Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       6/64    
(#20002) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#20000) Válasz Júl 30, 2013
Mikrosteppeled? Nem zenél?
Milyen display-t? ( Fogadjunk,hogy nem C-ben írod.)
(#20005) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#20002) Válasz Júl 30, 2013
C-ben egyáltalán nem tudok, most voltam egy gyors talpalon.
Az ASM-t valamikor egészen jol tudtam, de aztán következett a nagy szünet >20 év. Tavaly ujra felszereltem magam megirtam néhány prmitiv programot ( mennek .- család nagy örömére).
Most meg ez a fej izgat. 2 motor van benne meg egy 4x16-s display, amin programozni kell a motorokat és mutatja melyik mikor mit csinál. Zenélni nem igen kell neki, mert inkább lassan megy, mint gyorsan ( a cél napi 1 fordulat), persze mehet gyorsabbn is.
(#20013) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#19986) Válasz Júl 30, 2013
Philips TDA8541.
(#20092) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#20005) Válasz Júl 31, 2013
Távcső vezérlés?

1.44 floppy fejmotorját próbáltam pwm sin-cos vezérléssel, van is ereje,be lehetne építeni a mozdonyokba áttétel nélkül, de 0,6A vesz fel és zenél.

Ha nyomtatod a LCD csatlakozóját, az ena láb melletti data lábra rakj 100pF-t.
(#20093) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20013) Válasz Júl 31, 2013
Nagyuram, lába előtt heverve rebegem hálámat.

5V –s LDO-t is tudsz mondani kb. 20V inputtal?
(#20095) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#20093) Válasz Júl 31, 2013
Na várjál... Aludtam vagy 2 órát is tegnap óta. Mi is az az LDO?
(#20097) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20095) Válasz Júl 31, 2013
Alacsony drop-out stab.
A 7805 -nél min. 7,5 V input kell, ezeknél elég kb. 5,5V, de kéne bírni a 20V-ot is.(Zener helyett )
(#20098) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#20097) Válasz Júl 31, 2013
Jaaa!
Passzolom...
(#20099) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#20092) Válasz Júl 31, 2013
Nem távcsö, hanem videokamera ill. fényképezögép.
A displayeket NYÁKkal együtt veszem amiben a proci is benne van, igy csak az adatokkal kell törödni.
Kössz a tanácsot majd otthon meg is nézem, hogy raktam-e oda kondit.
(#20100) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#20097) Válasz Júl 31, 2013
Minek neked az LDO, ha amugy is 20 voltból kell eföznöd 14-15V-t?

Inkább keress egy erölködöt, ami elmegy 20V-rol, mert 5 V-rol bajban leszel.
(A PIC-et stb. még eltarthatod 5 V-rol egy sorozott 16V-s zénerrel, de az erölködönek ez nem lesz jo.).
(#20104) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#20100) Válasz Júl 31, 2013
Ott Philips IC, amit írtam, az 18V-ig jó. A Tran nem ezt használja már, hanem egy kisebb tokos valamit, ha jól tévedek az Texas, de nem tudom a tipusát.
Az ESU egy PNP tranyóból tett a TDA tápja elé egy sima áteresztős korlátot.

(Szerintem is tök felesleges 5V-ról járatni egy hangerősítőt, ha 15V is van. De mindenki úgy bonyolizálja az életét, ahogy akarja... )
(#20111) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#20100) Válasz Júl 31, 2013
Mert nem szeretem a Zenert, de a szükség törvényt bont.

Hála CsíkosháTTúnak (sör|vörös|fehér|rozé ?) a végfok is megvan,ráadásul pin compatible az általam használttal.
Analóg pályán kb.5V-18V között dopplerezik vagy a Boci-boci-tarka-t játsza.
(#20112) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20104) Válasz Júl 31, 2013
Ja,ja, nem is lesz a TDA elött stab.
(#20116) piltdownman hozzászólása Válasz Júl 31, 2013
Gyári mozdony/eszköz dekódereknek milyen a logikai kimenete?
Nyitott kollektor ( földre vagy tápra húz?), TLL aktív alacsony vagy magas ? Esetleg egyéb?
(#20118) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#20116) Válasz Júl 31, 2013
Általában OC és a földre huz. Nem TTL
(A fogyasztok közös pontja a plusz polus)
(#20129) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#20111) Válasz Júl 31, 2013
Pilsner Urquelle, vagy Badacsonyi olaszrizling
(#20131) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#20116) Válasz Júl 31, 2013
Ha logikai szint, akkor az a szokásos 0/5V, de ezt jelzik!

