|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#17098) etwg válasza róbertke hozzászólására (#17097)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Lehetne, meg van is, csak egy kicsit nyügös, mert nem rugalmas, igy valamit ki kell találni, hogy egyszerü legyen a kerékcsere. |
(#17099) csíkosháTTú válasza terkoz hozzászólására (#17086)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Most olvasom, hogy mit írtam!
Nem, természetresen nem a Tiédről van szó! Nagyobbik fiam keresztapja kérte kölcsön, még abban az időben, amikor nem tudta, hogy keresztapa lesz, csak valahová elkeveredett náluk.
Amúgy nem modellezik momentán, amikor tette ezt nem is ontopic méretben tette. |
(#17100) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#17078)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Azért én halkan tennék egy szolíd javaslatot:
A BTTB kocsi alá inkább 8mm-es kereket válassz.
A régi, Zeuke kerekek voltak 8,3-asok, de azoknak más a tengelyvégük is (lásd még: régi Zeuke szoknyás kocsik vagy az első Y kocsik fémbetétes forgóvázai). |
(#17102) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#17091)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Sehr schön! |
(#17103) róbertke válasza etwg hozzászólására (#17098)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Most, hogy írod, ez az egy dolog tényleg kissé érdekes művelet |
(#17104) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#17103)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Nekem nagyon OFF 00-s mozdonyom van, amiben csak az egyik forgóváz hajtott (és ez szedi az áramot is). Ez a forgóváz fémből van, a másik műanyag. Ami plusz érdekesség, hogy tapadógyűrűk helyett mágneses a hajtott kerék. |
(#17106) etwg válasza sunocske hozzászólására (#17104)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Idézet: „Ami plusz érdekesség, hogy tapadógyűrűk helyett mágneses a hajtott kerék. ”
Ami kitünö (ocska-) vas sinekhez. Régebben többen használtak ilyen technologiát.....
Manapság a BUSCH tökéletesitette és a talpfák vagy az alattuk levö lemez vette át a mágnes feladatait a sinek meg megmaradtak szép alpakkának....
|
(#17107) sunocske válasza etwg hozzászólására (#17106)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Ez amúgy egy Triang-Hornby dízelmozdony. Az alján lévő cégjelzés alapján elég pontosan behatárolható a gyártási éve: 1972 |
(#17113) GABA TT válasza FriTTz hozzászólására (#17031)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Nincs akadálya. |
(#17114) GABA TT válasza Váltógyártó hozzászólására (#17091)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
A nyák lemez mivel van felszeletelve?
Mennyire készíthető e ez esetleg másoknak is?
Csak motoros állítómű tudja üzemeltetni? Mert ha jól látom a csúcssíneket hajlítani kell |
(#17116) csíkosháTTú válasza GABA TT hozzászólására (#17114)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Váltógyártó helyeTT:
NevezeTT kolléga bérmunkára is rávehető, csak momentán szűkös a kapacitása, mert vizsgára készülődik. Kívánjunk neki egy nagy kalappal, hogy aztán számunkra is nagyobb energiával, és több idővel használja ki lehetőségeiTT ! |
(#17119) Váltógyártó válasza GABA TT hozzászólására (#17114)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Köszönöm szóvivőm, Csíkos-MesTTer szavait, jelenleg valóban csak meglévő restanciáimat készítem el, de július közepétől állok rendelkezésetekre!
Amúgy köszönöm az elismerést, lévén ezek csuklópontos csúcssínekkel készültek, nem merevvel.
Ha megnézed a (#17044) sz. hozzászólást, ott a középső képen azért elég jól látszik a csuklópont. |
(#17120) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#17119)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
És akkor majd kitesszük a táblát, mint 1941-ben Northolt-ban, a RAF 306. wing kantinjában, hogy:
"English spoken"
(Aki nem tudná, a RAF 306. vadászrepülő ezrede lengyel emigráns pilótákból állt a II. Világháborúban.) |
(#17121) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17100)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Meghánytam, vetettem magamban és meghallgatva mindenkit a 8mm-es mellett maradok.
Köszönöm mindenkinek a segítséget. |
(#17122) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 17, 2013 |
|
Örömmel tudatom a tisztelt nagyérdeművel, hogy jelentős mennyiségű váltót lőTTem az idegbajon és kezdődhet az építkezés!
Már csak az kell eldöntenem, hogy fejállomást vagy fordítókorongos fűtőházat csináljak-e a nyaralásra félretett pénzből! |
(#17123) terkoz válasza FriTTz hozzászólására (#17122)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
|
(#17126) ZaGyu hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Serfőzőversenyre érkeztek résztvevők Moorbach állomására...
Képek a Fotótár sörfesztivál mappában
|
|
(#17128) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17122)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Barátaim!
Emlékezzünk most egykori modellezőtársunkról, FriTTzről, aki szembeszállt a modellezők legnagyobb ellenségével, akit úgy hívnak, feleség, de alul maradt (mint az várható volt )!
UI: Persze nem halt meg, csak az asszony örökre eltiltotta a vasútmodellezés világától! |
(#17129) GABA TT válasza Váltógyártó hozzászólására (#17128)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Ezzel nem értek egyet. Nem feltétlen ellenség egy feleség.
|
(#17130) GABA TT válasza Váltógyártó hozzászólására (#17119)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
BTTB geometriára is készíthető. Visszatérünk rá! A fotón annyira nem látszik.
Egy nagy kalappal a vizsgához! |
(#17131) Váltógyártó válasza GABA TT hozzászólására (#17130)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Ez konkrétan BTTB geometria, bár Csíkos-MesTTertől származó információk szerint az alapművet Herr Zeuke álmodta meg!
Ami a feleséget illeti, viccnek szántam, hiszen még én is élek!
A jókívánságot köszönöm! |
(#17132) csíkosháTTú válasza GABA TT hozzászólására (#17130)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Azé' szerintem az láTTszik, hogy azok a váltók biza' a régi Zeuke/BTTB egyenes váltók kiváltására készültek... |
(#17133) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#17131)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
|
(#17134) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17133)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Rosszul tudod Mester!!
Mindig a nők választják meg a párjukat /azt ne mondd, hogy nálatok az asszony kérte meg a kezed!!!/ |
(#17136) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#17134)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
|
(#17140) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#17137)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Maga "dógozzon" inkább!
Amúgy nem folyik bele a topicba, de, ha olvassa, akkor sem talál benne olyat, mit ne tudna...
Szép magyar szó ez a feleség. Tényleg az egyik felem... |
(#17161) FriTTz válasza GABA TT hozzászólására (#17113)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2013 |
|
Kitaláltam valamit, majd megírom ha kipihentem magam! |
(#17179) GABA TT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17132)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Igen az látszik, és örülök neki mert csere esetén nem kell mindent át variálnom. Rosszul fogalmaztam, elnézést érte, én a csukló pontokat nem láttam élesen a képen. |
(#17180) GABA TT válasza FriTTz hozzászólására (#17161)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
Oké! |
(#17202) FriTTz válasza GABA TT hozzászólására (#17180)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2013 |
|
üdv
Na szóval ugyan nem gőzmozdony amit kitaláltam, de cserébe nem túl bonyolult.
Valamikor nagyon régen volt a MÁV-nak egy kísérleti villanymozdonya: V 44 néven/számon és nemrég arra figyeltem fel, hogy ez kísértetiesen hasonlít a DRG E 18 számú (Tillig katalógusban 02453) mozdonyára!
Eltérések vannak az igaz, a V 44-esnek kettővel több az oldalablaka és a tengelyelrendezése nem 1-D-1 hanem 2-D-2.
V 44 képe
E 18 képe
Szerintem a magyar mozdony sokkal szebb és szerintem nem túl nagy munkával a német gépet át lehetne alakítani. |
(#17209) GABA TT válasza FriTTz hozzászólására (#17202)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Szia!
Tény kísérteties a hasonlóság, elképzelhető hogy át alakítható, de hosszban a német gép biztosan lényegesen rövidebb. Lényeges hogy a hajtott tengelyek távolsága mennyiben egyezik meg a szép hazaival.
Az nem biztos, hogy kevés munka. Ha a donor gép nem kerül nagy összegbe, amit azért kétlek, érdemes el gondolkodni rajta. Azért mielőtt neki kezdesz át alakítani. Érdemes a modellt össze nézni a rajzokkal ott sok minden kiderül.
Az biztos, hogy kisebb íveket csak úgy fogja vinni. Ha a BTTB Nohabhoz hasonlóan elfordul a az ütközőket tartó gerenda a pályakotróval együtt. Enélkül csak R3 R4ív lesz bejárható vagy az sem. |
(#17211) FriTTz válasza GABA TT hozzászólására (#17209)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Szia
A hosszbeli különbség kb 5 milliméter az ütközőkön (visszaosztottam a magyar mozdony méretét), majd valamelyik boltban kérek egyet megtekintésre. |
(#17212) GABA TT válasza FriTTz hozzászólására (#17211)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Az talán nem annyira gond, addig amíg a hajtott tengelyek távjai nem nagyobbak. |
(#17213) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Ezt alkottam a délután megszállt az ihlet. Terepasztal vágánycsere BTTB-ét cserélem 1m fleszi építőre. Mivel gond, hogy egy helyen nem férek hozzá és nem is látom az kint kel készre hajtani, hogy úgy is maradjon megtartsa az ívet. Készítettem egy állítható hajlító gépet.
Ilyen lett a végeredmény. |
|
(#17214) FriTTz válasza GABA TT hozzászólására (#17213)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Egy ilyen síngörbítőre gondoltam én is nemrég!
A görgőkbe bele lett esztergálva a sínprofil? |
(#17219) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 20, 2013 |
|
Sziasztok!
Én ezt alkottam a hétvégén. Zöld Hangertneres kamionból készült. |
|
(#17220) Váltógyártó válasza GABA TT hozzászólására (#17213)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2013 |
|
|
(#17223) FriTTz válasza DinoTT hozzászólására (#17219)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2013 |
|
Jó lett, a helyedben a felniket koszos szürkére festeném mert nem volt ilyen csillogó egyiken sem (amivel én jártam) és a hátsó lökhárító sem fekete hanem szürke amire feketével van ráírva a pótkocsi gyártója!
(svarcmüller vagy smitz)
A hátsó lökhárítóra még lehetne rakni szélességjelző és a vezetőfülke mögé 2 db tűzoltókészüléket!
A ponyvára húzhatsz vékony kék filccel vágás, javítás nyomokat és a ponyva tetejét (a fehér rész) meg koszos fehérre kell festeni és az egészet kicsit bekoszolni mert ezek csak addig csillogtak ennyire amíg a telepen voltak mosás után!
Persze kérdés, hogy melyik állapotot akarod modellezni!
Én is raknék ilyet az asztalomra, de olyan semmirekellő társaság dolgozik ott, hogy az utálatom meggátol ebben! |
(#17228) GABA TT válasza FriTTz hozzászólására (#17214)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2013 |
|
Igen, mind a háromba! Különben az I profillal nem párhuzamosan fogja meghajlítani. Szép kerek lesz az csak össze rakás után érdekes formát fog fel venni . Már ha össze lehet rakni.
Váltógyártónak is a válsz.
Köszi! Mivel nem szeretek más tollával ékeskedni. Erő János oldalán láttam egy képet róla, Plusz ami van itthon és a saját el gondolás. |
(#17249) terkoz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2013 |
|
Megkaptam az első rendelésemet a Team Mikromodell- től.
Igaz itt ez H0 méret, de szerintem bármit elkészítenek.
|
|
(#17257) FriTTz válasza terkoz hozzászólására (#17249)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2013 |
|
Kik ezek, hol vannak? |
(#17266) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
Sziasztok!
Szeretném megosztani "döbbenetes" léptékű haladásomat.
Felkerültek a zsaluk és jól összekoszoltam a homlokzatokat. A tető festése és a kémények még hátravannak.
|
|
(#17267) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#17266)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
Még három... |
|
(#17273) terkoz válasza maTTato hozzászólására (#17267)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
Szia!
Már a múltkor is tetszett, de így még meggyőzőbb!
üdvgyuri |
(#17274) terkoz válasza FriTTz hozzászólására (#17257)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
|
(#17284) FriTTz válasza maTTato hozzászólására (#17267)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
Szerintem is szép lett, én talán egy kicsit fakóbb, világosabb cserepet tennék rá nem ennyire élénkpirosat.
Esetleg barnás foltosat.
Már korábban is megakartam kérdezni, hogy a modellvilágban mi határozza meg a színeket, árnyalatokat? |
(#17286) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#17284)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2013 |
|
Idézet: „ a modellvilágban mi határozza meg a színeket”
A jo szemmérték, izlés és némi ismeret a szinek és a kicsinyitett modellek világáról. A legnagyobb segitség, ami ma már mindenütt megvan, a fényképezögép elárul minden hibát- ezért bátran kell használni. Ha élethü a kép, jok a szinek.
|
|
|
2024. Nov, 27. Sze 3:53:33 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|