Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       21/65    
(#23327) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23322) Válasz Szept 26, 2013
Nekem a Tran HR3 jelzi az aktuális áramfelvételt, egy másik a maximumot, amit viszont meg is tart, amíg nem nullázod. Párszáz ilyen motort javítva írtam az adatokat.

A V36 egy érdekes jószág, mert, ha nem pontos a kerekek szögbeállítása, akkor a csiga miatt az egész feszülni/szorulni fog. De ettől üresben a motor még nem vehet fel 150mA-t, az durván sok!
(#23334) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23322) Válasz Szept 26, 2013
Ha a csatloval szaggat, akkor valamelyik kerék (vagy majdnem mind ) el van egy foggal fordulva. Ez néha egészen szorakoztato munka tud lenni.

(#23361) róbertke válasza etwg hozzászólására (#23334) Válasz Szept 26, 2013
Ömlesztve kapott H0 Hruska BR84 beállítása ..... na az aztán a szórakoztató munka ..... és van még egy "puzzle" amit be kéne állítani ....
(#23365) etwg válasza róbertke hozzászólására (#23361) Válasz Szept 26, 2013
Az az 5 tengelyes?

(#23367) róbertke válasza etwg hozzászólására (#23365) Válasz Szept 26, 2013
Igen, aminek a középső kerekeinek nincs nyomkarimája ... és hétpólusú a motorja...
(#23369) etwg válasza róbertke hozzászólására (#23367) Válasz Szept 26, 2013
Sok sikert hozzá!
Az, meg hajdani Piko BR50 (50-s évek vége) ugyanezzel konstrukcioval vitt sokakat a sirba. Ha ott nem passzol a csuklo. ( márpedig az esetek 80%- ban nem passzolt), akkor igen kis esély volt a sikerre. Én ez egyikben uj csuklocsapágyat csináltam.

(#23370) róbertke válasza etwg hozzászólására (#23369) Válasz Szept 26, 2013
Köszönöm a biztatást! Az elsőt egy hét alatt raktam össze, a második még vár egy kicsit a sorára ....
(#23372) etwg válasza róbertke hozzászólására (#23370) Válasz Szept 26, 2013
Érdemes megnézni azon modellek motorjait - gyönyörü profi kivitel, sok mai motor még csak közelükbe sem érne, ha nem lenne közöttük 50 éves különbség.
(#23397) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23327) Válasz Szept 27, 2013
Megmértem másik motort is és látom a terheletlen 70-90mA-t!
Tudom, hogy unod, hogy már megint neked van igazad!

Mit tennél egy 25 éves BR103-assal, ha ilyen szerencsétlenül járna a hajtása?
(#23400) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23397) Válasz Szept 27, 2013
Idézet:
„Mit tennél egy 25 éves BR103-assal, ha ilyen szerencsétlenül járna a hajtása?”

Megkeresném az okát.
Azért egy ilyen modell hajtása nagyjából a faék bonyolulutságával vethető össze.
Először is leszedném a csatlórudakat, és megnézném, hogy így is dobál-e? Ha igen, akkor valamelyik kerékpáron a fogaskerék rossz, az egész tengely cserélendő ilyenkor. Ha nem dobál csatlók nélkül, akkor meg nem állnak egyformán a csatlórúd csapszegeinek a furatai! 90° ban van elékelve a két oldal, és oldalanként illik azonos szögben állniuk. A szögbeállításhoz kiindulási alap lehet a sonka, vagyis az ellenforgattyú, az nem szokott elforogni, lévén nem visz át terhelést.
(#23405) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23400) Válasz Szept 27, 2013


Tehát felmerülhet az a gyalázat, hogy elfordult a kerék a tengelyen?
(#23411) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23405) Válasz Szept 27, 2013
Ezt aránylag könnyü észrevenni, mert ilyenkor elreped a kerékagy is. Nagyitoval nézd meg a kerekeket és ha hajszálrepedést látsz a keréken, akkor el van fordulva. Sajnos javitani nem egyszerü , mert ha lehuzod még jobban elreped.
(#23414) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#23411) Válasz Szept 27, 2013
Erről elmélkedtetek a múltkor itt a topikban? Megnézem majd, aztán valami megoldást kell találni. Még az is előfordulhat, hogy egy komplett hajtást kellene alá építeni, frissen!
(#23418) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23414) Válasz Szept 27, 2013
Nem emlékszem, de a tengelyek végén a kerékagy alatt vaan egy egy kis mélyedés és erre van a kerék ráöntve. Ha elfordul a kerék, akkor az anyagfelesleg szükségképpen elrepeszti a kerékagyat. Minimum uj kerekre lesz szükséged.
(#23435) zsolesz74 hozzászólása Válasz Szept 28, 2013
Egy kis tapasztalat megosztását engedjetek meg.

Ma mértem és teszteltem mozdonyok áramfelvételét, és dekóderek reakcióit a hirtelen irányváltásra itthon.
Az eredmények összefoglalva.

Az ESU loksound micro V4, DIGITOOLS Digidrive dekóderek az irányváltásokat azonnali vészfékezéssel reagálnak, majd irányváltás után gyorsulva érik el a maximális sebességet.
A TRAN DCX76 dekóder, erre a műveletre egy lassító mozdonnyal reagálnak, majd irányfény váltás és gyorsuló mozgás a reakció.

Nem tudom, hogy a többi dekóderben, hogyan van programozva, vagy állítható-e egyáltalán ez a művelet, de nekem ez nagyon szimpatikus volt a TRANtól.
A vészfékezés egyébként is a STOP gomb feladata!

Ezt inkább érdekességnek találtam, ezért is játszottam el a gépekkel.

A mozdonyok, amiknek a motorjait mértem:
- Tillig Szergej Bühler motorral,
- ROCO BR44-es motorját (nem tudom a típusát, nem bontottam ki)
- BTTB körmotor,
-Tillig BR23 Mashima motorral.

A Bühler meghajtás (most már a helyes fogaskerékkel) 200-210mA áramfelvétel.
A Mashima 100-120mA-t vett fel maximális sebességen.
A ROCO 150mA környékén fogyaszott, míg a BTTB motorokkal a mozdonyok 250-300mA-t vettek fel.

Kicsit meg voltam ijedve a BTTB átépítés kezdetén a motorok fogyasztásán és az elmúlt időszakban sokszor mértem és teszteltem a körmotorokat.
Aztán keresgéltem az interneten, és ez a 300mA-es mozdony fogyasztás már megkapta a jó minősítést korábban a közösségtől!

Ha van valaki másnak is van ilyen jellegű tapasztalata, szívesen olvasnék róla. Gyártó, típus, motor, áramfelvétel alapján.
(#23438) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23435) Válasz Szept 28, 2013
Mostanában nem igen foglalkoztam ilyesmivel. A 80-s években a BTTB-nek csináltunk egy ilyen tesztsorozatot, valamennyi, akkor rendelkezésre állo TT mozdonyról. Sajnos akkorák voltak a szórások, hogy végül is nem került publikálásra a dolog. Voltak olyanok is, amik több mint a dupláját fogyasztották a tipus legjobb példányához viszonyitva.
Sok mozdonyból több is rendelkezésre állt.
Igy nem igen lehet csodálkozni a 300mA-s fogyasztáson.
(#23440) Fordítókorongos válasza zsolesz74 hozzászólására (#23435) Válasz Szept 28, 2013
Szia Zsolesz!
A mozdonymotorok áramfelvételével kapcsolatban nincsenek tapasztalataim,de az irányváltással lassulással kapcsolatban jegyezném meg,hogy ez erősen beállításfüggő!
Idézet:
„DIGITOOLS Digidrive dekóderek az irányváltásokat azonnali vészfékezéssel reagálnak, majd irányváltás után gyorsulva érik el a maximális sebességet.”
Gyári beállítási értéken(2) lehet,hogy úgy is van!
Próbálj a CV4 - be nagyobb értéket beírni 10-15 környékén már szerintem lassulás is lesz,nem csak vészfékezés!
Ha még nem próbáltad,akkor szerintem érdemes,mert én egyik mozdonyomnál sem találom jónak a gyári értéket!
Általában 5-8 közötti értéket szoktam beírni.
Jó modellezést!
Üdv.:korongos
(#23442) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#23440) Válasz Szept 28, 2013
Szia!

Nagyon szuper! Tény, hogy nem emlékszem és nem néztem most meg ezt a CV-t.
Viszont a gyorsítás, lassítás CV-ket mindegyiknél beállítottam, szinte a CV1, CV2 után ezek a következő értékek amiket állítok.

De megnézem amit javasoltál és megírom a tapasztalatom erről is.
(#23443) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#23438) Válasz Szept 28, 2013
Köszönöm, valahogy ez jött ki a kis házi méregetésből.
Ami nagyon zavart, (emlékszel talán a napokban "beszéltük"), hogy az átépítés alatt álló mozdonyok motorjait hiába sikerül a Csíkos által mért 80mA környékére leszorítani üresjáratban, hajtás terhelés alatt durva fogyasztást mutat.
Aztán találtam mások méréseit, ez a 300mA-ig rendben lévő volt.

Más:

Megnéztem a BR103-as kerekeit és sajnos a csatlóba fogott 2 kerékpár nem 90°-os szögben áll egymáshoz képest oldalanként, hanem max 30°-ban. Viszont amit javasoltál, hogy a kerék tövénél nézzem meg a kerékagyat, ott semmilyen sérülést nem találtam.
Tehát valószínű, biztos inkább, hogy elfordult a kerék és nem tört el. Viszont le kell szednem és át kell fordítani a helyes pozícióba. Nem akarom kísérteni a sorsot, mert egy keréktörés már nagyon nem hiányzik!
Már csak az a kérdés helyes-e az új állásban ragasztással rögzíteni?
(#23446) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23443) Válasz Szept 28, 2013
A hajtási lánccon mindenképpen javitani kell, ha ennyire leterheli a motort. Lépésröl lépésre kell összerakni, és közben mérni a fogyasztást, s ha nagyon változik akkor valamit csinálni kell.....
Ha el van fordulva a kerék , de nincs megrepedve, akkor két eset állhat fenn, nem látod a repedést vagy már kisporolták a tengelyvégekröl a vájjúkat. Ez utobbi esetben elvben el tudod forgatni a kereket, söt le is tudod huzni ( ovatosan csavargatva). Ha ez sikerül, akkor szerezz be csavarrögzitö ragasztot ( conrad, de minden jobb csavarboltban van ilyesmi). Ebböl cseppents egy kicsit a kerékagyba( gombostüvel) majd nyomd vissza a kereket és állitsd be 90 fokra ( vagy olyanra mint a többi, ha esetleg a gyárban sem sikerült 90 fokos osztást csinálni), majd hagyd megszáradni.
(#23450) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#23446) Válasz Szept 29, 2013
Ezt a végig méregetést megtettem és akkor romlott le minden, amikor feltettem a kerekeket. Csatlóval már csak billeg, ennyit ad hozzá!

Köszi szépen.
(#23456) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#23450) Válasz Szept 29, 2013
Csatlot ilyen esetben mindig ki kell hagyni, hiszen azon egyböl látni, hogy baj van (szabad szemmel is). Viszont a kerekek csatlo nélkül is sok bajt okozhatnak, hiszen a csapágyuk "rossz irányba" kopik (felfelé), és igy egyre inkább "hozzáérnek" a csigához, és azt fékezik.
Itt jelenik meg az ilyen hajtás legnagyobb fizikai kinja. A csigaáttétel a legrosszabb hatásfoku az egész áttételi láncban és ezekben ez a veszteség a legrosszabb helyre kerül, igy az itt keletkezett probléma sokszorosan vetödik át a motor tengelyére és növeli annak a terhelését, ráadásul a kerek számával is szorozva!.
Ha ilyen problémád van, nem igen tudsz segiteni, esetleg egy uj keret segithet ( vagy nagyon komoly gépi munka uj csapágyfészkek és csapágyak kialakitására).
Még valami -nem tudom, hogy még ilyen-e a te mozdonyod. Ha kivetted a hosszu csigát és anna két csapágyát, régen ezek nem voltak szimmetrikusok, igy ha forditva raktad össze, akkor a csiga néhány 1/10 mm-rel lejjebb került, igy természetszetüleg "ráfekszik" a kereken levö fogaskerekekre. Abban két csapágyblokkban egy-egy kis acélgolyo is volt -ne hagyd ki vagy veszd el. Nehéz ujat szerezni.
(#23467) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#23456) Válasz Szept 29, 2013
Szerencsére ez már a szimmetrikus kiskocka és a belsejében lévő pici golyóra nagyon vigyáztam, mert első alkalommal mikor kipottyant a tálcába, nagyon meglepett!

Ha új hajtás kell neki, akkor viszont gondolkodnom kell egy kicsit, mert akkor meg kell terveznem és programot kell írnom CNC-re!
De ezzel most már, látva a teszteket, nem lesz gond!
(#23507) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#23456) Válasz Szept 30, 2013
Idézet:
„Abban két csapágyblokkban egy-egy kis acélgolyo is volt -ne hagyd ki vagy veszd el. Nehéz ujat szerezni.”

Hát igen... Ki kell jönni érte a műhelyembe
(#23531) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23507) Válasz Szept 30, 2013
Hát ha valaki elhagyja akkor nincs sok választása!
(#23534) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23507) Válasz Szept 30, 2013
Néha a hűtőmágnes is nagy segítség ....
(#23538) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23443) Válasz Szept 30, 2013
Nna, most vagyok kész egy régi BTTB/Gützold BR211 (ex E11) motorjának a renoválásával.
Tesztelő cucc: Tran ZF5/HR3 digitális központ, analóg üzemre kapcsolva. 15,5V-os, 100Hz-es PWM jellel:
- üresjárati áramfelvétele mindkét irányban 50mA, teljes kitöltésű jellel, vagyis "max. feszültségen.
- csúcs áramfelvétel üresen, vagyis álló helyzetből indítva: 120mA.
(#23556) zsolesz74 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23538) Válasz Szept 30, 2013
Köszi István!
Ez nagyon kellemes érték, és nem utolsó sorban referenciának sem utolsó.
Mennyi volt a max sebességen mért áramfelvétele a gépnek így?

Jajj, most esett le...120mA volt a maximum????
(#23563) csíkosháTTú válasza zsolesz74 hozzászólására (#23556) Válasz Szept 30, 2013
Üresben volt a max. 120mA, de az a motor volt csupaszon

Ha a kezemet kéne eltolnia a BR211-nek a sínen, akkor 350mA a max.
(#23715) STTaradder hozzászólása Válasz Okt 2, 2013
Akinek van Jakói féle V63-a, megírná hogy kell leszedni a kasznit?
Láttam oldalt van rögzítő, de úgy nem akart lejönni. Ennyire passzos vagy a ütközőt is ki kell húzni?

Köszi
(#23717) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#23715) Válasz Okt 2, 2013
BR151 alvázon van, vagy Tillig BR250-n?
(#23726) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23717) Válasz Okt 2, 2013
Br 151
(#23727) csíkosháTTú válasza STTaradder hozzászólására (#23726) Válasz Okt 2, 2013
Ki kell húzni az ütközőket, óvatosan.
Ezen kívüól a kaszni még négy ponton kapaszkodik az alvázhoz, nagyjából a forgóvázkat középső kerekénél, egy csöppet az első tengelyek felé. Ezek kis "karmok".
(#23758) STTaradder válasza csíkosháTTú hozzászólására (#23727) Válasz Okt 2, 2013
Köszi a segítséget.
Pechemre az egyik túl szorosan benne volt, azért jött az elején is nehezen.
Most szereznem kell cserét hozzá.
(#23895) Csukló hozzászólása Válasz Okt 6, 2013
Vettem REVEL maszkoló szalagot, és szépen ráfaragtam, jól feltépte az alatta lévő réteget

1305481_6371...jpg

1369178_6371...jpg
 
(#23937) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#23895) Válasz Okt 7, 2013
Én úgy tudom,hogy a maszkoló szalagot először kicsit meg kell piszkítani pont azért,hogy ne tudja feltépni a régi festéket....egy tiszta pl. üveglapra ráragasztod a szalagot majd csak utána mehet az igazi helyre
(#23953) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#23937) Válasz Okt 7, 2013
Köszi a tanácsot!
De elég régóta foglalkozom ilyennel: Bővebben: Link
(#23969) HOTotya válasza Csukló hozzászólására (#23953) Válasz Okt 7, 2013
Tudom,hogy szépen dolgozol!! Csak én csöndben voltam eddig és nézegettem.... Akkor viszont lehet,hogy a régi festés volt ratyi? vagy ..
(#23980) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#23969) Válasz Okt 8, 2013
Nyers kasznira festettem, Pirosat->Bordót->Feketét.

Mivel most próbáltam ki először és valószínű, hogy utoljára REVEL maszkoló szalagot, eddig TAMIA szalag volt amit használtam, csak az épp elfogyott.......
(#23981) FriTTz válasza Csukló hozzászólására (#23980) Válasz Okt 8, 2013
üdv
Hol lehet beszerezni ilyesmit?
(#24004) Csukló válasza FriTTz hozzászólására (#23981) Válasz Okt 8, 2013
Mit is?

Nyers Herpa kamiont?
(#24005) FriTTz válasza Csukló hozzászólására (#24004) Válasz Okt 8, 2013
maszkoló szalagot
(#24013) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#24005) Válasz Okt 8, 2013
Esetleg modellboltban?
(#24014) Csukló válasza FriTTz hozzászólására (#24005) Válasz Okt 8, 2013
Én a HO-Ki modellt ajánlom de RECELT NE vegyél, csak TAMIÁT!!!
(#24021) FriTTz hozzászólása Válasz Okt 9, 2013
Lehet vaksi vagyok, de még egy modellboltban sem láttam maszkoló szalagot!
Köszi a tippet!
(#24027) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#24021) Válasz Okt 9, 2013
Én sem láttam, de megkérdeztem. Volt, többféle is ....
(#24029) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#24021) Válasz Okt 9, 2013
Esetleg próbáld olyan boltban, ahol a vasútmodellek mellett (vagy helyett) repülő, tank stb. maketteket is árulnak
(#24051) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#24021) Válasz Okt 9, 2013
Menj be egy Modell&Hobbiba és kérdezd meg az eladót!
(#24067) FriTTz hozzászólása Válasz Okt 9, 2013
(#24073) Csukló válasza FriTTz hozzászólására (#24067) Válasz Okt 9, 2013
Igen ezek jók főleg a TAMIA!
Lapozás       21/65    
Frissek
  2024. Nov, 27. Sze
20:20:38
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés