Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       17/86    
(#19966) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 29, 2013
Hi All!

A villamos váltók 22 centis íveiből ideiglenesen kiszabadulva összeraktam a jóval lejjebb beharangozott H0-H0e 10 fokos átszelést. Sajnos modellezőtársunk ezt a darabot festés nélkül kérte , pedig szívesen megnéztem volna lefestve!

A középrésznek elég nehéz volt a kialakítása. A nehézséget az okozta, hogy amíg a H0 vágányon haladó keréknek csak a H0e vágányhoz tartozó kis hézagokon kellett áthaladni, addig a H0e keréknek a nagyobb H0 hézagokon kellett "átugrani". Ezt úgy próbáltam orvosolni, hogy a H0 oldalon a könyöksín-szívdarab távolságot a lehető legkisebbre vettem, a másik oldalon a vezetősínt kicsit messzebbre forrasztottam a tősíntől. Így viszont a közepén a H0 kerék egyik oldalról a másikra van terelve, de szerencsére sikerült egy elég sima átmenetet kialakítani. Remélem, sikerült elég világosan leírni!

Facebook album

És most újra arccal a villamos kitérők felé!


H0-H0e atsze...jpg

H0-H0e atsze...jpg

H0-H0e atsze...jpg
 
(#19967) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#19966) Válasz Júl 29, 2013
(#19972) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#19966) Válasz Júl 29, 2013
Szia Váltógyártó!
Gyönyörű lett az átszelésed!
Simán érthető volt a leírásod is!
A közepén levő vezetősínek nem érnek össze,gondolom ezért egyszerűbb volt összerakni egy kicsit,mint a 60 fokost!
Ütősen néz ki a vékonyabb profilú vezetősín rajta!
Jó váltógyártást!
(#20018) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#19966) Válasz Júl 30, 2013
Ez igen! Eddig is elismeréssel adóztam a munkáid iránt, de ez nagyon jó lett! (Tényleg érdekes lett volna látni, milyen lefestve, bizonyosan nagyot dobott volna az "élvezeti értéken", de hát "mindent a kedves megrendelőért!")
(#20042) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 30, 2013
Köszönöm Uraim!
(#20043) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#20018) Válasz Júl 30, 2013
Nos, azért tán nem maradunk le róla, az októberi gödöllői kiállításra ezt is megcsinálom.
(#20049) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#20043) Válasz Júl 30, 2013
Az enyimé is hasonló lesz! Jut eszembe majd egy fehér lapra átkopírozom neked a vágányokat és akkor jobban le tudod mérni a dolgokat meg az ívet a nagyvasúton!
(#20472) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#19903) Válasz Aug 6, 2013
Beépültek...

DSCF1729.JPG

DSCF1731.JPG
 
(#20476) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#20472) Válasz Aug 6, 2013
(#20481) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#20472) Válasz Aug 6, 2013
Lányom azt mondaná, zsír!
(#20483) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#20481) Válasz Aug 6, 2013
Jah, megint üzeni az enyém, hogy tök szép lett
(a másik topicba feltett gőzösnél is mondta, hogy hívjam fel a bácsit, akitől vettem és mondjam meg neki, hogy szép mozdonyt adott nekünk )
(#20489) Fordítókorongos válasza reszelozsir hozzászólására (#20472) Válasz Aug 6, 2013
Klassz lett !
Sokkal ütősebbek,mint a gyáriak!
Asztal alól lesznek állítva?
Úgy látom,hogy a szobormozdony előtti padot huligánok vették kezelésbe!
(#20493) Frankye válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20489) Válasz Aug 7, 2013
Idézet:
„Úgy látom,hogy a szobormozdony előtti padot huligánok vették kezelésbe!”
Csak az élethűség kedvéért...
(#20497) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#20472) Válasz Aug 7, 2013
Nagyon baba!

Amúgy egy érdekesség: ugyanilyen fűtőházat használtunk fel a szakkörön az egyik terepasztalhoz. Minden flottul ment, de! A Roco Szergej nem fért be a kapun
(#20594) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 9, 2013
Nos, mivel a Szécsényis srácok a délután folyamán egy nagy dilemmával szembesültek, miszerint szigetelt vagy polarizált kitérő legyen, az itt a kérdés, így lett pár üres órám. Gondoltam, kihasználom hasznosan, és gyorsan megépítettem egy 48XI 300-1:9-es jobbos kitérőt.

