|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#19865) strapal válasza masTTertape hozzászólására (#19862)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Köszönöm, a műtét sikerült, semmit sem törtem le vagy el. Azért bevallom őszintén, hogy az elsőre leszedett dobozból a rugó kipattant valahova, főképp talán a rugó tulajdonságai illetve részben a csodálkozásom miatt, hogy milyen könnyen pattan le a fedél. A másik oldali cserénél így jobban figyeltem, a rugó a helyén maradt. És végül éktelen nagy szerencsémre megtaláltam az elrugózott rugót is. |
(#19877) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#19838)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Vezetö ragasztot jobb elektronikai boltokban kapsz ( Conrad), de nem igen használhato erre a célra, mert gyorsan lekopik.
A régi váltok pestise maga az anyag - nikkelezett vaslemez - ha nikkel lekopik, márpedig pont ott kopik, ahol a legrosszabb ( a kontaktusoknál a szikrázás miatt), igy marad a hajlékony vezeték meg az átkapcsolás. |
(#19878) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#19838)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Felszedi a modellek kereke, felejtsd el a vezető ragasztót! |
(#19879) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#19877)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Már, ha nikkel lenne
A régi Zeuke, vagy BTTB sínek sima fehérbádogból voltak/vannak. |
(#19880) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#19877)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Vagy ez! |
|
(#19892) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#19877)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Igen, csak mire a Conrados ideér 3,040.-Ft- be kerül és kell egy csepp. Házi gyártmány volna jó.
A fémváltókat természetesen meg tudom forrasztani, de ez műanyag és nincs hova a forr. fület felcsavarozni
Mi ennek a helyes megnevezése?
|
|
(#19893) piltdownman válasza Váltógyártó hozzászólására (#19880)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Nagyon szépek. Ezek beépíthetők „Zeuke_BTTB_12.jpg” kép baloldali váltója helyett? |
(#19904) Váltógyártó válasza piltdownman hozzászólására (#19893)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Természetesen, annak a kiváltására készült! Ha nem akarsz új asztalt építeni, csak vágányt cserélni, akkor a flexi sín és ez a kitérő az ideális megoldás!
BTTB szerkezet
Facebook |
(#19908) FriTTz válasza piltdownman hozzászólására (#19892)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
|
(#21041) Balu424 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Hello! egy elektronikai kérdés: megfelelő értékű ellenállással SMD Leddel világítást akartam egy mozdonyba tenni (oda-vissza fehér/vörös fénnyel) Azonban a motor miatt a másik irányban működő Led, -amelynek sötétnek kellene most lenni- "visszapofázik", azaz villog. Már betettem egy Graetz-hidat (tehát jobb mint egy db dióda) is de azzal is ugyanúgy megy. Mi lehet a gond? Már tettem be a motorral párhuzamosan egy 33 nF zavarszűrő kondit is, de az eredmény ugyanaz.
A motor nem 5 pólusú, így gondolom nem olyan "sima" áramot gerjeszt visszafelé.
Mi lehet a gond? |
(#21042) jvnd válasza Balu424 hozzászólására (#21041)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
(Irtam már a másikra is.) 10uF-al próbálkozz. Az egyenirányító híd nem csinál ez esetben semmit. |
(#21044) Balu424 válasza jvnd hozzászólására (#21042)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
ok. de a 10 mikrós kondi az polarizált ugye? Ha megfordul az irány, akkor helytelen feszültség megy rá. |
(#21045) csíkosháTTú válasza Balu424 hozzászólására (#21044)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
LED-del párhuzamosan, ott elvileg nem lehet fordított sínfesz. Hacsak nem egy ócska japán KATO modellről van szó. Most kínlódok egy N-es Eurostar-ral, az a szó, hogy primitív, az egy nagyon-nagyon diplomatikus kifejezés rá... |
(#21046) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19155)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Szervusz!
Ahogy írtad, nem baj ha időről időre előkerül a sín tisztítás témája, ezért remélem nem haragszol meg nagyon, hogy most én is ezzel hozakodom elő. A többi témában már beszélgettünk így tudod, hogy újrakezdő vagyok . Mielőtt a topicot újra felfedeztem magamnak én is szembesültem a tisztítás problémájával . A sínek és a motorok, érintkezők kerekek, stb tisztítására beszereztem több flakon "Chip" nevű kontakt spray-t. Van belőle sima és van ún. "kenő" változat is ami kissé olajos (ez utóbbit a motorokba gondoltam) Ha ez elfogyott, eszerezem az általad javasolt foltbenzint. Ugyanakkor a leírásod alapján megijedtem nem ártok-e a kontakt spray-vel a síneknek és főleg a motoroknak?
Nagyon várom a válaszod! |
(#21047) csíkosháTTú válasza TTGuszti hozzászólására (#21046)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Az olajosat be ne fújd a motorba, mert abba a motor belepusztul!!!
A Bühler és Mashima motorokat, meg a "kocka" Tilliget eleve tilos kenni, mert a szinterbronz csapágyaikat megeszi az olaj, és lehet őket a kukába dobni! Az olaj másik baja, hogy leköti a kefék porát, és ez az olajos kulimász eltömi a kommutátor lemezek közötti légrést. Zárlatos lesz a motor, és szépen leég. Ez a fentieken kívül a BTTB körmotorokra is igaz, meg a múzeumi Zeuke motorokra is!
A régi körmotorokat a tengelyfészkeiken érdemes kenni egy fogpiszkáló hegyére éppen csak ráférő lágy zsírral (Tillig), mert ezekben gyakorlatilag nem igen van csapágy.
Ezek a kenőspray-k nem valók ide. |
(#21050) jvnd válasza Balu424 hozzászólására (#21044)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Szia, mint írtam nem használható polarizált. A kerámia kondenzátorok között jelenleg ez a legnagyobb kapacitású. |
(#21051) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21047)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Köszönöm, akkor az olajos sprayt elfelejtem, BTTB-ben utazom és kb 30 éves eredeti NDK-s gépeim vannak többségében.
Több kérdésem is lenne, ha már előjött ez a téma:
1. A sima kontakt spray alkalmas lehet az érintkezők, motorok és a sínek tisztítására?
2. Az újrakezdés következményeként, lenne vagy 5-6 mozdonyom amit rendbe kéne szedni. A többit rendbehoztam, de ezekhez az enyémnél több tudás és alaktrész is kell. Van egy "krokodilom" aminek a szó szoros értelmében elfüstölt a motorja, van 3-4 gép ami egyenetlenül vagy túl lassan jár, vagy gyenge, és van két OFFos H0-as mozdonyom egy szergej és egy nagy gőzmozdony ami darabokban van. Meg kéne beszélnünk mikor lenne alklamas hogy ezek eljussanak hozzád nagyjavításra. A dolog nem sürgős, viszont ha egyszer elment a motyó nem szeretném ha sokáig távol lenne, így célszerű lenne ha előjegyzésbe vennél és majd egy Neked megfelelő időpntban eljutattom őket Hozzád.
3. Az eljuttatás módja mi szokott lenni? Posta mennyire megbízható, vagy inkább futár? veszprém megyei vagyok. |
(#21053) csíkosháTTú válasza jvnd hozzászólására (#21050)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Józsi!
A LED-del páthuzamosan nem lehet fordított fesz, ha van a LED előtt kapcsoló dióda (1N4148 vagy hasonló).
Ebből csak akkor van baj, ha KATO modellről van szó, mert abban a menetirány szerinti fényváltást magára a két LED-re bízták, és egy szál 270R közös előtét ellenállásuk van, a motor meg mindenféle szűrés mélkül van a sínen. Égnek is ki sorozatban a LED-ek, analóg üzemben. Made in Japan... |
(#21054) csíkosháTTú válasza TTGuszti hozzászólására (#21051)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Szia! A sima még elmegy.
Nyűgös modellek jöhetnek postán. |
(#21055) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21054)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
A jövő hét második felében megcsörgetlek telefonon és megbeszéljük a részleteket. |
(#21056) jvnd válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21053)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
A LED-el párhuzamosan természetesen nincs "fordított" feszültség, a probléma csak az, hogy nem ez a feladat.
Gyári megvalósítás: pl. A Tillig BR56-ban (vagy BR86-ban) is látható a kerámia kondi az analóg panelen.
1, analóg üzemről van szó (digitálisban az egész kérdés nem merül fel)
2, a vezérlőről (FZ1, pwm, stb.) vagy "egyik, vagy fordított" irányban táplájuk a sínt/mozdonyt. Ennek függvényében megy a mozdony előre/hátra.
A LED-ek, az egyik irányban a fehér világít, a másikban piros. Itt nem is szükséges a védődióda ha ellentétesen kötjük be a LED-eket, mert az egyik megvédi a másikat. Normál táplálásnál nincs is semmi gond, folyik az áram, a megfelelő LED világít.
3, A probléma ott van, hogy van egy pillanatnyi szünet az áramfelvételben, (ha nem lenne nem fordulna elő az ellentétes világítás) akkor a motor mint generátor ellentétes irányú feszültséget generál, amit értelemszerűen a másik LED vezet le mint dióda, mintha visszafelé menne a mozdony. Ez az impulzus izzóknál nem okoz gondot a kis energiája miatt, de a LED-ek teljes fénnyel fognak világítani. (Mindenesetre zavaróan.) Ezért kell ezt az impulzust valamivel csökkenteni, amire pl. a kondenzátor jó. Probléma, hogy pólusaira (analóg üzemmód lévén), mindkét polaritású feszültség is kerülhet. Ezért érdemes pl kerámia kondenzátort alkalmazni. |
(#21063) FriTTz válasza TTGuszti hozzászólására (#21051)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Szia, a hétvégén járok arra és ha jó neked akkor elhozom mert kb 3 utcasaroknyira lakom a Mestertől! |
(#21064) csíkosháTTú válasza jvnd hozzászólására (#21056)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Jaaa!
Hogy ez a teljesen tökkelütöTT kétfényű dióda! Az modellvasúti célokra alkalmatlan, pont ez miatt. De már írtama terepasztalos topicba is, hogy mindenki úgy bonyolítja be a legegyszerűbb dolgokat is magának, ahogy akarja..
Van olyan kétfényű LED, aminek 3 lába van, na azt lehet használni valamire. Csak azt nem tudom, hogy minek kétfényű LED egy lámpába... |
(#21103) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21064)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2013 |
|
|
(#21109) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#21103)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2013 |
|
Az, hogy ha abból elég megvenni hármat egy miniatűr golyóscsapágyhoz!
Ugyanúgy ahogy régen a cigarettagyárban lőszert gyártottak a golyóstollgyárban megy csapágyat nemzetközileg fokozódó helyzetben! |
(#21118) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#21109)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2013 |
|
A helyzet most is fokozódik, hogy kell házilag golyóscsapágyat gyártani tollbetétből? |
(#21140) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#21120)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2013 |
|
Te nagyon dúúúrvááán nyomod Totya!
Ezt te építetted, esztergáltad? |
(#21153) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#21140)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2013 |
|
Hehe ezt nem én készítettem bár nem akkora dolog,mint sokan gondolnák!! Ez gyári talp csapágy!(5-s tengelyre) Én anno textilbakelitből készítettem....persze csak olyan helyre ahol nincs komoly igénybevételnek kitéve...Egyébként valódi csapágyba régen használtak textilbakelitot a csapágy golyó fészeknek...olajos kenéssel meglepően jól bírták.. |
(#21154) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#21153)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2013 |
|
Én is csalódtam most benned, teljesen abban a hiszemben voltam, hogy te készítetted! Ha már bakelitről szó esett: - Magam is elcsodálkoztam, amikor megérkeztek az öcsémnek "levaterkázott" Pajtás (Gamma Művekben gyártották 1955-től 1962-ig ) és Utitárs (Fővárosi Finomechanikai Vállalat (FFM) 1955-1956 ) fényképezőgépek. 40-50 éves bakelit gépek és tökéletesen működnek! .... és a bakelitok szinte vadi új állapota volt a legmeglepőbb! |
(#21157) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#21154)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2013 |
|
Igen a (csak)textilbakelit hihetetlenül strapabíró,kopásálló!!!! és nem szívja a vizet sem főleg,ha előtte egy picit be van olajozva!!!Csak büdös,ha melózol vele.. régen nagyon sok helyre használták!!! |
(#21209) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 18, 2013 |
|
Még szerencse, hogy a hangdekóder beépítéséhez a modellt teljesen szét kell szedni. Minitrix (N méret) "Kövér Berta" belülről. Ez egy vadonat új modell, gyakorlatilag én bontottam ki a dobozából. Csöpög az olajtól... |
|
(#21262) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#21259)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
És aki megveszi, rögtön egy kiadós tisztító fürdővel kezdheti a pályafutását?
Kicsit úgy bánnak vele mint egy esztergapaddal!
Bár lehet hogy az ott egy kicsi tokmány? |
(#21273) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#21262)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Szomorú dolog itt a 21. században,hogy ennyi pénzért így kapod. Legalább beletanulsz a modellek tisztításába.. Vagy gondold azt ,hogy kapott egy korrózió gátló kezelést(te meg agybajt,ha meglátod) |
(#21275) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#21273)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Totya légyszi tényleg legalább egy hétig ne használd ezeket az ugráló izéket, de ha mást nem, mondat közbe ne rakd be .... |
(#21286) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#21273)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Én a BTTB mozdonyokkal megtanultam a karbantartásukat is. Most a digitalizálás kapcsán újra kell tisztítani.
Az viszont, hogy egy teljesen új mozdony így néz ki...
Lekopogom nekem a Tillig Szergej és a Roco BR44 teljesen szép állapotban érkezett meg.
Ez biztos nem házi barkács volt? |
(#21287) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#21286)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Azt még nem Szu-Si kisasszony rakhatta össze ... |
(#21298) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#21286)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
A boltból egyenesen ide jött a vonatszett a műhelybe. Ez amúgy a Minitrix 11607 mérővonat, nem egy olcsóság. |
(#21302) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21298)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Boldog NÉVNAPOT Kívánok Mester!!! |
(#21303) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#21302)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Kössz, de majd dec. 26-n! |
(#21304) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21303)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Neked minden Állami ünnepre esik? |
(#21305) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#21302)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Nem is tudtam,hogy létezik "CsíkoshTTú" névnap...Isten éltesse.. |
(#21307) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#21305)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
OFF
Olyan nincs is, legfeljebb csíkosháTTú. A szeptemberi kormányülésen fogják javasolni! |
(#21310) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21307)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
OK egy voksot már kapsz is.... |
(#21471) applause hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Rocco mozdonyomban a világítást 1-1db 16V-os izzó prróbálja megoldani. Elég gyengén teljesít. Azon gondolkodom, hogy kicserélem ledre. Elképzelésem led+1.5K ellenálással kicserélni az izzót.
Kérdésem múködni fog-e ez a megoldás. |
(#21472) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Sziasztok!
Sikerült megetetnem az ajánlott tiszta foltbenzinnel egy komplett Nohab alvázat és forgózsámolyokat.
Benne felejtettem éjszakára a löttyben, és reggelre feloldotta, morzsalékosra tört!
Úgyhogy annyira azért nem veszélytelen és nem bírja a hosszú fürdőzést. |
(#21473) HOTotya válasza applause hozzászólására (#21471)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Igen működni fog csak nyugodtan csináld.... |
(#21474) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#21472)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Hehe csináltál Nohab ragasztót???? |
(#21477) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#21474)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Totya, sírva fakadtam basszus!
Azt nem kívánom senkinek. Vettem hozzá új felépítményt, mert az törött volt és már csak meg kellett volna tisztítani.
És ráadásul nem is ragaszt! |
|
|
2024. Dec, 22. Vas 19:03:17 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|