Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       128/436    
(#22134) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#22129) Válasz Szept 3, 2013
Nagyon örülök, hogy részese lehettem.
(#22138) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#22127) Válasz Szept 4, 2013
Pályarekonstrukció... Napközben lesz pár szabad órám, amikor nyugodtan moroghatok a szobámban, senki sem hallja meg. Elvileg eszköz is van hozzá, csak még vissza kell érte mennem a munkahelyemre. Remélem sikerül úgy megcsinálnom, hogy még én se köthessek bele és a kocsik sem
Viszont... Véleményt kérnék. Ha már egyszer kibontok kb 6-7cm-es darabot a pályából és befoltozom, mi lenne ha az "új" részre szürke, újszerű ágyazatot tennék? Érdemes ekkora darabra?

Ja, és gratulálok a géphez. Gyönyörű darab, de a DR kocsik nem mennének hozzá
(#22139) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#22138) Válasz Szept 4, 2013
Köszönöm szépen a gratulációt, DE nekem DRG-s eilzugvagen szerelvényem van!

Ha a pálya látható helyen van akkor még betonaljas is lehet mivel pályafelújítás volt!
Most szórt ágyazat van?
Szerintem elég a pályát különböző vastagságú papírlappal kihézagolni (a talpfarács és a parafa közé) és próbálgatni közben, hogy mikor jó már!
(#22142) sunocske válasza reszelozsir hozzászólására (#22138) Válasz Szept 4, 2013
Az a valóságban kb. 7-8 méter lenne. A valóságban ilyen rövid munkaterületen nem szoktunk ágyazatcserét végezni. "Lokális" felépítménycsere esetén (pl. egy kitérő cseréje vagy egy útátjáró átépítése, esetleg áteresz átépítése stb.) legalább 12 m a munkaterület (ez megoldható 1 szál félbevágott 24 méteres sínnel), vagy ennek egész számú többszöröse, ha a megrendelőnek nincsenek speciális kívánságai (mi mindenre nyitottak vagyunk)
(#22143) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#22142) Válasz Szept 4, 2013
Mi az hogy! Rengetegszer előfordult már, hogy csak 3-4 talpfás (jó, betonaljas) munkák is vannak, ahol a munka végeztével csak egy Fccpp -nyi követ szórnak le.
(#22144) róbertke válasza reszelozsir hozzászólására (#22138) Válasz Szept 4, 2013
Nyugodtan, valóságban is elő szokott fordulni.
(#22145) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#22143) Válasz Szept 4, 2013
Akkor csak nekünk nem jut belőle? Kár.
(#22147) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#22145) Válasz Szept 4, 2013
Melyik vonalon "mesterkedsz" ? Felénk a Hegyesiben előfordult már olyan is, hogy a "nagy kocsi" apránként egy hónap alatt ürült le.
(#22148) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#22147) Válasz Szept 4, 2013
Itt a Kispesti állomásnál amikor kicserélték a duplakeresztet (vasút/ 50-es villamos) és kivették a néhai Kistex váltóját szórtak némi kavicsot, de csak dísz gyanánt a régi tetejére!
(#22149) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#22147) Válasz Szept 4, 2013
Lényegében a Budapesti Területi Igazgatóság területe:

- 1-es vonal faltól-falig,
- 2-es vonal -"--"-
- 4-es vonal -"--"-
- 5-ös vonalon idény jelleggel
- 7-es vonal faltól-falig (Gyermekvasút)
- 30-as vonal Székesfehérvár páratlan oldali bejárati jelzőjéig
- 40-es vonal Pusztaszabolcs Pécs felőli bejárati jelzőjéig
- 42-es vonal Paksig
- 44-es vonal (Pusztaszabolcs - Székesfehérvár)
- 70-es vonal faltól-falig (országhatárig)
- 71-es vonal faltól-falig
- 75-78 vonalak faltól-falig
- 80-as vonal Hatvan páratlan oldali bejárati jelzőjéig
- 81-es vonal országhatárig
- 82-es vonal faltól-falig
- 100-as vonal Szajol páros bejárati jelzőjéig (az állomás már nem)
- 120-as vonal Szolnokig
- 140-es vonal Nyársapát elágazásig (tehát csak a ceglédi delta)
- 142-es vonal Lajosmizse páros bejárati jelzőjéig
- 145-ös vonal Tiszajenő-Vezseny páratlan bejárati jelzőjéig
- 150-es vonal Kunszentmiklós-Tass páros oldali bejárati jelzőjéig
- és az összes budapesti összekötő vágányok-vonalak.
(#22150) hoTTo válasza reszelozsir hozzászólására (#22075) Válasz Szept 4, 2013
István! Az jutott eszembe, hogy hasonló siklást nekem egy teherkocsinál a kinematika mozgó része okoz! A jelenség az, hogy ívben kifordul a kinematika, de valamiért megakad ebben az állásában, nem tér vissza középre az ív végén és kiugrik az egyik tengely. Ha csak az egyik forgóváznál jelentkezik a dolog, akkor ilyesmi ok is lehet...
(#22151) Frankye moderátori válasza sunocske hozzászólására (#22149) Válasz Szept 4, 2013
Urak!
Azért nagyon ne menjünk már el a témától, ha kérhetem...
Köszönöm.
(#22152) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#22151) Válasz Szept 4, 2013
Értettem!
(#22153) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#22151) Válasz Szept 4, 2013
O.K. máris befejezzük
(#22154) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#22149) Válasz Szept 4, 2013
OFF Ekkora terület gazdája vagy, és nem találkoztál ilyen "foltosodással"? Szinte hihetetlen számomra .... de innentől a téma lezárva. ON
(#22155) reszelozsir válasza hoTTo hozzászólására (#22150) Válasz Szept 4, 2013
Azzal szerintem nincs gond. Inkább a fel-le irányú játék hiánya a gond. Az egyik oldalon már egészen jól állok, csak az egyik kocsi egyik tengelye lép ki amikor egy minimális törésben elindul lefelé az ívben, de bárhová sorozva, bármilyen mozdony mögött...
(#22157) FriTTz válasza reszelozsir hozzászólására (#22155) Válasz Szept 4, 2013
Nekem alagútban van egy rész ahol minden bttb kapcsoló szétakad!
A siklós rész szerencsére felszínen van egy döntött ívben.
(#22160) HarciSün válasza FriTTz hozzászólására (#22157) Válasz Szept 4, 2013
A régi asztalomon volt egy ív ahol mindig szétakadtak a kocsik. (régi BTTB kapcsolók) Nem értettem miért teszi aztán amikor nagyon alaposan kilestem kiderült, hogy nem volt teljesen vízszintes a pálya hanem kicsit lejtett + az ív. A kocsik saját súlyoknál fogva összenyomták a kuplungokat aztán az ív miatt szépen el is engedték egymást. Nagyon bosszantóak ezek a pici eltérésből adódó hibák...
Ezért is lesz az új teljesen síkban - azzal kevesebb a gond
(#22164) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 4, 2013
(#22165) reszelozsir válasza FriTTz hozzászólására (#22157) Válasz Szept 4, 2013
Alakul(gat). Az egyik irányban minden szép és jó lett, egy bizonyos kocsi-összeállításban. A másik irányban továbbra is két helyen siklik, de csak az egyik kocsi, és csak ha a párjával össze van zárva... Irány az oviba a gyerkőcért.
(#22167) csíkosháTTú válasza reszelozsir hozzászólására (#22165) Válasz Szept 4, 2013
Mhh... Ez így nem kosher
OTT valami olyan banális, alapvető baj van, amit mi innen nem látunk, csak vakon találgathatunk, ez meg nem fog segíteni.
(#22170) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22164) Válasz Szept 4, 2013
Szervusz kedves Mester! Én ma Pécs-Újhegyen jártam, te merre voltál??
(#22172) FriTTz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22167) Válasz Szept 4, 2013
Pedig ez van nálam is!
A szétakadás még betudható bttb-nek, de a siklás nálam is így jön elő, mondjuk segít rajta az is, hogy az új gépeken nem (piko taurus) nem mozog a kuplung, de amikor gőz húzza az eilzugvagent akkor csak az utolsó forgóváz lép ki mert azt nem vezeti meg a többi!
Maradok tisztelettel!
(#22174) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#22170) Válasz Szept 4, 2013
ITT dolgoztam a műhelyben... Majd a jövő szerdán leszek zárva, mert megyek a sógorokhoz.
(#22178) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#22157) Válasz Szept 4, 2013
Elképzelhető.hogy ott pont egy "hullámod" van a sínnél és azért kapcsolódnak szét a kocsik... Végy egy vizszintmérőt és nézd meg...
(#22180) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#22178) Válasz Szept 4, 2013

Ezt mondom már mióta, hogy hullám van!
(#22184) lakasi válasza reszelozsir hozzászólására (#22155) Válasz Szept 5, 2013
Ha csak az egyik kocsi egyik tengelyéről van szó, nagy valószínűséggel a kerék a hibás. Ellenőrizd le a keréktávolságot a tengelyen, néhány tized mm eltérés is okozhatja. Cseréld le a kereket. Ha akkor sem szűnik meg, akkor van egy titkos rosszakaród az égieknél.
A BTTB kuplung szétakadás oka a különböző időpontban és különböző gyártóktól származó kapcsolók méretbeli eltérése is lehet. Nálam a Roco vagonoknál van a legtöbb baj. De a BTTB különböző korszakainak kapcsolói sem teljesen egyformák. Lehetnek eltérések a kuplung foglalat magasságában is. Ezen sajnos csak a kinematikás átépítés segít.
(#22186) Mk48 2024 válasza FriTTz hozzászólására (#22180) Válasz Szept 5, 2013
Van egy saját hullád?
(#22189) FriTTz válasza Mk48 2024 hozzászólására (#22186) Válasz Szept 5, 2013
Valamit félreolvastál, nem hullád hanem hullám!
Amúgy szerintem minden valamirevaló modellezőnek van pályahibája mivel ilyesmi a nagyvasúton is előfordul!
(#22190) UWH válasza masTTertape hozzászólására (#22053) Válasz Szept 5, 2013
Szervusz Gábor!
Köszönet a militarista képekért. Elmentettem őket. Lesz megint mire vadászni.
A Br01-hez annyit kérdeznék, mint egy, a hazai börzén vadászó, de nem igazán tájékozott gyűjtő, hogy ha kimegyek Németországba és ott alszom, azután hazajövők, majd elviszem Hozzád a mozdonyt és töltesz vele pár órát, akkor mennyibe is kerülne nekem egy ilyen szépség? Ezt most nem komolyan kérdezem. Maradnak a nepperek itthon.
üdv, Laci
(#22191) Gashpy hozzászólása Válasz Szept 5, 2013
Nyitottam egy galériát a modulom építésének történetéről.
(#22192) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#22191) Válasz Szept 5, 2013
A 12. kép megmosolyogtatott... Nem lett volna egyszerűbb ráállítani a tehenet?
(#22194) Gashpy válasza sunocske hozzászólására (#22192) Válasz Szept 5, 2013
Csak üres sörösüveg volt otthon
(#22195) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#22189) Válasz Szept 5, 2013
Én hullám, te hullád, ő hullája.
(#22196) TTGuszti válasza sunocske hozzászólására (#22192) Válasz Szept 5, 2013
Nekem is nagyon tetszett, a tej élet erő egészség és nehezéknek se rossz
(#22197) masTTertape válasza UWH hozzászólására (#22190) Válasz Szept 5, 2013
Laci,

Először is sajnos éppen ez a szemlélet tartja életben a hazai neppereket. Le velük! Hangsúlyozom, le azokkal a nepperekkel, akik tisztességtelen haszonszerzéssel, nem felkészült tájékoztatással és nem utolsó sorban, rosszul, vagy tévesen, vagy bárhogy, de szakszerűtlenül "szervizelt" modelleket árulnak, ilyen-olyan helyen. Nem feltétlenül a vaterán, hanem pl. a börzén (sic!) ahol az ajtón beesve már belebotlunk.
Másodszor: a mostani út előtt öt (5) klubtársunk talált meg, hogy hozzak nekik ezt-azt, amit az általuk adott listán megtalálok. Közülük háromnak sikerült is hozni valamit. Azt hiszem ez jó arány.
Harmadszor, a blogbejegyzés elején ott a felütés: igényes modellvasutas turizmus. Ebbe beletartozik a szép táj, az utazás, az élmény, az elkapott, kósza vonatfüttyök az Érchegységben, a jó sör, köménylikőr és az olcsó, de minőségi szállás. Igen, ezek közt volt 20 eurós is, meg 55 eurós is az elmúlt időszakban. De mi inkább az olcsóbb felé hajlunk.
Épp egy klubtársnak vezettem le az imént levélben, hogy egy ilyen utazás során az első és legfontosabb tény, hogy olyan környezetben válogathatsz, ahol MINDEN asztalon TT-s modell van. Igényes eladóktól, igényes modellek, olcsóbban, mint itthon és még elegánsan is lehet alkudozni. Az árakat nézve, már 3 mozdonynál marad pénzed a negyedikre és ha ügyes vagy, akkor az ötödikkel meg már az útiköltséged jön vissza. Mozdony=megfelelő mennyiségű kocsi.
Láthatsz pl. olyan militarista kiegészítőket, amit itthon nem, vagy csak képen. Kézbe veheted, ötleteket csenhetsz róluk, stb. Akár meg is vásárolhatod úgy, hogy ha ezt külön kéne megrendelni, akkor nagyon sokba lenne a járulékos költség.
És mindeközben jó társaságban vagy, a nap végén jókat lehet dumálni, meg lehet váltani a modellező világot és ami még ennél is több, igen sok élménnyel gazdagodsz.
Tudom, hogy vicc volt a kérdésed, de a gondolat mögött komoly valóság áll. Az a tény, amiért sokan ódzkodnak a külföldi vásárlásoktól. Pedig a világ nyitott számunkra. Semmi nem akadálya annak, hogy ne a hazai, belterjes, nepperektől hemzsegő zavarosban kelljen halászni.
Ez csak döntés kérdése.
Beszéltem.

Ja, FriTTz barátomnak díjmentesen cseréltem ki a főkeretet a mozdonyában, mert vallom, hogy az igényes modellezés nem pénz kérdése.
(#22198) V43-1182 hozzászólása Válasz Szept 5, 2013
Urak!
Topictali lesz csütörtökön? (9.12) ?
(#22199) FriTTz válasza V43-1182 hozzászólására (#22198) Válasz Szept 5, 2013
Én úgy tudom lesz.
(#22200) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#22197) Válasz Szept 5, 2013

Modellvasutas múltam (eddigi) legszebb szerelvénye!
Helyes vágányon a TT vasúttal a minőségi modellezés felé!

DRG szerelvé...jpg

DRG szerelvé...jpg

Poggyászkocs...jpg
 
(#22201) masTTertape válasza FriTTz hozzászólására (#22200) Válasz Szept 5, 2013
Mozdony és szerelvénye egymásért kiáltott.
(#22203) masTTertape válasza V43-1182 hozzászólására (#22198) Válasz Szept 5, 2013
(#22205) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#22200) Válasz Szept 5, 2013
Látom a modellezés mellett még zongorázni is tanulsz.... Amúgy szép szerelvény!!!! Nekem H0-n van meg (igaz picit hosszabb a szerelvény 6 kocsiból áll )
(#22206) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#22200) Válasz Szept 5, 2013
Ne de hol van a világítás a kocsikból
(#22207) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#22206) Válasz Szept 5, 2013
Nappali fényben a Főkaller leoltja a világítást! ;)
Analóg asztalra analóg vezérlés kell (ez még az ideiglenes, majd lesz Domino imitáció), hogy a játék közben tanulni is lehessen.
Nem vagyok a digitális dolgok híve mert a mai fiatalság kezd bekockulni és a végén még azt sem tudják, hogy kell megfogni a lapátot!
(erre példa egy cimborám 19 éves fia aki nagyobb darab mint én, írni-olvasni tud meg játszani pc-n.
Én ebben a korban már leszereltem, hivatásos jogsival, szakmával, nem jelentéktelen építőipari tudással rendelkeztem.
Sajnos az unokaöcsik is sokat játszanak géppel!
(#22208) wolfchild válasza V43-1182 hozzászólására (#22198) Válasz Szept 5, 2013
Jelentkezni kinél kell, mert legutóbb is le kellett adni az igazolványszámokat?!

Köszönöm.
(#22209) masTTertape válasza wolfchild hozzászólására (#22208) Válasz Szept 5, 2013
Nem kell leadni semmit. Kapun bemész és mondod, hogy vasútmodell, ha felrántja a szemöldökét, akkor jelentőségteljesen, hogy Márta Pista. Na akkor fülüket-farkukat behúzzák és legörgetik a vörös szőnyeget.
(#22210) Gashpy hozzászólása Válasz Szept 5, 2013
Modulosok!

Aki még nem olvasta volna, Gyuri bátyánk hirdetett!
(#22211) wolfchild válasza masTTertape hozzászólására (#22209) Válasz Szept 5, 2013
Urak!

Ha van igény, akkor viszem a házi készítésű ágyazatszórómat mustrálás céljából, illetve ha valakinek kell, akkor tudok magammal vinni plexit.

(Ez utóbbival kapcsolatban szóljatok előre, mert ha senkinek nem kell, akkor bevonatozok, ha meg kell, akkor kocsival megyek, mert azért annyira nem jó cipelni )

Illetve érdeklődnék, hogy valaki addig beugrik-e a VMC-be, mert megkérném egy szívességre.

Köszönöm.
(#22212) Mk48 2024 válasza Gashpy hozzászólására (#22210) Válasz Szept 5, 2013
Nos nekem még nincs modulom, de analóg mozdonyokkal és kocsikkal is lehet menni?
Egy piko taurus-al és egy öreg Br56-ossal, meg pár kocsival szivesen emelném a modultali fényét.
(#22213) M298 hozzászólása Válasz Szept 5, 2013
Szeptember 12-én este 17-től, legyen 16.30-tól ahogy a csapat kívánja a Keleti Személykocsijavító műhely oktatótermében tali. Bejárat a szokott teherportán (Verseny utca 1). A biztosan gk-val érkezők rendszámát kérem martai@mav-gepeszet.hu-ra elküldeni. Terem Ok. Projektor, laptop kell? Örülök, hogy már vannak érdeklődők és az itt ott olvasható tökéletes válaszok, dátumok az érdeklődést mutatják. Javaslom az eddigi menetrendet az idei ciklusra is: minden hónap második csütörtök.
Lapozás       128/436    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
7:57:22
  Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt
Hirdetés