|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#19675) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#19668)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Örülök, hogy tetszik, remélem jó is lesz, de HALÁL A -RA!!! |
(#19677) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#19669)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Most már a végeredmény, pontosabban az első darab itt van az asztalon!
És nagyon tetszik!
de hát nem is vártam mást ettől a remek szakembertől! |
(#19678) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#19674)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Ne bántsad!
Olyan békésen ugrál! |
(#19685) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#19678)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Ne bántsd csak Win 95-s van neki ezért nem bírja a gépe.... |
(#19687) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Valahol már szó volt róla, hogy ezt a zöld ugrálófej használatát mérséklitek. Tényleg rohadtul zavaró .... |
(#19688) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#19687)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
igen nálam..... engem kértek meg,hogy ne olyan sokat rakjak egymás ,után... meg is fogadtam,mert próbáltam úriember lenni ezért csak 1-2 teszek... |
(#19689) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#19688)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
|
(#19691) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19675)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Meg tudnád mutatni a villamos kitérő sablonodat,amit H0Totya megdicsért ?
A kitérő gyönyörű lett,már megszoktuk tőled a jó minőséget,de engem a sablon sokkal jobban érdekel !
Jó váltógyártást! |
(#19693) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#19692)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Még a végén téged vernek mindenért majd nyakon Totya! |
(#19694) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#19693)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
|
(#19695) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#19693)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Elvesszük a vizét! |
(#19698) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#19695)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Menj inkább tavat építeni,mert oda kell a víz...... |
(#19699) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19691)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Tk. ugyanaz, mint a videóban, csak a megfelelő váltóra elkészítve, és a kis ív miatt az összes talpfa nyáklemez. Ami a kitakart rész alatt van, az még titkos, de már nem sokáig! |
|
(#19707) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19699)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
Hát ez tényleg szuper!
Így azért sokkal könnyebb összehozni egy kitérőt mint a papír felett!
A sínek helyezésére szolgáló bemarások miért olyan szélesek?
A titkos rész alatt és felett látható vízszintes bemarások mire szolgálnak?
Kíváncsi lennék,hogy ezzel mennyi ideig tart egy kitérő elkészítése,mennyivel gyorsabb mint enélkül?
H0Totyát nem akarom belekeverni semmibe sem ,mert tudom jól,hogy benne van nyakig!
Szerintem ő az egyik főkolompos az ügyben,"hathatósan"
szokott besegíteni a váltógyártós szerszámokba!
Jó váltógyártást!
H0 Totyának pedig jó vasútmodelles gépmunkákat! |
(#19708) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19707)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
A kitakart rész alatt valami név vagy felirat lapul? |
(#19711) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19707)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2013 |
|
A sín bemarás azért olyan széles, hogy dupla sínes változatban is meg tudjam építeni a kitérőt.
A két bemarás közül az alsóban az állító talpfa hosszát lehet levágni, a felsőben meg a vezetősínét, ha nem dupla sínes lesz a kitérő.
Hogy mennyivel gyorsabb, azt nem tudom, de sokkal.
Totya valóban sokat segít (ezért is nézek el neki sok mindent! ), de ez nem a Totya-művekben készült, csak megmutattam neki.
A titok azért titok, mert nem mondjuk el! Ha elmondjuk, nem lesz titok többé! |
(#19752) Frankye moderátori
válasza Csukló hozzászólására (#19668)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Tomi!
Legközelebb akkor tegyél egynél több ilyet, ha Te is így fogsz ugrálni! (De akkor mindenki készüljön a földrengésre! ) |
(#19764) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19711)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Fel tudnád tenni a legutóbbi talpkiosztású 60 fokos átszelésedet pdf-ben is,mert nem sikerül kinyomtatni méretarányosan.
És ha nem túl nagy kérés, akkor nagyon érdekelne az a néhány héttel ezelőtt közzétett 12 fokos 3-as is,mert legközelebb annak szeretnék nekiállni.
Már egy ideje kezdem cikinek érezni a dolgot,de sajnos a rajzoláshoz nem értek.
A dupla sínes villamos kitérőid képei is nagyon érdekelnének(ha vannak),mert olyat még nem láttunk tőled.
Jó váltógyártást! |
(#19766) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19764)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Sajnos még mi sem láttunk még ilyet! :S
Holnap tudjuk tesztelni a próba váltót! |
(#19767) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#19752)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Esküszöm, csinálok egy videót ahogy én ugrálok, de csak akkor teszem közzé, ha garanciát kapok, hogy nem nevettek 2 percnél tovább!!!! |
(#19770) Fordítókorongos válasza Csukló hozzászólására (#19767)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Szia!
Ha az ugrálásról nem ,de a tesztelésről vehetnétek fel egy videót,kíváncsi lennék rá.
|
(#19771) zsolesz74 válasza Csukló hozzászólására (#19767)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Idézet: „de csak akkor teszem közzé, ha garanciát kapok, hogy nem nevettek 2 percnél tovább!!!!”
Na ez totál esélytelen! |
(#19772) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19764)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Ímhol! A Merci csoki is nagyon bejön ám a Milka mellé!
A két rövid csúcssínt vagy hosszan ki kell könnyíteni mindkét oldalon, vagy csuklópontosra kell csinálni. Én mind a négy csúcssínt csuklópontosra csináltam, bár az enyém Peco profilból készült. Erre figyelj majd oda, mert a rajz is Peco sínre készült. |
|
(#19773) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#19771)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Én sem vállalom!!! |
(#19777) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#19773)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Megoldódott a retuspisztoly gondod? Sikerült meggyógyítani? |
(#19780) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#19777)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Még nem volt időm foglalkozni vele, HOTotyától kértem kölcsön egyet, de már találtam több helyet is itt pesten, ahol lehet düznit és tűt kapni. |
(#19785) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19772)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Köszönöm!
A csokikért rendesen megdolgoztál(ha lesz rá alkalom meghálálom)!Egyenlőre ez csak úgy fog menni,hogy teszek fel róla képeket vagy videót és megtárgyaljuk a dolgot.
A csuklópontos csúcssín nem annyira tetszik,még nem érzem úgy,hogy jól meg tudnám csinálni,pedig biztos van olyan kitérő aminél nincs rá más megoldás.
A csúcssín könnyítést pár gondolatban,vagy képekben
mutasd be légyszíves,mert nem egészen tiszta.
És a hosszú, az hány mm-t jelent?
A villamos kitérődnél az a dupla csúcssín (csúcssín+vezetősín) nem semmi párost alkot,érdekes kitérő lesz belőle! |
(#19789) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19785)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
Semmi extra, az utolsó lefogatás után bizonyos hosszon le kell csiszolni a sín talpát mindkét oldalon. Erről nincs jó képem, talán ez a legjobb. Értelem szerűen először kell kicsiszolni, és utána leforrasztani! |
|
(#19790) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19785)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2013 |
|
|
|
(#19791) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19789)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Ezt azért kérdeztem,mert arra gondoltam,hogy nem csak a talpat kell lecsiszolni,hanem esetleg a gerinc alsó részéből is le kell venni egy keveset,hogy még lazább legyen.
15-20 mm hosszban már elegendő kikönnyíteni? |
(#19794) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19791)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Én a talp magasságát a gerincből is ki szoktam csiszolni. Hogy a Tillig 2,5mm-es profilt milyen hosszan kell kikönnyíteni, azt nem tudom, ki kell kísérletezni. |
(#19821) Csukló válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19770)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Ma megvolt a tesztelés.
Ahogy várható is volt van olyan kocsink ami picit szorul az ívben, így holnap vissza adom a mesternek!
Maga a teszt nem volt látványos, mert nem lett pályába építve, így most nem csináltam fotót!
De egy korábbi ugrásomat Ákos barátom megörökítette:
És igen ez magyarázat a sok természeti csapásra a világ másik felén! |
|
(#19822) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19794)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Szia!
Megnéztem a videókat!Nagyon tetszettek!
Úgy láttam,hogy a csuklópontos kialakítást csak extra rövid csúcssíneknél alkalmazzák!Szerintem 20-25mm-nél nem voltak hosszabbak!Ebben az esetben másképp nem is lehetett volna megcsinálni.
De a gyerek nagyon magabiztosan dolgozott ,ráadásul nagy kezekkel,bunkó pákával!Élmény volt nézni!
És kis esztergával fúrta az állítórudat!Eléggé profi,de nem túlzás egy kicsit?
Megtetszett a csúcssín rögzítő módszere,nagyon meggyőző volt ahogyan előadta.
A szög amit használ miből van?Rézből?Mert,hogy egyből megfogta az ón.Honnan lehet ilyeneket beszerezni?
Érdekes volt a vágott csúcssínek átkötése is!
Felülről forrasztotta.
A te megoldásod jobban tetszik.Nem sodort vezetéket használsz,hanem tömöret,ráadásul alulról dolgozol,úgy diszkrétebb is.
Csukló úr ugrása elég Rock&Roll-os ra sikerült!
Jó váltógyártást!
|
(#19826) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19822)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
A "gyerek" Tim Warris volt, az egyik tulaja a Fast Track-nek. Az építős videóban is ő ügyködik, sz.val elég sokat tud erről a technológiáról!
A csuklópontot rövid csúcssíneknél jó alkalmazni, vagy gyenge állítóműveknél (mágnesnél, vagy pl. Conrádnál).
Ami a fúrást illeti, ott azért nem árt a pontosság, ha csaposra csinálom a kitérőt, néha én is elszúrom a méretet.
Alulról acélszállal rögzítem, és ha megnézed, teszek bele egy hajtást is, hogy hosszában is tudjon mozogni. A szög sz.tem acél, azért pucolta meg annyira a forrasztás előtt. |
(#19827) zsolesz74 válasza Csukló hozzászólására (#19821)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Esküszöm egy szirtakizó görögöt látok ebben a képben! Nagyon autentikus! Gratulálok! |
(#19830) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19826)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2013 |
|
Az állítórúd fúrását szerintem egy egyszerű fúrósablonban is ki lehet fúrni tökre pontosra(ezért tartottam túlzásnak a kisesztergát).
Az alsó átkötésedhez milyen átmérőjű acélszálat használsz?
A csúcssínek csapos rögzítésénél te is acélszeghez forrasztod?
A videón az a felső átkötés szerintem nem volt valami szép,ahogy te oldottad meg az nekem jobban tetszik,lehet hogy nehezebb megcsinálni,de sokkal elegánsabb,még akkor is ha azt Tim Warris csinálta(egyébként tudtam,hogy Warris volt az) |
(#19835) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19830)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Az acélszál 0,3mm átmérőjű.
A csap 0,8mm-es rézdrótból van hajlítva, és a vége el van lapítva. |
(#19836) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#19827)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
És az a frizura! |
(#19866) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19835)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Kinyomtattam és elkezdtem tanulmányozni a hármas rajzát!
Elég komolynak tűnik, tele van szivatós részekkel,ahogy mondtad!
A csúcssínek egyben könyöksínek is,az alsó keresztezési csúcs is könyöksínné alakul.
Ezt máris túl fincsi melónak néz ki!
De a legdurvább,hogy a váltórésznél a csúcssínek egyben tősínek is!.
Azt jól látom hogy a jobb ill. bal kitérések csak egy rövid törés után kezdik el ívüket?
Ha van rá időd és lehetőséged tegyél fel légyszíves közeli képeket a csúcssínekről,hogy lássam őket rendesen.
Néhány gondolatban leírhatnád a készítés menetét.
Ahogy nézegettem, ez a hármas bonyolultabb mint egy hózentróger!
Ott van 4db. váltó, középen egy átszelés és annyi!
Lehet,hogy nem ezzel kellett volna folytatnom,de nagyon megtetszett!
Jó váltógyártást! |
(#19868) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19866)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Hózentróger. Egyszerűnek látszik, de 1:1-ben sok ősz hajszálat okozott már! |
(#19869) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#19868)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
1:87-ben sem piskóta! Főleg néhány angollal megspékelve! |
(#19870) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19866)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
A csúcsín miatt kezdődik egyenesen a kitérés, mivel a csúcssínt nem lehet ívesre csiszolni, de ezt lejjebb már írtam. Minden rajzom ilyen.
Ha jól emlékszem, a hármasnál először a két tősínt, utána az első szívdarabot, majd a hátsó kettőt. Ezek utána a hátsó, majd végül az első csúcssíneket raktam fel. Annyira azért nem vészes, az átszelés sz.tem húzósabb volt. |
|
(#19871) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19866)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Még néhány kép (elküldtem mailben a nagy képeket): |
|
(#19872) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#19870)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Idézet: „Ha jól emlékszem, a hármasnál először a két tősínt, utána az első szívdarabot, majd a hátsó kettőt.”
Na, ennek így van értelme:
Ha jól emlékszem, a hármasnál először a két tősínt, utána az első szívdarabot, majd a hátsó kettőt forrasztottam rá. |
(#19873) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19872)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Köszönöm a képeket és a leírást!
Nagyon jó képeket kaptam,minden látszik rajtuk amire kíváncsi voltam!
A csúcssínes képeken látszik valami drót vagy huzal féleség az alsó,belső csúcssín hegyénél.Azt jól látom?
Legjobban a 2. képen látszik.
Látom,hogy csuklópontosra csináltad a csúcssíneket,én folyamatosra akartam csinálni,de elég rövidkének látom őket,szerinted lehet jó úgy is?
Akárhogy nézem,nekem nehezebbnek tűnik mint az átszelés,remélem igazad lesz.
Jó váltógyártást! |
(#19874) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#19873)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
A drót 0,6mm-es acélhuzal. Az van ráforrasztva a csúcssín hegyére, U alakban meg van hajlítva, és az állító talpfa alsó felére van ráforrasztva. Azért csináltam így, hogy a csúcssín a rövidsége miatt el tudjon fordulni az állító talpfán, ne legyen ráforrasztva. Ez még az előtt volt, hogy megcsináltam volna az első csapos csúcssín rögzítést (nem volt vékony fúróm, és hozzá való tokmányom).
Hogy a csúcssínek jók lesznek e folyamatosnak, azt nem tudom. A hátsó belső nagyon gáz, a másik belső határeset. A két szélső lefogatását hátrébb tudod vinni, azzal lehet játszani, de a két belső az lutri. Csináld meg folyamatosra, de az utolsó rögzítés után még hagyj 3mm-t, és csak utána csiszold ki a talpat. Így ha nem jó, ott le tudod vágni, és még marad elég hosszú darab, hogy rá tudd csúsztatni a papucsot, hogy kialakítsd a csuklópontos megoldást. |
(#19903) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Elkészült egy újabb adag BTTB. Hála a sínhajlító kézi készüléknek (Kösz Totya! ), sokkal könnyebb volt az ívek kialakítása. Ezáltal a legutolsó nyáklapra nincs is szükség, amivel stabilan tartottam az ívet. Sajnos ezt elfelejtettem amikor vágattam a talpfát, úgyhogy az utolsó két talpfa flexi talpfa lesz. |
|
(#19905) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#19903)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Csak majd hozd át az átépítés miatt!! Utána még könnyebb lesz hajlítani a sínt |
(#19906) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#19905)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Ok, majd repülőnap után átviszem, most kell Így is jól működik, csak több ujj kell hozzá! |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 0:25:25 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|