|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#14911) csíkosháTTú válasza M298 hozzászólására (#14707)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2013 |
|
Tudjuk, köszi! Igyekeztünk figyelni a sorozatok közötti eltérésekre, de én személy szerint mindig örülök, ha kapunk figyelmeztetést, ha valahol valami nem stimmel.
Annyit azért elárulok, hogy a kasznin is lesz változtatás a képen lévőhöz képest. Vagyis, a modell korántsem végleges állapotában van. Odáig eljutottunk, hogy már gurul, stabilan, szépen, és vontatni is tud, lévén tekintélyes tömeget sikerült elérni. |
(#15058) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 16, 2013 |
|
Nos elkészült a "próbababa" az új nagy Bühler motorral(mivel a kis motort a gyár már nem gyártja)Így át kellett variálnom szinte mindent!! Más fogaskerekek és a nagy motor épp hogy belefér a helyére!!!! Most már "csak" csináni lell a kis szériát!!
A kis réz lemezt(áram szedőt) ne nézzétek az nem végleges!!!
|
|
(#15059) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#15058)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2013 |
|
Még 1-2 kép!! Majd később a fotótárba is fel töltöm!!
A motort nagy nehezen sikerült bevarázsolnom |
|
(#15078) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#15059)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2013 |
|
|
(#15102) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#15078)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2013 |
|
Egy kis ízelítő,hogy milyen bika lett a hajtás emelkedő 1.méter/8cm |
|
(#15109) Vova hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 18, 2013 |
|
Üdv. a Mestereknek!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a szegecs-imitációkat hogyan készítitek el műanyagon (sztirol-lap) illetve rézlemezen?
Köszönöm előre is:
Vova |
(#15130) nohab 74 válasza HOTotya hozzászólására (#15102)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2013 |
|
Szia! Kereskedelembe mikor lesz kapható. |
(#15131) HOTotya válasza nohab 74 hozzászólására (#15130)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2013 |
|
Kb 1 hónap múlva már készen leszek vele 20db-t készítek csak!! |
(#15132) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#15131)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2013 |
|
Csíkos külön digi panelt készít hozzá!!! Ja és megoróbálom úgy kialakítani,hogy otthon is megoldható legyen az átalakítás!!!
Akinek nem megy annak nagyon szívesen megoldjuk!! Vagy én vagy Csíkosműhely!!!! |
(#15134) GABA TT válasza Vova hozzászólására (#15109)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2013 |
|
Rézlemezen 0.1 mm-be hegyes tárgyal belenyomkodva pl. körző vagy fotómaratással.
Polisztirolba pedig ugyan azokkal az eljárásokkal vékony rézlemezbe és azzal körbe tapétázva. |
|
(#15138) Vova válasza GABA TT hozzászólására (#15134)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2013 |
|
Zseniális!!!! Köszönöm! Most ugrik be Erő János bátyánk szegecselőgépe! A rézzel kapcsolatban kérdeznék még - félig színvak vagyok - vörös vagy sárgarézzel dolgoztok? (A kép alapján vörösre tippelek) Én beszereztem 0,1-es és 0,2-es sárgaréz lemezt, aztán egyszer volt alkalmam Iván István munkáit megcsodálni, meg néhány szót váltani vele, Ő a vörösrézre esküszik. Talán puhább a sárgaréznél. Forrasztani végül is a sárgát is jól lehet. |
(#15145) nohab 74 válasza HOTotya hozzászólására (#15131)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
Szia! Az áráról és az otthoni beszerelésöl lehet majd többet tudni ?. Az otthoni beszerelés annyiból áll majd ,hogy a régi hajtás ki veszem és be teszem az ujjat ? |
(#15149) csíkosháTTú válasza nohab 74 hozzászólására (#15145)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
Ár egy kicsit később.
Igen, igyekszünk úgy megcsinálni, hogy ne sokat kelljen vesződni vele. |
(#15155) nohab 74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#15149)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
Ez egy remek hír aki nem igazán tud otthon nagyobb műveleteket végre hajtani . .Remélem nem sok Mátyást kell leszurkolni érte |
(#15157) etwg válasza Vova hozzászólására (#15138)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
Majdnem kizárólag sárgarézzel vagy alpakkával szoktunk dolgozni. Én néha használtam nagyon vékony foszforbronzot amibe könnyebb a szegecseket belenyomni, majd ezt a vékony lemezt (0.1 mm) csak felragasztom a sárgarézmodell felületére.
Manapság azonban szegecseket már inkább marjuk a felületbe, a fototechnika egyszerübb, szebb és gyorsabb. |
(#15168) GABA TT válasza Vova hozzászólására (#15138)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
Csak sárgarezet hasznájl!
A vörös nagyon jól vezeti az áramon kívül a hőt is, mire készre forrasztod szét esik, mindenhol melegszik csak ott nem ahol kéne, ráadásul meg is kell azt fogni. |
(#15170) GABA TT válasza GABA TT hozzászólására (#15168)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2013 |
|
A sörös doboz is megfelel erre a körzős nyomkodós célra .
Viszont amit a lemez aláteszel az legyen sima és ne legyen nagyon puha, polisztirol lemez az jó alátétnek is. |
(#15213) Vova válasza etwg hozzászólására (#15157)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
Köszönet! Örülök, mert akkor jó alapanyagom van. Kezdeti stádiumban vagyok, tehát még csak kísérletezgetés. Aztán majd kisül belőle valami... |
(#15214) Vova válasza GABA TT hozzászólására (#15168)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2013 |
|
Köszönöm Neked is! Ha lesz valami említésre méltó, azonnal megosztom! Üdv. |
(#15371) FuReady hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
Sziasztok!
Teljesen új vagyok itt, ez lesz az első hozzászólásom: rákerestem a problémámra, de nem talált a kereső semmit, így gondoltam ide felteszem a kérdésem: egy TT-s (BTTB), lerobbant M61 019-es mozdonyt szeretnék "bajuszos" festésűvé varázsolni, a festést úgy ahogy megoldottam, azonban szükségem lenne matricákra: hogyan lehetne ezt megoldani + tud-e valaki valami ötletet adni nekem?
Előre is köszönöm. |
(#15372) maTTato válasza FuReady hozzászólására (#15371)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2013 |
|
|
(#15411) FuReady válasza maTTato hozzászólására (#15372)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2013 |
|
Köszi! |
(#15585) Tapti hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 31, 2013 |
|
Sziasztok!
Nem tudom, valaki csinált e már ilyet, de nekem ez az első próbálkozásom és nagyon élveztem az eddigi munkát vele!
Készítek egy N-s méretű maratott Drezína-t. Ma délben kezdtem neki és tul.kép. kész, ill. még hiányzik a festés és valami normális kerék a szerkezet alá.
Van még némi utómunka mert van ahol kicsit több a forraszanyag mint szeretném, de ez már nem egy nagy kihívás.
|
|
(#15586) etwg válasza Tapti hozzászólására (#15585)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Igy a képekröl nagyon jól néz ki! Gratula!
Szépen tudsz dolgozni.
(most már csak a kerekek meg a motor hiányzik ) |
(#15588) kaTTonai válasza Tapti hozzászólására (#15585)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Még keresem az államat...Nagyon jól sikerült!
Ez a helyes jószág csak a csehszlovák területeken volt elterjedt,vagy DDR-ben is megfordulhatott?
Üdv:Miki |
(#15589) Tapti válasza etwg hozzászólására (#15586)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Köszönöm!
Igen, a kerekek még nincsenek meg hozzá, mert nem az eredeti darabokból forrasztósat szeretném használni és IGEN, a motorizáción is töröm a fejem és már, talán, lehetséges, hogy ki is találtam a módját. De ez még hadi titok!
Azért aláraktam próba kép az eredeti kerekeit is. |
|
(#15590) Tapti válasza kaTTonai hozzászólására (#15588)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Köszönöm!
Én ennyire nem vagyok tudósa a dolgoknak, hogy még merre felé használták, jó kérdés!
|
(#15591) sunocske válasza kaTTonai hozzászólására (#15588)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Csehszlovák területen inkább a MUV-69 a jellemző. |
(#15594) kaTTonai válasza sunocske hozzászólására (#15591)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Szia!
Akkor ez hova valósi szerkezet,a neve volt számomra olyan szlovákos...Ezek szerint böszmeséget beszéltem...
DDR-ben nem fordult elő?
Üdv:Miki |
(#15597) róbertke válasza kaTTonai hozzászólására (#15594)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
|
(#15599) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#15594)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Ezt a ma már sajnos néhai Tatra gyár gyártotta, akik többek között a világhirü Tatraplant, majd kesöbb a Tatra 603, 613 luxusautokat gyártották valamint a közismert 3 tengelyes Tatra teherautokat és piros M131-es sinibuszokat, valamint késöbbi Bzmotot |
(#15601) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#15599)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
DDR-be vittek,került ilyen oda?
Üdv:Miki |
(#15602) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#15601)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2013 |
|
Nem tudom, de elöfordulhat, hogy oda is kerültek. Sajnos ilyen meg hasonlo jármüket nyomonkövetése nem egyszerü dolog. Még a CSD-nél sem ismert valamennyinek sorsa. |
(#15780) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2013 |
|
Üdv itt is, conradnál vettem N-es mozdony alapot (KATO gyártja, precíz japán mechanika, halk is) mert a keskeny nyomközömre kéne valami vontató jármű ami passzol a TT-hez.
Az egyik 4 tengelyes (2 forgózsámolyból az egyik van meghajtva) a másik 2 tengelyes (mind a kettő hajtott), erre tudna valaki kasznit varázsolni nekem?
A 2 tengelyes tengelytávolsága 28 mm hossza 54 mm.
A 4 tengelyes tengelytávolsága 11 mm forgóváz tengely távolsága 33 mm hossza 58 mm.
Elnézést a képért, sajnos nincs mikroszkópom!
|
|
(#15783) sunocske válasza etwg hozzászólására (#15599)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
No, akkor én beszéltem butaságot, elnézést! |
(#15785) etwg válasza sunocske hozzászólására (#15783)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2013 |
|
Semmi gond, ilyen távlatokbol ez mindenkivel elöfordulhat.
Én is csak azért emlékszem, mert valamikor a 70-s években voltam a gyárban ahol a MUV-okat kezdték gyártani. |
(#15825) sunocske válasza etwg hozzászólására (#15785)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2013 |
|
Most sárga vagyok az irigységtől! |
(#15826) etwg válasza sunocske hozzászólására (#15825)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2013 |
|
Semmi gond nemrégen a világvégére mentem az utolso rendszeren eredeti állapotban müködö gözvasutra.
A link nem sikerül. #15799 - s hsz a netes videokban.
|
(#15827) sunocske válasza etwg hozzászólására (#15826)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2013 |
|
Ja, azt láttam! Szerencsére engem a gőzösök annyira nem hoznak lázba, így azért nem leszek irigy! |
(#15829) etwg válasza sunocske hozzászólására (#15827)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2013 |
|
Nem is valoban a gözösök érdekesek ott (ilyenekböl több mint 5000 készült világszerte, többek között nálunk is ), hanem, hogy hol van a vasut, milyen körülmények között müködik immár több mint 50 éve.
Ehhez jön, hogy az osdi kis keskenynyomközü mozdonyok milyen modern felépitésüek (minden forgo szerkezeti elem csapágyozott), és mindössze 4 t tengelynyomás ellenére majdnem 600t-as szerelvényeket huznak. |
(#16136) BR01TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Na ez egy nagyon egyszerű átalakítás.
Ki ötlöttük a nyári kocsi szükségességét a haverommal, mert végre itt a szép idő.
Még kap majd fékcsöveket és a kézi fék tekerőjét is cserélni kell.
De sity -suty hamar meg volt. Igaz nem egy precíziós szerkezetről van szó
Az első képen, pedig az eredeti állapot.
Persze ez csak egy kis komolytalan játék volt.
ha bár a gyerekek nagy örömére, mert kényelmesen lehet pakolászni a figurákat benne. |
|
(#16140) FriTTz válasza BR01TT hozzászólására (#16136)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Nem merem unokaöcsimnek megmutatni a képet mert ő is akar majd ilyet a kertbe! |
(#16143) BR01TT válasza FriTTz hozzászólására (#16140)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2013 |
|
Pedig jó buli!
Kicsi a TT asztal ezért kellet egy kicsit nagyobbacska is. |
(#16154) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2013 |
|
Nem tudom illik-e ilyet, de van egy Nohab kasznim amit újra kéne fényezni, feliratozni, stb és erre keresek szakembert!
Ajánlatokat várok, csak azért, hogy ne zaklassak senkit feleslegesen!
Május 26-ra kéne kész lennie, akkor lesz unokaöcsim szülinapja!
A 001-es megvan, tehát az összes többi változat jöhet még úgy is, hogy a régi festés csak más a pályaszám! |
(#16303) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
Egy kis modell frissítés. Mától van a műhelyben ilyen M41 is.
Ami a képeken nem látszik:
- alaposan "megfésült" hajtás
- DCC digitális, Tran DCX51-P12/CSM dekóderrel
- a szokásos világításon kívül kapcsolható fényszórók, és zárfények. |
|
(#16307) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16303)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2013 |
|
Szebb mint az igazi!
A 3. képen még a fülkében lévő felfújt gumimatracot is látni! |
|
|
2024. Nov, 13. Sze 9:46:17 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|