|
Kezdő modellező
|
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:
|
|
(#22597) mónika válasza mónika hozzászólására (#22595)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Állati jó, hogy így tudtok mindent és segítetek! |
(#22598) Frankye válasza mónika hozzászólására (#22595)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Így van. Az "egyszárú" végéről nem szabad tápot kapnia. (A vasúti terminus technicusban ez a váltónak a csúcs felőli vége, mert ha innen nézed a váltót, akkor a középső, mozgó rész két sínszála csúcsosra van köszörülve, hogy a nem mozgó (tősín) sínszálakhoz tökéletesen simuljon. Ezt a részt (a mozgót) nevezik csúcssíneknek. A "kétszárú" végét a váltónak "gyök felőli végének" hívják, mert a mozgó rész azon pontjánál, ahol azok el tudnak fordulni (a nagyvasúton, persze, ez jobban érzékelhető) vannak az ún. "gyökkötések".)
Remélem, nem haragszol ezért a gyorstalpaló vasútismereti oktatásért! |
(#22599) Frankye válasza mónika hozzászólására (#22597)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Igen, ez itt egy jó csapat. |
(#22603) etwg válasza mónika hozzászólására (#22595)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Idézet: „ Akkor - ha jól értelmezem amit írtatok - szedjem le a kétszárú vége felőli betápot - ez lenne a kezdet ugye?”
Igen ezzel kell kezdeni.
A másik lépésben nézd meg az elágazo vágányokat. Amikor azok ujra találkoznak, és ott is egy PECO váltó van, akkor valahol az elágazó vágányokat ujra meg kell szakitani mert akkor megint rövidzár lesz, hizen ujra a gyök felöli vége felöl jön az áram (a korábbi PECO válto jovoltából).
..........=============/===========
===V ============/============ V====
^T.....................................................................^T
Megprobáltam itt ábrázolni a helyzetet:
V - PECO
/ - megszakitás
^T - táp csatlakozás.
|
(#22651) mónika válasza etwg hozzászólására (#22603)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Mindenkinek köszi! Működik! Ha tudnátok, hány hete kínlódtunk ezzel. Tulajdonképpen az összes mozdony eljutott ma a fűtőházba, a saját "lábán", azaz kerekén, saját vágányán. 5 váltót sikerült összehangolnunk a segítségetekkel, és egy keresztsínt. Íme a büszke tulaj... |
|
(#22652) etwg válasza mónika hozzászólására (#22651)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
|
(#22669) Frankye válasza mónika hozzászólására (#22651)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Örülök, hogy sikerrel jártatok!
Továbbra is szívesen látunk Benneteket a körünkben, ha nincs semmi probléma, akkor is. |
(#22689) reszelozsir válasza mónika hozzászólására (#22651)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Megy ez |
(#22807) mónika hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Most terepépítés folyik.Saját magunk készítjük a fákat,bokrokat a házat ,várat templomot hidat is.Hétvégén begyűjtő körúton voltunk.Két utcai lámpa és egy piros,zöld jelzőlámpa vár beszerelésre.A váltók továbbra is hibátlanul működnek...Ez tényleg egy tuti jó csapat!! |
(#22820) Frankye válasza mónika hozzászólására (#22807)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Köszönjük az elismerést, de inkább Nektek jár, mivel a kivitelezés a Ti érdemetek.
További sok sikert, és ha van kedvetek, szívesen látunk továbbra is itt Benneteket, meg néhány fényképet a jól sikerült terepasztalról! |
(#23291) Mark hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
segitseget szeretnek kerni!
Kaptam egy ROCO 41291 DB V100 Diesel Digital Kezdo keszletet.III ami nagyon jol mukodik.
Kaptam tegnap egy uj vollany mozdonyt az is ROCO a szama: RC62356 DBAG BR 182 Electric locomotive VI.
Sajnos amint fel raktam a sin palyamra addot egy bugo hangot es a villagitas mukodik,a digitalis iranyitoval nem indul el,ha a stop gombot le nyomom akkor indul el de kb 10,cm megy. Mi lehet a baj tudna valaki segiteni ebben? koszonom szepen Mark: |
(#23298) zsolesz74 válasza Mark hozzászólására (#23291)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
Van benne digitális dekóder? Megnézted? |
(#23300) csíkosháTTú válasza Mark hozzászólására (#23291)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
Az, hogy abban a mozdonyban nincs dekóder!
Sima analóg trafóval kifogástalan lesz.
Semmi baj, kell venni bele egy dekódert, ha jól tudom sima 8 lábú kell bele.
De szívesen segítek, ha kijössz a műhelybe, meg is mutatom a kezelését, hátha úgy könnyebb, mint, ha egymagad olvasgatod a használatit (ha van hozzá egyáltalán magyar). |
(#23306) Mark válasza zsolesz74 hozzászólására (#23298)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
A dekodert hol nezem meg es honnan tudom hogy digitalis vagy analog? Bocsanat az amator kerdesekert! |
(#23308) Mark válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23300)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
Hol lehet beszerezni ilyen dekodert ami digitalis? szivesen atmenek hozzad,de en kint elek szuleimmel az Arab Emirsegben,sajnos itt nincsen ilyen modell bolt, |
(#23316) csíkosháTTú válasza Mark hozzászólására (#23308)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
Jaaa!
Kezdetnek kis olvasni való:
Ez itt.
Ahol Te laksz, ott nem tudom, honnan lehetne rendelni ilyesmiket.... |
(#23318) Mark válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23316)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
Koszonom elore is olvasom amit kuldtel! |
(#23319) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23316)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
Hát... Talán ebay vagy amazon, vagy valami ilyesmi működhet. |
(#23324) zsolesz74 válasza Mark hozzászólására (#23306)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
Leveszed a kasztnit a mozdonyról óvatosan, és találsz egy 6 vagy 8 pólusú csatlakozót a gépben.
Olvasd el mindenképpen az ajánlott irodalmat. |
(#23332) Mark válasza zsolesz74 hozzászólására (#23324)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
A villany mozdonyhoz mellekelt leirasban 22.vagy 16 os rol emlit amit meg is talaltam benne . |
(#23333) csíkosháTTú válasza Mark hozzászólására (#23332)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
Akkor abban már PLUX aljzat van. PLUX22-es, vagy 16-os dekódert kell keresni hozzá!
|
(#23374) zsolesz74 válasza Mark hozzászólására (#23332)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2013 |
|
Akkor ha már mindent tudsz, egy dolgod marad, hogy szerezz egy dekódert és beletedd a foglalatba és menni fog.
Ebayről talán tudsz rendelni az Emírségekbe!
|
(#27518) zsulter hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Sziasztok!
Szeretnék én is belevágni a vasútmodellezés rejtelmeibe. Abszolút kezdő vagyok, jelenleg az információgyűjtés és a tervezgetés szakaszában vagyok, ezzel kapcsolatban szeretném kérni a segítségeteket, tanácsaitokat.
Elsősorban szakirodalmat keresek a pályatervezésről, építésről, az elektronikai háttérről és magáról a terep építéséről, hogy egyáltalán a későbbiekben lehessenek kérdéseim, fogalmam a dolgokról de mostanáig nemigazán találtam használhatót. Vagy túl régi a könyv, vagy nem kapható.
Tudnátok abban tanácsot adni, hogy mely könyveket érdemes beszerezni a témában és hogy egyáltalán honnan lehet? (lehet pdf, használt, új, mindegy).
Válaszaitokat köszönöm! |
(#27520) reszelozsir válasza zsulter hozzászólására (#27518)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Üdv itt!
Szakirodalom van bőven. A régi könyvek is használhatók még. Érdemes a neten is keresgélni, ki hogyan építette a terepasztalát, vagy akár itt is rengeteg hasznos ötletet találhatsz, ha átolvasod a témákat.
Érdemes eldönteni az elején, hogy a hely/anyagiak függvényében melyik méret az ideális számodra, illetve digitális vs. analóg pálya legyen.
Olvass sokat itt, ezt is ajánlom: Bővebben: Link , és ezt a könyvet is Bővebben: Link.
Aztán majd jönnek a többiek, és kapsz infót bőven
Sok sikert és kitartást! |
(#27521) etwg válasza zsulter hozzászólására (#27518)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Szervusz, légy itt közöttünk üdvözölve!
Minden könyv jo, amihez hozzá tudsz jutni. Sokszor a régi könyvek a legjobbak, sokkal részletesebbek, kis pénzüeknek készültek ( akkor a modellezö ipar még nem volt ilyen szinten), igy sokszor hulladékból, egyszerü anyagokbol, kis költséggel készültek a modellek/terepasztalok.
Az uj irományok vagy felületesek, vagy egy-egy gyár termékére koncentrálnak stb.
Magyar források sajnos nem tul nagyok - a Linzbauer könyv tudtommal ez egyetlen átfogo iromány. A régi Trost könyv magyar forditása talán a legjobb, ami magyarul megjelent ( antikváriumban elöjegyezhetök).
A Helyes vágányon a TT vasuttal, letölthetö, egy nagyon jo átfogo alapdokumentum a modellvasutak elektromos mivoltjára.
Ha beszélsz idegen nyelven, akkor németül meg angolul nagyon sok jo anyag van ( többé kevésbé meg is rendelhetö).
Olvasgass ilyen forumokon, sok jo informácio van, egyes forumtársak honlapján rengeteg uj modern aktuális cikk van.
Amit viszont neked kell adnod - az a türelem! Semelyik könyvben nem találsz olyan irományt, ami téged elvezet a semmiböl a kész terepasztalig. Ez egy tudomány, amit lassan, rengeteg kitartással, sikerrel és sikertelenséggel, de magadnak kell elsajátitanod.
Magyarul, meg kell tanulnod a fogásokat, meg kell értened a részleteket, hogy tudd követni az egyes mondokákat, amiröl itt szoktunk beszélgetni. |
(#27523) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#27521)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Akár csak Sifu mester hallottam volna!
Üdv az újnak! |
(#27541) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#27523)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Nem tudom ki az a Sifu mester, de biztos igaza vót! |
(#27549) zsulter hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
köszönöm az információkat, akkor elkezdem ezeket olvasgatni... |
(#27562) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#27541)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Nézd meg a "Kungfu Panda" című animációs (rajz) filmet!
Jókat lehet rajta nevetni! |
(#27563) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#27562)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Valoszinü erröl lemaradtam, mert még csak nem is hallottam erröl a filmröl...
|
(#27566) sunocske válasza etwg hozzászólására (#27563)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Pedig aranyos film! |
(#27567) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#27563)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Pedig jó mozi. Kisgyerekeseknek és gyermeklelkűeknek alapmű. |
(#27570) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#27567)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2014 |
|
Körbe kérdeztem a családot, ugy látszik csak én maradtam le róla...
|
(#27583) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#27570)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Ne aggódj, nem vagy egyedül. Én sem láttam. |
(#27584) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#27583)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2014 |
|
Én meg már azt hittem, hogy elmulasztottam egy ujabb hollywoodi agymosást....
|
(#36712) Raptor81 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Sziasztok!
Teljesen új vagyok a fórumon és lenne egy problémám!
Örökségből rám maradt egy Märklin vasútmodell és szeretném üzembe állítani de a mozdony darabokra van szedve és nem tudom összerakni mert nincs hozzá semmi leírásom! A dobozára Märklin fm 800 van írva ha valaki tud segíteni akkor megköszönném. |
(#36715) BR95 válasza Raptor81 hozzászólására (#36712)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Talán ez az oldal segít:
Märklin BR24
Feltéve, hogy az FM800 tényleg ezt takarja...
Lap alján egy Ersatzteilblatt pdf dokumentum van a robbantott ábrával. |
(#37291) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2014 |
|
Sziasztok!
Új vagyok köztetek. Jó néhány éve dédelgetett tervem, úgy tűnik lassan valósággá válhat (terepasztal készítésbe kezdtem)! Nem elhanyagolható módon a gyerekeket is szeretném ezzel egy kicsit a bakkácslás világába bevezetni (a fogadókészség megvan).
A rendelkezésre álló hely egy kb 3x2m-es pincerész. Ide gondoltam egy L-alakú asztalt, H0 méretben.
Sinanyag: korábban a Roco ICE2 digitális kezdőkészletből, van egy dilikörnyi Roco geoline. Az asztalt azonban (költséghatékonyságból) PIKO sinnel tervezem.
Gördülőálllomány: A fent említett kerdőkészletből ICE2 + MÁV Traxx dekóderrel. Néhány MÁV teher és személykocsi. Lassan de biztosan bővülni fog még!
A vonatvezérlés alapvetően digitális, a váltóállítás és egyéb kapcsolások "hagyományos" módón történnének.
Az asztalnak már egy előzetes tervét összeállítottam (hamarosan ezt is feltöltöm). Előtte azonban lenne néhány kérdésem melyet a fórumot átböngészve még nem találtam választ:
-az asztal tervezését hogyan célszerű elkezdeni (pl. állomásokat helyzetét fixálni, és ahhoz kapcsolni a többi pályaszakaszt.
-előzetesen két fővonallal, fő és mellékpályaudvarral számoltam. Ez véleményetek szerint nem válik hamar unalmassá?
-Mi az a vasútüzem amely hosszútávon is élvezhető marad?
-amenniyben a jövőben szeretném számítógéppel vezérelni az asztalt, van-e olyan alapvető dolog, amit most már figyelembe kellene venni?
Egyenlőre ezek a kérdések vannak bennem. Remélem semmi olyat nem kérdeztem ami már valahol untig kitárgyaltatok (elég sokat böngésztem a fórumot eddig).
Segítségeteket előre is megköszönve,
üdv:Attila |
(#37294) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#37291)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2014 |
|
Szia!
Üdv a csapatban.
Tervezéshez:
Kell egy alapmotívum, egy ötlet, amit meg kellene csinálni. Ugyan nem H0, de részletesen leírtam egy kis asztalka építését, a tervezéstől a majdnem befejezésig
ide kattintva megtalálod.
Még adós vagyok az oda beígért kapcsolási rajzokkal, csak most annyi a munkám, hogy egyszerűen nincs időm, és energiám megcsinálni úgy, hogy az közzétehető legyen.
Szerintem van egy alapelv, ami úgy szól, hogy a kevesebb, több. Egy agyonzsúfolt terepasztal sokkal hamarabb válik unalmassá. Általánosságban az mondható el, hogy kell egy olyan vonal, ahol futnak a vonatok, és jó, ha van egy olyan is, ahol lehet tolatgatni, molyolgatni, játszani. Itt vissza is kell kanyarodni az első mondatomhoz: mit szeretnétek játszani? Tolatgani sok-sok állomási vágányon, vagy kisebb állomás is elég, és inkább fussanak a vonatok? A rendelkezésre álló hely sok mindent behatárol.
Vezérléshez:
Sokan csinálják az Általad választott utat, vagyis hagyományos váltó állítás, digitális vonatvezetés. Ez nem is baj, sőt, sokkal több játékra ad lehetőséget. Ha számítógépes vezérlés a távlati cél, akkor ahhoz olyan központ is kell, a ROCO MultiMaus erre csak plusz kiegészítőkkel lesz jó, és ehhez mindenképp kell egy rendes tápegység, mert a gyári az nagyon-nagyon rossz. Ráadásul a számítógépes DCC vezérlés esetében a váltókat is digitalizálni kell majd.
Végül: nem tudom mennyire cél a nagyon élethű terep kialakítása, vagy a sínek alatt a kavicságy, és töltés kialakítása. Ha ebben nem vagy gyakorlott, viszont relatíve gyorsan is akarsz építkezni, akkor én meggondolnám a meglévő ROCO geoLine további alkalmazását, és nem feltétlenül váltanék PIKO-ra. |
(#37332) gigantati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37294)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Kedves csíkosháTTú!
Köszi az infót. Az asztal építésedet végégböngésztem (profi munka
Fel is merült egy kérdés bennem. Egyenlőre nem terveztem vonatbefolyásolást, bár így elmézve utólag gondolom eléggé barbár dolog egy kész terepbe belerondítani sinszakaszolással, jelzők beépítésével.
Amire most gondolok, hogy a váltóval összeköttetésben a kimeneti jelző állása is változna (piros-zöld). Mennyivel lenne bonyolultabb (egy nem villamosmérnöknek) piros jelzés előtti automatikus megállás kiépítése?
Olvastam korábban a sinszakaszolásról is ebben az esetben a meglévő sinösszekötő papucsokat le kell vágni és szigelet darabbal kell felváltani?
A sinekkel kapcsolatban inkább időt, mint pénzt fordítok a sinekre, így marad a PIKO+kézimunka, mint a Roco ágyazatos.
A számítógépes vezérlésnél írod hogy a váltókat digitalizálni kell. Egyenlőre és az asztal alatti Conrad állítóműveket gondoltam. A váltódigitalizálás és a PC majd a jövő.
Végezetül beszúrom a pálayatervem pillanatnyi állását, melyre várnám építő jellegű kritikáitokat!
Piros-kék szinekkel a két fővágányt jelöltem, sárgával a felső sinten lévő mellékállomást. Az emelkedés a jobb szélén történne a pályának, a fővonal a hátsó részen (az alagútban) tér vissza az alapszintre.
üdv:ati |
|
(#37333) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#37332)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Szervusz!
Idézet: „Mennyivel lenne bonyolultabb (egy nem villamosmérnöknek) piros jelzés előtti automatikus megállás kiépítése? ”
Egy kis olvasni való.
Emelkedésre figyelj! 3cm/1m, vagyis 1m sínhosszon legfeljebb 3cm-t emelhetsz (visítva 3,5-t).
Szakaszolás: szigetelő sínösszekötő papucs a fém helyett. |
(#37334) proba válasza gigantati hozzászólására (#37332)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Amit még el kell döntened, milyen hosszú vonatokat akarsz közlekedtetni, bár a hely megadja a max 3-4 kocsis szerelvényeket. Erre kell méretezni a tároló vágányokat , állomási fogadó vágányokat. A pálya ívekre is figyelj, 420mm-nél kisebb sugarú ívek messziről elkerülendőek, azon már szerintem a forgóvázas kocsik egy része könnyen kisiklik.( ebből kiindulva az alagútba sem tennék kicsi ívet.) |
(#37335) Frankye válasza gigantati hozzászólására (#37332)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Kiegészíteném az előttem szóló profi kollégákat, hogy nem szerencsés, ha a pálya az asztal szélével párhuzamosan fut. A rajzokból úgy látom, hogy a sarok-elrendezésnél mind a hossz-, mind a keresztirányú vágány-nyomvonalak az asztal szélével párhuzamosak. Általában ellenjavallott az ilyen elrendezés. |
(#37341) gigantati válasza proba hozzászólására (#37334)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Alapvetően a Piko R2 ésR3 íveit használnám. Lesznek MÁV IC személyvagonok is (307mm).. Jelenleg is tréningezek hogyan viselkednek az ívekben üzembiztonsági és esztétikai szempontból.
Az miért írjátok hogy az oldallal ne legyen párhugamos a pálya?
Üdv: ati |
(#37344) enamessias válasza gigantati hozzászólására (#37332)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Üdv!
A képeden alig látszódnak a számok, de így is van pár dolog amit észrevettem.
Emelkedők: 64mm emelés kevés! Abból még lejön a híd vastagsága, belelógsz az űrszelvénybe. Felső vezeték nélkül egy nyitott pantográfos modell 80mm is megvan. Én minimum 100mm-t hagynék ott, ahol keresztezik egymást a sínek. Úgy marad hely kialakítani a hidat és bármi biztonsággal elmegy alatta. Másik, hogy van helyed bőven elnyújtani az emelkedőket. Én rögtön az állomás/híd után elkezdeném folyamatosan emelni, hogy a lehető leglaposabb legyen.
Ha már itt tartunk, szürke jelemnél ha hidat képzeltél el, akkor a Barnánál jelölt részen túl közel lennének a vágányok (piros és sárga) egymáshoz. De ha az állomás szintjéhez (0) viszonyítva a piros ív lejjebb (-100) van, akkor ok.
A zöld jelemnél: az R3-as és a hármas kitérő, valósában összeérnek, sőt emiatt váltani se lehet. Alábbi képen látható, hogyan lehetne korrigálni. |
|
(#37349) zsolesz74 válasza gigantati hozzászólására (#37332)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Szia,
tömören próbálok a kérdéseidre válaszolni, mert én az elmúlt 2 év alatt végig mentem ezen.
Idézet: „Amire most gondolok, hogy a váltóval összeköttetésben a kimeneti jelző állása is változna (piros-zöld). Mennyivel lenne bonyolultabb (egy nem villamosmérnöknek) piros jelzés előtti automatikus megállás kiépítése? ”
Létezik egy LENZ ABC automatikus fékező rendszer. Ezzel egy bit beállítása a dekóderben és működik! Ha a pálya megállító szakaszába beépítesz egy 5 diódából álló kis kapcsolást. Dekódert olyat válassz aminél nincs hókusz-pókusz, minden igényt kielégít és megfelel az igényeidnek. LENZ és ESU a legjobb, hangosból a ZIMO és ESU. A Digitools is jó és ajánlom, picit nagyobb mint a németek dolgai, viszont olcsóbb is!
Idézet: „Olvastam korábban a sinszakaszolásról is ebben az esetben a meglévő sinösszekötő papucsokat le kell vágni és szigelet darabbal kell felváltani?”
Tapasztalatból mondom! Inkább köss össze mindent fémesen, stabilan. A műanyag összekötő egy vacak...szépen fogalmazva! Aztán, ha megvan a tervezett szakaszolás, fogsz egy DREMEL féle kisgépet egy miniflex koronggal és elvágod ahol szükséges. Természtesen a sínekre mindenhol rá kell forrasztani a síntáplálást! Minél több, annál jobb! Nekem 167db betáp van, megállító szakaszokkal és váltókörzetekkel együtt. 3,5nm-es TT asztal, full DCC, a dekóderek saját tervezés és építés.
Idézet: „A sinekkel kapcsolatban inkább időt, mint pénzt fordítok a sinekre, így marad a PIKO+kézimunka, mint a Roco ágyazatos. ”
Nagyon jó megoldás a sima profil sín és a parafa lemez töltésnek megfaragva. Szerintem szebb és több lehetőséget hagy meg a vonalvezetésre.
Idézet: „A számítógépes vezérlésnél írod hogy a váltókat digitalizálni kell. Egyenlőre és az asztal alatti Conrad állítóműveket gondoltam. A váltódigitalizálás és a PC majd a jövő.”
Ha teheted a Conradot mellőzd, akkor már inkább maradj most a mágnesesnél. Később jöhet a szervó és a DCC dekóder.
A pálya tervezésnél gondolj a szerelhetőségre, hogy el tudd érni a belső részeket és mindig mindenhol elérhető legyen.
Jó tervezgetést! |
(#37354) enamessias válasza zsolesz74 hozzászólására (#37349)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Idézet: „akkor már inkább maradj most a mágnesesnél. Később jöhet a szervó és a DCC dekóder.”
Elnézést, hogy közbe kotyogok, de a 4 mágneses állítómű önmagában többe kerül (kb. duplája), mint 4 szervó + dekóder. Ráadásul PC is kilátásban van, akkor számomra evidens, hogy mit választanék. |
(#37357) zsolesz74 válasza enamessias hozzászólására (#37354)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Egyetértünk, de a CONRAD az alternatíva! Erre írtam, hogy még a mágnes is jobb. |
(#37362) enamessias válasza zsolesz74 hozzászólására (#37357)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Értem én, de a Conrados megoldás önmagában alig olcsóbb a szervó + dekóder együttesnél. Dekóderrel együtt meg már megint drágább. A minőségéről meg már ne is beszéljünk.
A mágneses jobb a Conradosnál, de nem jobb a szervósnál, de a legdrágább megoldás.
|
(#37363) gigantati válasza zsolesz74 hozzászólására (#37357)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Na most kezdek belebonyolódni
Akkor a számokat is mellé téve az egyértelműség miatt. A conrad állítómű asztalalatti kialakításban kb 2eFt. A piko állítómű 5eFt + 1,5eFt ha még az asztal alatti kiegészítőt is megveszem. Ti is erről beszéltetek? Bocsi ha nagyon értetlennek tűnök igyekszem gyorsan fejlődni
Egyébként ilyen rossz a tapasztalat a conradról?
Üdv: ati |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 11:29:14 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|