|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#17887) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
maTTato kollégát keresném!
Keress meg privátban a 41-esed ügyében, ha lehetséges!
Feri
|
(#17892) masTTertape válasza csabeszq hozzászólására (#17886)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
A méretünk egyik fő sajátossága, hogy a 30 éves példányok csak DDR-esek voltak. Csak a váltás után szűnt meg a nemzeti egyeduralmuk.
De a lényeg: a rossz, egyenetlen pálya minden kapcsoló átka. Ha fellapozod a Trost, vagy Linzbauer bibliákat, akkor kerek leírások találhatók az emelkedők pályakialakításairól, mint pl. az átmenetek alkalmazása, ahol nem hirtelen fut bele a szerelvény az emelkedési szögbe.
Legyen az bármilyen kapcsoló, ezeket nem tolerálják.
A kerekek cseréje egy bizonyos pontig segít, de ha egy-egy tengelyágy már ki van kopva, akkor az új kerék kúpos tengelye is beszorulhat, azaz visszafogja a kocsit és mindig a kapcsoló a szűk keresztmetszet. Ilyenkor jön a képbe a peho perselyezés, de ilyenkor ki kell számolni, hogy mi éri meg jobban.
Szerintem át kell nézni a pályát és, ha lehet, első körben vagy építsd át, vagy gondolkodj újban. Tudom, költséges, de egy régi fenntartása is az, ha nem volt folyamatos a karbantartása.
Aztán érdemes kiválogatni a szebb, jobb kocsikat és azokban kicserélni a kerekeket, majd esetleg a kapcsolókat.
Van, aki a régi lándzsásra, van, aki a kengyelesre, de sokan az ejtőhorgosra esküsznek. Szerintem ez utóbbi a legjobb, de hát ízlések és pofonok...
Ha lesz 10-15 olyan kocsid, ami jól fut, biztosan kapcsol, akkor sokkal élvezetesebb a játék, mint ugyanennyi régi, bizonytalan járművel. Amelyik nem javítható, mert mondjuk szét van darálva a tengelyágy, az kuka vagy alkatrészbánya. |
(#17893) csabeszq válasza masTTertape hozzászólására (#17892)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Köszönöm, igyekszem megfigyelni a pontokat, ahol lekapcsolnak.
Emellett a síncsavarokat is át fogom nézni, mert ha azok alulról meglökik a kosarakat, akkor is le fognak oldani.
Meglehetősen gyanús, mert ha össze-vissza rázom a kezemben őket, akkor tartanak, de a pályán igen gyorsan leoldanak. Elképzelhető, hogy alulról kap ütést, olyat, amit a kocsilekapcsoló csinál. |
(#17894) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#17886)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Elöször is csökkentsd a sebességet (föleg lefelé). Valoszinü, hogy a trafod is támogatja a lefelé rohanást (mármint, ilyenkor csökken a mozdony áramfelvétele amire sok játéktrafo ugy reagál, hogy megemeli a kimenö feszültséget, amitöl a mozdony még inkább száguldásba kezd).
Digitálisan ez a jelenség ugy, ahogy kezelhetö (visszacsatolás), analogban egy kicsit bonyolultabb szerkezet kell, mint a csuszka a szekunderen vagy egy sima PWM regulátor.
A másik dolog (az emlitett pályavezetés mellett) meg a vagonok tömege, azokra van egy szabály (söt szabvány), de a többség jelentösen mellözi ennek még az olvasását is. Nos a könnyü vagonok nyilvánvaloan ugrálni fognak, ha hátulrol nyomja öket a nehezebb, ami szintén szétkapcsoláshoz vezet - szinte minden méretben (nemcsak TT specifikus a dolog).
Sajnos utolag nagyon nehéz változtatni sok vagon tömegén, igy nem tudom nagyon mit tudnál tenni ez ellen. (A tehervagonokba még lehet rakni némi rakományt, de oda sem mindig.)
Az viszont tény és valo, ha öszeválogatod a megfelelö tömegü vagonokat (a szabvány szerint lemérecsgéled), akkor egy nagyon megbizhato szerelvényt tudsz belölük összerakni. |
(#17895) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#17894)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Jelenleg a sebesség csökkentése még nem megoldható, max 1-2 hónap múlva.
Akkorra készítem el az új tápegységet, amelyik érzékelni fogja, hogy a 16 szakasz valamelyikén van-e vonat, a köztes területeken meg időalapú becsléssel fogok dolgozni. Egyelőre feltételezem, hogy ha 75% PWM van, akkor a vonat a végsebességéhez képest 0.75-tel fog menni. Gondolom lineáris a képlet, de majd meglátjuk.
Az új trafóban meg regulátor is lesz, szóval nem lesz magasabb a feszültség alacsonyabb fogyasztásnál.
Ha becsléssel tudom, hogy hol a vonat, akkor visszavehetek a sebességéből is.
De megpróbálom összeválogatni úgy, hogy ne ugráljanak. Igazából játszani fogok vele és megfigyelni, hogy hogyan viselkedik és miért kapcsol le.
|
(#17903) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Szolgálati közlemény!
Gashpy! Tudsz nekem csütörtökön hozni 3-3 méter 2,5-es vezetéket, ha van még? Nem lennék hálátlan... |
(#17912) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#17903)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Tömör vagy sodrott? |
(#17930) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#17903)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Van még bőven...
Remélem, oda is fogok érni... Legfeljebb megy a Boy-szolgálat |
(#17931) Gashpy válasza FriTTz hozzászólására (#17912)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2013 |
|
Sodrott Cu. |
(#17934) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#17930)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Én szeretném, ha személyesen hoznád, nehogy elfolyassa (vagy elfogyassza?) a fizetőeszközt a boyod |
(#17946) TTihi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Sziasztok!
Korábban olvastam itt, hogy a jövőheti múzeumok éjszakáján lehet menni a Keleti járműjavítóba. Tudnátok egy kis infóval szolgálni? Hánytól, meddig, pontosan hol van a bejárat? Egyéb hasznos infó?
köszi |
(#17951) FriTTz válasza TTihi hozzászólására (#17946)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Szerintem csütörtökön a klubnapon kiderül! |
(#17952) TTihi válasza FriTTz hozzászólására (#17951)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Az a gondom, hogy munka miatt nem tudok menni, ezért kérném, ha valaki tud infóval szolgálni róla, az írjon.
thx |
(#17958) M298 válasza TTihi hozzászólására (#17946)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Nem járműjavító, hanem Keleti Személykocsiműhely. Jún. 22-én 13 órától 23-án 1 óráig. Verseny utca 1 személybejáró (ez általában zárva található, akkor szombaton az egyetlen szabályos belépési hely, ahol regisztráció lesz). Pályaudvar felől lezárva a belépés. Személykocsi karbantartás és eszközei, balesetelhárítás, gőz, dízel és villamosmozdony, porcelánkiállítás, vasútmodellek és gépi kocsimosó megtekintése a fürösztött járműből. |
(#17965) help-ez hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Sziasztok !
Koncepció változás miatt,a modulokhoz készített erdőrész jelentősen kisebb lesz,ezért az ide készített mintegy 60 fa feleslegessé vált.Készültségi szintjük 90-95%-os.Ha valaki lát fantáziát bennük,akkor elviszem a csütörtöki talira(persze ha más érdeklődik,akkor itthon is megtekintheti).Jelképes benzin és sörpénz ellenében átveheti.
Pár kép ízelőül--bár fényképezni még mindig nem tudok |
|
(#17967) help-ez válasza help-ez hozzászólására (#17965)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Lombos fákról is pár kép.Ezeket még meg kell "tépni". |
|
(#17975) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Már csak a képek miatt is érdemes belenézni ebbe a linkbe...
Egy lézervágott kocsi... |
(#17976) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
A BKK előzetes információ nélkül elkezdte a Verseny utca aszfaltozását. Valószínűleg csütörtökön este a találkozóra nem lehetséges a behajtás gépkocsival a teherportán. Már a Verseny utcába sem lehet behajtani. Gyalogosan a pályaudvar felől, az 1-es vágány melletti kapun lehet behaladni az oktatóterem felé, ott lesz leadva a belépési engedély. Szabályos gépkocsi parkolásra nincs tippem. |
(#17977) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#17975)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
|
(#17978) Gashpy válasza M298 hozzászólására (#17976)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2013 |
|
Lehet, hogy nem is a BKK volt a tettes?
Annyi biztos, hogy már nagyon ráfért arra az utcára, hogy rendbetegyék...
Mondjuk viszont várhattak volna még pár napot.
A környék parkolóórás, vagyis 18 óráig kell jegyet vennie annak, aki kocsival jön. |
(#17980) lakasi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Ezt én nem értem. A Keresztespók (BR98) ismét feltűnt az ebay-en. Az eladó 1200 eurót kér érte azzal a megjegyzéssel, hogy idén március 28-án vásárolta, a számlát mellékeli. Ugyanakkor a gyártó, a Schwenke is árulja 559 euróért. Mi indokolja a különbséget?
Szép ez a modell, volt a kezemben, de a nagyvas technikai érdekességén túl, mint modell nem egy olyan nagy szám, ami indokolná az ilyen gyors értéknövekedést. A németek sem rohannak érte, már többször próbálkozott a jelenlegi eladó is, de nem kelt el.
|
(#17981) TTihi válasza M298 hozzászólására (#17958)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Köszönöm az infót! |
(#17982) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#17975)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Tyű!!!
Nagyon rendben van.
|
(#17983) masTTertape válasza lakasi hozzászólására (#17980)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Én is beleakadtam már többször. Nyilván a német vásárló is tudja az eredeti beszerzést, de hát mint itthon is jellemző, hogy erősen túláraznak bizonyos modelleket, így ez ott sem lehet másként. Gondoljunk csak az egyik vaterahuszár kedvencemre, aki rendre duplájáért kínálja a bttb-s tucatmozdonyt.
Igaz, itt merőben más helyiértéken történik mindez.
Szerintem maga a mozdony unikális TT-ben és gondolom a modellezése is kihívás, ez indokolhatja az 559 eurós árat, ami ebben az esetben arányban van a végtermékkel. Igazság az, hogy akadnak ezer euró fölötti modellek is, ezért az eladó úgy gondolhatja, hogy ha azokat megveszik, előbb-utóbb erre is lesz vevő. Nem lehet, hogy az eredeti gyártó beszüntette a modell gyártását? |
(#17984) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Egy nagyon rövid sebnitzi galéria a fb-on: LINK
Viszont filmet forgattunk, amit hamarosan közzéteszek. |
(#17985) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#17984)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Idézet: „Viszont filmet forgattunk, amit hamarosan közzéteszek.”
Hurrá!
A filmjeid hatására az asszonypajti is egyre inkább érdeklődik a modellezés iránt.... De legalábbis kevésbé érzi kidobott pénznek, amit ráköltök |
(#17986) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#17983)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Még H0-ban sem gyakori. Nem tudom, hogy TT modell mennyire sikerült darab. A Gützold H0-ról tudok nyilatkozni, az egyszerűen zseniális. |
(#17987) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Üdv!
Nem rendel valaki mostanság a DZ-től modulvégre nyáklapot? Szívesen csatlakoznék, nekem "csak" 10 darab kellene...
Józsi |
(#17988) balatonperes hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
PROGRAMAJÁNLÓKÉNT!
Múzeumok éjszakája - 2013,Miskolc Fűtőház
|
|
(#17989) balatonperes válasza BR95 hozzászólására (#17987)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Ezt ha lehet, kicsit részletezd nekem, ha kérhetném?
Milyen NYÁk-lap? Honnan, kitől?
(Valaki készített talpfalétrát, nyákból?) |
(#17991) BR95 válasza balatonperes hozzászólására (#17989)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Digizentrale.de
Modulvégre 4, vagy 6 keresztaljnyi hosszú nyáklemez, amihez a sínszálakat lehet forrasztani, hogy jól lehessen rögzíteni a vágányokat, véletlen feltépés ellen. |
(#17993) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#17988)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
|
(#18004) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Sziasztok!
A holnapi klubdélutánra a vasuTTmodell csapat nem tud menni. Aki számított ránk valamiért, az kérem keressen e-mailben. Jó nyaralást mindenkinek! |
(#18006) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#17985)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2013 |
|
Köszi!
Add át neki kézcsókjaimat!
|
(#18023) gyuro01 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Kedves Úrak!
Mi a külömbség a 6610 és a 6630-s sínközöt?
Válaszokat elöre is köszönöm. |
(#18029) masTTertape válasza gyuro01 hozzászólására (#18023)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
A 6610-es ún. megszakító sín, ahol a leszakaszolt részeket a papucsokon keresztül tudod ellátni táppal.
A 6630-as pedig az ún. egyenirányító sín, ahol a négyzetes tokban egy szilícium lapka van, amit az irány szerint tudsz megfordítani, magyarán egy dióda, ami a pozíciója szerint vagy az egyik, vagy a másik irányba engedi az áramot.
A rumián található katalógusokban minden cikkszámot megtalálsz. |
(#18031) csíkosháTTú válasza gyuro01 hozzászólására (#18023)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
A külöNbség?
Nem sok, és mégis minden. De masttertape barétom már leírta a lényeget.
Bővebben
iTT
olvashatsz róla. |
(#18032) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Játszottam egy kicsit.
A sebnitzi túra egyik legfontosabb momentuma a turkáló végigjárása. Többször is. Volt ott minden, sőt még gondolatébresztő is, elég ha csak a magyar Szergej kasztnikra gondolok...
Egy ilyen kirakodó vásár a barkácsolók mekkája és bizonyos esetben akár jelentős árelőnnyel lehet kihozni egy-egy járművet. Az alábbiakban egy röpke példát mutatok.
A hozzávalók:
BTTB-s konténeres alapkocsi, festés nélkül (2eur=600ft)
20 lábas, sztenderd konténer, felirat nélkül (2x1eur=600ft)
PeHo kulissza (2x650ft=1300ft)
Tillig kuplung (2x200ft=400ft)
Modmüller kerék (2x180ft=360ft)
Összesen: 3260 ft (munkadíj és kreatív nincs benne)
Igen, a vaterás, használtpiacos árak alapján egy BTTB konténeresért ez sok, viszont nézzük ezt a kocsit: festetlen, tehát magunk alakíthatjuk olyanra, amilyenre szeretnénk. Kurz kinematikás, ami ennél a méretnél tökéletesen működik. Fémkerekes, tehát megvan a saját tömege és gyönyörűen fut. Ja, és magunk örömére, sk. rakjuk össze. És nem utolsó sorban minden alkatrésze vadonat új.
Egyszerű a menet. A gyári, egyébként fém rugó- és kapcsoló ház fogadására kialakított alváz részeket lecsiszoljuk, majd egy 0,5-ös műanyag lapka beiktatásával felragasztjuk a kinematikát. Előtte a kinematika front részén be kell csiszolni az aszimmetrikus fület, hogy pont beférjen a kocsi kapcsolójának fészkébe. Száradás után felmegy a NEM foglalat, pozicionálás és mehet bele a kapcsoló. Végül a két kerék is a helyére kerülhet. A konténerek ráhelyezésével kész a korszerű konténeres kocsi. |
|
(#18033) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#18032)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
És a végeredmény. |
|
(#18035) gyuro01 válasza gyuro01 hozzászólására (#18023)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Esetleg tudnátok képet felteni 6610 és 6630-s sínröl. |
(#18036) csíkosháTTú válasza gyuro01 hozzászólására (#18035)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
6610
6630
Mindkét sín 57mm hosszú, vagyis "negyedes". |
(#18037) gyuro01 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Nekem 6630-son van kéttkivezetés és a sín elvanvágva . |
(#18038) csíkosháTTú válasza gyuro01 hozzászólására (#18037)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Vagy téves a cikkszám a talpfarács alján, vagy valaki átszerelte már. |
(#18040) gyuro01 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Akkor 6610-snek használható? |
(#18041) masTTertape válasza gyuro01 hozzászólására (#18040)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Kizárásos alapon igen. |
(#18042) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#18033)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Szia,
Hát, ha már szóba került a pöre vagon farigcsálás.
|
|
(#18043) UWH válasza UWH hozzászólására (#18042)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
alulról |
|
(#18060) etwg válasza UWH hozzászólására (#18042)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Hát nem tudom milyen nehéz egy ilyen járgány, de ha több mint 35t, akkor baj van .... |
(#18061) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#18060)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2013 |
|
Majdnem kétszer annyi! 56,9 tonna!
De nekem kicsinek tűnik a kocsihoz képest! |
|
|
2024. Dec, 30. Hé 22:21:02 |
|
Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt |
|
|