Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       127/436    
(#22068) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22067) Válasz Szept 3, 2013

Csak egy kicsit csodálkoztam ezen a rudazaton!
Az a bajom, hogy nekem bttb-s van ilyenben, ahhoz felhasználható alkatrésznek?
Vagy fordítva?
Mennyit ér maximum egy ilyen?
(#22071) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#22068) Válasz Szept 3, 2013
A Tillignek szebbek a kerekei, és kicsit jobb a motorja. Fordítva, vagyis inkább a régi legyen a donor.
(#22072) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#22064) Válasz Szept 3, 2013
Pedig oTT van az! A hiba az ön készülékében van...
(#22073) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22052) Válasz Szept 3, 2013
Startszettes gép, átmenetileg nálam is van egy. Kb. olyan a hangja, mint egy fogorvosi fúrónak, csak sokkal hangosabb.
(#22074) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#22072) Válasz Szept 3, 2013
Nekem is csak úgy jött be ha a szövegen állva jobbklikk, és keret újratöltése menüre böktem. Mindezt Chromeban.

Szomorú amiket írtál a piac zsugorodásáról, így érthető miért mennek a gyártók az okostelefonos vezérlés és a digitális csilli-villik felé. Az pedig hogy nincs fejlesztés nem igaz, legalábbis én TT-ben nem ezt látom. A Tillig minden évben hoz ki formaújdonság mozdonyt (utóbbi pár évben Traxx, Taurus, BR84, idén talán jön a BR38), felújítja a régi vagonokat (Y, Gbs, silókocsi). A Schirmer és a Hädl is kihoz évi 1-2 formaújdonságot - igaz, ezek nem magyar témák, de ezek a cégek szinte csak a TT-ből élnek. A kiállításokon is egyre több TT-s dolgot látni idehaza, hetente váltok szót olyan emberrel, aki újrakezdi, mert már akkora a gyerek, hogy előkerülnek a 80-as években beszerzett dolgok és kiegészítőket, új modelleket keresnek. Lassan 8 éve vettem fel én is a fonalat ismét e téren, nem látom hogy rosszabb lenne a helyzet ma mint akkor, inkább csak más. Alkalmazkodni kell. Mi lesz ha széles(ebb) körben elterjednek a 3D nyomtatók? Akkor lesz csak sírásra ok igazán! Vagy elébe kell menni, hogy megérje egy-egy modellhez legyártani a nemzeti sajátosságként rákerült rácsokat, vagy szélterelőt és akkor nem jut eszébe senkinek leönteni gyantából a nagy gyár pedig ki tudja adni a még élethűbb modellt.
A Roco M62-ből 9-et adtak el itthon normál áron? És??? Ha a németek veszik (vagy német webshopban a magyarok) az neki nem mindegy?? Komolyan nem értem ezt a mai világot, senkinek semmit nem éri meg csinálni.
Az ilyen vásár jellegű dolgok pedig hanyatlanak szerintem minden iparágban. 15 éve hatalmas IT kiállítás volt minden évben a Hungexpón, aztán egyre kisebb lett, talán már nincs is. A világ változik...
Befejeztem.
(#22075) reszelozsir hozzászólása Válasz Szept 3, 2013
Urak!

Lelkiállapotom a mélypont felé közelít a frissen vásárolt Eilzugwagen-ek miatt... Az oka, amire nem voltam felkészülve (a típus egyéb hibáit ismerve döntöttem a vásárlás mellett), kisiklik. Nyílt vonalon, ívben, mintha nem tudna visszaállni egyenesbe a forgóváz (többnyire szerelvényben az első és/vagy az utolsó forgóváz első/utolsó tengelye). Lépcső és féktuskó nincs rajta. Állomáson a váltókon (régi geometria) simán fut. A nyíltvonali ívek 90%-a 330mm sugarú, tehát a kritikus pontokon, a kitérőkön simán átmegy, de ágyazat nélküli folyamatos pályán nem. Se régi Y, sem új Z1 és sem a kéttengelyes kocsik nem csinálják ezt.
Valakinek valami ötlete van esetleg? Nem a vitrinnek lettek beszerezve... (nincs is vitrinem...)
(#22076) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#22074) Válasz Szept 3, 2013
Nekem bármelyik böngészőn, bármelyik gépemen megvan a link célja. Biztos fúj a szél, azért nehéz rátalálni.

Nos igen. A piac helyzetét több aspektusból is lehet szemlélni. Talán azért lett kicsit pesszimista a bejegyzésem, mert most egy hét alatt koncentráltan kaptam az arcomba több gyártó és méret véleményét. Még Nürnberg sem ennyire lehangoló, pedig a hanyatlás ott látszik igazán.
Igen, hanyatlás, hogy ha a klasszikus értelemben vett, személyes-fizikai kapcsolatot vesszük gyártó-modell-vásárló között. A világ átalakult. Az analóg emberek és cégek ideje lejárt, minden infó azonnal elérhető online és gyakorlatilag a részletes fotók segítenek már otthon eldönteni, hogy mi kell, érdekel és mi az, ami nem.
Ennek ellenére az ilyen összejövetelek nagyon fontosak, mert - magamból kiindulva - még fontos a személyes kapcsolat.
Azért azt a pozitívumot el kell árulnom, hogy ennek a személyes nexusnak köszönhetően a Tillig hivatalosan támogatja az idei Temofeszt kiállítás terepasztal versenyét, sőt az itthon még szokatlan tombolához is adott nyereményeket.
Ha ebből a szemszögből nézzük, akkor messze a legjobb marketingfogás, hogy a méret legnagyobb gyártója így viszonyul egy nekik igencsak kicsi piachoz.
De az is pozitív, hogy míg a Lorenz mindent átadott a Busch-nak, addig mégis saját standdal vonult fel a lößnitzi vásáron. A BeckmannTT folyamatosan fejleszt, ott van a 75-öse, ami egyszerűen mesés és a 41-es is igencsak ott lesz. De sajnos ehhez egy mukkot nem tud szólni a magyar vasútmodellező-gyűjtő, aki max hümmög egyet, mert ezen modellek vételára itthon szinte csak a matekpéldában létezik.
A Roco szemszögéből persze más a helyzet. Nagyjából az amit leírtam. Engem lehangolt, pedig azt gondoltam, hogy éppen ők azok, akik visszafogottan ugyan, de fejlesztik a TT-s szortimentet.

Az itthoni újrakezdést én is tapasztalom és éppen ez a fegyvertény, amikor a gyártók képviselőivel beszélgetek. Az a baj, hogy a hazánkat képviselő, állítólagos modellvasúti szakértők csak globálisan nézik a piacot. Nincsenek pontos információik a TT-s szegmensről és általában szép nagy butaságok csapódnak le a gyártóknál általuk. Éppen ezért nagyon fontos információ az itthon eladott modellek száma. Ok, az áfakülönbözet egy érték fölött már inkább kinti rendelésre buzdít, sajnos ez a probléma nem a mi szintünkön oldódik meg.
(#22077) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#22075) Válasz Szept 3, 2013
A probléma ismerős, nézd meg van-e függőleges hullám a pályában.
Ott ugyanis elemelkedik az egyik tengely amitől kisiklik, mivel ilyen irányú (hosszanti és oldalirányú billegő) mozgást nem enged a forgócsap!
De féláron átveszem a szerelvényt!
(#22078) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#22077) Válasz Szept 3, 2013
Hmmm... Majd dupla áron vettem a két kocsit
Komolyra fordítva. Minden siklás alagútban történik... Kétemberes munka lesz megnézni, és még a "biztonsági kerítést" is le kell valahogy szednem, majd visszatenni...
(#22079) masTTertape válasza reszelozsir hozzászólására (#22078) Válasz Szept 3, 2013
Csak egy gondolat: nem lehet, hogy a kocsikon cserélték már a forgóvázat és így mindkettő azonos lehet? Értem itt az egy pukli-két pukli különbséget, ami éppen a csavarodó pályakövetés miatt lett kitalálva...
(#22080) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#22076) Válasz Szept 3, 2013
Online világunkban hanyatlik a személyes kontaktus ez így van sajnos, pedig igény vóna rá. Ha eljön hozzánk valaki modellért, akkor órákat tudunk csevegni, tudod te is, de maga a vásárlás folyamata (neten) az teljesen más. Ehhez képest mindenféle statisztikában az látszik, hogy készpénzzel fizetnek az emberek még a netes vásárláskor is, tehát van személyes kontaktus, csak ki kellene használni. Ezért kell a klubtali, többek között.
Amiket intéztél Tillignél az nagyon jó!! Gratula hozzá! Engem meg sem ismer Marina ha meglát Gondoltam, hogy az ő molinójuk volt a téma a modulos topicban
(#22081) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#22079) Válasz Szept 3, 2013
Új kocsi pénteken vette, boltból...
(#22082) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#22081) Válasz Szept 3, 2013
jójó, bocsi.
(#22083) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#22080) Válasz Szept 3, 2013
Ehhez képest engem hamar kidobtok még a konyhából is!
(#22084) hoTTo válasza FriTTz hozzászólására (#22083) Válasz Szept 3, 2013


Soha nem volt ilyen, mindig sietsz!
(#22085) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#22080) Válasz Szept 3, 2013
Hát pedig a VasuTTmodell Team 50%-a most is befért volna a kocsiba, meg a bérelt kecóba, szóval a lehetőség adva volt...
Majd legközelebb.
(#22086) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#22085) Válasz Szept 3, 2013
Mentem volna én, de vasárnap volt egy nagy családi programunk, aminek az időpontja nem rajtam múlt...
(#22087) wolfchild hozzászólása Válasz Szept 3, 2013
Sziasztok Urak!

Ismét megjelent egy új írás az oldalamon, bővebben: Link
(#22089) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#22077) Válasz Szept 3, 2013
Úgy néz ki ez lesz a probléma... Mondjuk az érdekes, hogy csak a szélső forgóvázak, amik középen vannak, azok nem. Meg az is furcsa, hogy a belső kerékpároknak van függőleges játéka, a szélsőknek nincs. (bár gondolom, hogy ez az excenteres felfüggesztés miatt lehet, erről Gábornál olvastam ). Létezik erre valamilyen megoldás a pálya átalakításán kívül (erre azt hiszem nincs sok lehetőségem)?
(#22090) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#22084) Válasz Szept 3, 2013
Idézet:
„”
Az részletkérdés.
(#22091) wolfchild hozzászólása Válasz Szept 3, 2013
Sziasztok!

Feltettem egy hirdetést plexikről, bővebben: Link

Köszönöm és üdVW.: Wolfchild

U.i.: Ja ez nem az a topik, szóval nem ÜdVW, hanem üdvözleTTel
(#22093) masTTertape hozzászólása Válasz Szept 3, 2013
Egy kis beszámoló az oly sokszor említett cinkpestis okozta hiba gyors és szakszerű javítása kapcsán.
BR 01 javítása

01.jpg
 
(#22094) TTzozo hozzászólása Válasz Szept 3, 2013
Sziasztok!

Készülő modulomról szeretnék mutatni pár képet Nektek.
Mi a véleményetek róla?
Egyelőre erőteljesen félkész állapotban van, de igyekszem publikálhatóvá tenni a kiállításig. Ezért lenne fontos a véleményetek, hogy mi az amit meg kellene változtatnom.

Előre is köszi a segítségeket.

Üdv.:
LZ

DSCN0795.JPG

DSCN0809.JPG

DSCN0846.JPG
 
(#22095) TTzozo hozzászólása Válasz Szept 3, 2013
További képek:

DSCN0847.JPG

DSCN0848.JPG

DSCN0856.JPG
 
(#22096) masTTertape válasza TTzozo hozzászólására (#22094) Válasz Szept 3, 2013
Amindenit!
Fel kell kötnünk a gatyát. Ez nagyon rendben van!
(#22097) TTzozo hozzászólása Válasz Szept 3, 2013

DSCN0897.JPG

DSCN0915.JPG
 
(#22098) TTzozo válasza masTTertape hozzászólására (#22096) Válasz Szept 3, 2013
Köszi, de sajnos idő hiánnyal küzdök, ezért csak ennyire futja...
(#22099) Frankye válasza TTzozo hozzászólására (#22094) Válasz Szept 3, 2013
Á-á! Én találtam hibát! Az IFA-nak nincs rendszáma, így nem mehet közúti forgalomba! (Bocs, másba még akarattal sem tudtam belekötni. Ez tényleg "Le a kalappal" kategória! )
(#22100) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#22093) Válasz Szept 3, 2013
Ügyes!

Szolgálati: a TAMS dekódernek a processzora is halott, sajna kuka...
(#22103) derekk válasza TTzozo hozzászólására (#22094) Válasz Szept 3, 2013
Csoda szép, olyan magyaros, nekem nagyon tetszik!
(#22104) zsolesz74 válasza TTzozo hozzászólására (#22094) Válasz Szept 3, 2013
Óóóhh, azok a betonkerítések és sáros földutak.
Nagyon tetszenek!

Kerítés is saját gyártmány?
(#22107) TTzozo válasza zsolesz74 hozzászólására (#22104) Válasz Szept 3, 2013
Igen az, teljes mértékben.
(#22108) wolfchild válasza TTzozo hozzászólására (#22097) Válasz Szept 3, 2013


Csatlakozom az előttem szólókhoz, gyönyörű munka.
(#22109) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22100) Válasz Szept 3, 2013
(#22110) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#22099) Válasz Szept 3, 2013
Piszkos, poros földút mióta közút?? Tehát az egész tökéletes
(#22111) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#22109) Válasz Szept 3, 2013
Ne lógasd az orrod, hiszen ez ma a TE NAPOD!
(#22112) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#22111) Válasz Szept 3, 2013
Hát ez az!
(#22113) TTzozo válasza zsolesz74 hozzászólására (#22104) Válasz Szept 3, 2013
Mindenkinek köszönöm a dicsérő szavakat.

A beton kerítés készítésének egyik, általam használt módja:

1mm-es stirol lap az induló anyag, ezt méretre vágom, sniccerrel bevagdalom mindkét oldalon (az oszlopok helyét is).

0,3mm-es nyák lemezből (nekem ez volt hirtelen kéznél, de lehet bármi másból is) 1mm széles csíkokat vágok.

Majd levágom méretre a hosszát.


DSCN0818 Cop...jpg

DSCN0819 Cop...jpg

DSCN0820 Cop...jpg
 
(#22114) TTzozo válasza TTzozo hozzászólására (#22113) Válasz Szept 3, 2013
Folytatás:

Pillanat ragasztóval felragasztom az oszlopokat az egyik oldalon.

Majd a másik oldalon.

Aztán jöhet a festés és némi antikolás, majd beépítés.
Röviden ennyi.


DSCN0822 Cop...jpg

DSCN0823 Cop...jpg
 
(#22116) FriTTz hozzászólása Válasz Szept 3, 2013
Szolgálati közlemény!
Bár nem nekem van szülinapom
(Isten éltessen sokáig Gábor )
mégis én kaptam "ajándékot" az ünnepelttől amit izibe ki is próbáltam amint hazaértem még vacsi előtt sör után!
(az ünnepelt egészségére innom kellett )
Annyira szépen működik, hogy vele fogok álmodni!
MasTTertape oldalán olvashattok róla bővebben!
Köszönöm szépen!

BR 01 122 fü...jpg

BR 01 122.JPG
 
(#22117) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#22116) Válasz Szept 3, 2013
Nagyon szép lett (olvastam a történetét is)!!Vigyázz rá,de ne vidd az ágyba,mert 1,-- összetöröd, 2,--mit fog anyuci hozzá szólni!
(#22118) FriTTz válasza TTzozo hozzászólására (#22098) Válasz Szept 3, 2013

Tényleg csak ebbe a rendszámos dologba lehet belekötni!
Viszont ha ráírod sárgával az elejére, hogy "MUNKAGÉP" akkor nem kell rendszám!
(#22119) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#22117) Válasz Szept 3, 2013
Szekrény mélyén pihen, anyukámnak nem mertem megmutatni mit vettem!
(#22120) HOTotya válasza TTzozo hozzászólására (#22114) Válasz Szept 3, 2013
Gratulálok nagyon ügyes!!!!!!és kreatív!!
(#22122) FriTTz hozzászólása Válasz Szept 3, 2013
Érdekes, hogy feltűnt egy BR 01 122 a vakerán is!
(#22123) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#22122) Válasz Szept 3, 2013
Valóban érdekes, bár a fotók fele 118-as.
Viszont tény, hogy HBalci korrekt eladó, annak idején éppen tőle vettem a 118-ast, ami makulátlan volt.
(#22126) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#22123) Válasz Szept 3, 2013
Énszerintem nem lehet okom panaszra!
(#22127) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#22089) Válasz Szept 3, 2013
Született valami megoldás közben?
Szerintem valahogy meg kéne oldani, hogy terhelt állapotban is legyen kis billegése a forgóváznak, hogy jobban tudja követni a pálya egyenetlenségeit!
(#22128) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#22079) Válasz Szept 3, 2013
Asszimetrikusak a forgóvázak?
(#22129) FriTTz hozzászólása Válasz Szept 3, 2013
Most már tényleg neki kell állnom az asztal bővítésének mert a mellékvonalat nem bírják már a friss beszerzések!
Újabban csak fővonali mozdony érkezett!
De ez a 01-es ez mindennek a teteje!
Egy újabb gyerekkori álom teljesült!
Lapozás       127/436    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
4:22:11
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés