Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       12/39    
(#16146) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 17, 2013
Figyelem!
Szolgálati Közlemény minden érintettnek!
Májustól újra indul a Gützold!
Egyelőre az alkatrész szállítás indul be, így nem kell a vitrinbe tenni a hibás modelleket!

Aztán jönnek a modellek is!

Ha valaki robajt hall, akkor a kövek zuhognak le a szívem tájáról...
(#16147) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#16144) Válasz Ápr 17, 2013
Van benne akkora nyomaték? Mármint a csúcssín mozgatásához nyilván, de meg is tartja a végállásban?
(#16148) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#16147) Válasz Ápr 17, 2013
Nincs.
Minimális erővel, minimális elmozdulásra képes, oda-vissza.
(#16150) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16146) Válasz Ápr 17, 2013
Hip-hip ..
Nemrég cseréltem el a Gützold Szergejem
Hüp-hüp ..
(#16157) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16146) Válasz Ápr 17, 2013
szia, köszi, ez jó hír!
(#16160) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16144) Válasz Ápr 17, 2013
(#16161) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16160) Válasz Ápr 17, 2013
Na jó, újszülöttnek minden vicc új!
Majd meglátjuk mi mire megyünk!
(#16164) STTaradder hozzászólása Válasz Ápr 17, 2013
Érdekelne csinált-e már valaki olyant hogy a váltó állását ledes visszajelzéssel oldotta meg digitális pályán?
Én digit vezérléssel szeretném ellátni őket, így közvetlenül lenne jó felszerelni.
És úgy lenne jó ha folyamatosan égne az adott led hogy melyik irányban áll a váltó.
(#16168) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#16164) Válasz Ápr 17, 2013
Ezt a Conrad féle állítómű tudja szerintem.
(#16174) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#16168) Válasz Ápr 18, 2013
vagy egy kis barkács a normál váltón.
Csak a kivitelezés miéntje ami érdekes.
(#16363) róbertke válasza STTaradder hozzászólására (#16164) Válasz Ápr 21, 2013
Már a régi Piko váltóval is meg lehet csinálni.
Bemenet a 3-as, kimenetek az 1-es és 2-es.
Vigyázz!!! a 4-5-6 a váltóvezérlés!!!

SN158882[1].JPG

SN158883[1].JPG
 
(#16367) STTaradder válasza róbertke hozzászólására (#16363) Válasz Ápr 21, 2013
Értem akkor ezeken azért van 6 csatlakozó pont.
És ennél a fajtánál is igaz ez?

tillig-tilli...jpg
 
(#16372) zsolesz74 válasza STTaradder hozzászólására (#16367) Válasz Ápr 21, 2013
Ennél a háromból a középső a közös, mellette a két állítási irány. Az orráról lehet levenni az állás visszajelzést.
(#16373) róbertke válasza STTaradder hozzászólására (#16367) Válasz Ápr 21, 2013
Mint ahogy zsolesz74 lentebb írta, a Piko váltókkal ellentétben itt a váltóhajtóművekkel közös a bemeneti oldal, tehát a LED -re 16 volt váltakozó feszkó fog menni, amit neked kell valahogy szűrni/egyenirányítani.
Ha TT méretben utazol, inkább folytasd az érdeklődést a TT klubtopic oldalán.
(#16385) STTaradder válasza róbertke hozzászólására (#16373) Válasz Ápr 22, 2013
Értem kösz.
(#19048) magnumurfi hozzászólása Válasz Júl 9, 2013
Üdv Mindenkinek!

Segítséget szeretrnék kérni, hogy vajon mitől lehet az, hogy a Fuggerth tipusú Csörgőm (analóg) szépen megy körbe, körbe a pályán váltókon mindenen keresztül majd 3 4 perc elteltével meg áll, tekergetem a (piko startszettes) menetszabályozót, majd véletlen szerűen max egy perc múlva ujraindul és megint megy tökéletesen 3 4 percig.

