikerült.

(#16024) róbertke válasza etwg hozzászólására (#16020) Válasz Ápr 14, 2013
Nekem ennek a verziónak tűnt: mastertape oldala
(#16026) róbertke válasza etwg hozzászólására (#16020) Válasz Ápr 14, 2013
Berliner BR23 1111-0 és alulról úgy néz ki mint a BR 23 1056 -os gép. Mindhárom csatolt kerék meghajtva. Szerkocsiban is van áramfelvétel. "kombi" szerint doboz nélkül vettem.
(#16027) etwg válasza róbertke hozzászólására (#16024) Válasz Ápr 14, 2013
Azt hiszem az volt valamennyi közül a legkönnyebb, müanyag alváz, rossz sulypont. 2-3 hosszu személykocsnál többre nem igen képes.
(#16028) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#16027) Válasz Ápr 14, 2013
Jó tudni! Akkor ilyen nem veszek!
Nekem eddig a BR 56 vált be a legjobban pedig kéne egy 520-as is !
(#16029) maTTato válasza STTaradder hozzászólására (#16008) Válasz Ápr 14, 2013
Azok a gépek amelyek már a Zeuke és BTTB korszakban is léteztek, biztosan el fognak menni.
(#16033) róbertke válasza etwg hozzászólására (#16020) Válasz Ápr 14, 2013
DR BR 23/35 -ből 13 építési variációt különböztetnek meg
Eredeti szöveg Oroszul iTT
(#16035) etwg válasza róbertke hozzászólására (#16033) Válasz Ápr 14, 2013
Szép, érdemes áttanulmányozni, hogy mennyit szenvedtek ezzel a szerencsétlen mozdonnyal.

(#16037) wolfchild hozzászólása Válasz Ápr 14, 2013
Sziasztok!

Azt tudja-e esetleg valaki, hogy a BTTB BR-107 / T435 vezetőállásának vajon miért csak a két oldala, és a hátsó ablakok közül a két szélső van "üveggel" ellátva, viszont a két első és a hátsó felén a középső az meg nem?!

Lapozás       76/437    
Frissek
  2024. Dec, 29. Vas
5:51:06
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés