|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#16038) M298 válasza FriTTz hozzászólására (#16011)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Egyenlőre teljesen szabad a pálya. A szervezők szeretnének egy modellvasúti pályát, amely köré feladatokat lehet szerkeszteni. Nincs meghatározva méretnagyság. Én gondolom, hogy 2-3 nm képzelhető el, amely akár egy darab, akár két darab könnyebben szállítható, mint egy modulrendszer. Természetesen a szállítás költsége, vagy biztosítása a szervezőké, valamint ebéd és egy pohár ital. Jelenleg ötlet amit írtam, a szervezőknél egy megoldandó feladat. |
(#16039) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Kicsit modulozok.
A német kolléga és Gashpy észrevételeit megszívlelve, a fremos fejlődési irányt is szem előtt tartva kicsit átgondoltam a modul vezetékezését.
Gerinc:
2,5 mm2 sodrott vezeték, mindkét sinszálnál azonos szín. A dogó hüvely felhelyezés egy BTTB gyári síndarab kinézete szerint van. Az asztal alján az oldalnak megfelelően, jól láthatóan elhelyezett gerincvezeték, tovább segíti a tájékozódást.
Gondoljunk arra, hogy egy találkozon nem biztos, hogy a tulajdonos szereli össze az asztalát. Egy idegennek ugyan olyan biztonsággal kell megtalálni a csatlakozókat, mintha mi magunk szerelnénk.
(az oldallyukkal ellátott banándugó használata kizárva a tévedés veszélye miatt. Ha valaki ilyet használ, mint én is, gondoskodjon a lyuk elzárásáról. Pl. beforrasztani, vagy a gumiházban 90°-al elfordítva betenni a fémtestet. A banándugó, banánhüvely kialakítás alkalmazása egyértelműsíti a csatlakoztatást. Téves összekötés még a legkülönbözőbb szinhasználat esetén sem lehetséges!
Rendelkezem kb 1kg, amellékelt képen látható banánhüvellyel, amiből mindenkinek, aki az általam kipróbált építést választja, szívesen juttatok (ingyen) a számára szükséges darabszámot.
Az általam választott kialakítás, a fotókon is láthatóan, a banánhüvely anyáinak eltávolítása után az U alakúra hajlított vezetéket a hüvely külső, menetes részéhez forrasztom, jó sok cinnel, hogy nagy legyen a tapadási felület. A forrasztást követően egy zsugorcsövet húzok a forrasztás környezetére és rámelegítem.
u.i. A forrasztás előtt ne felejtsd el felhúzni a zsugorcsövet. Utána nem megy ha már a banándugó is fel van forrasztva. |
|
(#16041) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
A képek korlátozott feltölthetősége miatt kettébontottam a mondanivalót is:
Tehát az asztal alján is nagy biztonsággal kell mindenkinek tájékozódni.
Ennek érdekében a gerinc a hozzá tartozó sín alatti oldalon fekszik.
A minél kissebb átmeneti ellenéllás érdekében nem szakítottam meg a 2.5 mm2-es vezetéket, hanem csak a szigetelést nyitottam fel egy kb 10 mm-es szakaszon és beforrasztottam egy vezetéket, ami a síntáplálást végzi. A betoldást, az előbbi hozzászólásban is említett zsugorcsővel szigeteltem. A gerincről a modulszakasz megtáplálásához már nem szükséges a 2.5 mm2, mert csak egy méter és valószínűsíthetően egy mozdony megtáplálásáról kell gondoskodjon. |
|
(#16042) terkoz válasza Váltógyártó hozzászólására (#15999)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
kicsit én is firkálgattam:
|
|
(#16043) etwg válasza terkoz hozzászólására (#16042)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Még mindig eléggé pazarlo a terv. A két hozentrogert inkább kitehetnéd a jobb- és baloldali (képen függöleges) szakaszra. Igy nyerhetsz kb 40-50cm-t az állomáson.
Ugyanugy a sárga fejállomást sem értem miért nem megy a jobb felsö sarokig. |
(#16045) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#16033)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Igazán olyan sok szenvedés nem volt ezzel a mozdonnyal, hiszen a Zeuke által kialakított konstrukció egészen a 6. változatig jeleskedett, mert a fém alváz és a fém mozdony-szerkocsi kapcsolat elnyűhetetlennek tűnt. A korai években természetesen a nagyobb átmérőjű körmotort szerelték bele, de ha jól tudom, akkor a fémvázas kivitel végig csak egy tengelyen hajtott megoldású volt.
Azért jó pár készletet és egyedi csomagolást megélt a típus.
A sorban a 7. lett ízig-vérig berliner modell. Itt már műanyag a főkeret, a köztes kapcsolat és a megszokott csiga hajtásra három tengely fűződött fel.
Általában stabil modell, olyan nagyon sok nem fordul meg a műhelyben. Rendszerint a szerkocsi áramszedés szokott elmenni, de javítható. Ott van ugyanis a szűrő kondi, aminek olykor elenged a forrasztása, vagy a két fekete vezeték öregszik el és olyan sprőd lesz, hogy elpattan.
A vonóerő növelésére eddig egy esetben láttam kísérletet. Úgy vettem egy már Tillig által dobozolt, tehát a Parisel korszakban átdolgozott, felújított hajtású (módosított főkeret, finomabb rudazat, kocka motor) mozdonyt, hogy a tulaja belekezdett a szerkocsi hajtásba. Tehát a konyhából kikapta a motort, szabadon futóvá tette a csatolt kerekeket és egy, a 01-eseknél megszokott hajtást próbált beleaplikálni a szerkocsiba. Talán beletört a bicskája, mert így, félig szétszedve (vagy összerakva) adta el aukcióban. Én visszaalakítottam az eredeti hajtásra, mert ez a konstrukció azt tudja.
De ha érzel elég kreativitást magadban, akkor nekiállhatsz a tender hajtásnak. Ha kell, akkor meg tudom mutatni a szétkapott mozdonyt a különböző stációkhoz. Talán fotók is vannak valahol... |
(#16046) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#16045)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Szenvedést én irtam, s nem a müköde'sre ill. hibáira gondoltam, mert abbol a szempontbol a regi konstrukciok nagyon megbizhatoak voltak. Inkabb arra, hogy valoszinü ök is látták hogy milyen gyenge, amin nem igen tudtak segiteni. Egyik átdolgozás sem növelte az áttételt, amit nagyon kellett volna. |
(#16047) jvnd válasza terkoz hozzászólására (#16041)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Egy gondolat még. A DCC jel vezetékeit sodorjátok össze, mint az UTP kábelben van. Ha párhuzamosan mennek egymás mellett a vezetékek, akkor egy idő után már nem lesz DCC jel. (Ez egy kis túlzás volt.) De néhány modul után megállhat a forgalom. Gyakorlati tapasztalatokról kérdezzétek Martisz Gábort, vagy Csíkost.
(A 2.5 mm2-ből nem alkuszom, mert beszereztem már egy tekercs ilyen vezetéket. ) A leágazás teljesen jó ötlet, így nem kell majd rejtett hibákat keresnünk. |
(#16048) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#16043)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Nem tudod kitenni oldalra a hózentrógereket, mert írta, hogy a belső vágány meg van emelve, és azokon a szakaszokon emelkedik és süllyed, míg a legszélső kör vízszintben marad.
Persze mindez elmélet, mert azt is írta, hogy meglévő anyagból akar dolgozni. |
(#16050) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#16048)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Pedig valamit csinálnia kell, mert igy csak nagyon rövid vonatok férnek be. |
(#16052) FriTTz válasza M298 hozzászólására (#16038)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Hát ez több együtthatós egyenlet lesz!
Ha le tudjuk hozni (űrszelvényprobléma) a tetőtérből és jó az időpont is akkor lehet róla szó!
Alak és fény jelző nincs az asztalon, de a vonat körbe megy! |
(#16053) FriTTz válasza terkoz hozzászólására (#16042)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Szerintem írd meg egy listában, hogy mid van és majd kitaláljuk! |
(#16057) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#16018)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Azért ez a forma mert én hosszú egyenes szakaszokat szeretnék az asztalon.
A középső kacskaringó is a ti ajánlásotok miatt van benne, eredetileg nem volt de megtetszett.
Nem tudom átenni a váltókat még ha sűrű is az állomás, bár a program csal egy kicsit mert számításom szerint nagyobb köz lesz.
Az állomás a 0-a a zöld rész már emelkedő és a narancs a tetőpont.
Középen még nyúlhat tovább nem gond. |
(#16058) STTaradder válasza terkoz hozzászólására (#16042)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Ez még jó is lehet mert elvileg van még 5 cm ott lent.
A középső szakaszt meg még megnyújthatom ahogy etwg ajánlotta. |
(#16059) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#16037)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Szerény meglátásom szerint, mivel a V75-ös vezetőállása közel méretarányosra sikeredett, így éppen hogy belefért a körmotor. Ellenpélda a V36-os, ahol azért lett olyan "nagyfejű" a modell, mert a sztenderd motornak el kellett benne férnie.
Tehát a V75/BR107 és testvérei esetében a motor csonka vége pont beleér az általad hiányolt ablak betétbe, elől pedig a motor burkolata ér el odáig. Ha még be is került volna az összes ablak plexije, akkor annyira szorult volna a motor, hogy nem lett volna meg az előírt, minimális lötyögése. Másrészt szellőzésnek sem rossz, ha az egyébként több esetben jó meleg berliner motor tud hűlni. |
(#16062) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#16046)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Persze, így értve világos. A túl nagy kerekek, a kicsi mozdonytömeg és a nem változtatható áttételezés miatt szerintem csakis az egy mozdony-három kocsi készletben érvényesülhetett maximum.
Nekem megvan mindhárom Tillig által kiadott változat is és meg kell, hogy valljam, ezek között nincs két egyforma mechanikai tulajdonságú. Az egyik kerreg, a másik visít, a harmadik talán csendben jár és még tán ereje is van egy kicsi. |
(#16065) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Bolgár barátaink ma tartották az állomásuk próbamenetét, igaz, még csak analógban (mindkettőre alkalmas)
videó itt |
(#16067) PéTTer válasza Gashpy hozzászólására (#16065)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2013 |
|
Jó lesz ez! |
(#16071) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#16059)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Lehet a BTTB modellbe motort upgaredelni? Mármint úgy értem, hogy nagyobb fúrás faragás nélkül?!
|
(#16072) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#16071)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Attol függ melyikbe.
A régebbiekkel gond szokott lenni, mert az eredeti motor nagyon lassu fordulatszámu (5000-7000 közötti) a modern motorok hasonlo vagy kisebb méretben néha a dupláját is tudják, igy az uj motorral a modell kozmikus sebességü lesz.
Az egyetlen kiut az áttételek átalakitása, ami nem egyszerü. |
(#16074) reszelozsir válasza wolfchild hozzászólására (#16071)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Nohab/Ludmilla és Krokodil átépítő szett létezik, és ez -ha jól emlékszem- nem csak motort, hanem fogaskerekeket is tartalmaz. |
(#16075) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#16017)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Sehogy.
Max. áttelepíted hajtás a szerkocsiba, a mozdonyt meg kibelezed, hogy futó legyen.
Amúgy annyira azért nem gyenge, 4 műanyag kerekes Y kocsi elvisz az enyém, igaz, nem fogaskerekűhöz méltó emelkedőn.
Alternatív megoldások:
Vásárolni egy új Tillig BR23.0-t (igaz, ez a régi változat, nem az, amit még a Zeuke kezdett gyártani).
Megvárni, amíg a Tillig kihozza a BR35-t. |
(#16077) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#16071)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Mashima motorral meg lehet oldani, de figyelembe kell venni a fordulatszám különbséget. Sokan alakítottunk már át V36-ost régi hajtásról újra. Hasonló az eset itt is, mert a kis Mashima elfér a géptérben. Az áttétel is megoldható, viszont így sok hely elmegy a súlyok elől, könnyű lesz a mozdony.
Egy motort kb. 4-5 ezer ft körül tudsz venni. A megfelelő áttételekhez szükséges fogaskerekek, ritze-k, lendtömeg, stb. további 2-3 ezret emészthet fel.
Tehát alsó hangon az alapmozdony árának kétszerezésével juthatsz egy még kérdéses végeredményhez.
Az említett Nohab/Kroki átépítő készlet (Harry Barth féle) nem alkalmas ilyen mozdony átépítésére. Az csakis kétkihajtásos, kardános konstrukciókhoz jó.
Szerintem a viszonylag magas költségek, a túl sok munkaóra miatt nem igazán éri meg az ilyen átalakítás. Mert ugye a világításról, a dekóder helyének kialakításáról még nem is beszéltünk. |
(#16078) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#16077)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Khmmm, izééé...
Van a Tillignek a régi V36-hoz is motorátszerelő készlete. Sokan ugyan nem szeretik, mert a régi körmotor kiváltására tervezett kockamotor van benne, de ad hozzá egy új kardánt az áttételig (fogaskerékkel együtt). |
(#16079) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16078)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Most mér' izééé?
Nyilván nem fogom neki ajánlani az amúgy szinte beszerezhetetlen és az eredetitől semmiben sem különböző megoldást. Számomra a kockamotor egy elbaltázott holtvágány a modellek evolúciójában. Zajos, nyitott, sérülékeny, koszolékony és megbízhatatlan. Lásd a szükséges kihajtó elemek pedig rendre anyaghibásak voltak.
A Barth féle Mabuchi klón, vagy az összes nagyüzemibb motor (Bühler, Mashima) inkább való az ilyen átépítésekhez, persze ha van jó áron ilyen motor.
Sajnos a Mashima úgy tűnik bezárt, mert még válasz sincs a levelemre, ergo maradnak a min. 5000-es darabszámmal rendelhető kínai csodák, vagy ezek konzumer változatai a Conrad-nál. |
(#16081) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16078)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Csatlakozom az előttem szólóhoz, a Tillig átépítő készletei nagyon ritkán kaphatók (most sem), egyébként 9000Ft körülre jön ki az áruk. A Barth féle átépítő 7000Ft. De ha jól emlékszem egy BR23 átépítése lenne a cél, ahhoz pedig sem a Tillig, sem Barth nem kínál megoldást. Azt barkácsolni köll... |
(#16082) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#16079)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
A BTTB körmotornál azért jobb valamivel, nem beszélve arról, hogy bumfordibb dekódrek is jobban elférnek tőle a modellben.
Lehet, hogy valahol félremenetem, de talán Wolfchild kolléga kérdezte, hogy van-e alternatíva, ő pedig V36-ra, és BR107-re gondolt talán...
A Zeuke/BTTB BR23.10/BR35-t szerintem nem érdemes variálgatni, legfeljebb annyira érdemes vele foglalkozni, hogy gyári állapotba hozzuk. Többre nem, ezt úgy kell használni, ahogy van.
|
|
(#16083) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#16079)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Jajaj, már megint mit okoztam.... .
Azt hiszem, hogy rosszul fogalmaztam meg a kérdésemet.
Mivel most készítem az első digitális beültetésemet, igazából a kérdés az lenne, hogy kell-e (tehát mindenképp kell), vagy csak ajánlott a motorcsere az említett mozdonyban, hozzátéve, hogy a gyári motorja tökéletesen szuperál. (Vagy esetleg egyáltalán nem szükséges, és az csak valami úri huncutság lenne.) |
(#16084) róbertke válasza wolfchild hozzászólására (#16071)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
|
(#16085) csíkosháTTú válasza wolfchild hozzászólására (#16083)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Tessék elolvasni a 3. oldalt, figyelmesen, az alábbi linken
iTT |
(#16086) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#16084)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Na ponTT erről a motorról volt szó az előbb. Sokban jobb, sokban rosszabb, mint a régi körmotor. |
(#16087) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16082)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
|
(#16088) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#16087)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Nem, Gyermekem!
Helyesen teTTed, beteTTed eme helyre ezen receptet! |
(#16089) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16085)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Le is mentettem, majd az egészet áttanulmányozom. Köszönöm, a helpet... |
(#16090) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#16087)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Most jut eszembe, csak három dolgot nem orvosol a szlovák (cseh?) átépítés:
1: nem lesz olyan a világítás, mint, amiről a képet betettem, de ez a legkisebb baj.
2: ettől nem nő meg a vonóerő.
3: én azért - ha már ennyire belenyúlunk ebbe a gőzösbe - csak beszereltem volna a PEHO átépítő készletét a mozdony és a szekocsi közé. (Igaz, ekkor az a ménkű nagy IC foglalatos áramcsatlakozás elmarad, mert nem lesz neki helye.) |
(#16091) reszelozsir válasza wolfchild hozzászólására (#16083)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2013 |
|
Elnézést, általánosságban értettem a BTTB modellekre... |
(#16108) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16082)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Na igen. Ha dekóder elhelyezési szempontból nézzük, akkor kétségtelenül használható megoldás.
A BR23/35 átalakítással kapcsolatban hasonlóról meséltem a 16145-ös hsz-ban, mint te. |
(#16109) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#16083)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Általánosságban nem feltétlenül szükséges a motorcsere. Ha az a körmotor tényleg jó állapotú, láthatóan nem volt már benne többször meggrillezve a szénkefe, akkor alkalmas dekóderes vezérlésre. Kicsit kell bíbelődni a CV54,55-kel, de megnyugtató végeredmény hozható ki ezekből is. Sőt mondok olyat, hogy van modellem, aminél analógban nem szép a futás, viszont dekóderrel tökéletesnek mondható.
Ami nagyon fontos, hogy legyen megbízható az áramfelvétel. Épp egy LVT digitalizálásával bajlódom és a két tengely sajna kevéske a biztos működéshez.
Szerény véleményem, hogy az átépítő készletek azoknál a mozdonyoknál indokoltak, ahol a két forgóváz, a 4-6 tengely adta vonóerő és felhasználási terület ezt megköveteli. Az állomási tartalékoknál, tolatósoknál bőven jó a gyári tudás, max többször kell vele fordulni. |
(#16110) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16090)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Kérdés, hogy mikori az átalakítás, mert ma már nem tennék bele egy TT modellbe 1-es raszterű stekkersort. |
(#16111) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#16109)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
LVT-vel kapcsolatban: nem lehetne-e megoldás (nyilván a megrendelővel egyeztetve), hogy a mellékkocsit is bevonnád az áramszedésbe? A merev kapcsolórúd melletti plusz két vezeték még élethű is lenne, az eredetin is van valami lógó kábel
Bővebben: Kép |
(#16112) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#16109)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Idézet: „Kicsit kell bíbelődni a CV54,55-kel,...”
Csak egy baj van, hogy az Általad leírtak nem minden dekóderre érvényesek! Az ESU-ra és a DigiTools-ra igaz, de pl. a Tran-ra, a Kühn-re, Zimo-ra és a Lenz-re nem. Ugyanis a motor szabályzási paraméterek nem szabványosítottak, mint a cím, gyorsítás, végsebesség, stb. Ha ilyeneket programozunk, akkor első lépés, hogy megkeressük a dekóder használati utasítását, abban le van írva, hogy melyik CV mit állít. |
(#16113) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#16111)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Pici súlyt kell még beletenni, hely van benne, és csodákat lehet művelni vele. |
(#16114) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#16110)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Úgy 5-6 éve láTTam először ezt a weboldalt, akkor is volt már 0,5raszteres csatlakozósor...
Amúgyis van benne egy kis félreértés, valami oylasmit ír, hogy a kedvenc mozdonya a BR56, a képen meg ott figyel egy BR35, és az egész cikk is erről szól.
Igaz, mind a két mozdony fekete, meg gőzös...
Közben megnéztem, 2007-es a közzététel. |
(#16115) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#16111)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Kétségtelenül. Mivel irányváltó világítás is kerül bele, így az átvezetékezés már stoppolva, de sajna az összes elektronikai átalakítás mellett a digitalizálás egy komplett LVT árával vetekszik, így ezzel már nem terhelném a büdzsét. |
(#16116) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16112)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Igen. |
(#16117) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#16108)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Mhh...
Erről beszéltem
Igaz, ebben a cikkben pont egy Tran DCX74zD-t építenek be egy kockamotoros BR103-ba. |
(#16118) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#16115)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Adok bele két darabka ablaküveg ólmot (van egy üvegfestő barátom, marad mindig ki a templomok felújítása után), próbáld ki!
Mondjuk ehhez el kéne jönnöd |
(#16119) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16117)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
...meg világítást is varázsol belé... )) |
(#16121) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Néhány motorcserén túl vagyok. Kezdtem a Barth féle átépítő készlettel, a Nohabokhoz jó, a Krokodilokhoz eleinte gyenge motort adott. Újabban már a nagyobb Mabuchi motorral küldi a szettet, de ennél a nagyobb méret miatt ki kell venni az egyik súlyt. A nagyobb motorsúllyal a végeredmény ugyanaz maradt, viszont javult a vonóerő. Használtam még néhány ismeretlen gyártású, Bécsben a kiállításon vásárolt motort (lásd V200 fotót), illetve legutóbb a Konrádtól származó Motrax-ot. Ebből többféle is létezik, a 3-15V névleges feszültségű, max 12600 fordulatú szerintem nagyon jó, ára csupán 1490.- Ft. Az összes egyoldalú hajtással rendelkező, „wide body” TT mozdonyba belefér minimális főkeret átalakítással. (lásd BR118) Az áttétel, a kardánok az eredetiek maradhatnak, az egyetlen kritikus dolog, hogy a motor tengelyt fel kell sliccelni kb 2 mm hosszban – 0,5 mm vastag Dremel vágókoronggal megoldható. Az eredmény: kiváló lassú menet, csendes, (motor)karbantartást nem igénylő üzem. |
|
(#16122) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16118)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Köszi, van iTT bőven. |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 17:28:15 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|