|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#18872) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18871)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Szerintem nem. Ha megyek átviszem megszakérteni. |
(#18873) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#18872)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
OK!
(A hozzászólásnak legalább 5 karakternek kell lennie. Íme.) |
(#18874) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#18873)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
És ez a menés most már biztosan hétfőn lesz.
|
(#18875) róbertke válasza M298 hozzászólására (#18869)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Köszi a pontos kiigazítást.. |
(#18877) maTTato válasza M298 hozzászólására (#18869)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Mea culpa! |
(#18889) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#18844)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Idézet: „... a Tillig már kivette... ”
Ahhoz képest több mint 100 van a raktárban szerdai lista szerint. |
(#18890) hoTTo válasza strapal hozzászólására (#18855)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Ha mégis gond lenne vele, szólj. Ottó |
(#18892) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#18889)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Kötekszik a vasuTTmodell fele! Miközben bőszen ajánlgatom őket a fb-on...
Akkor kérdezz rá, hogy azon a százon felül óhajtanak-e rendelni, mert a sok panasz miatt még a papírt is összetépték, amit a Tams-szal szerződésként aláírtak. |
(#18893) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Ismét van jópár eladó modell, egy korábban megismert ok miatt.
A kedvcsináló hirdetés ITT érhető el, majd azon belül a teljes kínálat a hirdetésben megadott linken. |
(#18894) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#18892)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
De attól még árulja!
FB-t épp olvastam, thanx
|
(#18897) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#18894)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Akkor rosszul fogalmaztam, Mea Culpa.
Bár azt írtam, hogy "ha jól tudom"... Ezek szerint csak annyi rémlik valahonnan, valakitől, hogy nem tervezik tovább kínálatban tartani.
Lehet, hogy anno kaptak belőle 150 db-ot és alig fogyott az ismert okok miatt... |
(#18903) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#18897)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Lesz még akciós digitális BR189?? |
(#18905) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#18843)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Az Lgs kocsikat általában vagonvörösre festették, az Lgss-eket kékre.
Viszont legjobb tudomásom szerint Lgss kocsi már nincs a MÁV (és utódvállalatai: MÁV-Cargo, RCH) állományában.
Érdekes adalék, hogy az RCH mostanában sok fapadlós Ks/Lgs kocsiját acélpadlósra építette át. Az így átalakított kocsik oldalfalára ilyenkor felkerül az "acélpadló" felirat.
A dolog szépséghibája, hogy nekünk a munkahelyemen meg inkább a fapadlós verzió kellene :/ |
(#18906) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#18864)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
A körbefotózott kocsi nem pályás, hanem gépészeti célú (ezért is nem Yp, hanem Yg a sorozatjele). Ezt tükrözi egyébként az is, hogy a tulajdonosa a MÁV-Gépészet Zrt.
"Mi" azaz a MÁV pályás leányvállalata egyébként sima bérelt Ks/Lgs kocsikkal szoktunk általában operálni, illetve van pár saját tulajdonú (hasonlóan zöld színű) Ks kocsink is. Üdítő kivétel a MÁV Zrt. tulajdonában álló, Lgs kocsikból átalakított hosszúsínszállító szerelvény, ami 9 (vagy 10?) Yp és 1 db csörlős (talán Ypc a sorozatjele, de ez annyira bizonytalan, hogy inkább csak zárójelben írom le) kocsiból áll. Ezt a szerelvényt rakottan egyébként nem szabad megbontani, tehát technikailag 1 db, kb. 130 méter hosszú kocsi az egész. |
(#18910) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#18830)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Idézet: „Az állomási modulokon kívül nagyon fontos a két végen a fordító hurok, melyek darabonként egy-egy nm-t vesznek el...”
Nagyon fontos, de nem nélkülözhetetlen, ha már legalább két állomásod van. Igaz, hogy akkor vagy ingavonatot/motorvonatot kell közlekedtetned, vagy mindkét végén körbe kell járatni a mozdonyokat.
Utóbbi megoldás szerintem vállalható. Egyszer a Füstiben egy kb. 15 méteres analóg 0e modulra (Balatonfenyves - Nádtelep mh. - Pécsi Gyermekvasút végállomása) egyedül voltam, mint kezelő. Három szerelvényt forgattam egész nap (ráadásul úgy, hogy minden alkalommal gépcseréztem legalább az egyik végállomáson). Igazából pont a tolatási mozgások szükségessége volt az, ami miatt a hatodik órába lépve sem vált túlzottan monotonná a feladat. |
(#18911) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#18910)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
Egy-egy ilyen paraméter megfogalmazásában azért azt a kihívást is fel kell fedezni, hogy az ember meg tudja építeni a hurkot mind pálya szempontból, mind pedig elektronikailag. Szerintem ezek a sarokpontok és célok viszik előre a magamfajtát abba az irányba, hogy tényleg vállalható és pontos leképzés születhessen akár asztalon, akár modulon.
De félretéve ezt a politikusi, óhéber dumát , természetesen elfogadható a könnyebbik út is, de valahol engem jobban vonz az alapból folyamatosan mozgó vonat és csak az arra kialakított helyszíneken tilitoliznék.
Példának okáért, egy 25-30 Eas kocsis szerelvénnyel nem szívesen kínlódnék be egy fejállomásra, ahol még körül sem tudnék járni... |
(#18914) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
RakTTam fel képeket a megfelelő topicba,szerintem érdemes átnézni!!!
Üdv:Miki |
(#18916) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2013 |
|
GcarTT Uram!
Írtam Kendnek nagy jó Uram!!!
Meg tetszeTT kapni?
Üdv:Miki |
(#18926) strapal hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Annak érdekében hogy az egytizedkész asztal kéttized kész asztal állapotba jusson, nekiálltam az építőkészletes síneket összeállítani. Az egyenesekkel nincsen bajom, de az ívesekkel annál inkább: a végük nem igazán akar íves lenni, kettő összekapcsolása pedig egy valóságos közti egyenest eredményez. Hogyan kell építőkészletből íves síneket gyártani? |
(#18928) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Sziasztok!
BTTB univerzális pőre kocsi alvázat alakítanék át konténeresre. Eltávolítsam a széles rakonca tartó kitüremkedéseket?
|
(#18929) sunocske válasza DinoTT hozzászólására (#18928)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Szerintem igen, mert amit alább is láthattunk Lgss kocsikat, azon sincsenek. Azok a sárga valamik le- (vagyis inkább fel-) hajtható konténertartó fülek.
Szajolban egyébként rengeteg (vagy 30-40 db) Ks kocsikból átalakított konténerszállító kocsi várja a lángvágót (vagy egy olyan vevőt, aki lát még bennük fantáziát - állítólag sok volt velük a gond). Amit Gábor betett ide képet a Ks 330 sor. kocsiról, na pontosan olyan alvázakról beszélek. |
(#18930) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Van aki gyártott hozzá csapágyakból hajlító eszközt én túl szoktam ívelni újjal. A végeket fogóval kell kicsit igazítani azt is túlívelve mert kirúgja magát. |
(#18931) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#18929)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Egyébként azt nézem, hogy a Tillig által gyártott és a tényleges MÁV-os Ks kocsik alváza jelentősen eltérnek egymástól. |
(#18932) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#18931)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
|
(#18934) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#18929)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Biztos helyről származnak az információid Ks/Lgs/Lgss ügyben?
-a lentebb említett hosszú sín szállító kocsik nem inkább Gbgs alvázból lettek kialakítva? Nekem úgy tűnt.
