|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#22068) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22067)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Csak egy kicsit csodálkoztam ezen a rudazaton!
Az a bajom, hogy nekem bttb-s van ilyenben, ahhoz felhasználható alkatrésznek?
Vagy fordítva?
Mennyit ér maximum egy ilyen? |
(#22071) csíkosháTTú válasza FriTTz hozzászólására (#22068)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
A Tillignek szebbek a kerekei, és kicsit jobb a motorja. Fordítva, vagyis inkább a régi legyen a donor. |
(#22072) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#22064)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Pedig oTT van az! A hiba az ön készülékében van... |
(#22073) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#22052)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Startszettes gép, átmenetileg nálam is van egy. Kb. olyan a hangja, mint egy fogorvosi fúrónak, csak sokkal hangosabb. |
(#22074) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#22072)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Nekem is csak úgy jött be ha a szövegen állva jobbklikk, és keret újratöltése menüre böktem. Mindezt Chromeban.
Szomorú amiket írtál a piac zsugorodásáról, így érthető miért mennek a gyártók az okostelefonos vezérlés és a digitális csilli-villik felé. Az pedig hogy nincs fejlesztés nem igaz, legalábbis én TT-ben nem ezt látom. A Tillig minden évben hoz ki formaújdonság mozdonyt (utóbbi pár évben Traxx, Taurus, BR84, idén talán jön a BR38), felújítja a régi vagonokat (Y, Gbs, silókocsi). A Schirmer és a Hädl is kihoz évi 1-2 formaújdonságot - igaz, ezek nem magyar témák, de ezek a cégek szinte csak a TT-ből élnek. A kiállításokon is egyre több TT-s dolgot látni idehaza, hetente váltok szót olyan emberrel, aki újrakezdi, mert már akkora a gyerek, hogy előkerülnek a 80-as években beszerzett dolgok és kiegészítőket, új modelleket keresnek. Lassan 8 éve vettem fel én is a fonalat ismét e téren, nem látom hogy rosszabb lenne a helyzet ma mint akkor, inkább csak más. Alkalmazkodni kell. Mi lesz ha széles(ebb) körben elterjednek a 3D nyomtatók? Akkor lesz csak sírásra ok igazán! Vagy elébe kell menni, hogy megérje egy-egy modellhez legyártani a nemzeti sajátosságként rákerült rácsokat, vagy szélterelőt és akkor nem jut eszébe senkinek leönteni gyantából a nagy gyár pedig ki tudja adni a még élethűbb modellt.
A Roco M62-ből 9-et adtak el itthon normál áron? És??? Ha a németek veszik (vagy német webshopban a magyarok) az neki nem mindegy?? Komolyan nem értem ezt a mai világot, senkinek semmit nem éri meg csinálni.
Az ilyen vásár jellegű dolgok pedig hanyatlanak szerintem minden iparágban. 15 éve hatalmas IT kiállítás volt minden évben a Hungexpón, aztán egyre kisebb lett, talán már nincs is. A világ változik...
Befejeztem. |
(#22075) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Urak!
Lelkiállapotom a mélypont felé közelít a frissen vásárolt Eilzugwagen-ek miatt... Az oka, amire nem voltam felkészülve (a típus egyéb hibáit ismerve döntöttem a vásárlás mellett), kisiklik. Nyílt vonalon, ívben, mintha nem tudna visszaállni egyenesbe a forgóváz (többnyire szerelvényben az első és/vagy az utolsó forgóváz első/utolsó tengelye). Lépcső és féktuskó nincs rajta. Állomáson a váltókon (régi geometria) simán fut. A nyíltvonali ívek 90%-a 330mm sugarú, tehát a kritikus pontokon, a kitérőkön simán átmegy, de ágyazat nélküli folyamatos pályán nem. Se régi Y, sem új Z1 és sem a kéttengelyes kocsik nem csinálják ezt.
Valakinek valami ötlete van esetleg? Nem a vitrinnek lettek beszerezve... (nincs is vitrinem...) |
(#22076) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#22074)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Nekem bármelyik böngészőn, bármelyik gépemen megvan a link célja. Biztos fúj a szél, azért nehéz rátalálni.
Nos igen. A piac helyzetét több aspektusból is lehet szemlélni. Talán azért lett kicsit pesszimista a bejegyzésem, mert most egy hét alatt koncentráltan kaptam az arcomba több gyártó és méret véleményét. Még Nürnberg sem ennyire lehangoló, pedig a hanyatlás ott látszik igazán.
Igen, hanyatlás, hogy ha a klasszikus értelemben vett, személyes-fizikai kapcsolatot vesszük gyártó-modell-vásárló között. A világ átalakult. Az analóg emberek és cégek ideje lejárt, minden infó azonnal elérhető online és gyakorlatilag a részletes fotók segítenek már otthon eldönteni, hogy mi kell, érdekel és mi az, ami nem.
Ennek ellenére az ilyen összejövetelek nagyon fontosak, mert - magamból kiindulva - még fontos a személyes kapcsolat.
Azért azt a pozitívumot el kell árulnom, hogy ennek a személyes nexusnak köszönhetően a Tillig hivatalosan támogatja az idei Temofeszt kiállítás terepasztal versenyét, sőt az itthon még szokatlan tombolához is adott nyereményeket.
Ha ebből a szemszögből nézzük, akkor messze a legjobb marketingfogás, hogy a méret legnagyobb gyártója így viszonyul egy nekik igencsak kicsi piachoz.
De az is pozitív, hogy míg a Lorenz mindent átadott a Busch-nak, addig mégis saját standdal vonult fel a lößnitzi vásáron. A BeckmannTT folyamatosan fejleszt, ott van a 75-öse, ami egyszerűen mesés és a 41-es is igencsak ott lesz. De sajnos ehhez egy mukkot nem tud szólni a magyar vasútmodellező-gyűjtő, aki max hümmög egyet, mert ezen modellek vételára itthon szinte csak a matekpéldában létezik.
A Roco szemszögéből persze más a helyzet. Nagyjából az amit leírtam. Engem lehangolt, pedig azt gondoltam, hogy éppen ők azok, akik visszafogottan ugyan, de fejlesztik a TT-s szortimentet.
Az itthoni újrakezdést én is tapasztalom és éppen ez a fegyvertény, amikor a gyártók képviselőivel beszélgetek. Az a baj, hogy a hazánkat képviselő, állítólagos modellvasúti szakértők csak globálisan nézik a piacot. Nincsenek pontos információik a TT-s szegmensről és általában szép nagy butaságok csapódnak le a gyártóknál általuk. Éppen ezért nagyon fontos információ az itthon eladott modellek száma. Ok, az áfakülönbözet egy érték fölött már inkább kinti rendelésre buzdít, sajnos ez a probléma nem a mi szintünkön oldódik meg. |
(#22077) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#22075)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
A probléma ismerős, nézd meg van-e függőleges hullám a pályában.
Ott ugyanis elemelkedik az egyik tengely amitől kisiklik, mivel ilyen irányú (hosszanti és oldalirányú billegő) mozgást nem enged a forgócsap!
De féláron átveszem a szerelvényt! |
(#22078) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#22077)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Hmmm... Majd dupla áron vettem a két kocsit
Komolyra fordítva. Minden siklás alagútban történik... Kétemberes munka lesz megnézni, és még a "biztonsági kerítést" is le kell valahogy szednem, majd visszatenni... |
(#22079) masTTertape válasza reszelozsir hozzászólására (#22078)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Csak egy gondolat: nem lehet, hogy a kocsikon cserélték már a forgóvázat és így mindkettő azonos lehet? Értem itt az egy pukli-két pukli különbséget, ami éppen a csavarodó pályakövetés miatt lett kitalálva... |
(#22080) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#22076)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Online világunkban hanyatlik a személyes kontaktus ez így van sajnos, pedig igény vóna rá. Ha eljön hozzánk valaki modellért, akkor órákat tudunk csevegni, tudod te is, de maga a vásárlás folyamata (neten) az teljesen más. Ehhez képest mindenféle statisztikában az látszik, hogy készpénzzel fizetnek az emberek még a netes vásárláskor is, tehát van személyes kontaktus, csak ki kellene használni. Ezért kell a klubtali, többek között.
Amiket intéztél Tillignél az nagyon jó!! Gratula hozzá! Engem meg sem ismer Marina ha meglát Gondoltam, hogy az ő molinójuk volt a téma a modulos topicban |
(#22081) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#22079)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Új kocsi pénteken vette, boltból... |
(#22082) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#22081)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
jójó, bocsi. |
(#22083) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#22080)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Ehhez képest engem hamar kidobtok még a konyhából is! |
(#22084) hoTTo válasza FriTTz hozzászólására (#22083)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Soha nem volt ilyen, mindig sietsz! |
(#22085) masTTertape válasza hoTTo hozzászólására (#22080)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Hát pedig a VasuTTmodell Team 50%-a most is befért volna a kocsiba, meg a bérelt kecóba, szóval a lehetőség adva volt...
Majd legközelebb. |
(#22086) hoTTo válasza masTTertape hozzászólására (#22085)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Mentem volna én, de vasárnap volt egy nagy családi programunk, aminek az időpontja nem rajtam múlt... |
(#22087) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Sziasztok Urak!
Ismét megjelent egy új írás az oldalamon, bővebben: Link |
(#22089) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#22077)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Úgy néz ki ez lesz a probléma... Mondjuk az érdekes, hogy csak a szélső forgóvázak, amik középen vannak, azok nem. Meg az is furcsa, hogy a belső kerékpároknak van függőleges játéka, a szélsőknek nincs. (bár gondolom, hogy ez az excenteres felfüggesztés miatt lehet, erről Gábornál olvastam ). Létezik erre valamilyen megoldás a pálya átalakításán kívül (erre azt hiszem nincs sok lehetőségem)? |
(#22090) FriTTz válasza hoTTo hozzászólására (#22084)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Idézet: „” Az részletkérdés. |
(#22091) wolfchild hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Sziasztok!
Feltettem egy hirdetést plexikről, bővebben: Link
Köszönöm és üdVW.: Wolfchild
U.i.: Ja ez nem az a topik, szóval nem ÜdVW, hanem üdvözleTTel |
(#22093) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Egy kis beszámoló az oly sokszor említett cinkpestis okozta hiba gyors és szakszerű javítása kapcsán.
BR 01 javítása |
|
(#22094) TTzozo hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Sziasztok!
Készülő modulomról szeretnék mutatni pár képet Nektek.
Mi a véleményetek róla?
Egyelőre erőteljesen félkész állapotban van, de igyekszem publikálhatóvá tenni a kiállításig. Ezért lenne fontos a véleményetek, hogy mi az amit meg kellene változtatnom.
Előre is köszi a segítségeket.
Üdv.:
LZ
|
|
(#22095) TTzozo hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
További képek:
|
|
(#22097) TTzozo hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
|
|
(#22098) TTzozo válasza masTTertape hozzászólására (#22096)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Köszi, de sajnos idő hiánnyal küzdök, ezért csak ennyire futja... |
(#22099) Frankye válasza TTzozo hozzászólására (#22094)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Á-á! Én találtam hibát! Az IFA-nak nincs rendszáma, így nem mehet közúti forgalomba! (Bocs, másba még akarattal sem tudtam belekötni. Ez tényleg "Le a kalappal" kategória! ) |
(#22100) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#22093)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Ügyes!
Szolgálati: a TAMS dekódernek a processzora is halott, sajna kuka... |
(#22103) derekk válasza TTzozo hozzászólására (#22094)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Csoda szép, olyan magyaros, nekem nagyon tetszik! |
(#22104) zsolesz74 válasza TTzozo hozzászólására (#22094)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Óóóhh, azok a betonkerítések és sáros földutak.
Nagyon tetszenek!
Kerítés is saját gyártmány? |
(#22107) TTzozo válasza zsolesz74 hozzászólására (#22104)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Igen az, teljes mértékben.
|
(#22108) wolfchild válasza TTzozo hozzászólására (#22097)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
|
(#22109) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22100)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
|
(#22110) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#22099)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Piszkos, poros földút mióta közút?? Tehát az egész tökéletes |
(#22111) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#22109)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Ne lógasd az orrod, hiszen ez ma a TE NAPOD! |
(#22112) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#22111)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Hát ez az! |
(#22113) TTzozo válasza zsolesz74 hozzászólására (#22104)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Mindenkinek köszönöm a dicsérő szavakat.
A beton kerítés készítésének egyik, általam használt módja:
1mm-es stirol lap az induló anyag, ezt méretre vágom, sniccerrel bevagdalom mindkét oldalon (az oszlopok helyét is).
0,3mm-es nyák lemezből (nekem ez volt hirtelen kéznél, de lehet bármi másból is) 1mm széles csíkokat vágok.
Majd levágom méretre a hosszát.
|
|
(#22114) TTzozo válasza TTzozo hozzászólására (#22113)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Folytatás:
Pillanat ragasztóval felragasztom az oszlopokat az egyik oldalon.
Majd a másik oldalon.
Aztán jöhet a festés és némi antikolás, majd beépítés.
Röviden ennyi.
|
|
(#22116) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Szolgálati közlemény!
Bár nem nekem van szülinapom
(Isten éltessen sokáig Gábor )
mégis én kaptam "ajándékot" az ünnepelttől amit izibe ki is próbáltam amint hazaértem még vacsi előtt sör után!
(az ünnepelt egészségére innom kellett )
Annyira szépen működik, hogy vele fogok álmodni!
MasTTertape oldalán olvashattok róla bővebben!
Köszönöm szépen! |
|
(#22117) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#22116)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
|
(#22119) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#22117)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Szekrény mélyén pihen, anyukámnak nem mertem megmutatni mit vettem! |
(#22120) HOTotya válasza TTzozo hozzászólására (#22114)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Gratulálok nagyon ügyes!!!!!!és kreatív!! |
(#22122) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Érdekes, hogy feltűnt egy BR 01 122 a vakerán is! |
(#22123) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#22122)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Valóban érdekes, bár a fotók fele 118-as.
Viszont tény, hogy HBalci korrekt eladó, annak idején éppen tőle vettem a 118-ast, ami makulátlan volt. |
(#22126) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#22123)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Énszerintem nem lehet okom panaszra! |
(#22127) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#22089)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Született valami megoldás közben?
Szerintem valahogy meg kéne oldani, hogy terhelt állapotban is legyen kis billegése a forgóváznak, hogy jobban tudja követni a pálya egyenetlenségeit! |
(#22128) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#22079)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Asszimetrikusak a forgóvázak? |
(#22129) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2013 |
|
Most már tényleg neki kell állnom az asztal bővítésének mert a mellékvonalat nem bírják már a friss beszerzések!
Újabban csak fővonali mozdony érkezett!
De ez a 01-es ez mindennek a teteje!
Egy újabb gyerekkori álom teljesült! |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 4:39:15 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|