Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       3/65    
(#19056) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#19046) Válasz Júl 9, 2013
Idézet:
„Ja és én bevont (nikkellel)mágnest javaslok,mert az nem törik olyan könnyen mint a "sima" és jóval erősebb,s megbízhatóbb is!!!!!!!”


Ezek a klasszikus neodimium mágnesek?
(#19057) zsolesz74 válasza JZoli hozzászólására (#19050) Válasz Júl 9, 2013
Idézet:
„Másik: Ha egy állomásra foglaltság miatt kitérőbe megy be a vonat, erre van valamilyen autómata-félautómata megoldás, vagy csak kézzel, vagy számítógéppel lehet ezt megoldani?”

Megpróbálok válaszolni, ha tudok, de nem értem a kérdésed!

Arra vagy kíváncsi, hogy valamilyen elektronika figyeli a vágányok foglaltságát és a váltó beállítását elvégzi az első szabad vágányra?
Mert erre van megoldás!
(#19058) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#19056) Válasz Júl 9, 2013
Igen! bocsi,de én nevezem csak nikkelesnek
(#19059) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#19058) Válasz Júl 9, 2013
Akkor már értem!

Te mivel intézed ezeket a kapcsoltatásokat a pályán? Reed-del mágnessel ezek szerint?
Vásároltál már Borsék-tól?
(#19060) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#19059) Válasz Júl 9, 2013
Bocsi,de van egy cégem és ezért vásárolok ott!Ő a legolcsóbb mágnes beszerzési hely! Pár éve járok már hozzá!
Az első elképzelés még az volt,hogy reed csővel és mágnessel készül a "vezérlés",de később rájöttem(rá vezettek... ),hogy csak számítógéppel lehet vezérelnem a 12-15 szerelvényt!! plusz a jelzőket,stb...
(#19061) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#19060) Válasz Júl 9, 2013
Ezért ne kérj bocsánatot!
És tényleg jobbnak tűnik, mint a szegedi sztori, mert ott a postaköltség hazavágja az áraikat!
Szóval nekem is nagy segítség volt! Tényleg köszi még egyszer.

Milyen vezérlő programod van, TC?
(#19063) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#19061) Válasz Júl 10, 2013
Szia!
ide írom,hogy a mágnesek kb 50-100Ft(+áfa) körül vannak! Vehetsz akár 1db-t is A vezérlés meg TC csak még gyerekcipőben járok,mivel pl. most is rengeteg melóm jött össze,így csak lassan megy + még a modellkészítés is lassítja!
(#19064) roozsa válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19044) Válasz Júl 10, 2013
Tehát a német eladja neked a modell mozdonyait,majd készít hozzá digitális vezérlőt,amivel ezeket kinyírhatod,hogy gyorsan-gyorsan vegyél másik mozdonyokat. Francba,akár merre nézek szét,mindég a "fogyasztói társadalom" elve köszön vissza.KÖSZÖNÖM,ez értékes infó volt. Vagyis nem minden arany,ami fénylik (ROCO).
(#19065) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 10, 2013
Urak!
Valamit azért én nem nagyon értek.
1: Ha eleve számítógéppel vezéreljük a pályát, akkor minek kell a modellek alját összegányolni mágnesekkel, és telerakni a pályát nehezen eldugható reed csövekkel, amik ráadásul idővel beragadnak, és lehet majd kiszedegetni, demagnetizálni őket, vagy cserélni?
Ott vannak a foglaltságjelző/visszajelentő modulok (amúgy is elengedhetetlen részei egy PC-s vezérlésnek), azok alapján lehet megmondani mindent a programban, és azt fogják követni a vonatok, váltók, jelzők, stb.

2: Ha mégsem PC-vel szeretnénk a pályát vezérelni, akkor sem kell feltétlenül ilyen trükkökhöz mágnes/reed cső folyamodni.
Hamarosan újabb fejezettel bővül, pár ötlet ebben kis irományban
olvasható.
(#19066) csíkosháTTú válasza roozsa hozzászólására (#19064) Válasz Júl 10, 2013
A ROCO csak bevásárol, egy külső cég (állítólag orvosi műszereket gyárt fő profilban, ha így, akkor nem szívesen lennék beteg abban a kórházban, ahol a cuccai vannak) szállítja neki ezeket.
Csak nem olvasták el rendesen a szabványt, vagy nem értik a szöveget, amit olvasnak. Ugyanis azt írja az NMRA, hogy a sínfeszültség 10-21Veff. lehet. De azt nem, hogy ez időben változhat, továbbá, a szövegkörnyezetből kiderül, hogy az írónál a modellvasút fogalmába beletartozik a Z-től a kerti gépekig minden! Nyilván a Z-hez nagyosn sok a 21V, viszont a kerti gépekhez meg édeskevés a 10V! El kellett volna olvasni végig, legalább a következő oldalakat is az NMRA oldalán!