Ha nincs külön jelzés, akkor egy tranzisztor nyitott kollektora.
(#20159) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#20118) Válasz Júl 31, 2013
Biztos ami biztos,rákérdezek.Ez így elmegy a szokásos
dekóderekről?

dopp683.pdf
 
(#20161) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#20159) Válasz Júl 31, 2013
Miért ne menne el az optocsatit biztosan meghajtja.
(#20163) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#20161) Válasz Júl 31, 2013
Így egyértelmű,kösz.
(#20221) Topi hozzászólása Válasz Aug 1, 2013
Dekóder mágusok!

A minap találkoztam egy érdekességgel: Adott egy service mode szekvencia NMRA 9.2.3 szerint. Ír-olvas DirectCV-ben, Lap módba és Regiszter módba hibátlanul.
Működik: ESU (lokpilot-ok, loksoundok, switchpilot-ok), Lenz, Tran, TM, Tams, Digitrax, Uhlenbrock, NCE, TCS-DPxx, Hornby
Nem működik: Zimo MX630

A hibajelenség egyszerű, minden másik bit olvasásra hajlandó reagálni. Kérdezem: "A 0. bit 1?" - Timeout, "A 0. bit 1?" - Igen, "Az 1. bit 1?" - Timeout...
Nem csak az első olvasás nem működik, hanem minden második megy csak.

Ha jól tudom, Csíkos mester jártas a Zimo dekóderekben.
Érdekessége a dolognak, hogy ESU Ecos központom nem birkózik meg vele, Maerklin Central központom szintúgy nem bír vele (ill csak néha bírja), IB 1 (régi 65000 igen), újabb IB1 (65050 igen), IB II központjaim szintúgy bírják olvasni.
Elektronikai okokat teljesen kizárhatjuk, ilyen labor körülmények között ritkán van dekóder...
Ha ad ACK-t akkor az rendesen megfelel az NMRA szabványnak.

Mint az látszik a legelső listából az NMRA Service Mode szekvenciát helyesen betartom, mert működik minden dekóder, kivéve a Zimo.

Tudni kell valamit a Zimo dekóderről, amiért nem akar szuperálni nekem rendesen?

Ui: A sínfesz stabilizált, a DCC előállításom max 200ns jitterű pontos 58/116us (bőven a szabvány elvárt minősége felett). A tesztpad pedig az ESU decoder tester.

Volt valakinek hasonló tapasztalata Zimo-val?
(#20227) csíkosháTTú válasza Topi hozzászólására (#20221) Válasz Aug 1, 2013
Hali!
Még nem tapasztaltam ilyet, a Zimo dekódereket a paco féle nanoX-s88 simán kezeli, és a Tran ZF5/HR3 is, sőt a Tran akkor is, a kézivezérlője paco, ROCO vagy Lenz.

Megkérdezem majd Hubinger urat, csak most nem tudom, mert szabdságon van a Zimo zöme...
(#20380) Topi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20227) Válasz Aug 5, 2013
Jelentem megvan a hiba forrása. Bár a csak használók nem sűrűn találkoznak majd ezzel a jelenséggel, de a Zimo dekóder nem megfelelően értelmezi az NMRA 9.2.3 / 88 bekezdést és az RP-9.2.1-ben leírtakat.

De egye fene, "kitértem" a kedvéért. Ezek alapján viszont kiderült, hogy azon digit központokon lehet olvasni megfelelően a fent említett típust, akik teljes egészében kihagyják az implementálásból a 9.2.3/88-at. Sebaj
(#20387) csíkosháTTú válasza Topi hozzászólására (#20380) Válasz Aug 5, 2013
Ezt részletezd már egy kicsit, amolyan ismeret terjesztő szinten, ha idöd engedi!
Kösssz!
(#20542) Topi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20387) Válasz Aug 8, 2013
Röviden arról van szó, hogy bármelyik programozási ciklusban amennyiben a dekóder Hard-Reset-Cycle üzenetet kap, kötelezően vissza kellene lépnie normál üzemmódba, azaz ki a service módból.

Mivel az üzenet 9.2.1-ben van leírva (Decoder control), ezért nem indokolt én nem is long-preamble van az üzenet fejléce előtt.
Tudod, long-preamble-lel kezdődik minden service mode packet. De mivel ez nem service mode packet, ezért a standard 14+ hosszú preamble elég lenne a 20+ helyett.
A Zimo dekóder csak akkor hajlandó kilépni a prog módból, ha ezen reset üzenet is long-preamble-lel rendelkezik.

Ez a zimo dekóder bugja, mert ez az üzenet nem NMRA 9.2.3-ban van definiálva.
A bugreportot megírtam a Zimo-nak, még nem válaszoltak vissza.

Kikerültem úgy, hogy elküldöm először normál majd long-preamble-lel is az üzenetet. Jó dekóderek átállnak egyből, így a long-preamble-lel rendelkező üzenetet eldobják, a rosszak meg nem értik a service módban a normál hosszt, így kilépnek majd a long-preamble-re.

Röviden dióhéjban ennyi.
(#20550) csíkosháTTú válasza Topi hozzászólására (#20542) Válasz Aug 8, 2013
Kössz!
Csak a többiek miaTT kérdeztem, hogy mindenki képben legyen. Resteltem már Zimo-t, de nekem nem csinált ilyet. Ez amúgy, lehet összefüggésben van a HLU vonatbefolyásolással, az is a preamble bit-kel variál.
(#20840) Topi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#20550) Válasz Aug 12, 2013
Ez a reset nem a decoder CV8 = 8 resetje. Ez csak a volatile változókra, azaz a nem CV alapú változókra és beállításokra érvényes.
Lényegében ez a parancs annyit tesz, mint ha felemelted volna, majd visszatetted volna a sínre. Csak ez idő alatt végig áramalatt van.
(#21015) piltdownman válasza HOTotya hozzászólására (#19952) Válasz Aug 14, 2013
Asztalos műhely átalakítva NYÁK üzemre. 42 év kihagyás után az első saját lögybölésű NYÁK.
Sajnos a tápellátás megoldása semmire sem jó, muszáj a mozdonyról hozni, mivel bizonytalan az érintkezés, a kontroller állandóan újraindul.

doppler vers...jpg

érintkezők.JPG
 
(#21067) HOTotya válasza piltdownman hozzászólására (#21015) Válasz Aug 15, 2013
Nem túl "kemény" az a réz "áramszedő" azért rosszabb az érintkezés??? Talán,ha vékonyabb lemezből 0.2-ből talán jobb lenne és "villás" megoldással!!!!Csak egy ötlet.....
(#21068) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#21067) Válasz Aug 15, 2013
2 kerékkel nem lehet megbizhatoan áramot szedni, mert már a fizika is azt mondja, hogy 3 pont ir le egy sikot, a negyedik már nem. A vagonnak a 4 kerekéböl ebböl kifolyolag az adott pillanatban csak 3 van a sinen, a 4. a levegöben.
Azaz a képen láthato megoldas müködésképtelen.
(#21073) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#21068) Válasz Aug 15, 2013
Akkor is megoldható "félbevágott" kerekekkel és oldal érintkezős variációval l!! lásd Fuggerth M41-s hajtásánál!!! Tökéletes nem is lesz,de javul az "áramszedés".
(#21074) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#21073) Válasz Aug 15, 2013
Ugy igen, de ahogy most van, ugy nem.
(#21097) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#21074) Válasz Aug 15, 2013
Mert ebben az állapotban összesen 2 ponton szed áramot. Azok ugyanis egy oldalon szigetelt tengelyek...
(#21102) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21097) Válasz Aug 16, 2013
Ha már mindenképpen ez a fejlesztés, lehet, hogy egy szerelvény lenne a megoldás. Ott van bőven ami szedje az áramot a sínből!
Csak az átkötéseket kell megoldani, de az már gyerekjáték!
(#21106) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21097) Válasz Aug 16, 2013
....amiböl az egyik nem mindig ér a sinhez.....
(#21107) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#21102) Válasz Aug 16, 2013
Akkor már egyszerübb berakni minden vagpnba egy gombelemet....
(#21161) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21097) Válasz Aug 17, 2013
Van olyan, hogy a két kerék középen van elszigetelve?
(#21164) HOTotya válasza piltdownman hozzászólására (#21161) Válasz Aug 17, 2013
Igen vannak,de,ha kell akkor csinálok neked... Ketté vágom esztergán és készítünk egy műanyag gyűrűt méretre és kész is...
(#21167) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#21164) Válasz Aug 17, 2013
Azért még az sem lesz leányálom, mert ezek a féloldalt szigetelt kerekek még egy kibúvot rejtenek a gyártok szempontjábol, mégpedig a két oldalon a csapágy ugyanabbol a fémdarabbol van, azaz nem szigetelt.
A jo megoldás az lenne, ami sok N méretü járgányban megoldott, hogy a csapágyak a 2 oldalon egymástol elektromosan el vannak szigetelve, mig a tengelycsonkok a keréktöl nem, igy a két kerék egy közbülsö szigetelö csöben már egy primitiv áramszedést s megold ( pl. untig elég egy jo foglalatság érzékelönek).
Ez természetesen nem elég a fedélzet áramellátásához, de két finom acél vagy bronzdrottal a kerekek belsöjén a tengelycsonkra nyomva elég megbizhato, és csak nagyon kicsit fékezö áramszedést lehet létrehozni.
(#21168) etwg válasza etwg hozzászólására (#21167) Válasz Aug 17, 2013
Amugy a TT méretben korában voltak jo irányba tett probalkozások (BR35 futokerekei) vagy amikor a kocsik tücsapágyakat kaptak, a tücsapágy külsö része szigetelten a müanyag alvázba lett foglalva.
Mostanában meg mindenki azt csinál amit tud......
(#21170) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#21167) Válasz Aug 17, 2013
Kühn, Schirmer. A féltengelyektől nincsnek elszigetelve a kocsik kerekei, így egy kéttengelyes kocsi is négy ponton szed áramot, mert a tengelyfészkek oldalanként alkotnak egy pólust.
Képen a Schirmer megrendelésére készült belső világítás protopéldánya, egy szál 100mikroFarad a puffer, a kocsi még a műhely koszos sínén is vibrálásmentesen működik.

De meg lehet csinálni az új Tillig kéttengelyes kocsiknál is (porosz Durchgangswagen, REKO, Donnerbüchsen), hogy a tengelyvégeket befogó lemezt fennt az alváz közepén kettévágod, és ilyen kerekeket teszel bele. No problemo...

IMG_1075.jpg
 
(#21242) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#21167) Válasz Aug 19, 2013
Idézet:
„Ez természetesen nem elég a fedélzet áramellátásához, de két finom acél vagy bronzdrottal a kerekek belsöjén a tengelycsonkra nyomva elég megbizhato, és csak nagyon kicsit fékezö áramszedést lehet létrehozni.”

Totális a kudarc, a semmire sem jóból eljutottam az alig használhatóig. Még foglaltság jelzőnek sem jó, van, hogy 10 cm-ig süket, pedig a mozdony hibamentesen rója a köröket. Azt rosszul érzem, hogy egy tengely felülről nyomva jobb konktaktust adna és irány HOTotya?


vagon érintk...jpg
 
(#21250) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#21242) Válasz Aug 19, 2013
Jo irányba haladsz, de rossz anyagból épitkezel. Ilyen keritésdrotokkal aligha jutsz valahova. Itt 1-2 gramm tömegeket ( kerekek a tengelyen ) kell rugoztatni amihez nagyon finom rugok kellenek.
Legyen a házi feladatod, hogy honnan lehet aránylag könnyen ilyen rugos anyagot szerezni.... (Nem annak árulják, söt árucsoportositás is fennáll. )
(#21257) HOTotya válasza piltdownman hozzászólására (#21242) Válasz Aug 19, 2013
Valahogy el kell kezdeni.... Sokszor elsőre nekem(másnak sem ) sem sikerül,de ott a többi lehetőség variáció.....amíg úgy gondolod nem jó addig nyugodtan próbálkozz... az ötletek sokszor késnek....és mikor már kész vagy akkor ugrik be a "tökéletes".. Írd meg hova küldjek neked rugóacélt (+kis rugó bronzot) és próbáld meg azokkal!! Idő az van rá...a kocsi nem fog elgurulni
(#21263) zsolesz74 válasza Topi hozzászólására (#20221) Válasz Aug 19, 2013
Kedves Topi!

A céged által készített mozdony dekóderekhez, hol és hogyan tud hozzájutni egy átlag magyar modellező?
Magyar kereskedelmi forgalomban is kapható?
Köszönöm.
(#21267) Topi válasza zsolesz74 hozzászólására (#21263) Válasz Aug 19, 2013
Köszönöm a kérdést, és egyben örülök is a kérdésednek és érdeklődésednek.

Tervezzük, hogy hamarosan kapható lesz Magyarországon is, vasútmodell kereskedésekben.

Sokadik éve kizárólag a külföldi piacra gyártunk. Sok magyar modellező a német Conrad vagy Voelkner áruházból vásárolja a termékeinket (közvetlenül, vagy a magyar képviseleten keresztül).

Nem térnék ki bővebben a miértekre, legyen annyi elég, hogy sajnos túlontúl sok magyar vasútmodellező von le minőségi következményeket egymásik magyar gyártó termékei alapján és mi is megkaptuk már ismeretlenül, hogy "Jah magyar?! Akkor..." (folytassa mindenki maga...)
És ezt egy magyar modellbolt vezetője nyilatkozta. Tesztelték a termékeket a bolt műszakisai, rajongtak érte és amikor feltették a kérdést, hogy "és melyik országból importáljuk" akkor amint mondtuk, hogy hazai magyar gyártás, elhúzták a szájukat.

Érdekes, hogy az osztrákok, belgák, csehek, németek, lengyelek zabálják kilóra a magyar terméket, csak a magyaroknak nem kell a sajátjuk. Pedig aki külföldi döntéshelyzetkor megnézte a termékeink árát az EU piacán látta, hogy egyáltalán nem az olcsó vacak kategóriába tartozik.
(Lásd pl: Conrad.de: TM-73856, vagy Bővebben: Link)

Nekünk is nagy szívfájdalom, hogy szinte egész Európában kaphatók a termékeink, csak kishazánkban van ez az érzés.
Természetesen nem a Conrad felé produkált eladási darabszámokat várjuk itthon, tudjuk hogy sokkal-sokkal kisebb a piac, csak kivárjuk hogy hálásabb is legyen a magyar piac.

A minőséggel kapcsolatban pedig talán annyi, hogy a "nagy ESU" garanciális probléma százalékának töredékével rendelkezünk a nemzetközi piacon, mely infót maguk a kereskedők szolgáltatták.

Egy szó mint száz: lesz. Hamarosan. Igyekszünk mindezt a magyar pénztárcára illesztett árakkal tenni.
(#21272) HOTotya válasza Topi hozzászólására (#21267) Válasz Aug 19, 2013
Ez már pár éve így van.......sajnos! Emlékszem amikor adtatok a boltban(áruátvevő)prospektusokat amin az összes elektronika ott volt reklámozva majd amikor megkérdeztem azt az aranyos kedves lányt mikor lesz kapható akkor a válasz --nem sokára---ez már vagy 3éve(vagy több) volt..!!! Nem egyszerűbb ráírni,hogy MADE IN EU...????
(#21274) etwg válasza Topi hozzászólására (#21267) Válasz Aug 19, 2013
Idézet:
„ Igyekszünk mindezt a magyar pénztárcára illesztett árakkal tenni.

Ennek biztosan fognak a viszonteladoitok örülni....
(#21281) Topi válasza etwg hozzászólására (#21274) Válasz Aug 19, 2013
Ebben nagy segítség az országonkénti eltérő kereskedelmi stratégia és árképzés, ami most is teljesen jól beválik az EU sok más országában.
Egy német vasútmodellezőt mondjuk Nürnbergben nem fog felbosszantani, hogy Magyarországon egy bolt polcain miért olcsóbb 2000 Ft-al valami. A viszonteladói árak és az ajánlott eladási árak nincsenek meghatározva globálisan, és nem céljuk a kereskedőknek sem elárulni.
Szerk: Ahogy a csehek sem olyan "gazdagok", mint az osztrákok. Majd a helyi bolt eldönti.

HOTotya: Ezévben a magyar piacon is sok változás történt, ezért van értelme egyáltalán "újratárgyalni" a kérdéseket.

De a témától már nagyon elmentünk, próbáljunk visszakanyarodni.
(#21282) sunocske válasza Topi hozzászólására (#21281) Válasz Aug 19, 2013
Idézet:
„Ahogy a csehek sem olyan "gazdagok", mint az osztrákok. ”

Tudom, hogy ez már nagyon OFF itt, de épp most szervezem az őszi nyaralásomat. Egy salzburgi 2 fős hotelszoba árából egy egész hétvégét sikerül kihoznunk Prágában (az útiköltség nem tényező, vasutas szabadjeggyel megyünk).
Lapozás       6/64    
Frissek
  2024. Nov, 27. Sze
2:23:20
  Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt
Hirdetés