|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#19367) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#19359)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
No, hát akkor nem hiába vártunk. Gratulálok én is! |
(#19369) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#19359)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Gratulálok! |
(#19375) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#19359)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
|
(#19376) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Köszönöm minden kinek a gratulációt!
Thank you for the congratulations everyone!
Я говорю немного по-английски. |
(#19377) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#19375)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
És balf*szokkal legyek körülvéve? |
(#19383) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#19359)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
|
(#19390) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#19377)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Az már csak rajtad múlik! |
(#19400) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#19377)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
"Szabad vagyok!
- Mondta a majom
a rácsnak.
De én nem!
Engem majmok
köré zártak!"
|
(#19407) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19269)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Ha még nem vágtad el, ne is tedd, ill. ne ott, ahol a rajzon van. Meg kell erősíteni a csúcsoknál egy-egy rövid nyák darabbal, és alatta valami réz lemezzel. Teszek fel egy újabb rajzot. |
|
(#19409) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19407)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Először én is gratulálok az eredményes vizsgádhoz,az egy nagyon jó érzés!
Az átszelésre visszatérve, még éppen időben szóltál,ma este akartam megejteni a vágásokat!
Az új elgondolásod jobban tetszik,sokkal egyszerűbb megcsinálni és még erősebb is!
Azokat a rövid, extra talpfákat is fontosnak tartod?
Vagy elegendő csak az alsó erősítés,amire van is egy
0,3-as bronz lemezem félretéve,és még könnyen fel is tudom forrasztani,mert kétoldalas nyákot használok.
Jó váltógyártást! |
(#19419) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19409)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Én most vágtam el- és tönkre az enyémet, gondoltam szólok!
Nem tudom, hogy a kis nyák mennyire kell, vagy nem, ez egy kiforratlan dolog. Az a baj, hogy a nagy szög miatt túl kevés a talpfa a stabil megtámasztáshoz. A Fast Track-os sablon is elég hosszan megy ferde talpfákkal, mielőtt befordulna vágányra merőlegesre.
Fast Track 60° |
(#19421) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19419)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Én is gondolkoztam valami erősítésen,mert kb.1mm tartotta volna a csúcsokat,ami igen karcsú,és még a fűrészelés is sokkal macerásabb lett volna!
A tiedet hogy sikerült elszúrni? |
(#19424) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19421)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Eltörtem középen a forrsztásnál, és a közepén a vezetősín rombusznak kiesett a hegye. Csak belülről forrasztottam meg, és nem folyt be alá rendesen a cin. Szóval holnap újra! |
(#19425) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2013 |
|
Rajzoltam egy újat, ezen besűrítettem a talpfákat, megnyújtottam a vezetősíneket, így nincs olyan rész a vágányzatban, ami csak egy talpfán lenne. Természetesen alul ezt is meg kell patkolni az utolsó egyenes és a ferde talpfa között. |
|
(#19426) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19425)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Jó,jó ,de az előző jobban tetszett!
Túl sűrűn vannak a talpfák!
Szerintem az sem baj,ha alulról meg kell patkolni,mondjuk nem valami elegáns megoldás, de beépítve úgysem látszik.
Azért a Fast Track-nél ez is sokkal szebb! |
(#19438) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
OFF
T. Kollégák!
Tud valaki Pesten retuspisztoly szervízt? Takarítás közben sikerült pofáraejtenem szegénykét! Szeleptű, fúvóka totálkár!
ON |
(#19455) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#19438)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Laci ez az amire gondolok(adtam)??????a pisztolyt tönkre tetted??? |
(#19457) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#19455)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2013 |
|
Ha arra gondolsz, amiért a hózentrógert építettem, akkor az! |
(#19484) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19426)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Sűrű a talpfa, az igaz, de stabilnak kell lennie, különben a fene megette az egészet! De csak neked rajzoltam egy köztes verziót, sz.tem ez lesz a jó megoldás!
Amúgy elkészült az enyém is, még az eredeti tervek alapján, mert a fele ép volt, és a másik oldal egy részét is fel tudtam használni, úgyhogy nem az új terv szerint építettem, hanem én is megpatkoltam a régit. |
|
(#19485) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#19271)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Idézet: „Azt áruljátok már el, hogy a NYÁK-ot ki vágja, vagy hogy vágjátok”
Bocs, lemaradt, nekem ipari lemezollóval vágja egy cimborám. |
(#19486) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19484)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Klassz lett,de még a szigetelő vágások hátra vannak!
Főleg ezért nem az igazi az első változat!
A csúcs előtti, belső vezetősíneket vágás után,csak egy forrasztás fogja tartani és az nem valami stabil!
Engem az alsó patkolás nem zavart,csak ez.
Az új rajzod nagyon tetszik!köszönöm!
Az én patkolásom és szigetelő vágásom így sikerült:
|
|
(#19487) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19486)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Idézet: „A csúcs előtti, belső vezetősíneket vágás után,csak egy forrasztás fogja tartani és az nem valami stabil!”
Ez nem olyan nagy gond. Ha olyan sín lenne, amin megy is a vonat, az persze gáz, de vezetősínnél nem probléma. Az új rajzon egyébként ezért nyújtottam meg még egy talpfányit. Ahogy nézegettem a képeket, az igazin is elég hosszúak a vezetősínek, tehát nem gond. |
(#19498) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19487)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
A legújabb átszelés változatot is alulról patkoltan képzelted el?
Mert úgy látom,ha megcsináljuk a szigetelő vágásokat
,akkor azon is csak egy-egy talpfa tartaná a dupla csúcsokat,az a másik rövidebb talpfa csak"lógna a levegőben".
Lehet,hogy mégis a sűrű talpfás az igazi?
Jó váltógyártást! |
(#19506) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19498)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Igen, a rövidebb talpfát itt is át kell forrasztani alul. Egyébként megoldottam a belső vezetősín problémát. A vezetősín vége és a belső sín között átvágtam a nyáklemezt, viszont a vezetősínt nem vágtam át, csak a belső síneket. |
|
(#19509) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19506)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Ügyesen megoldottad!
Kár,hogy én már átvágtam őket.
Most a beépítéssel küzdök, már alig várom,hogy próbálhassam,kíváncsi vagyok,hogy futnak át rajta a mozdonyok.
|
(#19510) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19509)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Azután kezdtem rajta agyalni, hogy felvetetted a problémát...
Ha a forgózsámoly szépen futott rajta, akkor a mozdonnyal sem lesz gond, de ugye azért elektromosan kimérted, hogy nem zárlatos e?
Videót csinálj róla lécci! |
(#19516) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19510)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Naná,hogy kimértem !
A vágások után sorjáztam,és elkezdtem kimérni.
Egy kijáraton zárlat volt,és egy félórát tartott mire megtaláltam!
Jól megszivatott az egyik nyáklap bereszelés,szemre jónak nézett ki,de a kisműszer megmutatta a tutit!
Majd lesz videó is róla!
Van egy jó haver akinek a videókon keresztül szoktam megmutatni,hogy sikerült ez,vagy az,és utána telefonon meg tudjuk beszélni a dolgot.
Jó váltógyártást! |
(#19527) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19516)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2013 |
|
Én ezért szoktam a nyákcsíkokat is leellenőrizni még az elején! |
(#19576) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19510)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2013 |
|
Sziasztok!
Beépítettem a 60 fokos átszelésemet!
Nem volt egyből jó!
Igazítani kellett rajta,mert a vezetősínek szűkre lettek betéve és kiemelték a mozdonyok kerekeit,hülyén nézett ki ahogy billegtek rajta!
Azért különös,mert készítés közben folyamatosan teszteltem egy Roco 11mm-es kerékpárral,és azzal minden működött rendben !!!
Készítéséről és mozdonyos teszteléséről videó is készült,
megnézhető itt: Első H0 átszelésem |
|
(#19593) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19576)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2013 |
|
Nagyon jó lett! Nagyon szépen futnak rajta a cuccok!
Ami a próbakerekeidet illeti, nem túl széles a nyomtáv? 14,3-14,6mm kell, hogy legyen. A technológia egyik hátránya, hogy nem toleráns a szabványtól eltérő nyomtávokkal!
Én is ráfújtam az első réteget az enyémre. Holnap átködölöm, egy napot szárad, és kész. |
(#19595) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19593)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2013 |
|
A forgóvázban a Roco kerékpárjaim méretei:14,35 az egyik és 14,4 a másik! Ezek szerint jók!
A mozdonyokét még nem mértem meg,de azok is mind Roco mozdonyok,az egyetlen fuggerth még így is billeg rajta!
A Roco-t nagyon jónak tartom,de ezek szerint van egy kis szórás a kerekeiben. |
(#19643) Fordítókorongos válasza FriTTz hozzászólására (#19584)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Szia Frittz!
Hangdekóderem sajnos nincs még!
Mindig is túl soknak tartottam az árukat,majdnem annyiba kerülnek,mint egy mozdony!
Pedig nagyon is tetszenek!
Optomi hangdekóderes videóit nézegetve lettem nagy csodálója a hangos modelleknek!
Szinte hihetetlen milyen élethű hangon tudnak megszólalni Nohab vagy Szergej mozdonyai.
A magyar gyártó hangdekóderét várom,mert olyan áron lesz kapható amit már el tudok fogadni.
Jó modellezést! |
(#19644) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Új project vette kezdetét, mégpedig villamos kitérők. Tillig 2,5mm-es profilból készülnek, a kisebb 227,5mm ívsugarú 27,9° kitérésű, a nagyobb 272,5mm és 23,5°. A vágánytengely-távolság 45mm. Még szerencse, hogy van már sínhajlító készülékem, mert anélkül ezt a kis ívet nehéz lenne szépen meghajlítani. |
|
(#19646) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19644)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Szépek lettek!
Érdekes a vezetősín bekezdése, fokolás van rajta ,nem hajlítás!Eddig úgy figyeltem meg,hogy ezt a megoldást csak könyöksíneknél szoktad alkalmazni.
" Még szerencse, hogy van már sínhajlító készülékem"
Ez még a fapados,vagy már az új szuper hajlító?
Ha az új, akkor kíváncsi vagyok rá,mert én is csinálni szeretnék egyet magamnak.
Jó váltógyártást! |
(#19647) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19646)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Azért van csak fokolás, mert a sablont úgy terveztem, hogy dupla sínes kitérőt is tudjak vele készíteni, és nem marattam bele a vezetősín elején és a végén a kis beugrót, hogy végig fel tudjam támasztani a belső sínt is (bár annak a két kis mélyedésnek sok jelentősége nem lett volna).
Megrajzoltam egyébként hajlítással is, de valahogy nem tetszett. Amúgy nézegettem képeket, és a villamos kitérők sok helyen ott is főnix sínből vannak, ahol nincsenek beépítve az útba, ott pedig nincs is vezetősín (ill. tk. végig van). Ez egy ilyen kompromisszumos megoldás.
A sínhajlító még az alapverzió, de azért elboldogultam vele! |
(#19648) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#19644)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2013 |
|
Szép váltok, a szokott remek munka, csak a villanyossinek nem igy néznek ki...... |
(#19650) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#19647)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Idézet: „sok helyen ott is főnix sínből vannak, ahol nincsenek beépítve az útba”
Kezdhetem sorolni a kivételeket? |
(#19659) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#19648)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Való igaz, de mivel az egész asztal ebből készül, ezért nincs mit tenni, kompromisszumot kell kötni... |
(#19660) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#19650)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
|
(#19661) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#19660)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Karakószörcsö k nem az én területemen van
Na állj! Most jövök rá, hogy te ugratsz engem, Karakószörcsök az megállóhely, ott nincs is váltó! |
(#19662) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#19661)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Azt hittem, a három vigyorgó fejtől ez egyértelmű lesz! Amúgy kicsit tisztelegni is akartam ezzel a szakértelmed előtt! |
(#19663) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#19506)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Én is elkészültem a 60°-os átszelésemmel. |
|
(#19664) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#19663)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
És az utolsó kép. Nem csak azért volt sz*vás, mert alul meg kellett erősíteni, hanem mert az összes szöget két darabból kellett összeforrasztani, nem lehetett hajlítani. |
|
(#19665) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#19644)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Szerkezetkész lett az első villamos kitérő. |
|
(#19668) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#19665)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Ez nagyon jó lett! Nagyon örülök neki! |
(#19669) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#19668)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Én láttam a sablont amivel készíti !!! nagyon pöpec szép váltóid lesznek!!! |
(#19674) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
|
|
|
2024. Nov, 23. Szo 8:04:12 |
|
Jelenleg 24 fő olvassa az oldalt |
|
|