|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#17346) Tapti válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17345)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Szia!
Igazából nem tudom, mert a karosszérialakatosoktól könyörögtem ki egy adagot, úgy vigyáznak rá mintha arany lenne.
Ez alkalmas vas ónnal való lágyforrasztásához és valami brutális árat mondtak rá.
De szerintem ha olyan a pasztád, amelyik melegítésnél ónnal vonja be a felületet a forrasztást előkészítendő, szerintem jó kell legyen.
Azt mondjuk nem tudom, ki kell próbálni, hogy az előzőekben felrakott szívdarabnál mennyire válik be, de szerintem ha jó a két darab illeszkedése akkor menni fog.
Ami biztos, ha a talpfa nyákból készül mint a "kitérők mesterénél" a szálak leforrasztása pasztával biztosan minimális anyaggal megoldható.
|
(#17350) csíkosháTTú válasza Tapti hozzászólására (#17346)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Jobb elektronikai boltokban van SMD forrasztáshoz használatos forrasztó ón, ami egy "spaklival" felvihető a felületre, majd ezt felmelegítve (hőlégfúvú, grillsütő) forrasztó ónként viselkedik. |
(#17351) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17345)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Én ezeket használom. A paszta ón tartalmú, vízszerelési boltban kapható pár száz forintért, a másik egy ezres volt, valahol a neten rendeltem, és egy sűrű átlátszó folyadék.
Forrsztóónból 0,5mm vékonyat használok, nagyon szépen lehet adagolni. |
|
(#17353) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17350)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
üdv
Hány fokon olvad, lehet tudni? |
(#17354) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17351)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Csak forrasztópasztát használsz,vagy tekercses ónt is?
Úgy gondolom,hogy csak a kényes,nehezen hozzáférhető helyekre kell a paszta. |
(#17355) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17344)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
A másodiknak a forrasztása jobb lett, de nem szabad lecsiszolni a csúcsát, mert nagy lesz a hézag a csúcs és a könyöksín között, ezért nem fut át szépen a kerék, hanem bedöccen a hézagba (és nem is néz ki jól). |
|
(#17357) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17354)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Én a pasztát is tk. folyasztószerként használom, és mindenhol ónnal forrasztom fel a sínszálakat. |
(#17360) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17355)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
A harmadiknál majd jobban vigyázok!
Még nincs hozzá szerszámom,ezeket kézben csináltam és ott azért hintázik a reszelő egy kicsit ,meg azt sem tudtam,hogy figyelnem kellene ennyire apró részletre.
Most,hogy nézem a gyárit az valóban hegyes.
Kösz az észrevételt. |
(#17361) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17355)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
A lecsiszolás amit kiszúrtál kb.3mm-ert rövidített rajta!!!
Még egy kérdés:
A sínszálat oldal irányból vagy felülről csíped ? |
(#17363) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17361)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Felülröl. Ha oldalról vágod, megnyomja a sín tetejét felfelé, és azt nehéz szépen javítani. |
(#17364) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17363)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Nekem minden irányból gagyi a vágott felület,de oldalról talán jobban sikerül.
Majd csinálok egy köszörült fogót.
Milyet érdemes venni? |
(#17365) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17364)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Fogó=csípő |
(#17366) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17364)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Sín vágására csak a lejjebb bemutatott fogó alkalmas, egyéb esetben hosszabbra kell vágni, és simára kell reszelni, vagy csiszolni, ha van géped. |
(#17368) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#17357)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Ugyan Neked válaszolok, de mindenkinek szól, aki forraszt!
Amennyiben a "folyasztószeren" a forrasztó ónba töltött gyantát értjük, akkor annak használata helyénvaló. Tiszta, forrasztható fémfelület (réz, ezüst, alpakka, arany) forrasztásánál másra nincs szükség! |
(#17371) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17368)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Nos, ennek elvben így kéne lenni, de a tapasztalat mást mutat. Én nem tudtam addig a sínt szépen a nyáklapra forrasztani, amíg nem kezdtem el használni a lentebb mutatott két szer valamelyikét. Ezek használatával viszont tökéletesen műxik!
Ha megnézed a videót, Warris mester is használ folyasztószert, és azt hiszem, neki igazán van tapasztalata a váltóépítésben.
Azt persze nem tudom, hogy a 0,5mm vastag forrasztóónomban van e gyanta. Lehet, hogy nincs, és azért nem ment folyasztószer nélkül. |
(#17377) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17368)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Azért ez nem egészen van igy.
A rézmodellek épitésénél éppen a gyanta okozza a kegtöbb problémát mert igen nehéz eltávolitani. Aki már forrasztott egy finom szellözörácsot, bordáslemezt, az már biztos szidta a gyanta feltalálojának minden felmenöjét...
Nos vannak gyantátol sokkal jobb készitmények, ami viszont sajnos egyre kevesebb van, gyanta nélküli cin.
Nekem is nemrégen magamnak kellett gyártanom....
Egy nagyon jo folyaszto a foszforsav, spiritusz és desztillált viz keveréke. A foszforsav maradék nélkül elpárolog igy nincsenek olyan következményei, mint a sosavnak vagy egyes pasztáknak. Sokkal jobban folyaszt mint minden eddigi ilyen vegyület, és igy forrasztott modelleket nem kell utolag pucolni. A sima vizes öblités teljes mértékben elegendö.
Természetesen ez az eljárás nem okvetlenül tanácsolandó elektronikai forrasztásokra - oda messzemenöen megfelel a gyantás on. |
(#17379) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#17371)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Nos 0,5-ösben nincs és azért kell hozzá, teljesen igazad van.
Ezen felül még a bádogos ónban nincs, elterjedve most már inkább a "töltöt" ónok vannak a boltokban.
Mi is hiába rendeltünk olyant amiben nincs, nem beszerezhetőként kaptunk választ. |
(#17384) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#17379)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Csőszerelésben használnak töltetlent!
Ott 2-es biztos van, vékonyabb is elképzelhető, de olyanba még nem futottam bele mert nem is kerestem.
Rézcső forrasztásához használják, ugyanott forrasztópaszta is van, |
(#17388) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17288)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Nagy problémám volt, hogy miként fogom állítani ezt a bázelit. Először arra gondoltam, hogy az utolsó két egyenes talpfa között lesz az állító "rudazat", mint ahogy a ROCO 15°-os bázelijénél van, de nem igazán tetszett. Ha már a valóságosra hasonlító kitérőt építek, akkor az állítása is hasonlítson, amennyire csak lehetséges. Így mégis a csúcssín végénél állítottam, és a két talpfát 0,15mm-es rugóbronz lemezzel kötöttem össze. |
|
(#17390) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#17377)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Idézet: „Egy nagyon jó folyasztó a foszforsav, spiritusz és desztillált víz keveréke. ”
Ezeket az összetevőket milyen arányban kell keverni? Kipróbálnám! |
(#17391) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#17390)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2013 |
|
Most igy fejböl nem tudom. 2-3 évenként szoktam csinálni. Valahol fel van irva, azt hiszem 1:1:1 ben kevertem, csak nem tudom hány %-s volt sav. Probáld ki, lehet, hogy közben megtalálom a leirást is. |
(#17395) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17355)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Ilyen lett a 3. Csúcsom(ez már hegyesebb): |
|
(#17396) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17395)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Nem jó képek mentek fel, ezek a jók: |
|
(#17413) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17396)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Ez már patent! |
(#17414) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#17391)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Nekem ilyen foszforsavam van:
|
|
(#17417) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17414)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Valoszinü hogy az enyém is ilyenböl készült, csak én nem tartok iyesmit már otthon, jobb helyen van az a laborban vagy a boltban.
Közben megnéztem a flakonjaimat, hát tévedtem:
A foszforsavas 1997 ben készült a kobaltos meg 1999-ben. ( rohan az idö...). Sajnos.
Egyik flakonon sincs rajta a keverés, de már rákérdeztem, remélem hamar válaszol a barátom aki keverte. |
(#17418) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17413)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Tisztelt Mester úr!
Van egy vadi új Piko Taurusom ami pont ezekre szokott felfutni néhány váltónál (tillig) ami elég bosszantó!
(pláne unokaöcsi szokott reklamálni)
Persze a tillignél ez műanyagból van, ezért én arra gondoltam, hogy a vezetősínt (ami szintén műanyag) kicserélném valami magasabb sínprofilra, hogy rendesen vezesse meg a kereket ami a dolga is lenne!
Tehát melyik az a szigorúan titkos sínprofil méret amely magasabb a tillignél és hol lehet beszerezni ha nem túl nagy titok? |
(#17425) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17418)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Nem kell magasabb, az nem oldja meg a dolgot. Viszont ha kihézagolod a vezetősínt, hogy a könyöksín-vezetősín külső távolsága 10mm legyen (+/- 0,1mm), akkor mindjárt elmúlik a probléma! Persze TT esetén! |
(#17426) róbertke válasza etwg hozzászólására (#17377)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Hogy ti miket nem használtok! Én amit ismerek Foszforsavat, hát azt nagy ívben kerülném .... ))) |
(#17427) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17388)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Csipkerózsika felvette a báli ruháját!
Már csak a smink hiányzik! |
|
(#17431) etwg válasza róbertke hozzászólására (#17426)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Semmi gond a szakszerüen használod!
Közben elökerült a keverék is
Foszforsav : spiritusz : desztillált viz 1:5:5
A foszforsavat kobaltsavval is helyettesitheted.
Természetesen ezek az oldatok csak nagyon finom munkákhoz kellenek ( pl. Maratott finom rézmodellek) ahol egy hegyes fogpiszkálóval felviszed a folyasztot a nagyon kis mennyiségü on egyenesen követni fogja az anyagon. Nagyon keves kell, nagyon kis flakonokban szoktam tartani (0,02 - 0,03 liter ) és ez évekre elég. |
(#17432) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17425)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Erről kérek szépen valami ábrát, hogy mit hova miért hogyan vezetősínig értettem csak!
Ha jól értelmezem kell valahonnan szereznem vékony rézlemezt (sörösdoboz is jó?) és abból egy csíkot kell a vezetősínre ragasztanom? |
(#17434) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#17432)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
|
(#17436) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#17434)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Akkor semmi, majd felhívom a tudakozót! |
(#17438) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17436)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
A tudakozó is engem hív, úgy még drágább! |
|
(#17440) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17439)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2013 |
|
Jóféle pillanatragasztó csodákra képes, főleg, ha leülteted a lemezt a talpfára, hogy csak támaszkodnia kelljen a vezetősín oldalán. |
(#17441) Tapti hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
És a jó pillanat ragasztóhoz tessék aktivátort használni. Modell boltokban kapható, 1300.- Ft. Aktivátor spray
A ragasztandó felületek egyikét befúj a másik ragasztóz és összenyom, vagy ragsztóz összenyom, tart, befúj, el enged.
Azonnali hatás és nem csak a kezed ragad össze. |
(#17448) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17438)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
A könyöksín és a keresztezési csúcs közötti rész a legneuralgikusabb pont, ha ott el van b... szóval szabva a vezetéstáv, akkor elsődlegesen azon kell javítani. A többi csak kozmetika (bár vele jár, az igaz) |
(#17449) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#17448)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Az meg már a szerény véleményem, hogy nem kell tűhegyes csúcsnak lennie, az igazival se lehet kenyeret szelni. Legfeljebb parizert. Félbe. És törni, nem vágni.
|
(#17450) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17427)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
|
(#17451) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17448)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Az látszik, hogy nagyvasúti fejjel gondolkodsz!
A modellváltók legnagyobb hibája, hogy a pontosság nem az erényük. Ha túl kicsi a távolság a szív csúcsa és a vezetösín között (ami a modell váltók leggyakoribb hibája), akkor egy szélesebb nyomtávú kerékpár könnyen felugrik a szívdarabra. Ezen csak a vezetösín kiszélesítésével tudsz segíteni (persze egy-két tizedmilliméterröl beszélünk).
Ugyanez a helyzet magával a szívdarabbal is, ha nem elég hegyes, akkor nem nyúlik be eléggé a könyöksínek közé, és már oda is a sima átfutás a könyöksínröl a szívdarabra. Csináltam jópár selejtet, mire eljutottam a mai szintre, van benne tapasztalatom!
|
(#17452) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17450)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
1. Bagoly mondja...
2. Bizony, sokat tud segíteni!
3. A Bázeliröl volt szó, nem rólam, ami sz.tem már most is nagyon jól néz ki, de lefestve még szebb lesz! |
(#17453) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Sziasztok!
Kíváncsi lennék,hogy a vezetősínek hosszára van-e valami szabály, mert a gyári váltóknál többféle hosszban láttam.
Váltógyártótól szívesen megnéznék néhány képet a csúcssínek-tősínek találkozásáról,ha nem túl nagy kérés
és kíváncsi lennék,hogy alakít-e ki gyengítést
(talp ledolgozása gerincig) rugalmas csúcssíneken,hogy azok lazábban mozogjanak,ha igen milyen hosszban alakítja azt ki.
Jó modellezést!:korongos |
(#17454) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek! |
(#17455) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17453)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Nézd meg a facebook oldalamat, ott egy helyen van egy csomó kép, sz.tem megtalálod, amit keresel!
A vezetösíneknek modellek esetén egy lényege van, hogy a szív csúcsánál meglegyen a megfelelö távolság, a többi csak dísz.
A nagyvasútról majd sunocske ír, ha ráér. |
(#17457) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#17451)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Ez sajnos feltételzi, hogy modellkerekek/tengelyek még kisebb türéssel követilk a.szabványt. De amikor majdnem félmilliméteres különbségekkel futsz össze a kerekek belsö távolságánál ( nem is beszélve a legnépszerübb méretarányról, ahol nagyitoval kell keresni yan tengelyeket, ahol a keréktávlság pontosan 14.3 mm), meg a futofelülrtek szélessége is olyan amilyenre sikerül, ilyen gondokkal a jövöben is számolni kell. A Ferkel Lines terepasztalomon minden jármü átmegy egy vizsgán (RP25-s kerekek), és ha nem szabványos a kerék, akkor csere, vagy vitrin..... |
(#17458) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#17457)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Nekem is ez a bajom, csak a Tauruson nem tudok módosítani a nyomtávon mert amúgy minden más járműnél ez segít a problémán, de most kénytelen vagyok néhány váltót meghekkelni!
Amúgy érdekes, hogy nem kell mindegyiket csak kettőt a 11-ből!
Mi lesz itt ha megjön a többi és nekiállok a bővítésnek? |
(#17459) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#17384)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Nyilván, én azt írtam mivel nehéz beszerezni ezért nálunk már ők is a töltőtett viszik. (Gienger, Dég és az Sma sem tud felhajtani)
|
(#17460) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#17457)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2013 |
|
Sajnos teljesen igazad van, az eddigi legdurvább, amivel találkoztam, egy gyönyörü Roco vezérlökocsi volt(ne kérdezd a típusát), ahol a kerekek belsö távolsága 13,8mm!!! volt. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 21:52:32 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|