Még a tervezéskor szembesültem azzal a ténnyel, hogy fogadalmam ellenére, miszerint nem csinálok 2 fokosnál kisebb szögű csúcssínt, ezt muszáj lesz egy fokosra csinálni, annyira hosszú ez a kitérő. Nem mondom, nagyon jól néz ki, hogy ilyen hosszan felfekszik a csúcssín a tősínre, de egy ennyire hegyes szöget még sablonban sem egyszerű szépre kireszelni!

Igyekszem a hét végén a villamos kitérők hada között lefesteni!

CAM00266.jpg

CAM00269.jpg

CAM00270.jpg
 
(#20595) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#20594) Válasz Aug 9, 2013
Talpfával:

CAM00271.jpg

CAM00273.jpg

CAM00274.jpg
 
(#20596) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#20595) Válasz Aug 9, 2013
Szia Váltógyártó!
Már vártam egy ideje,hogy vajon milyen újdonsággal fogsz jelentkezni.
Egy dupla sínes villamos kitérőt vártam,de ez a " hosszú puska" is nagyon tetszik!
A hosszú csúcssín felfekvés tényleg jól néz ki!
Gyorsan megépítetted???!
Ez mennyire gyors órában kifejezve?
Én a hármasommal nem tudtam haladni mostanában,mert nyaraláson voltam,és az anyagom is elfogyott.
Azért készülget a kicsike, már a két tősín és a három keresztcsúcs már fenn van rajta,holnap hozok sínt és papucsot hozzá és folytatom a dolgot.
Jó váltógyártást!
(#20607) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#20594) Válasz Aug 9, 2013
Lesz az még fél fok is a végén
(#20611) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20596) Válasz Aug 9, 2013
Idézet:
„Egy dupla sínes villamos kitérőt vártam,”
Jövő héten az is lesz!
Idézet:
„Ez mennyire gyors órában kifejezve?”
Amit kifejezetten az építésre fordítottam, az kb. 3 óra.
(#20612) Váltógyártó válasza Csukló hozzászólására (#20607) Válasz Aug 9, 2013
Lehet, mert meg akarom építeni a 2200-ast is (H0-ban 905mm) !
(#20629) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#20611) Válasz Aug 9, 2013
3 óra?! Nekünk 3 nap, ráadásul készen kapott alkatrészekkel, mint a lego... Úgy tűnik, a méretaránnyal egyenesen arányos az időigény
(#20630) Váltógyártó válasza sunocske hozzászólására (#20629) Válasz Aug 9, 2013
Majd tartok nektek egy kis továbbképzést!
(#20635) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#20594) Válasz Aug 9, 2013
Nem volt az olyan nagy kérdés csak egyedül nem dönthetek!
(#20637) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#20611) Válasz Aug 9, 2013
Na most lebuktál Laci....legalább 6 órát kellett volna írnod..az hitelesebb lett volna(túl gyors vagy )
(#20639) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#20637) Válasz Aug 9, 2013
Ha mindent nézek, tervezés, anyagbeszerzés, stb... akkor volt az 9 is, de az effektív építés az kb. ennyi volt.
(#20649) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#20612) Válasz Aug 9, 2013
Na innentől kezd el érdekes lenni a dolog ....
(#20660) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Aug 10, 2013
Szia Váltógyártó!
A hármas váltómra sikerült feltennem a legrövidebb csúcssínt!
Úgy látom,hogy még könnyítés nélkül is elég rugalmas marad a csúcssín,nem kell csuklópontosra csinálnom!
Már teljesen fel voltam készülve a dologra ,még a papucsokat is megvettem hozzá.
Az igaz,hogy én Tillig-es sínt használtam,te pedig code 100-as Peco-t!
Akkor ezek szerint ennyivel rugalmasabb lenne?
Majd kipróbálom,hogy működik(szerintem tuti jól),ha nem jó, akkor még mindig lehet csuklópontos belőle!
Jó váltógyártást és hétvégét!
(#20679) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20660) Válasz Aug 10, 2013
Ezek szerint ennyivel rugalmasabb!

Persze a méretei is jóval kisebbek, hiszen a talpak között ~0,5mm a korona között ~0,3mm a különbség a PECO javára, ami elég sok. Egyébként úgy vettem észre, hogy a PECO-nak mintha az anyaga is keményebb lenne. A Tillig 2,5mm-es profilja tk. a 2,07mm-es magasított változata.
(#20688) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#20679) Válasz Aug 10, 2013
A Peco az szerintem valami más ötvözet,tutira keményebb anyagból van!
A beköszörült fogómnak addig semmi baja nem volt, amíg el nem kezdtem vagdalni vele a Peco flexiket.
Alig vágtam párat és meggyűrte az élét,azóta oda kell figyelni,hogy hol vágok vele.
(#20703) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Aug 10, 2013
Sziasztok!
Nagy nehezen,de sikerült elkészülni a hármasommal!
A szigetelő vágások még hiányoznak róla!
Forgóvázzal és kocsival már lepróbáltam,de a mozdonyos próbára leszek nagyon kíváncsi.
Váltógyártónak köszönet a profi rajzért!
Ilyen lett,nézzétek:
Jó modellezést!

201308104613.jpg

201308104614.jpg

201308104615.jpg
 
(#20707) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20703) Válasz Aug 11, 2013
BakkeR! Lassan ott tartunk, hogy szebb váltókat csinálsz, mint én!
(#20708) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 11, 2013
Ugyan Reszelőzsír kollégánk már beépítve is bemutatta, de azért én is feldobok pár képet az újabb öt BTTB-Zeuke kitérőről!

Zeuke_BTTB_1...jpg

Zeuke_BTTB_1...jpg
 
(#20709) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 11, 2013
És így néz ki 12 darab villamos kitérő 1/3 készültségi fokon! Még 7 darab kell, de estére már így jártak a szemeim!

CAM00279.jpg

CAM00280.jpg
 
(#20710) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#20707) Válasz Aug 11, 2013
Köszi!
Csak szeretnék olyan jókat csinálni
Azért igyekszem,ezt is leküzdöttem,pedig nekem nem volt piskóta!
Nehezebben jött össze mint az átszelések.
Jól belekezdtél a villamos kitérőkbe,úgy látom jól haladsz velük,de azért kitartást hozzájuk!
Jó váltógyártást!
(#20711) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#20709) Válasz Aug 11, 2013
Biztató!
Már a szemed járásából ítélve
(#20778) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20710) Válasz Aug 11, 2013
Akkor most jöhet az angol?
(#20789) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#20778) Válasz Aug 11, 2013
Hát,azzal még várok egy kicsit!
Legközelebb inkább egy hózentrógernek állnék neki,az nem tűnik annyira bonyolultnak,mint az angol,
de még ezzel a hármassal is eljátszom egy darabig.
Van egy kis inogás rajta,de nem vészes,működik rendesen,mindhárom irányban!
Érdekes az állítása,oda kell figyelni rá,hogy melyiket merre kell éppen állítani.

201308114627.jpg
 
(#20796) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20789) Válasz Aug 11, 2013
Hát tessék a szívdarabokat, és a könyöksíneket síkba csiszolni! Itt tizedmilliméterek is számítanak! Én minden váltónál megcsinálom, nem is dülöngél semmi!

Ami a váltást illeti, ezért macerásabb ez a típus, mert nem lehet egymástól függetlenül váltani a két csúcssínt...
(#20799) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#20796) Válasz Aug 11, 2013
Kösz a tippet!
Majd megnézem ,és ha kell síkba csiszolom őket!
Egyáltalán nem tartom durvának a dolgot,minimális a billegés,és ez biztos hogy nem okozhat siklást áthaladáskor.
Ha érdekel,majd megmutatom egy videón.
(#20802) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20799) Válasz Aug 11, 2013
Készíts lécci néhány közelit a szívdarabokról!
(#20812) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#20802) Válasz Aug 11, 2013
Itt vannak !
Csak egyenesben jelentkezik egy kis inogás.
Holnap csinálok videót is a mozdonyos próbáról.

201308114632.jpg

201308114634.jpg
 
(#20814) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20812) Válasz Aug 11, 2013
Mekkora a bal hátsó szív és a bal oldali könyöksín távolsága? Lehet, hogy csak a kép csal, de nekem így közelről kicsit nagynak tűnik!
(#20820) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20812) Válasz Aug 12, 2013
Jobban megnéztem a szemből lévő képet. Ott jól látszik, hogy a bal szív külső könyöksín nem párhuzamos a szívdarab oldalával, hanem kisebb szöget zár be. Ez azért van, mert a bal oldalon a két "könyök" távolsága jóval nagyobb, mint a jobb oldalon. Ez azt eredményezi, hogy a kerék nem tud a könyöksínről folyamatosan átgördülni a csúcsra.

Ugye a könyöksínnek az a lényege, hogy a kerék külső pereme még rajta ül, amikor a belső fele már felült a csúcsra. Ha ez teljesül (és egyforma magasak is), akkor lesz sima az átfutás. Ebben az esetben, mivel túl nagy a távolság a könyök és a csúcs között, ezért a kerék előbb leesik a könyöksínről, mint hogy felülne a csúcsra, és ezért a döccenés.

Mindettől függetlenül, ha nem zavaróan nagy a bukkanó, akkor nem érdemes foglalkozni vele, mert sok gyári kitérőn is olyanokat döccennek a szerelvények, hogy attól lesz földrengés Kínában!
(#20823) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#20820) Válasz Aug 12, 2013
A szív és a könyöksín távolságokat egy 1,2mm-es lemezzel szoktam hézagolni,majd leforrasztani!
Amit láttál abban lehet valami,de az csak balraváltásnál okozhatna gondot!
Én pedig a döccenést csak egyenesben tapasztaltam,de azt is csak minimálisan!
Ha már könyöksín,akkor inkább a két középső valamelyike lehet a gubancos szerintem!
Az is egy érdekesség,hogy a könyöksínek végén hajlítás van,nem pedig fokolás!
(#20864) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20823) Válasz Aug 12, 2013
A balra kitérő könyöksín az egyenes irányhoz tartozik, nem a kitérő oldalhoz. Az 1,2mm-es hézag pedig akkor jó, ha a nyomtáv pontosan 16,5mm. A vezetősín-könyöksín egymáshoz képest külső oldalainak távolsága max. 14,1mm lehet.

Annak nincs jelentősége, hogy hajlítás vagy fokolás. Ezt még a kezdeti időkben rajzoltam, akkor még ez tetszett, ez olyan kisvasutas. Hogy milyenre alakítod, azt csak az szabja meg, hogy neked mi tetszik.
(#20865) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#20864) Válasz Aug 12, 2013
Akkor a
Idézet:
„ bal hátsó szív és a bal oldali könyöksín ”
az egyenes irányhoz tartozik?
Na mindegy,szerintem ezt egy kicsit már túltárgyaltuk.
A lényeg,hogy egészen jó lett, majd megmutatom,hogy szuperál,már le is videóztam.
Másik téma:
Megnéztem egy gyári váltót,és még a szigetelő vágások is rajta voltak
Nézd csak:

201308122012.jpg

201308122017.jpg

201308122018.jpg
 
(#20871) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20865) Válasz Aug 12, 2013
Bizonyám, és mivel elöl nincs szigetelő vágás, ezért ez egy polarizált kitérő! Látod, hogy ők is CODE 80-as profilból csinálták a vezetősínt?

Ami a könyöksíneket illeti, mint látod, a szélsőkön gurul a kerék, a belsőkhöz optimális esetben hozzá sem ér.

harmas.jpg
 
(#20874) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#20871) Válasz Aug 12, 2013
Látom!
Legközelebb én is vékonyabb vezetősínt teszek fel,mert sokkal ütősebben néz ki!
Most már tiszta a dolog a könyöksínnel!
Szerintem már nem fogom állítgatni,mert azzal nagyot lehet szívni,ez már ilyen lett!
Majd a következő pontosabb lesz,jobban odafigyelek rá.
Egyébként a rajz is trükkös volt mert peco sínhez rajzoltad,
nehezebb volt dolgozni felette.
(#20875) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20874) Válasz Aug 12, 2013
Így van, ezért is írtam, hogy erre figyelj majd oda, mert a két talp szélessége között ~0,5mm a különbség, és ugye nem elég csak középre rakni, mert akkor meg túl széles lesz a nyomtáv. De ha akarsz még egyet csinálni, szólj, és átrajzolom a vágányzatot!

A keskeny vezetősínnel az a gáz, hogy 0,5mm-rel alacsonyabb, mint a Tillig standard profil, tehát ha olyat akarsz, vagy megbékélsz ezzel, vagy teszel alá valamit...
(#20877) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#20874) Válasz Aug 12, 2013
Köszönöm a képes szemléltetést a könyöksínekkel kapcsolatban,előtte nem tudtalak követni,de így már tökre érthető!
Másik dolog,hogy láttam az auchan-ban egy retuspisztolyt
(10000-ért!), szerinted lehetne esetleg egy autós pumpával üzemeltetni?
Nem tudom,hogy milyen minőségű,de ennyit nem sajnálnék a dologra.
Mi a véleményed róla?
Ha van időd egy másik Tillig-es rajzot is csinálni,azt megköszönném,mert akkor mindenféleképpen csinálnék egy másikat is!

201307261856.jpg
 
Lapozás       17/86    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
0:53:12
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés