|
Fuggerth Váltó
|
Témaindító: BrianGriffin, idő: Aug 16, 2012
Témakörök:
|
|
(#8762) BrianGriffin hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 16, 2012 |
|
Fuggert váltókkal másnak van-e olyan problémája mint nekem? Ha igen , hogy oldotta meg vagy van- e ötlete? : Ahogy átváltok , a váltó mozgó része nem illeszkedik tökéletesen az éppen aktuális sínhez. Ergó a váltó közepében nincs feszültség. (a váltó-(K) teljesen újak) Valami ötlet kellene amivel az éppen aktuális sínben lévő feszt ráadom, de ahogy átváltok a másik irányba, úgy ezt lekapcsolom és a másikra rákapcsolódok (zárlat ne alakuljon ki)
Teljesen analóg módon 1 kapcsolóval megoldottam, viszont gy ha átváltok a másik irányba és elfelejtek kapcsolni, akkor durván leég a váltó (volt rá példa) |
(#8766) kisKirály válasza BrianGriffin hozzászólására (#8762)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2012 |
|
Tudom, nem ezt kérdezted, de...
... ha egy hajszálnyi esélyét is látod a csere lehetőségének, akkor azonnal dobd ki őket a kukába!
Nálam is sok van itthon. Van ami be is van építve, de szép lassan fel fogom feszegetni a pályáról. Csak mazohistáknak és alacsony vérnyomású embereknek ajánlom.
Ha mindenképpen a kalapsínek mellett akarsz maradni, akkor csak a gyári Pikot javaslom, ami hasonló árkategóriában van.
A Fugi váltót egyszerűen nem lehet üzembiztosan használni se villamosan se mechanikusan! |
(#22467) zilahi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2013 |
|
Ha meg is tartod a váltókat javaslom, hogy a váltás pillanatakor váltson a polaritás is mint például a tillnél, roco-nál és a többi gyártónál.
Eszt a pikós és fugi váltóknál is így kell megoldani!
Eszt a feladatot nem az emberre kell bízni.
(gondolj bele egy nagyobb állomáson ahol van 30-50db váltó nem minden eggyes váltáskor az emberre bízzák a polaritásváltást hanem magára az állítóműre.)
(kivitelezhetetlen lenne mint az én esetemben) |
|
(#22658) McDeath hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Szükségem volna adatokra a Piko/Fuggerth váltók méretéről szögeiről. Wintrack vágányzat készítés közben jöttem rá hogy bizony kevés adatom van róla. Neten mindenfelé kerestem adatot róla de egyszerűen nem találok semmit illetve csak ezt a pár weboldalt Piko adatok Fuggerth adatok illetve vegyítve a kettő.
Szükségem volna egy hosszra (177mm), egy alfára (15°), egy radius-ra (?), egy bevezető hosszra (15mm), és egy ív utáni egyenes hosszra (69mm). Összességében majdnem mindent tudok csak azt a fránya ívrádiuszt nem sikerült sehol sem megtalálnom.
A segítséget előre is köszönöm.
Üdv McDeath |
(#22664) Váltógyártó válasza McDeath hozzászólására (#22658)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2013 |
|
Hi!
A Fugi kitérő rögtön az elejétől íves, csak a csúcssínek kezdődnek valamivel hátrébb. Gyorsan kiszerkesztettem, nekem 463,11mm jött ki.
Hamár fuggerth! Nézz körül egy kicsit ITT és ITT. |
(#22674) McDeath válasza Váltógyártó hozzászólására (#22664)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Igazad van, az eleje tényleg hajlik. Tegnap nagyon nem voltam már képben, hogy merre is áll az eleje a kitérőnek. A végéről viszont fixen tudom, hogy egyenes és az 69mm egyenes szakaszt jelent. A szerkesztést nagyon szépen köszönöm! Meglátjuk, hogy jól csinálja-e a progi. A kitérőépítést néztem már korábban is, korrekt, szép munka és nem utolsó sorban találékony is. Nekem nem jutott volna eszembe soha hogy nyák lapra rakjam a síneket, de az én vagyok. Még egyszer köszönöm a segítséget!
Üdv McDeath |
(#22678) Váltógyártó válasza McDeath hozzászólására (#22674)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Nagyon szívesen! |
(#22679) TTGuszti válasza zilahi hozzászólására (#22467)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Szia!
Offos a téma, de látom a képen amit becsatoltál, hogy salgó lábból építetted az asztal alapját és lábait, tudnál erről részleteket küldeni emailban, fényképeket, esetleg a tapasztalataidat az építéssel és az üzemeléssel kapcsolatban, mert többen azt mondták nekem korábbqn hogy nem tartják jó ötletnek a salgót erre a célra, mert pl zajos lesz. A felépítményed miből van és hogyan rögzítetted, tettél esetleg valami szigetelést a salgóra?
Van salgónak két nagy előnye, ezért szeretnék épőítkezni belőle:
1. erős és stabil
2. nagyobb mennyiség van a garázsomban így nem kerül semmibe a beszerzése
Ha esetleg az asztalodról láthatok képeket, vagy van saját honlapod oda is szívesen elzarándokolok ha küldesz egy linket. |
(#22686) HOTotya válasza TTGuszti hozzászólására (#22679)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Szia!
Maradt egy rakás csavarom hozzá,ha érdekel.....én nem tudok mit kezdeni vele!! hova "dobjam",ha érdekel!!! |
(#22687) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#22686)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Ha neki esetleg nem kell akkor én jelentkeznék érte mert salgóm van csak csavar nincs hozzá!
Egy lomtalanításkor véletlenül kikerült az utcára vagy 5 kg salgó csavar 3szögekkel együtt! |
(#22690) jumo31 válasza Váltógyártó hozzászólására (#22664)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
"...nem igazán szeretett H0 Fuggerth váltó..."
Mi a gond ezzel a váltóval? Nekem van néhány, még nincs beépítve. Ebben a topicban korábban olvastam, hogy felszednék...
De miért nem kedvelt??
Kérlek mond el a tapasztalataidat, mert ha annyira "olyan" , akkor nem építem be.
Köszönöm szépen előre is segítséged!
üdv
|
(#22695) HOTotya válasza FriTTz hozzászólására (#22687)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
|
(#22705) Váltógyártó válasza jumo31 hozzászólására (#22690)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2013 |
|
Ezekkel főleg idősebb korában van gond, mert lekopik róla a nikkelezés, kikopik a csap a csúcssín forgáspontjában, és az állító rúdnál.
Az állítóműve elég pontatlan, nem húzza meg rendesen a csúcssínt, és ez egy polarizált váltónál rossz, mert a csúcssínnek és a szívnek nem lesz áramellátása. Ha gyorsan jön a vonat, rálöki a csúcssínt a tősínre, de nem néz ki jól, hogy mindíg akad a váltón. Lassú menetben pedig sokszor simán megáll. |
(#22724) TTGuszti válasza HOTotya hozzászólására (#22686)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2013 |
|
Köszönöm de csavarom és "háromszögem" nekem is van, viszont ha van valakinek hozzá "papucsa" az érdekelne. |
(#22737) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#22695)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2013 |
|
|
(#22828) zilahi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 16, 2013 |
|
Sziasztok!
Kérdésre nem hangos a salgó, baromi erős, csak ajánlani tudom.
Még további előny, hogy alig kell merevíteni és a fával ellentétben nem kell csapolni.
Mi 90 cm magasra csináltuk és először levágtuk az anyagot, összecsavaroztuk, rátettük a lapot, freizerrel hozzáerősitettük, meghúztuk fixre a rendszert.
A kamerás vagon témában több dolgot találsz.
Ja és nem tettem a lap és a salgó közé semmit.
Még írok róla este felé, de egy tipp:
-mivel nem pár évre építünk asztalt érdemes főleg ha rozsdás újjakat venni.
(Ne ez rondítsa el a szép asztalunkat.)
Mindenütt használj merevítőket.( kis háromszög alakú 90°-os elemek amiket a két salgó közé teszünk)
A lapot pedig a két szélén gyaluval mard be, hogy ne támaszkodjon fel a lap.
Még írok csak most nincs sok időm. |
|
(#22950) piltdownman válasza BrianGriffin hozzászólására (#8762)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2013 |
|
Én egy darab morzés relével csinálom, a 10ms –os rövidzárt a táp bírja, a mozdonyok nem veszi észre,persze nem elegáns.
Kissé bonyolultabban, mivel kontroller kell: két relével adod a csúcssínre a megfelelő feszültséget. Az egyik relé kikapcsol - késleltetés - kitérő átvált – késleltetés - másik relé bekapcsol.
|
(#58900) Tttooobbb hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 29, 2018 |
|
Üdv!
Kezdő vasútmodellező vagyok és érdekelne hogy a Fuggerth “u” profilú váltónak hány VOLT-os betápáram kell?
Előre is köszönöm! |
(#58920) csíkosháTTú válasza Tttooobbb hozzászólására (#58900)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2018 |
|
16V, mint minden modellvasúti tartozékhoz, és váltakozó feszültség. |
(#58939) Tttooobbb válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58920)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2018 |
|
Köszönöm
|
|
|
2024. Dec, 26. Csü 13:46:56 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|