|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#16522) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Nem adom fel .. |
|
(#16523) TsyCobra hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Sziasztok!
*** |
|
(#16524) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#16516)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Ez mintha egy Henschel gép lenne ..... |
(#16525) róbertke válasza ModELiTT hozzászólására (#16522)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Igen, ennek az őse 377-es lehetett |
(#16526) etwg válasza ModELiTT hozzászólására (#16522)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Egy kicsit atipikus a mozdonyka.
A "szopos" mozdonyok rendszerint forditva lettek épitve a gözgépek a sátor alatt voltak. |
(#16527) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#16512)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Igen, erre. Bár arra már rájöttem, hogy a kézügyességem messze alulmarad az ilyen építőkészletekhez... |
(#16528) sunocske válasza ModELiTT hozzászólására (#16518)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
Kazánvizsga? Ödönkének? De hisz nincs is benne kazán! |
(#16529) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#16516)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2013 |
|
És ráadásul még Ep. VI változatot is lehetne belőle csinálni
Bővebben: Link |
(#16530) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#16528)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
A nyomástartó-edény-vizsga jobban tetszene?
Ha jól emlékszem, azt is a kazánbiztos csinálja... |
(#16531) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#16527)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
|
(#16532) róbertke válasza Gashpy hozzászólására (#16530)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
Hol tudnád azt elvégez(tet)ni ? |
(#16533) hoTTo válasza Gashpy hozzászólására (#16531)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
AP Modely is készít Weimart, műgyantából, építőkészletben és készre építetten is elérhető. A közeljövőben készülünk rendelni tőle. Blgounkon régebben írtunk róla
A honlapján van több fotó is. A honlapi árak az építőkészletre vonatkoznak (és ha jól tudom, ez nem 100%, nem tartalmaz ÁFA jellegű költséget, Pavlas valami érdekes cégformában működik...). Klikk ide |
(#16535) Gashpy válasza róbertke hozzászólására (#16532)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
Én magam nem csinálok ilyet, deha megmondod a legjobb barátunknak, hogy
"nyomástartó berendezések műszaki-biztonsági felülvizsgálata"
Akkor kapsz egy csomó olyan választ, amelyben ezzel foglalkozó cégek is vannak.
De azt azért ne felejtsd, hogy Ödönke egy mobil tartány... |
(#16536) Lezlinilzen válasza hoTTo hozzászólására (#16533)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
...és egy kis kozmetikázással így néz ki :
|
|
(#16537) róbertke válasza Gashpy hozzászólására (#16535)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
Isten ments, hogy Ödönkéhez bármilyen formában hozzányúlnék! Ha pénzem lenne rá, akkor a Füstiben levő egykori Dombóvári gépet csináltatnám meg .... |
(#16540) Frankye moderátori
válasza TsyCobra hozzászólására (#16523)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
A fórumnak van Apróhirdetési rovata, itt, a fórum részben tiltott a hirdetés, ezért töröltem. |
(#16550) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2013 |
|
A vakerán lőttem egy Reszelőzsír típusú állomásépületet 1810 JMF-ért! |
(#16552) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#16550)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2013 |
|
Képet, képet |
(#16553) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2013 |
|
Sziasztok !
A hétvégén fáztam kicsit.Fenyő fáztam
A képek még száradás közben készültek,így a ragasztó néhol átcsillan.
A törzs résszel nem foglalkoztam,mert nem fog látszani ha a helyére kerülnek. |
|
(#16555) hoTTo válasza help-ez hozzászólására (#16553)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2013 |
|
És mikor ásítasz, akarom mondani fásítasz a modulon? |
(#16562) V41-523 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2013 |
|
Üdv Mindenkinek!
Az Index börze topik 85366hsz-ben van néhány egyedi eladó TT poertéka akit érdekel. |
(#16572) reszelozsir válasza TTomasz hozzászólására (#16391)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2013 |
|
Hát ez pont jókor jött. A hétvégén raktam össze két flexi kitérőt. Köszi
Annyi kérdésem lenne hozzá, hogy a conrad állítómű elég erős lesz ahhoz, hogy irányban tartsa, vagy valami más kellene hozzá? Hasonló ívek lettek benne, mint a BTTB íves kitérőinek. |
(#16574) csíkosháTTú válasza reszelozsir hozzászólására (#16572)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2013 |
|
Idézet: „Hasonló ívek lettek benne, mint a BTTB íves kitérőinek.”
Abban a kisebbik sugár 286mm. Biztos, hogy jó lesz Tilligből? Mert annál 310mm-es minimum ívsugárral számolnak. |
(#16575) reszelozsir válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16574)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2013 |
|
Majd kiderül. Az emeletes és az Y vette az "akadályt", a többi majd, ha állítómű is lesz alatta. |
(#16576) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2013 |
|
2103.05.09-én tali a Keleti oktatótermében 17.00-tól 19.00-ig.
