Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       8/64    
(#22506) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#22503) Válasz Szept 10, 2013
Elvileg elég! Én is azt teszek bele,mivel nem tudtam kivárni míg elkészíted így magamnak megcsináltam az előkészítő panelokat.. (pszt smd-s)
(#22508) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#22503) Válasz Szept 10, 2013
De,ha nem elég a 2,2mH akkor itt a megoldásod
Idézet:
„képződhetnek olyan tüskék is”
---a megoldás meg itt http://www.hestore.hu/prod_10023871.html
(#22509) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#22506) Válasz Szept 10, 2013
Te már megint miről beszélsz?

2,2 milliHenry? Elég az mikronak is!

Idézet:
„nem tudtam kivárni míg elkészíted így magamnak megcsináltam az előkészítő panelokat”

Nagyon helyes! A modellező, amit tud megcsinál magának!
(#22513) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#22509) Válasz Szept 10, 2013
Nem milli csak nincs micro jelem(illetve van valahol csak én nem emlékszem a kódjára) itt a rajza

előkészítő ú...jpg
 
(#22514) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#22513) Válasz Szept 10, 2013
Egy-két furat körül a gyűrű vékony lesz. Küldd át a .lay fájlt, este a vonaton javítom, és küldöm vissza!
(#22515) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22514) Válasz Szept 10, 2013
Köszi!!! Átküldtem!!! Picit azért csalóka a kép!!!
(#22523) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#22515) Válasz Szept 10, 2013
Ment vissza!
(#22539) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#22513) Válasz Szept 10, 2013
DE Totya, te H0-ban nyomulsz én meg a BTTB mozdonyokhoz csináltam meg a paneleket.
És nagyon jól állok...
(#22565) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#22539) Válasz Szept 11, 2013
Az igaz,de az előkészítő panelt mind a kettőhöz lehet használni.... a panel mérete 19x17mm
(#22567) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#22565) Válasz Szept 11, 2013
Ebben neked milyen igazad van!

Amiket én terveztem a mozdonyokba, azok végig a tetőlemez alatt szerelve lesznek. Így a világítás és minden csatlakozó a legközelebb kerülhet a rendeltetési helyéhez.
Plusz a tetőn lévő furatokhoz illeszkednek és rögzíthetőek.

Sikerült beszerezni 0,2mm-es kétoldalas NYÁK lapot, úgyhogy ezzel készen állok a gyártásra...csak időm nincs.

BR118 beépít...jpg
 
(#22630) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#22567) Válasz Szept 12, 2013
Jó lesz, de ne "pikósodj" le!

TT-ben nem dívik a NEM652, mert a dekóderek többsége túl nagy ezzel a csarlakozóval, a minik meg nem biztos, hogy ksézülnek ilyennel, sőt, sok kis dekódernek ki sincs vezetve a 7. láb, vagyis a közös kék plusz!
NEM651, vagy PLUX12.
(#22634) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#22567) Válasz Szept 12, 2013
Idézet:
„Sikerült beszerezni 0,2mm-es kétoldalas NYÁK lapot...”

Az egy kicsit nagyon vékony lesz. N-ben csinálok ilyeneket, de azok is 0,5-ösök, és alattuk ott van tartásnak az öntvény váz a modellben. A BTTB V180-ban, és társaiban meg ez a panel kvázi a levegőben lógna, hacsak nem ragasztod fel a kasznira, akkor meg szerelhetetlen lesz a modell. A 0,8-as bőven elfér abban a "táncteremben".
(#22666) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22634) Válasz Szept 13, 2013
Van 0.5-ös is!
Most még kísérletezem, sajnos az a táncterem elég vékony!
Egyenlőre megvan a BR103, 110, 118, 119, 130, 221, NOHAB modellek panelja.
Megtervezem a NEM651-es panelt is, de volt igény a 652-re, ezért is fogtam hozzá és készítettem el a terveket!
Nem lesz PIKO, de legyen hasznos. A nagy gépekben van hely a 8 tűs foglalatnak.
Egyik másik modellben van a tetőn egy furat. Azt tervezem felhasználni a panel rögzítésére.
Ha gondolod megcsinálom bármelyik foglalatra!
(#22670) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#22666) Válasz Szept 13, 2013
Idézet:
„A nagy gépekben van hely a 8 tűs foglalatnak.”

Foglalatnak igen, a dekódernek már nem biztos. Egy Lenz Standard+ azért jócskán kilóg a TT űteszelvényből is. Nem véletlen a Tillig, a Kühn, a Gützold, a Schirmer választása: a NEM651, vagy a NEM658
(#22692) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22670) Válasz Szept 13, 2013
És azt mondod, hogy a 658-as kisebb mint a 652-es?
Egyébként a digidrive kifejezetten nagynak számít a TT méretben, és még az is vidáman elfér a kasztni alatt.
A kis mozdonyokban ott tényleg esélye sincs...
Szerencsére viszont van választék!
(#22728) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#22692) Válasz Szept 14, 2013
Tekintve az NEM652 az 1 raszter távolságú lábkiosztás, az NEM658 meg 0,5, így esélyesen kisebb.
Mondjuk nem a Plux16, vagy Plux22, hanem a Plux8 és a Plux12.
(#22729) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#22692) Válasz Szept 14, 2013
Idézet:
„... a digidrive kifejezetten nagynak számít a TT méretben, és még az is vidáman elfér a kasztni alatt.”

E11/E42, E94, BR110, BR56.20, stb. Ezek nem is a legkisebb TT modellek.
(#22730) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22729) Válasz Szept 14, 2013
Nem a legkisebbek az említett modellek igazad van, de a kitöltésük a legnagyobb.
Például a BR110-be művészet beépíteni még a NEM651-et.
A teljes kasztni alatti szabad helyeket kitölti a súly.
De ezt is sikerült megoldanom, úgy tűnik. De majd az első tesztek után meglátom.
(#22831) HOTotya hozzászólása Válasz Szept 16, 2013
zsolesz74!!!!!
Itt vannak az új panelok!!! kérsz belőle?????

20130916_155...jpg

20130916_155...jpg
 
(#22833) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#22831) Válasz Szept 16, 2013
Csak nem a Nagytétényi útról érkeztek?

Kedves vagy, de már gyártás alatt vannak a BTTB panelek!

Azok nem lesznek ennyire univerzálisak...
(#22835) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#22833) Válasz Szept 16, 2013
Nem!! Ezek Csíkos klónok....... saját készíttetés (Globerton)
Az történt,hogy Istvánnak elfogyott és nekem meg kellettek és engedélyt kértem tőle a koppintáshoz.....
(#22923) wolfchild hozzászólása Válasz Szept 19, 2013
Sziasztok!

A képen egy Lenz Digital Plus LI-100F klón látható, evvel kapcsolatban lenne kérdésem.

Nekem is van egy ilyenem, és fel szeretném éleszteni, de picit elakadtam.

Pálya, PC, dekóder, driverek rendben vannak, ha TrainController™ -el használom, akkor a fenti eszközt automatikusan felismeri, és a COM5-ön beállítva szépen működik is, a PC-ről lehet hajtani a mozdonyt.

Viszont a RocRail nem ilyen "okos", itt nem ismeri fel, hanem a vezérlőt manuálisan kell beállítani. Én szinte az összes XpressNet vezérlőt kipróbáltam, de egyikkel sem hajlandó működni. (TrainController™ alatt az interface LEDjei világítanak mint a karácsonyfa) Itt viszont olyan mintha süket lenne. Mikor a RocRail szerver elindul, egyetlen pillanatra a Tx LED felvillan és kész. Ez a maximum amit ki bírok hozni belőle, meg a szerver hibaüzenetei, miszerint a COM5 nem olvasható.

Valakinek esetleg van tapasztalata RocRail-el?!

Köszönöm előre is.

20b6_1_big.jpg
 
(#22927) etwg válasza wolfchild hozzászólására (#22923) Válasz Szept 19, 2013
A rocRail-lal nincs, de ma veszödtem 3 drága profi programmal ami csak a Com1,2 és 3- hajlando kezelni. Ezek meg a legtöbb mai modern notebookokon foglaltak ( bluetooth stb.) igy gyakorlatilag majdnem lehetetlen beállitani. Egy marék USB>COM port konverterböl csak egyetlent tudtam átprogramozni ugy, hogy mint COM1 jelenjen meg ( persze átmetileg kikapcsolgattam minden eszközt, ami a COM portokat elfoglalta).
Igy is érdekes módon csak egyetlen USB porton hajlando rendesen müködni a másik 3- n nem! Itt is csak addig megy, amig ujra nem inditom a notebookot. Akkor kezdödik minden elölröl.
Nem hiszem, hogy megnyugtat, de sajnos ez van.
(#22929) zsolesz74 válasza wolfchild hozzászólására (#22923) Válasz Szept 19, 2013
És mi az oka, hogy a RocRailhez ragaszkodsz?
(#22931) wolfchild válasza zsolesz74 hozzászólására (#22929) Válasz Szept 20, 2013
Nos, a követelmény lista nem túl hosszú, első és legfontosabb, hogy nyílt forráskódú ingyenes szoftver legyen, nem szeretem sem a crackelt cuccokat, sem a velük járó esetleges kellemetlenséget. Nem akarok warezolni, illetve szenvedni, hogy később a crackelt cucchoz megfelelő frissítést találjak.

Így ugye a TrainController™ és a Windigipet kiesett. Aztán fontos hogy Mac-en fusson, mert ilyen gépem van, így szűkült egy kicsit, maradt a JMRI és a Rocrail.

A Java-s dolgok Mac-en elég nehézkesek (a géphez képest lassúak), így maradt a Rocrail, no meg ez tud magyarul is, ami meg édesapámnak jön jól.

Fontos követelmény, hogy legyen IOS és Android platformja is, itt Megint a Rocrail-é a pont, mert ahogy néztem a JMRI oldalán feltüntetett mobil app-ok mind fizetősek, míg a Rocrail-nál csak az IOS.

Tehát a lista:

- Natív Mac / Linux platform (A windows-t mint alapvető hibaforrást ki akarom dobni. Igen, kisbetűvel mint "nemecsek ernő" )
- Nyílt forráskód
- Mobil platformok, lehetőleg free
- Magyar nyelvű

Ha valaki tud olyat ami esetleg ennek megfelel, azt megköszönném.
(#22933) strapal hozzászólása Válasz Szept 20, 2013
És az mennyire működőképes, hogy Raspberry pi mint rocrail szerver, és egy olcsó tablet (DPS 7 szerű 20-30e HUF-os árkategória), mint irányító?
(#22937) wolfchild válasza strapal hozzászólására (#22933) Válasz Szept 20, 2013
Szia!

Valamilyen központ mindenképp kell a PC és a sín közé.
Eleinte belefutottam én is ebbe a hibába, hogy pl. mikor meghallottam, hogy PC-s modellvasút szerver, akkor egyből arra gondoltam, hogy a Commad Unit illetve a Booster feladatát majd a PC megoldja, de nem.

Egyébként én is hasonlón dolgozom "Low-cost module projekt", itt lesznek az infók, ahogy haladok előre. Bővebben: Link
(#22939) jvnd válasza wolfchild hozzászólására (#22923) Válasz Szept 20, 2013
Szia
Most próbáltam ki (újra -ti. én követtem el a panelt) teljesen jól megy Rocrail-el is.
Lépsek:
- Microchip web site-ról letölteni az MCP2200 drivert és a benne lévő utilityvel installálni a gépre. (Jelenleg egy Win7 x64-re tettem fel.)
- Utána csatlakoztatni az eszközt, a PC felismeri az USB eszközt és installálja hozzá a drivert.
- Eszközkezelőben megnézni, hogy melyik COM portra tette az átalakítót. (nálam most pl. COM5. Arra érdemes figyelni, hogy pl a TC 4.7-es nem működik COM8-nál magasabb porton, pedig elvileg kiválasztható lenne COM port átírása, Windows-os feladat, de szokott sikerülni. A teljes törléshez, ha sokat kísérletezünk, a Registry-ben lehet matatni, de vannak erre a feladatra gyártott utility-k is.)
- Ha ez megvan, akkor a RocRail manuáljában lévő lépéseket kell követni.
- RocRail Server-t el kell indítani, majd amikor elindult a RocView-t is.
- File -Rocrail Properties menüpontban a "Controller" fülre kell kattintani.
- Itt alaphelyzetben egy virtual driver van, hogy használható legyen a program központ nélkül is, ezt kijelölés után a "delete" gombbal kell törölni.
- A "lefele nyíllal' kiválasztani az "xpressnet" eszközt, majd "ADD" gomb. Ekkor a felső ablakban megjelenik, "NEW - xpressnet" eszköz.
- Erre rákattintani (kék legyen) majd Properties gomb.
- "Device" sorban kiválasztani az eszközkezelőben látott portot (jelen esetben COM5). Type = LI101F; Baudrate 9600; CTS Flow - CTS. AZ Options-hoz nem kell nyúlni. Majd OK, OK, File - Exit. Ezután a Rocrail szerver ablakot is be kell zárni.
- Utána indítsuk el a Rocrail Servert, ahol látható lesz a következő bejegyzés:
"OXpressN 1452 Command Station: LZ100 version 3.6 [NEW]"
- A RocView-t elindítva, A Control menüpontban a "Power On" kapcsolóval tesztelhetjük a kommunikációs kapcsolatot.

Remélem segítettem, ha bármi kérdésed van keress meg.
Üdv
Jóska
(#22940) jvnd válasza zsolesz74 hozzászólására (#22929) Válasz Szept 20, 2013
Szerintem nagyon jó program, csak nincs minden úgy felhasználóbaráttá kifejlesztve benne mint a TC-ben. Ha eltekintesz ettől a nehézségtől, azaz több munkát kell befektetni a megtanulásához, akkor verhetetlen. Itt is a filozófia megértése kerül némi többletgondolkodásba, de ez fejleszti az agytekervényeket.
Pl. ha "teljes verziót" akarsz, azaz induláskor ne adja ki az inf. ablakot, 150 EUR-ért életed végéig a Tied, minden frissítésével együtt. Ha akarsz programozni hozzá akár azt is megteheted.
(#22941) zsolesz74 válasza jvnd hozzászólására (#22940) Válasz Szept 20, 2013
Nem ismerem őket, a TC-t is csak úgy találtam az "öböl"-ben és kipróbáltam. Szóval véleményem még nincs egyikről sem igazán.

Mindig érdekel, ha valaki ragaszkodik valamihez, mert akár hasznos is lehet nekem is.

A gondolkodással meg azt hiszem nincsen gond!

Írtam neked kérdést HE-n, sokat segítenél.
(#22944) strapal válasza wolfchild hozzászólására (#22937) Válasz Szept 20, 2013
Természetesen csak arra gondoltam, hogy PC helyett Raspberry pi-t is használhatnál - kevesebbet fogyaszt, csak elfér a terepasztal aljára csavarozva...
(#22945) piltdownman válasza etwg hozzászólására (#22060) Válasz Szept 21, 2013
Idézet:
„Nem akarlak elkeseriteni, söt megsérteni sem, de a cirkuszban, ha egy bohóc a bal lábával megvakarja jobb fülét akkor nevet a nagyérdemü.”
Esetleg a nagyérdemű együtt sír a bohóccal.

Bővebben: Link

Szórakoztatóbbnak tartom és adott célból (új eszközök megismerése) csinálok más fajta vezérlést.
Amennyire meg tudom itélni, a DDC gyártók egy sablon áramkört alkalmaznak a mozdonydekóderekben, az sw-t piszkálják és a technológia lehetőségeit használják ki a miniatürizáláshoz, pl. a két dual fet helyett DRV8837.

A Halmai testvérek könyvét felhajtottam, kösz. a tippet.
A lektor egykori kedves gyak. vezérem volt. Beugrott, hogy láttam is padlón térdelve vasutazni szobatársával, a Hírközléselmélet és a TV techn. előadójával. Nosztalgiával nézegetem az AC1276,OC44 stb. áramköröket...
Érdekes, hogy a BEMF –re történő szabályozást nem említik, pedig az ehhez szükséges sample–hold áramkör és a 741 már létezett 1971.-ben, és a negatív kimenő impedanciájú meghajtást is csak egy példa erejéig említik, nem vesézik ki.


848MHz-s vagy 2.4GHz-s vezérléssel előbb leszek kész, mint ha DCC-t építenék.

A pálya foglaltsága ill. egy bizonyos szerelvény helyének a meghatározása nehézkes.
Hogy lehet egyszerűen szigetelt sínszakaszt csinálni?

(#22946) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22069) Válasz Szept 21, 2013
Idézet:
„Bonyolítod a dolgot, mint egykori gimis tanárom a matematikát!”


Természetesen tisztában vagyok az általad leírtakkal. Ezért rakom első közelítésben a dekódert a mozdony utáni kocsira.
Két kérdés, előre is köszönve a választ.
1. Mennyibe kerül az említett dekóder ( DCX76zD) Ft-ban?
2. Mi a kiértékelés tárgya ebben a mondatban?
Idézet a dekóder specifikációjából:
Auswertung der Kettenimpulse über F1 oder F4

(Mondjuk az Eimerkettenleiter szót ismerem.)

(#22947) piltdownman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22483) Válasz Szept 21, 2013
Csak annyit tennék hozzá, hogy míg egyenfesz. meghajtás esetén a „szikratávíró” hatás csökkentése érdekében érdemes minél nagyobb kerámia kondenzátort rakni a motorra,
DCC esetén a kondenzátor hiánya a közelében lévő proc. működését is megzavarja, növelni „végtelenig” azért nem lehet,mert a híd kikapcsolásakor beleng a motor induktivitásával alkotott rezgőkör és adott pwm periódusú idő és kitöltés mellett nincs hely ahol a BEMF-et mérni lehet.
(#22952) etwg válasza piltdownman hozzászólására (#22945) Válasz Szept 21, 2013
Egy kicsit lenézed a DCC fejlesztöket amikor sablon áramkörökröl irsz! Igen sablon áramkörök amik alatt mikroprocesszorok értendök. Ezek számitási kapacitása ma megközeliti a Halmaiék korában az országban használt valamennyi számitogép együttes kapacitását ( ha felül nem mulja)
Igen sw-t manipulálnak, de a mikroproci adja a lehetöségeket, hanem forditva a fejlesztök játszák a uP-nek a zenét, amire nekik táncolniuk kell. S ahogy a valoságban is van két zenész ritkán játszik egyformán a táncolok még kevésbé teszik ugyanezt. Ezért minden program más lesz másként kezeli ugyanazt a feladatot és reagál ( pedig ugyanabban a chipben van.....)

A Halmai könyv 1971-ben jelent meg, ami benne van az biztos, hogy már akkor 4-5 éves dolog volt - akkoriban én már szilicium tranyokat használtam - és a 741-s méregdrága dolog volt (ha lehetett kapni)......


A nagyfrekis vezérlés nem rossz -több kerti vasutat ismerek ilyen vezérléssel, de ott van hely!
(#22955) jvnd válasza wolfchild hozzászólására (#22937) Válasz Szept 21, 2013
Nem mindig kell központ, lásd DDW, DDL (DirectDigitalWindows/linux) itt csak egy booster kell a soros portra, ami panel szinten, -nem dobozolva,- pár ezer forintból összehozható. Más kérdés az, hogy ekkor mindig kell a PC. A központ boosterrel együtt csak kicsit drágább és azért ad egy "függetlenség" élményt. Bekapcsolom és megy. Nem kell megvárni a boot folyamatot, bekapcsolni egy több száz watt fogyasztású PC-t. Szóval a lehetőség adott mindenre.
(#22956) jvnd válasza piltdownman hozzászólására (#22945) Válasz Szept 21, 2013
A balatonfüredi kiállításon egy osztrák kiállító játszott egy ilyen rádióvezérlésű kamionnal, ami a Faller Car system-hez képest függetlenebb, viszont a kis utcákon többször elég nagy "balesetet" okozott, a nem pontos vezetés miatt; "emberi tényező".
Szerintem a ma kapható rádiós modulok egyszerűen beépíthetők a nagyobb modellekbe. Más kérdés, hogy van-e értelme, de ezt mindenki maga döntse el.
(#22957) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#22946) Válasz Szept 21, 2013
Rajta van a honlapomon, 8.000Ft/db.

Ez az LGB impulzusok kezelése. Ugyan nem tudom, hogy egy DCX76zD-ben miért van erre szükség, de benne van. Massoth központokkal kezelhető a dolog, a kerti vasutasok szokták használni ezt.
(#22960) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#22952) Válasz Szept 21, 2013
Ha úgy nézed a sablont, hogy:
- mikroprocesszor,
- H-híd
- funkció meghajtó végfok
- bemeneti egyenirányítás,
- NEM651,652,658, Next18, stb foglalat
akkor az azért annyira nem lenéző, hiszen egy szabvány miatt nem lehet nagy okosságot kitalálni.

A LEGO darabjai a piacon fillérekért elérhetőek...a szoftver viszont kőkemény szürkeállomány!

Azt gondolom, hogy nagy robbanást az hozhat majd valamikor, ha pl az ATMEL, Microchip azt mondja, csináljuk egy céláramkört...legyen benne minden, csak tápot kell adni, meg esetleg egy végfokot. Óriási számító kapacitás, nagy memória, hogy minden elférjen benne.
(#22961) zsolesz74 válasza jvnd hozzászólására (#22956) Válasz Szept 21, 2013
Idézet:
„a kis utcákon többször elég nagy "balesetet" okozott, a nem pontos vezetés miatt; "emberi tényező".”

Pont mint a valóságban! Tehát még realisztikusabb is volt ezek szerint.
(#22970) wolfchild válasza jvnd hozzászólására (#22939) Válasz Szept 21, 2013
Szia!

Köszönöm a levelet, nos működik a dolog, a sors fura fintora, hogy ugyanezeket a lépéseket csináltam végig, és nem ment.

Aztán fogtam és a gépen újra raktam a windows-t és tádá-m, ment egyből.

Ami érdekesség, hogy a TrainController™ -es teszt során az Rx / Tx ledek szinte megállás nélkül villogtak (tiszta stroboszkóp) elleben a rocrailnál egyértelműen csak akkor villannak fel a ledek ha valamilyen parancsot kiad az ember.

Köszönöm a segítséget, és akkor egyből még egy kérdés.

A Rocrail alapból tartalmaz egy pályatervet, ez be volt töltve, és rátettem a saját dilikörömre a mozdonyom ami ID-ben megfelelt a 3-as alapértelmezettnek.

A mozdony szépen rótta a köröket, de közben a Rocrailban az összes F gombot megnyomogattam, hátha látok valami tutit.

De csak azt sikerült elérnem, hogy a mozdonyon úgy lekapcsoltam a világítást, hogy nem tudom visszakapcsolni. (se elöl se hátul)

Valakinek van valami ötlete? (Programozva tuti nem lett, legalábbis én csak azokat a virtuális gombokat nyomkodtam, ami egyébként bármelyik vezérlőn elérhetők)

Köszönöm.
(#22991) jvnd válasza wolfchild hozzászólására (#22970) Válasz Szept 21, 2013
Szia, örülök, hogy sikerült. A mozdonyon próbáld meg normál kézivezérlővel előhozni a dolgokat. Ha nem megy reseteld a dekódert. Az végül is teljesen mindegy, hogy a programban, vagy egy kézivezérlőn nyomkodod a gombokat.
LED villogás: azt jelzi, ha valamilyen irányú kommunkiáció zajlik az átviteli közegen jelen esetben USB-n. A kommunikáció nagysága minden programnál más. Valószínű, hogy a TC egyesével egy megadott görbe szerint csökentette/növelte a mozdony sebességét ezért villogtak sokat a LED-ek. Ha még foglaltság jeleket is átküldesz, még több kommunikáció lesz.
Jó vonatozást.
(#23050) zsolesz74 hozzászólása Válasz Szept 22, 2013
Totya adós maradtam egy képpel.
Ezek mozdony specifikus digitális átépítőkeretek.

20130917_173...jpg
 
(#23055) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#23050) Válasz Szept 22, 2013
Látom és a mozdonyokat is a másik topikban ott viszont van egy csúnya páka nyom.... A nyákot otthon készítetted már????
(#23060) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#23055) Válasz Szept 22, 2013
Itthoni termés, igen. Először megcsinálom a terveimet, aztán mikor a megépített elektronika működik, akkor megy gyártásra, ónozva, lötstop bevonattal, stb.
Pákanyom az sajnos egy betegsége, de javítani fogom mintha nem is történt volna meg.

Egyébként az jár a fejemben, hogy le kellene cserélni a vázakat mart acélvázra. Így a súly és merevség megoldva.
Ismerek is egy fazont akinek van eszköz parkja hozzá, csak ideje kevés!
(#23061) HOTotya válasza zsolesz74 hozzászólására (#23060) Válasz Szept 22, 2013
Azt lehet, DE nem acélból RÉZBŐ köll aztata!!!
akkor vissza a jármű topikba
(#23167) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#22957) Válasz Szept 24, 2013
TRAN dekóder beállításokról mit érdemes tudni TT gépekhez, valami huncutság? A CV tábla az gondolom standard!
(#23170) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23167) Válasz Szept 24, 2013
Tessék!

Ugyan egy régebbi táblázat, fel kéne frissíteni, de az alapok változatlanok. Van benne BTTB-hez is tipp. Annyi változás van, ami minket érint, hogy a CV51-ben már nem 120 a gyári érték, hanem 80; a CV52-ben meg nem 60, hanem 40.
Van más változás is, de az részben harveres, a másik része szoftveres, de azt meg nem tudod variálni.
(#23172) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23170) Válasz Szept 24, 2013
Most már a BR103 és BR110-be kerültek be a dekóderek. Ha végigjátszom a CV beállításokat, szívesen küldök neked update-et, legyen TT is benne több!

Idézet:
„CV51-ben már nem 120 a gyári érték, hanem 80; a CV52-ben meg nem 60, hanem 40.”

Ez mit okoz az esetemben?
(#23173) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23172) Válasz Szept 24, 2013
Ha megnézed a táblázatban a dekóder tipusát, ott még a 74-es sorozat szerepel. Azóta volt már 75 (még van is), de ma már a 76-osnál tartunk!

Amúgy semmit, a táblázat csak iránymutató. A CV9-t legtöbbször a BTTB motoroknál meg kell emelni 134-ről 140, 145, 147 értékre. Ha ezt nem szereti a motor, akkor viszont le kell vinni 15-re. A CV51 BTTB modelleknél 45-60 között szokott lenni valahol, a CV52 meg 10-30 között. Erősen modellfüggő a dolog.
Lapozás       8/64    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
16:53:24
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés