|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#19865) strapal válasza masTTertape hozzászólására (#19862)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Köszönöm, a műtét sikerült, semmit sem törtem le vagy el. Azért bevallom őszintén, hogy az elsőre leszedett dobozból a rugó kipattant valahova, főképp talán a rugó tulajdonságai illetve részben a csodálkozásom miatt, hogy milyen könnyen pattan le a fedél. A másik oldali cserénél így jobban figyeltem, a rugó a helyén maradt. És végül éktelen nagy szerencsémre megtaláltam az elrugózott rugót is. |
(#19877) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#19838)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Vezetö ragasztot jobb elektronikai boltokban kapsz ( Conrad), de nem igen használhato erre a célra, mert gyorsan lekopik.
A régi váltok pestise maga az anyag - nikkelezett vaslemez - ha nikkel lekopik, márpedig pont ott kopik, ahol a legrosszabb ( a kontaktusoknál a szikrázás miatt), igy marad a hajlékony vezeték meg az átkapcsolás. |
(#19878) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#19838)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Felszedi a modellek kereke, felejtsd el a vezető ragasztót! |
(#19879) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#19877)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2013 |
|
Már, ha nikkel lenne ![](/pic/smiles/smile_01.gif)
A régi Zeuke, vagy BTTB sínek sima fehérbádogból voltak/vannak. |
(#19880) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#19877)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Vagy ez! ![](/pic/smiles/smile_02.gif) |
|
(#19892) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#19877)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Igen, csak mire a Conrados ideér 3,040.-Ft- be kerül és kell egy csepp. Házi gyártmány volna jó.
A fémváltókat természetesen meg tudom forrasztani, de ez műanyag és nincs hova a forr. fület felcsavarozni
Mi ennek a helyes megnevezése?
|
|
(#19893) piltdownman válasza Váltógyártó hozzászólására (#19880)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Nagyon szépek. Ezek beépíthetők „Zeuke_BTTB_12.jpg” kép baloldali váltója helyett? |
(#19904) Váltógyártó válasza piltdownman hozzászólására (#19893)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
Természetesen, annak a kiváltására készült! Ha nem akarsz új asztalt építeni, csak vágányt cserélni, akkor a flexi sín és ez a kitérő az ideális megoldás!
BTTB szerkezet
Facebook |
(#19908) FriTTz válasza piltdownman hozzászólására (#19892)
|
Válasz •
|
Júl 27, 2013 |
|
|
(#21041) Balu424 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Hello! egy elektronikai kérdés: megfelelő értékű ellenállással SMD Leddel világítást akartam egy mozdonyba tenni (oda-vissza fehér/vörös fénnyel) Azonban a motor miatt a másik irányban működő Led, -amelynek sötétnek kellene most lenni- "visszapofázik", azaz villog. Már betettem egy Graetz-hidat (tehát jobb mint egy db dióda) is de azzal is ugyanúgy megy. Mi lehet a gond? Már tettem be a motorral párhuzamosan egy 33 nF zavarszűrő kondit is, de az eredmény ugyanaz.
A motor nem 5 pólusú, így gondolom nem olyan "sima" áramot gerjeszt visszafelé.
Mi lehet a gond? |
(#21042) jvnd válasza Balu424 hozzászólására (#21041)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
(Irtam már a másikra is.) 10uF-al próbálkozz. Az egyenirányító híd nem csinál ez esetben semmit. |
(#21044) Balu424 válasza jvnd hozzászólására (#21042)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
ok. de a 10 mikrós kondi az polarizált ugye? Ha megfordul az irány, akkor helytelen feszültség megy rá. |
(#21045) csíkosháTTú válasza Balu424 hozzászólására (#21044)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
LED-del párhuzamosan, ott elvileg nem lehet fordított sínfesz. Hacsak nem egy ócska japán KATO modellről van szó. Most kínlódok egy N-es Eurostar-ral, az a szó, hogy primitív, az egy nagyon-nagyon diplomatikus kifejezés rá... |
(#21046) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#19155)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Szervusz!
Ahogy írtad, nem baj ha időről időre előkerül a sín tisztítás témája, ezért remélem nem haragszol meg nagyon, hogy most én is ezzel hozakodom elő. A többi témában már beszélgettünk így tudod, hogy újrakezdő vagyok ![](/pic/smiles/smile_01.gif) . Mielőtt a topicot újra felfedeztem magamnak én is szembesültem a tisztítás problémájával . A sínek és a motorok, érintkezők kerekek, stb tisztítására beszereztem több flakon "Chip" nevű kontakt spray-t. Van belőle sima és van ún. "kenő" változat is ami kissé olajos (ez utóbbit a motorokba gondoltam) Ha ez elfogyott, eszerezem az általad javasolt foltbenzint. Ugyanakkor a leírásod alapján megijedtem nem ártok-e a kontakt spray-vel a síneknek és főleg a motoroknak?
Nagyon várom a válaszod! |
(#21047) csíkosháTTú válasza TTGuszti hozzászólására (#21046)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Az olajosat be ne fújd a motorba, mert abba a motor belepusztul!!!
A Bühler és Mashima motorokat, meg a "kocka" Tilliget eleve tilos kenni, mert a szinterbronz csapágyaikat megeszi az olaj, és lehet őket a kukába dobni! Az olaj másik baja, hogy leköti a kefék porát, és ez az olajos kulimász eltömi a kommutátor lemezek közötti légrést. Zárlatos lesz a motor, és szépen leég. Ez a fentieken kívül a BTTB körmotorokra is igaz, meg a múzeumi Zeuke motorokra is!
A régi körmotorokat a tengelyfészkeiken érdemes kenni egy fogpiszkáló hegyére éppen csak ráférő lágy zsírral (Tillig), mert ezekben gyakorlatilag nem igen van csapágy.
Ezek a kenőspray-k nem valók ide. |
(#21050) jvnd válasza Balu424 hozzászólására (#21044)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Szia, mint írtam nem használható polarizált. A kerámia kondenzátorok között jelenleg ez a legnagyobb kapacitású. |
(#21051) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21047)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Köszönöm, akkor az olajos sprayt elfelejtem, BTTB-ben utazom és kb 30 éves eredeti NDK-s ![](/pic/smiles/smile_01.gif) gépeim vannak többségében.
Több kérdésem is lenne, ha már előjött ez a téma:
1. A sima kontakt spray alkalmas lehet az érintkezők, motorok és a sínek tisztítására?
2. Az újrakezdés következményeként, lenne vagy 5-6 mozdonyom amit rendbe kéne szedni. A többit rendbehoztam, de ezekhez az enyémnél több tudás és alaktrész is kell. Van egy "krokodilom" aminek a szó szoros értelmében elfüstölt a motorja, van 3-4 gép ami egyenetlenül vagy túl lassan jár, vagy gyenge, és van két OFFos H0-as mozdonyom egy szergej és egy nagy gőzmozdony ami darabokban van. Meg kéne beszélnünk mikor lenne alklamas hogy ezek eljussanak hozzád nagyjavításra. A dolog nem sürgős, viszont ha egyszer elment a motyó nem szeretném ha sokáig távol lenne, így célszerű lenne ha előjegyzésbe vennél ![](/pic/smiles/smile_01.gif) és majd egy Neked megfelelő időpntban eljutattom őket Hozzád.
3. Az eljuttatás módja mi szokott lenni? Posta mennyire megbízható, vagy inkább futár? veszprém megyei vagyok. |
(#21053) csíkosháTTú válasza jvnd hozzászólására (#21050)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Józsi!
A LED-del páthuzamosan nem lehet fordított fesz, ha van a LED előtt kapcsoló dióda (1N4148 vagy hasonló).
Ebből csak akkor van baj, ha KATO modellről van szó, mert abban a menetirány szerinti fényváltást magára a két LED-re bízták, és egy szál 270R közös előtét ellenállásuk van, a motor meg mindenféle szűrés mélkül van a sínen. Égnek is ki sorozatban a LED-ek, analóg üzemben. Made in Japan... ![](/pic/smiles/smile_25.gif) ![](/pic/smiles/smile_21.gif) ![](/pic/smiles/smile_30.gif) |
(#21054) csíkosháTTú válasza TTGuszti hozzászólására (#21051)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Szia! A sima még elmegy.
Nyűgös modellek jöhetnek postán. |
(#21055) TTGuszti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21054)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
A jövő hét második felében megcsörgetlek telefonon és megbeszéljük a részleteket. |
(#21056) jvnd válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21053)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
A LED-el párhuzamosan természetesen nincs "fordított" feszültség, a probléma csak az, hogy nem ez a feladat.
Gyári megvalósítás: pl. A Tillig BR56-ban (vagy BR86-ban) is látható a kerámia kondi az analóg panelen.
1, analóg üzemről van szó (digitálisban az egész kérdés nem merül fel)
2, a vezérlőről (FZ1, pwm, stb.) vagy "egyik, vagy fordított" irányban táplájuk a sínt/mozdonyt. Ennek függvényében megy a mozdony előre/hátra.
A LED-ek, az egyik irányban a fehér világít, a másikban piros. Itt nem is szükséges a védődióda ha ellentétesen kötjük be a LED-eket, mert az egyik megvédi a másikat. Normál táplálásnál nincs is semmi gond, folyik az áram, a megfelelő LED világít.
3, A probléma ott van, hogy van egy pillanatnyi szünet az áramfelvételben, (ha nem lenne nem fordulna elő az ellentétes világítás) akkor a motor mint generátor ellentétes irányú feszültséget generál, amit értelemszerűen a másik LED vezet le mint dióda, mintha visszafelé menne a mozdony. Ez az impulzus izzóknál nem okoz gondot a kis energiája miatt, de a LED-ek teljes fénnyel fognak világítani. (Mindenesetre zavaróan.) Ezért kell ezt az impulzust valamivel csökkenteni, amire pl. a kondenzátor jó. Probléma, hogy pólusaira (analóg üzemmód lévén), mindkét polaritású feszültség is kerülhet. Ezért érdemes pl kerámia kondenzátort alkalmazni. |
(#21063) FriTTz válasza TTGuszti hozzászólására (#21051)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Szia, a hétvégén járok arra és ha jó neked akkor elhozom mert kb 3 utcasaroknyira lakom a Mestertől! ![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#21064) csíkosháTTú válasza jvnd hozzászólására (#21056)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2013 |
|
Jaaa!
Hogy ez a teljesen tökkelütöTT kétfényű dióda! Az modellvasúti célokra alkalmatlan, pont ez miatt. De már írtama terepasztalos topicba is, hogy mindenki úgy bonyolítja be a legegyszerűbb dolgokat is magának, ahogy akarja..
Van olyan kétfényű LED, aminek 3 lába van, na azt lehet használni valamire. Csak azt nem tudom, hogy minek kétfényű LED egy lámpába... |
(#21103) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21064)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2013 |
|
|
(#21109) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#21103)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2013 |
|
Az, hogy ha abból elég megvenni hármat egy miniatűr golyóscsapágyhoz! ![](/pic/smiles/smile_02.gif)
Ugyanúgy ahogy régen a cigarettagyárban lőszert gyártottak a golyóstollgyárban megy csapágyat nemzetközileg fokozódó helyzetben! |
(#21118) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#21109)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2013 |
|
A helyzet most is fokozódik, hogy kell házilag golyóscsapágyat gyártani tollbetétből? ![](/pic/smiles/smile_22.gif) |
(#21140) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#21120)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2013 |
|
Te nagyon dúúúrvááán nyomod Totya!
Ezt te építetted, esztergáltad? |
(#21153) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#21140)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2013 |
|
Hehe ezt nem én készítettem bár nem akkora dolog,mint sokan gondolnák!! ![](/pic/smiles/smile_10.gif) Ez gyári talp csapágy!(5-s tengelyre) Én anno textilbakelitből készítettem....persze csak olyan helyre ahol nincs komoly igénybevételnek kitéve...Egyébként valódi csapágyba régen használtak textilbakelitot a csapágy golyó fészeknek...olajos kenéssel meglepően jól bírták.. |
(#21154) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#21153)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2013 |
|
Én is csalódtam most benned, teljesen abban a hiszemben voltam, hogy te készítetted! Ha már bakelitről szó esett: - Magam is elcsodálkoztam, amikor megérkeztek az öcsémnek "levaterkázott" Pajtás (Gamma Művekben gyártották 1955-től 1962-ig ) és Utitárs (Fővárosi Finomechanikai Vállalat (FFM) 1955-1956 ) fényképezőgépek. 40-50 éves bakelit gépek és tökéletesen működnek! .... és a bakelitok szinte vadi új állapota volt a legmeglepőbb! ![](/pic/smiles/smile_04.gif) |
(#21157) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#21154)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2013 |
|
Igen a (csak)textilbakelit hihetetlenül strapabíró,kopásálló!!!! és nem szívja a vizet sem főleg,ha előtte egy picit be van olajozva!!!Csak büdös,ha melózol vele.. ![](/pic/smiles/smile_22.gif) régen nagyon sok helyre használták!!! |
(#21209) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 18, 2013 |
|
Még szerencse, hogy a hangdekóder beépítéséhez a modellt teljesen szét kell szedni. Minitrix (N méret) "Kövér Berta" belülről. Ez egy vadonat új modell, gyakorlatilag én bontottam ki a dobozából. Csöpög az olajtól... |
|
(#21262) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#21259)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
És aki megveszi, rögtön egy kiadós tisztító fürdővel kezdheti a pályafutását? ![](/pic/smiles/smile_01.gif)
Kicsit úgy bánnak vele mint egy esztergapaddal!
Bár lehet hogy az ott egy kicsi tokmány? ![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#21273) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#21262)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Szomorú dolog itt a 21. században,hogy ennyi pénzért így kapod. ![](/pic/smiles/smile_13.gif) Legalább beletanulsz a modellek tisztításába.. ![](/pic/smiles/smile_22.gif) Vagy gondold azt ,hogy kapott egy korrózió gátló kezelést(te meg agybajt,ha meglátod) ![](/pic/smiles/smile_22.gif) |
(#21275) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#21273)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Totya légyszi tényleg legalább egy hétig ne használd ezeket az ugráló izéket, de ha mást nem, mondat közbe ne rakd be .... ![](/pic/smiles/smile_29.gif) |
(#21286) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#21273)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Én a BTTB mozdonyokkal megtanultam a karbantartásukat is. Most a digitalizálás kapcsán újra kell tisztítani.
Az viszont, hogy egy teljesen új mozdony így néz ki...
Lekopogom nekem a Tillig Szergej és a Roco BR44 teljesen szép állapotban érkezett meg.
Ez biztos nem házi barkács volt? |
(#21287) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#21286)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Azt még nem Szu-Si kisasszony rakhatta össze ... |
(#21298) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#21286)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
A boltból egyenesen ide jött a vonatszett a műhelybe. Ez amúgy a Minitrix 11607 mérővonat, nem egy olcsóság. |
(#21302) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21298)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Boldog NÉVNAPOT Kívánok Mester!!! ![](/pic/smiles/smile_27.gif) |
(#21303) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#21302)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Kössz, de majd dec. 26-n! ![](/pic/smiles/smile_02.gif) |
(#21304) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21303)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Neked minden Állami ünnepre esik? ![](/pic/smiles/smile_06.gif) |
(#21305) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#21302)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Nem is tudtam,hogy létezik "CsíkoshTTú" névnap...Isten éltesse.. ![](/pic/smiles/smile_07.gif) |
(#21307) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#21305)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
OFF
Olyan nincs is, legfeljebb csíkosháTTú. A szeptemberi kormányülésen fogják javasolni! ![](/pic/smiles/smile_19.gif) |
(#21310) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21307)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
OK egy voksot már kapsz is.... ![](/pic/smiles/smile_10.gif) |
(#21471) applause hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Rocco mozdonyomban a világítást 1-1db 16V-os izzó prróbálja megoldani. Elég gyengén teljesít. Azon gondolkodom, hogy kicserélem ledre. Elképzelésem led+1.5K ellenálással kicserélni az izzót.
Kérdésem múködni fog-e ez a megoldás. |
(#21472) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Sziasztok!
Sikerült megetetnem az ajánlott tiszta foltbenzinnel egy komplett Nohab alvázat és forgózsámolyokat. ![](/pic/smiles/smile_31.gif)
Benne felejtettem éjszakára a löttyben, és reggelre feloldotta, morzsalékosra tört!
Úgyhogy annyira azért nem veszélytelen és nem bírja a hosszú fürdőzést. ![](/pic/smiles/smile_11.gif) |
(#21473) HOTotya válasza applause hozzászólására (#21471)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Igen működni fog csak nyugodtan csináld.... ![](/pic/smiles/smile_10.gif) |
(#21474) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#21472)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Hehe csináltál Nohab ragasztót???? ![](/pic/smiles/smile_17.gif) |
(#21477) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#21474)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2013 |
|
Totya, sírva fakadtam basszus! ![](/pic/smiles/smile_03.gif)
Azt nem kívánom senkinek. Vettem hozzá új felépítményt, mert az törött volt és már csak meg kellett volna tisztítani.
És ráadásul nem is ragaszt! ![](/pic/smiles/smile_07.gif) |
|
|
2025. Feb, 05. Sze 22:46:48 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|