Érdeklődöm: 2013.06.22 kb.13.00-tól 23-án 1 vagy 2 óráig a múzeumok éjszakája programsorozat keretében tervezem nyitva tartani a Keleti Személykocsiműhelyt. Szervezés alatt. Számíthatok BTTB modul bemutatóra? Egyben egy jó gyakorlat is lenne. Vagy egyéb modellek bemutatása vitrinben. Korábban Enyedi Laci modelljei szerepeltek a vitrinben nagy sikerrel. Lehetek erőszakos? Ha már ott az oktatóban közösülünk havonta, most lehetne egy kicsi mutogatni magunkat. Javaslatokat kérek, hogy a nagyvasút mellett még hogyan mutassuk be a nem vasutasok, csak vasútbarátok lelkes csapatát, amely igen jól megfér az 1435 mm-es nyomtáv mellett. |
(#16577) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#16552)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2013 |
|
Nesze!
|
|
(#16579) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2013 |
|
Amúgy ha a modulba kell gerendaviadukt, nagyon szívesen legyártok egyet csak kérek róla fotót vagy valami rajzot!
Vagy esetleg a herripoTTerből az íves kőviaduktot, lakik arra ismerősöm, legfeljebb kiküldöm, hogy fotózza le! |
(#16586) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#16577)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2013 |
|
Basszus, ezt megettem... Azt hittem az állomásnév lesz az... |
(#16587) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#16586)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2013 |
|
Majd megkérdeztem unokaöcsimet mit szól hozzá! |
(#16588) RoninTT válasza reszelozsir hozzászólására (#16572)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2013 |
|
Szia!
Igaz nem engem kérdeztél, de a Conrad-állítóműnél nagyságrendekkel jobb a szervós megoldás.
Hihetetlenűl erős, és mindkét végállása szabályozható. Van olyan is, melynek az mozgás-gyorsasága is.
Ez szinte teljesen élethű állítást tesz lehetővé.
Egy nagyon lényeges szempont, hogy nem drágább mint a konrados. |
(#16589) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2013 |
|
Na kérem szépen ez itt a tetőterem rajza és méretei (arányos kb), ajtók jelölve, ide szeretnék fal mellett futó terepasztalt! (ajtónál felnyílót)
A jelenlegi asztal modulként csatlakozna bele valahol (majd csinálok egy közdarabot), de a terveim szerint figyelembe venném a jelenlegi modul szabványt, hogy esetenként én is tudjak tenni valamit a közösbe!
Pályaterv ötleteket szívesen fogadok, de a megjelenítendő téma is fontos!
Egy elem maximális mérete 120X150X15 centi lehet, különben nem fér le a lépcsőn!
Tisztelettel FriTTz
(hiába rajzoltam meg szépen a gépen a rajzot nem tudja betölteni képnek ) |
|
(#16605) reszelozsir válasza RoninTT hozzászólására (#16588)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
Erről tudnál bővebben írni?
|
(#16607) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#16576)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
István, ahogy tavaly, idén is tudunk adni 1-2-3 szerelvényt a vitrinbe. Majd egyeztetünk. |
(#16608) csíkosháTTú válasza reszelozsir hozzászólására (#16605)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
Ugyan nem én vagyok a kérdezeTT, ráadásul amikről, én tudok, az Keszthelyen valósult meg, ráadásul H0, de legalább Tillig H0 Elite vágányrendszer, de az elv ugyanaz.
Nos, miután Tillig-ék nagyon becsületesen nem ajánlották a motoros hajtóművüket a múzeumba, napi 8 órás üzemhez, így más megoldás után kellett néznünk. Szervók hajtják a Tillig váltókat. Némi kalandok után a Viessmann-tól származó Futaba szervók lettek beépítve, szintén Viessmann kontaktsatz-zal kiegészítve, hogy a szívdarab polarizálását is meg lehessen csinálni. Ez az kontaktsatz (érintkező készlet) a szervó meghajtó tengelyére van szerelve, és mechanikusan váltja a szívdarab polarizálását. A szervókat Tran SW10, 4-es szervó dekóderek vezérlik, és valóban, ezek kezdő és végpontja, valamint a két végpont között az átállási ideje is programozható.
Ma már vannak olyan szervó dekóderek is, (van a műhelyben, de jvnd kolléga is tud szolgálni vele, ugyanis ő gyártja ), amik egy beépített bistabil relével végzik a szívdarab polarizációt, így csak a szervó kell a váltók alá, a kontaktsatz nem.
A régi helyünkön tatombak néven futó kollégánál (mivel itt nem ezen a néven regisztrált, amúgy a jelzőket is ő gyártja profin, meg a házvilágítás effekteket is, csak mindig elfelejtem az új nick-jét ) elérhető ilyen tudású szervó vezérlő analóg üzemhez is, ezen is tanítható a két véghelyzet, és a sebesség is.
Innen már "csak" a szervómotor ára a kérdéses, erre a célra a legegyszerűbb is megfelelő, és máris iTT a Kánaán! Ja, és ezek közül bármelyik megoldás sokkal profibb, szebb, jobb, mint a Conrad motor. |
(#16610) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#16608)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
Idézet: „mivel itt nem ezen a néven regisztrált, amúgy a jelzőket is ő gyártja profin, meg a házvilágítás effekteket is, csak mindig elfelejtem az új nick-jét ”
slogan |
(#16611) sunocske válasza M298 hozzászólására (#16576)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
Vitrinbe tudom adni a Frankfurt-Flughafen-Expresst, azaz az "Ihr Zug zum Flug" háromkocsis vonatot (Tillig 01580), hozzá illő mozdonnyal (Kühn 31200). Vagy ha lesz analóg pálya, akár "játszani" is lehet vele |
(#16615) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
Kicsit játszottam, igaz nem vonattal:
térköz
köztér
térzök
zöktér
rétköz
közrét
rétzök
zökrét
néha még értelmes is
)) |
(#16616) kombi válasza terkoz hozzászólására (#16615)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
|
(#16617) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
Kedves Modulok felé érdeklődéssel tekintő Kollegák!
Ezúton szeretnélek tájékoztatni Titeket, hogy a "Domboldal" és "Töltés" modulfejek rajzát rövid időn belül kis mértékben módosítani fogom.
A módosítás lényege abban áll, hogy ezen modulok fő magassága a 100 mm-es bázisról átállításra kerül a 180 mm-es bázisra, ami eddig mint alternatíva, szaggatott vonallal volt a rajzon megadva. Ez a jelölés most majd megfordul.
Természetesen az esetleg eddig elkészült ilyen modulok is szabványosak maradnak, az alkalmazhatóságuk nem változik.
Gashpy |
(#16620) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
Voltam ma a kiállításon!
Beszélgettem pár emberrel, többek között a Szegedi rendező és fűtőház tulajdonosával is!
|
|
(#16622) RoninTT válasza reszelozsir hozzászólására (#16605)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
Természetesen!
Ha magad készíted a szervó-vezérlést akkor nagyon olcsó.
Elég ereje van ahhoz, hogy a csúcssínt a sínhez szorítsa, így gyakorlatilag nincs szűkség a közbenső rész polarizációjára. /szívdarab/
Lehet analóg a vezérlés, és akkor nincs szükség dekóderre.
Gyakorlatilag fillérekből megoldható az állítómű.
Ha gondolod, szívesen elkészítem a szervóvezérlő NYÁK lemezt, és beforrasztom az alkatrészeket.
Ha elkészítenéd magad, abban is segítek.
Segítek beszerezni a szervókat.
Egyszóval, segítek bármiben.
Email címem publikus.
Írj bátran! |
(#16625) róbertke válasza terkoz hozzászólására (#16615)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
"közért"
"kéz tör"
|
(#16626) Váltógyártó válasza RoninTT hozzászólására (#16622)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
A szervo vs. Conrád állítóműben teljesen igazad van!
Viszont...
Szerintem a legüzembiztosabb a szigetelt váltó meghajtható szívdarabbal. A polarizált váltók nagy gyengéje, hogy ha valami szennyeződés kerül a tősín és a csúcssín közé, vagy oxidálódik kissé, akkor megáll a móka.
Egyébként ehhez nem kell semmi extra, csak váltónként egy on-on mikrokapcsoló 150 ft-ért. Úgy gondolom, ennyit megéri áldozni az üzembiztonság érdekében. |
(#16630) Mk48 2024 válasza terkoz hozzászólására (#16615)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
A "réztök" kimaradt. |
(#16631) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 2, 2013 |
|
A TV-t nézve egyszerre csak ismerős arcot látok |
(#16632) róbertke válasza Gashpy hozzászólására (#16631)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
OFF
A "Nagy Ő" beszédet mondott??
ON |
(#16633) RoninTT válasza Váltógyártó hozzászólására (#16626)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Egyetértek!
|
(#16634) help-ez válasza Gashpy hozzászólására (#16631)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2013 |
|
Igen Ani jelenti.......
Bár a vasútmodellezés kimaradt
Egyébként érdekes volt a műsor,érdemes utána nézni,hogy lesz-e ismétlés.
L. |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 17:52:03 |
|
Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt |
|
|