|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#17043) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#17040)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2013 |
|
A BTTB-Zeuke 22,5°-os, az EW2 15°, ebből adódóan ez utóbbi jóval hosszabb, és szebb is, ennek a BTTB klónnak (és persze az eredetinek is) iszonyú nagy a kitérése, nagyon kacsáznak rajta a vonatok, hosszabb gőzösök sz.tem el sem mennek rajta.
Jellemző lehet, hogy ilyen kitérés a valóságban csak keskeny nyomtávon létezik, bányavasúti kitérőknél!
Amúgy elkészültek a szerkezetek, kettőn még ki kell alakítani a szigetelő vágásokat, azután festés, és kész!
Ezeknél is CODE 80-as profilból készült a vezetősín, nagyon jól néz ki sz.tem! |
|
(#17049) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17043)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Code 80? Az nem nagyobb? |
(#17051) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17049)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Ezek szerint nem!
CODE XX
Magasság=2,54mm*XX%
TT sín= 2,08mm ~ CODE 82 |
(#17059) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17051)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Na most akkor tegyük tisztába, hogy a pályasín mekkora, meg a vezetővas mekkora, mert szerintem valamit csúnyán nem értek |
(#17062) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#17038)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Tehát elméletileg nincs semmi gyári vagy típus hiba.
|
(#17064) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#17043)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Idézet: „...hosszabb gőzösök sz.tem el sem mennek rajta.”
A régi Zeuke BR23.10, a BTTB BR35, a Tillig régebbi BR23.10, és BR35, valamint a BR01, BR01.5, és BR03REKO gond nélkül veszik. A kitérési szög valóban 22,5°, a kitérési ívsugár pedig 286mm. A váltó kitérő része behelyettesíthető a Tillig 06230 sínnel. A váltó viszonylag rövid is, a 06120 114mm-es egyenessel lehet helyettesíteni.
Lehet szidni, hogy rövid, meg meredek, meg kis sugarú, stb, stb. DE! Ezt a geometriát Otto Zeuke még valamikor 1958-ban találta ki! A maga korában meglehetősen korszerű volt, megjegyezném halkan, talán a legjobb geometria is! Pofon egyszerű volt vele építkezni! Egyszerű, átlátható volt velük minden terv, még Wintrack nélkül is Pontosan azért, mert a váltót egy-egy szabványos sínnel be lehetett helyettesíteni. Ezt azóta se' csinálta meg senki. |
(#17066) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17059)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
A tillig sín CODE 82-es, 2,08mm (2,54*0,82=2,08)
A PECO CODE 80 2,02mm (2,54*0,8=2,02)
Ami érdekes: a CODE 80 profil talpa és teteje megegyezik a CODE 55 profillal csak magasabbra készítették. A TILLIG 2,54mm-es profilja is a magasságát kivéve megegyezik a 2,08-as profillal, tehát ez nem egy méretarányos CODE 100 profil, mint a PECO, a teteje és a talpa is keskenyebb annál.
A PECO 1,06; 2,24
A Tillig 0,78; 1,76
|
(#17067) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17064)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Ezt nem vitatom, de lássuk be, hogy az EW2 azért szebb!
Az EW3 meg mégszebb!
Amit meg én fogok készíteni a vizsgáim után, az lesz a legszebb! |
(#17075) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17068)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Oda? Minek?
Jók lesznek, de egy percet nem fordítok az esztétikára, amikor 8 méterrel(/87) a föld alá rakod őket! |
(#17077) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17075)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Metrót épít? |
(#17079) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#17077)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
|
(#17080) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17077)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Nem, csak a vasútforgalmat levitte a föld alá, hogy ne zavarja a látképet! |
(#17082) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17080)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Azt hívják csőpostának nem? |
(#17083) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17080)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
|
(#17084) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#17082)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
|
(#17089) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Felkerültek a talpfák is a kis TT csodákra. Az az igazság, hogy nekem ebben az állapotukban tetszenek a legjobban, mert még látszik rajtuk a kézi munka. |
|
(#17090) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17083)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2013 |
|
Állandóan azért nem kötekedek, de néha szoktam vitatkozni a feleségemmel!
Van egy cimborám, a Gyuri, azt is gyakran ki kell javítani, amikor hülyeségeket beszél!
De azért rendes csávó! |
(#17101) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#17082)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Nem. A metró az a kerekes vakond. |
(#17105) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17101)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
|
(#17108) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17105)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Nézted, milyen irdatlanul keskeny a sínprofil? |
(#17109) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17101)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Idézet: „A metró az a kerekes vakond.”
Ha ez az arckönyvben lenne, kapnál rá egy "like"-ot! |
(#17112) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17108)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Mintegy tíz éven keresztül részt vettem a Kemencei Erdei Múzeumvasút üzemeltetésében (egy évig pályamesterként is), ott 9 kg/fm sínek vannak (sőt, a motorszínben 7 kilós). Az méretarányosan TT-ben kb. a hajszállal lenne egyenértékű |
(#17138) STTaradder hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Érdekelne hogy aki használ "hozentrógert" az a két átlósan ellentétes váltót együtt vezérli?
Köszi |
(#17142) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#17138)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Nyugodtan használhatod a kettőt párhuzamosan kapcsolva csak nem mindegy elbírja az elektronikád vagy nyomógombosan váltod??!! |
(#17147) STTaradder válasza HOTotya hozzászólására (#17142)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Egy külön nagy 40va Roco trafó táplálja a váltókat egy Tran digit központtal vezérlem a Jvnd által készített (remélem) dekódereket. |
(#17149) HOTotya válasza STTaradder hozzászólására (#17147)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Akkor azzal nem hiszem,hogy gondod lesz!! |
(#17150) Váltógyártó válasza STTaradder hozzászólására (#17138)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Célszerű, de arra is figyelni kell, hogy mind a négy váltó nem lehet kitérőbe. Egyrészt, mert így szabályos, másrészt, ha Váltógyártó féle hózentrógerről beszélünk , aminek mind a hat szívdarabját meg lehet táplálni, akkor ha mind a négy váltó kitérőbe van kapcsolva, a belső két szívdarabon zárlat lesz. |
(#17151) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Sziasztok!
Váltógyártó úrnak gratulálok,gyönyörűek a munkái!
Nagy csodálattal nézegettem váltóit,
elgondolkoztam készítésüknek eljárásain, munkafázisokon,hogy vajon mivel kezdheti és bizony szép és működőképes váltói láttán könnyedén kedvet is kaphatnék hozzá, egy próbára biztosan.
Kíváncsi lennék,hogy vajon mennyi ideig tart egy-egy egyszerűbb darab elkészítése, mik azok a részei amivel esetleg többet kell szöszölni, mivel lehet a legnagyobbat szívni stb.
Szívesen elolvasnék készítésükről valami leírást,de csak ha nem titok.
Végignéztem a topicot ,de készítésükről egy spéci fogón kívül semmit sem találtam.
Kíváncsi lennék,hogy vajon a csúcssínek forgópontjai hogyan vannak megoldva? - ez például nem látszik egy fotón sem.
A hajlításokra is kíváncsi vagyok!
Azt láttam,hogy a sínek talp része ki van könnyítve,de hogy hogyan van meghajlítva kézben,satuban esetleg valamilyen spéci sín hajlító szerszámban arról nem láttam és nem olvastam semmit sem, erről is szívesen megnéznék egy-két fotót ha van.
Kíváncsi vagyok a köszörülésekre és a forrasztásokra is,hogy milyen géppel csinálod és milyen korongokat használsz stb.
Látom,hogy van a nyák talpfa mellett műanyag gyári talpfa is időnként az miért van?
Úgy érzem,hogy gyönyörű váltókat sokat és sok félét láttunk már, de engem ezek az apró részletek jobban érdekelnének.
Még egy dolog: Kíváncsi vagyok a többiek munkáira is,
ha van olyan.
Az sem baj ha nem annyira profi munka mint a mesterünké ,mert mindenki a saját tudásához, lehetőségeihez mérten tud csak dolgozni,alkotni.
Nagyon úgy érzem,hogy ez a fórum csak egy modellezőről szólt ezidáig,ami nem biztos hogy baj,de így van.
Jó modellezést kívánok mindenkinek!
Váltógyártó úrnak pedig hatalmas gratulációm! |
(#17152) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#17138)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Én igen, illetve hózenom még nincs, de csoportos váltóállítás igen amennyiben a vágányút megköveteli.
Lassított conrad állítóművekkel. |
(#17155) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#17150)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Kösz a figyelmeztetést, bár ezt csak saját magam figyelhetem. Ha csak nem csinálnák egy mágneskapcsolós vezérlést ami oldja az összeváltásnál a másik betáplálását.
Bár az enyém szívdarabjai műanyagok, ami az én szintemen még jobb is, tuti zárlatot csinálnék.
|
(#17156) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#17152)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Köszi én is mindenképp így teszek. |
(#17157) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17151)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Hi!
Köszönöm az érdeklődést, először a hozzászólásod végéhez csatlakoznék. Én is szívesen látnám mások munkáit, lévén ezt a topikot nem Váltógyártó önfényezős topikjának szántam , hanem ahol mindenki bemutathatja amit készít, és meg tudjuk beszélni.
Mint azt írtam már a "másikban", hosszabb távon nem az a célom, hogy én magam gyártsam le a váltókat, hanem hogy a segédeszközök, sablonok segítségével bárki meg tudja azt otthon csinálni, minden különösebb képzettség nélkül.
Természetesen lesznek olyan dolgok, amiket nem adok ki, lévén nagyon sokat dolgoztam ezen, és lesznek olyanok, amiket azért nem mindenki tud majd megcsinálni, de egyszerű kitérőt gyártani sz.tem mindenki tud majd.
Nagyon sok mindent kipróbáltam, hogy minél olcsóbbá tegyem ezt az egész váltógyártósdit, de sajnos semmivel nem értem el kielégítő eredményt. Viszont kevesen adnának ki 30e forint körüli összeget, hogy legyártsanak mondjuk 20e ft értékű váltót. Ezért arra gondoltam, hogy bérelni lehet majd a szerszámokat, és innentől kezdve ez lesz az egyik fő csapásirány (miután levizsgáztam). Persze ha valaki kitérőt szeretne, azt is szívesen megcsinálom.
Végezetül így készül a kitérő, csak saját készítésű szerszámokkal:
Fast Track |
(#17162) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17157)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Na jó ez a videó azért nem volt tisztességes a halandó modellezőkkel szemben! |
(#17165) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17157)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Idézet: „Nagyon sok mindent kipróbáltam, hogy minél olcsóbbá tegyem ezt az egész váltógyártósdit, de sajnos semmivel nem értem el kielégítő eredményt. Viszont kevesen adnának ki 30e forint körüli összeget, hogy legyártsanak mondjuk 20e ft értékű váltót.”
Látszik, ezt már este írtam! Természetesen itt a szerszámokról, sablonokról volt szó.
Ami még lemaradt:
A csuklópont síncsatlakozó darabból készül, ami ~3mm hosszúra vágtam. Alatta egy acélszálat forrasztok a sínre, részint hogy a helyén tartsa, részint a stabil elektromos kontakt miatt. |
|
(#17166) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17162)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Az élet már csak ilyen! |
(#17167) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17157)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
|
(#17168) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17157)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
|
(#17169) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#17168)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Belegondolni is szörnyű, hogy mi munka lehetett behuzalozni egy rendező pályaudvart, és persze karbantartani! Találd meg villámgyorsan, hol van elszakadva, és cseréld ki pillanatok alatt.
A másik sem piskóta, de akkor lenne az igazi, ha a vágányutakat is mutatnák az asztalok, nem csak úgy világítanának! |
(#17170) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17169)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Idézet: „A másik sem piskóta, de akkor lenne az igazi, ha a vágányutakat is mutatnák az asztalok, nem csak úgy világítanának! ”
Mondtam én egy szóval is, hogy ne csináld? |
(#17171) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#17170)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Én csak egy bizonyos szintig vagyok elvetemült, de már továbbítottam annak a modellezőtársunknak, akiből kinézem, hogy megvalósítja! |
(#17172) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17171)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Erről szólnak a Fórumok:-Tudás, ismeretanyag egymás közötti megosztása. |
(#17173) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Ha már sünöcske reklamált a nyereményjátékért:
(amiből őt túlzott szaktudás miatt kizárom! )
Felajánlok egy 15 vagy 12 fokos kitérőt a saját méretarányában (H0, TT, N) az első helyes megfejtőnek, aki megmondja, mi van a képen! A nyeremény július végétől igényelhető, és dec. 31-ig érvényes. Egy valaki csak egy helyen játszhat!
(Hogy sünöcske ne érezze magát diszkriminálva, vele majd megegyezek, ha rendel v.mit.) |
|
(#17174) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
|
|
(#17175) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
|
(#17177) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Kitérő szívdarab vezetősín, talán kisvasúté.
Erre gondoltam: |
|
(#17178) Kisfa válasza Kisfa hozzászólására (#17177)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Ahogy nézem ez nem keskeny nyomköz. |
(#17182) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17173)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Laci ez nem ér mert ilyet én is tudok feltenni......
A kérdés neked mi ez?? |
|
(#17183) Kisfa válasza HOTotya hozzászólására (#17182)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Ilyet én is tudok.
Mi ez ?
|
|
(#17184) HOTotya válasza Kisfa hozzászólására (#17183)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
|
|
|
2024. Nov, 25. Hé 15:39:13 |
|
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|