-Szolnok/Szajol körzetében tárolt Lgs kocsik mind lejárt fővizsgásak, és inkább REV vizsgára várnak mint szétvágásra (sok közülük jobb állapotú, mint a most még futó társaik)
-Acélpadlósra átépített Lgs kocsiról tudnál képet felrakni? Előre is köszönöm. |
(#18935) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#18931)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Nos ugye ez a Tillig által gyártott Ks kocsi MÁV festéssel. Kat.sz.:14753, sajnos már nincs kínálatban. (csak aztán nehogy Ottó hozza a hírt, hogy van még 100+ a gyárban raktáron... )
Ha ezt vesszük etalonnak, akkor a színe a szokásos mávos rozsdabarnásvörösesmittudomén és ezek szerint az alsó merevítés nem jó (az Élsessaroknál a Maglódi úti kihúzón kb. egy hónapja tömegével álltak ilyenek, de nem emlékszem az alvázukra.)
Viszont a Sebnitzben zsákmányolt felépítmény (lásd kék izé a képen) alá berakható egy módosított alváz... |
|
(#18936) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#18934)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Saját megfigyelések elsősorban, amik lehetnek tévesek is. Még mindig pft-s vagyok, nem logisztikus
A szajoli kocsikat hallomásból mondtam és első sorban az Lgss kocsikra vonatkozott.
Az acélpadlós Lgs kocsit az RCH járműmenedzsmentjétől hallottam. |
(#18937) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#18936)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
-Ks kocsiból és a négytengelyes Res (394) -ből ténylegesen készültek acélpadlósok.
-CER vasútnak visszaadott Lgss kocsik lehetnek Szajolon, az RCH még közel 100db -ot használ. |
(#18938) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#18932)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
MaTTato képein is látható a különbség, ami feltűnt nekem. A honi Ks kocsikon az oldalfal alatti rész áttört, míg a modellen tömör. Ez vagy kompromisszum a gyár részéről, vagy a német Ks kocsik tényleg eltérnek.
Szín témához: az UBC konténeres kép még a MÁV-Cargo előtti időszakot idézi. Azóta egyre inkább a vörös felé tolódik el a festék színe. |
(#18939) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#18938)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
És pont ez az a színhullámhossz, amivel a digit gépek vajmi keveset tudnak kezdeni. A kocsi életben kicsit vörösebb, a képfeldolgozás kivett a színéből.
Ezért érdemes szabad szemmel is memorizálni egy-egy kocsi színét egyaránt napfényben, mint borult időben is.
Bár a profibbja zsebszínanalizátorral jár vasútbuzulni... |
(#18940) enigma válasza masTTertape hozzászólására (#18939)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Olcsóbb ha van nálad RAL-kód tömb |
(#18941) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#18940)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Ja. Az az eszköz analóg változata.
De persze a napfakítási tényezőt, vagy a jól bevált gépészetes foltjavítós színvilágot a RAL tábla sem tudja értelmezni. |
(#18942) enigma válasza masTTertape hozzászólására (#18941)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Na meg a monitor szín beállításai is torzíthatnak. Pláne, ha valakinek (mint nekem is) öreg CRT monitora van. |
(#18943) enigma válasza enigma hozzászólására (#18942)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
S lám igazad lett. Világos helyen, vakuval fotózva (a telóm Sony xperia 8mp) sem azok a színárnyalatok köszönnek vissza, mint élőben. Mint vasúttal csak hobbi szinten kapcsolatban lévő ember, mertem volna esküdni, hogy a RAL 3031 Orientrot, vagy a RAL 3001 Signalrot a helyes szín, de játszhat még a RAL 3002 Karminrot is. Élőben sokkal élénkebbek a színek, inkább vörösbe hajlók mint barnák. Akinek van esetleg még RAL-kód tömbje, és többet lát közelebbről élőben ilyen vasúti kocsit, az alá tudja támasztani a fentebb leírtakat. |
|
(#18944) zsolesz74 válasza strapal hozzászólására (#18926)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Én az építés előtt meghuzigáltam ujjal és közelítőleg ívesre hajtottam. Akkor befűzni is könnyebb volt és nem akarta kiegyenesíteni sem az ívet. |
(#18945) enigma válasza enigma hozzászólására (#18943)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Kikerülve a fényképezés hibáit közvetlenül a netről töltöttem le vörös árnyalatokat. Ezek csak kódok, de valahol biztos rá lehet lelni a színkeverési arányokra is. |
|
(#18946) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#18939)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
És ez segít a színtévesztőknek is? |
(#18947) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#18943)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Nos éppen ezért írtam azt, amit. A digitális képfeldolgozás éppen a piros (vörös) és kék (cián) hullámhosszokon döglik meg. Minden kevert szín, amiben ezek szerepelnek soha nem lesznek pontosan visszaadva a képfeldolgozás által.
Arról most nem ejtenék szót, hogy a telefon telefonálásra, a fényképezőgép meg fotózásra való. Valamiért még nem jutott eszembe a Nikonommal telefonálni...
És ide kapcsolódik a megvilágítás kérdése is. Egy vakuval teljesen más árnyalatú képet lőhetünk, mint napfénynél, hisz ez függ a vaku korától, a számértékétől, a fehérezés korrektségétől, a beverődő, egyéb fényektől.
Tehát fotó alapján nem jó a színmeghatározás. Még a netről letöltött RAL tábla sem egzakt, hiszen a monitoraink eltérőek és bizony az alacsony árkategóriában nincs kalibrálható monitor.
Csak egy érdekes olvasmány a profi világból: COLOR MANAGEMENT
És az egész gondolatsor végén ott áll az az aprócska tény, hogy minél kisebb egy modell, annál inkább változik az alapszín árnyalata. Tehát a hivatalos RAL kódhoz képest el kell térni. Ezért van az, hogy ha valaki RAL 2002-vel lefújja a dízelmozdonyát (hivatalosan), akkor az eredetihez képest látható eltérés lesz. Én ezt "színtömeg változásnak" hívom, tehát egy 1:1-es járművön tömegében másként hat a festés, mint mondjuk az 1:120-as modellen.
Amúgy tudomásom szerint a MÁV teherkocsikon nem RAL kód szerint történik a színezés. Az ún. vagonvörös eltérő festékből alakul ki fa- és fém felületen. A V&M oldalán ezekhez Tivelux 288-841 (fémre) és 288-840 (fára) festékeket sorolnak fel, illetve Trinát 800-ast és Aquaverm 0001-est.
Talán ezért is van az, hogy bármilyen, kisszériás teherkocsik közül nincs két egyforma barnásvörös festés. Pl. Kozma Andris MÁV vörösei nagyon répásra sikeredtek, míg Hubert Feri inkább a barna felé kever.
Amúgy pedig tök mindegy, mert ennyire steril színnel csak gyári újan, vagy főjavítás után láthatóak ezek a kocsik.
Szerintem a legjobb megoldás tényleg a RAL skála és a kiszemelt kocsi egybevetése, netán úgy, együtt fotózva. |
(#18948) enigma válasza masTTertape hozzászólására (#18947)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Még egy apró szösszenet, a festék fényessége is befolyásolhatja az árnyalatot. Nem mindegy, hogy matt, selyem- vagy magasfényű festéket alkalmaz a modellező, bár ezt a modell eredetije is szabályozza.
(Egyébként lusta voltam elővenni a fényképezőgépem, azért fényképeztem telefonnal, bár szerintem a végeredményen ez sem változtatott volna)
Figyelmesen olvasva a fórumot úgy emlékszem, hogy a fényképezés és a köré rakodó problémakör már többször terítékre került, de mivel gondolom nem sokan vannak köztünk profi fotósok, über-super high-tech eszközparkkal a hátuk mögött így valszeg meg kell elégedni a jó részt közepes (vagy esetemben a gyenge) minőségű képekkel is. |
(#18949) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Urak!
Mit gondoltok egy Linzbauer Tamás:Vasútmodellezés című könyvért érdemes antikváriumban kiadni 6000Ft-ot? Állapot megjelölése jó állapotú.
Mindösszesen azért is érdekelne a ti véleményetek is, mert általában eddig olyan 3-4 ezer Forint között láttam.
Szóval véleményetek? |
(#18950) masTTertape válasza enigma hozzászólására (#18948)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Igen, az apró szösszenettel egyetértek.
A másik részével nem.
Néhány esetben fotóztam én is Sony telefonnal, ráadásul a Satio-val, aminek 12 Mpixeles a képérzékelője. Talán valahol a honlapomon jeleztem is, hogy na az azzal készült képek feldolgozása merő egy kínlódás volt. Hiába a tuti felbontás, ha az objektív és az elektronika mindehhez kevés. Ezzel szemben egy középkategóriás kompakt géppel már lehet olyan képet csinálni, hogy nem kell órákat a photoshop-pal bíbelődni.
Egyébként erre a fotós témára csak annyit reagálnék, hogy a mai világban a pontos, céltudatos és el nem ítélhető módon, maximalista modellezői elvárásokhoz nagyon is hozzátartozik a korrekt előkészület. A "lustaságból", spórolásból, meg mindenféle szociális indokokra visszavezetett eszközhiány meg fog látszani a végeredményen. Ma már 30-40 ezer ft-ért lehet kapni olyan gépet, amin van annyi manuális beállítási lehetőség is, hogy a kívánt képminőség elérhető legyen. Ha valaki tud értelmezni egy RAL kódtáblát, vagy kezébe tud venni egy reszelőt, akkor egy ilyen gép használata sem lehet probléma. Félre ne értsd, nem rád értem, hanem általánosságban.
Számtalan helyről hallom egy-egy modell elemzésekor, hogy a készítőnek nem volt kedve, ideje, pénze, stb. egy adott apró részlet kiigazításához, így a végeredményről ordít az igénytelenség. Ez ma már nem trendi.
Tehát nem kell über-super high-tech eszközpark ahhoz, hogy az ember igényes legyen. (egyébként nekem sincs) A fent jelölt olcsóbb géppel is lehet nagyon jót csinálni, csak sokan hajlamosak elfelejteni, hogy a fényképezés egyik alappillére a fény. Benne is van a nevében.
De mindez nem csak a fotózásra érvényes. A modellezés területén mindenre.
Úgyhogy a magam részéről - merőben barátilag - az ilyen kifogásokat nem fogadhatom el. |
(#18951) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#18949)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Én három éve hatezerért vettem vaterán, tehát ha boltban ennyi, akkor szerintem reális az ára.
Ennyit mindenképp megér, ha valóban jó állapotú. |
(#18952) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Második nekifutás (mert az előző írása közben kijelentkeztetett a rendszer...)
Modulosok!
Nincs valakinek "modulvég-vágánypozícionáló" sablonja egyvágányos modulfejhez? Rémlik mintha valaki, valakinek valamikor kölcsönadta volna a sajátját. Kölcsönkérhetném én is esetleg?
Józsi |
(#18953) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#18951)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
OK! Köszönöm Gábor.
Tegnapelőtt kaptam értesítést, hogy elérhető, úgyhogy akkor meg is rendeltem! |
(#18954) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#18952)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Gashpy baráTTunknak van egy. Keresd Őt! |
(#18955) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#18953)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Nincs mit! |
(#18956) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#18947)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Bent áll az iparvágányon 6db RCH Lgs, hát ahány kocsi annyi színárnyalat! Van köztük egy friss fővizsgás (03.19) és kettő olyan, ami hamarosan megy ..... Szolnokra. Két egyforma színárnyalatút nem találni. Ks kocsiban létezik répaszínű (+ Fccp), ha jól emlékszem a Mávépcell -nek. |
(#18957) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#18954)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Köszönöm! |
(#18958) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#18956)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Melyik iparvágányon? Ott Budaörsnél? |
(#18959) Gashpy válasza BR95 hozzászólására (#18957)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2013 |
|
Dénesnél van jelenleg a sablon. |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 7:07:37 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|