|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#16146) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Figyelem!
Szolgálati Közlemény minden érintettnek!
Májustól újra indul a Gützold!
Egyelőre az alkatrész szállítás indul be, így nem kell a vitrinbe tenni a hibás modelleket!
Aztán jönnek a modellek is!
Ha valaki robajt hall, akkor a kövek zuhognak le a szívem tájáról... |
(#16147) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#16144)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Van benne akkora nyomaték? Mármint a csúcssín mozgatásához nyilván, de meg is tartja a végállásban? |
(#16148) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#16147)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Nincs.
Minimális erővel, minimális elmozdulásra képes, oda-vissza. |
(#16150) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16146)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Hip-hip ..
Nemrég cseréltem el a Gützold Szergejem
Hüp-hüp ..
|
(#16160) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#16144)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
|
(#16161) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#16160)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Na jó, újszülöttnek minden vicc új!
Majd meglátjuk mi mire megyünk! |
(#16164) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Érdekelne csinált-e már valaki olyant hogy a váltó állását ledes visszajelzéssel oldotta meg digitális pályán?
Én digit vezérléssel szeretném ellátni őket, így közvetlenül lenne jó felszerelni.
És úgy lenne jó ha folyamatosan égne az adott led hogy melyik irányban áll a váltó. |
(#16168) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#16164)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Ezt a Conrad féle állítómű tudja szerintem. |
(#16174) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#16168)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2013 |
|
vagy egy kis barkács a normál váltón.
Csak a kivitelezés miéntje ami érdekes. |
(#16363) róbertke válasza STTaradder hozzászólására (#16164)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2013 |
|
Már a régi Piko váltóval is meg lehet csinálni.
Bemenet a 3-as, kimenetek az 1-es és 2-es.
Vigyázz!!! a 4-5-6 a váltóvezérlés!!! |
|
(#16367) STTaradder válasza róbertke hozzászólására (#16363)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2013 |
|
Értem akkor ezeken azért van 6 csatlakozó pont.
És ennél a fajtánál is igaz ez? |
|
(#16372) zsolesz74 válasza STTaradder hozzászólására (#16367)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2013 |
|
Ennél a háromból a középső a közös, mellette a két állítási irány. Az orráról lehet levenni az állás visszajelzést. |
(#16373) róbertke válasza STTaradder hozzászólására (#16367)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2013 |
|
Mint ahogy zsolesz74 lentebb írta, a Piko váltókkal ellentétben itt a váltóhajtóművekkel közös a bemeneti oldal, tehát a LED -re 16 volt váltakozó feszkó fog menni, amit neked kell valahogy szűrni/egyenirányítani.
Ha TT méretben utazol, inkább folytasd az érdeklődést a TT klubtopic oldalán. |
(#16385) STTaradder válasza róbertke hozzászólására (#16373)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2013 |
|
Értem kösz. |
(#19048) magnumurfi hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 9, 2013 |
|
Üdv Mindenkinek!
Segítséget szeretrnék kérni, hogy vajon mitől lehet az, hogy a Fuggerth tipusú Csörgőm (analóg) szépen megy körbe, körbe a pályán váltókon mindenen keresztül majd 3 4 perc elteltével meg áll, tekergetem a (piko startszettes) menetszabályozót, majd véletlen szerűen max egy perc múlva ujraindul és megint megy tökéletesen 3 4 percig.
A mozdonyt már szét szettem olajoztam érintkezőket megtisztítottam, semmi rendellenesnek tűnő dolgot nem tapasztaltam.
Lenne valakinek valamilyen ötlete mi lehet a gond?
|
(#19067) csíkosháTTú válasza magnumurfi hozzászólására (#19048)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2013 |
|
Ha maga a modell nem melegszik, akkor sajnos a PIKO szabályzó lesz a bűnös. Nem bírja a "starpát". |
(#19148) adamtt hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 11, 2013 |
|
Üdv Mindenkinek!
Egy gyors kérdésem lenne amiről lehet hogy már volt szó: Ablaktisztító folyadékkal lehet a vágányzatot tisztítani? |
(#19150) etwg válasza adamtt hozzászólására (#19148)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Ami tiszta alkoholos, azzal lehet, de olyat nem olyan egyszerü beszerezni. A többiben viz meg miegymás van, ami ottmarad a pályán kitudja milyen eredménnyel. |
(#19155) csíkosháTTú válasza adamtt hozzászólására (#19148)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Akkor sokadszorra (nem baj, mert időről időre előkerül) tisztázzunk egy-két vegyészeti alapkérdést.
Mitől is kell megtisztítani a síneket, és mivel?
A modellvasúti síneket két alapvető dolog szennyezi. Az első a környezeti por. Ez leülepszik a levegőből az egész asztalon, így a síneken is. A második pedig a modellekből kiverődő zsír, olaj, valamint a kopó tapadógyűrűk okozta gumiréteg. Ezek szépen keverednek, és egy szigetelő réteget képeznek a sínek felületén.
Eltávolítási lehetőségek:
- Denaturált szesz, alkohol ablaktisztító folyadékok. Sajnos ezek valamilyen alkoholok, vagyis poláros oldószerek, amik vízben ragyogóan oldódnak. Hatásuk korlátozott, mert a modellek olaja, zsírja viszont nem oldódik vízben, ergo alkoholban sem, mert ezek apoláros anyagok! Vagyis, annyit tudnak eltávolítani az olajos porból a sínekről, amennyit a felületi feszültségük fel tud venni. A többit szép, vékony rétegben szétterítik a pályán. Hosszú távon több a kár, mint haszon!
- Sínradírok, síntisztító kocsik. Ezek mechanikusan szedik le ezt az olajos koszt. Az a veszélye meg van, hogy hamar koszolódnak, és ezek is csak elkenik a gondot, tartós javulás nem lesz, plusz a mechanikus erők miatt kopnak, a lehullott maradékok meg tovább növeli a porréteget a pályán, és a világ legjobbb porszívói, vagyis a mozdony modellek ezt szépen össze is szedik!
Akkor mi a jó megoldás??? (Már látom sokak arcán a kérdést, hogyha ennek a nagyokosnak ez sem jó, meg az sem jó?)
- Patikai sebbenzin, foltbenzin: mivel ezek már apoláros oldószerek, így ragyogóan oldják az olajat és a zsírt! Itt a megoldás, de patikában beszerezve azért ez méreg drága... lenne, ha nekünk patikai, steril sebbenzin kéne tisztításhoz! Szerencsére nem kell. Az Erdőkémia ISZ gyárt literes flakonban Tiszta foltbenzint, ami aromás szénhidrogénektől mentes. Kb. 6-700Ft egy jobb festékboltban. Mivel, ez már oldja az olajos, zsíros port, így nagyszerűen fel lehet használni sínek, modellek kerekeinek pucolására. Mivel nincsnek benne aromás vackok, így nem bántja a műanyagokat. Egy ilyen tisztításkor ugye nem beáztatjuk egy benzines kádban a síneket, hanem célszerű egy benzinnel benedvesített háztartási papírtörlővel végigmenni a sínekekn. A fémtisztának látszó, folyamatosan radírozott sínről olyan fekete koszréteg kerül majd elő, hogy sokan csodálkozni fognak!
Na ezt kipipálhatjuk, meg van
De mi legyen a porral? Hát, ezt nem lehet megúszni, legfeljebb csökkenteni. Rendszeresen porszívózni kell az asztalt is. Sokat segít, ha a terepasztal helyiségében nincs szőnyeg, függöny.
Vagyis rendszeres porszívózás, és a korábban emlegetett benzines tisztítás. |
(#19162) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19155)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Mester, miért nem rakod ki külön egy egész Fórumoldalnak?? |
(#19165) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#19162)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Mármint, hogy cikknek?
Ahhoz részletesebben kéne leírni, meg fotózgatni. Momentan ich habe keine zeit... |
(#19177) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19165)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2013 |
|
Ide balkéz felől a "Fórum témák" közé. |
(#19243) hetn hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Sziasztok! Hogyan lehet lassítani mozdonyaimat?
Analóg pályám van, és MÉG nem kívánok ezen változtatni. A leglasabb és a leggyorsabb mozdonyom sebessége közt majdnem 2x a sebességkülönbség. A célom az, hogy kb azonos sebességgel robogjanak ugyanazon "trfóállásnál".
A lassabb mozdonyt nem tudom gyorsítani... Megoldás lehet ha a gyorsabb motorjával sorbakötök pár Ohmos ellenállást? |
(#19244) masTTertape válasza hetn hozzászólására (#19243)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
Nem tenném. Feleslegesen fűtöd el a delejt, amivel egyrészt növeled az egy mozdonyra jutó áramfelvételt és esetleg jól megolvaszthatod a mozdonykasztnit, ha az túl közel van az ellenálláshoz.
Szerintem el kell fogadni ezt az állapotot, vagy ha szereted a kihívást, akkor tervezd át az áttételezést.
Digitális üzemben a probléma egy csapásra megoldható. |
(#19248) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19165)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
|
(#19298) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19248)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2013 |
|
|
(#19326) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Keresek Mehano H0 gőzmozdonyhoz alkatrészeket: - Az első szabadonfutó rögzítéséhez használt belső menetes csavart és a hozzá tartozó rugót. |
(#19342) zsolesz74 válasza hetn hozzászólására (#19243)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2013 |
|
Egy feszültségosztóval éppen kísérletezhetsz persze kaszni nélkül, csak figyelned kell a hőmérsékletére. Legegyszerűbben potméterrel tudod megoldani. |
(#19345) hamel válasza hetn hozzászólására (#19243)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Diódával szokták lassítani a motort. Egy sorosan bekötött dióda 0,7 v fesz csökkenést okoz, persze a váltott forgásirány miatt egy-egy dióda kell, ellentétesen beforrasztva. (antiparalel)Én már próbáltam, egy ill. két dióda fokozattal, sajnos a motor nyomatéka is csökken ezzel, ha nincs emelkedő a pályán, talán még jó is lehet. Egy próbát megér. |
(#19346) etwg válasza hetn hozzászólására (#19243)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Ekkora különbséget nem tudsz elektromos uton kiegyenliteni. Motorcsere vagy áttételcsere segithet ( pl. kétmenetes csiga helyett egymenees). |
(#19378) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#19346)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Ilyen átépítős bulira, hol lehet alkatrészeket beszerezni? Mert mondjuk a házitáji gyártás ebben az esetben nem megoldható. Kivétel, ha van otthon szerszámgép... |
(#19380) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19378)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Több gyártó is, van TT fronton is. Ottóék is forgalmaznak ilyet, ha jól tévedek, de majd jön és válaszol rá. TT-s gépekhez van ilyen szett, az tutifix!
Az SB-Modellbau is csinál ilyeneket N-től I-ig, de eléggé húzósak az árai. |
(#19381) hetn hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Most fogtok lenyakazni, de elárulom, N méretről van szó és a sebességkülönbség onnan jön, hogy van gépem a Minitrix-től és a Fleischmann-tól. A Fleischmann mozdony a lassabb...
Megpróbálom első körben a diódás/ellenállásos megoldást, nincs vesztenivalóm. Majd beszámolok, köszönöm a tippeket |
(#19384) sunocske válasza hetn hozzászólására (#19381)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Nem nyakazunk le, de nem árt tudni, hogy nem a különböző gyártók miatt van a sebességkülönbség. Hanem inkább abból, hogy az igazi mozdonyok végsebessége is eltérő.
Példaképp mutatok három angol dízelmozdonyt:
Class 24
Class 25
Class 26
A szembeötlő különbségeken (homlokátjáró ajtó ill. annak hiánya, oldalsó szellőzőrácsok, lámpák stb.) kívül gyakorlatilag ugyanolyan tégla mindhárom (sőt, még a motorjuk is ugyanolyan: Sulzer 6LDA28). Ami miatt itt vannak, a végsebességük:
Class 24 - 120 km/h (75 mph)
Class 25 - 145 km/h (90 mph)
Class 26 - 130 km/h (80 mph)
Ugyanezeket a sebességkülönbségeket a gyártók is igyekeznek valamennyire lemodellezni, valószínűleg ezt tapasztalod te is.
De nézzünk egy másik, saját példát, Tillig mozdonyokkal!
Van egy ilyen mozdonyom: DBG 218 287-1
És van egy ilyenem: RT 716 505-3
Már ránézésre is látjuk, hogy mennyire eltér a két mozdony. A 218-as végsebessége 140 km/h, a kis kék mozdonyé 65. A modellek sebessége is kb. ugyanígy aránylik egymáshoz azonos trafóállásnál. |
(#19386) csíkosháTTú válasza hetn hozzászólására (#19381)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
A régebbi Minitrix modellekre jellemző, hogy 12V vontató feszültségnél általában gyorsabbak, mint az a méretarányból következne.
Mielőtt nekiesnél a diódákat, és/vagy ellenálásokat sorbakötni a motorral, csak szólok, hogy nemcsak a végsebesség fog lecsökkenni, hanem alaposan megemelkedik az indulási feszültség is! Vagyis le fog szűkülni az a tartomány, ahol szabályozni tudod a sebességet! Igazi megoldás az valóban az áttétel megváltoztatása, ahogy ezt etwg barátom is írta, ez a Minitrix modlleknél a motorra szerelt csiga cseréjével megoldható.
(A régi Fleischmann modellek is szenvednek ettől, jellemzően az 1995 előtt gyártott modellek, különösen a gőzösök, egy régi BR94-es pl 12V-on úgy megy, mint egy ICE3. Egy német cég, most nem jut eszem,be, hogy ki, egy régi MIBA írt is róluk, azzal foglalkozik, hogy ilyen csere csigát árul a Fleischmann modellekhez. Azonosítani úgy lehet ezeket, hogy a kasznit leszedve a motoron lévő csiga, ha ritka, akkor gyors a modell, ha már sűrű a "menet" rajta, akkor már OK a modell.) |
(#19418) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19386)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Minitrix utána - előtte |
|
(#19427) hetn válasza róbertke hozzászólására (#19418)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
de ha kicserélem a csigát, akkor a kapcsolódó fogaskereket is cserélnem kell, vagy nem? Viszont ha az "első" fogaskereket a ki kell cserélni akkor a kerekekig az egész hajtáslánc cserére szorul.
A csiga ragasztva van a motor tengelyére? |
(#19432) hoTTo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19380)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Mi TT-hez forgalmazunk Harry Barth féle átépítő készleteket, ez tartalmazza a lendítősúlyos motort is. Régi BTTB (Zeuke) mozdonyokhoz vannak kitalálva, mint Nohab, V180, Krokodil, (v36 is csak ezt valamiért nem lehet mindig kapni).
Ottó |
(#19579) Stalker hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 21, 2013 |
|
Sziasztok! Nekem van egy V180-am ,de 1szer leesett (kb 1m) és elmozdultak az áramszedok a normal helyukrol úgyhogy most csak néhány helyról kapja az áramot Ezt valahogy visszalahet tenni úgy hogy ne ugorjanak ki folyton mert már próbáltam ,de kiugranak
A segítséget koszonom elore is |
(#19580) HOTotya válasza Stalker hozzászólására (#19579)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2013 |
|
Így elég nehéz...egy fotót,ha tudnál feltenni az sokat segítene |
(#19585) reszelozsir válasza Stalker hozzászólására (#19579)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2013 |
|
Saccra: kapd szét a forgóvázat és állítsd be újra. Ha ez sem elég, akkor szedd le a forgóvázat az alvázról és úgy állítsd be újra az egészet. Ha nem tört semmi, akkor nem lenne szabad ugrálnia.
|
(#19615) Stalker hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Erroől lenne szó egyszerűen annyira eláll ,hogy nem lehet visszatenni |
|
(#19616) Stalker válasza Stalker hozzászólására (#19615)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
sajna csak gyengóen lehet lóatni de tudok kuldeni olyan képet is amit ki van jelölve |
(#19658) masTTertape válasza Stalker hozzászólására (#19579)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Szia,
Ha elhajlott az áramszedő, akkor nehéz lesz, beszorul és eltöri a maszkot.
Műszerész csipesszel tartsd össze, rakd be az egyik, majd a másik tengelyt, utána rá a maszkot.
Ha nem megy és jár Pesterzsébeten, akkor egy pillanat alatt megreparálom neked.
Üdv:
Mt |
(#19804) Stalker hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Rendben koszi ,de a Pesterzsébet nehéz lenne mert Szlovákiában lakom nemmessze Győrtől |
(#19806) masTTertape válasza Stalker hozzászólására (#19804)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Akkor valóban.
Ha segítség kell, keress bátran! |
(#19816) strapal hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Egy Tillig 02336-os katalógusszámú BR155-ös mozdonynál szeretném a "régi" BTTB kuplungot, új, Tilligre cserélni. Egyrészt pontosan milyen katalógusszámú kuplungot kell beszereznem, másodsorban, és ez a fő kérdésem, hogyan tudom cserélni?
A forgóvázmaszkot le tudom szedni immár megfelelő csvarhúzókészletet beszerezve, és mintha ott kellene kipattintani valamit amiben a kuplung van, de mivel közel van a "sárhányó", félek az erőteljesebb behatástól, nehogy letörjem azt - merre, hogyan, milyen irányú mozdulattal, milyen eszözzel lehet ezt a kuplungfészket kipattintani?
|
(#19838) piltdownman hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Úgy veszem észre, hogy az egyik legnagyobb probléma a váltók szigetelt szakaszának áramellátása, a bizonytalan az érintkezés.
Régi váltóink vannak, van trükk a beállításra vagy rozetta kábelen vezessem be a tápot?
Van egy fémezett műanyagból készült kettős váltónk is. Kis mennyiségben hol lehet venni vezető ragasztót vagy lehet házilag csinálni?
|
(#19862) masTTertape válasza strapal hozzászólására (#19816)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Ez az úgynevezett Kuppelkasten-es foglalat. Még örökség a végső Bttb-Parisel-kora Tillig érából. Maga a kotró a kis doboz alsó fedele. A két oldala felé eső szélén van a kis karom. Ha elölről alányúlsz vékony csavarhúzóval, akkor le tud pattanni. Belül kis rugó, rendszerint elugrik a francba.
Ejtőhorgos kuplungom van ehhez a típushoz, rugó is. És ha törik a kotró, akkor még azt is tudok adni.
Szerintem keress meg mélben, vagy hívj! |
|
|
2024. Dec, 22. Vas 23:56:13 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|