Kis mankó az ajánlott sínfeszültségekhez:DCC sínfeszültségek
(#19068) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19065) Válasz Júl 10, 2013
István!
Azért merült fel, mert nekem pl. a kezdetekben nem volt számítógép betervezve a rendszerbe.
Eredetileg a jelző és váltó vezérlést én nem DCC alapon gondoltam. Ha emlékszel, még téged is kérdeztelek térköz biztosítás megoldásáról.
Akkortájt kezdett leesni, hogy számítógép nélkül olyan üzemeltetés nem egyszerű dolog.
Tehát van HALL szenzorom, ezzel a pálya feszültségétől független vonat érzékelést lehet megoldani. Ráadásul pontszerűen és a kialakított szakaszok mellett mintegy pluszként.
És azért nem biztos, hogy gányolni kell azokat a mágneseket. Lehet szépen is dolgozni!
(#19073) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19068) Válasz Júl 10, 2013
Jó, de, ha belekevered a PC-t egy ilyenbe, az nagyon bonyolulttá teszi a dolgot!
(#19080) jvnd válasza zsolesz74 hozzászólására (#19068) Válasz Júl 10, 2013
Szia. Nekem a mágneses megoldás azért nem szimpatikus (amúgy teljesen jól működik sőt vannak előnyei is) mert a modellhez hozzá kell nyúlni, és ha olyan modellt futtatsz a pályán, aminél nem történt meg a beavatkozás, akkor borul az egész elképzelés. Értve ezalatt, hogy pl. ismerősöd mozdonyát szeretnéd futtatni. Vagy csak kipróbálásra van egy gép Nálad. Ilyenkor nem valószínű, hogy feltehető a mágnes a modellre.
(#19081) JZoli válasza zsolesz74 hozzászólására (#19057) Válasz Júl 10, 2013
Nem pont erre gondoltam, mert ezt már nagyjából meg is oldottam, igaz csak próbapanelon, de már megy. Nekem az lenne a gondom, hogy digitális mozdonyvezérlés esetén hogyan lehet megoldani, hogy ha egy állomáson a beérkező vonat előtt egy váltó kitérőben áll, akkor a vonat automatikusan lassabb sebességgel járjon be az állomásra akkor is, ha esetleg a kezelő erre külön utasítást nem adna!
(#19082) zsolesz74 válasza JZoli hozzászólására (#19081) Válasz Júl 10, 2013
Ezt egyszer tárgyaltam Csíkos Mesterrel és ilyen sebesség csökkentésre találta ki a LENZ a BM2, BM3 rendszer elemeit.
Bár sajnos csak LENZ Gold dekóderrel megy, úgyhogy univerzálisnak nem mondható.
(#19083) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19073) Válasz Júl 10, 2013
Igen, igazad van és valószínűleg ezért fogom végül mégis mellőzni ezt a megoldást. Nem mellékesen szereztem egy TC Gold-ot, úgyhogy az Ecos2-vel és S88-al azt hiszem kielégíti minden igényem.
(#19084) zsolesz74 válasza jvnd hozzászólására (#19080) Válasz Júl 10, 2013
Szia. Igen ez elegendő indok, plusz amit írtam Istvánnak.
Meg ugye veled beszéltem is erről az S88-as foglaltság jelző rendszerről, úgyhogy maradok tisztán annál.
32 szakasz érzékelőt gyártok le első körben, szerintem elegendő lesz az asztalra kezdetnek.
Aztán még bővíthető egy kicsit, ha kelleni fog!
(#19085) csíkosháTTú válasza JZoli hozzászólására (#19081) Válasz Júl 10, 2013
DCC-ben nem lehet csak úgy felezni a feszt, mint analógban, itt valahogyan be kell avatkozni parancsszinten. Vagy PC-s vezérlés, mert akkor a vezérlés tudja, hogy kitérőben van a váltó, jön az adott vonat, és a kitérő előtti szakasz akár virtuális fékpontjától leveszi a sebességet, vagyis kvázi "letekeri"az adott mozdonycímen a szabályzót.

Másik módszer, PC nélkül, a Lenz ABC emlegetett BM2 és BM3 muduljai. Nem csak Lenz Gold, Lenz Silver dekóderrel is megy. Ekkor a fékezős szakaszon a Lenz modult vezérled, akárhogy: kapcsoló, reed kontakt stb. Három állás van:
- egyenesben a váltó, szabad a jelző: mehet a vonat beavatkozás nélkül.
- akárhogy áll a váltó, de tilos a jelzés: a vonat lefékez, és megáll a jelző előtt.
- kitérőben a váltó, lassújelen a jelző: a szakaszra beérve a vonat lefékez a dekóderben előre beprogramozott lassú sebességre, és így viszi át a vonatot a szakaszon.
Mindez valamennyi arra járó és megfelelően beprogramozott dekóderrel ellátott mozdonyra érvényes, címtől függetlenül. (Aktiválni kell az ABC fékezést, beállítani a konstans fékutat, és a lassú sebesség nagyságát.)

Másik megoldás a Zimo HLU rendszer. Ehhez sem kell PC, de egy ilyen Zimo vezérlés árából több akciós, nem is akármilyen notebook-ot lehet venni! Ez nem egy, hanem két lassú sebességet is ismer, és teljeskörűen használható ebben a rendszerben az összes Zimo, Tran, Krois és AWM dekóder is. Tanítható a fékút a megállásig, a fékezési út egyenként külön a kétféle lassú sebességig, a visszagyorsítási idő, és ennek késleltetése is. Szóval nagyon sokat tud, ebből a szempontból jobb is, mint a Lenz ABC. Már akkor, ha valaki nagyon precíz akar lenni, és elég pénz a költségvetésben hozzá.
(#19087) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19085) Válasz Júl 10, 2013
Idézet:
„Másik megoldás a Zimo HLU rendszer. Ehhez sem kell PC, de egy ilyen Zimo vezérlés árából több akciós, nem is akármilyen notebook-ot lehet venni!”

És ekkor jön a megvilágosodás! Hagyni a fenébe ezt a rendszert, és PC+TC!
(#19088) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19087) Válasz Júl 10, 2013
Nem feltétlen, azért az egyik kezemen már meg tudom számolni, hogy hány magyar modellező van, aki használ Zimo HLU-t... nem szeretne PC-t látni még a terepasztal körül is
(#19091) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19088) Válasz Júl 10, 2013
Abban az esetben amikor megvan a ZIMO HLU, persze érthető.
Én inkább a tervezés, építés közbeni "evolúcióra" gondoltam.
Ha bele gondolok, hogy elkezdtem a hagyományos analóg kiegészítő vezérlést tervezni a DCC vonatok mellé.
Aztán jöttek a különböző megoldások, és ma jöttem rá, hogy hagyom a csodába. Beizzítom a laptopot mellé és meg van minden oldva, amit én szeretnék látni, használni.

És ahogy írjátok, nincs mágnes ragasztás, meg egyéb elektronika hegesztés, csak a céláramköröket kell legyártani és minden OK!
Első lépésnek!

Aztán meg...
(#19094) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#19091) Válasz Júl 10, 2013
A legtöbb modellező analógban kezdi és szép lassan rájön(meg szeretné is),hogy digitalizálva szebb,jobb stb.stb. Majd rájön,hogy a vezérlés nem is olyan 1x1,mert egy rakás dologból áll össze foglaltságjelző,szervó vezérlő,fényjelző elektronika,stb.,stb (persze asztal mérettől is függ),s átvariálja vagy ötször végül marad a szgép vezérlés ami szintén nem egy egyszerű,de mire erre is rájön addigra megtanulja "kezelni" a progit........(vagy nem ) azaz egy pl. TC Goldot!!!
(#19100) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#19094) Válasz Júl 10, 2013
A végső konklúzióval nem értek egyet. Nem minden modellezőnek van akkora helye egy házi berendezésre, mint Kendnek!
A legtöbb emberkénél az már maga a kánaán, amikor az alsó fővonalon esetleg egymást váltva automata üzemben megy két vonat, a harmadikkal meg kézi vezérléssel tolatgat, vagy megy fel a mellékvonalon a hegyre.
Ehhez meg nem feltétel a PC, meg a TC, sőt, adott esetben egy pár okosan megválasztott modullal, meg dekóderrel még olcsóbban is jön ki ehhez a forgalomhoz.

OFF
Szogálati: panelke készül, de beesett egy határidős német megrendelés, jelenleg azon vagyok. Azt hétfőn postázom ki, addig türelmet kérek!
(#19103) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19100) Válasz Júl 10, 2013
Köszi a panelt aber wo ist der kuplung ????
Egyébként arra reagáltam,hogy sokan nem tudják mit is illetve hogy is csinálják az asztal vezérlést(írtam a méretet is)Sőt én is fogok használni "kézi" vezérlést a mellék és a "rendező"pu.-nál! Én is szeretek vasutazni........
(#19111) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#19103) Válasz Júl 10, 2013
Idézet:
„Én is szeretek vasutazni........”

Én is, mi másért csinálnám!
(#19114) kvic80 hozzászólása Válasz Júl 11, 2013
Sziasztok! Még új vagyok, és asszem hülyeséget csináltam : Roco digitális rendszerem van, amihez vettem egy Piko mozdonyt, és egy DigiTools mozdonydekódert. Namost az van, hogy néha megáll a mozdony, innentől egy darabig nem reagál semmilyen vezérlésre amit a MultiMaus-szal kiadok. Egy idő után vagy ha kihúzom-bedugom a konnektorból a tápot, működik megint. Kérdés: ez szerintetek a rendszer-dekóder inkompatibilitás tipikus jele, és / vagy hogyan tudom megállapítani, mi a ludas?
A startszetthez adott Roco mozdony (és beépített dekódere) nem csinált ilyet soha, megy mint a mesében, szóval nem a pálya a ludas, ez biztos...
(#19117) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#19103) Válasz Júl 11, 2013
Momentan in Bergheim...
(#19118) csíkosháTTú válasza kvic80 hozzászólására (#19114) Válasz Júl 11, 2013
Valószínű, hogy a dekóder hibája, keresd meg a DigiTools-t, segítenek!

(Tanács: cseréld le a ROCO vezérlésed tápegységét, vagy trafóját egy rendes laptop tápra!)
(#19156) kvic80 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19118) Válasz Júl 12, 2013
Kösz! Már válaszoltak is DigiToolsék. Csekkoltam, ami van laptop tápom, annak 19.5V a kimenete. Nem sok az egy kicsit H0-hoz? + a csatlakozója sem passzol. Láttam a neten 16 és 20V között mindenféle univerzális laptop tápot. Korábban mellékelt táblázatod alapján (H0: 13-15V) 16V-os kéne + minél nagyobb max. kimeneti áramerősség, jól gondolom? Esetleg tudsz/tudtok javasolni valami univ.laptoptöltő márkát, ami bevált?
(#19157) csíkosháTTú válasza kvic80 hozzászólására (#19156) Válasz Júl 12, 2013
Haráreset.. Kicsit kevesebb kéne.
6500Ft-ért tudok állíthatót rendelni neked (14-20V/3,5A)
(#19202) applause hozzászólása Válasz Júl 14, 2013
Üdv. a profiknak.
Új vagyok a vasutazásban, de kedvező árú mozdonyt találtam, de az digitalizálva lett. Nem a tulajdonosa csinálta, így nem tud információt adni róla. Azt tudja, hogy Digitools Digidrive van beépítve.
Problémám, hogy az én pályám analóg és működhet-e rajta. A mozdony típusa Piko BR 101 diesel.
Várom a tanácsokat.
(#19203) zsolesz74 válasza applause hozzászólására (#19202) Válasz Júl 14, 2013
Igen tud! Digidrive dekódereknek van analóg üzemmódja. Fontos hogy ahhoz be kell kapcsolni, ha nem lenne, ahhoz viszont kell egy digitális vezérlő.
(#19204) applause válasza zsolesz74 hozzászólására (#19203) Válasz Júl 14, 2013
Ezek szerint az nem lenne járható út, hogy kiveszem belőle a decodert.
(#19206) zsolesz74 válasza applause hozzászólására (#19204) Válasz Júl 14, 2013
Nem, mert akkor kellene a dugó, ami ilyen előkészített modellekben a dekóder helyére betesznek.
Keres valakit, a közeledben akinek van digitális eszköze.
Vagy ha van egy kis érzéked az elektronikához építsd meg.
Kapcsolási rajzokat találsz a neten.
(#19210) applause válasza zsolesz74 hozzászólására (#19206) Válasz Júl 14, 2013
Ez csak találgatás, de ilyesmi megfelelne?
Dugó
(#19213) zsolesz74 válasza applause hozzászólására (#19210) Válasz Júl 14, 2013
Igen ez lehetséges! Egy dologra figyelj, mert nagyon fontos! A tűk száma szerintit vegyél, mert ha az nem stimmel akkor ugyanott leszel ahol vagy.
Ha jól tudom a PIKO 8 tűs dekóder foglalaltokat épít a modelljeibe.
(#19216) applause válasza zsolesz74 hozzászólására (#19213) Válasz Júl 14, 2013
Kiesett ez a megoldás. Azt hiszem lemondok róla. A tulaj megnézte és azt mondja, hogy nem volt benne eredetileg digit aljzat a decoder számára, a vezetékek úgy lettek beforrasztva a motorhoz.. Ezt visszaalakítani nem tudom lehetséges-e egyáltalán.
(#19218) zsolesz74 válasza applause hozzászólására (#19216) Válasz Júl 14, 2013
Mindent meg lehet csinálni, de nem árt érteni az elektromossághoz, mit hová kell kötni.
Én a régi BTTB mozdonyaimat is át fogom szerelni, amint megvannak a dekóderek.

De szerintem,ha benne van, hagyd benne. Vidd vissza az eladóhoz, neki lennie kellett digitális vezérlőjének.
Keressétek ki a Digidrive CV-k közül az analóg üzemmódot, állítsátok be és már megy is a gép az analóg pályán!
Ráadásul bármikor átrakod digi pályára, ott is menni fog.

Egyébként a szabvány szerint a CV12-be kell 1-et beállítani, ez az analog mód engedélyezése.
(#19219) zsolesz74 válasza zsolesz74 hozzászólására (#19218) Válasz Júl 14, 2013
Biztos, ami biztos a Digitoolstól biztos megkapod, ha kéred ennek a módnak az engedélyezését!
Ahogy keresgéltem neked a választ, megtaláltam az én ESU-mnak a paraméterezését és ebben 3 különböző CV-ben is kell állítani.
(#19220) applause válasza zsolesz74 hozzászólására (#19219) Válasz Júl 14, 2013
Köszi az infókat.
(#19234) kvic80 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19157) Válasz Júl 15, 2013
Köszönöm a választ, most egyelőre megépítem a terepasztalt, utána valszleg kéne a táp, majd szólok.
(#19235) csíkosháTTú válasza applause hozzászólására (#19216) Válasz Júl 15, 2013
A CV29-be be kell írni 6-t!

Milyen mozdony ez egyébként?
(#19236) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19235) Válasz Júl 15, 2013
Idézet:
„A mozdony típusa Piko BR 101 diesel.”

Köszi, a kiigazítást a az analóg CV-ről.
(#19238) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19236) Válasz Júl 15, 2013
PIKO BR101, és dízel? Az milyen?
(#19242) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19238) Válasz Júl 15, 2013
Hát ezt én is passzolom, amíg nem jön applause és nem mondja meg nekünk!
(#19250) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 15, 2013
Kis újdonság, egy funkció dekóder vezérlő kocsikba vagy sima kocsivilágításokhoz.

FD2013.jpg
 
(#19264) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19250) Válasz Júl 15, 2013
Ezt te csináltad? Milyen kis aranyos!
Paramétereket lehetne?
(#19266) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19264) Válasz Júl 15, 2013
Igen, kössz!
Ez a funkció dekóder az FD200-as utódja.
18*10*2,5mm. Négy funkció kimenet, átrendezhetőek, és dimmerelhetőek. Nemsokára fennt lesz a honlapomon is. Van két forrasztópad extra pufferelko részére is.
(#19270) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19266) Válasz Júl 15, 2013
Idézet:
„Van két forrasztópad extra pufferelko részére is.”

Ez kell a villogásmentes kocsivilágításhoz, ha jól sejtem.
A túloldalon van ezek szerint a két pad!
(#19304) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#19270) Válasz Júl 16, 2013
Nem. Bejelöltem a képen a külső puffer helyét.
Tapasztalatok szerint sokkal könnyebb egy bármilyen dekódert elhelyezni egy modellben, ha csak az egyik oldalon vannak alkatrészek a NYÁK lemezén. Ilyen a Tran DCX76D, A DCX51-2D, vagy a Lenz Standard+ is a mozdonydekódereknél, vagy a Tran DCX33 funkció dekóder is.

FD2013_puff.jpg
 
Lapozás       3/65    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
11:09:31
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés