|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#21269) TTomasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21237)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Tudom! De nálam mindenes mozdony Ha kell emeletes személyt húz, vagy REKO-t. De a fűtőházba szenes vagont is visz és az állomásról betolja Ks vagonokat fáért a fűrésztelepre. Ehhez meg olyan műszaki beltartalom kell, mint a Plux12 -es BR118v.119-es mozdonyaim, de a Roco Szergejt is imádom { vagyis nem kell a trafót csontig tekerni, hogy elinduljon és tud szépen kúszni is, ha kell} a fent említett mozdonyok egyike sem tolató tisztában vagyok vele , de ők az etalon! A V100 vagy BR 112 is jó konstrukció, szépen mennek lassan.
Ha már felsoroltam, akkor megemlítem, hogy az új fejlesztésű gőzösök ugyan nem Plux12-sek de 2-3V-ról indulnak ( BR01,BR23,BR56) és most már a BR86 is! |
(#21270) TTomasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#21237)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Felmerült egy kérdés bennem!
A BR86 robbantott rajzát nézve a 8-as számú elem a nyáklap. Az első és a negyedik generációs nagyon hasonlít egymásra. Vajon az elsőbe berakható a negyedik generációs nyáklap! Cikkszám( rendelési szám) nem egyezik meg. |
(#21278) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 19, 2013 |
|
Mivel bődületes fejfájás kínoz, ezért megpróbáltam valami olyasmivel lefoglalni magam, amiről tudom, hogy eltereli róla a figyelmemet. Ennek eredménye az alanti képen látható modulbálna.
Szerintetek ez így elvben megvalósítható? Közel nyolc méter hosszú és másfél méter széles lenne. 800 és 1000 mm hosszú modulokkal operáltam (illetve a Zalakerámia kihúzónál 1 db 500 mm-es van pluszban). A csempegyári iparvágány egyébként egész egyszerűen el is hagyható, mivel jó pár évvel ezelőtt fölszedték (ekkor viszont a fűtőházi vágányt sem kell megépíteni, mivel az előbb szűnt meg - még régebben volt mellette még egy vágány, egy kis fordítókoronggal, sajnos Google Földben sem látszik a nyoma, viszont egy torzított helyszínrajzon szerepel; csak azon meg a Zalakerámia iparvágánynak nincs nyoma).
Valamennyi kitérő Tillig EW2 geometriájú, a vágánykapcsolatok "szabványosak" (pontosabban a Tillig katalógusban ajánlottak szerintiek), a vágánytengely-távolság 43 mm (az állomási vágányok között - de csak ott! - méretarányosan 37,5 mm lenne egyébként, azt megvalósítani is kihívás lehet!).
Nekem valószínűleg az elkövetkezendő 10 évben nem lesz lehetőségem megépíteni, így ha valaki lát benne fantáziát, akkor rendelkezésére bocsátom a CAD rajzot is, hogy minden fontos méret meglegyen hozzá |
|
(#21292) terkoz válasza sunocske hozzászólására (#21266)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Csak nem a Bacsiék megint? |
(#21293) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
|
(#21294) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#21266)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Köszönöm az úti tervet! |
(#21295) FriTTz válasza TTomasz hozzászólására (#21268)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Közben Váltógyártó elárulta a megoldást, nyomtávprobléma volt néhány vagonnál, azóta nem nagyon volt siklás! |
(#21296) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#21278)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Jászkisér (apai ágon odavalósi vagyok) állomást és a hozzá tartozó járműtelepet (tolópad és delta is van!) meg tudod tervezni, hogy kb mekkora hely kell neki?
Ha esetleg megint fájna a fejed!
Ahogy nézem Sokkal nagyobb lenne mint Romhány!
Félő, hogy nem férne el teljesen méretarányosan. |
(#21297) FriTTz válasza DinoTT hozzászólására (#21293)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Ügyes ott is, sajnálom, hogy nem tudtam róla és csak átsuhantam Füreden!
Szép lett a majdnem Biavia is! |
(#21311) sunocske válasza terkoz hozzászólására (#21292)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Igazából folyamatosan ott van, de évente csak pár alkalommal üzemel |
(#21312) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#21296)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Hali!
Én nagyon szívesen megtervezném, sőt már nekem is megfordult a fejemben, de két bajom van:
1. Nincs hozzá torzított helyszínrajzom,
2. Nem lesz teljesen méretarányos (mondjuk ez még vállalható kompromisszum).
Egyébként Romhány sem 100%-os, a III-IV. vágány 182 m-es használható hosszát vettem alapul (az I-II. vágány csak 162 m-es lenne, na ennyit számít a hossztorzított váltókörzet: kb. ugyanolyan hosszúak), illetve kicsit variálnom kellett a Zalakerámia vágányainak hosszával is, hogy arányosabb legyen (a Google Earth-ben mért vágányhosszokkal majdnem a peron elejéig* belógott volna a kihúzó felőli váltókörzet).
Azért a te kedvedért belefogok, aztán a többit majd meglátjuk
* Szerk.: most látom, hogy a peronokat be se rajzoltam. Na, azok kb. a felvételi épülettel szemben vannak és úgy durván 70 méter hosszúak lehetnek. |
(#21313) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#21312)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Aztán van még egy nagyon fontos dolog: szerencsémre Romhány végig egyenes, így nem kellett sokat küzdenem a körívekkel sem (hál' Istennek, a csempegyári iparvágány sem volt nagy kihívás), míg Jászkisér és Jászkisér felső között van egy kb. 45 fokos ív (még szerencse, hogy a "fővonal" és az összekötő vágány ott párhuzamos).
Egyébként ismerem a telepet, évente egy-két alkalommal hivatalból megfordulok ott (a cég budapesti "kirendeltségén" dolgozom ).
Összegzésül: valószínűleg nem férne el a nagyszobában. |
(#21314) slogan hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Sziasztok !
Akit esetleg érdekel elkövettem egy ilyet
(analóg ingavonat vezérlő )
Bővebben: Link
-istván |
|
(#21315) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#21313)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Köszi, utoljára kb 25 éve voltam azon a telepen mert volt a családban ott vasutas!
|
(#21317) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#21313)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Igazából már azt sem tudom mi van ott!
Építőgép javító üzem rémlik bár nem értem, hogy miért az alföld közepére tették távol a civilizációtól!
|
(#21323) zsolesz74 válasza slogan hozzászólására (#21314)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Szia István!
Láttam a videot, és azt szeretném megtudni, hogy a nyomógombos kapcsolást, hogyan lehet implementálni a modellvasúti vezérlésbe? Hogy gondolnád megvalósítani, mit javasolnál?
Illetve láttam, hogy a vonat indítása után a számláló újra kezdi a számlálást, ez csak programfutás, más funkciója nincs ugye?
Köszönöm.
Zsolt |
(#21326) slogan válasza zsolesz74 hozzászólására (#21323)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Szia !
Bármilyen "kapcsolóval" . Reed relé,kapcsoló sín (itt figyelni kell a szimmetrikus bekötésre ,azaz a kerék a negatívot kapcsolja mindkét oldalon,vagy be kell tenni egy graetz hidat) ,valami opto eszköz ,bármi ,ami 2 pontot össze tud kötni.
A számláló csak úgy fut ,nekem volt ott fejlesztéshez aztán ott hagytam ,nincs jelentősége. Mindig addig számlál ,ami az utolsó időzítés volt.
-istván |
(#21327) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#21317)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Moldova György könyvében egy egész fejezetet szentel neki. Egyébként eredetileg mezőgazdasági géptelep volt, azért a helyszín.
A jelenlegi komplexum egyébként relatíve modern, részben a geotermikus energiát is hasznosítja (pl. fűtésre, melegvízellátáshoz stb.).
Hogy mi van ott? Vasúti munkagépek javítása, felújítása és építése(!), a Kft. vezérkarának kétharmada és egyéb irodák, üzemorvos, három szertár (gépész, pályás és "egyéb"), kisgépjavító műhely, közúti jármű karbantartó műhely, üzemi konyha, valamint egy nagy rakás vasúti munkagép és egyéb jármű a zsír újtól az romhalmazig mindenféle állapotban. |
(#21328) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#21327)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2013 |
|
Jó hogy nem úgy néz ki mint most a Ganz művek!
Akkor még működik! |
(#21343) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
Mit találtam!
Egy angol srác és a haverja Angliában egy cseh állomást modellez a méretünkben:
Smržovka
Innen nézve se kutya, de az angolok szemével egyenesen egzotikum lehet mondjuk egy southamptoni kiállításon |
(#21344) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
SziaszTTok!
Nincsen esetleg valakinek elfekvőben egy Auhagen pályaőrháza?(13243 cikkszámú) akár összerakva is érdekelne...
Hátha valakinél csak kallódik a dobozok mélyén...Nekem meg pont ilyenre lenne szükségem!!
Mielőtt vennék újat,gondoltam megkérdezem.
Üdv:Miki |
(#21354) tt73 válasza sunocske hozzászólására (#21343)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
|
(#21357) etwg válasza sunocske hozzászólására (#21343)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
Az angolok már ilyenek.
Egy, sajnos már néhai, barátom Középangliában a háza felsö emeletét töltötte meg cseh modellekkel.
Amugy 1966 ota járt rendszeresen Csehszlovákiába ott találkoztunk elöször. Rengeteg képet csinált, éppen elkezdte az általam összeállitott rendszerrel a sok ezer diát digitalizálni, amikor közbeszolt a sors.
A terepasztalán több mozdony tölem származik - sajnos nem ismerem az utodokat, igy halvány fogalmam sincs, hogy most mi történt a terepasztallal.
A diákat egy kiado kaparintotta meg, ahol korábban is több könyve jelent meg.
Tizenöt évig egy ujságot is szerkesztettünk és adtunk ki az klubtársaknak Uj Zealandtol - Japánig. |
(#21366) kaTTonai válasza etwg hozzászólására (#21357)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
Szia!
Dia digitalizálás?
Húúú az engem is nagyon érdekelne...12000 -nél több diám van és jó lenne számítógépre felvinni őket...
Idáig diaszkennert használgattam kevés eredménnyel...
Üdv:Miki |
(#21368) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#21366)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
Az lassu és körülményes. Ha van DSLR kamerád szolj privátban, elmondom hogyan lehet naponta akár 1000 diát is digitalizálni.
|
(#21371) CSEPA.S válasza FriTTz hozzászólására (#21144)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
Mielőbb áthaladnál a viaduht alatt balra fölkell menni, azt hiszem az utolsó utcában és a volt állomás felől ösvénymászás nélkül föllehet rá menni.Ha sikerült esetleg, akkor bocs a szólásért.Én egyébként a töltés azon a felén probáltam fölmenni ahonnan a 301-es lezuhant.
A faanyagot egyébként tényleg a helyszínre viszed és ott tárolod, hogy azt a ( torbágyi) klímát beszívja? (istenem milyen gonosz voltam!!!Bocs |
(#21374) FriTTz válasza CSEPA.S hozzászólására (#21371)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
Dehogy viszem a helyszínre!
Ott fogom megvenni!
Onnan én is próbáltam ahonnan leesett, de a robogó nem bírta a terepet!
Szerintem vonattal fogunk menni és majd adunk egy-két üveg sört a mozdonyvezetőnek, hogy majd lassítson az elejénél, hogy le tudjunk ugrani!
Viszünk durrantyút is és visszafelé azzal állítjuk meg a vonatot majd, hogy ne kelljen gyalogolni!
Remélem nem fog kisiklani mert akkor nehéz lesz kimagyarázni magunkat!
(ez nem gonoszság hanem viccelődés ) |
(#21376) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#21374)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
Van ott még egyáltalán sín? Mert ha nincs, nehéz lesz megoldani... |
(#21377) FriTTz válasza zsolesz74 hozzászólására (#21376)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
Már írtam sünöcskének!
Addigra lesz! |
(#21378) CSEPA.S válasza FriTTz hozzászólására (#21374)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
Bocs az OFF-ért. de nem sokkal az új pája elkészülte elött utaztam a budapesti mezógép kiállításra és amikor a kiállításnak vége volt a gápek elcsomagplása után hirtelen nem jöttem rá, mi az a hiányérzet ami hazafelé eltöltött. K
ésóbb jöttem rá, hogy már akkor nem mentünk át a hídon.
Ha a vonat elvisz benneteket a viaduhtig,az sok sörbe és rengeteg gumikerékbe kerül .Bocsánatot kérek a topik lakóktól de, ha igy szóbakerült a dolog még emlékezem, ahogy a régi vonalvezetésen kanyargott velünk a szerelvény élén a V 40-essel, a KANDÓ-val.80'-ban voltam Bp-n sorkatona és ebben az időben több pályaátépítés is történtPL:tatabányai állomás átépítése... és ha néha arra utazok vonattal,még látnivélem a tatabányai bevágás után a kanyargós pályát..Hát bocs az off nosztalgiáért,de ,,nekem is őszül a szemöldokom" rendesen és bocsánatot kérek, de engedtessék meg, hogy leirhassam Néktek,hogy a vasutimádatom onnan van, hogy valamikor sokat nyaraltam Bp_felől tekintve Almásfüzitő elött egy órházban, ahol a nagynénémék laktak.Csak biztatni tudlak Bennetek, ha tudtok menjetek el együtt, megéri!
Mégegyszer bocs az off-ért
Baráti üdvözlettel Sándor |
(#21381) zsolesz74 válasza CSEPA.S hozzászólására (#21378)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
|
(#21382) Mk48 2024 válasza CSEPA.S hozzászólására (#21378)
|
Válasz •
|
Aug 21, 2013 |
|
OFF
Ha estleg vannak még fotóid a Régi B.torbágyi állomásról meg úgy a vonalról, szerintem sokan boldogak lennének, ha megosztanád velünk.
Részemről mamámék laknak nyaranta Bián és a hídon is sokszor voltam már.
Az állomás mögött van egy átjáró maradvány még, ha minden igaz, két vágánnyal.
Valaki mintha mesélte volna, hogy volt ottan egykor egy fűtőház is, de lehet rosszul emlékszem.
Én fiatal vagyok ahhoz, hogy láthattam volna a még meglévő vonalat, de ami azt illeti, kíváncsivá tet már akkor amikor először körbenéztem a felvételi épület környékén.
ON |
(#21385) FriTTz válasza CSEPA.S hozzászólására (#21378)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Ez nem a bocsánatkérős topik!
Pláne annak nem aki át is ment vonattal a viadukton!
És tényleg örülnénk fotóknak is az állomásról!
Igaz az állomásépület most is megvan, de a vágányrajza még nincs a birtokomban.
Miénk a megtiszteltetés, hogy itt vagy! |
(#21388) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Kedves topik- és klubtársak,
Egy gyors közvéleménykutatást tartanék e felületen, amíg még működik a hozzáférésem:
Ha lehetőség nyílna egy magyar festésű, mondjuk MÁV 4.-5. korszakos teherkocsi-készlet legyártatására, akkor ki, milyen összeállítást választana?
1. három egyforma, acéloldalfalú, Es sorozatú teherkocsi, eltérő p.sz.-okkal, netán szénrakománnyal.
2. három Ks sorozatú laposkocsi, rakomány nélkül, eltérő p.sz.-mal.
3. három eltérő típusú kocsi: Es, Ks, és egy G fedett kocsi (itt akár szóba jöhet a 3. korszak?)
4. egyéb ötlet?
Figyelembe véve, hogy mindhárom kocsi már szerepelt a Tillig szortimentjében, így van némi kiindulási alap, de ezektől eltérő p.sz. jöhetne csak szóba. A Ks esetében szó volt az építési változat eltérésétől, ha ezt figyelmen kívül hagyjuk, akkor választható ez a kocsi.
Kérem, hogy a javaslatokat e-mail-ben juttassátok el nekem, mert nem látogatom a fórumot.
Köszönöm!
Mt |
(#21389) TTGuszti válasza masTTertape hozzászólására (#21388)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Lemaradtam valamiről? Miért nem látogatod a fórumot? |
(#21394) sunocske válasza TTGuszti hozzászólására (#21389)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Szerintem úgy értette, hogy csak néha-néha van ideje benézni ide. |
(#21396) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#21388)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Szia!
"Amíg működik a hozzáférésem"????????
Mi történt????????????????
Ajajajajajajjjj
Üdv:Miki |
(#21397) bcs szgab válasza kaTTonai hozzászólására (#21396)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Látom nem olvassátok a blogját... |
(#21398) kaTTonai válasza bcs szgab hozzászólására (#21397)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Hát nem!
|
(#21399) kaTTonai válasza bcs szgab hozzászólására (#21397)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Már igen... |
(#21400) TTGuszti válasza sunocske hozzászólására (#21394)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Sajnos nem úgy értette, elolvastam a honlapján, blogján a legújabb bejegyzést. Hát nem tudom. Igazából nem értem. Tiszteletben tartom a döntését hiszen ő a "nagyöregek" egyike, rengeteg lehet tanulni tőle. Ugyankkor lassan több lesz a modellező fórum mint a modellezők száma. Nem tudom ki hogyan van ezzel, de én nagyon szeretem a hobbymat, de mivel napi 12-16 órát dolgozom, hogy legyen is rá pénzem, nincs arra időm, hogy egyszerre három négy fórumban levelezzek beszélgessek. A régi fórumról az elköltözést tudomásul vettem, őszintén szólva azóta oda nem is igen néztem be. Itt, egy jó közösségre találtam és örömmel beszélgettem Veletek, de még arra sem volt időm hogy ennek a fórumank áttekintsem minden részletét.
Szerintem nem újabb és újabb fórumokat kéne létrehozni és az előzőt elhagyni, hanem egy helyen tömörülni és ott megbeszélni ügyes bajos dolgainkat. Ezzel csak szétaprózzuk magunkat és annak is elmegy a kedve az egésztől, aki egyébként szívesen foglalkozik a TTémával. Lehet, hogy a beszélgetés néha kicsapongó és szerteágazó, de mindíg a témánál maradni és minden hozzászólást mindíg csak a megfelelő helyen feltenni sem egyszerű. Lehet hogy ódivatú vagyok de 40 éves elmúltam és már nehezen változom.
Nagyon sajnálom hogy MasTTertape így döntött. Ha egy kérdésre választ keresek vagy véleményt szeretnék kérni azért teszem fel ide, mert itt vannak azok az emberek akik érTTenek ahhoz amit én szeretek, de csak szeretnék érteni hozzá. Mos akkor ezentúl kérdezzem meg MasTTertape-tól ott, ami nekem gondot okoz és pl. Csíkos mestertől meg ugyanazt itt és rohangáljak a fórumok között? Nem lesz ez így jó. |
(#21401) Mk48 2024 válasza TTGuszti hozzászólására (#21400)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Remélem MasTTertape méreTTársunk is olvassa ezt, és kb. hasonlót szerettem volna megfogalmazni neki.
Maximálisan egyetértek veled és remélem egyszer tisztázódnak a dolgok, hogy újra egy, egységes nagy csapat lehessünk iTT. |
(#21402) kaTTonai válasza TTGuszti hozzászólására (#21400)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Mélységesen egyetértek veled!
|
(#21403) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Jó kis fórum ez én személy szerint nagyon szeretek iTT lenni!!!
Óriási tudásanyag halmozódott fel a különböző topicokban.
Nagyon jól használható.
Üdv:Miki |
(#21404) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Egy kis TT téma:
Már kérdeztem,de újból megteszem hátha valaki segít!
Kellene egy Auhagen pályaőrház nincsen valakinek eladó?
Üdv:Miki |
(#21405) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Srácok, látom megint elkezdődött egy vonulás, új hely, új topik, új regisztráció. Ego ide vagy oda, még mielőtt visítozva mindenki szétszalad, nem lenne célszerűbb akkor a BTTB-hu ra egy saját fórum?
Csak kérdem, nem ártó szándékkal. |
(#21406) zsolesz74 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
BR221-es mozdonyom elpusztult ütközővel érkezett, van valakinek tippje hol juthatok hozzá? Csíkos mester?
Teljesen újra nem cserélnék, csak ha nincs más megoldás... |
(#21408) derekk hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Nekem egy kis hazai, az elkészülte előtt. Nógrád Volán Ikarus. Köszönet Ottóéknak az alapért. |
|
(#21413) hoTTo válasza derekk hozzászólására (#21408)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Azta! Nagyon jó lett! Elküldhetem a fotókat Schirmernek, hogy lássa mit lehet kihozni az alapanyagból? |
(#21414) derekk válasza hoTTo hozzászólására (#21413)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2013 |
|
Természetesen. Nagyon csúnya barna volt, gondoltam így jobb. |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 2:25:14 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|