A mozdonyt már szét szettem olajoztam érintkezőket megtisztítottam, semmi rendellenesnek tűnő dolgot nem tapasztaltam.
Lenne valakinek valamilyen ötlete mi lehet a gond?
(#19067) csíkosháTTú válasza magnumurfi hozzászólására (#19048) Válasz Júl 10, 2013
Ha maga a modell nem melegszik, akkor sajnos a PIKO szabályzó lesz a bűnös. Nem bírja a "starpát".
(#19148) adamtt hozzászólása Válasz Júl 11, 2013
Üdv Mindenkinek!
Egy gyors kérdésem lenne amiről lehet hogy már volt szó: Ablaktisztító folyadékkal lehet a vágányzatot tisztítani?
(#19150) etwg válasza adamtt hozzászólására (#19148) Válasz Júl 12, 2013
Ami tiszta alkoholos, azzal lehet, de olyat nem olyan egyszerü beszerezni. A többiben viz meg miegymás van, ami ottmarad a pályán kitudja milyen eredménnyel.
(#19155) csíkosháTTú válasza adamtt hozzászólására (#19148) Válasz Júl 12, 2013
Akkor sokadszorra (nem baj, mert időről időre előkerül) tisztázzunk egy-két vegyészeti alapkérdést.
Mitől is kell megtisztítani a síneket, és mivel?

A modellvasúti síneket két alapvető dolog szennyezi. Az első a környezeti por. Ez leülepszik a levegőből az egész asztalon, így a síneken is. A második pedig a modellekből kiverődő zsír, olaj, valamint a kopó tapadógyűrűk okozta gumiréteg. Ezek szépen keverednek, és egy szigetelő réteget képeznek a sínek felületén.

Eltávolítási lehetőségek:
- Denaturált szesz, alkohol ablaktisztító folyadékok. Sajnos ezek valamilyen alkoholok, vagyis poláros oldószerek, amik vízben ragyogóan oldódnak. Hatásuk korlátozott, mert a modellek olaja, zsírja viszont nem oldódik vízben, ergo alkoholban sem, mert ezek apoláros anyagok! Vagyis, annyit tudnak eltávolítani az olajos porból a sínekről, amennyit a felületi feszültségük fel tud venni. A többit szép, vékony rétegben szétterítik a pályán. Hosszú távon több a kár, mint haszon!

- Sínradírok, síntisztító kocsik. Ezek mechanikusan szedik le ezt az olajos koszt. Az a veszélye meg van, hogy hamar koszolódnak, és ezek is csak elkenik a gondot, tartós javulás nem lesz, plusz a mechanikus erők miatt kopnak, a lehullott maradékok meg tovább növeli a porréteget a pályán, és a világ legjobbb porszívói, vagyis a mozdony modellek ezt szépen össze is szedik!

Akkor mi a jó megoldás??? (Már látom sokak arcán a kérdést, hogyha ennek a nagyokosnak ez sem jó, meg az sem jó?)

- Patikai sebbenzin, foltbenzin: mivel ezek már apoláros oldószerek, így ragyogóan oldják az olajat és a zsírt! Itt a megoldás, de patikában beszerezve azért ez méreg drága... lenne, ha nekünk patikai, steril sebbenzin kéne tisztításhoz! Szerencsére nem kell. Az Erdőkémia ISZ gyárt literes flakonban Tiszta foltbenzint, ami aromás szénhidrogénektől mentes. Kb. 6-700Ft egy jobb festékboltban. Mivel, ez már oldja az olajos, zsíros port, így nagyszerűen fel lehet használni sínek, modellek kerekeinek pucolására. Mivel nincsnek benne aromás vackok, így nem bántja a műanyagokat. Egy ilyen tisztításkor ugye nem beáztatjuk egy benzines kádban a síneket, hanem célszerű egy benzinnel benedvesített háztartási papírtörlővel végigmenni a sínekekn. A fémtisztának látszó, folyamatosan radírozott sínről olyan fekete koszréteg kerül majd elő, hogy sokan csodálkozni fognak!

Na ezt kipipálhatjuk, meg van
De mi legyen a porral? Hát, ezt nem lehet megúszni, legfeljebb csökkenteni. Rendszeresen porszívózni kell az asztalt is. Sokat segít, ha a terepasztal helyiségében nincs szőnyeg, függöny.

Vagyis rendszeres porszívózás, és a korábban emlegetett benzines tisztítás.
(#19162) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19155) Válasz Júl 12, 2013
Mester, miért nem rakod ki külön egy egész Fórumoldalnak??
(#19165) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#19162) Válasz Júl 12, 2013
Mármint, hogy cikknek?
Ahhoz részletesebben kéne leírni, meg fotózgatni. Momentan ich habe keine zeit...
(#19177) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19165) Válasz Júl 12, 2013
Ide balkéz felől a "Fórum témák" közé.
(#19243) hetn hozzászólása Válasz Júl 15, 2013
Sziasztok! Hogyan lehet lassítani mozdonyaimat?
Analóg pályám van, és MÉG nem kívánok ezen változtatni. A leglasabb és a leggyorsabb mozdonyom sebessége közt majdnem 2x a sebességkülönbség. A célom az, hogy kb azonos sebességgel robogjanak ugyanazon "trfóállásnál".
A lassabb mozdonyt nem tudom gyorsítani... Megoldás lehet ha a gyorsabb motorjával sorbakötök pár Ohmos ellenállást?
(#19244) masTTertape válasza hetn hozzászólására (#19243) Válasz Júl 15, 2013
Nem tenném. Feleslegesen fűtöd el a delejt, amivel egyrészt növeled az egy mozdonyra jutó áramfelvételt és esetleg jól megolvaszthatod a mozdonykasztnit, ha az túl közel van az ellenálláshoz.
Szerintem el kell fogadni ezt az állapotot, vagy ha szereted a kihívást, akkor tervezd át az áttételezést.
Digitális üzemben a probléma egy csapásra megoldható.
(#19248) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19165) Válasz Júl 15, 2013

Akkor legyen külön topicja a Tillig BR81 kenésének is?

(#19298) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19248) Válasz Júl 15, 2013
(#19326) róbertke hozzászólása Válasz Júl 16, 2013
Keresek Mehano H0 gőzmozdonyhoz alkatrészeket: - Az első szabadonfutó rögzítéséhez használt belső menetes csavart és a hozzá tartozó rugót.
(#19342) zsolesz74 válasza hetn hozzászólására (#19243) Válasz Júl 16, 2013
Egy feszültségosztóval éppen kísérletezhetsz persze kaszni nélkül, csak figyelned kell a hőmérsékletére. Legegyszerűbben potméterrel tudod megoldani.
(#19345) hamel válasza hetn hozzászólására (#19243) Válasz Júl 17, 2013
Diódával szokták lassítani a motort. Egy sorosan bekötött dióda 0,7 v fesz csökkenést okoz, persze a váltott forgásirány miatt egy-egy dióda kell, ellentétesen beforrasztva. (antiparalel)Én már próbáltam, egy ill. két dióda fokozattal, sajnos a motor nyomatéka is csökken ezzel, ha nincs emelkedő a pályán, talán még jó is lehet. Egy próbát megér.
(#19346) etwg válasza hetn hozzászólására (#19243) Válasz Júl 17, 2013
Ekkora különbséget nem tudsz elektromos uton kiegyenliteni. Motorcsere vagy áttételcsere segithet ( pl. kétmenetes csiga helyett egymenees).
(#19378) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#19346) Válasz Júl 17, 2013
Ilyen átépítős bulira, hol lehet alkatrészeket beszerezni? Mert mondjuk a házitáji gyártás ebben az esetben nem megoldható. Kivétel, ha van otthon szerszámgép...
(#19380) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19378) Válasz Júl 17, 2013
Több gyártó is, van TT fronton is. Ottóék is forgalmaznak ilyet, ha jól tévedek, de majd jön és válaszol rá. TT-s gépekhez van ilyen szett, az tutifix!
Az SB-Modellbau is csinál ilyeneket N-től I-ig, de eléggé húzósak az árai.
(#19381) hetn hozzászólása Válasz Júl 17, 2013
Most fogtok lenyakazni, de elárulom, N méretről van szó és a sebességkülönbség onnan jön, hogy van gépem a Minitrix-től és a Fleischmann-tól. A Fleischmann mozdony a lassabb...
Megpróbálom első körben a diódás/ellenállásos megoldást, nincs vesztenivalóm. Majd beszámolok, köszönöm a tippeket
(#19384) sunocske válasza hetn hozzászólására (#19381) Válasz Júl 17, 2013
Nem nyakazunk le, de nem árt tudni, hogy nem a különböző gyártók miatt van a sebességkülönbség. Hanem inkább abból, hogy az igazi mozdonyok végsebessége is eltérő.

Példaképp mutatok három angol dízelmozdonyt:

Class 24

Class 25

Class 26

A szembeötlő különbségeken (homlokátjáró ajtó ill. annak hiánya, oldalsó szellőzőrácsok, lámpák stb.) kívül gyakorlatilag ugyanolyan tégla mindhárom (sőt, még a motorjuk is ugyanolyan: Sulzer 6LDA28). Ami miatt itt vannak, a végsebességük:

Class 24 - 120 km/h (75 mph)
Class 25 - 145 km/h (90 mph)
Class 26 - 130 km/h (80 mph)

Ugyanezeket a sebességkülönbségeket a gyártók is igyekeznek valamennyire lemodellezni, valószínűleg ezt tapasztalod te is.

De nézzünk egy másik, saját példát, Tillig mozdonyokkal!

Van egy ilyen mozdonyom: DBG 218 287-1

És van egy ilyenem: RT 716 505-3

Már ránézésre is látjuk, hogy mennyire eltér a két mozdony. A 218-as végsebessége 140 km/h, a kis kék mozdonyé 65. A modellek sebessége is kb. ugyanígy aránylik egymáshoz azonos trafóállásnál.
(#19386) csíkosháTTú válasza hetn hozzászólására (#19381) Válasz Júl 17, 2013
A régebbi Minitrix modellekre jellemző, hogy 12V vontató feszültségnél általában gyorsabbak, mint az a méretarányból következne.
Mielőtt nekiesnél a diódákat, és/vagy ellenálásokat sorbakötni a motorral, csak szólok, hogy nemcsak a végsebesség fog lecsökkenni, hanem alaposan megemelkedik az indulási feszültség is! Vagyis le fog szűkülni az a tartomány, ahol szabályozni tudod a sebességet! Igazi megoldás az valóban az áttétel megváltoztatása, ahogy ezt etwg barátom is írta, ez a Minitrix modlleknél a motorra szerelt csiga cseréjével megoldható.

(A régi Fleischmann modellek is szenvednek ettől, jellemzően az 1995 előtt gyártott modellek, különösen a gőzösök, egy régi BR94-es pl 12V-on úgy megy, mint egy ICE3. Egy német cég, most nem jut eszem,be, hogy ki, egy régi MIBA írt is róluk, azzal foglalkozik, hogy ilyen csere csigát árul a Fleischmann modellekhez. Azonosítani úgy lehet ezeket, hogy a kasznit leszedve a motoron lévő csiga, ha ritka, akkor gyors a modell, ha már sűrű a "menet" rajta, akkor már OK a modell.)
(#19418) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19386) Válasz Júl 17, 2013
Minitrix utána - előtte

trix_motoren...jpg
 
(#19427) hetn válasza róbertke hozzászólására (#19418) Válasz Júl 18, 2013
de ha kicserélem a csigát, akkor a kapcsolódó fogaskereket is cserélnem kell, vagy nem? Viszont ha az "első" fogaskereket a ki kell cserélni akkor a kerekekig az egész hajtáslánc cserére szorul.
A csiga ragasztva van a motor tengelyére?
(#19432) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19380) Válasz Júl 18, 2013
Mi TT-hez forgalmazunk Harry Barth féle átépítő készleteket, ez tartalmazza a lendítősúlyos motort is. Régi BTTB (Zeuke) mozdonyokhoz vannak kitalálva, mint Nohab, V180, Krokodil, (v36 is csak ezt valamiért nem lehet mindig kapni).
Ottó
(#19579) Stalker hozzászólása Válasz Júl 21, 2013
Sziasztok! Nekem van egy V180-am ,de 1szer leesett (kb 1m) és elmozdultak az áramszedok a normal helyukrol úgyhogy most csak néhány helyról kapja az áramot Ezt valahogy visszalahet tenni úgy hogy ne ugorjanak ki folyton mert már próbáltam ,de kiugranak

A segítséget koszonom elore is
(#19580) HOTotya válasza Stalker hozzászólására (#19579) Válasz Júl 21, 2013
Így elég nehéz...egy fotót,ha tudnál feltenni az sokat segítene
(#19585) reszelozsir válasza Stalker hozzászólására (#19579) Válasz Júl 21, 2013
Saccra: kapd szét a forgóvázat és állítsd be újra. Ha ez sem elég, akkor szedd le a forgóvázat az alvázról és úgy állítsd be újra az egészet. Ha nem tört semmi, akkor nem lenne szabad ugrálnia.
(#19615) Stalker hozzászólása Válasz Júl 22, 2013
Erroől lenne szó egyszerűen annyira eláll ,hogy nem lehet visszatenni

IMG_20130722...jpg
 
(#19616) Stalker válasza Stalker hozzászólására (#19615) Válasz Júl 22, 2013
sajna csak gyengóen lehet lóatni de tudok kuldeni olyan képet is amit ki van jelölve
(#19658) masTTertape válasza Stalker hozzászólására (#19579) Válasz Júl 23, 2013
Szia,

Ha elhajlott az áramszedő, akkor nehéz lesz, beszorul és eltöri a maszkot.
Műszerész csipesszel tartsd össze, rakd be az egyik, majd a másik tengelyt, utána rá a maszkot.
Ha nem megy és jár Pesterzsébeten, akkor egy pillanat alatt megreparálom neked.

Üdv:
Mt
(#19804) Stalker hozzászólása Válasz Júl 25, 2013
Rendben koszi ,de a Pesterzsébet nehéz lenne mert Szlovákiában lakom nemmessze Győrtől
(#19806) masTTertape válasza Stalker hozzászólására (#19804) Válasz Júl 25, 2013
Akkor valóban.
Ha segítség kell, keress bátran!
(#19816) strapal hozzászólása Válasz Júl 25, 2013
Egy Tillig 02336-os katalógusszámú BR155-ös mozdonynál szeretném a "régi" BTTB kuplungot, új, Tilligre cserélni. Egyrészt pontosan milyen katalógusszámú kuplungot kell beszereznem, másodsorban, és ez a fő kérdésem, hogyan tudom cserélni?
A forgóvázmaszkot le tudom szedni immár megfelelő csvarhúzókészletet beszerezve, és mintha ott kellene kipattintani valamit amiben a kuplung van, de mivel közel van a "sárhányó", félek az erőteljesebb behatástól, nehogy letörjem azt - merre, hogyan, milyen irányú mozdulattal, milyen eszözzel lehet ezt a kuplungfészket kipattintani?
(#19838) piltdownman hozzászólása Válasz Júl 26, 2013
Úgy veszem észre, hogy az egyik legnagyobb probléma a váltók szigetelt szakaszának áramellátása, a bizonytalan az érintkezés.
Régi váltóink vannak, van trükk a beállításra vagy rozetta kábelen vezessem be a tápot?
Van egy fémezett műanyagból készült kettős váltónk is. Kis mennyiségben hol lehet venni vezető ragasztót vagy lehet házilag csinálni?
(#19862) masTTertape válasza strapal hozzászólására (#19816) Válasz Júl 26, 2013
Ez az úgynevezett Kuppelkasten-es foglalat. Még örökség a végső Bttb-Parisel-kora Tillig érából. Maga a kotró a kis doboz alsó fedele. A két oldala felé eső szélén van a kis karom. Ha elölről alányúlsz vékony csavarhúzóval, akkor le tud pattanni. Belül kis rugó, rendszerint elugrik a francba.
Ejtőhorgos kuplungom van ehhez a típushoz, rugó is. És ha törik a kotró, akkor még azt is tudok adni.
Szerintem keress meg mélben, vagy hívj!
Lapozás       12/39    
Frissek
  2024. Dec, 22. Vas
23:54:04
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés