Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       78/437    
(#16127) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#16111) Válasz Ápr 16, 2013
Nekem a Link nem nyílik meg ...
(#16130) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#16127) Válasz Ápr 16, 2013
Mert IE6 feletti verziók biztonsági okokból blokkolják az oldalt.
(#16131) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16130) Válasz Ápr 16, 2013
Butítsam le a gépem??
(#16132) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#16131) Válasz Ápr 16, 2013
Nem hiszem, hogy ezt kéne tenned. Csak nem kosher az az oldal...
(#16145) wolfchild válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16132) Válasz Ápr 17, 2013
"Csak nem kosher az az oldal..."
(#16149) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 17, 2013
ITT is szólok, hátha valaki nem tudja, mert minket is érint!

Május 1-től újra indul a Gützold!

Egyelőre csak az alkatrész ellátás, de fokozatosan jönnek a modellek is, TT-ben is!

(#16173) Váltógyártó hozzászólása Válasz Ápr 17, 2013
BTTB... Ja nem, Zeuke! Az sem! Mittomén!

bttb_sablon.jpg
 
(#16181) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#16173) Válasz Ápr 18, 2013
Gondolom: 22,5° kitérési szög, és a kitérő ívsugár 286mm.

Tök mindegy, hogy minek nevezed, az alap geometriát még Otto Zeuke találta ki, és ezt viTTe tovább a VEB Berlinet TT Bahn is, meg a Tillig Standard is, amíg létezett. (A BTTB másik hajtóművet tett a váltóra, így némileg maga a váltó is változott, de a geometroa nem.)
(#16182) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16181) Válasz Ápr 18, 2013
Kösz az infót, a méretek valóban azok, amiket megadtál. Egy nagy gondom van vele, ha kellőképpen erősnek akarom, akkor csúcs felől az utolsó talpfát is forrasztanom kéne, viszont így nem lehet papucsot rácsúsztatni. Ha viszont megtoldom, akkor nem mindenhol lesz alkalmas arra, amire kérték, hogy átsínezzenek egy régi asztalt. Az ívet már nem tudom csökkenteni, mert így is horrorisztikusan kicsi!

Erre majd még ki kell találnom valami nem túl csúnya megerősítést. Asszem a nyákot kicsiszolom, hogy beférjen a papucs, és a külső oldalakon egy kis réz lemezzel fogom hozzáforrasztani a sínt a talpfához.
(#16183) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#16182) Válasz Ápr 18, 2013

Nincs is már ilyen váltó a TT sínek választékában. Ami aszTTalt most tezveztem meg, azon a váltók EW2-esek, vagyis 15° kitérési szög, és 631mm kitérési ívsugár. Ez szebben mutatna, nem?
(#16184) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16183) Válasz Ápr 18, 2013
Ennél minden szebben mutatna! De hát szegény ember vízzel főz!

Ha nem így lenne, Váltógyártó sem lenne!

(Bár remélem, a végeredmény azért nem lesz olyan csúnya a geometria ellenére sem! )
(#16185) kombi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16183) Válasz Ápr 18, 2013
Kicsit ilyenkor szoktam hümmögni egy sort.

Szép dolog az EW2 és az a törekvés is, hogy mindig a lehető legnagyobb ívsugárral dolgozzunk.

Ugyanakkor egy kis asztalon ez bizony nem megy, ha modulon másfél méter csak az egyik oldali váltókörzet, az sem gond, de egy házi pálya esetében van, ahol az asztal teljes hossza ekkora.

A másik nyűgöm pedig az, hogy a "sugármánia" miatt néha mintha teljesen megfeledkeznénk a kettős átszelési kitérő, azaz az angolváltó beépítéséről is, pedig a nagyvasúton jelentősebb váltókörzet, komolyabb állomás, -- épp a szerkezet rendkívül helytakarékos volta miatt --nem is képzelhető el nélküle.

Angolváltó hiányában, azaz ha akkor sem építjük be, amikor az alkalmazása egyébként indokolt lenne, akkor bizony felülírjuk a valóságot. Tehát így a legtöbb esetben még a modulállomások sem lesznek valóság, azaz modellhűek, mégpedig azzal, hogy nem a nagyvasútnál alkalmazott angolváltós –és ezáltal rövidebb – vágánykapcsolatokat telepítjük, hanem a helyette kizárólagosan (és tegyük hozzá, más szempontból néha bizony helytelenül is) alkalmazott átmenőköríves EW 2 és EW 3 miatt egy egyébként erősen hossztorzított állomáson, paradox módon, a valóságoshoz képest megnöveljük a váltókörzeteket hosszának arányát az állomási vágányhosszokhoz képest. .

A hazai pályákon alkalmazottnak alakilag leginkább megfelelő angolváltó (DKW1) nagyszériás Tillig modelljén viszont 310 mm az alkalmazott ívsugár. A jelenleg már kapható, nagyobb ívsugarú DKW2 viszont más geometriát követ, mint az itthoni, hiszen az úgynevezett „bázeli kitérőt” a hazai pályaépítési gyakorlat nem ismeri.


A helyzet tehát érdekes, mert, egyrészt ha alakilag a valósághoz ragaszkodunk, akkor bizony a szűkebb sugarú angolváltót kellene alkalmaznunk, de ez nem szép, mert belógnak a rajta a hosszú személykocsik ...ugyanakkor viszont ha kihagyjuk, „hazudunk” az állomási geometriát illetően.

De itt is minden az egyéni nézőponton múlik, hiszen modulon is gyakran látni 3 vágányos, és tegyük hozzá, jelentősen hossztorzított, mellékvonali állomáson mégis teljes hosszban, azaz 8-10 kocsival átdübörgő fővonali gyorsvonatot is...
(#16186) csíkosháTTú válasza kombi hozzászólására (#16185) Válasz Ápr 18, 2013
Idézet:
„Kicsit ilyenkor szoktam hümmögni egy sort.”

Kettőt is!
Igazad is van, meg nem is. Az általam kitalált asztalka BTTB geometriával 170cm hosszban elfér. A megvalósítási formában a hossza 215cm.
Az angolváltók használatra a modellvasúti üzemben problémás lehet, sokan félnek tőlük, ezért kerülik.

Egyébként nem a "sugármánia" miaTT használtam a Tillig nagyobb egyenes kitérőjét, hanem azért kiráz a hideg az EW1-estől. Az EW2-es sokkal stabilabb
(#16187) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16186) Válasz Ápr 18, 2013
Idézet:
„Az angolváltók használatra a modellvasúti üzemben problémás lehet...”
Miért?
(#16188) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#16187) Válasz Ápr 18, 2013
Érintkezési bajok miaTT fáznak tőle sokan, még H0-ban is.
(#16189) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16188) Válasz Ápr 18, 2013
Ha a PIKO angolt nézem, akkor nem csodálkozom rajta, de a TILLIG teljesen fém vágányzatú, csak a szívdarabban van némi műanyag, akár TT-ben, akár H0-ban. Azon hogy tud elakadni, hiszen a csúcssínek is elvben folyamatos áramellátást kapnak (bár eddig csak PIKO volt a kezemben, TILLIG-et még nem láttam)?
(#16190) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16187) Válasz Ápr 18, 2013
Nálam van egy beépítve kombi szaktárs indoklása miatt is és gyárilag nem túl pontos az illesztése a váltó csúcssíneknek illetve bizonyos helyeken meg alig van valami hely, hogy a nyomkarima elférjen az elektromos kapcsolatról nem is beszélve!
Nem könnyű rajta ívben tolni a szerelvényt sem.
(legalábbis nálam)
Amúgy az összes tillig váltó hibája szerintem a rövid terelősín amit illeszthettek volna kicsit szűkebbre is.

Amúgy meg szerintem látványos és hasznos!
(#16193) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16190) Válasz Ápr 18, 2013
Jobban megnéztem a TILLIG TT angolt, tényleg elég érdekes helyen van a VEZETŐSÍN , a keresztezés hegyénél már simán indul kifelé, holott ott kéne a legjobban tartania. Látszik, hogy a tervezők nem kérdezték meg előtte sünöcskét!

Sz.tem annak a vezetősínnek legalább egy talpfával hátrébb kéne lenni, mert így nem látja el a feladatát!

Azt már tudom, mi lesz az első fejlesztési project, ha befejezem a tanfolyamot!

2013-03-30_2...jpg
 
(#16222) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Ápr 18, 2013
Sziasztok!

Tillig angolváltóval kapcsolatban:

Már vagy 4 éve üzemben van nálam, és különösebb gond nélkül üzemel.
Nagyon ritkán fordul elő, hogy az M44 -es csigatempóban megtorpan rajat.
Hosszabb mozdonyok gond nélkül "veszik"
Tán három siklásra emlékszem ami bekövetkezett rajta, de az is régi Zeuke kocsik voltak. Gondolom nem volt már megfelelő a nyomtávja.

(#16225) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#16193) Válasz Ápr 18, 2013
Az angol váltokon a modellben nem a kerékvezetéssel szokott a legtöbb gond lenni, hanem sinek tetejének a sikjával.
Sajnos csak a legritkább esetben sikerül valamennyi sinelem tetejét egy sikba rakni. A házi épitésü váltokon ha van egy sikcsiszolo, akkor egy sikba lehet mindent csiszolni, még jobb lenne, ha ezt a beépités után is meg lehet csinálni. Különben simán elég ha valamelyik kerék megbillenti a mozdonyt és már löttek az áramszedésnek. Ebböl az is következik, hogy bizonyos mozdonyok érzékenyebbek.
(#16229) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#16225) Válasz Ápr 18, 2013
Egy kedves ismerősöm rendesen kiakadt, amikor egy OFF méretű PECO váltó keresztezésén döccent egy ROCO tehervagon, az enyémen meg úgy ment át, hogy nem érezte, hol van a szívdarab!

Ezért csiszolom síkba az összes szívdarabot. Ráadásul az enyémben nincs műanyag, ha meghajtod a közepét, minden milliméteren van delej!

Beépítés után már elég nehéz lenne csiszolni, de építés közben összepasszítom, amennyire csak lehet...

Még tovább nézegettem a Tillig TT angolt, és azt is észrevettem, hogy nagyon rövidek a csúcssínei, nagyon kicsi az íve. Az ívnek ilyen nagy kitérésnél célszerű lenne rögtön a keresztezés után indulni, de itt a keresztezés után még van három talpfa, mire elindul az ív. Ha lesz időm, kiszerkesztem kép alapján, kíváncsi vagyok, hogy mekkora is az ív valójában...
(#16238) FriTTz válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#16222) Válasz Ápr 19, 2013
Szia, a nyomtáv probléma elképzelhető mert beállítás után nekem is simábban veszik, de a vezetősín akkor is lehetne hosszabb!
Persze lehet, hogy nekem egy pénteki darab jutott!
(#16244) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#16238) Válasz Ápr 19, 2013
Idézet:
„Persze lehet, hogy nekem egy pénteki darab jutott!”


Most elképzeltem a fröccsöntő gépet, nem Józsi bá'-t a sarki italboltban!, hogy azt mondja Sebnitzben:
"Wazze, péntek van, délután, a nap is süt, reggel óta melózok, én ma má' nem nyomok ekkorát többet!"



(#16267) G.F. Rákoskeresztúr válasza FriTTz hozzászólására (#16238) Válasz Ápr 19, 2013
Megcsíptem a frankót!
(#16283) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16244) Válasz Ápr 19, 2013
Van még egy üveg (0,5) Altenmünster winterbier-em csatos üvegben!

Nem (csak) a fröccs öntéssel van a gond hanem a fém munkával is!
(#16296) help-ez hozzászólása Válasz Ápr 19, 2013
Tegnap moduloztam.Estig idáig jutottam.
A sín még nincs rögzítve véglegesen.Így is elkövettem azt a hibát,hogy csak 1 réteg papírral maszkoltam,és a gipsz átette magát rajta.

CIMG9492.JPG

CIMG9493.JPG

CIMG9503.JPG
 
(#16301) FriTTz válasza help-ez hozzászólására (#16296) Válasz Ápr 19, 2013
Üdv, csak egy kérdésem lenne, hogy színezed-e a ragasztót vagy fehéren kened rá?
(#16304) GABA TT válasza help-ez hozzászólására (#16296) Válasz Ápr 19, 2013
Jó lesz!
(#16306) Gashpy válasza help-ez hozzászólására (#16296) Válasz Ápr 19, 2013
Kinézetre jó, de miért nem kértél annak idején domboldal profilt?
Ugyanis azzal, hogy a dombot kihozod a modul csatlakozó felületére, a másik oldal meg sík marad, egyből nem szabványos modul lesz belőle...
(#16313) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 20, 2013
(#16314) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#16313) Válasz Ápr 20, 2013
A szöveget nem olvastam el, de ha jól láttam "Kosovo Railways" van a Nohab elejére festve!
(#16315) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#16314) Válasz Ápr 20, 2013
Jól olvastad. Én a vegyesvonaton néztem nagyot. A MÁV és GYSEV vonalain 2013. júniusától ez a vonatnem ugyanis nem csak szokatlan, hanem utasításellenes is lesz...
(#16316) help-ez válasza FriTTz hozzászólására (#16301) Válasz Ápr 20, 2013
Sima fehér pattex ragasztóval van csinálva minden,csak a különböző munkafázisokhoz más-más arányban kell hígítani.Állateledeles boltokban lehet kapni különböző színű és szemcse nagyságú homokot(itt nálunk 85Ft/zacskó),azzal van megszórva a sík rész.
(#16317) help-ez válasza Gashpy hozzászólására (#16306) Válasz Ápr 20, 2013
Hmmm
Erre nem is figyeltem. Köszi,hogy szóltál.Lehet,hogy bontok a 2 oldalról egy-egy 10 cm es darabot....a sík részre valami ligetecskét gondoltam.
Közben tegnap du. haladtam.A ragasztó még nem száradt meg,ezért néhol becsillan.Ma reggelre kiszáradt és természetes fénynél pár árnyalattal világosabb.

CIMG9494.JPG

CIMG9496.JPG

CIMG9499.JPG
 
(#16318) help-ez hozzászólása Válasz Ápr 20, 2013
még pár kép:

CIMG9498.JPG

CIMG9500.JPG

CIMG9502.JPG
 
(#16319) FriTTz válasza help-ez hozzászólására (#16316) Válasz Ápr 20, 2013
Köszi, ezeket tudom csak egy ötletet akartam mondani!
Én színezem a ragasztót vízfestékkel és így jobban takarja pl az úságpapírt vagy az esetleg hiányos szórást!
Fű alá általában zöldet szoktam kenni, de ha barnát kensz oda akkor megvan az a hatás mintha föld lenne alatta!
Szóróanyaghoz közelítő színűre szoktam inkább színezni.

Amúgy fajintos!
(#16320) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#16319) Válasz Ápr 20, 2013
Nemcsak a ragasztót szoktam szinezni, de az alapot eleve földszinüre szoktam festeni, majd csak a száradás után jön a növényzet szorása. Nincs attól zavarobb mint a kilátszó fehér vagy zavaroszinü alap.
(#16321) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#16320) Válasz Ápr 20, 2013
És ha szerencséd van még a cikket is el tudod olvasni!
(#16325) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#16321) Válasz Ápr 20, 2013
Nemrég történt, hogy hugom megtalálta az egykori félkész modellhajomat. A fiam unszolására befejeztük, annak a belsejében is elolvashattam a napilapokat 1968-bol.


(#16327) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#16315) Válasz Ápr 20, 2013
Pristina-i képen a 005-ös által vontatott vegyesvonatot "Sonderzug"-nak írja
(#16329) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#16327) Válasz Ápr 20, 2013
Jó, én németül csak a képeket tudom nézegetni!
(#16337) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#16329) Válasz Ápr 20, 2013
Hát azt hogyan kell?????
(#16338) Gashpy válasza róbertke hozzászólására (#16337) Válasz Ápr 20, 2013
-valahogy így:

Ja, ja! Gut! Schön!...

A folytatást magasabb hangon, bőrnadrágban ...
(#16364) Zolttan hozzászólása Válasz Ápr 21, 2013
SOS segítségre lenne szükségem. EW 3 váltóim és Tillig 86110 ( még a régi ) váltó-álítóművem van. Az állítóműnél 2/6/10 mm mozgás beállítására van lehetőség. Nem tudom használ/használt-e valaki ilyet, mert nekem a 2 kevésnek a 6 soknak tűnik. Gondoltam rugalmas acélszálra, de nem feszíti túl? Várom a választ, mert lassan életet lehelgetnék a kitérőimbe és jövő hétre kész kéne lenni vele.
(#16365) Váltógyártó válasza Zolttan hozzászólására (#16364) Válasz Ápr 21, 2013
Nem hiszem, hogy a 2mm kevés lenne, hiszen a H0 kitérők sem nyitnak ennyit (a jobbak legalábbis), de a jobb RC modellezéssel foglalkozó boltokban 0,2mm-től találsz acélszálakat. Sz.tem a 0,4-0,6mm-es lehet érdekes.

A másik megoldás lehet, ha a szálat alulról vezeted ki az állítóműből, U alakban meghajlítod, és úgy vezeted fel a váltóhoz, így sokkal hosszabb a rugalmas rész. Nem tudom, hogy ez mekkora átalakítással oldható meg az adott állítóműnél.
(#16366) Zolttan válasza Váltógyártó hozzászólására (#16365) Válasz Ápr 21, 2013
Köszi. Igazán van itthon citerahúrom , próbálkozom
(#16378) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#16327) Válasz Ápr 22, 2013
Na, közben kicsit lezúzták a 007-es Nohabot.

Bővebben: Link, 3 képpel
(#16383) masTTertape hozzászólása Válasz Ápr 22, 2013
Üdvözlet mindenkinek!
Készült egy ilyen összehasonlítás: Csörgőmustra


csorgo_conv7.jpg
 
(#16384) TTomasz válasza Zolttan hozzászólására (#16364) Válasz Ápr 22, 2013
Szia! Téves az a megállapítás, hogy csak 2 vagy 6 mm lehet beállítani! A csavarok alatt a lemezeket fokozat mentesen lehet csúsztatni. Alapból 6mm-es állásra van állítva (saját mérésem szerint ez inkább 8mm) Ha rajz szerinti 6 és 2 mm közöttire állítod pont jó lesz Kb. 4mm-es kell a biztos állításhoz. Nem kell, citera meg mit tudom én milyen húr, a gyári drótszál tökéletes hozzá.
(#16386) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#16383) Válasz Ápr 22, 2013

Na ez kell ide, összehasonlító teszt!
Lapozás       78/437    
Frissek
  2024. Dec, 28. Szo
15:50:44
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés