Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       8/86    
(#17346) Tapti válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17345) Válasz Máj 25, 2013
Szia!

Igazából nem tudom, mert a karosszérialakatosoktól könyörögtem ki egy adagot, úgy vigyáznak rá mintha arany lenne.
Ez alkalmas vas ónnal való lágyforrasztásához és valami brutális árat mondtak rá.
De szerintem ha olyan a pasztád, amelyik melegítésnél ónnal vonja be a felületet a forrasztást előkészítendő, szerintem jó kell legyen.
Azt mondjuk nem tudom, ki kell próbálni, hogy az előzőekben felrakott szívdarabnál mennyire válik be, de szerintem ha jó a két darab illeszkedése akkor menni fog.
Ami biztos, ha a talpfa nyákból készül mint a "kitérők mesterénél" a szálak leforrasztása pasztával biztosan minimális anyaggal megoldható.

(#17350) csíkosháTTú válasza Tapti hozzászólására (#17346) Válasz Máj 25, 2013
Jobb elektronikai boltokban van SMD forrasztáshoz használatos forrasztó ón, ami egy "spaklival" felvihető a felületre, majd ezt felmelegítve (hőlégfúvú, grillsütő) forrasztó ónként viselkedik.
(#17351) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17345) Válasz Máj 25, 2013
Én ezeket használom. A paszta ón tartalmú, vízszerelési boltban kapható pár száz forintért, a másik egy ezres volt, valahol a neten rendeltem, és egy sűrű átlátszó folyadék.

Forrsztóónból 0,5mm vékonyat használok, nagyon szépen lehet adagolni.

2013-05-25_1...jpg
 
(#17353) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17350) Válasz Máj 25, 2013
üdv
Hány fokon olvad, lehet tudni?
(#17354) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17351) Válasz Máj 25, 2013
Csak forrasztópasztát használsz,vagy tekercses ónt is?
Úgy gondolom,hogy csak a kényes,nehezen hozzáférhető helyekre kell a paszta.
(#17355) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17344) Válasz Máj 25, 2013
A másodiknak a forrasztása jobb lett, de nem szabad lecsiszolni a csúcsát, mert nagy lesz a hézag a csúcs és a könyöksín között, ezért nem fut át szépen a kerék, hanem bedöccen a hézagba (és nem is néz ki jól).

korongos.jpg
 
(#17357) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17354) Válasz Máj 25, 2013
Én a pasztát is tk. folyasztószerként használom, és mindenhol ónnal forrasztom fel a sínszálakat.
(#17360) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17355) Válasz Máj 25, 2013
A harmadiknál majd jobban vigyázok!
Még nincs hozzá szerszámom,ezeket kézben csináltam és ott azért hintázik a reszelő egy kicsit ,meg azt sem tudtam,hogy figyelnem kellene ennyire apró részletre.
Most,hogy nézem a gyárit az valóban hegyes.
Kösz az észrevételt.
(#17361) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17355) Válasz Máj 25, 2013
A lecsiszolás amit kiszúrtál kb.3mm-ert rövidített rajta!!!
Még egy kérdés:
A sínszálat oldal irányból vagy felülről csíped ?
(#17363) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17361) Válasz Máj 25, 2013
Felülröl. Ha oldalról vágod, megnyomja a sín tetejét felfelé, és azt nehéz szépen javítani.
(#17364) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17363) Válasz Máj 25, 2013
Nekem minden irányból gagyi a vágott felület,de oldalról talán jobban sikerül.
Majd csinálok egy köszörült fogót.
Milyet érdemes venni?
(#17365) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17364) Válasz Máj 25, 2013
Fogó=csípő
(#17366) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17364) Válasz Máj 25, 2013
Sín vágására csak a lejjebb bemutatott fogó alkalmas, egyéb esetben hosszabbra kell vágni, és simára kell reszelni, vagy csiszolni, ha van géped.
(#17368) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#17357) Válasz Máj 25, 2013
Ugyan Neked válaszolok, de mindenkinek szól, aki forraszt!

Amennyiben a "folyasztószeren" a forrasztó ónba töltött gyantát értjük, akkor annak használata helyénvaló. Tiszta, forrasztható fémfelület (réz, ezüst, alpakka, arany) forrasztásánál másra nincs szükség!
(#17371) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17368) Válasz Máj 25, 2013
Nos, ennek elvben így kéne lenni, de a tapasztalat mást mutat. Én nem tudtam addig a sínt szépen a nyáklapra forrasztani, amíg nem kezdtem el használni a lentebb mutatott két szer valamelyikét. Ezek használatával viszont tökéletesen műxik!

Ha megnézed a videót, Warris mester is használ folyasztószert, és azt hiszem, neki igazán van tapasztalata a váltóépítésben.

Azt persze nem tudom, hogy a 0,5mm vastag forrasztóónomban van e gyanta. Lehet, hogy nincs, és azért nem ment folyasztószer nélkül.
(#17377) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17368) Válasz Máj 25, 2013
Azért ez nem egészen van igy.
A rézmodellek épitésénél éppen a gyanta okozza a kegtöbb problémát mert igen nehéz eltávolitani. Aki már forrasztott egy finom szellözörácsot, bordáslemezt, az már biztos szidta a gyanta feltalálojának minden felmenöjét...
Nos vannak gyantátol sokkal jobb készitmények, ami viszont sajnos egyre kevesebb van, gyanta nélküli cin.
Nekem is nemrégen magamnak kellett gyártanom....
Egy nagyon jo folyaszto a foszforsav, spiritusz és desztillált viz keveréke. A foszforsav maradék nélkül elpárolog igy nincsenek olyan következményei, mint a sosavnak vagy egyes pasztáknak. Sokkal jobban folyaszt mint minden eddigi ilyen vegyület, és igy forrasztott modelleket nem kell utolag pucolni. A sima vizes öblités teljes mértékben elegendö.
Természetesen ez az eljárás nem okvetlenül tanácsolandó elektronikai forrasztásokra - oda messzemenöen megfelel a gyantás on.
(#17379) STTaradder válasza Váltógyártó hozzászólására (#17371) Válasz Máj 25, 2013
Nos 0,5-ösben nincs és azért kell hozzá, teljesen igazad van.

Ezen felül még a bádogos ónban nincs, elterjedve most már inkább a "töltöt" ónok vannak a boltokban.
Mi is hiába rendeltünk olyant amiben nincs, nem beszerezhetőként kaptunk választ.
(#17384) FriTTz válasza STTaradder hozzászólására (#17379) Válasz Máj 25, 2013
Csőszerelésben használnak töltetlent!
Ott 2-es biztos van, vékonyabb is elképzelhető, de olyanba még nem futottam bele mert nem is kerestem.
Rézcső forrasztásához használják, ugyanott forrasztópaszta is van,
(#17388) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17288) Válasz Máj 25, 2013
Nagy problémám volt, hogy miként fogom állítani ezt a bázelit. Először arra gondoltam, hogy az utolsó két egyenes talpfa között lesz az állító "rudazat", mint ahogy a ROCO 15°-os bázelijénél van, de nem igazán tetszett. Ha már a valóságosra hasonlító kitérőt építek, akkor az állítása is hasonlítson, amennyire csak lehetséges. Így mégis a csúcssín végénél állítottam, és a két talpfát 0,15mm-es rugóbronz lemezzel kötöttem össze.

baeseler_wei...jpg

baeseler_wei...jpg
 
(#17390) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#17377) Válasz Máj 25, 2013
Idézet:
„Egy nagyon jó folyasztó a foszforsav, spiritusz és desztillált víz keveréke. ”

Ezeket az összetevőket milyen arányban kell keverni? Kipróbálnám!
(#17391) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#17390) Válasz Máj 25, 2013
Most igy fejböl nem tudom. 2-3 évenként szoktam csinálni. Valahol fel van irva, azt hiszem 1:1:1 ben kevertem, csak nem tudom hány %-s volt sav. Probáld ki, lehet, hogy közben megtalálom a leirást is.
(#17395) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#17355) Válasz Máj 26, 2013
Ilyen lett a 3. Csúcsom(ez már hegyesebb):

201305243792...jpg

201305253802...jpg
 
(#17396) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17395) Válasz Máj 26, 2013
Nem jó képek mentek fel, ezek a jók:

201305263807...jpg

201305263810...jpg
 
(#17413) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17396) Válasz Máj 26, 2013
Ez már patent!
(#17414) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#17391) Válasz Máj 26, 2013

Nekem ilyen foszforsavam van:

201305263814.jpg
 
(#17417) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17414) Válasz Máj 26, 2013
Valoszinü hogy az enyém is ilyenböl készült, csak én nem tartok iyesmit már otthon, jobb helyen van az a laborban vagy a boltban.
Közben megnéztem a flakonjaimat, hát tévedtem:
A foszforsavas 1997 ben készült a kobaltos meg 1999-ben. ( rohan az idö...). Sajnos.
Egyik flakonon sincs rajta a keverés, de már rákérdeztem, remélem hamar válaszol a barátom aki keverte.
(#17418) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17413) Válasz Máj 26, 2013
Tisztelt Mester úr!
Van egy vadi új Piko Taurusom ami pont ezekre szokott felfutni néhány váltónál (tillig) ami elég bosszantó!
(pláne unokaöcsi szokott reklamálni)
Persze a tillignél ez műanyagból van, ezért én arra gondoltam, hogy a vezetősínt (ami szintén műanyag) kicserélném valami magasabb sínprofilra, hogy rendesen vezesse meg a kereket ami a dolga is lenne!
Tehát melyik az a szigorúan titkos sínprofil méret amely magasabb a tillignél és hol lehet beszerezni ha nem túl nagy titok?
(#17425) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17418) Válasz Máj 26, 2013
Nem kell magasabb, az nem oldja meg a dolgot. Viszont ha kihézagolod a vezetősínt, hogy a könyöksín-vezetősín külső távolsága 10mm legyen (+/- 0,1mm), akkor mindjárt elmúlik a probléma! Persze TT esetén!
(#17426) róbertke válasza etwg hozzászólására (#17377) Válasz Máj 26, 2013
Hogy ti miket nem használtok! Én amit ismerek Foszforsavat, hát azt nagy ívben kerülném ....)))
(#17427) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17388) Válasz Máj 26, 2013
Csipkerózsika felvette a báli ruháját!
Már csak a smink hiányzik!

baeseler_wei...jpg

baeseler_wei...jpg

baeseler_wei...jpg
 
(#17431) etwg válasza róbertke hozzászólására (#17426) Válasz Máj 26, 2013
Semmi gond a szakszerüen használod!

Közben elökerült a keverék is

Foszforsav : spiritusz : desztillált viz 1:5:5
A foszforsavat kobaltsavval is helyettesitheted.

Természetesen ezek az oldatok csak nagyon finom munkákhoz kellenek ( pl. Maratott finom rézmodellek) ahol egy hegyes fogpiszkálóval felviszed a folyasztot a nagyon kis mennyiségü on egyenesen követni fogja az anyagon. Nagyon keves kell, nagyon kis flakonokban szoktam tartani (0,02 - 0,03 liter ) és ez évekre elég.
(#17432) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17425) Válasz Máj 26, 2013
Erről kérek szépen valami ábrát, hogy mit hova miért hogyan vezetősínig értettem csak!
Ha jól értelmezem kell valahonnan szereznem vékony rézlemezt (sörösdoboz is jó?) és abból egy csíkot kell a vezetősínre ragasztanom?
(#17434) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#17432) Válasz Máj 26, 2013
Magas órabérrel dolgozik a Laci...
(#17436) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#17434) Válasz Máj 26, 2013

Akkor semmi, majd felhívom a tudakozót!
(#17438) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17436) Válasz Máj 26, 2013
A tudakozó is engem hív, úgy még drágább!

EW2_mod.jpg
 
(#17439) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#17438) Válasz Máj 26, 2013
Ja hát ezt én is tudtam!


Nem lesz egyszerű megcsinálni pláne úgy, hogy ott is maradjon a lemez!
(#17440) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#17439) Válasz Máj 26, 2013
Jóféle pillanatragasztó csodákra képes, főleg, ha leülteted a lemezt a talpfára, hogy csak támaszkodnia kelljen a vezetősín oldalán.
(#17441) Tapti hozzászólása Válasz Máj 27, 2013
És a jó pillanat ragasztóhoz tessék aktivátort használni. Modell boltokban kapható, 1300.- Ft. Aktivátor spray
A ragasztandó felületek egyikét befúj a másik ragasztóz és összenyom, vagy ragsztóz összenyom, tart, befúj, el enged.

Azonnali hatás és nem csak a kezed ragad össze.
(#17448) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#17438) Válasz Máj 27, 2013
A könyöksín és a keresztezési csúcs közötti rész a legneuralgikusabb pont, ha ott el van b... szóval szabva a vezetéstáv, akkor elsődlegesen azon kell javítani. A többi csak kozmetika (bár vele jár, az igaz)
(#17449) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#17448) Válasz Máj 27, 2013
Az meg már a szerény véleményem, hogy nem kell tűhegyes csúcsnak lennie, az igazival se lehet kenyeret szelni. Legfeljebb parizert. Félbe. És törni, nem vágni.

(#17450) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#17427) Válasz Máj 27, 2013
Laci !! most se vagy egy Adonisz,de,ha kisminkeled magad akkor ,hát.....
(#17451) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#17448) Válasz Máj 27, 2013
Az látszik, hogy nagyvasúti fejjel gondolkodsz!

A modellváltók legnagyobb hibája, hogy a pontosság nem az erényük. Ha túl kicsi a távolság a szív csúcsa és a vezetösín között (ami a modell váltók leggyakoribb hibája), akkor egy szélesebb nyomtávú kerékpár könnyen felugrik a szívdarabra. Ezen csak a vezetösín kiszélesítésével tudsz segíteni (persze egy-két tizedmilliméterröl beszélünk).

Ugyanez a helyzet magával a szívdarabbal is, ha nem elég hegyes, akkor nem nyúlik be eléggé a könyöksínek közé, és már oda is a sima átfutás a könyöksínröl a szívdarabra. Csináltam jópár selejtet, mire eljutottam a mai szintre, van benne tapasztalatom!
(#17452) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#17450) Válasz Máj 27, 2013
1. Bagoly mondja...
2. Bizony, sokat tud segíteni!
3. A Bázeliröl volt szó, nem rólam, ami sz.tem már most is nagyon jól néz ki, de lefestve még szebb lesz!
(#17453) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Máj 27, 2013
Sziasztok!
Kíváncsi lennék,hogy a vezetősínek hosszára van-e valami szabály, mert a gyári váltóknál többféle hosszban láttam.
Váltógyártótól szívesen megnéznék néhány képet a csúcssínek-tősínek találkozásáról,ha nem túl nagy kérés
és kíváncsi lennék,hogy alakít-e ki gyengítést
(talp ledolgozása gerincig) rugalmas csúcssíneken,hogy azok lazábban mozogjanak,ha igen milyen hosszban alakítja azt ki.
Jó modellezést!:korongos
(#17454) FriTTz hozzászólása Válasz Máj 27, 2013
Köszönöm szépen a segítséget mindenkinek!
(#17455) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#17453) Válasz Máj 27, 2013
Nézd meg a facebook oldalamat, ott egy helyen van egy csomó kép, sz.tem megtalálod, amit keresel!

A vezetösíneknek modellek esetén egy lényege van, hogy a szív csúcsánál meglegyen a megfelelö távolság, a többi csak dísz.

A nagyvasútról majd sunocske ír, ha ráér.
(#17457) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#17451) Válasz Máj 27, 2013
Ez sajnos feltételzi, hogy modellkerekek/tengelyek még kisebb türéssel követilk a.szabványt. De amikor majdnem félmilliméteres különbségekkel futsz össze a kerekek belsö távolságánál ( nem is beszélve a legnépszerübb méretarányról, ahol nagyitoval kell keresni yan tengelyeket, ahol a keréktávlság pontosan 14.3 mm), meg a futofelülrtek szélessége is olyan amilyenre sikerül, ilyen gondokkal a jövöben is számolni kell. A Ferkel Lines terepasztalomon minden jármü átmegy egy vizsgán (RP25-s kerekek), és ha nem szabványos a kerék, akkor csere, vagy vitrin.....
(#17458) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#17457) Válasz Máj 27, 2013
Nekem is ez a bajom, csak a Tauruson nem tudok módosítani a nyomtávon mert amúgy minden más járműnél ez segít a problémán, de most kénytelen vagyok néhány váltót meghekkelni!
Amúgy érdekes, hogy nem kell mindegyiket csak kettőt a 11-ből!
Mi lesz itt ha megjön a többi és nekiállok a bővítésnek?
(#17459) STTaradder válasza FriTTz hozzászólására (#17384) Válasz Máj 27, 2013
Nyilván, én azt írtam mivel nehéz beszerezni ezért nálunk már ők is a töltőtett viszik. (Gienger, Dég és az Sma sem tud felhajtani)
(#17460) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#17457) Válasz Máj 27, 2013
Sajnos teljesen igazad van, az eddigi legdurvább, amivel találkoztam, egy gyönyörü Roco vezérlökocsi volt(ne kérdezd a típusát), ahol a kerekek belsö távolsága 13,8mm!!! volt.
Lapozás       8/86    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
21:40:20
  Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt
Hirdetés